Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Pantelimon
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 44, 45, 46  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 04 Iul 2012 18:14:11    Titlul subiectului: 157023

Ai mai intrebat odata aici si, evident, ai primit si raspunsul. Citeste forumul mai atent si cu rabdare, te rog!

boy4ever a scris:
Am citit si eu la stiri despre aceste "cartite". Insa vin cu o intrebare: traseul M5 va fi 100% in linie DREAPTA? Ca fiecare masinarie are vreo 70 de metri. Virajele cum se vor lua, fie ele si de 5 grade?

Kaustik a scris:
Evident ca nu sunt "rigide" din acest punct de vedere, inginerii gandindu-le sa poata sapa si tuneluri in curba...

Iata aici o simulare pe calculator despre principiul de functionare al acestor masinarii. Filmuletul este foarte bun si este insotit de explicatii in limba engleza.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Iul 2012 19:40:27    Titlul subiectului: 157025

Hai sa luam argumentele pe rand, ca vad ca se incurca planurile.
Inainte de toate trebuie sa spun ca ieri si astazi mi-am sacrificat vreo 5 ore pentru a studia problema in teren, in zona Eroilor - Raul Doamnei, evident ca si cu deviatia Valea Ialomitei, parcursa integral, de 2 ori, ca sa nu ma insel. Ca sa nu las loc de interpretari, de 2 ori am parcurs zona Brancusi - Valea Ialomitei, si viceversa Valea Ialomitei - Brancusi, apoi am "cotit-o" spre Raul Doamnei. "Vizita" am facut-o la pas, cu picioarele, deci am stat si am studiat cat am vrut si unde am vrut, nu am fost legat de masina.
Sa purcedem la drum.
1) toate statiile din cartier sunt utile, inclusiv statia "Orizont".
Stiu ca o sa-mi replici ca se putea renunta la unele statii, respectiv la "Orizont" si "Tudor Vladimirescu", DAR :
a) Cu cat mai multe statii cu atat mai bine.
b) Nu inteleg de ce legi statiile cu spaga, cred ca furturile nu sunt direct proportionale cu numarul de statii.
Mai degraba, este nefolositoare, [ est vorba de statia Valea Ialomitei ] dar aducatoare de bani constructorilor! Asta-i adevarul, si ma asteptam sa-l spui asa cum este! Ce rost are sa ne ascundem?
Asta este o afirmatie non sens, in zona "Valea Ialomitei" sunt destule blocuri de locuinte, inclusiv ale noului cartier Brancusi.
Stii foarte bine ca statia "Brancusi" nu se putea construi peste drum, pentru ca :
a) Statutul terenului este incert, cu alte cuvinte acolo nu e camp, ci terenul este in proprietate particulara ( sorry, am fost acolo acum cateva ore si nu e camp deloc )
b) Blocurile ceausiste ar fi ajuns mai greu la statie.
Ca alternativa, depoul putea sta sub Drumul Taberei, cu ramificatie inainte de statia Raul Doamnei.
Stiu, am propus si eu o astfel de varianta, e pe forum pe undeva, dar daca s-ar fi facut asa s-ar fi putut sa nu apara statia Valea Ialomitei. Eu tot nu inteleg de ce va opuneti cu asa vehementa acestei statii, de parca ea ( statia ) ar fi fost construita in camp si nu inconjurata de blocuri din ( aproape) toate partile !
De altfel, prin aceasta ramificatie, se creeaza posibilitatea ( teoretica ) de a prelungii reteaua de metrou si dincolo de "Vale", adica chiar in cartierul Brancusi si chiar "dupa", daca acesta se va mai dezvolta in continuare cu alte cartiere. Deja vad ca a aparut un ditamai blocul inalt mult dupa str 'Valea Oltului".
Proiectul arata ca nu s-a dorit metrou in Cartierul Brancusi. Daca era invers, aveam o statie la intrarea in cartier (Brancusi), pe partea cealalta a strazii Valea Oltului fata de fostul capat de troleibuze
Pacaleala, asa cum propui tu blocurile ceausiste ar fi avut acces mai greu la metrou, asa este mai usor accesul, si din cartierul Dr. Taberei si din Brancusi.
In felul acesta strada Valea Ialomitei nu mai semana cu Valea Regilor, defrisarile erau mai reduse, in gradini nu mai cresteau betoane, locuitorii din zona beneficiau in continuare de un acces decent la locuinte si de serviciile RATB-ului si puteau dormi pe timpul noptii nederanjati iar ciulinii si scaietii din "Parcul Brancusi" aveau o viata mai scurta.
O noua pacaleala, asa cum ti-am spus, am fost 2 zile in cartier si m-am documentat.
Ti-am explicat ceva mai sus ca statia Valea Ialomitei nu ar fi putut avea alt amplasament
Care servicii RATB, ca strada Valea Ialomitei ar fi fost oricum inchisa.
Nimic nu va impiedica si acum sa aveti un serviciu RATB pe Valea Oltului, dar acest aspect nu tine de Metrorex !
Daca ai fi fost mai atent la ce am scris mai inainte, am specificat ca la constructia statiei Dristor 2 a fost o perioada ( intradevar scurta ) in care s-a circulat prin blocul de garsoniere, pe la parter, deci prin bloc, pe culoarul de acces la garsoniere, cum ar veni. Acela nu a fost disconfort ?
Am trecut si eu si am studiat cu atentie problema astazi in zona, exista cale de acces din blocuri, este o exagerare in ceea ce sustii. Exista acces decent. Acum ce vrei si tu ? E santier, o sa aveti metrou la 2 pasi de blocuri ! Inclusiv WC - urile. Stau bine acolo unde stau, lasand la o parte ca ele tot vor coborî in groapa cu cat se va adanci groapa.
Si santierele ceausiste aveau WC - uri, trebuie sa recunosti acest lucru. Oricum sunt la distanta de toate blocurile din jur.
De defrisari iarasi spun ca sunteti obsedati, se vor replanta copacii dupa inchiderea santierului. Evident daca voi veti profita si in loc de copaci o sa va trageti parcari este treaba voastra.. Dar in proiect sunt prevazuti copaci si nu "betoane''.
Ca se lucreaza in timpul noptii, pe de o parte e bine, inseamna ca se lucreaza. De zgomot nu stiu sa ma pronunt, trebuie masurat - probabil ca a fost masurat, daca se incadreaza in limitele de noapte inseamna ca e ok.
Mai pe seara voi continua, si asa m-am lungit cam mult cu postarea.
PS:
Rog sa nu fiu acuzat ca vorbesc in necunostinta de cauza, cate santiere - si la ce amploare au fost - a prins generatia mea in Bucuresti nu o sa mai prindeti voi in secolul acesta !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Iul 2012 20:04:22    Titlul subiectului: 157026

andrei11 a scris:
in zona "Valea Ialomitei" sunt destule blocuri de locuinte, inclusiv ale noului cartier Brancusi.
De altfel, prin aceasta ramificatie, se creeaza posibilitatea ( teoretica ) de a prelungii reteaua de metrou si dincolo de "Vale", adica chiar in cartierul Brancusi si chiar "dupa", daca acesta se va mai dezvolta in continuare cu alte cartiere. Deja vad ca a aparut un ditamai blocul inalt mult dupa str 'Valea Oltului".!

Stii foarte bine care a fost motivul aparitiei acestei statii. Este acelasi cu cel pentru care au facut si statia Antilopa/Pantelimon in 1990-1991, si anume ca linia spre depou este musai sa aiba o statie, chipurile pentru a amortiza din cheltuielile de constructie a respectivei linii tehnologie.
Nici vorba de alte ganduri... Statia respectiva putea lipsi si, daca vreodata se considera necesar, prelungeau bine-mersi linia tehnologica. O statie noua costa cateva milioane de euro.
Era mai simplu sa ai o magistrala cu un singur capat decat una cu doua capete, nu esti de acord ? Daca la M1 in anii 80 vorbeam de un intreg cartier (Militari) care trebuia deservit (plus o ditamai platforma industriala) atunci cand s-a creat derivatia de la Eroilor, aici la M5 vorbim de cateva blocuri. Avand in vedere si distanta mica dintre statii la M5, chiar nu se puteau deplasa locuitorii acestor blocuri pana la cea mai apropiata statie de metrou sau sa ia o statie sau doua RATB-ul ?
Despre Brancusi, sa fim seriosi, acum le-a venit ideea asta "salvatoare" sa mai faca o statie, poate-poate mai rentabilizeaza aceasta derivatie ciudata. Poate mai cunoaste cineva un exeplu de magistrala de metrou derivata cu doar o statie. Argumentul ca nu le-a pasat de catierul Brancusi este ca atribuisera denumirea altei statii...
Cat despre necesitatea noii statii Brancusi, ma abtin... Inteleg de la somitati in materie ca ditamai cartierele Rahova si Colentina nu justifica inca metrou. Bine ca justifica cele cateva blocuri ale "amaratilor" de la ANL.

Indiferent de statutul terenului, exista expropriere pentru cauza de utilitate publica. Asa ca daca voiau, faceau statia oriunde. Asa au facut la Academie, unde au demolat ditamai complexul "de lux".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Iul 2012 21:03:40    Titlul subiectului: 157028

Nu trerbuie comparata ''Antilopa" cu "Valea Ialomitei" pentru ca :
1) Antilopa este intr-o zona semiindustriala + parc - dar un parc de periferie. Acum a ramas doar parcul. Plus - daca vrei - case cu parter, curte, etc.
2) Valea Ialomitei este o statie "in mijlocul cartierului", inconjurata din toate partile de blocuri de locuinte. Recunosc, de 4 etaje ( in majoritate ).
Nu, nu sunt de acord - in acest caz - de avea un M 5 cu un singur cap, pentru ca in felul acesta se serveste o zona destul de intinsa de blocuri . ( Inclusiv cartierul Brancusi ).
Si privit din alt punct de vedere, aici, la Vale, nu s-a facut intai remiza de 5 linii si apoi s-a "lipit" si statia ( ca in cazul Antilopa ), ci proiectul este asa "din prima".
Oricum o remiza trebuia facuta si in capul acesta din Dr. Taberei, si daca se facea langa statia Raul Doamnei se rata un intreg sector de blocuri de pe langa Valea Oltului.
Stii foarte bine ca absolut toate statiile de cap sunt gandite ca si posibile continuari, inclusiv Anghel Saligny !
Treaba cu denumirile schimbate peste noapte sunt "marca Metrorex", exemplele se cunosc, nu le reamintesc. ( de pe M 4 -actual si viitor). Inclusiv de pe M 5.
In Rahova si Colentina s-a tinut seama de mijlocul de transport de mare capacitate ( tramvaiul ) care in "Drumul Taberei" in zona cu pricina lipseste cu desavarsire. Oricum continuarea traseului dupa "Vale" este deocamdata in stadiul de idee expusa la o bere ( rece ).
Pana la expropieri pentru cauza de utilitate publica construiesti pe terenurile pe care le detii.
In concluzie, comparatia cu Antilopa / Colentina / Rahova sunt putin fortate pentru ca datele problemei sunt diferite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 07:46:58    Titlul subiectului: 157029

Este adevarat ca Rahova/Colentina au tramvai pana in centru. Insa la fel de bine Valea Ialomitei are destule mijloace de transport care sa-i duca pe cei din "multele blocuri de 4 etaje" pana la Romancierilor/Valea Argesului (fosta Brancusi), prima statie de metrou. Repet, sunt 2-300 m. Sa fim seriosi.... blocuri multe sunt oriunde in Bucuresti, insa nu toti au norocul sa li se faca o derivatie de metrou pana la scara blocului. De ce nu au facut de exemplu o derivatie de o statie de la Gorjului pe Moinesti sau Dezrobirii? Nu sunt destule blocuri si acolo ? Ba chiar Militariul are densitatea mai mare de blocuri decat Dr Taberei, este un cartier mult mai inghesuit.
Sau spre complex Apusului, tot in Militari. Acei oameni sunt chiar departe de metrou, nu la 200-300m, iar cea mai apropiata statie catre care au transport Ratb este Gorjului, mai mult de 1 km. Ei pot sa mearga 3-4 statii cu 336, "boierii" de la Valea Ialomitei (cum le spunea cineva..) nu pot. Smile
Sau de la Lujerului catre "Militariul nou" (zona de blocuri de dincolo de Uverturii). Ma opresc aici cu exemplele, dar ele pot continua la nesfarsit. Si Militariul, in afara lui 41 care atinge "tangential" cartierul (si care are legatura cu metroul de abia la Crangasi intr-un mod facil) nu are alt tramvai care sa-i deserveasca pe oamenii astia. Ei merg pe jos, cei mai multi, pana la metrou la Lujerului, decat sa se inghesuie in marele 41.
Cea mai proasta latura a acestei derivatii este ca vor exista intervale mari pe ramuri (cca 10min). M5 nu justifica si nu va justifica intervale mai mici decat M1 sau M3 (cca 8 min care de multe ori "bat" spre 10 min). La cateva milioane de euro trenul poti fi sigur ca nu se vor cumpara trenuri suficiente pentru intrervale decente . Asa ca, si in conditiile in care vor avea statie la scara blocului, vor astepta metroul pana li se va acri.
Iar despre cei din Brancusi, repet, sa fim seriosi. Poate nu stiii cine sta pe acolo. Numai "amarasteni". Este de ajuns o plimbare "la pas" sa vezi ce masini au in fata blocului. Sunt absolut convins ca acei oamani se vor inghesui in metrou, alaturi de restul cartierului Dr. Taberei . Smile

Repet, daca nu faceau "depoul" acolo la Valea Ialomitei, nu facea nimeni nicio derivatie, indiferent cate blocuri erau in zona. Pot sa bag mana in foc pentru asta.. De aceea comparatia cu Antilopa nu este deloc fortata, nici acea statie nu exista daca nu exista depoul Pantelimon deja executat. Pe aceeasi idee este si Depoul IMGB (actuala Berceni). La fel, dupa 1990 voiau sa faca inca o statie in apropierea depoului Militari/Industriilor, insa nu au apucat sa-si duca ideea pana la capat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 11:23:51    Titlul subiectului: 157035

Andrei, ai fost in zona si n-ai spus nimic! Faceam drumul impreuna si puteam sa-ti prezint si punctul de vedere al unui localnic, avand realitatea din teren sub ochi. Dar asa, si vazand concluziile trase de tine, am senzatia ca ai facut drumul fara mare folos!
Citat:
1) toate statiile din cartier sunt utile, inclusiv statia "Orizont".

Ai observat ca in zona Ho Shi Min nu este prea mare aglomeratie? Ce rost are o statie acolo? De ce statia de la Piata Moghioros este pe partea parcului si nu spre Dr. Taberei 34/35, dincolo de apeduct? Mai trebuia o statie intre Favorit si Orizont, statia Romancierilor mutata spre oras, in oglinda, fata de strada cu acelasi nume, statia "Brancusi" trasa spre str. Valea Ialomitei (se putea, in lipsa ramificatiei) iar depoul, unde am spus anterior, langa Raul Doamnei.
Citat:
a) Cu cat mai multe statii cu atat mai bine.
b) Nu inteleg de ce legi statiile cu spaga, cred ca furturile nu sunt direct proportionale cu numarul de statii.

Fa o diferenta intre pretul unui metru liniar de tunel si cel de statie! Vorbim dup-aia!
Citat:
Stii foarte bine ca statia "Brancusi" nu se putea construi peste drum, pentru ca :
a) Statutul terenului este incert, cu alte cuvinte acolo nu e camp, ci terenul este in proprietate particulara ( sorry, am fost acolo acum cateva ore si nu e camp deloc )
b) Blocurile ceausiste ar fi ajuns mai greu la statie.

Nu e camp, sunt boscheti! Aici ai dreptate! Despre expropriere ti-a vorbit deja sab, dar eu spun ca nu era nevoie sa se discute despre asa ceva. Ti-ai pus problema cum ajung locuitorii de pe str. Valea Argesului la vreuna din statiile de metrou? Sau exista si pentru ei in plan vreo ramificatie?
Citat:
Daca ai fi fost mai atent la ce am scris mai inainte, am specificat ca la constructia statiei Dristor 2 a fost o perioada ( intradevar scurta ) in care s-a circulat prin blocul de garsoniere, pe la parter, deci prin bloc, pe culoarul de acces la garsoniere, cum ar veni. Acela nu a fost disconfort ?

Nu te pot contrazice, habar n-am ce a fost acolo, dar vremurile s-au schimbat! E bine sa tinem cont de asta! Stiu ca romanul nu este obisnuit cu respectul, nici sa-l acorde si nici sa-l primeasca, de fapt, nici nu-l intelege prea bine ca notiune, dar o data cu vremurile, ar fi cazul sa se schimbe si acest aspect!
Citat:
Exista acces decent

Stii ca vreo 3 - 4 luni, aleea aia de beton pe care ai gasit-o umflata si crapata din cauza temperaturilor, pentru ca nu are rosturi de dilatare, nu a existat? Era doar namol amestecat cu asfalt macinat? Stii, ca ai fost acolo si ai vazut, dar treci cu vederea prea usor! Stii ca aleea aia de beton sta cam pe jumatate din gradinile din zona? Stii, ca ai fost acolo si ai vazut! E ciudat ca incerci sa acoperi ineptiile proiectantului fara sa ai vreun castig! Stii ca prin restul de gradina, printre ramasite de beton, asfalt macinat si fiare, baietii faceau cerculete cu Bob Cat-ul, tavalind "in gluma" si ceva arbusti?
Citat:
probabil ca a fost masurat, daca se incadreaza in limitele de noapte inseamna ca e ok

Nu stiu, tu ce zici? Este OK sau nu?
Citat:
WC - urile. Stau bine acolo unde stau,

De ce nu spui ca au stat in spatele gardului de sarma, in nasul celor care treceau pe alee?
Citat:
Evident daca voi veti profita si in loc de copaci o sa va trageti parcari este treaba voastra

O sa am grija ce-mi doresc! Crezi ca se va indeplini?
Citat:
O noua pacaleala, asa cum ti-am spus, am fost 2 zile in cartier si m-am documentat.

Ai fost si te-ai pacalit singur! Pacat!

Iar de incheiere: Oare ce fac locuitorii de pe str. Targu Neamt, fara metrou? La ei de ce nu va ganditi, oameni buni? Nu le statea si lor bine cu o linie de metrou cu vreo 4 - 5 statii, cu ramificatie la Piata Moghioros? Very Happy

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 12:06:20    Titlul subiectului: 157037

weeping eye a scris:
De ce statia de la Piata Moghioros este pe partea parcului si nu spre Dr. Taberei 34/35, dincolo de apeduct? Mai trebuia o statie intre Favorit si Orizont, statia Romancierilor mutata spre oras, in oglinda, fata de strada cu acelasi nume, statia "Brancusi" trasa spre str. Valea Ialomitei (se putea, in lipsa ramificatiei) iar depoul, unde am spus anterior, langa Raul Doamnei.

Tocmai din cauza apeductului. Este mai facil amplasamentul actual si, in plus, realizeaza o interconexiune mai usoara cu 41. Era greu sa sape pe sub apeduct, iar daca faceau statia dincolo de apeduct cu totul, distanta pana la 41 era considerabila si schimbul tramvai-metrou nu mai era asa atragator.
Cu restul sunt de acord
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 12:33:33    Titlul subiectului: 157038

Chestia cu apedectul intr-adevar este mai problematica.
Dar interconexiunea intre metrou si 41 e o chestie destul de spinoasa.
Daca se vor reintroduce troleibulzele pe Drumul Taberei cred ca metroul nu are foarte multe sanse de a cara oameni spre 41.
RATB ar asigura o legatura mult mai facila spre 41.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 12:50:14    Titlul subiectului: 157039

De obicei este invers, tramvaiul "cara" oameni spre metrou Smile .
Gandeste-te la Ghencea, care nu va avea metrou (si se pare ca M5 va fi cel mai apropiat mijloc de transport rapid catre centru pentru ei ), chiar si zonele cu acces la tramvai de pe latura cealalta a buclei . Mai este si zona "Plaza Romania", pentru care , desi are acces si la M3 la Lujerului, este mai greu pe acolo...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 13:06:50    Titlul subiectului: 157040

Da si nu.
Daca in urmatorii 20 ani metroul se limiteaza la Eroilor atunci picam pe varianta mea.
Daca reusesc in urmatorii 20 ani sa termine toata magistrala, atunci e chestia pe care ai spus-o tu si e cea normala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 13:19:44    Titlul subiectului: 157041

Citat:
De obicei este invers, tramvaiul "cara" oameni spre metrou

Hai sa consideram ca primul mijloc de transport pe care il folosesti este 41, dupa care urmeaza schimbul cu metroul.
Cred ca cea mai buna conexiune intre 41 si metrou este la Crangasi - statiile sunt exact una sub alta! Gandeste-te ca metroul din Dr. Taberei nu duce nicaieri! La Eroilor urmeaza sa schimbi cu altceva, altceva ce oricum are legatura si cu Crangasi!
Legatura Ghencea - Gara de Nord se face cel mai comod cu schimb la Crangasi! Cu Piata Victoriei si intreaga Sosea Stefan cel Mare, la fel! Doar daca vrei s-o apuci spre Unirea, Timpuri Noi si Titan, te mai gandesti ca merge sa faci schimbul si la Moghioros! Daca esti trecut de Pasajul Lujerului, catre Crangasi, deja nu are rost sa o apuci catre Dr. Taberei.
Daca vii dinpre Casa Scanteii, Bd. 1 Mai catre Dr. Taberei. Cine va lua metroul ca sa ajunga acasa la Favorit sau la bucla?

Concluzia mea este ca usurarea schimbului de calatori intre linia 41 si metrou la Piata Moghioros nu este pe deplin justificata si ca poate fi "sacrificata" prin marirea distantei dintre statii cu 100 m! Ca sa nu mai vorbim ca apeductul a fost facut de mana omului, nu "plantat" acolo de Satana sau de Dumnezeu! Si cum a fost facut, poate fi si mutat!

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 13:30:39    Titlul subiectului: 157043

Citat:
Ca sa nu mai vorbim ca apeductul a fost facut de mana omului, nu "plantat" acolo e Satana sau de Dumnezeu! Si cum a fost facut, poate fi si mutat!

Laughing

Sub aleea care asigura accesul la blocul in care locuiesc eu urmeaza sa se traga noua conducta cu apa rece. Am apucat sa intreb niste vecini (deh cand plec eu la munca si cand ma intorc nu e nimeni la locul faptei) toata chestia urmeaza sa dureze vreo 2 luni. Vazand ce chef au de munca, chiar e posibil, dar totusi trebuie sa ma documentez.
Deci pentru un apeduct cate zeci de ani aveau nevoie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 13:32:05    Titlul subiectului: 157044

weeping eye a scris:
Cred ca cea mai buna conexiune intre 41 si metrou este la Crangasi - statiile sunt exact una sub alta! Gandeste-te ca metroul din Dr. Taberei nu duce nicaieri! La Eroilor urmeaza sa schimbi cu altceva, altceva ce oricum are legatura si cu Crangasi!
Legatura Ghencea - Gara de Nord se face cel mai comod cu schimb la Crangasi! Cu Piata Victoriei si intreaga Sosea Stefan cel Mare, la fel! Doar daca vrei s-o apuci spre Unirea, Timpuri Noi si Titan, te mai gandesti ca merge sa faci schimbul si la Moghioros!
M5 si conexiunea cu 41 sunt gandite pentru viitor, cand M5 va trece de Eroilor.
Este adevarat ce spui, ca acum este mai facil pe la Crangasi pentru anumite puncte. Si asa va ramane si cand M5 va ajunge la Pantelimon.
Insa pe viitor conexiunea de la Moghioros va usura accesul spre Universitate, Cismigiu, Iancului, Pantelimon etc (toata aria acoperita de M5), pe care nu le ai la Crangasi. Si distanta parcursa cand schimbi tramvaiul cu metroul va fi la fel ca la Crangasi, poate cativa pasi in plus.

Cu apedictul sunt de acord cu tine, numai ca ai vazut ce probleme a pus la M4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iul 2012 13:43:43    Titlul subiectului: 157045

Citat:
Cu apedictul sunt de acord cu tine, numai ca ai vazut ce probleme a pus la M4.

Problemele au fost direct proportionale cu cascavalul "inmormantat" acolo si invers proportionale cu cheful de munca.

Depasirea statiei Eroilor, catre Universitate si Pantelimon este pentru mine doar o vorba aruncata (de Metrorex, nu de tine!). Sa nu uitam ca tara asta nu are bani decat pentru borduri si pentru biserici iar Europa nu e intr-un moment tocmai bun.
De un tunel proiectat de romani si executat de chinezi m-as feri ca de dracu'! Mi-ar fi frica sa il traversez pe la suprafata, stiindu-l sub mine, nu ma vorbesc de a circula prin el!

Citat:
toata chestia urmeaza sa dureze vreo 2 luni. Vazand ce chef au de munca, chiar e posibil, dar totusi trebuie sa ma documentez.

In timpul asta de doua luni poate iti toarna o mandrete de alee de beton prin gradina, ca sa poata sparge strada fara sa mai fie nevoie s-o refaca! Si iti pune gradina la pastrare, ca s-o bage in sobe la iarna!

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2024
Mesaje: 9938
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 08:00:20    Titlul subiectului: 157053

Inainte de revolutie "impuscatul" spunea: Bucurestenii sunt prea grasi, mai trebuie sa faca miscare". Asa ca ia sa mai faca miscare bucurestenii, ce mare tragedie daca de la metrou la tramvaiul 41 faci 100 de metri ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 08:41:37    Titlul subiectului: 157055

E gresit pusa problema, Emil, nu te apuci sa schimbi oamenii dupa proiectul tau, ci faci proiectul dupa interesul oamenilor. Nu vei convinge tu "lenesii" sa faca miscare "obligatorie", vei obtine exact contrariul, acei "lenesi" se vor orienta catre solutii alternative, daca acestea exista si sunt mai facile...
Nu stiu cum e situatia de pe teren, insa daca distanta e mai mare ar trebui luata in calcul inclusiv crearea unui pasaj subteran. Cine crezi tu ca se apuca sa faca "sport" prin ploaie, noroi, zapada si viscol sau prin calduri toride?
Am mai dat exemplul meu cu Militari-ul, decat sa merg pe jos sute de metri pana la Pacii, apoi sa schimb la Eroilor si apoi iar sa merg sute de metri pe jos de la metrou Gara de Nord pana la servici, preferam sa ma sui direct in troleibuzul 62 din fata blocului si sa cobor in fata serviciului,,, cu toate multele statii ale troleibuzului, cu toate ambuteiajele, faceam cam acelasi timp, deci ... la ce bun atata sport?!? Twisted Evil

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2024
Mesaje: 9938
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 09:12:11    Titlul subiectului: 157056

Catalin Ghita a scris:
deci ... la ce bun atata sport?!? Twisted Evil

Pentru mentinut conditia fizica Evil or Very Mad
Revenind la lucruri mai serioase, in Militari daca RATB-ul avea banda 1 rezervata, si nu era bataia aia de joc cu semafoarele nesincronizate, era foarte ok ! Transportul in comun nu a fost gandit sa fie complementar cu metroul. Eu nu sunt de acord sa o dam in extrema cealalta cu metroul si sa facem distantele mici intre statii. Ba sunt distante prea mari, de exemplu cum era inainte de la Militari la Pacii, ba o dam in extrema cealalta, vezi situatia de la Drumul Taberei. Inainte sa faca planurile la magistrala 5, trebuiau sa se gandeasca cum sa fie traseele RATB pe sus, si cum sa fie RATB complementar cu metroul. Nu sa faci statii dese, de dragul de-a le face, ca cica asa e in UE. Sorry, dar la Paris ati vazut ce transport de suprafata este ? Sau la Budapesta ? Cum sunt gandite trasele liniilor de suprafata ? Aveau timp 20 de ani sa se gandeasca. Nu poti renunta la troleu in Drumul Taberei, decat dupa ce termini INTEGRAL M5, pana la Pantelimon. Cand o sa continue M5 de la Eroilor ? Mai bine il faceau pana in centru in prima etapa, pana la Universitatii ! Inca o data imi spun parerea, la noi se fac statii prea dese, numai de dragul de a le face. Vreau sa vad si eu un studiu publicat asupra fluxurilor de calatori din Drumul Taberei ? Cand s-a facut studiul de fezabilitate banuiesc ca au cercetat si problema fluxurilor de calatori ? Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 10:23:49    Titlul subiectului: 157058

guest a scris:
Asa ca ia sa mai faca miscare bucurestenii, ce mare tragedie daca de la metrou la tramvaiul 41 faci 100 de metri ?

Va fi mare, pentru ca acel nod intermodal nu va fi "atragator"si va fi ocolit de calatori .
In acesta situatie pierzi pe doua parti:
- nu atragi potentiali calatori, astfel incat sa amortizezi M5 in ansamblul ei
- mai pierzi si banii in plus investiti pentru constructia "legaturii" de 100m, pentru ca efectiv vor fi bani aruncati daca lumea nu o va folosi.
Aici chiar este bine ca s-au gandit la asa ceva, nu stiu de ce nu va place. Daca reuseau sa faca statia exact pe centrul intersectiei era si mai bine,distanta era si mai mica, dar este bine si asa.

La Victoriei va placea cand trebuia sa urcati scarile acelea pe deasupra liniilor M2, sa coborati pe celalalt peron M2, sa traversati vestibulul si apoi sa coborati alte scari ? Presupun ca NU, presupun ca este mai buna noua corespondenta, de aceea o prefera majoritatea calatorilor. Aici este problema, trebuie sa construiesti pentru calatori si cu gandul la ei, nu cum ti-e tie ca proiectant/beneficiar mai usor sau mai ieftin.

La Unirii va place legatura dintre M1 si M2 ? Sincer, este o catastrofa, nu stiu ce minte a putut concepe asa ceva, la fel ca si corespondenta initiala de la Victoriei...

Asa ca de ce sa fim masochisti gratuit? Unde nu se poate... asta este, dar unde se poate lucrurile trebuie facute cu cap.
Catalin Ghita a scris:
Nu stiu cum e situatia de pe teren, insa daca distanta e mai mare ar trebui luata in calcul inclusiv crearea unui pasaj subteran.

Va fi pasaj subteran, exact ca la Crangasi, de aceea distanta trebuie sa fie cat mai mica.
guest a scris:
Cand o sa continue M5 de la Eroilor ? Mai bine il faceau pana in centru in prima etapa, pana la Universitatii :

Mai greu cu TBM-urile sa fie introduse/scoase pe la Universitate...In plus acolo este si o mare problema cu pasajul de legatura dintre magistrale, sa vedem ce solutie se va adopta si unde va fi statia, inca se mai studiaza...In plus se studiaza si un pasaj rutier acolo.
Ar mai fi si problema banilor necesari, mai multi daca M5 ajungea in prima etapa pana la Universitate...
Daca se apucau de metrou trebuia deviata circulatia pe undeva. Si cum parcarea este inca in lucru, nu prea aveau pe unde...
Cred ca sunt destule motive pentru care nu s-au dus in prima etapa pana la Universitate.


Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 06 Iul 2012 10:43:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 10:41:04    Titlul subiectului: 157060

sab a scris:
Va fi pasaj subteran, exact ca la Crangasi, de aceea distanta trebuie sa fie cat mai mica.
Si pentru distantele mai mari exista solutii, se pot monta "covoare" rulante, in genul celor care s-au montat la peronul liniei 1 din Gara de Nord si care sunt destinate exact aceluiasi lucru, sa atraga "lenesii" care altfel isi bagau picioarele in el de sport de a merge pe jos de la Basarab la Gara de Nord...
Nu trebuie sa inventam noi apa calda, pur si simplu trebuie sa tragem cu ochiul la solutiile gasite de cei care au traditie si experienta in metrouri si apoi sa le aplicam corect la noi.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 10:45:52    Titlul subiectului: 157061

Ai dreptate, insa covoarele rulante sunt bune cand nu ai alte solutii.
In plus, asa cum am spus, orice metru in plus de constructie adauga costuri suplimentare. Si daca nu este necesar, nu are rost sa arunci bani aiurea, mai intai pe un pasaj mai lung si apoi pe covoare rulante.
Lucrurile corecte si simple sunt cele mai eficiente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 11:11:26    Titlul subiectului: 157062

Citat:
Ar mai fi si problema banilor necesari, mai multi daca M5 ajungea in prima etapa pana la Universitate...

Pai daca ar mai fi limitat numarul de statii, ar fi mers pe o arhitectura a statiilor mai spartana si pragmatica poate ar fi ramas mai multi bani...
Va fi o alta lucrare glorioasa in genul podului de la Basarab sau a amaratului ala de stadion in care s-a pornit de la o suma si s-a ajuns la o alta suma mult mai mare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 11:19:16    Titlul subiectului: 157063

Mai putine statii inseamna mai putini calatori atrasi, deci o rentabiitate mai mica a investitiei. In afara de capatul cu 2 ramuri eu nu vad vreo problema la M5. Puteau sa faca o magistrala simpla, nu ramificata. Statiile sunt OK si necesare, iar distanta dintre statii este cam la fel ca in vestul Europei
Cat despre arhitectura, este devreme sa ne pronuntam...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 11:43:38    Titlul subiectului: 157064

sab a scris:
In afara de capatul cu 2 ramuri eu nu vad vreo problema la M5. Puteau sa faca o magistrala simpla, nu ramificata.
Nu inteleg de ce va deranjeaza atat de mult faptul ca e o magistrala "ramificata", poate e doar din cauza ca e ceva "neobisnuit" (inca!) pentru metroul bucurestean.
Sunt convins ca dupa ce lumea se va obinsui cu ideea, nu o sa mai para nimic "ciudat" la o viitoare alta linie "ramificata".
In Londra sunt mai multe astfel de linii si vad ca nu e nicio problema, iar daca nici englezii, inventatorii metroului, nu stiu cu ce se "mananca", atunci...
La linia noastra eu as lasa trenurile sa circule pe linia "principala", "ciotul" spre Valea Ialomitei ramanand sa fie deservit separat de 1-2 rame IVA care sa faca naveta intre depou si statia comuna. Daca transbordarea s-ar face similar ca la Basarab, adica la un peron comun, sa cobori dintr-un tren si sa urci in altul iar trenurile sa fie sincronizate, in sensul ca trenurile de pe linia principala si cele de pe "ciot" sa ajunga simultan (sau decalate cu cel mult 1-2 minute), atunci ar fi destul de OK.
Eu unul, daca as fi fost pus sa aleg, as fi facut statiile mai dese pentru a deservi cat mai multi calatori si as fi reorganizat liniile RATB pentru a nu dubla inutil metroul.
Ideea in sine a metroului e sa mute traficul in subteran si sa asigure o capacitate mare de transport, nicidecum sa fie o "alternativa" la transportul supra-teran.
Legat de Valea Ialomitei, poate ca RATB va amenaja deasupra un terminal intermodal unde sa ajunga cat mai multe din liniile preorasenesti, asta ar aduce si ea un plus de calatori la metrou.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 11:45:33    Titlul subiectului: 157066

@sab in momentul asta cu magistrala terminandu-se la Eroilor ti se pare rentabila?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2012 12:34:49    Titlul subiectului: 157067

Citat:
La linia noastra eu as lasa trenurile sa circule pe linia "principala", "ciotul" spre Valea Ialomitei ramanand sa fie deservit separat de 1-2 rame IVA care sa faca naveta intre depou si statia comuna. Daca transbordarea s-ar face similar ca la Basarab, adica la un peron comun, sa cobori dintr-un tren si sa urci in altul iar trenurile sa fie sincronizate, in sensul ca trenurile de pe linia principala si cele de pe "ciot" sa ajunga simultan (sau decalate cu cel mult 1-2 minute), atunci ar fi destul de OK.

In primul rand, metroul este un mijloc de transport de capacitate mare iar colectarea calatorilor de pe ramuri cu lungimi de o statie poate fi facuta cu mijloace de transport de suprafata, asta daca lenea nu poate fi invinsa cu niciun chip iar omul nu poate sa mearga pe jos 5-600 de metri.
Apoi, hai sa uitam de ramele IVA. Eu zic ca le-a cam cantat cucu' si sunt bune de "pensionare". Adica: una - doua de muzeu, restul la fier vechi. Din cate stiu, pentru Dr. Taberei vorbim de CAF.
Varianta propusa, cu transbordare gen Basarab, este de fapt o naveta pentru o statie, similara cu "Republica - Antilopa", doar cu alta cadenta. Treaba asta o poate face RATB-ul sau piciorul. Varianta prevazuta a se aplica este intercalarea trenurilor de pe cele doua cioturi (greu de spus ca Raul Doamnei este "principala"). Pana acum se vede ca "Republica - Dristor 2" nu se "intercaleaza" prea bine cu "Anghel Saligny - Industriilor". De ce s-ar putea gasi solutie pentru Dr. Taberei?
Citat:
Sunt convins ca dupa ce lumea se va obinsui cu ideea, nu o sa mai para nimic "ciudat" la o viitoare alta linie "ramificata".

Decat sa creezi doar un precedent, mai bine alegi o solutie buna din toate punctele de vedere: pret, impact asupra zonei, mod de exploatare.
Citat:
Eu unul, daca as fi fost pus sa aleg, as fi facut statiile mai dese pentru a deservi cat mai multi calatori

De ce nu propui "peronul continuu"? Faci cu mana ca la Maxi-Taxi si te urci, tragi "Semnalul de alarma" si cobori! Simplu si comod! Guri de acces: cate doua la fiecare 150 de metri! Cum dracu' de nu s-a gandit nimeni pana acum?
Citat:
Mai putine statii inseamna mai putini calatori atrasi, deci o rentabiitate mai mica a investitiei.

Calatorul este atras si de apropierea statiei finale de destinatia lui. Daca ma duci la Eroilor, ce rezolvi?
Ce inseamna un schimb de metrouri la noi? Un mare necaz: dai din coate sa avansezi spre usa, cobori, te impingi pe un peron subdimensionat, pe niste scari inguste, prin coridoare late cat garoul, toate jegoase, slinoase, prost luminate, ca sa ajungi la celalalt peron si sa astepti trenul de legatura.

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 44, 45, 46  Următoare
Pagina 23 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community