Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 176 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Mai 2023 17:23:39 Titlul subiectului: |
216239 |
|
Am și eu o nedumerire. Acum câteva minute am văzut tramvaiul 403 împingând tramvaiul lui Moș crăciun. Nimic interesant deoarece se mai defectează din când în când. Dar nu înțeleg de ce vatmanul forța în ultimul hal motorul lui 403. Vuia la volum maxim și ieșea fum de la motoare. O grămadă de fum. Cred că acum trebuie să îl repare și pe 403. Nu puteau să îl tracteze pe cel defect cu una din autospecialele alea noi? Trebuia să mai strice un tramvai bun ca să care pe unul defect la depou?
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Mai 2023 17:45:53 Titlul subiectului: |
216240 |
|
Eu am pățit una și mai tare. S-a oprit tramvaiul în stație la fosta Lactis și nu mai pornea. A încercat vatmanul câteva chestii, apoi ne-a dat jos. Primul care am coborât am fost eu și ce credeți că am văzut? I se agățase pantograful în rețea. De aia nu mai pornea. I-am zis vatmanului și omul a concluzionat ”Ah, de aia nu mai pornea!”
Se mai întâmplă. Dar e bine că mai avem tramvaie, că sunt orașe ca Brașov, Constanța sau Botoșani care au în locul tramvaielor bus-uri. AȘa cum sunt sunt ele, e bine că sunt. Și dacă e să-l credem pe primar, vom scăpa de o mare parte din cele vechi până în 2026-2027.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 176 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Mai 2023 19:17:42 Titlul subiectului: |
216284 |
|
S-a adeverit ce am spus. Astazi 403 era impins de 416. Era si norma la halul in care fumega in ziua aceea.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 176 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 29 Iun 2023 00:27:19 Titlul subiectului: |
216464 |
|
Tramvaiele 423 si 418 mai sunt in circulatie? Astea doua sunt ceva mai speciale fiindca au fost ultimele care au trecut pe tronsonul Podu de piatra-Podu ros.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 29 Iun 2023 11:04:08 Titlul subiectului: |
216465 |
|
Nu știu să fie GT4-uri din seria 4xx (în afară de două care au avut accidente) care să fie retrase definitiv.
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Joi 29 Iun 2023 17:08:35 Titlul subiectului: |
216466 |
|
Au fost casate fizic din vagoanele Gt4? Pe transphoto.ru apar multe casate.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 30 Iun 2023 11:51:07 Titlul subiectului: |
216468 |
|
Da, dintre cele ne-modernizate si posibil din seria 1xx.
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 01 Iul 2023 20:31:22 Titlul subiectului: |
216478 |
|
Au fost taiate doar vagoane nemodernizate, din cele care zaceau retrase in depou, unele chiar de mai bine de 10 ani. Din seria 1xx nu s-a retras nimic.
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 02 Iul 2023 20:33:48 Titlul subiectului: |
216485 |
|
Exista poze cu aceste casari?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 02 Iul 2023 22:09:13 Titlul subiectului: |
216486 |
|
Vagoanele au fost taiate in cadrul depoului, deci ce mai probabil nu.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Iul 2023 17:19:56 Titlul subiectului: |
216490 |
|
Din seria 1xx se spunea la un moment dat ca vor fi casate vagoane, dar doar din Augsburg, nu si din Halle.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Iul 2023 17:58:01 Titlul subiectului: |
216491 |
|
De cati ani nu l-ati mai vazut pe 138 pe trasee?!...
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Iul 2023 18:59:10 Titlul subiectului: |
216492 |
|
Citat: | De cati ani nu l-ati mai vazut pe 138 pe trasee?!... |
De cel puțin 7 ani. De atunci nu mai e pe traseele ieșene.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 176 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Iul 2023 22:24:09 Titlul subiectului: |
216496 |
|
Sunt si eu curios de o chestie. Cu ce e diferit un Gt4 modernizat fata de unul nemodernizat? La prima vedere par sa arate exact la fel. Excludem prototipul Gt4M.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Iul 2023 23:10:29 Titlul subiectului: |
216498 |
|
Modificari substantiale tehnice - mecanice, electrice si de control al tractiunii - plus cele legate de configuratia interioara, pentru confortul pasagerilor si vatmanilor. Fiecare solutie de modernizare a vagoanelor GT4 aduse la Iasi are particularitatile sale. In 2010 incepusem sa le prezint detaliat, dar n-am mai apucat decat pentru cele de la Stuttgart, aduse in 2008. Pentru restul, cand o veni din nou vremea...
Ca sa-ti faci o idee, insa, e suficienta si prezentarea modernizarii facute de SSB propriilor tramvaie GT4: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=122425#122425
|
|
Sus |
|
|
Prosoft
Data înscrierii: 25/Noi/2022 Ultima vizita: 17/Feb/2024 Mesaje: 27 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mar 04 Iul 2023 22:48:31 Titlul subiectului: Tramvaiul 138 |
216520 |
|
Tramvaiul 138 i s-a montat un sistem IGBT, produs de către Informbusiness, în Republica Moldova, folosit pe multe modele de troleibuze, din Chișinău, cât și din alte orașe din Rusia și Ucraina. Firma dată produce și sisteme pentru tramvaie, folosite în câteva orașe, inclusiv Iași, pe tramvaiul 138. Sistemul este foarte bun, doar că nu s-a asamblat bine, rezultând cu retragerea prematură a lui 138. Voi lăsa o poză cu SDMC-103-ul folosit la Iași. Mai multe detalii despre sistemele IGBT/Convertoare de tracțiune ale Informbusiness: http://trans-electro.com/ro/ac.html
Descriere: |
IGBT-ul folosit la Chisinau (YuMZ T1/T2), Timisoara si Iasi |
|
Mărime fișier: |
136.69 kb |
Vizualizat: |
de 1253 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Iul 2023 09:41:43 Titlul subiectului: |
216522 |
|
Daca tot s-a deschis borcanul cu miere... In cazul vagonului 138, componentele variatorului de tensiune continua (VTC) - chopper - model SDMC-103 de la Informbusiness au fost montate in grinda care sustine sectiunile tramvaiului, de-o parte si de alta a portalului, in lacasurile cele mai apropiate de capetele dinspre mijloc ale sectiunilor. De asemenea, au fost facute modificarile necesare si in spatiul circuitelor electrice aferente controlerului din cabina vatmanului. Computerul de bord de tipul celui din imaginea de mai sus a fost montat pe dulapul din dreapta plansei de bord.
Modificarile si testele au fost realizate in toamna anului 2016.
Din cate imi amintesc, problema de baza intampinata in cadrul acelor teste si careia urma sa i se gaseasca o solutie a fost sincronizarea controlului celor doua motoare de tractiune (daca gresesc sau Prosoft are date suplimentare, precizarile sunt binevenite, pentru ca lumea sa afle si sa vada si lucruri faine, dar nestiute public, din rutina zilnica imaginata in exterior a se derula in cadrul companiei de transport sau chiar care ies din aceasta rutina zilnica, precum testele facute cu 138 in ideea realizarii ulterioare a unui proiect propriu al CTP de modernizare tehnica a tramvaielor GT4).
Intregul proces desfasurat atunci, in 2016, este in detaliu documentat foto si video pentru posteritate. Atasez un cadru general cu locul amplasarii echipamentelor, in care se vad cele ce compun "creierul" acestui modul electronic, precum si computerul de bord montat in cabina.
Pe langa fotografii, vedem si o filmare cu 138 mangaind urechile pasionatilor electronicii pentru transportul public cu tiuitul ce indica prezenta echipamentelor de control electronic al tractiunii: https://www.youtube.com/watch?v=N-Klhu5YGx0
Confirm fiabilitatea acestor echipamente proiectate si realizate in Moldova, demonstrata in cadrul unei conferinte la Chisinau, la care din Romania au participat, din pacate, doar reprezentanti ai operatorilor publici de transport din Iasi si Timisoara. Altor orase romanesti probabil ca le putea ideea de a participa la ceva ce nu se incadreaza in sfera linsului clantelor occidentale, caci acolo a fost prezenta multa lume din spatiul ex-sovietic. Pacatul este cu atat mai mare cu cat s-au discutat si s-au aratat lucruri extraordinare pentru transportul public, de la cercetare academica de inalta clasa pana la exemple concrete de echipamente ce si-au dovedit fiabilitatea in timp in conditii de exploatare similare celor romanesti, in special legate de temperatura de lucru si diferentele uriase de operare vara-iarna/zi-noapte. Nivelul conferintei a fost mult peste lalaielile de la sindrofiile "occidentale".
Pentru ca s-a adus vorba de Timisoara, il rog pe Prosoft, daca detine aceasta informatie, sa ne spuna la ce vehicul(e) s-a instalat acolo VTC-ul in discutie si in ce perioada?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
995.92 kb |
Vizualizat: |
de 1213 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
742.64 kb |
Vizualizat: |
de 1213 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Prosoft
Data înscrierii: 25/Noi/2022 Ultima vizita: 17/Feb/2024 Mesaje: 27 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 05 Iul 2023 11:03:55 Titlul subiectului: |
216523 |
|
Informația despre Timișoara am citit-o într-un articol mai demult. Nu sunt sigur dacă a fost montat și la Timișoara. Apropo, ele sunt Chopper sau CC?
Cum am și menționat, sistemul este folosit pe multe modele de troleibuze din Chișinău (YuMZ T1/T2 (2006), BKM-321 (2015-), BKM-32100D (Primul troleibuz AKSM cu autonomie, circa 50-80km), ZiU-682, inclusiv Trolza), cât și pe modelul Dnipro-T203, fabricat la Dnipro, folosit în toată Ucraina și în Bălți. Iar sistemul este folosit și pe tramvaiele Electron.
Recomand să ascultați podcast-ul cu directorul Informbusiness, Vitalie Eșanu https://www.youtube.com/watch?v=A2jQlRVTKmY .
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Iul 2023 11:35:38 Titlul subiectului: |
216524 |
|
https://www.agir.ro/buletine/520.pdf
Citat: | Echipamentul electronic tip SDMC-103 este destinat pentru comanda motoarelor de curent continuu ale troleibuzelor. Constructiv este realizat într-un singur monobloc format din variator de tensiune continuă (chopper) cu tranzistoare IGBT, unitate de comandă cu microprocesor, ventilator și alte elemente auxiliare. |
Tot asa, din ce imi amintesc, in acea faza a testelor cu 138 problema era generata de faptul ca echipamentul montat era adaptat pentru troleibuze, deci pentru un singur motor.
Multumesc pentru video-ul cu interviul!
Cu mentiunea pe care am mai facut-o cu alte ocazii, ca nu sunt de specialitate, doar chibitez si judec logic ce observ/aud si documentez, cine cunoaste aceste aspecte mai in profunzime este incurajat sa imparta cu noi toti informatiile care pot fi impartasite publicului. De asemenea, erorile de apreciere, daca exista, nu trebuie lasate sa se transforme in adevaruri, ci trebuie corectate pentru a reflecta realitatea.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Iul 2023 12:40:39 Titlul subiectului: |
216526 |
|
De ce a ramas "ca-n tren" proiectul?! - anticipez eu intrebarea urmatoare... Pai, intai din lipsa finantarii necesare, caci se miza pe includerea modernizarilor in directiile de actiune pentru finantare prin POR si s-au tot balbait lucrurile in domeniul asta la nivel guvernamental, apoi au aparut alte oportunitati, concretizate in final in achizitia tramvaielor noi, samd. N-a fost sa fie... Iar 138 a ramas si el in asteptarea unei solutii - fie de continuare a proiectului, fie de reconversie a sa - care n-a mai venit, timpul lucrand, cum stim, impotriva oricarui vehicul imobilizat pe termen nedefinit... Si-am incalecat pe-o sa...
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 176 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Iul 2023 14:49:39 Titlul subiectului: |
216527 |
|
Eu nu înțeleg de ce se încearcă peste tot supracomplicarea sistemelor unei mașinării cu computere și alte bâzdâgănii. Sistemele de control al tramvaielor Gt4 (dar și tramvaiul în întregime) și-au dovedit fiabilitatea timp de zeci de ani fără să aibă elemente ultracomplicate. De ce ai încerca să înlocuiești ceva care știi că e bun cu ceva nou care nu a avut suficient timp pentru a-și dovedi eficacitatea și fiabilitatea?
Tramvaiele sovietice KTM-5 sunt atât de simple încât pot fi reparate doar cu ciocanul și alte câteva scule simple. Majoritatea încercărilor de modernizare ale acestui model au eșuat, arătând că tot era mai bun tramvaiul original, chiar dacă arată ca o sperietoare de ciori.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Iul 2023 14:55:04 Titlul subiectului: |
216528 |
|
Costuri reduse, siguranta, confort. Electronica de tractiune te ajuta sa le obtii/oferi. Doar ca electronica este, in general, si pretentioasa la conditii. Ei, asta spuneam mai sus: companiile de genul Informbusiness din fostele tari sovietice au gasit solutii adaptate la conditiile spatiului geografic din care facem si noi parte si ale altora asemenea sau chiar mai crancene. Unde occidentul domnisoresc da rateuri.
|
|
Sus |
|
|
Prosoft
Data înscrierii: 25/Noi/2022 Ultima vizita: 17/Feb/2024 Mesaje: 27 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mie 05 Iul 2023 21:37:16 Titlul subiectului: |
216530 |
|
Cu ajutorul acestui convertor de tracțiune, ce cântărește de cel puțin 5 ori mai puțin decât cel original (La un troleibuz este de doar 42kg, iar cel original, în jur de o tonă), ajută la economisirea energiei electrice și la o călătorie mai confortabilă, fără sunete neplăcute.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 176 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 18 Oct 2023 14:47:01 Titlul subiectului: |
217064 |
|
Țin minte că acum câțiva ani era un GT4 cu un robot instalat la ușa din spate pentru a permite accesul la persoanele cu dizabilități. Ce s-a întâmplat cu el? A fost scos din circulație? Sau este încă în circulație dar robotul a fost demontat?
|
|
Sus |
|
|
mircea541
Data înscrierii: 15/Mar/2021 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 18 Oct 2023 18:29:07 Titlul subiectului: |
217066 |
|
142 este vagonul in cauza. Mecanismul a fost demontat anul trecut, daca nu ma insel.
|
|
Sus |
|
|
|