Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele vechi ale transportului local din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 11:00:00    Titlul subiectului: 82693

In primavara lui 1989, au fost achizitionate 2 DAC-uri articulate,scunde: 2883 si 2885, ambele vopsite complet intr-un galben-ocru.
Prin 1991-1992, 2883 a fost revopsit intr-o culoare galben-portocalie si a facut reclama la Camel. La casarea lui 3643, a preluat numarul acestuia, iar mai tarziu, a preluat si numarul 6549. Arata ca in schita Amiralului Byrd (pt. 6549).Cred ca a rezistat pana prin 1999-2000.
2885 si-a pastrat pt. multa vreme schema de culoare , dupa parerea mea arata mai rau decat 2883 si credeam ca va fi casat. Prin 1999 a trecut printr-un RK, in urma caruia a devenit de nerecunoscut: fusese vopsit in portocaliu-galben-portocaliu, iar dupa 2000 a prins si schimbarea de numerotatie, devenind YWD. Exista si astazi , si este inmatriculat cu acest numar. E practic cel mai vechi autobuz detinut in prezent de Transurb Galati. Este singurul autobuz din parcul actual al Transurb, care a "prins" "epoca gazelor" (acele 3 tuburi de gaz metan, amplasate pe cabina autobuzului). Astazi e folosit doar pe Cursele Conventie.

Dupa aproximativ o luna, au mai fost achizitionate 2 DAC-uri articulate , scunde: 8153 si 8179, ambele vopsite complet intr-un galben-ocru.
Prin 1991-1992, 8179 a fost revopsit intr-o culoare galben-portocalie si a facut reclama la Camel.
8153 si-a pastrat schema de culoare.
Ambele au fost casate prin 1998-1999.
Confirm cele spuse de Amiralul Byrd, referitoare la bucata de tabla pe care era scris 8153 si fusese sudata in interiorul troleibuzului 218.

Prin luna mai 1989 a mai fost achizitionat un DAC articulat scund: 1251, vopsit ca si celelalte, intr-un galben-ocru.A fost si ultimul DAC articulat scund achizitionat la Galati. Si-a pastrat schema de culoare pana in 1998, cand a fost casat. Nu-mi amintesc exact, dar , parca, in ultimele luni isi schimbase numarul de inmatriculare cu al unui alt DAC casat. In septembrie 1998, a aparut un alt 1251, care insa nu era scund, deci, facea parte dintr-un lot mai vechi. Era refacut complet, atat interiorul cat si exteriorul, din pacate nu am reusit sa-l identific. Acesta a rezistat pana in 2005, cand a fost casat. A prins si schimbarea de numerotatie, avand numarul nou AKS. Ultimul 1251 arata ca in schita Amiralului Byrd.

In august 1989 au fost achizitionate 2 DAC-uri scurte si scunde: 7764 si 7780.
Primul era vopsit in rosu, cu 2 dungi albe, una mai groasa in partea de jos, iar alta mai subtire, sub geamuri.
7780 era vopsit in rosu, cu o dunga alba , subtire doar sub geamuri.
Ambele mi s-au parut mult mai fiabile decat lotul achizitionat in 1989.
Prin 1995 , 7764 a fost revopsit in portocaliu-alb-portocaliu, avand aceeasi schema cu 9163 (ex 3420). A fost casat in a doua jumatate a lui 2000, desi nu arata deloc rau.
7780 a fost revopsit, mai intai in culorile originale, iar prin 1996 in rosu, cu o dunga alabstru deschis in partea de jos. A prins si schimbarea de numerotatie , devnind ZOP. Prin 2002 a fost transformat in Asistenta Tehnica,iar prin 2003 a fost casat.

In septembrie 1989, au mai fost achizitionate inca 6 DAC-uri scurte si scunde, toate vopsite in rosu cu o duga alba, subtire, sub geamuri (aratau la fel cu 7780).Numerele de inmatriculare au fost: 9079,9080,9081,9083,9084,9085. Revopsirile care s-au facut au pastrat schema de culoare originala. Si acest lot a parut destul de fiabil comaparativ cu cel achizitionat in 1988.
Primul casat a fost 9085 prin 1998, urmat de 9083 si 9084 in 1999. Pe 9083 l-am vazut foarte des in decursul lui 1999, dar stationat in garajul Transurb.
Intr-o perioada, 9080 si 9081 au avut lunetele inlocuite cu tabla.
Pe 9080 l-am vazut casat, in spatele garajului Transurb in 2000.
Tot in 2001, 9079 a fost transformat in Asistenta Tehnica, si, desi a prins perioada schimbarii numerelor de inmatriculare, nu i s-a mai facut aceasta schimbare, fiind casat in 2002.
Asa cum spunea si Amiralul Byrd, cel mai longeviv a fost 9081, care a mai rezistat pana prin 2003 (cred ca a fost casat cam odata cu troleibuzele DAC, in toamna lui 2003). Arata foarte bine, numarul fusese schimbat in 2001 in ZOU. Cred ca ar mai fi putut rezista o perioada.

In decembrie 1989 a fost achizitionat inca un lot de 3 DAC-uri scurte, toate vopsite in portocaliu: 9114,9115,9116. Dupa ce au ajuns in Galati, au fost preechipate cu ramele pentru tuburile de gaz metan, dar, din fericire a venit revolutia si nu au mai primit acele tuburi niciodata.
Pe la mijlocul anilor '90 au fost revopsite, 9114 si 9115 pastrandu-si schema de culoare, in timp ce 9116 a fost revopsit intr-un rosu inchis, similar celui de pe 3417.
Dupa casarea lui 9253 (datoarata unui accident,in 2000) , 9116 a preluat numarul acestuia , aparand vopsit intr-un rosu , o nuanta ceva mai deschisa decat inainte. In ultima perioada a functionat ca Asistenta Tehnica. A prins si schimbarea de numerotatie, a avut noul numar ZOY ( nu sunt foarte sigur ca acesta era numarul), fiind casat in 2001.
Cel mai longeviv a fost 9115, care exista si astazi, ca Asistenta Tehnica, cu numarul ZOV. Acesta a trecut printr-un RK in 2001; l-am vazut , a fost refacut complet in aceeasi perioada cu troleibuzul 212 ( aveau dupa RK cam aceeasi schema de culoare ). Dupa acel RK a primit culoarea actuala : alb cu 2 dungi albastre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 17:42:10    Titlul subiectului: 82703

In primavara lui 1990 au aparut 9146 si 9147, doua DAC-uri scurte si scunde, vopsite in rosu. Din pacate, nu au mai fost la fel de fiabile ca cele aduse in 1989.
Ca particularitate, la 9146 s-au inlocuit elementele din plastic prezente in stanga , respectiv dreapta afisajului central din fata, cu tabla, vopsita in rosu.De asemenea si masca din fata, de deasupra barei fata a fost inlocuita cu tabla vopsita in rosu. Din cauza acestor modificari, 9146 putea fi recunoscut de la mare distanta.
Cele 2 autobuze si-au pastrat schema de culoare ( nu cred ca au fost mai fost revopsite )
Pe 9147 l-am vazut destul de rar pe trasee, era folosit mai mult pe Cursa Conventie.
9146 a fost casat relativ repede, prin 1996, iar 9147 prin 1997.

Tot in primavara lui 1990, au mai fost achizitionate alte 2 DAC-uri scurte si scunde: 9162 si 9163, ambele vopsite in rosu, ca si 9146 si 9147. Au fost la fel de proaste ca si primele doua.Ambele aveau numerele de inmatriculare trecute pe laterale cu vopsea galbena.
Primul casat a fost 9163, in 1993 ( n-a rezistat mai mult de 3 ani si jumatate...). Mi-l amintesc in vara lui 1993:arata jalnic, in locul geamului de dupa usa din mijloc avea sudata o tabla, la fel si in locul unor geamuri de la usi.In mers, dadea rateuri, "iesea" din viteza... Ulterior numarul lui a fost preluat de 3420. Referitor la ceea ce a scris Amiralul Byrd, cu numarul de inmatriculare trecut inaintea usii 2, acest lucru s-a datorat schemei de culoare si prezentei geamului oval pt afisarea traseului dupa usa 2 (desigur, putea fi scris numarul cu cifre mai mici, ca la 3422, sub geamul respectiv...).
Si 9162 a fost la fel de prost, a avut mai multe geamuri inlocuite cu tabla, dar a rezistat,surprinzator, pana prin 1998-1999.Era folosit mai mult pe traseul 34.

Au urmat apoi alte 4 DAC-uri scurte si scunde: 9202,9203,9204 si 9205. Primele 3 erau vopsite in rosu complet (ceva mai "viu" decat precedentele 4), iar ultimul avea o culoare portocalie deschisa.
Intr-o anumita perioada, 9202 a avut perdelute albastre la geamuri, asemanatoare cu cele prezente pe autobuzele pt transport interurban.
Toate si-au pastrat in timp schema de culoare.Doar lui 9203 i s-a adaugat o dunga subtire, alba, sub geamuri.
Primul casat a fost 9205 ,prin 1997.
Celelalte au prins anii 2000. In ultima perioada erau folosite doar pe Cursele Conventie si traseul 26. Aratau jalnic, in special 9202 si 9204, care erau pline de indoituri. Cu toate acestea, primul care a fost casat , desi arata cel mai bine, a fost 9203, la sfarsitul lui 2000.
Celorlalte doua li s-au schimbat si numerele de inmatriculare: 9202 a deVenit ZOT, iar 9204 , ZOW. Lui 9204 i s-au inlocuit si farurile, cu unele duble, provenite de la vreun camion casat.In 2001 au fost casate. Sincer, nu stiu de ce s-a preferat schimbarea numerelor acestor doua autobuze cu altele noi.

In vara lui 1990 au fost achizitionate inca 2 DAC-uri scurte si scunde: 9252 si 9253. Primul era vopsit in alb, cu 2 dungi albastre, una sub geamuri, si cealalata, jos. 9253 era vopsit intr-un rosu, ceva mai deschis fata de seria 9202-9204.Aceastea au fost ultimele DAC-uri scunde achizitionate la Galati.
La un moment dat, 9252 avea pe luneta 2 bare metalice verticale, astfel incat luneta parea formata din 3 bucati (poate chiar asa era...)
Prin 1999, 9253 a fost implicat intr-un accident, undeva in zona ICMRSG, fiind lovit de o locomotiva de manevra. Acest accident i-a adus sfarsitul, numarul lui fiind preluat de 9116.
Tot prin 1999-2000 a fost casat si 9252.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 19:08:45    Titlul subiectului: 82707

In vara lui 1991 au fost achizitionate 9 DAC-uri articulate( dar NU scunde), toate vopsite in alb: 7376,8815, 8816, 8135, 8140, 8143, 8144, 8154, 8161.
Toate aratau mult mai bine decat seriile precedente, fabricate intre 1987-1990.
In 1992, 7376,8815,8816,8140,8143,8144 si 8154 au fost revopsite in alb cu o dunga gri inchis in partea de jos si au facut reclama la Apple Computers.
In acelasi an: 8135 si 8161 au fost vopsite in galben-portocaliu si au facut reclama la Camel.
Prin 1996, 8161 a fost scurtat si transformat in Asistenta Tehnica.
In 1995, 8144 si 8154 au fost revopsite in alb, cu o dunga albastru inchis in partea de jos.Ambele au fost casate prin 1999.Asa cum spunea si Amiralul Byrd, in ultimii ani, 8154 era usor de recunoscut dupa zgomotul produs de toba sparta.
Tot in 1995 a fost revopsit si 8140 in alb, cu o dunga albastru deschis in partea de jos.A fost casat in 2000. In ultimele luni era folosit doar pe traseul 26.
Nu-mi mai aduc aminte ce scheme de culori a mai avut 7376; si el a fost casat prin 1999.
In 1995, 8815 si 8816 au fost revopsite in alb cu o dunga albastru deschis in partea de jos.
8815 a fost casat prin 1999.
8816 exista si astazi, din ceea ce am vazut e revopsit recent in alb cu 2 dungi albastre si are noul numar ZPA. E folosit pe Cursele Conventie, si, sper sa mai reziste cativa ani.
In 1998, 8135 a fost complet reconditionat, noua schema de culoare a fost alb cu doua dungi galbene ( ca la noul 1251).Dupa RK arata foarte bine; m-a mirat insa ca a trecut prin acel RK, deoarece, inainte arata deplorabil.
A prins si schimbarea de numerotatie, noul numar fiind ZOX.
Cu toate ca arata foarte bine, nu a fost folosit decat pe Cursa Conventie si a fost casat in 2005. Cred ca ar mai fi putut fi folosit cu succes cativa ani.
Tot in 1998, 8143 atrecut printr-un RK, fiind refacut complet; a fost revopsit in alb, cu 2 dungi crem, una mai sutire sub geamuri si alta mai groasa in partea de jos.
Si lui 8143 i s-a schimbat numarul in ZOZ. A fost casat in 2003. Ca si ZOX (8135) a fost folosit doar pe Conventie.In ultimele luni scotea un zgomot infernal (probabil toba sparta), dar exteriorul era aproape impecabil.

In toamna lui 1991 s-au achizitionat 2 autobuze, ambele SH.
Primul a fost un Ikarus articulat, adus din Germania, vopsit intr-un maron deschis. Aceasta a avut numarul 8817.A fost folosit la inceput pe traseul 22.
Al doilea a fost un Ikarus scurt, cu 2 usi manuale, vopsit in albastru deschis ,cu o dunga alba in partea de jos. A avut numarul 8818.
Intr-o anumita perioada acesta a avut inscrise numerele pe laterale (cu vopsea rosie), ca la celelalte autobuze din parcul Transurb. A fost folosit doar pe Cursa Conventie. Avea perdelute rosii la toate geamurile.
Ambele au prins schimbarea de numerotatie.8817 a devenit CUC si exista si astazi( vopsit in alb cu 2 dungi verzi, schimbare care a avut loc prin 1998), iar 8818 a devenit YPB.
YPB a fost casat in 2002.
Astazi, CUC(8817) e folosit doar pe Cursele Conventie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 22:02:59    Titlul subiectului: 82710

Am sa postez si eu o serie de completari la materialul prezentat recent de cg2005.

In primul rand, am sa prezint schita originala a autobuzului 7764. Acest DAC scund a fost apreciat de multi dintre cei pe care ii cunosc datorita celor doua scheme de culoare (cea originala si cea realizata dupa RK). Initial, numarul de parc a fost scris cu galben, apoi, dupa ce autobuzul a fost re-vopsit in portocaliu cu dunga alba sub geamuri, numarul de parc a fost trecut inaintea celei de-a doua usi cu vopsea neagra.
Sustin si eu afirmatia lui cg2005 asupra faptului ca acest autobuz a fost casat prea repede. Am avut ocazia sa calatoresc de multe ori cu 7764 si pot spune ca functional se comporta mult mai bine ca alte autobuze apartinand Transurb-ului (pe atunci Transurb se numea R.A.T.U.), era intretinut iar soferii nu-l fortau pe trasee sau pe Cursele Conventie.



7764.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.16 kb
 Vizualizat:  de 12201 ori

7764.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 22:19:51    Titlul subiectului: 82713

Urmatoarea schita este cea corespunzatoare autobuzului 31-GL-7780. Schema de vopsea este cea atribuita dupa RK. In urma noului sistem de inmatriculare, numarul de parc primit (ZOP) a fost scris deasupra primei usi, cu litere mici si ingrosate, de culoare alba.


7780.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.25 kb
 Vizualizat:  de 12200 ori

7780.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 22:34:23    Titlul subiectului: 82715

In urma RK-ului, autobuzul cu numarul de parc 9080 a primit schema de vopsea prezentata in schita de mai jos. Mai precis, dunga alba de sub geamuri, corespunzatoare schemei de vopsea originale a fost "acoperita" cu o dunga albastra iar numarul de parc a fost re-scris tot in albastru (initial numarul de parc fusese scris cu alb). Dupa RK, nici la interior nu s-au operat modificari majore (cateva panouri au fost schimbate, o parte din becurile amplasate in plafon au fost inlocuite iar deasupra barei verticale amplasate intre cea de-a doua usa si primele scaune (scaun dublu, dupa cum prefera sa defineasca unii mecanici) s-a montat un geam confectionat din duplex, similar cu cele existente in interiorul tramvaielor. Am banuit ca intreaga imbinare formata din bara de sustinere verticala, bara de sustinere orizontala si geamul de care am amintit au fost "transferate" de la un tramvai casat).
O schema de vopsire identica a avut si autobuzul 9147 dupa RK.
Din cate am fost informat, la autobuzul 9080 s-au efectuat reparatii majore la motor si la sistemul de franare.



9080.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.81 kb
 Vizualizat:  de 12199 ori

9080.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 22:39:06    Titlul subiectului: 82716

Iata si o schema a lui 9146, realizata frontal. In schema postata se pot observa schimbarile mentionate de cg2005, care, intr-adevar, faceau ca 9146 sa fie usor de recunoscut de la distanta.


9146.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.13 kb
 Vizualizat:  de 12198 ori

9146.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 23:06:12    Titlul subiectului: 82717

Urmatoarea schema este cea a lui 8140. Mentionez faptul ca am calatorit cu acest autobuz cu cateva zile inainte de a fi casat. Ultima plimbare pe care am realizat-o cu 8140 a fost pe traseul 29 (Gara C.F.R. - Micro 19) si am cules atunci cateva informatii referitoare la starea in care se gasea acest autobuz. Parerea mea este ca daca 8140 ar fi fost refacut cu mai multa atentie la interior, ar mai fi putut rezista cativa ani pe traseele locale...
Voi prezenta succint informatiile pe care le posed referitoare la 8140:
-motorul functiona corespunzator;
-cateva panouri laterale fusesera schimbate cu unele mai rezistente la umezeala, de culoare verde deschis, despre care am banuit ca au fost confectionate in atelierele autobazei. Aceeasi banuiala am avut-o si in privinta a catorva scaune, confectionate din aceelasi material colorat ca si panourile laterale;
-podeaua era in cateva locuri intarita cu suprafete metalice, sudate;
-cutia care proteja sistemul de comanda al celei de-a patra usi fusese "abandonata" sub un scaun dublu iar cea aferenta celei de-a treia usi parea ca putea sa se desprinda din locasurile ei la o denivelare mai accentuata a drumului;
-burduful era rupt pe portiuni mari;
-sistemul de iluminare functiona satisfacator;
-sistemul de actionare al usilor functiona satisfacator.



8140.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.44 kb
 Vizualizat:  de 12196 ori

8140.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 13 Sep 2007 23:19:04    Titlul subiectului: 82718

Conform materialelor pe care le posed si a informatiilor oficiale culese recent, am sa afirm faptul ca autobuzul cu numarul de parc 8135 (ZOX) era vopsit -dupa ultimul RK- in alb cu doua dungi crem, una mai lata, in partea inferioara a autobuzului si alta mai subtire, trasata sub geamuri. Autobuzul 8143 (ZOZ) era vopsit -dupa ultimul RK- in alb cu doua dungi galbene, una mai lata, in partea inferioara a autobuzului si alta mai subtire, trasata sub geamuri. Ambele numere de parc (ZOX si ZOZ) au fost scrise deasupra primei usi, cu litere mici si ingrosate, de culoare rosie. La jumatatea ambelor autobuze se puteau remarca vechile numere de parc, acoperite insuficient cu vopsea. 8143 avea masca inlocuita cu o bucata de tabla; din cate stiu, a suferit un accident cauzat de conditiile meteorologice nefavorabile (a derapat si a lovit un stalp).
In schita de mai jos am prezentat o imagine frontala a lui 8143 (ZOZ).



8143.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.28 kb
 Vizualizat:  de 12192 ori

8143.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 17 Sep 2007 23:15:59    Titlul subiectului: 82887

In 1992 s-au achizitionat doar 2 autobuze DAC scurte, dar de inaltime normala (NU scunde), ambele vopsite in alb-galbui, avand numerele 7777 si 7783.
Ambele s-au dovedit fiabile, deservind majoritatea traseelor.
Prin 2000 , lui 7783 i-a fost vopsita o dunga albastra in partea de jos,asa cum reiese si din schita Amiralului Byrd.
La acea vreme ( anul 2000), cele 2 autobuze nu mai aratau atat de bine, fiind folosite mai mult pe Cursa Conventie si traseul 26.
Ambele au prins perioada schimbarii numerelor de inmatriculare. Noile numere au fost : ZON (7777) si ZOS (7783).
Ambele au fost casate in 2002.

In ianuarie 1993,a fost achizitionat un lot de 10 DAC-uri scurte:9349,9350,9351,9352,9353,9354,9355,9356,9357,9358. Cu exceptia lui 9354, care era vopsit in alb, cu o dunga albastra in partea de jos, toate celelalte erau vopsite in alb, cu o dunga verde in partea de jos( unele mai aveau si cateva dungi subtiri, verzi, trasate oblic(de ex. 9358)).
Toate s-au dovedit fiabile si si-au pastrat schemele de culoare originale.
Atat aceste autobuze cat si cele 2 achizitionate in 1992, aveau la fiecare usa 4 trepte in loc de 3.
Ca parere personala: cel mai bine intretinut mi s-a parut 9352.
Toate au prins schimbarea de numerotatie, corespondenta fiind cea data de Amiralul Byrd:

9349 – YWE
9350 – YWL
9351 – YWH
9352 – YWG
9353 – YWC
9354 – YWF
9355 – YWJ
9356 – ADG
9357 – YWK
9358 – YWI

Asa cum a remarcat si Amiralul Byrd, 9356 a fost inmatriculat mai tarziu; personal, l-am intalnit in 2001, in timp ce eram cu masina personala la un ITP la Depoul din Piata Energiei ( si 9356 facea aceeasi operatiune).Am avut ocazia sa-l vad de aproape: era "mancat" de rugina destul de tare, si scotea mult, foarte mult fum alb. Nu credeam ca va mai fi reinmatriculat.
Intr-o anumita perioada, 9351,9353 si 9356 au fost "imbracate" in autocolante care faceau reclama la Frutti Fresh.
Primul casat a fost YWI(9358), in 2002. In ultima perioada fusese folosit doar pe Cursa Conventie.
In noiembrie 2002, am mers cu YWK(9357) pe traseul 22 pana la Gara CFR. Autobuzul arata bine atat la interior cat si la exterior, avea insa toba sparta, producand zgomot puternic si fum la interior.Cu toate acestea, a fost casat in 2003, ca de altfel, majoritatea autobuzelor din acest lot.
Singurele care au supravietuit pana in 2004 au fost YWE(9349), YWL(9350) si YWG(9352). Ultimul arata inca bine ( cu exceptia tobei gaurite), l-am vazut in ultima perioada chiar pe traseul 22. Cred ca ar mai fi putut fi folosit cativa ani.

In iunie 1993 a fost achizitionat un lot de 10 autobuze ROMAN scurte, toate SH, reconditionate la Tirgu Mures.In acei ani, exista la Tirgu Mures o societate, care achizitiona toate tipurile de autobuze, casate, din diferite orase din tara, le faceau un RK complet si apoi le revindeau la eventualii doritori. Aceste autobuze NU au nici o legatura cu autobuzele ROMAN de acest tip, care au circulat in Galati pana prin 1991-1992.
Toate au avut initial numere provizorii de tipul MS-xxxx.
Personal, mi-a facut placere sa revad acel tip de aUtobuz pe stazile Galatiului.
Toate erau vopsite in alb, cu 2 dungi albastre, una mai subtire , sub geamuri, alta, mai lata, in partea inferioara.
Au primit numerele de inmatriculare : GL-01-BTR,BTS,BTT,BTU,BTV,BTX,BTY,BTW,BTZ,BUA.
Toate aveau scaunele inburetate, invelite in vinilin rosu.Initial, usile din fata se deschideau complet(ambele jumatati) si nu aveau elemente despartitoare intre sofer si restul autobuzului. Acestea au fost confectionate ulterior la Transurb Galati: la BTS , despartirea s-a facut din mai multe usi de la DAC-urile casate, ajustate corespunzator si sudate una langa alta. La BTW, s-a adaugat aceasta parte de la un Ikarus casat, fiind revopsita in vernil.
Ca particularitati: BTR si BTV aveau puntea spate mai inalta, de tipul celor de la DAC-urile scurte, in timp ce restul aveau puntile spate ca la cele 2 ROCAR-uri existente in Galati (PNO si PNN). BTS avea locasul central fata, de afisare al traseului, vopsit in galben-ocru.
BUA, desi avea aceeasi schema de culoare, avea totusi o nuanta de gri-alb in loc de alb.
BTR si BTZ aveau partile mobile ale geamurilot laterale , ceva mai inguste decat la restul.
Am avut ocazia sa calatoresc cu toate; in 1993-1994 aratau foarte bine, atat la interior cat si la exterior, usile functionau normal, iluminarea era buna. Erau folosite pe 2 trasee foarte aglomerate:22 (pe atunci circula in Port) si 29.
Doar forma "trada" adevarata varsta a acelor autobuze.
Primele elemente care au cedat au fost acele geamuri curbe de la spate, care faceau trecerea de pe laterale catre luneta.Au fost inlocuite cu tabla la BTX,BTV,BTT,BTU si BUA.
La mare parte din ele s-au inlocuit si puntile spate cu unele de la DAC-uri casate.
Incepand cu 1996, au inceput sa fie folosite tot mai des pe Conventii, incepand sa dea si primele semne de oboseala: usile nu se mai inchideau complet, motoarele de-abia mai trageau, la unele; practic , au inceput sa-si arate varsta. Dupa parerea mea, au ajuns in acea stare si datorita folosirii intensive pe cele mai aglomerate trasee din Galati.
In cele din urma, intregul lot a fost casat in 1998. In realitate, unele din aceste autobuze erau trase pe dreapta din 1997. Din pacate, nu au rezistat mai mult de 5 ani...

In noiembrie 1993, s-au achizitionat 7 DAC-uri scurte, noi:
- MKA si MKG, vopsite in alb, cu o dunga verde,lata, in partea inferioara (in plu, MKA avea si spatele vopsit in verde)
- MKC si MKF, vopsite in alb, cu o dunga rosie,lata, in partea inferioara ( in plus MKC avea si spatele vopsit in rosu)
- MKD si MKE , vopsite in alb, cu o dunga lata, violeta, in partea inferioara
- MKB, vopsit in alb-gri, cu o dunga albastra,lata, in partea inferioara.
La interior aratau cam la fel, cu exceptia lui MKD, care avea scaune de plastic, galbene, cu inscriptia ROCAR.
Toate au fost revopsite, pastrandu-si schemele originale de vopsire, doar MKD a fost revopsit in alb, cu o dunga rosie,lata, in partea inferioara.
Intr-o anumita perioada, MKD si MKF au fost "imbracate" in autocolante care faceau reclama la Frutti Fresh.
Primul casat a fost MKC, prin 2002-2003. Nu arata rau, insa toba era sparta...Acest autobuz a fost folosit mai mult pe Cursele Conventie.
MKD a fost casat in 2005.
Restul exista si astazi, insa sunt folosite mai mult pe Cursele Conventie.Doar MKF si MKG mai apar pe trasee.
Mai nou, MKA si MKG au fost revopsite in alb cu 2 dungi verzi, una mai subtire sub geamuri, alta mai lata, in partea inferioara.Practic, arat la fel.
Si MKB a fost revopsit, intr-o nuanta mai deschisa de albastru in partea inferioara, si , face reclama la Cosmote.

Tot in noiembrie 1993, s-au mai achizitionat 2 DAC-uri articulate, SH, de la Tirgu Mures. Au fost inmatriculate in acelasi timp cu seria de 7 DAC-uri scurte,motiv pt care au avut numere din acceasi serie: MKH si MKJ.
Ambele sunt prezentate in schitele Amiralului Byrd: MKH era alb-gri cu 2 dungi albastre, iar MKJ era alb cu 2 dungi rosu-portocaliu.
Ambele aveau scaunele inburetate, inbracate in vinilin rosu.
MKH a fost casat in 1998, odata cu cele 10 ROMAN-uri.
MKJ a rezistat mai mult, pana prin 2003-2004. A fost folosit mai mult pe Cursa Conventie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 17 Sep 2007 23:54:12    Titlul subiectului: 82888

In decembrie 1994 s-a achizitionat un lot de 5 DAC-uri scurte: BZB,BZC,BZD,BZE,BZF, toate vopsite in alb, cu o dunga rosie-portocalie,lata,in partea inferioara.
La interior aveau scaune din plastic, de culoare gri, cu inscriptia ROCAR.Singurul diferit era BZD, la care scaunele erau albastre.
Ulterior au fost revopsite, insa si-au pastrat schemele originale de culoare. Lui BZC i s-a mai adaugat o dunga rosie, sub geamuri.
La un moment dat, lui BZB i s-a vopsit compartimentul central din fata, de afisare a traseului, in albastru.
Lui BZD i s-a inlocuit capacul din fata, de sub parbriz, cu unul vopsit intr-un rosu inchis, provenit de la un DAC casat.
Primele 3 au fost utilizate mai mult pe Cursa Conventie.
BZB se "remerca" in ultima vreme prin zgomotul puternic datorat tobei sparte.
Primele casate au fost BZD si BZB in 2005. Pe BZB, l-am vazut partial dezmembrat, alaturi de ZOX(8135) in 2005, undeva la limita dintre garajul Transurb si Depoul Transurb din Bariera.
BZC a fost casat pe la inceputul lui 2006, desi, arata destul de bine in varianta rosu-alb-rosu.
BZE si BZF exista si astazi si sunt folosite atat pe trasee cat si pe cursele conventii.
Pe BZE l-am vazut mai des pe traseul 22, in timp ce BZF deserveste mai des traseele 21/31.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 21:49:02    Titlul subiectului: 82920

Dupa parerea mea, autobuzul cu numarul de parc 9357 s-a dovedit a fi mult mai rezistent ca 9352. In primul rand, 9357 a fost unul din autobuzele cel mai intens utilizate din lot (alaturi de 9349 si 9353). Pe 9352 l-am vazut de multe ori pe Curse Conventie sau garat in curtea autobazei (nu era defect). La interior 9352 arata la fel de bine ca 9357 - cu exceptia unor placi si benzi metalice sudate in interior in dreptul usilor si in partea din spate a podelei precum si o serie de placaje laterale inlocuite - insa, eu consider ca motorul lui 9357 s-a dovedit mult mai rezistent ca cel al lui 9352. In plus, la 9352, in ultima sa perioada de functionare, unul din elementele ultimei usi se "desprindea" din sistemul de ghidare si pentru a evita un posibil accident, a fost blocat cu un surub de fixare interior.

Doua autobuze care au "obosit" relativ repede in comparatie cu celelalte din lot au fost 9350 si 9358. Primul a fost pastrat pentru Cursele Conventie si a trecutprintr-un RK grosolan. Rareori l-am vazut pe trasee (9 si 26) in ultima sa perioada de functionare. Motorul abia facea fata atunci cand trebuia sa "propulseze" autobuzul pe o suprafata inclinata (precum dealul dintre Trei Star si Papadie sau cel dintre Inelul de Rocada si Atlantic). 9358 se gasea in aceeasi situatie insa interiorul acestuia arata mult mai uzat ca cel al lui 9350. In plus, primul geam de dupa prima usa fusese inlocuit cu unul mai scurt iar peste spatiul liber s-a sudat o bucata de tabla. Si acesta a fost utilizat o pentru o perioada de timp pe Cursele Conventie. Sustin si eu parerea lui cg2005 referitoare la faptul ca 9358 a fost cel mai slab autobuz din lot.

In schita pe care am postat-o mai jos este prezentat autobuzul 9352 (YWG) dupa RK.



9352.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48 kb
 Vizualizat:  de 12280 ori

9352.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 22:10:41    Titlul subiectului: 82922

Referitor la lotul de autobuze MKA-MKG pot adauga urmatoarele informatii:
-MKA este utilizat doar pe Cursele Conventie. In ultima perioada de timp nu l-am mai remarcat prin oras;
-MKB si MKF sunt cele mai utilizate autobuze din lot pe traseele locale. (Cel mai rezistent si utilizat aproape zilnic este MKF);
-MKE si MKG sunt utilizate foarte rar pe traseele locale. MKE este intrebuintat pe traseul 9 sau 26 dar nu mai mult de una sau doua curse complete. MKG este mult mai "scump la vedere" ca MKE. Traseul pe care l-am remarcat pe MKG ultima oara - in urma cu aproape trei saptamani - era 9. Nici acesta nu presteaza mai mult de doua curse complete. Pe Curse Conventie, MKE se afirma mai des ca MKG.
In urma cu cativa ani puteam afirma faptul ca MKG-ul era unul dintre cele mai intretinute autobuze ale Transurb-ului. Era unul dintre primele mijloace de transport in comun care a avut amplasate boxe in spatiul destinat pasagerilor - mai precis in cutia de comanda a celei de-a doua usi - isi pastrase panourile de protectie pentru pasageri (3 la numar, cate unul dupa fiecare usa), mocheta arata foarte bine iar sistemul de iluminare, interior si exterior, era in totalitate functional. Din punct de vedere tehnic, motorul functiona foarte bine iar sistemele pentru actionarea usilor erau reglate corespunzator. MKG si MKF au fost singurele autobuze din lot care aveau montate pe bara din spate doua tampoane pentru amortizarea socurilor.

In schita postata mai jos am reprezentat autobuzul MKG in ultima sa schema de culoare.



MKG.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.87 kb
 Vizualizat:  de 12276 ori

MKG.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 22:49:35    Titlul subiectului: 82926

Despre lotul de autobuze BZB-BZF pot afirma urmatoarele:
-in primul rand, nici unul dintre aceste autobuze nu a avut si nici nu are scaune de culoare gri. Toate autobuzele au fost dotate cu scaune confectionate din material plastic de culoare albastra, conform schemei de echipare din fabrica. In prezent, din acest lot mai functioneaza - dupa cum a afirmat si cg2005 - autobuzele cu numerele de parc BZE si BZF. Primul dintre acestea are cateva scaune inlocuite cu unele confectionate din placaje din lemn, vopsite in albastru. Cel de-al doilea (BZF) a avut schimbata o serie de scaune originale cu scaune de tramvai, de culoare rosie si cu scaune din plastic de culoare galbena, provenind de la autobuzul MKD.

Alte informatii:

-BZB avea motorul uzat si se deplasa cu viteza redusa. La interior avea schimbate multe placaje laterale iar podeaua era "carpita" cu benzi metalice;
-BZC avea toba sparta insa functiona satisfacator. Parerea mea este ca acest autobuz a fost casat prea repede. In urma RK-ului realizat, BZC ar mai fi rezistat cel putin un an.
Iata si o schita corespunzatoare autobuzului BZC:



BZC.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.14 kb
 Vizualizat:  de 12272 ori

BZC.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 22:51:29    Titlul subiectului: 82927

-BZD a facut reclama la Frutti-Fresh. O perioada de timp a fost absent de pe traseele locale si de pe Cursele Conventie. Cand a fost re-trimis sa deserveasca traseele locale, am remarcat ca cei de la autobaza au preferat sa lipeasca pe autobuz autocolante de culoare alba in loc sa-l vopseasca. Era un prim semn asupra faptului ca BZD se apropia de perioada de casare. Parerea mea este ca si acest autobuz a fost casat inainte de vreme.
In schita postata mai jos este prezentat autobuzul BZD in "ultima schema de vopsea" (cea care implica autocolantele).



BZD.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.23 kb
 Vizualizat:  de 12270 ori

BZD.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 22:52:53    Titlul subiectului: 82928

-BZE a fost unul dintre cele mai intretinute masini ale parcului auto detinut de Transurb. Iluminatul intern si extern functiona in totalitate, la interior arata foarte bine iar motorul functiona excelent - drept dovada ca BZE este intrebuintat si astazi pe traseele locale si pe Cursele Conventie.
-BZF a suferit numeroase modificari: i s-a schimbat luneta cu una mai scurta (in aceeasi situatie se gaseste si TGP), majoritatea panourilor ce intrau in componenta plafonului au fost inlocuite cu unele de culoare bej, capacele de vizitare existente la nivelul podelei au fost schimbate cu altele, de culori diferite. Banuiesc ca singurul motiv pentru care Transurb-ul pastreaza autobuzul BZF pe liniile locale este partea tehnica care functioneaza si se sincronizeaza ireprosabil.

In urma cu cateva saptamani am calatorit cu BZF pe traseul 21 si pot afirma ca atat pe dealul existent intre Trei Star si Papadie cat si pe cel existent intre Inelul de Rocada si Spitalul Judetean, acest autobuz a depasit cu "lejeritate" o serie de Isuzu-uri si Prestij-uri.
Daca mecanicii Transurb-ului ar acorda mai multa atentie elementelor de interior, BZF-ul ar putea fi reconditionat si utilizat pentru o lunga perioada de timp pe liniile locale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 23:07:44    Titlul subiectului: 82930

Am remarcat in cursul acestei saptamani faptul ca autobuzul ROCAR U 312 B cu numarul de parc YUD a iesit de la RK. Nu am avut inca ocazia sa calatoresc cu acesta, prin urmare nu pot furniza detalii referitoare la aspectul interior. Ce pot afirma este ca autobuzul a fost vopsit in schema de culoare anterioara - alb cu dunga lata portocalie in partea de jos - iar motorul se comporta foarte bine.
O alta informatie pe care as dori s-o adaug se refera la cele doua Rocar-uri de Simon (sau Rocar-uri 412) cu numerele de parc PNN si PNO: ambele autobuze opereaza de doua ori pe zi Curse Conventii spre combinatul siderurgic. Dupa ce efectueaza aceste curse, autobuzele revin pe traseele locale (102 si 22). Cu cateva seri in urma (13.09.2007) unul dintre cele doua Rocaruri de Simon s-a defectat la capatul traseului 102. Defectiunea nu a putut fi reparata si cei de la Transurb au trimis o "masina de remorcare". In mod surprinzator nu a venit Asistenta Tehnica (ZOV -ex9115) ci autobuzul Rocar U 312 B cu numarul de parc GGG.
In ultima perioada de timp nu am mai vazut Asistenta Tehnica ZOV si nu stiu daca aceasta este defecta sau a fost deja trimisa la casare.
Astazi am avut ocazia sa remarc autobuzul ROCAR U 312 B cu numarul de parc BWW recent iesit de la RK. Autobuzul si-a pastrat schema initiala de vopsire, motorul functioneaza mult mai bine ca inainte de revizie iar interiorul pare neschimbat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2007 21:47:23    Titlul subiectului: 83076

In aprilie 1995 a fost achizitionat un lot de 4 DAC-uri scurte, cu numerele de inmatriculare: 02-JET, 02-JEU, 02-JEV si 02-JEW.
Toate erau vopsite in alb, cu rosu-galben in partea de jos si 2 dungi oblice rosu-galben la mijlocul autobuzului.
Cu exceptia lui JET, care a fost revopsit in verde complet, celelalte si-au pastrat aproximativ ,schema de culoare originala.
Imediat dupa revopsire, JET a deservit traseul 11 (Micro 13-Gradina Publica); mai exact, pe acest traseu circulau doar cele 2 ROCAR-uri de Simon, insa, cand unul era stationat in garaj, din diferite motive, in locul sau aparea pe traseu JET-ul.Din cate am vazut, acesta a fost doar revopsit si atat. Dupa parerea mea arata mult mai bine in schema de culoare originala.
Zilele trecute l-am remarcat din nou prin oras pe JEU. Dupa cum arata in poza de pe http://galati.stfp.net/?veh=JEU , credeam ca va fi casat; din fericire, nu s-a intamplat asa.
Toate cele 4 autobuze functioneaza si in prezent; pe trasee le-am remarcat mai des doar pe JEV si JEW.

Tot in 1995, a aparut pe traseele Transurb si GL-01-FRX. Povestea lui a fost spusa deja de Amiralul Byrd: autobuzul a aparut in Galati in 1993, apartinand unei firme particulare; ca o ironie a sortii: am mers cu el in 1993, ca autobuz particular, dar nu am apucat sa merg niciodata de cand a fost preluat de Transurb...
S-a pastrat schema de culoare originala (alb cu 2 dungi albastre) pana in 2006, cand, in urma unui RK a fost revopsit in alb, cu o dunga lata, albastru-inchis in partea inferioara.
Mai jos, am postat si 2 poze, cu schema originala de culoare a lui FRX. Intr-una dintre ele, se observa si niste reclame, la Western Union (asa arata inainte de RK).
Dupa cum arata, credeam ca va fi casat. In urma RK-ului arata insa foarte bine; l-am vazut destul de des pe traseul 20.
Unele geamuri laterale au fost inlocuite cu altele, provenind de la DAC-uri casate (se observa ca nu mai au acea "deschidere" mare).

In septembrie 1995 a aparut in Galati primul ROCAR U 312: GL-02-PNY. Dupa aproximativ o luna au aparut inca 4 autobuze de acest tip: 02-SHO, SHP,SHR,SHS.
Toate erau vopsite in alb, cu o dunga lata,portocalie, in partea de jos.
In timp, toate au trecut prin cate 2 RK-uri, revopsirile facundu-se in culorile originale.
Cele 5 autobuze au stat la baza infiintarii, in 1995,a traseului 10 barat: Micro 19-Gradina Publica.
Ca particularitate, in urma unui RK, SHO a avut partea centrala, din fata, pt afisarea traseului, vopsita in albastru deschis.
Toate aceste autobuze sunt folosite si in prezent, atat pe trasee cat si pe Cursele Conventie.



FRX.jpg
 Descriere:
GL-01-FRX, in schema de culoare originala
 Mărime fișier:  205.54 kb
 Vizualizat:  de 12212 ori

FRX.jpg



Auto 004.jpg
 Descriere:
GL-01-FRX, asa cum arata in aprilie 2006.
 Mărime fișier:  723.62 kb
 Vizualizat:  de 12212 ori

Auto 004.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2007 23:33:14    Titlul subiectului: 83078

La inceputul lui 1996 a fost achizitionat un prim lot de 3 DAC-uri scurte: GL-02-TGO, TGP, TGR. Initial, toate erau vopsite in alb, cu o dunga portocalie, mai lata si o dunga neagra, mai subtire,in partea de jos ( schema aceasta de culoare se mai pastreaza astazi la TZF)
Ulterior, toate au fost revopsite in alb, cu o dunga portocalie, mai lata , in partea inferioara.
TGO si TGP sunt folosite mai mult pe Cursa Conventie; TGR mai apare din cand in cand pe cate un traseu.

La scurt timp, s-a mai achizitionat un lot de 4 DAC-uri scurte: GL-02-TZF,TZG,TZH,TZI. Cu exceptia lui TZF, care era vopsit ca primele 3 DAC-uri achizitionate in 1996, restul erau vopsite in alb cu o dunga portocalie , lata, in partea inferioara.
Revopsirile care s-au facut au pastrat schemele de culoare pt cele 4 DAC-uri.
Confirm cele spuse de Amiralul Byrd, cum ca TZF e folosit doar pe Cursa Conventie, desi arata mult mai bine decat multe din autobuzele folosite pe trasee.
In prezent, TZG si TZH sunt "imbracate" in autocolante care fac reclama la Cosmote.

A urmat apoi un lot de 5 DAC-uri scurte: GL-02-YGG,YGH,YGI,YGJ,YGK, toate vopsite in alb, cu o dunga alabastru-deschis in partea inferioara.
Revopsirile ulterioare au pastrat schema de culoare originala.
In 1998, YGG a fost "imbracat" total intr-un autocolant galben-pai care facea reclama la Galina Blanca. Si astazi se mai vad, in partea superioara, niste urme subtiri, galbene, de la acel autocolant.
Toate cele 5 autobuze sunt folosite atat pe trasee cat si pe Cursa Conventie.
Cel mai "obosit" pare a fi YGI, lucru confirmat si de Amiralul Byrd. In urma ultimei revopsiri, pare sa arate ,totusi, ceva mai bine.
De mentionat ca acesta a fost si ultimul lot de DAC-uri scurte achizitionat in Galati.

Prin mai 1996 s-au adus 2 Rocar-uri 312: GL-02-YUD si GL-02-YUE, ambele vopsite in alb cu o dunga portocalie in partea inferioara.
La scurt timp, au urmat: GL-03-BWV si GL-03-BWW, vopsite in aceeasi schema de culoare (alb-portocaliu).
In urma RK-uri-lor , toate si-au pastrat culorile originale.
Sunt folosite atat pe trasee, cat si pe Cursele Conventie.

Au urmat apoi un lot de 3 Rocar 312: GL-03-CHE, CHF, CHG. Erau vopsite ca si cele anterioare, singura diferenta fiind la CHF, care mai avea trasata o dunga subtire, neagra, la partea inferioara. In urma unui RK, acea dunga a disparut, CHF fiind vopsit ca celelalte doua autobuze.
Din pacate nu am vazut poze cu CHE si CHG; o sa incerc sa le pozez , cat de curand (le-am mai vazut pe trasee)
Sunt folosite atat pe trasee, cat si pe Cursele Conventie.

In vara lui 1996 s-au mai adus inca 2 ROCAR 312: GL-03-EFO si GL-03-EFP. Primul era vopsit in alb-portocaliu, ca si celelalte,in timp ce EFP era vopsit in alb cu o dunga rosie, in partea inferioara.
Revopsirile care s-au mai facut au pastrat culorile originale.
Sunt folosite atat pe trasee, cat si pe Cursele Conventie.

In toamna lui 1996, s-au achizitionat si ultimelel ROCAR 312: GL-03-GGE,GGF,GGG SI GGI (nu imi mai amintesc exact, dar parca, initial , a existat si un GGH, poate ma lamureste cineva in aceasta privinta...). Toate erau si sunt si astazi vopsite in alb-portocaliu.
Sunt folosite atat pe trasee, cat si pe Cursele Conventie.

In mai 1997 s-au achizitionat 2 autobuze ROCAR De SIMON: GL-03-PNN si GL-03-PNO, ambele vopsite in alb, cu o combinatie portocaliu-negru in partea inferioara. Cele 2 autobuze au stat la baza infiintarii traseului 11 (Micro 13-Gradina Publica). Dupa desfiintarea acestui traseu (in 2006 ,cred), cele 2 autobuze apar pe traseele 22 si 102.
Ambele arata impecabil, atat la interior cat si la exterior.
Alaturi de cele 3 trleibuze Astra Ikarus, sunt cele mai bine intretinute mijloace de transport in comun din Galati.

Din pacate, acestea au fost si ultimele autobuze achizitionate de Transurb Galati. Am spus "din pacate", deoarece eu nu consider autobuze "adevarate", acele Cobre; in nici un caz nu satisfac cerintele unui transport urban civilizat, cred ca mai curand se preteaza la transportul interurban sau Cursa Conventie ( a se vedea "experimentele" 3987 si 8818 ).

Dupa cum se poate vedea, de mai bine de 10 ani nu s-a mai achizitionat nici un autobuz serios in Galati; e "meritul" Primariei, al celor care s-au perindat pe la conducerea Galatiului in acesti ani, oameni condusi de interese personale sau oameni "de paie" ( a se vedea actualul primar); cu totii, au preferat dezvoltarea "haotica" a unui transport privat, folosind acele "maxi-taxi" , care, la orele de varf "sufoca" circulatia in Galati.
Interesele acestor oameni in acest jalnic transport privat au condus la amanarea (eterna) a achizitiei de autobuze noi.
Am vazut DAC-uri, vechi, trecand printr-un nou RK, in urma caruia au aparut revopsite si aratand destul de bine, unele chiar foarte bine; acest lucru "spune" multe: pentru mine, cel putin, e clar, nu cred ca voi vedea autobuze noi, prea curand, in Galati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2024
Mesaje: 9938
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Sep 2007 22:35:44    Titlul subiectului: 83230

Doua poze cu autobuzele facute in zona garii.


Captured 2007-9-29 00062.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.67 kb
 Vizualizat:  de 12419 ori

Captured 2007-9-29 00062.JPG



Captured 2007-9-29 00065.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.42 kb
 Vizualizat:  de 12419 ori

Captured 2007-9-29 00065.JPG



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2007 19:31:21    Titlul subiectului: 84322

Are cineva poze cu autobuzele "Mercedes" - primele din Galați? Dacă după 1945 nu au mai prea agreat tramvaiele, cum de autobuzele au fost introduse deabea în 1955?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 22/Mai/2024
Mesaje: 825
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 23 Noi 2007 12:43:14    Titlul subiectului: 84949

Din informatii oficiale,am aflat ca zilele acestea TRANSURB S.A. a achizitionat un numar de 10 autobuze.Acestea sunt second-hand (o vechime de 10-15 ani), sunt galbene si sunt mult mai incapatoare decat cele achizitionate pana acum. Despre punerea lor in circulatie, stiu ca este o problema deoarece au probleme cu RAR-ul. Alte informatii sper sa mai aflu zilele ce urmeaza.

De asemenea am mai aflat ca YGJ si SHR sunt propuse pentru casare. Inca nu am aflat oficial daca acestea chiar au fost casate (sau sunt propuse); oricum sunt sanse peste 50% ca raspunsul sa fie DA in special ca nu le-am mai vazut circuland nici pe trasee, nici pe conventie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 23 Noi 2007 20:26:16    Titlul subiectului: 84961

Surse neoficiale au confirmat afirmatia lui Deprodio referitoare la cele doua autobuze (YGJ si SHR).
Mi s-a spus ca YGJ-ul, din punct de vedere estetic, arata mult mai bine ca unele autobuze (spre exemplu YGI sau TGR). Problemele care au determinat ca YGJ-ul sa fie retras din circulatie sunt de natura tehnica. Mentionez ca, in urma cu aproximativ trei luni inainte de retragere, YGJ-ul a trecut printr-un RK. In urma acesteia, autobuzul a primit o vopsea noua si s-au efectuat - din cate mi-a fost precizat - un set de reparatii.
ROCAR-ul U312B cu numarul de parc SHR se gasea (ultima oara cand l-am vazut pe trasee) intr-o stare avansata de uzura. In interior fusesera schimbate cateva scaune, mocheta era roasa iar o parte din panourile podelei fusesera inlocuite cu unele de la alte autobuze casate. In partea din spate a interiorului fusesera sudate mai multe table si totusi, printre ele, in spatele aparatorilor rotilor duble, existau "spatii" prin care se putea observa carosabilul. De asemenea, placajele ce alcatuiau plafonul erau umflate din cauza umezelii, trapele de aerisire aveau articulatiile rupte iar capacele becurilor erau prinse cu sarmulite... SHR-ul face parte din primul lot de autobuze ROCAR U312B care a circulat la Galati. Sistemul de iluminat avea la baza tuburi cu neon, de dimensiuni reduse dar care asigurau un grad ridicat de luminozitate. La Galati sunt 7 ROCAR-uri U312B care au beneficiat de un astfel de sistem de iluminare (PNY, SHO, SHP, SHR, SHS, YUD si YUE). SHR-ul este primul ROCAR U312B care intra la casare. Nu stiu daca, exceptand capitala, mai este vre-un oras din tara care sa aiba atat de multe ROCAR-uri U312B. Pot sa afirm faptul ca aceste autobuze - desi unii au sustinut ca nu sunt rentabile si au fost prost concepute - au facut treaba buna la Galati si s-au dovedit utile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 24 Noi 2007 22:08:05    Titlul subiectului: 84978

Pe YWD (ex 2885) l-am vazut saptamana trecuta pe strazile Galatiului, ca de obicei, pe Cursa Conventie. ZPA-ul e absent de mai multa vreme si am banuit ca este in curs de descompunere in "tarc". Il rog pe George_GL daca isi aminteste sau daca are posibilitatea sa observe din nou autobuzele propuse spre casare sau in curs de casare sa ne scrie numerele acestora.

In ultima perioada am remarcat o multime de absente in randul autobuzelor (in special DAC-uri si ROCAR-uri) care circula in Galati. Se pare insa ca TRANSURB-ul le foloseste foarte rar. Decizia pare oarecum surprinzatoare avand in vedere ca la Galati exista deficit de autobuze iar la orele de varf transportul calatorilor a devenit o problema atat pentru regia autonoma de transport urban cat si pentru operatorii particulari. De exemplu pe autobuzul JET - care era folosit doar pe Cursele Conventie - l-am remarcat, dupa o lunga perioada de absenta, intr-o dimineata din saptamana trecuta pe traseul 9. O alta absenta era Rocar-ul cu numarul de parc YGH; si acesta a revenit pe traseele locale saptamana trecuta, mai precis pe liniile 22 si 34. Daca nu ma insel, YGH-ul a fost revopsit in schema de culoare anterioara. Un alt exemplu il constituie autobuzul JEU.
O serie de autobuze foarte rar utilizate sunt Rocar-urile MKE si MKG. Pe acestea doua le-am remarcat doar in week-end-uri, pe traseul 9.
Printre autobuzele absente pe care banuiesc ca ar fi casate sau in curs de casare se numara Rocar-urile TGO si MKB, Ikarus-ul CUC, Rocar-ul U 312B cu numarul de parc SHO...

Am inteles ca TRANSURB-ul a achizitionat 10 autobuze SH din Danemarca. Am incercat sa aflu marca acestora insa intrebarile mele au primit o "suita bizara" de raspunsuri; ca sa fiu mai explicit, soferii intrebati fie ca s-au prefacut ca nu stiu nimic, fie ca au spus ca e "secret" sau ca nu cunosc marca... Aceleasi raspunsuri bizare au fost si la poarta autobazei, insa acolo oamenii s-au comportat cu mai mult profesionalism si "delicatete"... Surpriza celor de la TRANSURB se pare ca va fi dezvaluita cu ocazia Zilei Nationale cand se preconizeaza ca cele 10 vehicule sa intre pe traseele locale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
George_GL



Data înscrierii: 09/Iul/2006
Ultima vizita: 06/Feb/2017
Mesaje: 81
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 27 Noi 2007 15:07:39    Titlul subiectului: 85040

Sunt propuse..sau deja in curs de casare mai multe DAC-uri printre ele si cele 2 care mai erau articulate...sunt in"tarcul"de casare sa zic asa..ieri le am vazut..
Astazi am fost sa vad autobuzele din "tarc" si tin sa precizez ca cele 2 DAC uri articulate sunt in curs de casare, YWD ul deja fiind ramas fara usi. Nici ZPA ul nu este iertat chiar daca a fost revopsit de curand.Iar acelui DAC scurt nu i vad numarul bine dar zic ca fiind JEW pentru ca JEV ul l am vazut pe traseu.Nu stiu de soarta lui JEU...dar la casat nu este. Rocarul care mai este la casat nu l-am putut identifica pentru ca este mascat de un DAC. In legatura cu utobuzele noi...astazi am vazut unul pe care scria mare traseul 102...avea numere provizorii de GL si legat de sigla...marca...nu am vazut nimic nici in fata nici in spate...deci nu stiu de marca sunt.
Legat de DAC ul MKB si rocarul SHO ele circula. Ieri le am vazut pe ambele pe trasee. Nici DAC ul TGO nu este la casat, probabil e printr o hala ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 4 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community