|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 08 Iun 2008 07:57:04 Titlul subiectului: |
94229 |
|
Ca o curiozitate, desi multa lume a postat aici caracteristici ale DAB-urilor daneze, nu am gasit pana acum nici unul in care sa se mentioneze butonul de deschidere a usii a doua.
Adevarul este ca si mie mi-ar fi scapat acest mic detaliu daca nu as fi vazut intr-o seara o luminita in partea de jos a caroseriei autobuzului in partea dreapta a primului element a usii a doua.
Butonul seama foarte mult cu cele care echipeaza tramvaiele V3A si metrourile BM din Bucuresti.
Oricum la noi e inutil pentru ca soferul deschide toate usile la fiecare statie
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 10 Iun 2008 21:13:42 Titlul subiectului: |
94340 |
|
Butonul de care a amintit raven84 este amplasat in partea inferioara dintr-un anume scop: acela de a fi actionat de persoanele cu handicap care se deplaseaza pe baza dispozitivelor speciale (scaun cu rotile de exemplu). Dispozitivul are dublu scop:
-buton pentru persoanele cu handicap locomotor, care necesita ajutor pentru accesul in mijlocul de transport;
-indicator pentru sofer (prin apasarea butonului se aprinde un led in bordul DAB-ului care avertizeaza conducatorul auto ca exista o persoana invalida care necesita ajutor pentru accesul in salon).
In momentul in care cea de-a doua usa este actionata, indicatorul/butonul se lumineaza in culoarea verde prin aprinderea unui grup de LED-uri, dispuse in mod circular. Mai mult, pe acest indicator este reprezentat simbolul standard pentru persoanele cu dizabilitati locomotoare.
Sa vedem si un exemplu semnificativ: in poza de mai jos am fotografiat acest indicator corespunzator DAB-ului FPX.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
601.22 kb |
Vizualizat: |
de 14868 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 12 Iun 2008 14:27:53 Titlul subiectului: |
94452 |
|
Din punct de vedere tehnico-functional, FPV pare sa nu-si spuna varsta... Desigur, un mare avantaj il constituie reclamele amplasate pe laterale, care ascund zgaraieturile si zonele curatate de rugina. Mentionez faptul ca, inainte de trimiterea celor doua loturi de DAB-uri la Tranasurb, danezii au trecut toate autobuzele printr-un RK. Doua procese semnificative din cadrul acelui RK au constat in indepartarea/curatarea zonelor afectate de rugina si efectuarea de "inlocuiri integrale" acolo unde era cazul. Prin inlocuiri integrale ma refer la aspectul potrivit caruia tablele laterale, capacele motorului, usile, (...) sunt inlocuite cu elemente similare. Procesul de "peticire" apare de obicei in zonele mediene si superioare, in special la chederele geamurilor si ale usilor. Desigur, cu totii am remarcat aceste "pete" pe lateralele DAB-urilor care nu poarta reclame. Si FPV-ul a a suferit astfel de... ajustari, in prezent acoperite de autocolante.
La interior, FPV-ul face parte din categoria DAB-urilor cu podea inclinata intre a treia si a doua usa. Scaunele sunt imburetate iar sistemul de iluminare interioara functioneaza integral, ca de altfel si cel corespunzator accesului la usi. Uzura interioara s-a manifestat, pana in prezent, prin semne de grafitti.
Mai jos, doua poze din interiorul DAB-ului FPV:
Poza 1: FPV - vedere generala;
Poza 2: FPV - zona celei de-a treia usi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
691.3 kb |
Vizualizat: |
de 14832 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
606.89 kb |
Vizualizat: |
de 14832 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 12 Iun 2008 14:36:36 Titlul subiectului: |
94453 |
|
In cursul zilelor trecute am sesizat ca in interiorul DAB-ului FPZ o mare parte din inelele de siguranta pentru geamuri fusesera desprinse din pozitia initiala. Se stie ca, in urma actionarii acestor inele, chederul ramei se desprinde iar geamul poate mai apoi sa fie scos cu usurinta din locasul sau. Aceasta masura de siguranta pare a fi pentru cei care calatoresc in mod civilizat cu mijloacele de transport... Nu m-as mira ca in cursul zilelor urmatoare sa remarc FPZ-ul cu geamurile schimbate (in cazul in care DWH va deveni donor) sau tras intr-o hala pana la achizitia unor noi dispozitive de siguranta...
Mai jos, o poza cu unul dintre inelele de siguranta desprinse:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
638.42 kb |
Vizualizat: |
de 14830 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 20 Iun 2008 22:33:59 Titlul subiectului: |
94846 |
|
DAB-ul FRD a inceput deja sa prezinte semne de uzura exterioara. Nu sustin aceasta observatie datorita faptului ca FRD-ul este unul dintre putinele DAB-uri care isi ascund tablele afectate sub autocolante ci din cauza tablelor inferioare, indoite in unele zone, care culmineaza cu o deformatie rezultata in urma unui accident, existenta intre a doua usa si aparatoare.
Desi FRD a trecut printr-un RK cu ceva timp in urma, se pare ca in cursul acestuia nu s-a acordat prea mare atentie aspectului exterior: tablele laterale prezinta doua nuante de galben care nu genereaza un aspect prea placut.
Mai jos, cateva poze recente cu FRD:
Poza 1: FRD - vedere frontala;
Poza 2: FRD - vedere posterioara;
Poza 3: FRD - zona deformata in urma unui accident.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
913.5 kb |
Vizualizat: |
de 14766 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
802.43 kb |
Vizualizat: |
de 14766 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.02 MB |
Vizualizat: |
de 14766 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 20 Iun 2008 22:48:12 Titlul subiectului: |
94848 |
|
La interior, FRD arata destul de bine; banchetele nu sunt distruse (dar afectate de grafitti), usile sunt sincronizate, sistemul de iluminare pentru salon si cel de iluminare aferent sistemului de actionare al usilor sunt functionale integral.
Din punct de vedere tehnic FRD pare sa nu aiba probleme: motorul si sistemele aferente functioneaza la parametrii optimi iar comportamentul in trafic este prompt si ferm.
Poza 1: FRD - interiorul;
Poza 2: FRD - panou de comanda pentru usa III;
Poza 3: FRD - zona inferioara a celei de-a III-a usi;
Poza 4: FRD - dispozitiv de incalzire;
Poza 5: FRD - banchete posterioare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
520.13 kb |
Vizualizat: |
de 14763 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
479.7 kb |
Vizualizat: |
de 14763 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
479 kb |
Vizualizat: |
de 14763 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
495.23 kb |
Vizualizat: |
de 14763 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
452.64 kb |
Vizualizat: |
de 14763 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 27 Iun 2008 09:59:39 Titlul subiectului: |
95103 |
|
DWJ face parte din primul lot de DAB-uri, adus la Galati la inceputul acestui an. DWJ este un mijloc de transport rezistent, care, atat din punct de vedere tehnic cat si din punct de vedere estetic, nu prezinta semne de uzura avansata.
Poza 1: DWJ - vedere frontala:Din punct de vedere exterior, singura problema majora pare a fi afisajul electronic, la care, datorita faptului ca s-a defectat de mai multe ori la incercarea de schimbare a traseului, s-a renuntat in favoarea bine-cunoscutelor placute din pal presat. In partea superioara se pot observa fantele pentru sistemul de aerisire aferent cabinei soferului.
Poza 2: DWJ - vedere posterioara:
Prezentare: zona superioara prezinta aerisirea pentru motor. In portiunea dintre sistemul de aerisire si luneta, sunt amplasati indicatorii superiori pentru semnalizare, pozitie si franare. Indicatorii exteriori, de culoare rosie, cuprind atat becurile aferente sistemului de franare cat si pe cele corespunzatoare stopurilor (pozitii) iar indicatorii amplasati spre interior, de culoare galbena, cuprind becurile semnalizatoare. Sub luneta se afla capacul pentru motor. In partea inferioara sunt amplasati alti indicatori pentru pozitie, semnalizare, franare si marsarier, acoperiti prin doua triple orizontale, amplasate in bara de protectie.
Sistemul de iluminare exterioara (cu exceptia unui bec superior aferent dispozitivului de franare) este functional, la fel si indicatoarele laterale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
833.01 kb |
Vizualizat: |
de 14709 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
744.91 kb |
Vizualizat: |
de 14709 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 27 Iun 2008 10:09:19 Titlul subiectului: |
95104 |
|
Interiorul este marcat sporadic de bine-cunoscutele semne de grafitti, o parte din banchete au spatarele desprinse si materialul descusut iar oglinizile de orientare interioara au fost demontate. Nu am remarcat alte aspecte negative la interiorul acestui autobuz.
Sistemul de iluminare interioara este functional integral. Am observat ca, spre deosebire de DAB-urile din cel de-al doilea lot achizitionat de Transurb, DAB-urile din primul lot au un sistem de iluminare al salonului care asigura o vizibilitate mult mai buna. Sistemul de iluminare aferent actionarii usilor este, de asemenea, functional integral.
Mai jos, am realizat doua poze aferente celei de-a doua si de-a treia usi. Se poate observa, diferenta de nivel a podelei in zonele acestor usi cat si o parte din echipamentele si dotarile interioare ale DWJ-ului.
Poza 1: DWJ - zona usii a doua (vedere spre interior);
Poza 2: DWJ - zona usii a treia (vedere spre interior).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
980.93 kb |
Vizualizat: |
de 14707 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
795.8 kb |
Vizualizat: |
de 14707 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 27 Iun 2008 10:29:46 Titlul subiectului: |
95105 |
|
In pozele de mai jos, aspecte interioare din DAB-ul DWK, unul dintre fruntasele primului lot achzitionat de Transurb.
Poza 1: DWK - vedere interioara;
Poza 2: DWK - zona superioara a celei de-a treia usi. Pe parcursul calatoriei mele cu DWK, sistemul de iluminare aferent usilor nu s-a intrerupt dupa ce canatele acestora s-au inchis. Din cate am remarcat, se pare ca acest sistem este conectat la cel de iluminare pentru salon, astfel incat, atunci cand acesta din urma este pus in functiune, si cel aferent usilor devine functional.
Poza 3: DWK - zona inferioara a celei de-a treia usi;
Poza 4: DWK - bancheta posterioara si ochiul de geam pentru traseu. Ca o masura suplementara, cei din Silkenborg au dotat autobuzul cu doua sisteme de informare interioara a pasagerilor in ceea ce priveste ruta autobuzului: sistemul electronic amplasat in partea superioara a salonului, dupa cabina soferului si cel amplasat in zona posterioara a salonului, deasupra banchetei posterioare. Din cate am inteles, si cel de-al doilea sistem este actionat tot din cabina soferului.
Poza 5: DWK - bancheta posterioara si planseul (zona inferioara);
Poza 6: DWK - aspect interior de langa cea de-a doua usa.
Alte observatii:
-DWK a fost si el dotat cu ecran digital, amplasat in spatele cabinei soferului;
-diferenta de nivel dintre zona corespunzatoare celei de-a treia usi si cea corespunzatoare celei de-a doua usi (LF) se realizeaza prin intermediul unei singure trepte.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
589.31 kb |
Vizualizat: |
de 14705 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
490.53 kb |
Vizualizat: |
de 14705 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
523.69 kb |
Vizualizat: |
de 14705 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
539.4 kb |
Vizualizat: |
de 14705 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
537.12 kb |
Vizualizat: |
de 14705 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
515.65 kb |
Vizualizat: |
de 14705 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 27 Iun 2008 10:44:46 Titlul subiectului: |
95106 |
|
DAB-ul FPY are si el un aspect ingrijit iar din punct de vedere tehnic functioneaza la parametrii sai corespunzatori. Este unul dintre autobuzele "blue inside" (aluzie la aspectul potrivit caruia placajele de protectie si cele laterale au fost vopsite in culoarea albastra), partial "patat" de grafitti, cu canapele aflate intr-o conditie relativ buna si mocheta originala. FPY este si el dotat cu monitor LCD.
Sistemul de iluminare interioara este functional (lampa din zona frontal-dreapta nu mai este functionala fie datorita faptului ca becul acesteia s-a ars, fie pe motiv ca ar incurca vizibilitatea soferului) iar cel de iluminare pentru accesul la usi este functional integral.
Mai jos, cateva poze din interiorul acestui DAB:
Poza 1: FPY - vedere interioara;
Poza 2: FPY - usa III, vedere superioara;
Poza 3: FPY - usa III, vedere inferioara;
Poza 4: FPY - zona anterioara celei de-a treia usi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
525 kb |
Vizualizat: |
de 14701 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
431.44 kb |
Vizualizat: |
de 14701 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
450.79 kb |
Vizualizat: |
de 14701 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
480.87 kb |
Vizualizat: |
de 14701 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 27 Iun 2008 11:12:04 Titlul subiectului: |
95107 |
|
Un alt DAB cu care am avut ocazia sa calatoresc este FPW. Din cate am remarcat, FPW este singurul autobuz care este dotat cu oglinzi de orientare interioara, corespunzatoare celei de-a doua si de-a treia usi.
Ca la majoritatea DAB-urilor, principalele probleme se inregistreaza in prezent, in cazul banchetelor si al "spoielii" cu grafitti. Uneori ma gandesc ca daca aceste DAB-uri ar fi fost dotate cu scaune din plastic, calatorii certati cu bunul simt nu ar mai fi avut ce sa rupa, taie, manji sau descoase...
Nu am sesizat, nici in cadrul acestui autobuz, alte aspecte negative. Trecerea de la a treia usa spre LF se realizeaza pe baza podelei inclinate. FPW nu are inca ecran LCD functional. In prezent, pe peretele ce desparte cabina soferului de salon sunt amplasate cateva anunturi publicitare. sistemul de iluminare al salonului si cel de iluminare pentru accesul la usi sunt functionale integral.
Iata si cateva poze din interiorul FPW-ului:
Poza 1: FPW - vedere interioara;
Pozele 2, 3: FPW - vedere superioara usa III;
Poza 4: FPW - vedere inferioara usa III;
Poza 5: FPW - oglinzi de orientare interioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
554.96 kb |
Vizualizat: |
de 14697 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
522.96 kb |
Vizualizat: |
de 14697 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
471.32 kb |
Vizualizat: |
de 14697 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
518.97 kb |
Vizualizat: |
de 14697 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
517.44 kb |
Vizualizat: |
de 14697 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Terry Ronald Lawson
Data înscrierii: 18/Noi/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 120 Locație: Gosport (Marea Britanie)
|
Trimis: Sâm 28 Iun 2008 22:03:34 Titlul subiectului: |
95161 |
|
The DAB buses are finding their way on to other routes, as can be seen in this view of 'FPZ' on route 9 on 28th June 2008.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.93 kb |
Vizualizat: |
de 14650 ori |
|
_________________ Terry Lawson
Public Transport Enthusiast |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 04 Iul 2008 10:55:49 Titlul subiectului: |
95355 |
|
Revin cu alte fotografii realizate in interiorul DAB-ului FPY. De aceasta data m-am orientat spre partea centrala si frontala a salonului DAB-ului:
Poza 1: FPY-bordul;
Poza 2: FPY-zona intre primele doua usi: curelele de sustinere pentru pasageri. Precizez ca DAB-urile au fost dotate cu astfel de curele doar pentru zona respectiva. Initial, in aceasta suprafata erau amplasate banchete rabatabile la care, pentru a se crea mai mult spatiu, s-a renuntat.
Poza 3: FPY-aspect partea frontala a salonului; pe panoul care desparte cabina soferului de restul salonului se poate observa ecranul digital, utilizat deseori pentru promovarea clipurilor publicitare;
Poza 4: FPY-dispozitiv longitudinal de incalzire in zona banchetelor rabatabile;
Poza 5: FPY-banchete din zona cuprinsa intre a II-a si a III-a usa;
Poza 6: FPY-usa II vedere superioara;
Poza 7: FPY-usa II vedere inferioara;
Poza 8: FPY-usa I.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
754.1 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
350.3 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
513.7 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
400.2 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
482.02 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
507.68 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
477.38 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
719.37 kb |
Vizualizat: |
de 14588 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 04 Iul 2008 11:00:44 Titlul subiectului: |
95356 |
|
Am remarcat ca FPY a avut parte de un accident in zona frontala, in urma caruia semnalizatorul drept a fost spart iar bara afectata.
Poza 1 - FPY-prima usa si zona accidentata;
Poza 2 - FPY-zona accidentata (prim-plan).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
917.03 kb |
Vizualizat: |
de 14584 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.36 kb |
Vizualizat: |
de 14584 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Iul 2008 21:35:27 Titlul subiectului: |
95892 |
|
Cei ce au calatorit cu DAB-urile aduse din Copenhaga au observat ca in anumite momente, soferul actioneaza o maneta si apoi un buton amplasat in bord. In urma acestor manevre, suspensiile determina coborarea autobuzului (scade inaltimea garzii la sol). Dupa o anumita perioada de timp (poate fi cateva secunde sau uneori cateva minute, cel de-al doilea caz inregistrandu-se de obicei la opririle la semafoare) se actioneaza din nou maneta si apoi un alt buton, amplasat in vecinatatea primului, tot cu actiune asupra suspensiilor. Rezultatul: creste inaltimea garzii la sol. In realitate, aceste manevre au scopul de a permite autobuzului - prin intermediul sistemului electronic - sa-si regleze singur garda la sol functie de numarul de pasageri si itinerariul urmat (zone de deal, curbe stranse, manevre bruste, teren accidentat...).
O alta observatie vizeaza modul de inchidere al usilor. Dupa actionarea comenzii de inchidere se evacueaza surplusul de aer comprimat si mai apoi sunt actionate canatele usilor. De obicei se inchid mai intai usile III si II.
De asemenea, autobuzul este prevazut cu un sistem inteligent de protectie in cazul in care soferul nu se descurca asupra comenzilor. Acest sistem anunta comanda gresita fie prin indicatori amplasati in bord, fie prin blocarea anumitor sisteme tehnice. Asa s-ar justifica o mare parte din incidentele pe care le-au avut de "suportat" soferii acestor DAB-uri in primele luni de functionare la Galati.
Despre DAB-ul FRA am mai scris intr-o postare anterioara. Revin cu un set de fotografii:
Poza 1: FRA - usa I, vedere exterioara;
Poza 2: FRA - usa I, vedere superioara;
Poza 3: FRA - usa I, vedere inferioara;
Poza 4: FRA - usa II, vedere exterioara;
Poza 5: FRA - usa II, vedere inferioara (se poate observa si placa pentru accesul persoanelor invalide);
Poza 6: FRA - usa III, vedere exterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
728.25 kb |
Vizualizat: |
de 14509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
557.17 kb |
Vizualizat: |
de 14509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
576.81 kb |
Vizualizat: |
de 14509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
687.16 kb |
Vizualizat: |
de 14509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
747.87 kb |
Vizualizat: |
de 14509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
705.51 kb |
Vizualizat: |
de 14509 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Iul 2008 21:44:52 Titlul subiectului: |
95893 |
|
Sa vedem acum si cateva poze realizate in salon. Mentionez ca autobuzul prezinta un aspect ingrijit si functioneaza exceptional. Un mare rol il au si cei trei soferi care il conduc.
Poza 1: FRA - cabina soferului;
Poza 2: FRA - bordul;
Poza 3: FRA - zona eliberata pentru pasageri (intre prima si a II-a usa);
Poza 4: FRA - canapelele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
743.52 kb |
Vizualizat: |
de 14504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
748.08 kb |
Vizualizat: |
de 14504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
879.31 kb |
Vizualizat: |
de 14504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
767 kb |
Vizualizat: |
de 14504 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Iul 2008 22:15:54 Titlul subiectului: |
95894 |
|
Un alt DAB care se prezinta excelent atat din punct de vedere estetic cat si tehnic are numarul de parc FPZ si face parte din cel de-al doilea lot de DAB-uri aduse la Galati la inceputul acestui an.
Ca prezentare exterioara, semnele de uzura cat si cele care amintesc de anumite accidente sunt minime. Portiunile afectate de rugina au fost curatate; s-au schimbat table si elemente, in unele cazuri s-au substituit profile integrale (cum ar fi, de exemplu, suportii care incadreaza farurile).
Geamurile fumurii asigura un plus de confort atunci cand punem problema luminozitatii solare. Din pacate, marea problema ramane insa ventilarea salonului: nici unul din geamurile laterale ale FPZ-ului nu are aerisire iar cele doua trape superioare sunt ca si inutile (diferenta de amplasare dintre panourile plafonului si structura superioara impiedica formarea curentilor de aer si implicit aerisirea salonului)...
Sistemul de iluminare exterioara, sistemul de iluminare laterala cat si cel de balizare sunt functionale integral.
Poza 1: FPZ - vedere frontala;
Poza 2: FPZ - cabina soferului (vedere exterioara);
Poza 3: FPZ - vedere posterioara;
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
780.15 kb |
Vizualizat: |
de 14501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
764.49 kb |
Vizualizat: |
de 14501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
730.72 kb |
Vizualizat: |
de 14501 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Iul 2008 22:35:09 Titlul subiectului: |
95895 |
|
Din punct de vedere al interiorului, FPZ nu prezinta semne de uzura majore. Exceptand cateva banchete si panouri din zona posterioara, marcate de grafitti, salonul are o infatisare placuta. Panourile laterale sunt vopsite in culoarea albastra iar cele superioare sunt mochetate. Podeaua nu este afectata de uzura iar sistemul de iluminare interioara este functional integral.
Din pacate, FPZ este unul dintre putinele DAB-uri care nu are inca instalat ecranul digital.
Poza 1: FPZ - cabina;
Poza 2: FPZ - bordul;
Poza 3: FPZ - spatiu eliberat pentru pasageri;
Poza 4: FPZ - zona usii I;
Poza 5: FPZ - banchete din spatele cabinei soferului;
Poza 6: FPZ - zona usii II;
Poza 7: FPZ - vedere interioara;
Poza 8: FPZ - banchete posterioare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
775.2 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
602.37 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
831.79 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
557.85 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
734.47 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
638.73 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
712.81 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
704.75 kb |
Vizualizat: |
de 14498 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Iul 2008 22:46:31 Titlul subiectului: |
95896 |
|
Sistemul de functionare al usilor este sincron. De asemenea, sistemul de iluminare pentru acces, aferent celor trei usi, este functional.
Poza 1: FPZ - vedere exterioara usa I;
Poza 2: FPZ - vedere superioara usa I;
Poza 3: FPZ - vedere inferioara usa I;
Poza 4: FPZ - vedere exterioara usa II;
Poza 5: FPZ - vedere inferioara usa II;
Poza 6: FPZ - vedere exterioara usa III;
Poza 7: FPZ - vedere superioara usa III;
Poza 8: FPZ - vedere inferioara usa III:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
666.37 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
422.84 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
509.52 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
597.28 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
749.19 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
598.46 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
413.62 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
819.42 kb |
Vizualizat: |
de 14496 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 23 Iul 2008 22:02:36 Titlul subiectului: DWH |
96151 |
|
In urma unor defectiuni de natura tehnica, la numai doua luni de functionare pe traseul 102, DAB-ul DWH a fost retras in curtea Transurb-ului. initial nu s-a putut lua o hotarare in privinta DWH-ului: rolul de autobuz donor pentru celelalte 19 DAB-uri sau repararea acestuia. Se pare ca pentru cea de-a doua optiune era necesara consultarea unor specialisti danezi. Din cate am fost informat, in urma unei sedinte in care s-a discutat si despre soarta DWH-ului, s-a decis ca acest DAB sa devina donor de piese.
Pot afirma ca DWH-ul este - pana in prezent - autobuzul Transurb-ului care a avut cea mai scurta perioada de functionare. In cursul zilei de sambata, 19.07.2008, am avut ocazia sa-l remarc in curtea Transurb-ului, in plin proces de descompunere. Partea frontala a ramas fara un far (cu tot cu suport si semnalizator) si fara capcul de acces central, amplasat in partea inferioara. De asemenea, oglinzile au fost demontate iar unul dintre becurile de balizare a fost desprins cu tot cu soclu din locasul de fixare. Afisajul electronic pentru traseu a fost si el demontat; a ramas doar suportul acestuia si cateva suruburi. Lateral, cu exceptia inelelor de protectie pentru sururburile rotilor, a unui panou lateral pentru canatul stang al ultimei usi si a unor indicatori luminosi nu s-au operat demontari. In partea posterioara a fost necesara preluarea barei de protectie cu tot cu indicatori.
Privind prin parbriz am constat ca nici interiorul DWH-ului nu pare prea afectat de procesul de demontare, semn ca saloanele celorlalte 19 DAB-uri nu au necesitat pana in prezent piese sau componente de schimb. Am remarcat insa ca bordul si o parte din butoanele amplasate in cabina lipsesc din locasurile lor; bordul a fost acoperit cu o bucata din lemn, de culoare galbena. In partea posterioara a salonului, mocheta cu care sunt tapitate panourile superioare este desprinsa iar panoul central, invelit in material cu modele a fost "desprins" pentru a se putea demonta dispozitivul posterior pentru afosarea traseului.
Imi amintesc putine amanunte despre DAB-ul DWH. Nu am avut ocazia sa calatoresc deseori cu el in perioada celor 2 luni de rulare, prin urmare, completandu-mi amintirile cu ceea ce am vazut in prezent, pot sustine urmatoarele afirmatii:
-interiorul se prezinta excelent; mocheta de culoare gri nu este uzata iar scaunele nu au invelitorile rupte si nici placajele spatarelor desprinse. De asemenea, nu sunt semne de grafitti; cei rau intentionati n-au apucat sa dea autografe pe bachetele si panourile laterale ale autobuzului. Geamurile si panourile pentru protectia pasagerilor sunt in continuare in locasurile initiale, desemnate de fabrica. Ecranul LCD si oglinzile interioare din zonele usilor II si III lipsesc (DWH nu a rulat cu acestea in scurta sa perioada de functionare). Exista insa banchetele rabatabile in zona dintre usile I si II precum si curelele de sustinere. Nu ma pot pronunta asupra sistemului de iluminare si nici asupra modului de functionare al usilor. Imi amintesc insa ca sistemul de iluminare pentru usi era functional integral.
-din punct de vedere tehnic, nu cred ca are rost sa insist; o parte din sisteme au cedat iar celelalte, desi bune, nu au mai putut fi puse in valoare pe DWH. Cu timpul acestea din urma vor fi exploatate pe celelalte DAB-uri, atunci cand piesele si dispozitivele originale vor ceda.
-la exterior DWH inca mai pastreaza reclama celor de la Donaldo. Nu am sesizat urme severe de rugina sau indoituri. Sunt insa cateva zone care au fost chituite si care, ca si in cazul celorlalte DAB-uri, au fost "tratate" cu vopsea galbena de o nunata mai inchisa decat cea initiala.
Mai jos, doua poze pe care le-am realizat in curtea Transurb-ului:
Poza 1: DWH - vedere frontala;
Poza 2: DWH - vedere posterioara.
Later edit: Ulterior, discutia privitoare la soarta lui DWH a fost din nou deschisa si s-a analizat situatia pe baza faptului ca doua DAB-uri nefunctionale este putin cam mult. Concluziile au fost de aceasta data benefice si DWH a scapat de casare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.23 kb |
Vizualizat: |
de 15050 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.37 kb |
Vizualizat: |
de 15050 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 03 Aug 2008 22:23:58 Titlul subiectului: |
96609 |
|
Unul dintre DAB-urile din primul lot pe care am avut ocazia sa-l fotografiez in cursul zilelor trecute este cel cu numarul de parc DWO. DIn punct de vedere tehnic, autobuzul se comporta excelent iar ca aspect exterior, exceptand semne minore de uzura, in special asupra zonelor inferioare ale tablelor, DWO nu are alte defecte. Autobuzul este condus si intretinut cu grija.
Interiorul se prezinta si el in conditii bune. Exceptand semnele de grafitti din zona posterioara (banchete si panouri), echipamentele interioare arata impecabil; mocheta nu prezinta semne de uzura, banchetele s-au dovedit pana in prezent rezistente si au invelitori similare cu cele din majoritatea DAB-urilor din primul lot, panourile nu sunt deformate iar sistemul de iluminare pentru salon este functional integral. In plus, DWO are ecran digital pe care ruleaza diverse reclame iar bordul si cabina soferului sunt ingrijite si prezinta un aspect placut.
Sa vedem si cateva poze din interiorul DWO-ului:
Poza 1: DWO - vedere interioara de ansamblu;
Poza 2: DWO - bancheta posterioara (o parte din DAB-uri au aceasta bancheta invelita intr-un material diferit de restul canapelelor);
Poza 3: DWO - aspect din zona usii II;
Poza 4: DWO - zona cu banchete rabatabile (se pare ca in cursul ultimei saptamani, mecanicii au demontat banchetele rabatabile pentru a crea mai mult spatiu pentru pasageri);
Poza 5: DWO - interior zona frontala;
Poza 6: DWO - banchetele din zona usii I;
Poza 7: DWO - bordul;
Poza 8: DWO - cabina soferului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
299.09 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.25 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
260.33 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.39 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
265.91 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.88 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.8 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
216.33 kb |
Vizualizat: |
de 14386 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 03 Aug 2008 22:31:55 Titlul subiectului: |
96610 |
|
Sistemul de actionare al canatelor usilor este reglat corespunzator iar sistemul de iluminare pentru accesul la usi este functional integral. De asemenea, pe primele doua canate s-au lipit doua autocolante de culoare albastra, dupa o "moda" mai veche promovata de cei de la Transurb.
Poza 1: DWO - usa I zona superioara;
Poza 2: DWO - usa I zona inferioara;
Poza 3: DWO - usa II zona superioara;
Poza 4: DWO - usa II zona inferioara si placa pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor;
Poza 5: DWO - usa III zona superioara;
Poza 6: DWO - usa III zona inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.93 kb |
Vizualizat: |
de 14383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.94 kb |
Vizualizat: |
de 14383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.89 kb |
Vizualizat: |
de 14383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.88 kb |
Vizualizat: |
de 14383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.29 kb |
Vizualizat: |
de 14383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.99 kb |
Vizualizat: |
de 14383 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 03 Aug 2008 23:07:38 Titlul subiectului: |
96613 |
|
Alte informatii referitoare la DAB-urile galatene:
1. DAB-ul cu numarul de parc FPX a fost retras cu aproximativ 3 saptamani in urma datorita unor defectiuni tehnice. In timpul vizitei pe care am efectuat-o la autobaza Transurb (19.07.2008), FPX-ul era retras in zona atelierelor de reparatii. Conform informatiilor pe care le posed, acesta va fi refacut si retrimis pe traseele locale;
2. Dupa terminarea campaniei electorale din cursul lunii iunie, DAB-ul DWI a reprimit reclamele pentru agentia imobiliara DONALDO insa se pare ca acestea nu au fost de prea buna calitate. Concluziile le puteti vedea in primele doua fotografii. Surprinzator, se pare ca sub aceste reclame se acundeau portiuni de tabla uzata si deformata. DWI nu a mai primit autocolante noi de la sfarsitul lunii iunie si judecand dupa aspect, cred ca va fi printre primele care vor beneficia de un nou strat de vopsea si de corecturi pentru zonele afectate;
3. In urma unui incident, DAB-ul DWM s-a "ales" cu un geam spart. Pana in prezent, acesta nu a fost inlocuit.
Mai jos:
Poza 1: DWI - autocolante lipsa in zona cabinei;
Poza 2: DWI - autocolante lipsa pe tablele laterale;
Pozele 3, 4: DWM - geam spart, vedere exterioara;
Poza 5: DWM - geam spart, vedere interioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.6 kb |
Vizualizat: |
de 14376 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.99 kb |
Vizualizat: |
de 14376 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
254.95 kb |
Vizualizat: |
de 14376 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.63 kb |
Vizualizat: |
de 14376 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
267.51 kb |
Vizualizat: |
de 14376 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 06 Aug 2008 05:49:58 Titlul subiectului: |
96707 |
|
Un aspect, as spune eu interesant este ca la unul dintre DAB-uri, (DWP daca nu ma inseala memoria) cu care am calatorit recent, au disparut gurile de aerisire montate in consolele superioare de pe ambele parti ale salonului. De altfel unele dintre colturile consolelor mai sus mentionate sunt si rupte in dreptul suruburilor de prindere, semn ca cel sau cei ce au efectuat aceasta operatiune nu au lucrat foarte atent.
In locul lor au ramas gaurile aferente acestor guri de aerisire. Presupun ca in felul acesta, personalul de intretinere a vrut sa rezolve partial problema caldurii sufocante din aceste autobuze
Tot din cauza caldurii DAB-urile circula cu trapele din tavan deschise, dar deoarece tavanul unui DAB are vreo 20 de cm inaltime ( de la tavanul interior la acoperis), tribut platit tehnologiei LF, nu se simte un curent de aer propriuzis iar problema caldurii din interior, desi oarecum ameliorata, inca persista.
O alta problema pe care o remarc la DAB-urile fara geamuri fumurii este ca a aparut un proces ingrijorator de condens in interiorul geamurilor care sunt confectionate pe sistem "termopan". De ce, asta e o mare enigma pentru mine, dar asta este cu siguranta o problema destul de grava.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 29 Aug 2008 22:09:11 Titlul subiectului: |
97530 |
|
Procesul de condens apare intre straturile care intra in componenta geamului propriu-zis, si este un rezultat fizic obtinut in urma unei ne-etansaneitati corespunzatoare precum si a diferentei de temperatura dintre interior si exterior. Mai clar, in exterior - desi este anotimp estival - se produc curenti de aer rece pe cand in interior, datorita faptului ca sistemul de ventilatie nu functioneaza iar aerisirile existente nu fac fata unui sezon torid, are loc condensul. Cateva exemple am remarcat la DWM si FRA.
Se stie ca motorul DAB-urilor se afla in partea posterioara. Asta inseamna ca temperatura maxima este atinsa in aceasta zona. Chiar daca am tine cont de formarea curentilor functie de aerodinamicitatea autobuzului, diferenta de temperatura are totusi o valoare semnificativa. Exemplu? Datorita unei etansaneitati nesatisfacatoare, luneta DWK-ului este "aburita" si "presarata" cu picaturi de apa.
Zilele acestea, desi DAB-urile continua sa ruleze pe traseele locale (9, 102 si 104), un numar tot mai mare dintre ele fac "pregatiri" pentru Cursele Conventie. Pana la introducerea MAZ-urilor, DAB-urile daneze sunt solicitate la maxim, ele efectuand atat trasee locale cat si Curse Conventie. Am sesizat deja doua cazuri - FPU si FPW - care sunt retrase la anumite ore de pe linile pe care le deservesc pentru a suplini Curse Conventie. Dupa incheierea acestora, DAB-urile revin pe liniile initiale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
194.51 kb |
Vizualizat: |
de 14198 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|