Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Austria, Innsbruck

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Sep 2008 19:40:27    Titlul subiectului: 98003

Situatia parcului de tramvaie aflate in circulatie in Innsbruck la sfarsitul lunii august 2008:

- Düwag GT6 ex-Bielefeld: 33, 36, 38-42
- Düwag GT8 ex-Bielefeld: 51, 52
- Lohner GT6 produse pentru Innsbruck: 71, 72, 75-77
- Düwag GT8 ex-Haga si ex-Bochum: 81-86, 88
- Bombardier Flexity Outlook: 301-305 (zilele acestea a fost adus si 306), 351, 352

Vagoanele 33, 36, 38-42

Date tehnice:

Producator vagon: Düwag (electrica Kiepe)
Ani fabricatie: 1957 - 1963
Producator motoare: Garbe-Lahmeyer
Tip motor: BG 75 Dmff
Alimentare: 600 V
Curent: 166 A
kW / CP: 100 / 135
rot/min: 335
Lungime (mm): 19300
Greutate (t): 19,3
Locuri pe scaune / Locuri in picioare: 35 / 78

Vagoanele au fost aduse la Innsbruck din Bielefeld la inceputul anilor '80. Atat la Bielefeld, cat si la Innsbruck, au trecut prin transformari succesive 6/8 axe -> 8/6 axe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Sep 2008 19:48:18    Titlul subiectului: 98004

Vagonul 33:

- produs in 1962
- pus in circulatie in Bielefeld ca vagon simplu articulat cu 6 axe
- in 1974 transformat in dublu articulat cu 8 axe
- adus in Innsbruck in 1980 si refacut ca vagon simplu articulat cu 6 axe

Foto:

1 - 21 noiembrie 2007, Museumstrasse
2-4 - 14 august 2008, Marktplatz
5 - 27 august 2008, depoul IVB



IMG_0548.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.67 kb
 Vizualizat:  de 37869 ori

IMG_0548.JPG



IMG_1098.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.17 kb
 Vizualizat:  de 37869 ori

IMG_1098.JPG



IMG_1547.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.9 kb
 Vizualizat:  de 37869 ori

IMG_1547.JPG



IMG_1549.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.31 kb
 Vizualizat:  de 37869 ori

IMG_1549.JPG



IMG_3971.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.76 kb
 Vizualizat:  de 37869 ori

IMG_3971.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Sep 2008 20:05:11    Titlul subiectului: 98005

Vagonul 36:

- produs in 1962
- pus in circulatie in Bielefeld ca vagon simplu articulat cu 6 axe
- in 1975 transformat in dublu articulat cu 8 axe
- adus in Innsbruck in 1982 si refacut ca vagon simplu articulat cu 6 axe

Foto:

1 - 21 noiembrie 2007, Bergisel (in fata sediului IVB)
2 - 14 august 2008, Marktgraben
3,4 - 14 august 2008, Marktplatz



IMG_0471.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.67 kb
 Vizualizat:  de 37863 ori

IMG_0471.JPG



IMG_1045.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.53 kb
 Vizualizat:  de 37863 ori

IMG_1045.JPG



IMG_1541.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.58 kb
 Vizualizat:  de 37863 ori

IMG_1541.JPG



IMG_1569.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.87 kb
 Vizualizat:  de 37863 ori

IMG_1569.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Sep 2008 20:37:17    Titlul subiectului: 98007

Vagonul 38:

- produs in 1963
- pus in circulatie in Bielefeld ca vagon simplu articulat cu 6 axe
- in 1966 transformat in dublu articulat cu 8 axe
- adus in Innsbruck in 1983 si refacut ca vagon simplu articulat cu 6 axe

Foto:

1,2 - 13 august 2008, Bergisel
3,4 - 27 august 2008, Bergisel



IMG_0982.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.51 kb
 Vizualizat:  de 37854 ori

IMG_0982.JPG



IMG_0983.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.38 kb
 Vizualizat:  de 37854 ori

IMG_0983.JPG



IMG_3872.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.75 kb
 Vizualizat:  de 37854 ori

IMG_3872.JPG



IMG_3883.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.55 kb
 Vizualizat:  de 37854 ori

IMG_3883.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Sep 2008 21:10:46    Titlul subiectului: 98009

Vagonul 39:

- produs in 1961
- pus in circulatie in Bielefeld ca vagon dublu articulat cu 8 axe
- adus in Innsbruck in 1983 si refacut ca vagon simplu articulat cu 6 axe

Foto:

1 - 27 august 2008, Marktgraben
2 - 27 august 2008, Marktplatz
3,4 - 27 august 2008, Gara



IMG_3869.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.18 kb
 Vizualizat:  de 37848 ori

IMG_3869.JPG



IMG_4079.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.22 kb
 Vizualizat:  de 37848 ori

IMG_4079.JPG



IMG_4107.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.9 kb
 Vizualizat:  de 37848 ori

IMG_4107.JPG



IMG_4108.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.65 kb
 Vizualizat:  de 37848 ori

IMG_4108.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Sep 2008 21:34:55    Titlul subiectului: 98011

Vagonul 40:

- produs in 1962
- pus in circulatie in Bielefeld ca vagon simplu articulat cu 6 axe
- in 1974 transformat in dublu articulat cu 8 axe
- adus in Innsbruck in 1982 si refacut ca vagon simplu articulat cu 6 axe

Foto:

1 - 21 noiembrie 2007, Amras
2 - 14 august 2008, Marktplatz
3 - 27 august 2008, Gara



IMG_0572.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.04 kb
 Vizualizat:  de 37845 ori

IMG_0572.JPG



IMG_1067.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.07 kb
 Vizualizat:  de 37845 ori

IMG_1067.JPG



IMG_4121.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.59 kb
 Vizualizat:  de 37845 ori

IMG_4121.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2008 20:50:14    Titlul subiectului: 98057

Vagonul 41:

- produs in 1963
- pus in circulatie in Bielefeld ca vagon simplu articulat cu 6 axe
- in 1966 transformat in dublu articulat cu 8 axe
- adus in Innsbruck in 1983 si refacut ca vagon simplu articulat cu 6 axe

Foto:

1 - 21 noiembrie 2007, Conradstrasse (un mic blocaj)
2-4 - 14 august 2008, Marktplatz



IMG_0530.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.32 kb
 Vizualizat:  de 37809 ori

IMG_0530.JPG



IMG_1061.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.82 kb
 Vizualizat:  de 37809 ori

IMG_1061.JPG



IMG_1564.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.45 kb
 Vizualizat:  de 37809 ori

IMG_1564.JPG



IMG_1565.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.53 kb
 Vizualizat:  de 37809 ori

IMG_1565.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2008 20:57:54    Titlul subiectului: 98059

Vagonul 42:

- produs in 1957
- pus in circulatie in Bielefeld ca vagon dublu articulat cu 8 axe
- adus in Innsbruck in 1983 si refacut ca vagon simplu articulat cu 6 axe

Vagonul 42 nu mai iese la strada din cauza uzurii bandajelor (data fiind inlocuirea vagoanelor vechi, bandajele nu vor mai fi schimbate, iar acest tramvai nu va mai circula in Innsbruck).

Foto:

1,2 - 21 noiembrie 2007, Museumstrasse
3, 4 - 27 august 2008, depoul IVB



IMG_0550.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.68 kb
 Vizualizat:  de 37806 ori

IMG_0550.JPG



IMG_0551.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.59 kb
 Vizualizat:  de 37806 ori

IMG_0551.JPG



IMG_3962.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.28 kb
 Vizualizat:  de 37806 ori

IMG_3962.JPG



IMG_3963.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.14 kb
 Vizualizat:  de 37806 ori

IMG_3963.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2008 21:00:02    Titlul subiectului: 98060

In pozele 2-4 (vagonul 41) vad mai multe fire ale retelei de contact, poti radub sa ne zici despre ce este vorba? Si o ultima intrebare este posibil ca aceste tramvaie sa le vedem circuland prin Iasi? Cu multumirii!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2025
Mesaje: 8969
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 08 Sep 2008 21:13:56    Titlul subiectului: 98061

Reteaua de troleibuz nu a fost demontata inca.
Soarta tramvaielor care vor fi retrase este inca incerta. Deocamdata nu pot face comentarii legate de o posibila aducere a lor la Iasi. Ce pot spune acum, insa, e ca 4 vagoane dublu articulate vor pleca in curand (probabil octombrie) spre Arad (51, 52 si inca doua de pe STB).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 30/Mar/2025
Mesaje: 67
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 18:44:15    Titlul subiectului: inns 111018

Can you tell us what was the reason for shutting down the trolleybus network in Innsbruck?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Walter4041



Data înscrierii: 15/Mar/2009
Ultima vizita: 06/Aug/2011
Mesaje: 24
Locație: Innsbruck (Austria)

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 19:36:15    Titlul subiectului: inns 2 111022

The trolleybus-network in Innsbruck was founded in the 1940's because of too less oil because of the WW2. In the 1970s the network (3 lines) was closed because the trolleybusses were too old and diesel-busses were much cheaper.

In the middle of 1980s the dieselbusses on the east-west-bound dieselbus-lines had a problem: to much passengers. To solve this problem there were two plans: 1.) new trolleybusses 2.) second-hand tramways from Germany ( the same type than the DÜWAG-Trams in Arad which came from Innsbruck (Austria) or OEG (Germany).
The government of the city decided to plan #1 and a standard-bus line with a intervall of 6 minutes was changed into a trolleybus-line with articulated busses with also 6 minutes. Later the intervall was changed into 5 minutes but now this is also too less capacity. Confused
So there were two plans: 1.) buying some new trolley-busses 2.) changing into a fast tramway (in Germany something like that is called "Stadtbahn") which should be extensioned into some suburbs.
Der government decided into Plan #2. So the network was shut down by little pieces and the busses were sold to Brasov, Sofia (Bulgaria) and Вологда (Russia).

Some of the wires of the trolleybusses are hanging around until now.

A picture of a tram in front of the depot. This pic was made on 25.4.2009 and on the upper side of the pic you can see some wires of the trolleybus:


For a period of a few years the traffic should be made by dieselbusses with articulated busses. Now, the only problem is that the construction of the new tramway is in delay and the first part of the new tramway-line should be go into traffic in 2011. Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Manni



Data înscrierii: 16/Dec/2007
Ultima vizita: 05/Ian/2024
Mesaje: 39
Locație: Innsbruck (Austria)

MesajTrimis: Joi 28 Oct 2021 00:58:40    Titlul subiectului: 211778

As this thread has not been touched since more than a decade, I will give a short update from my hometown.

When the last posting has been published here, the Innsbruck tram network consisted of lines 1, 3, 6 and STB, having 32 Bombardier Flexity Outlook tramcars operating on it. Today it consists of two more lines, 2 and 5, and 52 Bombardier tramcars operate on it: another 20 tramcars of the next-generation type "Flexity Innsbruck" have been added. Also, line 3 has been extended into the southern village quarter of Amras.

2019-fully-opened line 2 (the first west extension section has already been opened in 2012 but operated as west extension of line 3) covers roughly the whole former trolleybus line O including Peerhofsiedlung and Technik West branches, while line 5 shares sections east and west of downtown with line 2 (but taking an alternative route through downtown via the main railway station).
Here's a current map: http://www.urbanrail.net/eu/at/innsbruck/innsbruck.htm

The next extension to be opened is located on the Schützenstraße (eastern) end of line 5, which is currently being extended into the eastern suburb of Rum. It will be opened in spring 2023. From there, a possible further east extension to the town of Hall should follow but is not yet decided.
On the western end of line 5, a soon-to-be-built 2.4 km extension to the suburb of Völs is in preparation.
Other proposed network extensions include a connection between line 1's and 3's southern termini, the so-called "Tivolitram", and further routes currently being examined in an ongoing study.

Especially Radu will for sure like to read that trolley buses are proposed to return to Innsbruck: current diesel bus lines C, F, J, M, R, T, and 404 are considered to form the future IMC trolleybus network of Innsbruck, while the remaining bus lines will be operated with battery electric buses. This full decarbonization process has already started and shall be finished by 2035.

I finish my little home roundup with a few photos. Enjoy!



20210712_01.jpg
 Descriere:
Linie 2 "Flexity Innsbruck" double traction in Reichenauer Straße.
 Mărime fișier:  365.09 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

20210712_01.jpg



20210712_10.jpg
 Descriere:
Linie 2 "Flexity Innsbruck" double traction at Leipziger Platz terminus.
 Mărime fișier:  371.73 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

20210712_10.jpg



20210623_125402.jpg
 Descriere:
e-Citaro test vehicle on line M.
 Mărime fișier:  663.83 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

20210623_125402.jpg



P1030128.jpg
 Descriere:
A "Flexity Outlook" on line 6 at Mühlsee.
 Mărime fișier:  416.64 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

P1030128.jpg



LRM_20201003_171736_shot_2.jpg
 Descriere:
Two "Flexity Outlook" as lines 2 and 5 in the temporary Technik West terminus (west extension of linie 5 will start here).
 Mărime fișier:  231.92 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

LRM_20201003_171736_shot_2.jpg



P9130076.jpg
 Descriere:
Leipziger Platz again, but from above, with the two Bombardier tram types.
 Mărime fișier:  1.12 MB
 Vizualizat:  de 9102 ori

P9130076.jpg



P5300053.jpg
 Descriere:
Museum car 61 at Abnichstraße. (In total, 5 DÜWAG-type cars are preserved in Innsbruck, of which currently only 61 can operate).
 Mărime fișier:  1.04 MB
 Vizualizat:  de 9102 ori

P5300053.jpg



20190816_1.jpg
 Descriere:
Josef-Kerschbaumer-Straße, eastern terminus of line 2, with "Outlook" 323 on the left and "Innsbruck" 328 on the right.
 Mărime fișier:  361.17 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

20190816_1.jpg



20190810_3.jpg
 Descriere:
To bring in some more classic beauty, museum motorcar 4 on line 6 approaching Schönruh station.
 Mărime fișier:  626.71 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

20190810_3.jpg



20190126_18.jpg
 Descriere:
And finally, because winter is coming, another Outlook on the new lines 2 and 5 tram bridge over the river Inn between the city districts of Reichenau and Olympisches Dorf.
 Mărime fișier:  752.06 kb
 Vizualizat:  de 9102 ori

20190126_18.jpg



_________________
_______________________________________
www.strassenbahn.tk
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pTn



Data înscrierii: 29/Iul/2014
Ultima vizita: 08/Aug/2025
Mesaje: 244

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2021 09:02:47    Titlul subiectului: some new pics 212124

https://public-transport.net/tram/Innsbruck/#img=8632_03.jpg
Wonderful landscape AND modern trams - simpy beautiful.



9114_771.jpg
 Descriere:
on its way to the new terminus Peerhofsiedliung
 Mărime fișier:  155.23 kb
 Vizualizat:  de 8283 ori

9114_771.jpg



9114_779.jpg
 Descriere:
turning to Grenobler Brücke
 Mărime fișier:  82.43 kb
 Vizualizat:  de 8283 ori

9114_779.jpg



9114_759.jpg
 Descriere:
two types, look as they are the same, but they are different in some parts
 Mărime fișier:  121.38 kb
 Vizualizat:  de 8283 ori

9114_759.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community