Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele PESA Swing (ex-Achizitionarea de tramvaie noi)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2014 22:04:05    Titlul subiectului: 172005

Din pacate au redevenit galagioase garniturile...nu e o veste buna.
_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
soulcage



Data înscrierii: 17/Iun/2012
Ultima vizita: 05/Iul/2025
Mesaje: 44
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 14 Iun 2014 14:11:14    Titlul subiectului: Disparitie 173398

Cred ca este o problema cu aceste tramvaie. In ultimele saptamani singurul pe care l-am mai vazut pe traseu a fost 81 (destul de rar si pe el). Pe restul nu le-am mai vazut de foarte multa vreme. As adauga ca si 81 scoate niste zgomote foarte urate si vibreaza puternic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 15 Iun 2014 09:14:36    Titlul subiectului: 173406

Si 82 a circulat saptamana trecuta aproape zilnic. 83 si 84 sunt in depoul de pe Bulevardul Muncii.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 15 Iun 2014 11:28:17    Titlul subiectului: 173419

Un tramvai mov circula azi pe 101.
Dar e mult mai lent si mai galagios decat tramvaiele vechi.
Sad

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bianca



Data înscrierii: 27/Apr/2011
Ultima vizita: 15/Dec/2018
Mesaje: 18
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 25 Iun 2014 21:23:01    Titlul subiectului: 173591

Vor sa le paseze la oradeni? Ar fi o chestie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razwy



Data înscrierii: 04/Sep/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2019
Mesaje: 190
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2014 15:17:11    Titlul subiectului: 173603

Eu nu am auzit ca ar vrea sa le vanda, insa ceea ce am auzit este ca toate 4 sunt in depoul de pe B-dul Muncii, cu probleme la boghiuri si roti, si nu pot fi remediate deoarece nu au utilaje necesare pentru a ridica aceste tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2014 16:17:07    Titlul subiectului: 173604

Pai problemele ar trebui sa fie remediate de catre cei de la PESA, pentru ca tramvaiele sunt inca in garantie. Daca problemele sunt majore, ar putea sa trimita tramvaiele la reparatii in fabrica in Polonia.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2014 16:56:09    Titlul subiectului: 173605

Au trecut doi ani de când au fost cumpărate. Să fie, încă, în garanție?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2014 18:01:06    Titlul subiectului: 173617

Garantia din cate stiu este de 4 ani la aceste tramvaie.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2014 23:17:07    Titlul subiectului: 173631

Cam electorala achizitia asta de la Cluj, nu s-a inscris in nici o strategie....si putine vagoane, si fara vreo planificare de livrari multianuale....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2025
Mesaje: 8949
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2014 23:18:25    Titlul subiectului: 173632

Volvo a scris:
Garantia din cate stiu este de 4 ani la aceste tramvaie.

6 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
pjswimmer



Data înscrierii: 07/Iul/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2025
Mesaje: 25
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 30 Iun 2014 13:12:35    Titlul subiectului: 173665

razwy a scris:
Eu nu am auzit ca ar vrea sa le vanda, insa ceea ce am auzit este ca toate 4 sunt in depoul de pe B-dul Muncii, cu probleme la boghiuri si roti, si nu pot fi remediate deoarece nu au utilaje necesare pentru a ridica aceste tramvaie.

Dupa ce au terminat de reabilitat linia pana in depoul Bd-Muncii, au reparat odata aceste tramvaie, erau la fel de silentioase cum erau in prima zi, atunci cum au reusit, daca acuma nu se poate ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razwy



Data înscrierii: 04/Sep/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2019
Mesaje: 190
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 30 Iun 2014 20:16:58    Titlul subiectului: 173667

Eu asta am auzit de la 2 vatmani. Acuma daca ei nu stiu, nu stiu de unde vom putea afla, si sincer, eu cred in ceea ce mi-au spus deoarece toate sunau la fel si alta defectiune nu siu care ar putea fi. Probabil atunci au schimbat doar partea rotii care ruleaza pe sine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 01 Iul 2014 07:36:14    Titlul subiectului: 173674

Si anul trecut cand s-a terminat reabilitarea liniei pana la depoul de pe Bulevardul Muncii au fost schimbate boghiurile acestor tramvaie, insa atunci au venit cei de la PESA cu utilajele lor si au facut aceste reparatii.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 04 Iul 2014 16:26:21    Titlul subiectului: 173714

81-le circulă, dar sună de parcă roțile ar avea porțiuni plane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 05 Iul 2014 00:28:40    Titlul subiectului: 173719

Deci au roti cu colturi .
_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 08 Iul 2014 06:35:55    Titlul subiectului: 173739

Daca 82, 83 si 84 au ramas in depoul de pe B-dul Muncii, asta inseamna ca nu vor mai circula cel putin pana in noimebrie, cand este estimata finalizarea podului peste Nadas chiar daca vor fi reparate, pentru circulatia pe linia 100 va fi suspendata pana atunci, numai asa vor mai circula daca le vor transfera pe trailere in depoul din Manastur.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Noi/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Iul 2014 12:58:18    Titlul subiectului: 173830

Tot mai multi spun ca aceste PESA au fost o teapa luata de autoritati...
_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2025
Mesaje: 8949
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 12 Iul 2014 14:14:31    Titlul subiectului: 173832

Cine spune si care sunt argumentele?

Fix in urma cu un an discutam despre aceleasi probleme, care au exact aceleasi cauze si acum ca si atunci. Daca cineva crede ca orasele romanesti sunt pregatite sa exploateze astfel de tramvaie doar pentru ca s-a reabilitat linia, se inseala amarnic. Realitatea crunta loveste drept in fata, dar nimeni nu vrea sa invete nimic din asta...

Pacat de aceste tramvaie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
soulcage



Data înscrierii: 17/Iun/2012
Ultima vizita: 05/Iul/2025
Mesaje: 44
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 12 Iul 2014 20:59:34    Titlul subiectului: 173837

Lumineaza-ne si pe noi cu aceste cauze. Doar vorbesti enigmatic de ele, noi de unde sa le stim?

Sincer ma cam indoiesc ca tramvaiele nu au nicio vina. Sa fim sinceri, cat dai, atata face... Au fost cele mai ieftine si sunt cele mai proaste. Tramvaie vechi de 50 de ani care au circulat ani de zile in conditii mult mai proaste se comporta mult mai bine ca ele. Deja se aud suruburi si piese care misca in ele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2025
Mesaje: 8949
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 12 Iul 2014 22:26:28    Titlul subiectului: 173839

Vezi tu... municipalitate sau firma de transport public de esti, cand ai trecut de la tramvaiele vechi de 50 de ani (alea de nu se strica asa usor si rezista si la maimute la o adica) la cele moderne arzand etape si neslefuindu-ti comportamentul, se face ca ai coborat din copac direct in Mertan (sau Beamveu, dupa caz). Oricat ar fi el de Mertan, Mertanul nu rezista la utilizare in stil primitiv.

Eu tot zic ca in momentul asta orasele romanesti nu merita ceva peste nivelul ITB-ului (adica trancariciul ala cu doua osii facut in anii '50, controlat complet manual) in materie de tramvaie, dar... Mai mult, zic ca orasele romanesti nu au mai nimic din cele necesare pentru ca acest mijloc de transport sa devina varianta ideala pentru rezolvarea problemelor de deplasare, ca in tarile civilizate, justificand existenta tramvaiului in acceptiunea actuala a acestei notiuni. Pentru ca, asa cum vezi, utilizat anapoda (din toate privintele, de la cele ce tin de organizare pana la cele legate de trafic) devine "teapa" si piatra de moara de gatul celor care-l exploateaza (iar post-garantie dezastrul devine si mai evident). Eu de-as fi producator de tramvaie, zau ca m-as feri ca dracu' de tamaie de licitatiile din tari bananiere, pe principiul "de ce sa ma leg la cap fara sa ma doara?!" (vai de capul lor ce-i asteapta in perioada de garantie)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 09/Iun/2024
Mesaje: 120
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2014 14:43:52    Titlul subiectului: 173843

Radu, te rog sa fii mai concret in ceea ce inseamna acele etape, fiindca eu (ca de altfel multi altii) sunt mai neavizat in domeniu. Te referi la manipularea lor, la gandirea traseului?
Oare si aia din orasele poloneze au fost tepuiti? Si cei din Szeged? Sau mai nou Kaliningrad si Sofia care au trecut pe Swing-uri? N-as prea crede.
Soulcage, chiar ti s-au parut a fi ieftine aceste tramvaie? Si daca da, in raport cu ce-au fost mai ieftine? Cu cele de la Arad?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2025
Mesaje: 8949
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2014 16:17:42    Titlul subiectului: 173844

Cele expuse mai jos nu au caracter stiintific, ci tin de logica si de bun simt, si e necesar sa fie puse in practica de catre municipalitatile si companiile/regiile de transport public care doresc sa faca transport public cu tramvaiul exploatand tramvaie noi, moderne, astfel incat aceasta activitate sa fie eficienta (ca in orasele civilizate, unde rezultatele au fost pe masura asteptarilor) si nu doar sa dea pentru o vreme false impresii calatorilor:

- intai de toate, adoptarea unui regulament national privind exploatarea tramvaielor;
- modernizarea bazelor de garare, intretinere si reparatii (spatii si dotari);
- asigurarea necesarului de piese de calitate;
- revizii si reparatii realizate cu maxima corectitudine pana la nivel de suflare a prafului si curatare a celei mai mici piese;
- atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati);
- conceperea unui cod de conduita a vatmanilor la nivel de companie de transport public, adaptat prezentului (astfel de reglementari existau pe vremuri la nivel national, erau bine facute pentru acele perioade, insa dupa '89 au cam fost date uitarii si nici vorba sa fie rescrise);
- testarea profesionala periodica a celor de mai sus realizata la modul cel mai serios cu putinta;
- reabilitarea si intretinerea riguroasa a infrastructurii (cale de rulare, retea de contact, statii de redresare, cabluri de alimentare a retelei de contact);
- trecerea progresiva de la vehiculele simple la cele ce contin blocuri electronice complexe, extrem de scumpe, astfel incat contactul cu tramvaie precum cele de la Cluj sau Oradea sa nu se faca brusc, cu efectele pe care le cunoastem;
- reglementarea traficului cu masuri privind prioritatea cel putin in cazul tramvaielor si, pe cat posibil, izolarea acestora de restul traficului;
- diminuarea surselor de praf din orase;
- regandirea traseelor de transport public, astfel incat tramvaiele sa fie utilizate pe rute lungi, care bat axial orasele, cu afluire si defluire de calatori dinspre/spre autobuzele ce matura zonele rezidentiale in statii aflate in puncte cheie ale acestora sau a calatorilor de pe traseele metropolitane (includ aici si navetistii care utilizeaza trenurile de scurt parcurs) in statii intermodale.

In alta ordine de idei, pretul tramvaielor Imperio vandute la Arad este irelevant, pentru ca acolo Astra a facut un compromis pentru a sparge ghinionul lipsei vanzarilor (am scris la judetul Arad despre asta). Pretul cerut de PESA la Cluj este unul cat se poate de normal pentru producatorii din esalonul secund.

Teapa pusa intre ghilimele in mesajul meu anterior inseamna rezultatul calculelor false pe care si le fac municipalitatile din Romania privitoare la achizitia de tramvaie noi in conditiile lipsei marii majoritati a celor enumerate mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 09/Iun/2024
Mesaje: 120
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 14 Iul 2014 16:39:10    Titlul subiectului: 173869

Multumesc pentru raspuns.
Referitor la contactul vatmanilor cu tramvaiele PESA, pot spune ca aici a fost o problema majora. Nu stiu daca e vina lor neaparat sau tine de alti factori, insa manipularea acestora n-a fost tocmai corespunzatoare: frani bruste, smucituri, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Aug/2025
Mesaje: 10980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Iul 2014 07:37:48    Titlul subiectului: 173874

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
- atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati);
De acord cu tot ce ai spus in postarile anterioare, dar mai ales cu aceste punte, adica cu materialul uman. Este mare durere la capitolul asta. Eu lucrez intr-un domeniu total diferit de transportul in comun, dar din pacate ma lovesc de aceste realitati (lipsa personalului).

Acum, revenind la topic, cei din Cluj nu si-au instruit personalul, pentru exploatarea/intretinerea tramvaielor noi ?

Pacat de ele, dar din pacate, Romania nu este pregatita pentru ele.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Următoare
Pagina 10 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community