Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Noi/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 27 Mar 2014 22:04:05 Titlul subiectului: |
172005 |
|
Din pacate au redevenit galagioase garniturile...nu e o veste buna. _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
 |
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 05/Iul/2025 Mesaje: 44 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 14 Iun 2014 14:11:14 Titlul subiectului: Disparitie |
173398 |
|
Cred ca este o problema cu aceste tramvaie. In ultimele saptamani singurul pe care l-am mai vazut pe traseu a fost 81 (destul de rar si pe el). Pe restul nu le-am mai vazut de foarte multa vreme. As adauga ca si 81 scoate niste zgomote foarte urate si vibreaza puternic. |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 15 Iun 2014 09:14:36 Titlul subiectului: |
173406 |
|
Si 82 a circulat saptamana trecuta aproape zilnic. 83 si 84 sunt in depoul de pe Bulevardul Muncii. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Noi/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 15 Iun 2014 11:28:17 Titlul subiectului: |
173419 |
|
Un tramvai mov circula azi pe 101.
Dar e mult mai lent si mai galagios decat tramvaiele vechi.
 _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
 |
bianca
Data înscrierii: 27/Apr/2011 Ultima vizita: 15/Dec/2018 Mesaje: 18 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 25 Iun 2014 21:23:01 Titlul subiectului: |
173591 |
|
Vor sa le paseze la oradeni? Ar fi o chestie. |
|
Sus |
|
 |
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 26 Iun 2014 15:17:11 Titlul subiectului: |
173603 |
|
Eu nu am auzit ca ar vrea sa le vanda, insa ceea ce am auzit este ca toate 4 sunt in depoul de pe B-dul Muncii, cu probleme la boghiuri si roti, si nu pot fi remediate deoarece nu au utilaje necesare pentru a ridica aceste tramvaie. |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 26 Iun 2014 16:17:07 Titlul subiectului: |
173604 |
|
Pai problemele ar trebui sa fie remediate de catre cei de la PESA, pentru ca tramvaiele sunt inca in garantie. Daca problemele sunt majore, ar putea sa trimita tramvaiele la reparatii in fabrica in Polonia. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 26 Iun 2014 16:56:09 Titlul subiectului: |
173605 |
|
Au trecut doi ani de când au fost cumpărate. Să fie, încă, în garanție? |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 26 Iun 2014 18:01:06 Titlul subiectului: |
173617 |
|
Garantia din cate stiu este de 4 ani la aceste tramvaie. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Iun 2014 23:17:07 Titlul subiectului: |
173631 |
|
Cam electorala achizitia asta de la Cluj, nu s-a inscris in nici o strategie....si putine vagoane, si fara vreo planificare de livrari multianuale.... |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Aug/2025 Mesaje: 8949 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Iun 2014 23:18:25 Titlul subiectului: |
173632 |
|
Volvo a scris: | Garantia din cate stiu este de 4 ani la aceste tramvaie. |
6 ani. |
|
Sus |
|
 |
pjswimmer
Data înscrierii: 07/Iul/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2025 Mesaje: 25 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 30 Iun 2014 13:12:35 Titlul subiectului: |
173665 |
|
razwy a scris: | Eu nu am auzit ca ar vrea sa le vanda, insa ceea ce am auzit este ca toate 4 sunt in depoul de pe B-dul Muncii, cu probleme la boghiuri si roti, si nu pot fi remediate deoarece nu au utilaje necesare pentru a ridica aceste tramvaie. |
Dupa ce au terminat de reabilitat linia pana in depoul Bd-Muncii, au reparat odata aceste tramvaie, erau la fel de silentioase cum erau in prima zi, atunci cum au reusit, daca acuma nu se poate ? |
|
Sus |
|
 |
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 30 Iun 2014 20:16:58 Titlul subiectului: |
173667 |
|
Eu asta am auzit de la 2 vatmani. Acuma daca ei nu stiu, nu stiu de unde vom putea afla, si sincer, eu cred in ceea ce mi-au spus deoarece toate sunau la fel si alta defectiune nu siu care ar putea fi. Probabil atunci au schimbat doar partea rotii care ruleaza pe sine. |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 01 Iul 2014 07:36:14 Titlul subiectului: |
173674 |
|
Si anul trecut cand s-a terminat reabilitarea liniei pana la depoul de pe Bulevardul Muncii au fost schimbate boghiurile acestor tramvaie, insa atunci au venit cei de la PESA cu utilajele lor si au facut aceste reparatii. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 04 Iul 2014 16:26:21 Titlul subiectului: |
173714 |
|
81-le circulă, dar sună de parcă roțile ar avea porțiuni plane. |
|
Sus |
|
 |
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Noi/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 05 Iul 2014 00:28:40 Titlul subiectului: |
173719 |
|
Deci au roti cu colturi . _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 08 Iul 2014 06:35:55 Titlul subiectului: |
173739 |
|
Daca 82, 83 si 84 au ramas in depoul de pe B-dul Muncii, asta inseamna ca nu vor mai circula cel putin pana in noimebrie, cand este estimata finalizarea podului peste Nadas chiar daca vor fi reparate, pentru circulatia pe linia 100 va fi suspendata pana atunci, numai asa vor mai circula daca le vor transfera pe trailere in depoul din Manastur. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Noi/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 12 Iul 2014 12:58:18 Titlul subiectului: |
173830 |
|
Tot mai multi spun ca aceste PESA au fost o teapa luata de autoritati... _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Aug/2025 Mesaje: 8949 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Iul 2014 14:14:31 Titlul subiectului: |
173832 |
|
Cine spune si care sunt argumentele?
Fix in urma cu un an discutam despre aceleasi probleme, care au exact aceleasi cauze si acum ca si atunci. Daca cineva crede ca orasele romanesti sunt pregatite sa exploateze astfel de tramvaie doar pentru ca s-a reabilitat linia, se inseala amarnic. Realitatea crunta loveste drept in fata, dar nimeni nu vrea sa invete nimic din asta...
Pacat de aceste tramvaie! |
|
Sus |
|
 |
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 05/Iul/2025 Mesaje: 44 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 12 Iul 2014 20:59:34 Titlul subiectului: |
173837 |
|
Lumineaza-ne si pe noi cu aceste cauze. Doar vorbesti enigmatic de ele, noi de unde sa le stim?
Sincer ma cam indoiesc ca tramvaiele nu au nicio vina. Sa fim sinceri, cat dai, atata face... Au fost cele mai ieftine si sunt cele mai proaste. Tramvaie vechi de 50 de ani care au circulat ani de zile in conditii mult mai proaste se comporta mult mai bine ca ele. Deja se aud suruburi si piese care misca in ele... |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Aug/2025 Mesaje: 8949 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Iul 2014 22:26:28 Titlul subiectului: |
173839 |
|
Vezi tu... municipalitate sau firma de transport public de esti, cand ai trecut de la tramvaiele vechi de 50 de ani (alea de nu se strica asa usor si rezista si la maimute la o adica) la cele moderne arzand etape si neslefuindu-ti comportamentul, se face ca ai coborat din copac direct in Mertan (sau Beamveu, dupa caz). Oricat ar fi el de Mertan, Mertanul nu rezista la utilizare in stil primitiv.
Eu tot zic ca in momentul asta orasele romanesti nu merita ceva peste nivelul ITB-ului (adica trancariciul ala cu doua osii facut in anii '50, controlat complet manual) in materie de tramvaie, dar... Mai mult, zic ca orasele romanesti nu au mai nimic din cele necesare pentru ca acest mijloc de transport sa devina varianta ideala pentru rezolvarea problemelor de deplasare, ca in tarile civilizate, justificand existenta tramvaiului in acceptiunea actuala a acestei notiuni. Pentru ca, asa cum vezi, utilizat anapoda (din toate privintele, de la cele ce tin de organizare pana la cele legate de trafic) devine "teapa" si piatra de moara de gatul celor care-l exploateaza (iar post-garantie dezastrul devine si mai evident). Eu de-as fi producator de tramvaie, zau ca m-as feri ca dracu' de tamaie de licitatiile din tari bananiere, pe principiul "de ce sa ma leg la cap fara sa ma doara?!" (vai de capul lor ce-i asteapta in perioada de garantie)... |
|
Sus |
|
 |
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 13 Iul 2014 14:43:52 Titlul subiectului: |
173843 |
|
Radu, te rog sa fii mai concret in ceea ce inseamna acele etape, fiindca eu (ca de altfel multi altii) sunt mai neavizat in domeniu. Te referi la manipularea lor, la gandirea traseului?
Oare si aia din orasele poloneze au fost tepuiti? Si cei din Szeged? Sau mai nou Kaliningrad si Sofia care au trecut pe Swing-uri? N-as prea crede.
Soulcage, chiar ti s-au parut a fi ieftine aceste tramvaie? Si daca da, in raport cu ce-au fost mai ieftine? Cu cele de la Arad? |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Aug/2025 Mesaje: 8949 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 13 Iul 2014 16:17:42 Titlul subiectului: |
173844 |
|
Cele expuse mai jos nu au caracter stiintific, ci tin de logica si de bun simt, si e necesar sa fie puse in practica de catre municipalitatile si companiile/regiile de transport public care doresc sa faca transport public cu tramvaiul exploatand tramvaie noi, moderne, astfel incat aceasta activitate sa fie eficienta (ca in orasele civilizate, unde rezultatele au fost pe masura asteptarilor) si nu doar sa dea pentru o vreme false impresii calatorilor:
- intai de toate, adoptarea unui regulament national privind exploatarea tramvaielor;
- modernizarea bazelor de garare, intretinere si reparatii (spatii si dotari);
- asigurarea necesarului de piese de calitate;
- revizii si reparatii realizate cu maxima corectitudine pana la nivel de suflare a prafului si curatare a celei mai mici piese;
- atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati);
- conceperea unui cod de conduita a vatmanilor la nivel de companie de transport public, adaptat prezentului (astfel de reglementari existau pe vremuri la nivel national, erau bine facute pentru acele perioade, insa dupa '89 au cam fost date uitarii si nici vorba sa fie rescrise);
- testarea profesionala periodica a celor de mai sus realizata la modul cel mai serios cu putinta;
- reabilitarea si intretinerea riguroasa a infrastructurii (cale de rulare, retea de contact, statii de redresare, cabluri de alimentare a retelei de contact);
- trecerea progresiva de la vehiculele simple la cele ce contin blocuri electronice complexe, extrem de scumpe, astfel incat contactul cu tramvaie precum cele de la Cluj sau Oradea sa nu se faca brusc, cu efectele pe care le cunoastem;
- reglementarea traficului cu masuri privind prioritatea cel putin in cazul tramvaielor si, pe cat posibil, izolarea acestora de restul traficului;
- diminuarea surselor de praf din orase;
- regandirea traseelor de transport public, astfel incat tramvaiele sa fie utilizate pe rute lungi, care bat axial orasele, cu afluire si defluire de calatori dinspre/spre autobuzele ce matura zonele rezidentiale in statii aflate in puncte cheie ale acestora sau a calatorilor de pe traseele metropolitane (includ aici si navetistii care utilizeaza trenurile de scurt parcurs) in statii intermodale.
In alta ordine de idei, pretul tramvaielor Imperio vandute la Arad este irelevant, pentru ca acolo Astra a facut un compromis pentru a sparge ghinionul lipsei vanzarilor (am scris la judetul Arad despre asta). Pretul cerut de PESA la Cluj este unul cat se poate de normal pentru producatorii din esalonul secund.
Teapa pusa intre ghilimele in mesajul meu anterior inseamna rezultatul calculelor false pe care si le fac municipalitatile din Romania privitoare la achizitia de tramvaie noi in conditiile lipsei marii majoritati a celor enumerate mai sus. |
|
Sus |
|
 |
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 14 Iul 2014 16:39:10 Titlul subiectului: |
173869 |
|
Multumesc pentru raspuns.
Referitor la contactul vatmanilor cu tramvaiele PESA, pot spune ca aici a fost o problema majora. Nu stiu daca e vina lor neaparat sau tine de alti factori, insa manipularea acestora n-a fost tocmai corespunzatoare: frani bruste, smucituri, etc. |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 11/Aug/2025 Mesaje: 10980 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Iul 2014 07:37:48 Titlul subiectului: |
173874 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | - atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati); | De acord cu tot ce ai spus in postarile anterioare, dar mai ales cu aceste punte, adica cu materialul uman. Este mare durere la capitolul asta. Eu lucrez intr-un domeniu total diferit de transportul in comun, dar din pacate ma lovesc de aceste realitati (lipsa personalului).
Acum, revenind la topic, cei din Cluj nu si-au instruit personalul, pentru exploatarea/intretinerea tramvaielor noi ?
Pacat de ele, dar din pacate, Romania nu este pregatita pentru ele. _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|