|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2009 12:13:36 Titlul subiectului: Primul S-Bahn din Romania? |
105241 |
|
"Facilitate
Tren rapid pana la Complexul Era
Iesenii care vor sa mearga la cumparaturi in Complexul Comercial Era, situat la capatul cartierului Pacurari, pe ses Bahlui, vor putea sa ajunga mult mai rapid la magazine, cu trenul. Reprezentantii Ministerului Transporturilor se gandesc foarte serios sa introduca in perioada urmatoare un tren rapid, de tip Sageata Albastra, pe ruta Iasi Nord - Era.
"In zece minute se va ajunge la Complexul Era din Gara Iasi - Nord. Ne-am gandit deocamdata ca aceasta cursa sa mearga din ora in ora, sa nu afecteze circulatia celorlalte trenuri", a declarat Constantin Axinia, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Deocamdata nu s-a stabilit pretul biletelor de calatorie si al abonamentelor. S-a preconizat insa ca pretul unei calatorii nu va fi mai mare de 2 lei pentru o persoana.
Constantin MAZILU"
Sursa: Ziua de Iasi, 31.01.2009
Ca de obicei in Romania, lucru gandit si facut pe jumatate. Ar fi putut sa insemne un prim pas spre trenul urban. L-as fi vazut intre CUG (se putea gasi modalitatea de a infiinta o statie) si Letcani sau chiar Podu Iloaiei. Sau, de ce nu, chiar intre Ciurea si Podu Iloaiei (in oricare dintre cazuri, cu infiintarea macar a unei statii in zona CUG). Dezvoltarea sistemului urma firesc, intrucat exista si alte variante de trasee pentru astfel de trenuri urbane in Iasi.
Ne multumim, deocamdata, cu S-Bahn-ul de o statie, dedicat cumparaturilor... |
|
Sus |
|
|
Rhadoo
Data înscrierii: 16/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Noi/2023 Mesaje: 124 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2009 20:08:51 Titlul subiectului: |
105265 |
|
Exact la asta ma gandeam si eu, cel putin ar putea pleca din gara Nicolina, nu de la gara mare. La CUG chiar exista o statie cu peron, pasarele, spatii de asteptare - care era folosita in vremurile bune de navetistii ce lucrau la combinat. Ce-i drept, este de cealalta parte a CUG-ului, inspre dealul Cetatuia (ceva mai departe de zona targului de masini), insa s-ar putea adopta o solutie de compromis pentru a permite accesul potentialilor calatori catre acea "gara" traversand zona intreprinderii, pana la calea ferata. |
|
Sus |
|
|
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2023 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Feb 2009 13:06:48 Titlul subiectului: |
105820 |
|
Ei uite ca pe asta nu o stiam. NU cumva e o gluma?
Nu cred ca va renta pe traseul propus. Trebuie un Nicolina sau Ciurea - Letcani sau Podu Iloaiei. Si ar mai trebui si o statie in zona Canta. Poate s-or trezi si cei de la CFR. |
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Mar 10 Feb 2009 16:10:49 Titlul subiectului: |
105884 |
|
Faina ideea - linia de cale ferata exista - trece chiar paralel cu Era. Deci investitia ar fi "minima". Sunt perfect de acord cu voi - trebuie plecat de la gara Nicolina ... apoi, pe parcurs, se poate extinde traseul si frecventa in ambele directii _________________ http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291 |
|
Sus |
|
|
StefanMz
Data înscrierii: 04/Sep/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2013 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Feb 2009 12:27:37 Titlul subiectului: |
105913 |
|
Ma bucura faptul ca in sfarsit mai apar si firicele de idei bune la nivelul conducerii din transportul feroviar. Pacat insa ca nu sunt cercetate si gandite un pic mai mult. Eu sper din tot sufletul sa fie o reusita si sa incurajeze o extindere ulterioara. Pentru inceput, totusi, ar fi o idee ca trenul sa plece din gara Nicolina. Traseul din gara Iasi pana la complex Era mi se pare ridicol de scurt.
Eu ma gandesc ca pe infrastructura actuala s-ar putea face doua trasee: unul care sa porneasca din Ciurea si sa mearga pana in Letcani, evident cu infiintarea unor statii noi pe parcurs, special pentru aceste trenuri suburbane, iar celalalt traseu sa fie din Holboca pana in gara Nicolina sau gara Iasi. De asemenea, graficul sa fie astfel alcatuit incat sa existe posibilitatea de a merge de exemplu cu un tren din Holboca pana in gara Nicolina, iar de acolo sa exista o legatura imediata cu celalalt traseu pt a ajunge rapid la complexul Era.
Ca material rulant s-ar putea folosi automotoare Desiro solo sau in tractiune dubla in functie de cati calatori vor fi. Daca sistemul ar deveni foarte cautat de calatori, s-ar putea lua in considerare electrificarea in totalitate a traseului parcurs de trenul suburban si s-ar putea achizitiona rame/automotoare electrice noi sau second hand in functie de resurse.
Oricum ar fi, macar de s-ar face ceva cat de cat cu cap si sa nu ramana totul la nivel de intentii si declaratii. |
|
Sus |
|
|
Lancaster
Data înscrierii: 06/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2009 Mesaje: 39 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 16:04:42 Titlul subiectului: |
110815 |
|
StefanMz a scris: | Eu ma gandesc ca pe infrastructura actuala s-ar putea face doua trasee: unul care sa porneasca din Ciurea si sa mearga pana in Letcani, evident cu infiintarea unor statii noi pe parcurs, special pentru aceste trenuri suburbane, iar celalalt traseu sa fie din Holboca pana in gara Nicolina sau gara Iasi. De asemenea, graficul sa fie astfel alcatuit incat sa existe posibilitatea de a merge de exemplu cu un tren din Holboca pana in gara Nicolina, iar de acolo sa exista o legatura imediata cu celalalt traseu pt a ajunge rapid la complexul Era. |
E o miză mult prea mică pentru un CFR atât de mare
Ar fi utile pentru oraș curse Holboca - Lețcani și Ciurea - Lețcani, din oră în oră, astfel încât pe traseul comun frecvența ar fi la jumătate de oră, dar înseamnă prea multă bătaie de cap pentru CFR, raportat la veniturile pe care le-ar aduce. Și raportat la dimensiunile CFR-ului în sine.
Asemenea soluții sunt fezabile, dar pe linii separate. Și au nevoie de ani pentru a intra în conștiința publicului și pentru a-și forma un nucleu de pasageri pe care să poată conta. CFR-ul e pe cale să desfiiințeze până și faimoasa cursă Gara de Nord-Otopeni, pusă în circulație cu atât de mult tam-tam. N-or să includă ei curse locale în Iași, printre trenuri rapide și Intercity. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|