Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 20:43:28 Titlul subiectului: |
43828 |
|
Nu imi vine sa cred ca vad o poza cu #027. Avea usi de DAC si deasupra fiecarei usi avea o caseta cu placuta liniei pe care circula. In anii 87-89 il vedeam pe Sevastopol circuland pe linia 34.
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 22:20:34 Titlul subiectului: |
43857 |
|
Iata cateva nemodernizate in anii de gratie '80:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.47 kb |
Vizualizat: |
de 34220 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
201.24 kb |
Vizualizat: |
de 34220 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.38 kb |
Vizualizat: |
de 34220 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.58 kb |
Vizualizat: |
de 34220 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 16 Ian 2007 00:57:17 Titlul subiectului: |
43878 |
|
1. Tramvaiul de mai jos diferă de V3A-urile clujene, printre altele, prin următoarele:
-prizele de aer (încercuite cu galben) se găsesc pe al doilea segment, nu pe al treilea
-rezistențele se află doar pe primul segment; la Cluj în afara rezistențelor de pe primul segment mai erau rezistențe fie pe al treilea segment (în cazul a 5 dincele 6 V3A-uri câte am avut), fie pe al doilea segment
-are 4 uși, spre deosebire de cele ale noastre ,care aveau toate 5 uși
2. La tramvaiul din imagine, sursa:
-e cea originală sau i s-a pus una statică?
-unde se află?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.96 kb |
Vizualizat: |
de 34213 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Ian 2007 10:08:22 Titlul subiectului: |
43892 |
|
Tramvaiul din poza este #264, a stat la Dep Alexandria si acum sta la Dep. Giurgiu si in curand va fi retras din circulatie. (noul #264 este in lucru in URAC).
|
|
Sus |
|
|
ghizmowolf
Data înscrierii: 15/Ian/2007 Ultima vizita: 17/Apr/2014 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 17 Ian 2007 11:16:50 Titlul subiectului: |
44007 |
|
264 avea sursa statica se afla pe stanga vagonului la ultimul capac din spate
|
|
Sus |
|
|
serban
Data înscrierii: 10/Ian/2007 Ultima vizita: 29/Apr/2014 Mesaje: 9 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Ian 2007 13:28:36 Titlul subiectului: |
44730 |
|
V 3A cu faruri dreptunghiulare si ...
...si cu faruri rotunde
Descriere: |
iunie 1977, foto Serban Lacriteanu |
|
Mărime fișier: |
271.99 kb |
Vizualizat: |
de 33921 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
313.33 kb |
Vizualizat: |
de 33711 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 26 Ian 2007 15:59:43 Titlul subiectului: |
44762 |
|
Existenta celor doua tipri de faruri ar putea avea legatura cu faptul ca au circulat in paralel V3A cu usi LHB si Ep. Cele cu usi armonica cand au aparut?
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 18 Iul 2007 08:38:35 Titlul subiectului: |
80400 |
|
Preluată din "Îndrumătoul lucrătorului din transportul urban și interurban de persoane", apărută la Editura Tehnică, în 1980, avându-i ca autori pe State Mercan și Alexandru Oprișan.
Apoi #010, poza preluata din "Tramway Systems of Eastern europe II" - Hans Lehnhart & Claude Jeamaire.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.9 kb |
Vizualizat: |
de 32731 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.78 kb |
Vizualizat: |
de 31633 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.69 kb |
Vizualizat: |
de 31633 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 15 Sep 2007 22:03:38 Titlul subiectului: |
82813 |
|
Apropo de ce zice un user mai sus de 264 care avea sursa statica pe vagon in aceasi situatie se afla si vagonul 226 cand nu era modernizat si se afla la depoul Alexandria! Ma intreb de ce aceste tramvaie au fost singurele cu sursa statica pe acoperisi?
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mie 10 Oct 2007 14:02:02 Titlul subiectului: Care este motivul schimbarii locatiei tabloului electric V3A |
83582 |
|
Urmarind fotografiile din arhiva personala a domnului Serban Lacriteanu, am observat o diferenta interesanta la modelele de tramvaie V3A si EP/V3A din anul 1977. In acea perioada nu exista acel tablou electric lateral din spatele cabinei vatmanului de pe partea laterala stanga a vagonului.
Doresc sa adresez urmatoarea intrebare: cand s-a trecut la plasarea acelui tablou in laterala si care ar fi putut fi motivele alegerii?
Mentionez ca inca o diferenta interesanta este la plasarea grupului de rezistente pentru variatorul de tensiune ce se aflau deasupra vagonului. La primele modele de V3A si la prototip, era un grup de rezistente in fata si altul in spate (probabil si motivul pentru care mai era un tablou electric in spate pe partea dreapta, pastrat pana la modernizarea vagoanelor V3A in V3A-93). In timp s-a trecut la mutarea acelui grup de rezistente in fata.
Doresc sa adresez a doua intrebare: a adus beneficii mutarea si unificarea grupului de rezistente ale variatorului de tensiune in fata?
Voi exemplifica putin aspectul despre care aminteam, marcand cu rosu zona schimbarii. Sper sa ofere mai multe indicii celor care au avut sansa sa studieze aceste vagoane. Vagoanele sunt V3A si V2A dar modificarile s-au aplicat in acelasi fel.
O alta schimbare operata este aducerea rezistentelor pentru motor de pe acoperisul ultimei sectiuni pe prima (indicata prin linia albastra si disparitia lor de pe partea din spate), vizibila in prima fotografie. Vagoanele V3A-C (cele pentru Constanta) aveau al doilea grup de rezistente plasate deasupra celei de a 2-a sectiuni, dar acelasi spatiu ocupat pe partea laterala stanga pentru tabloul electric.
Poza ,,V3A interior" e de fapt interiorul vagonului V3A #264, acum casat. Poza e facuta de Dragos-Dr2006, in vagonul ce atunci circula pe linia 11 Gara basarab - Romprim. Poza e făcută în bucla de la Basarab.
Toate fotografiile apartin altor persoane si le multumesc celor care au avut grija sa le faca publice impreuna cu multe alte materiale. Ii multumesc si lui Dr2006 si altor membri care au adus multe informatii valoroase pe acest site.
Descriere: |
poza din arhiva de fotografii a organizatiei Transira |
|
Mărime fișier: |
47.23 kb |
Vizualizat: |
de 32535 ori |
|
Descriere: |
poza din arhiva personala Serban Lacriteanu |
|
Mărime fișier: |
31.61 kb |
Vizualizat: |
de 32535 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.31 kb |
Vizualizat: |
de 32501 ori |
|
Ultima modificare efectuată fider la Mie 10 Oct 2007 21:32:34, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Oct 2007 08:22:14 Titlul subiectului: |
83747 |
|
Tramvaiele V3A de pe vremuri erau actionate prin contactori electromagnetici aflati intr-o lada care era in locul celor 3 scaune de langa cabina. Aceste scaune nu existau, iar lada era similara celei aflate in fata la troleibuzele DAC. La fel si pozitia.
Maneta de la bord avea microcontacte ce comandau contactorii din lada pentru mers si frana. De asemenea, lada avea intrari si iesiri in fata si in spatele tramvaiului (acoperite de capace cu balamale) pentru functionarea in unitati multiple (2 vagoane cuplate).
Ulterior, pentru ca sistemul necesita o intretinere mai speciala si personal cat de cat calificat, s-a renuntat la el si s-au montat contactori mecanici, actionati direct de la manivela din cabina, printr-un ax cardanic, ca in anii de la inceputurile tramvaiului. Cu aceasta ocazie s-a schimbat si modul de coborare a cablurilor si s-au mutat si rezistentele pe primul tronson, ceea ce a dus la aparitia acelei table laterale mai late.
Sistemul cu contactori electromagnetici permitea o pornire si o franare mult mai lina a tramvaiului (din cauza numarului mare de trepte si a inchiderii mai bune a contactelor). Contactorii erau destul de zgomotosi, dar clantanitul lor nu era deranjant in comparatie cu avantajele.
Existenta acestui sistem in ziua de azi putea face posibila cuplarea a 2 V3A pe liniile aglomerate la orele de varf...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 14 Ian 2008 09:55:43 Titlul subiectului: |
87008 |
|
In filmul "Examen", chiar in primle imagini, apare un V3A nemodernizat, care m-a intrigat foarte tare.
De prin 2005-2006 de cand studiez mult mai atent problema transportului in comun, nu-mi amintesc sa mai fi fost in circulatie decat cateva V3A-uri nemodernizate, este vorba, asa cum le-am prins si fotografiat eu, de #131, #136, #172, #181, #200, #224 si #306.
Numai ca nu-mi amintesc ca niciunul dintre ele sa fi avut particularitatea tramvaiului din aceste secvente, adica spatele ala pe care eu nu l-am vazut pe viu decat la V2A-uri!!
Sa inteleg ca filmarile sunt facute in 2005 sau anterior? Alta treba care ma intriga este numarul tramvaiului care, desi se vede prost, pare sa fie un #144, insa scris neingrijit, nu cu fonturile tipice RATB! Iar #144, de cand il stiu eu, era V3A-93, pe linia 41!
Poate cineva sa ma lamureasca ce-i cu acest tramvai?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.94 kb |
Vizualizat: |
de 32037 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.55 kb |
Vizualizat: |
de 32037 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.65 kb |
Vizualizat: |
de 32037 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.52 kb |
Vizualizat: |
de 32037 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
florin.lifticariu
Data înscrierii: 01/Noi/2007 Ultima vizita: 05/Iul/2016 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Ian 2008 12:53:56 Titlul subiectului: |
87025 |
|
E spatele tipic pentru V3A-nemodernizate care s-a pastrat pina prin 1998-1999 (cred) cind au inceput sa le inlocuiasca geamurile din fata si din spate. Cred ca au fost vreo 10 primele vopsite, inauntru aveau tot lampi cu becuri, incalzire cu aeroterma; imi amintesc de 153 si 155 parca. Apoi incet-incet..au inceput sa le monteze parbrize mari, si in fata si la spate, neoane, rezistentele de incalzire laterale....
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 30 Ian 2008 15:51:57 Titlul subiectului: |
87950 |
|
O imagine "istorică", cu V3A #200, pe vremea când circula pe linia 46...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.82 kb |
Vizualizat: |
de 31705 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 15:25:25 Titlul subiectului: |
105075 |
|
In prima imagine postata de Catalin Ghita (EPSON520Bucharest.jpg) cu sursa "tramways-romania1982", primul V3A (#173) e impins de cel din spate nu? Cred ca e asa pentru ca observ ca usile lui #173 sunt deschise si mi se pare a nu mai fi niciun calator.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 18:54:57 Titlul subiectului: |
105086 |
|
Cele doua tramvaie n-au mai avut loc in bucla, venind unul dupa altul la intervale destul de scurte
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 21:31:44 Titlul subiectului: |
105098 |
|
Revad cu placere aceste imagini specifice anilor 80, iar poza de la HELITUBE fosta Uzina de Tevi Sudate adica capatul liniei 21 unde este "prins" in poza vagonul #173 unul dintre primele vagoane modernizate care au venit la depoul Alexandria el apartinand pana in anul 1995 depoului Colentina.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Sâm 11 Apr 2009 21:14:33 Titlul subiectului: |
109385 |
|
1. - 2. 2 poze facute de mine prin anul 1996, pe str. Petricani cu vagonul V3A clasic nemordenizat 277 , vagon pe linia 36 si pe manipulantul titular schimbul 2 al acelor ani, vagon care apartinea in acea perioada depoului Colentina.
3. Iata o poza cu v3a clasic pe podul de la Timpuri Noi, posibil sa fie linia 17 sau 19.
4. In anul 1987 daca nu ma insel, atunci cand s-a inaugurat noua linie a tramvaielor 5 si 50, pe B-dul Barbu Vacarescu unde a fost Gara Herastrau, Pasajul Baneasa, Aeroportul Baneasa, pentru prima oara tramvaiele V3A nemodernizate, au aparut intr-o noua schema de culori, de la rosu clasic, la rosu + alb, asa cum se vede si in poza de mai jos, facuta la Piata Muncii (Piata Hurmuzachi). Intrucat pe atunci linia 50 circula pe traseul Intrep. 23 august poarta 4 - Dristor- Sos. Mihai Bravu- Sos. Stefan cel Mare- Str. Barbu Vacarescu- Aeroportul Baneasa, nu este exclus ca vagonul din poza de mai jos sa fie un vagon din linia 50. Atunci linia 5 era de la depoul Colentina , iar linia 50 de la depoul Dudesti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
278.63 kb |
Vizualizat: |
de 30358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
290.09 kb |
Vizualizat: |
de 30358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.69 kb |
Vizualizat: |
de 30244 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.85 kb |
Vizualizat: |
de 30242 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mar 14 Apr 2009 19:05:44 Titlul subiectului: |
109547 |
|
Acest vagon a avut un traseu interesant dupa ce a apartinut de depoul Colentina el,dupa ce depoul a primit vagoane modernizate,a fost dat depoului Giurgiu unde arata jalnic si circula zilnic pe linia 12.Dupa ce a ajuns la modernizare el a ajuns la depoul Bucuresti-Noi unde circula si in prezent.Oricum superbe poze!!
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Mar 14 Apr 2009 21:13:58 Titlul subiectului: |
109565 |
|
Vreau sa postez niste fotografii cu vagonul 141 V3A clasic pe liniile 22 si 36 pe str. Petricani, care le-am facut in anul 1994:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.6 kb |
Vizualizat: |
de 30136 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
200.72 kb |
Vizualizat: |
de 30136 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
297.67 kb |
Vizualizat: |
de 30136 ori |
|
_________________ http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 20:04:52 Titlul subiectului: |
109668 |
|
Ulterior acest vagon a ajuns la depoul Giurgiu circuland mult timp pe linia 12 pana la intrarea sa in URAC de unde a ajuns vagon modernizat la Victoria.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 21:48:32 Titlul subiectului: |
109682 |
|
itb 139 a scris: | Ulterior acest vagon a ajuns la depoul Giurgiu circuland mult timp pe linia 12 pana la intrarea sa in URAC de unde a ajuns vagon modernizat la Victoria. | Vagon care de fapt nu este altul decat fostul 125. Cei de la ITB i-au schimbat nr. asa cum a facut cu multe alte tramvaie...
_________________ http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm |
|
Sus |
|
|
|