Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Nod intermodal Razoare

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ZORBAS



Data înscrierii: 14/Mai/2008
Ultima vizita: 31/Mar/2009
Mesaje: 8
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Mai 2008 12:42:41    Titlul subiectului: Nod intermodal Razoare 93414

Am citi pe pagina de internet a Primariei Generale Bucuresti ca se va incepe lucrul la Nodul Intermodal Razoare pe 16.06.2008.
Stie cineva daca este adevarat?
Si daca da, se suspenda tramvaiul 25?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Aug/2018
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Mai 2008 15:10:52    Titlul subiectului: 93425

Cred că da, l-am auzit și pe Blaga spunând că în 2(?) săptămâni începe construcția pasajului de la Răzoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ZORBAS



Data înscrierii: 14/Mai/2008
Ultima vizita: 31/Mar/2009
Mesaje: 8
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2008 19:19:55    Titlul subiectului: Razoare 95542

A fost pus un panou pe Drumul Taberei sens spre Razoare cu specificatia Pasaj Razoare, dar dupa alegeri a fost dat jos.
Este posibil sa nu il mai construiasca?
Cred ca este prioritatea numarul 1 din Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Feb 2009 09:06:38    Titlul subiectului: Re: Razoare 106683

ZORBAS a scris:
...Pasajul Razoare...
Cred ca este prioritatea numarul 1 din Bucuresti.

Prioritatea nr 1 e Pasajul Basarab. Pasajul Razoare e "anexa"pasajului Basarab. Dupa ce se va deschide Pasajul Basarab, daca nu se vor apuca de Pasajul Razoare se va bloca circulatia total.
Observa, te rog, ca de la Titulescu practic singurul semafor cat de cat de reglaj va fi la Cotroceni. Dupa aceea vei da de Razoare. Va fi o nebunie totala acolo daca nu fac pasajul imediat dupa Basarab (nu cred ca sunt bani sa se apuce acum de amandoua in paralel)
Si la Cotroceni nu stiu cum se va rezolva problema dupa ce se va da drumul la Basarab. O sa fie distractie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Feb 2009 22:10:29    Titlul subiectului: 106725

Eu acolo vad un pasaj de-a lungul Soselei Cotroceni care sa inceapa inainte de Pta Leul si care sa se termine dincolo de Apaca. Deh, daca s-a mai construit un bulevard fara rost (Vasile Milea..), acum sunt doua hopuri la rand pe Iuliu Maniu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 25 Feb 2009 22:55:53    Titlul subiectului: 106731

Rostul soselei Vasile Milea era de descongestionare a traficului, pentru ca urmau sa inchida Soseaua Cotroceni, sa faca Gradina Botanica parc comun cu padurea Cotroceni si traficul in ambele directii, atat catre Gara de Nord cat si catre Drumul Taberei ar fi fost paralizat. Daca s-a renuntat la aceasta idee, bulevardul ne-a ramas "mostenire". Oricum, ar fi bun un pasaj care sa porneasca de la intersectia Iuliu Maniu cu Vasile Milea si care sa se termine dincolo de Leu pe Cotroceni.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ZORBAS



Data înscrierii: 14/Mai/2008
Ultima vizita: 31/Mar/2009
Mesaje: 8
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Feb 2009 08:34:36    Titlul subiectului: Pasaj Razoare 106742

Se pare ca se uita ca a fost pus chiar si un panou ca lucrarea propiu zisa, dar la ce probleme sunt cu Basarab, nu cred ca o sa vedem ceva lucrari in zona. Cu toate ca pe situl PMB apare ca lucrarea va incepe in semestrul II al anului. Ar fi bine daca am avea o schita sa vedem si noi cum ar arata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Feb 2009 16:39:27    Titlul subiectului: 106759

Cica asta ar fi planul.. sa vedem.
L-am miscorat cat am putut.. rezolutia este foarte mare in original



Si o suprapunere peste Google Earth.
Extensia se incarca in GE, e un kmz



plan_intermodal_razoare_ge.rar
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  plan_intermodal_razoare_ge.rar
 Mărime fișier:  896.22 kb
 Descărcat:  de 393 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Feb 2009 23:23:22    Titlul subiectului: 106787

Inrarea spre drumul taberei este exact in fata academiei, unde tuell se curbeaza usor si urmareste subteran panta actuala pe sensul de urcare, continua pesub cladirile de acum ce sunt un garaj sau nu mai stiu ce, urmand a iasa pe drumul taberei cam in zona statilor Lt Gaina(parca).
Oricum, vad ca la suprafata sunt prevazute dublarea cu strazi ce urmaresc tunell, se reconfigureaza mult, rondul la razoare dispare si este mutat in zona unde este acum o benzinarie petrom si o spalatorie (acum e un spatiu mai larg acolo...o piateta.
Spun si eu ce vad in planul de mai sus. Ar insemna expropieri multe, reconfigurare totala a zonei..
Soseaua se muta de langa biserica razoare...

Daca vrei maine explicitez mai amanuntit .. dar este ce vad si eu in plan.. nu stiu mai mlte. PUZ-ul e luat de pe sitele primariei

L-am corectat putin la culori, poate se vede mai bine



Si sa mai postam si putina "istorie" si fapt divers, legate de zona si viitoarea constructie.
Si tot ca fapt divers.. pe panta de la academie ce urca, mai tot timpul este o zona in care se lasa asfaltul.. mereu reparat si cea mai mare problema a fost in vara anului trecut cand au bagat basculante intregi cu umplutura si au lucrat in zona... oare asta sa fie cauza?

In Bucuresti, cel mai mare tunel cunoscut este cel denumit "Tudor Vladimirescu". Nu a fost construit in vremea lui Vladimirescu, ci mai tarziu. Poarta aceasta denumire deoarece incepea de langa palat, din preajma bisericii Manastirii Cotroceni, care a fost ocupata, scurta vreme, de arnautii si soldatii lui Tudor Vladimirescu. Tunelul se termina la fosta Gara Filaret. Pe parcursul timpului s-a mai prabusit si in el s-au construit crame celebre (de exemplu Crama Razoare, de langa Cotroceni, pe o lungime de 50 de metri). "Cand l-am vizitat, in anii '70, nu exista strop de infiltratie de apa, era inalt de 5-6 metri, boltit, din caramida arsa, destul de lat, permitand trecerea a doua vehicule, unul pe langa altul). Cand s-au facut sapaturi pentru Casa Poporului s-au mai descoperit anumite portiuni. Am mai fost solicitat sa particip, dupa astuparea uneia din gurile care dadeau in curtea Palatului Cotroceni, la decorarea acestei portiuni cu o minicascada obtinuta prin captarea unui izvor. Din cate am aflat din arhive, constructia acestui tunel a durat 50-60 de ani si a fost finantat si intretinut de negustorii bucuresteni", a precizat arhitectul.

http://www.romanialibera.ro/a71250/retea-strategica-de-buncare-si-tuneluri-dedesubtul-capitalei.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 09:59:08    Titlul subiectului: 106800

Daca sunt reale.. zona este problematica pt constructorul ce va avea sarcina sa faca tunelul..

ASCUNZISUL HAIDUCILOR. Barlogul de odinioara al haiducilor se afla sub Soseaua Pandurilor, la 10-15 metri adancime, iar culoarele sale subterane brazdau cartierul Panduri. Au fost folosite pret de un sfert de veac de vestitii haiduci Tunsu si Grozea. Cateva informatii despre vechile intrari in subteranele medievale au fost culese la inceputul anilor ’70: ""Pe strada Razoare, catre Drumul Sarii, colt cu calea ferata Gara de Nord-Dealul Spirii-Giurgiu (vechea linie ferata), era o carciuma care purta firma «La Cotroceni». Si aici a fost pe vremuri o gura a tunelului, cei doi proprietari greci ai localului amenajand o parte din galerii pentru depozitarea butoaielor cu vin"".

TUNELUL DE SUB PANDURI

Suntem in 1973, data la care, ""in curtea caselor din Soseaua Panduri nr. 125, pornea o galerie care se desfacea apoi in alte trei ramificatii: una trecea pe sub calea ferata, alta pe sub Soseaua Panduri si ultima catre biserica din curtea Palatului Cotroceni. Potrivit lui Vasile Radu, de la Biblioteca Academiei, care locuia pe Str. Dr. Teohari, ""tunelul din Panduri avea bolti atat de largi, incat ar putea sa mearga pe sub ele un om calare sau care incarcate. Se pare ca aceste galerii corespundeau cu cele din Strada Cazarmii"" (Simion Saveanu).

CARCIUMA DE ""LA SORA"", ASCUNZISUL RAUFACATORILOR

Subteranele din zona firmei ""La Cotroceni"" erau folosite la 1973 ca ""pivnita pentru bauturi alcoolice"". De aici, ""haiducii Tunsu, Zdrelea si Maruntelu cunosteau reteaua de drumuri subterane. Drumul subteran cel mai frecventat de haiduci a fost sub carciuma «La Sora», situata peste drum de Institutul Pedagogic. Dedesubtul ei pornea o galerie ce comunica si cu altele si iesea la mare departare, intr-o mahala a orasului"". Haiducii, raufacatorii erau cei mai informati in privinta acestor subterane. De multe ori scapau nevatamati din ghearele oamenilor legii ascunzandu-se prin ele.


http://www.jurnalul.ro/articole/41499/caile-tainice-ale-boierilor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 19:26:37    Titlul subiectului: 106833

M-am uitat mai cu atentie pe schita. Pasajul Razoare vad ca este SUBTERAN, incepe inainte de Leu (venind de la Pasajul Basarab) si se termina dupa Calea 13 Septembrie ! Doua remarci, daca treaba asta e adevarata :
1) Eu l-as fi facut SUPRATERAN
2) Incet, incet se contureaza o parte din autostrada suspendata a lui Oprescu.
Practic de la Titulescu si pana dupa 13 Septembrie nu ar mai fi nici un semafor!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 18:54:34    Titlul subiectului: 106907

Sunt 2 pasaje subterane acolo.
-unul din Drumul Taberei si care trece aproximativ pe sub actuala str N Dobrin si ajunge jos in fata Academiei Militare
-al doilea perpendicular pe primul , pornind de la Leul pana la Calea 13 Septembrie.....cam lung, totusi...
Si parca se vede si noua propunere de strada/bulevard pe traseul actualei cai ferate , paralel cu Iuliu Maniu.

Oprescu parca vedea autoastrada suspendata pe directia nord-sud, dar ca idee este buna, daca vrei sa ai circulatie fluenta trebuie sa ai cat mai putine semafoare...
Insa cred ca este o premiera in Romania doua pasaje subterane perpendiculare....Eu sincer as vedea mai multe pasaje pe directia Leu-13 Septembrie in locul unuia asa de lung. Cel putin de la Razoare pana la 13 Septembrie nu stiu ce justificare are.

Str N Dobrin este prima strada intre Ion Nutu si Progresului (Trafic Greu) si pleaca aproximativ de la intersectia Ion Nutu cu Dr Sarii. Este f scurta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 13:39:23    Titlul subiectului: 106947

Da, e mult prea lung Pasajul Razoare. Mai multe pasaje gen Victoriei, Muncii, Marasesti, etc ar fi mai bune. Unde ajunge Dr. Taberei la Academia Militara, intr-adevar trebuie pasaj pe ambele directii, e mai bine asa.Adancimea nici n-ar fi asa mare! Pasajul de pe inel la - 6 m, cel cu Dr. Taberei - 12 m iar metroul ar fi pe undeva la -15, poate - 16 m.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
xmihai



Data înscrierii: 26/Apr/2009
Ultima vizita: 09/Iun/2013
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Mai 2010 20:36:50    Titlul subiectului: 126528

Voua vi se pare interesant acest proiect, dar din pacate eu stau pe Geniului unde apare o retragere obligatorie pentru saparea tunelului. Asa ca cred ca sunt cu musca pe caciula Sad

Pe Geniului apare o retragere obligatorie de 10 metri incepand de la bordura spre case. Cei 10 metri se termina la mine in mijlocul sufrageriei.

Retragerea am inteles ca e obligatorie pentru pasajul subteran care trebuie sapat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Dec 2010 16:20:56    Titlul subiectului: 138178

Stie cineva care va fi iesirea din pasajul Razoare - axa Dr. Taberei - B-dul Eroilor Sanitari - spre Eroii Sanitari ?. Respectiv pasajul schitat in rosu. Precizez ca este vorba de pasajul rutier / auto si nu de statia de metrou "Razoare / Academia Militara". Desi statia de metrou este intim legata de o bucata din acest pasaj.


Razoare.jpg
 Descriere:
Pasajul rutier "Razoare"
 Mărime fișier:  293.34 kb
 Vizualizat:  de 16952 ori

Razoare.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Ian 2011 12:22:21    Titlul subiectului: 138338

Va fi chiar in fata Academiei Militare, pe axul central ... intre cele 2 bretele. Cam in dreptul pietei volante pana in semaforul de la Piata Cotroceni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Ian 2011 18:33:47    Titlul subiectului: 138407

La ce foloseste un pasaj asa de lung ? Intersectia dintre B-dul prof.dr. Gheorghe Marinescu, str dr. Rainer Francisc Iosif, str dr. Thoma Ionescu si B-dul Eroilor nu a dat niciodata batai de cap celor ce au trecut pe acolo. Nu cred ca in ultima perioada de timp s-au schimbat asa de mult datele problemei ca sa necesite un pasaj denivelat acolo.

Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Lun 03 Ian 2011 19:15:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 23/Sep/2018
Mesaje: 62
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Ian 2011 18:55:36    Titlul subiectului: 138408

Asta, dacă nu pui la socoteală, dimineața, coloana de mașini de la Panduri la Podul Eroilor și, după amiaza, coloanele de mașini de la Podul Eroilor, sau, după caz, de la Calea Plevnei la Răzoare, pe de o parte, și de la Podul Operei Naționale până la Răzoare, pe de altă parte, coloane ce se unesc, vrând-nevrând la intersecția Bulevardului Eroilor cu Strada Sfântul Elefterie (înainte de intersecția cu Bulevardul Doctor Gheorghe Marinescu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Mar 2012 23:06:30    Titlul subiectului: 154165

Referitor la discutia inceputa la topicul de metrou M 5 si la traseul pasajului rutier prezentat de colegul zombie_ro, am notat mai detaliat pe schita pe care o gasiti ceva mai sus ( numarul postului 106759 ) elementele de baza care va vor dumeri traseul viitorului pasaj, atunci cand se va construi acesta.
Evident daca nu se schimba parametrii in mod fundamental.
Explicatiile mele cred ca sunt extrem de limpezi.



tram.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.41 kb
 Vizualizat:  de 14196 ori

tram.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 7025
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Sep 2012 08:00:25    Titlul subiectului: 159199

Dupa mult timp iar se vorbeste desre nodul intermodal Razoare: pasaj rutier+statie metrou+gara subterana. Articolul se gaseste aici

Citat:
La Răzoare se va construi și o gară subterană, pe lângă pasaj rutier și metrou

Nodul Intermodal Răzoare, un proiect de 150 de milioane de euro, ar urma să rezolve problema traficului dintre Vestul Capitalei spre Centru.
Lucrările la Magistrala M5 de metrou au îngreunat traficul dinspre Vestul Capitalei înspre centru. În următorii ani, chiar dacă metroul va prelua o parte din traficul intens, numărul în creștere de mașini care tranzitează dinspre Drumul Taberei va crea din nou probleme de aglomerație în zona Răzoare.
Soluția propusă de municipalitate, construcția unui pasaj subteran pe direcția Progresul - Geniului, stă pe lista de obiective "de început" de ani de zile dar lucrările par a nu mai începe niciodată.
Potrivit unui răspuns al Primăriei Capitalei la solicitarea B365.ro, proiectul urmează a fi reconsiderat, având un caracter foarte complex.
"Pasajul Răzoare ar avea prioritate, dat fiind că zona s-a aglomerat puternic de la construcția Pasajului Basarab, dar lucrările vor începe în funcție de finanțarea de care dispunem. Nodul intermodal Răzoare se încadrează în planul de închidere a inelului central, care prevede existența a cel puțin 2 benzi pe sens, fără conflicte în intersecții, ceea ce ar însemna construcția mai multor pasaje, multe dintre ele fiind deja începute. Studiile arată că, dacă s-ar realiza acest proiect, și circulația ar fi dirijata pe inele, în detrimentul radialelor, nu ar mai exista ambuteiaje mari în Capitală", a declarat pentru B365.ro Ion Dedu, director în Direcția Transporturi din Cadrul Primăriei Capitalei.
Pasajul Răzoare, deși o prioritate pentru traficul Capitalei și pentru locuitorii din zonă, n-a reprezentat o prioritate pentru Primăria Capitalei, care a pus în primul plan alte proiecte de infrastructură în ultimii 5 ani.
Intervenția "chirurgicală" asupra intersecției Răzoare, denumită "Nod intermodal Răzoare - Calea 13 Septembrie" este una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură construite vreodată în București. Se dorește amenajarea unui "punct intermodal de transport public", compus din: tunel rutier de la intersecția străzii Progresul cu Calea 13 Septembrie până la intersecția Bd. Geniului cu Șos. Cotroceni, o parcare subterană, o gară subterană, linii de tramvai și autobuz, în paralel cu construcția liniei de metrou. Construcția va fi organizată pe mai multe niveluri - subterane, supraterane și la nivelul solului, iar pasajul subteran va fi perpendicular pe viitoarea Magistrală 5 Drumul Taberei - Eroilor.
Referitor la construirea unei gări în cadrul Nodului Intermodal Răzoare, Ion Dedu explică faptul că "linia de tren ar putea lega magistrala principală, plecând din Gara de Nord, de Gara Cotroceni, trecând pe la Răzoare, până la Gara Progresul. Viitoarea cale ferată ar fi subterană, săpată cu scuturi în cazul în care terenul ne va permite și nu vor fi afectate construcțiile din zonă".
Pentru Nodul Intermodal Răzoare, bugetul Municipalității prevedea în 2012 suma derizorie de doar 2.200 de euro, în contextul în care proiectul necesită o investiție totală de peste 150 de milioane de euro potrivit studiilor făcute, în 2007, de Consiliul General al Municipiul București. Acest lucru se datorează faptului că pentru banii Municipalității au prioritate proiectele deja începute. Finalizarea acestora și, implicit, începerea lucrărilor la Răzoare, va mai dura însă. Este de ajuns să amintim aici șantierele mari precum Bulevardul Buzești-Berzei, pasajul suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii sau străpungerea Doamna Ghica - Bulevardul Chișinău.
Nici după terminarea acestor lucrări nu se știe dacă va începe construcția la Răzoare, în contextul în care Municipalitatea anunța că își îndreaptă interesul în perioada următoare și spre alte proiecte mari precum autostrada suspendată, penetrația Splai - Ciurel - A1, noua Sala Polivalentă sau trei noi parcări subterane în centrul Capitalei. Totuși, Nodul intermodal Răzoare se află pe lista proiectelor pentru care Primăria va contracta un împrumut de 800 de milioane de euro, decizie aprobată la sfârșitul lunii august de Consiliul General al Municipiului București, ceea ce înseamnă că proiectul nu a fost totalmente abandonat din punct de vedere al bugetului.

Istoricul proiectului

Problema ambuteiajelor de la Răzoare este veche. În 2007, Primăria Capitalei a găsit și o soluție: două pasaje subterane. Unul dintre ele era proiectat pe direcția Drumul Taberei - Eroilor, iar cel de-al doilea pe sensul strada Progresul - Bd. Geniului spre Pasajul Basarab.
În 2008, cu două săptămâni înainte de alegerile locale, Primarul Adriean Videanu anunța începerea lucrărilor la pasaj, iar mai multe panouri care anunțau proiectul au fost instalate în zona Răzoare. La nici două săptămâni însă, panourile au fost dispărut.
Abia în 2011, s-a mai făcut un pas înspre începerea lucrărilor: Consiliul General al Municipiului București a aprobat un Acord de Cooperare între Primărie și Metrorex pentru realizarea pasajelor subterane de la Răzoare. Acordul a fost necesar în condițiile în care pasajul subteran se intersectează în zona Academiei Militare cu Magistrala 5 de metrou ce urmează a fi construită în Capitală. "Dacă noi tot săpăm în zonă, am zis să lucrăm împreună cu Primăria. Astfel, putem economisi niște bani”, preciza Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA din perioada respectivă.
Așadar, unul dintre cele două pasaje, cel pe direcția Drumul Taberei - Eroilor, urma să treacă chiar pe deasupra liniei de metrou. "Practic, pasajul va fi construit în proporție de 95% deasupra liniei de metrou. Mai sunt însă de făcut studii. Lucrările nu vor începe anul acesta, ci peste 1-2 ani, într-un scenariu optimist", declara pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei, în februarie 2011.
Între timp Metrorex a început săpăturile în zona Academiei Militare, unde se toarnă deja pereții mulați ai stației de metrou. Primăria Capitalei s-a reorientat însă. "Pentru început va fi realizat doar unul dintre cele două pasaje, cel de pe direcția inelului principal de circulație (n.r. pe sensul Strada Progresul - Bd. Geniului spre Grozăvești și Pasajul Basarab). Primăria are proiecte de sute de milioane de euro, însă bugetul anual nu ne permite să realizăm toate proiectele pe care le avem în plan", au precizat în martie, pentru B365.ro, surse din cadrul Primăriei Capitalei.
Referitor la motivul pentru care s-a renunțat la pasajul pe direcția Drumul Taberei - Eroilor, Ion Dedu a explicat, pentru B365.ro, că "Pasajul Drumul Taberei - Dr. Reiner nu mai poate fi executat datorită modificării proiectului magistralei M5. Stația Academia Militară nu se mai face prin săpături de la suprafață, ci se va face pe dedesubt, cu mașini de săpat speciale. Așadar, construcția pasajului devine imposibilă".

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Sep 2012 15:13:40    Titlul subiectului: 159205

Pe langa faptul ca e plin de greseli, reportajul este o fantezie curata a aceluia care l-a scris. Nici nu trebuie luat in seama.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 04/Noi/2018
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2012 00:35:46    Titlul subiectului: 159236

Ha! Interesant... Pana acuma s-au dat peste cap sa distruga linia ferata ce mai ramasese din vechea centura interioara feroviara ce merge cam pe acelas traseu, incepand de la Gara Cotroceni pana in sud si acum vor s-o bage sub pamant la propriu. Daca le-ar fi trecut prin cap s-o pastreze ar fi putut si ei sa faca precum parizienii care dupa ce au desfiintat linii, le-au pastrat iar peste 30 de ani au revenit cu sistemul RER pe ele. Chiar imi aduc aminte ca se vrusese la un anumit moment revitalizarea acestor linii ce intretaiau orasul dar cand au mers pe teren au renuntat. Poate insa este si un lucru bun, in speta, faptul ca Gara Cotroceni si liniile aferente inca nu au fost rase complet de pe fata pamantului.
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 7025
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Apr 2014 07:11:03    Titlul subiectului: 172444

Revine in actualitate acest subiect. Acum se pare ca edilii vor sa faca trei pasaje subterane, in loc de doua !!! Articolul si pozele se gasesc aici.

Citat:
Trei pasaje subterane, propuse la Răzoare. Unul dintre ele, în continuarea Pasajului Basarab.

Primăria Capitalei propune construirea a trei pasaje subterane noi în zona Răzoare. Unul dintre ele va fi cu dublu sens și va fi construit în continuarea pasajului Basarab. Celelalte două vor fi cu sens unic. Propunerea a fost făcută în cadrul Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei. Arhitecții au trebuit să aleagă planul de circulație ce va fi adoptat în intersecție după finalizarea lucrărilor de la metrou. Comisia de Urbanism a ales soluția cea mai puțin "invazivă", dar și cea mai ușor de implementat, respectiv varianta actuală de circulație. Pasajele nu au fost însă excluse ca soluție pentru rezolvarea circulației din intersecție. Ele rămân în planurile de viitor ale primăriei.

Reprezentanții Direcției de Transporturi din Primăria Capitalei au cerut, miercuri, Comisiei de Urbanism să se pronunțe asupra planului de circulație ce va fi implementat odată cu finalizarea lucrărilor de la metrou. Arhitecții au avut de ales între două variante: actualul plan de circulație cu sens giratoriu și sensuri unice și un proiect nou cu trei pasaje subterane.

Conform acestuia din urmă, în intersecție ar urma să fie construite două pasaje subterane cu sens unic pe Strada Panduri și pe Bd. Geniului. Mai exact, prin pasajul de pe Șos Panduri șoferii ar circula dinspre intersecția cu Șos. Grozăvești către Calea 13 Septembrie, iar prin pasajul subteran de pe Bd. Geniului în sens invers.

Un al treilea pasaj subteran ar urma să fie construit pe Șoseaua Grozăvești, în continuarea Pasajului Basarab, cu o circulație pe dublu sens.

Arhitecții din Comisia de Urbanims au ales varianta mai puțin invazivă, fără a exclude însă pe viitor și proiectul celor trei pasaje subterane.

"Alegem acum varianta actuală de circulație după care se poate întâmpla orice. Pe viitor se pot adopta și alte soluții", a declarat arhitectul Vlad Cavarnali, membru în Comisia de Urbanism.

Primăria Capitalei a mai avut un proiect aprobat pentru zona Răzoare care propunea construirea a două pasaje subterane. Ulterior Municipalitatea a renunțat la acest proiect, din cauza lucrărilor efectuate la Magistrala 5.

Conform proiectului inițial, aprobat în 2007 de Consiliul General al Municipiului București, ar fi trebuit să fie construite două pasaje. Unul dintre ele era proiectat pe direcția Drumul Taberei - Eroilor, iar cel de-al doilea pe sensul strada Progresul - Bd. Geniului spre Pasajul Basarab.

Primăria Capitalei intenționează să amenajeze la intersecția Răzoare un "punct intermodal de transport public" compus din tunel rutier, o parcare subterană, o gară subterană, linii de tramvai și autobuz, în paralel cu construcția liniei de metrou.

Ce parere aveti despre aceasta idee ?



dscn3025_10889500.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  198.72 kb
 Vizualizat:  de 10423 ori

dscn3025_10889500.JPG



dscn3028_06385300.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  214.73 kb
 Vizualizat:  de 10423 ori

dscn3028_06385300.JPG



dscn3031_95278000.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  182.83 kb
 Vizualizat:  de 10423 ori

dscn3031_95278000.JPG



dscn3033_60340800.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.16 kb
 Vizualizat:  de 10423 ori

dscn3033_60340800.JPG



dscn3034_62586300.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.36 kb
 Vizualizat:  de 10423 ori

dscn3034_62586300.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community