Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole din presa

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SATU MARE
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 27 Mai 2008 22:35:29    Titlul subiectului: Stiri si articole din presa 93862

Transurban risca sa-si piarda rutele preorasenesti

http://www.satumareonline.ro/20080522transurban__in_pericol_sa_piarda_liniile_preorasenesti.html

Satu Mare Online a scris:
În ședința de azi a Consiliului local Satu Mare, consilierul Vasile Fogel a citit o scrisoare din partea conducerii societății Transurban, prin care forul conducător al orașului este informat de iminența pierderii rutelor preorășenești din cauza blocării accesului societății de transport public a orașului la licitația electronică organizată în acest scop.

În prezent, Transurban operează pe 11 linii preorășenești și a dorit să-și înscrie autobusele, inclusiv cele noi, cumpărate anul trecut, pentru încă trei ani de exploatare a rutelor respective. Mare a fost mirarea conducerii Transurban când organizatorii licitației, Ministerul de Interne și Consiliul Județean, au exclus mai mult de jumătate din numărul total al autobuselor înscrise, inclusiv pe cele noi, pe motiv că acestea nu sunt în proprietatea Transurban și considerându-le „închiriate".

Potrivit declarațiilor directorului Transurban, Iosif Simon, aceste autobuse sunt în proprietatea Consiliului local Satu Mare, care le-a dat în folosință Transurbanului, adică unei societăți care aparține tot de Consiliul local Satu Mare, de aceea nu se poate vorbi de vreo închiriere.

„Am depus contestație la comisia națională de specialitate și dacă lucrurile nu se vor rezolva pe această cale, vom fi nevoiți să ducem cazul în Justiție, adică la Curtea de Apel Oradea. Deocamdată, până la sfârșitul lunii iunie autobusele mai pot să circule pe liniile preorășenești, dar ce se va întâmpla după această dată depinde de felul în care se rezolvă această problemă stupidă" - a declarat directorul Transurban.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 25 Iun 2008 16:27:09    Titlul subiectului: 95017

Si satmarenii se plang de lipsa aerului conditionat; directorul societatii, dl. Iosif Simon, trece in revista parcul rulant si problemele sale:

http://www.sminfo.ro/satu-mare/articol/detalii/satmarenii-se-sufoca-in-autobuzele-transurban.html

SMInfo.ro a scris:
In municipiul Satu Mare, intr-o zi de lucru, circula zilnic 27 de autobuze. Insa niciuna nu este dotata cu aer conditionat, cel putin pentru pasageri. Acestia se plâng ca odata cu temperaturile ridicate au aparut si probleme pe mijloacele de transport in comun. Satmarenii reclama la autobuzele Transurban lipsa gurilor de aerisire in plafon, numarul redus
de ferestre care pot fi deschise si sistemul de ventilatie inexistent.

Din totalul de 49 autobuze, in parcul societatii Transurban, la un numar de 15 mijloace de transport au fost comandate sisteme de aer conditionat, care culmea sunt instalate doar in cabina soferului. Este vorba despre autobuzele Citelis Irisbus, clasa Euro 3, achizitionate acum doi ani pentru suma de aproximativ 60.000 euro fiecare.

Directorul SC Transurban, Iosif Simon, afirma ca unele autobuze ar trebui neaparat inlocuite cu mijloace de transport care indeplinesc normele de emisie Euro 4 si au consum redus de combustibil, insa totul depinde de ac tualul Consiliu local, care are i n subordine societatea de transport in comun. „Avem un numar de 18 autobuze Rocar non euro, vechi de aproape 30 de ani. Mai avem sase autobuze Euro 1 si 10 din clasa Euro 2”, precizeaza directorul Simon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 25 Iun 2008 19:55:45    Titlul subiectului: 95029

Rocaruri vechi de 30 de ani... și încă este director cel care a aruncat gogoașa asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 24 Sep 2008 16:39:56    Titlul subiectului: 98716

O situatie interesanta la Satu Mare; pare a exista o retea de 'trafic cu bilete de autobuz' Smile

http://www.cronicasatmareana.ro/article.php?aID=7406

Cronica Satmareana a scris:
În ultimul timp în Satu Mare, Transurban se confruntă cu o concurență. Firma „Bratuscha” crează neplăceri Transurbanului și, conform viceprimarului Gabor Kereskenyi, se vor aplica sancțiuni în acest sens pentru că programul și rutele acestei firme sunt ilegale. Recent, ne-a contactat la redacție un sătmărean care ne-a comunicat că s-a urcat pe un autobuz al „Bratuscha” și i-a fost luat biletul de Transurban pentru ca apoi casierița să-i dea altul. Patronul acestei firme, Vasile Codac, este convins că totul este perfect legal.

Iosif Șimon: Ne fură clienții!

În pofida faptului că în Hotărârea Consiliului Local 209/2008, este specificat că doar Transurbanul are autorizație de transport pe rutele stabilite din municipiu, acest lucru nu este respectat. Firma „Bratuscha” folosește stațiile de autobuz, numerotarea și rutele Transurbanului. „Știm de acest lucru. De pildă numărul 19 de la ei, folosește stațiile noastre și aceeași rută. Ne fură clienții. Faptul că biletele de Transurban sunt preschimbate în cele ale lor iar apoi printr-o rețea neagră sunt valorificate, este sub orice critică”, a declarat Iosif Șimon, directorul Transurban.

Diferit față de organizarea Transurban, „Bratuscha” are o casieriță pe autobuz, instruită să facă astfel de lucruri. Din spusele sătmăreanului care ne-a făcut sesizarea, reiese că biletul care i-a fost schimbat a fost imediat ascuns. Un lucru ciudat este că biletul Transurbanului costă 1,80 de lei iar cel al „Bratuscha”, 2 lei. Dacă într-adevăr printr-o rețea neagră, biletele sunt revalorificate, atunci firma are de pierdut 20 de bani. Viceprimarul Kereskenyi Gabor nu știe de existența acestor fapte. „Îi vom sancționa conform legii”, a subliniat vicele Kereskenyi. În Hotărârea C.L. este specificat că biletele de Transurban sunt valabile doar pe cursele Transurban.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 20:47:25    Titlul subiectului: 111026

Un eveniment tare ciudat la Satu Mare: Un fost lucrator al societatii de transport locale, dat afara pe motive de bautura, a incercat sa se sinucida chiar in garaj:

http://www.tv1samtel.ro/articol/14/1906/Tentativ%C4%83-de-suicid-%C3%AEn-urma-concedierii----

TV 1 SamTel a scris:
A aflat că va fi concediat și a încercat să își pună capăt zilelor chiar în curtea societății unde lucra. Acesta este cazul unui bărbat în vârstă de 52 de ani angajat al SC. Transurban SA din Satu Mare. Bărbatul și-a agățat un ștreang de firele de cablu și a încercat să se spânzure. Alți angajați de la Transurban i-au sărit în ajutor salvându-i viața. Bărbatul a aflat că va fi disponibilizat din funcție în cursul zilei de marți. Motivul concedierii a fost consumul de băuturi alcoolice în timpul orelor de serviciu. O dată cu aflarea veștii, Belbe Radu a început să amenințe că va da foc unității și că se va sinucide. Deși nu a fost luat în seamă, acesta și-a pus planul în aplicare ieri după amiază, în timp ce preda cheile și ustensilele societății de transport din Satu Mare. Acesta s-a urcat pe o mașină din curtea societății și a agățat o frânghie de cablurile electrice apoi a înfășurat-o în jurul gâtului. Alți doi angajați ai societății au încercat să îl salveze. Potrivit purtătorului de cuvânt din cadrul UPU Satu Mare, Constantin Demian, bărbatul a suferit, prin căzătură, un traumatism cranio cerebral acut cu pierdere de cunoștință. ÎN cursul zilei de ieri a fost transportat la Spitalul din Baia Mare, Secția Neurochirurgie.

Bărbatul era angajatul firmei Transurban ca șofer pe un atelier mobil. Potrivit directorului societății de transport în comun Simon Iosif, motivul concedierii a fost consumul de alcool în timpul orelor de serviciu, acesta nefiind la prima abatere de acest gen.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 07 Aug 2009 10:05:28    Titlul subiectului: 115070

Probleme... olfactive pe unul din traseele Transurban:

click aici

Informatia Zilei a scris:
Mirosuri insuportabile în autobuze

Adesea autobuzele firmei Transurban sunt pline de romi din cartierul Sătmărel. Aceștia vin dimineața la Satu Mare și se întorc după amiază cu multe bagaje. Cu o doză de stânjeneală, omul a spus că mirosurile insuportabile din autobuz au cel puțin două motive. Unul se referă strict la lipsa de igienă personală a acestora, chiar dacă acum au funcționale două pompe manuale pentru apă, iar al doilea este că romii caută toată ziua prin containerele de gunoi ale orașului Satu Mare și se întorc la Sătmărel cu numeroase plase în care este pusă mâncare, nu de puține ori alterată, care emană miasme greu suportabile. Pentru aceste motive nu este de mirare că ceilalți călători din autobuz se feresc de a sta aproape de consătenii lor mai bruneți.
Așa cum a spus Gheorghe Rajta, intenția sa nu este de a denigra etnia din care face parte, ci de a sensibiliza autoritățile pentru a interveni în sensul respectării de către romi a legalității și a normelor de conviețuire. El consideră anormal faptul că majoritatea romilor care “fac naveta” din Sătmărel la Satu Mare folosesc mijloacele de transport fără a plăti bilet, în plus creează disconfort călătorilor onești. Dovada lipsei de civilizație este evidentă, astfel că aceștia nu ar mai trebui lăsați să circule cu autobuzele. “În clipa în care intră în contact cu persoanele care verifică biletele de călătorie, romii devin irascibili. Amenință controlorii, indiferent dacă sunt bărbați sau femei. Nu de puține ori chiar îi scuipă și astfel scapă de plata amenzii pentru călătoria frauduloasă, fără legitimația de călătorie. Adesea în autobuz sunt transportate piese voluminoase de mobilier care sunt recuperate din Satu Mare. Se produce astfel înghesuială în mijloacele de transport în comun”, subliniază Rajta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Apr 2010 13:25:57    Titlul subiectului: 125554

Se schimba directorul Transurban:

http://www.gazetanord-vest.ro/2010/04/07/directorul-transurban-simon-iosif-si-a-dat-demisia/

Gazeta de Nord-Vest a scris:
Invocând unele probleme de sănătate, Simon Iosif a prezentat conducerii Primăriei solicitarea de a-i fi acceptată demisia din funcția de director al SC Transurban SA Satu Mare. În cadrul unei conferințe de presă organizate ieri, viceprimarul Kereskenyi Gabor a afirmat că solicitarea directorului Simon vine pe fondul reorganizării la care va fi supusă societatea de transport în comun în perioada următoare. Solicitarea de eliberare din funcție formulată de directorul Simon Iosif constituie de fapt solicitarea referitoare la reducerea de la patru la doi ani a perioadei de management. În condițiile în care, în urma concursului organizat în anul 2008, Simon Iosif ar trebui să ocupe funcția de director al SC Transurban SA până în anul 2012.

Viceprimarul Kereskenyi a afirmat că atât cererea directorului Simon Iosif, cât și propunerea conducerii Primăriei privind numirea la conducerea SC Transurban SA a inginerului șef Molnar Csaba vor fi supuse aprobării consilierilor municipali în ședința prevăzută pentru sfârșitul acestei luni. Pe de altă parte, referindu-se la măsurile de reorganizare a SC Transurban, viceprimarul Kereskenyi Gabor a afirmat că acestea urmează a fi definitivate cu prilejul întâlnirilor care vor avea loc cu membrii Consiliului de Administrație. Între altele, au fost amintite unele măsuri prevăzute în rândul personalului TESA, în condițiile în care există angajați care au activitate foarte multă în același număr de ore cu aceia care lucrează foarte puțin, precum și intenția de-a se constitui Asociația de Dezvoltare Intercomunitară în domeniul transportului public din județ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 12:34:12    Titlul subiectului: 2010-04-28 126397

http://www.adevarul.ro/locale/satu_mare/Conducerea_Transurban_a_demisionat_din_motive_adminsitrative_0_251975214.html

"Conducerea Transurban a demisionat din motive adminsitrative

Gabriela Pușcașiu

Miercuri 28 apr 2010

Satu Mare
Autobuzele sunt deterioate și nu sunt bani pentru a le schimba

Conducerea Transurban SA și-a dat demisia. După demisionarea lui Iosif Simon din funcția de director general, Consiliul Local va numi înlocuitorul acestuia. Primarul spune că demisionarea lui Simon se datorează problemelor organizatorice din cadrul societății.

Firma care asigura de zeci de ani transportul public de persoane pe raza municipiului Satu Mare, se confruntă cu mari probleme în ceea ce privește organizarea personalului, organizarea rutelor dar și probleme economice în privința salariilor.

Aflat la mijlocul mandatului, Iosif Simon a hotărât să demisioneze din funcția de director, urmând ca la ședința de mâine a Consiliului Local, consilierii să găsească soluție pentru această problemă.

Primarul Iuliu Ilyes spune că demisia lui Simon se datorează problmelor cu care societatea se confruntă de o vreme.

„De o perioadă există probleme în rândul personalului. Oamenii sunt nemulțumiți de salarii, rutele prestabilite și făcute publice nu se respectă, pasagerii sunt nemulțumiți... Printre altele, acestea sunt cauzele pentru care directorul Iosif Simon a demisionat la jumătatea mandatului”, spune primarul.

Probleme în ceea ce privește rutele sunt la nivelul celor care nu adus profit. De când există transport public de persoane, Transurban SA a asigurat acest serviciu municipiului, și nici nu ar fi altă firmă care ar poseda de suficiente vehicule pentru a face acest lucru. În prezent, Transurban dispune de aproximativ 40-45 autobuze mici și mari, din care cele mai recent achizționate sunt aproximativ 16, în urmă cu 5-6 ani. Desigur sunt și câteva vehicule foarte vechi și deterioare, însă deocamdată Primăria nu are bani să sponsorizeze achiziționarea a noi autobuze, cu toate că ar fi nevoie de acestea.

„Știm că rutele nu sunt suficiente și că puține din cele funcționale sunt profitabile pentru Transurban, însă nu le putem scoate din circulație pe cele care duc în zonele periferice ale orașului deoarece avem obligația de a asigura transportul pe toată raza municipiului”, continuă primarul.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 16:22:31, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Lun 03 Mai 2010 14:39:26    Titlul subiectului: 2010-05-03 126545

http://www.adevarul.ro/locale/satu_mare/Cheltuie_de_doua_ori_mai_mult_decat_produc_0_254974708.html

"Cheltuie de două ori mai mult decât produc

Lucian Laszlo

Luni 3 mai 2010

Satu Mare
Multe dintre traseele pe care circulă autobuzele Transurban sunt neprofitabile

Peste 10,7 milioane de lei cheltuie anual Transurban, în timp ce veniturile din bilete nu depășesc 5 milioane de lei. Societatea de transport public a încheiat anul trecut cu un deficit de 1,4 milioane de lei.

Cheltuielile de anul trecut ale societății locale de transport în comun depășesc 10,7 milioane de lei, în timp ce veniturile din biletele vândute au fost de circa 4,9 milioane de lei. Salariile celor circa 200 de angajați reprezintă cea mai mare pondere a chetuielilor, circa 5,5 milioane de lei. Municipalitatea subvenționează serviciul public de transport în comun cu circa 3,5 milioane de lei anual, astfel că bilanțul fiscal al Transurban arată an de an pierderi consistente. Bilanțul Transurban la 31.12.2009 indică o pierdere de aproape 1,4 milioane, societatea fiind în situația de a nu putea plăti furnizorii, salariile sau datoriile către buget.
Primăria Satu Mare, în subordinea căreia se află societatea Transurban, a luat primele măsuri pentru eficientizarea activității. Primele „tăieri“ au fost făcute în rândul personalului, în organigrama aprobată pentru 2010 fiind cuprinși 189 de angajați față de 245, anul trecut. „În niciun oraș din țară serviciul public de transport în comun nu este aducător de venituri, ci dimpotrivă acesta este susținut prin subvențiile autorităților locale“, afirmă viceprimarul Kereskeny Gabor.

Transurban a pierdut traseele județene
Cuantumul mic al subvențiilor a fost motivul pentru care conducerea societății a demisionat la 1 aprilie. „Primăria subvenționează Transurban cu circa 3,5 milioane de lei pe an, în timp ce în alte orașe aceste subvenții sunt mult mai mari. Tocmai de aceea, ținta unui profit de 5% prevăzută în contractul de management nu poate fi atinsă. Eu am demisionat din motive personale“, susține fostul director Iosif Șimon. El mai spune că cea mai grea lovitură primită de Transurban a fost pierderea liniilor județene, în favoarea unor firme private, în 2008, lucru care a dus la scăderea cu 20 % a veniturilor.
Mai mult, o mare parte dintre traseele orășenești sunt neprofitabile. Primarul municipiului Satu Mare consideră însă că nu se poate renunța la acestea. „Cea mai mare parte a liniilor nu își acoperă chetuielile din biletele vândute, însă trebuie să asigurăm transportul în comun și în aceste condiții“, conchide Iuliu Ilyes.
În ședința de joi a Consiliului Local, Molnar Csaba, fost consilier local și inginer în cadrul Transurban, a fost desemnat director al societății.

citat
În niciun oraș din țară serviciul public de transport în comun nu este aducător de venituri, ci dimpotrivă acesta este susținut prin subvențiile autorităților locale Kereskeny Gabor, viceprimar
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 16:22:46, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 30 Iun 2010 15:18:54    Titlul subiectului: 2010-06-30 129190

De ce ?!? Shocked

http://www.adevarul.ro/locale/satu_mare/Firmele_de_taxi_marfa_din_se_muta_in_incinta_Transurban_Satu_Mare_0_289771407.html

"Firmele de taxi marfă din se mută în incinta Transurban Satu Mare

Lucian Laszlo

Miercuri 30 iun 2010

Satu Mare

Firmele de taxi - marfă vor avea stație la Transurban

Începând cu data de 15.07.2010, transportatorii de marfă, în regim de taxi, din parcarea de sub rampa Podului Decebal se vor muta în incinta S.C. Transurban S.A. Satu Mare, str. Gara Ferăstrău nr. 9.

În ceea ce privește stația de autovehicule pentru transport public de persoane prin servicii regulate, speciale sau ocazionale în regim județean sau interjudețean, de pe b-dul V. Lucaciu (de lângă Catedrala Ortodoxă „Adormirea Maicii Domnului”), aceasta se va muta la finalizarea lucrărilor de pe b-dul H. Coandă, în parcarea de sub rampa Podului Decebal.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 16:23:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 23 Feb 2011 14:15:13    Titlul subiectului: 140323

Un citat dintr-un articol de presa - articolul integral e la topicul cu autobuzele Transurban:

Adevarul a scris:
Transurban SA are 187 de angajați în momentul de față, din care 80 de șoferi, 20 de oameni la atelier și serviciul tehnic, 23 vânzători de bilete și abonamente la propriile chioșcuri, 13 controlori și 51 personal auxiliar în diferite birouri.

Poftim? 51 'personal auxiliar' fata de doar 100 de oameni direct implicati in activitatea zilnica (soferi+atelier) si alti 36 pe partea cu biletele... mi se pare imens!

OK, avem director general, director de exploatare, contabil, jurist (cate un post), dispeceri, paznicii de la poarta (mai multe posturi din fiecare, se lucreaza in ture), poate psiholog, medic, asistenta... dar 51 de oameni auxiliari?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Vin 25 Feb 2011 12:04:50    Titlul subiectului: 2011-02-25 140419

http://www.adevarul.ro/locale/satu_mare/Meseriasul_din_atelierul_de_la_Transurban_0_433756780.html#commentsPage-1

"Satu Mare: Poveste de viață: Meseriașul din atelierul de la Transurban

Victor Todica

Vineri 25 feb 2011

Satu Mare

Unul dintre cei mai vechi angajați ai societății de transport în comun este un bărbat care repară autobuze de aproape 40 de ani. Weber Bela are 59 de ani și este cel mai vechi mecanic de la atelierul SC Transurban SA. Bărbatul repară autobuzele societății de transport local de 39 de ani.

Vezi în imagini cum arată o zi de muncă din viața mecanicului Weber Bela

Weber Bela este specializat pe reparația pompelor de injecție, dar cu timpul a învățat tot ce ține de mecanică și întreținere. Numărul de autobuze pe care le-a reparat nu și-l mai amintește, dar crede că ar trece de câteva mii.

În cei aproape 40 de ani de când lucrează ca mecanic, Bela a învățat să repare orice, de la sisteme de alimentare și răcire până la ambreiaje sau instalații electrice. „Bela e meseriaș foarte bun, la autobuze știe să repare de la A la Z și este un om foarte corect“, spune un coleg de-al lui său în timp ce nota ceva la un birou. Weber Bela s-a angajat la Transurban în 1972, după ce a făcut trei ani ucenicie la Întreprinderea de reparații IRA 7, din vecinătatea Transurbanului. În anul 1980 a participat la un curs de șase luni la Sinaia, unde s-a specializat în reparația pompelor de injecție.

Meseria nu l-a îmbogățit pe Weber Bela, dar și-a putut întreține soția și pe fiica lor și este mulțumit că în toți acești ani nu s-a dat în spate de la nicio sarcină, oricât de grea ar fi fost, iar când vine vorba, niciunul dintre colegii săi nu are vreo vorbă rea la adresa lui. Se consideră omul care spune lucrurilor pe nume, iar de când lucrează în acest atelier nu s-a sfiit să își arate apăsările ori de câte ori a simțit nevoia.

Cinci autobuze la reparat

În atelierul de la Transurban este mult de lucru în fiecare zi. Bela și cei 25 de colegi ai săi repară trei autobuze și recarosează încă două. Până să fie gata vor mai trece câteva zile, dar după aceea vor fi ca noi. Pe Weber l-am întâlnit la standul de reparații pompe injecție. Se grăbește cu injectoarele înapoi la autobuzul din hală, ca să le monteze. Trebuie să se întoarcă în circuit și nu e timp de pierdut.

„În atelier intră de la opt până la 15 autobuze pe zi. Se știe că pe timp de iarnă apar probleme în special cu condensul și cu dopurile de gheață peste cele care apar în mod regulat. Multe dintre autobuze sunt învechite, iar craterele din asfalt nu fac decât să înrăutățească mai mult situația. Totuși, față de anii 2000, parcul Transurbanului s-a înnoit în proporție de 40% și s-au făcut investiții mari“, spune Bela.

Weber Bela nu s-a gândit vreodată să muncească altceva, dar dacă ar fi să se schimbe ceva la locul de muncă, spune zâmbind că ar vrea să îi fie mărit salariul.

Cifra: 25 de mecanici lucrează în atelierul de la Transurban."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 16:23:18, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 25 Feb 2011 13:35:33    Titlul subiectului: 140429

Adevarul a scris:
Cifra: 25 de mecanici lucrează în atelierul de la Transurban."

Ufff... tot in acelasi ziar, un alt articol in urma cu doar 2 zile, ce-i drept scris de alta ziarista, povestea de 20 de oameni la atelier si serviciul tehnic Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 6110
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2016 12:43:17    Titlul subiectului: 185518

http://adevarul.ro/locale/satu-mare/20000-desatmareni-stat-ploaie-dimineata-cauza-grevei-soferilor-transurban-1_575027895ab6550cb8901797/index.html

"20.000 de sătmăreni au stat în ploaie toată dimineața din cauza grevei șoferilor Transurban

2 iunie 2016

de Caraba L. Adrian

Început de zi furtunos, atât ca situație meteo cât și în curtea societății de transport în comun, Transurban, unde șoferii au pornit o grevă spontană și au refuzat să scoată autobuzele pe linii. Cei care au avut mai mult de suferit au fost sătmărenii care au depins de transportul în comun pentru a ajuns la școala sau la muncă. 20.000 spune conducerea că ar fi numărul lor.

Tensiunile dintre conducerea Transurban și conducerea sindicatului au început în urmă cu câteva săptămâni, când s-a pus prima dată în discuție noul contract colectiv de muncă, care ar trebui semnat pentru perioada 2016-2018, cel după care s-au creat rapoartele de muncă expirând în 29 mai 2016. De atunci cerințele sindicaliștilor, în speță majoritatea șoferi și controloare, nu au fost agreate de către conducere. După câteva runde de negocieri eșuate, cele două părți au ajuns chiar și la Inspectoratul Teritorial de Muncă la conciliere, unde din cele 5 cerințe ale sindicatului conducerea a acceptat patru, mai puțin sporul de ierarhizare. „Băieții au hotărât azi dimineață că intră în grevă spontană fiindcă nu am ajuns la o înțelegere cu contractul colectiv de muncă. În 18 aprilie am început negocierile, am fost la conciliere la ITM, unde ne-am înțeles în câteva puncte pentru noul contract colectiv de muncă, unde după ce miercuri am venit la sediu, avem un punct acolo, cu coeficienții de ierarhizare, conducerea cu acesta nu este de acord, vrea să îl scoată din contract, care ar obliga conducerea să dea mărire de salar la toată lumea, salariul minim înmulțit cu coeficientul de 1,2 pe care îl avem în contract, ar trebui să primim cam 1500 de lei”, afirmă liderul sindical Kiss Robert. Călătorii au stat zeci de minute în ploaie în așteptarea autobuzelor - foto: Adrian Caraba Dat fiind faptul că au decis să facă grevă, nici un autobuz Transurban de transport persoane nu a ieșit în cursă în această dimineață. Oamenii au așteptat zeci de minute în stațiile de autobuz, în ploaie, uzi până la piele să vină autobuzul pentru a putea merge la muncă sau la școală, dar l-au așteptat degeaba. Acestea nu au ieșit din curtea Transurban, cu excepția celor închiriate de societăți private, precum supermarketul Auchan. Oamenii au preferat să stea în ploaie în fața societății decât să fie la muncă. Conducerea companiei, prin directorul Ionuț Bujor are un punct de vedere puțin diferit față de conducerea sindicatului. Acesta afirmă că legea nu îl obligă la introducerea coeficienților de ierarhizare, mai mult, aceștia urmând să ducă la depășirea bugetului dacă ar fi introduși. „Ei au fost deciși să protesteze. Noi l-am trimis o adresă, că dat fiind faptul că contractul colectiv de muncă acum este expirat de pe data de 29 nu vor putea beneficia de facilitățile care au fost menționate în contractul colectiv de muncă. Acele facilități vor fi preluate și în noul contract colectiv de muncă, însă în perioada aceasta suntem descoperiți. Acesta este și motivul pe care l-am spus, este nevoie să semnăm contractul colectiv de muncă să se poată bucura de acele facilități”, a declarat directorul Ionuț Bujor. Mai exact este faptul că pentru aceste zile în care nu există un contract colectiv de muncă, salariații nu se vor putea bucura de tichetele de masă, anunț care i-ar fi supărat și mai rău pe protestatari. Ionuț Bujor a mai completat că sindicatul și conducerea a ajuns la un consesc, dar o mână de șoferi au fost cei care i-au pornit și instigat și pe restul, aducându-i pe cei din schimbul doi la protest și astfel blocând toată activitatea. Pe de altă parte sindicaliștii afirmă că în conformitatea cu legea, un bun câștigat odată nu poate fi înlăturat, contractul putând cel mult să stagneze dacă nu avansează din punct de vedere al beneficiilor pentru angajați. Conducerea societății le transmite însă că dacă doresc să obțină la contractul colectiv de muncă acei coeficienți de ierarhizare să apeleze la metoda indicată și de cei de la ITM, respectiv instanțele judecătorești. Până cele două părți se vor înțelege, sătmărenii vor fi nevoiți să caute alte mijloace de deplasare prin oraș pentru a ajunge la destinația dorită, pentru că autobuzele nu vor ieși din autogara Transurban."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SATU MARE Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community