Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sistem nou de taxare la Timisoara

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 05 Iun 2008 23:56:38    Titlul subiectului: Sistem nou de taxare la Timisoara 94181

Un articol aparut pe site-ul Primariei Timisoara:

http://www.primariatm.ro/monitorul/index.php?meniuId=1&viewCat=10&viewItem=2527

Consiliul Local Timisoara a scris:
Sistem de ticketing la transportul public
Nr. 66 - Mai 2008

Plata la călătoria cu mijloacele RATT se va face în funcție de numărul de stații parcurse.

Din acest an, timișorenii vor beneficia de un nou sistem de ticheting. Concret, biletele vor fi înlocuite de cartele electronice, iar la urcarea în mijlocul de transport, cartela va fi validată. Plata se va face în funcție de numărul de stații parcurse. La epuizarea creditului, cartelele vor putea fi reîncarcate cu creditul dorit. Sistemul automat de taxare se adresează tuturor călătorilor care folosesc serviciile de transport public ale RATT. De aceea, sistemul va oferi moduri alternative de validare a călătoriei pentru cele două mari grupe de călători: cei fideli și cei ocazionali. Pentru călătorii ocazionali se vor păstra într-o primă etapă biletele de hârtie, iar pentru călătorii fideli se va folosi cartela contactless. Biletele vor fi validate în aceleași noi validatoare, care vor tipări data, ora și linia. Cartelele vor arăta precum cardurile bancare și fiecare timișorean le va primi acasă, în plic. Acestea vor fi însoțite de o scrisoare din care oamenii vor afla cum funcționează noul sistem pe care Regia de Transport îl va pune în practică. Cardurile vor fi încărcate cu puncte, precum cartelele de telefon, la orice punct actual de vânzare a biletelor RATT. Iar fiecare punct va acoperi o stație parcursă cu tramvaiul ori cu autobuzul sau troleibuzul. Cu alte cuvinte, nu vom mai plăti un bilet întreg, dacă folosim un mijloc de transport doar pe un sfert dintr-un traseu.

Călătorii vor fi numărați la urcare

În cele 120 de stații din Timișoara vor exista panouri electronice de informare a călătorilor cu privire la ora la care trebuie să vină tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul și ora de plecare în cursă. Panourile vor avea afișate și informații de la Primărie ori mesaje publicitare. Prin acest sistem de ticketing reprezentanții Primăriei Timișoara vor să elimine fraudele. Autobuzele vor fi dotate cu senzori, care vor înregistra câți călători au urcat și câți au folosit efectiv cartela. La momentul implementării noului sistem, care a fost aprobat de către Consiliul Local Timișoara vom reveni cu toate detaliile.


Personal textul de mai sus mi se pare o mare oligofrenie, iata de ce:

- Nicaieri in lumea asta mare nu se practica in transportul urban de calatori sistemul o statie = un leu, doua statii = doi lei, trei statii = trei lei samd, deci tarife cu o granulatie de o statie. Exista sisteme vag similare, cum ar fi tarif normal versus Kurzstrecke (bilet de scurt parcurs) in unele orase din Germania, Austria si Elvetia sau zonarea in cadrul oraselor mari dar in ambele cazuri granulatia este mult, mult mai mare. In plus in cazul sistemelor cu zone orasele medii de marimea Timisoarei intotdeauna intra intr-o singura zona, in nici un caz mai multe.

- Toate orasele care au ales sa implementeze sisteme contactless au ales ca unitate de masura a cardurilor moneda locala si in nici un caz niste 'puncte' abstracte. In Hong Kong cardurile Octopus au valoarea in dolari Hong Kong, la Londra Octopus-ul in sterline, la Chicago in dolari americani, la Bucuresti Activ-ul in lei... Un sistem cu orice alta unitate decat moneda locala pe de o parte induce o confuzie suplimentara si nenecesara iar pe de alta parte impiedica folosirea acestor carduri si pentru alte microplati (parcari, hamburgeri...). Pana si cartelele de telefon pe care le mentioneaza articolul NU mai sunt incarcate cu puncte ci cu euro sau dolari (Orange Prepay, fostul Alo, a renuntat la punctele cu care a pornit la inceput de vreo 6-7 ani...)

- Este imposibil de implementat eficient un sistem de determinare a statie la care un calator coboara, presupunand ca se doreste pastrarea aberatiei de 1 statie = 1 punct. A cere calatorilor sa re-valideze la coborare este o complicatie inutila pentru acestia; a solicita introducerea statiei de coborare la validarea la urcare este lafel total nepractic iar a socoti numarul de statii ramase pana la terminus ar conduce la tarife dezechilibrate pe sensurile de dus si intors (o calatorie de 1 statie intre un capat si prima dupa capat s-ar taxa la tarif full la dus dar la tarif de doar 1 statie la intors).

- Senzorii care sa numere pasagerii sunt fezabili in cazul autobuzelor in care accesul se face doar prin fata, eventual printr-un spatiu ingust care sa nu permita decat trecerea unui calator odata. Nu pot functiona eficient in cadrul mijloacelor de transport cu mai multe usi si la imbulzeala de la noi. In plus chiar daca ar exista un megasenzor care sa numere corect pasagerii afirmatia ca acest sistem 'ar elimina fraudele' e alta tampenie - cum se elimina fraudele daca sa zicem stim ca din cei 25 de pasageri din autobuz au validat doar 15?

Oare cei de la Regie n-au avut nimic de spus la redactarea acestor gogomanii? Oare s-a inspirat cineva din sistemele similare care merg de ani buni in alte orase din lume sau trebuie sa fim noi mai destepti, sa facem roata patrata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Iun 2008 11:45:58    Titlul subiectului: 94215

De acord, mai putin cu partea cu numaratul calatorilor. Wiener Linien, de exemplu, isi numara calatorii din tramvaie fara probleme.

Pentru exemplificare, un rezumat al articolului de mai jos:

Proiectul de numarare electronica a calatorilor a inceput in 2002, odata cu licitatia pentru aparatura. De atunci si pana la momentul scrierii acestui articol au fost prevazute cu acest sistem aproximativ 7% din tramvaie si autobuze. La o privire atenta se pot vedea senzorii mici din zona de urcare, plasati deasupra usilor (v. foto). In fiecare unitate pentru masurare sunt plasati doi senzori: unul masoara intreruperea barierei de lumina, celalalt modificarea temperaturii cauzate de calatorii care urca si coboara si directia lor de mers.

S-au facut teste pentru compararea numararii automate cu cea manuala si a fost stabilita initial o precizie de 95,5%, dar dupa prelucrarea datelor aceasta poate creste la 98%.

Datele sunt trimise de la senzori la calculatorul de bord al fiecarui vehicul, iar la sfarsitul zilei de lucru sunt transmise prin infrarosu la terminalul computerizat de control al traficului, dupa care ajung ca date in Excel la departamentul de planificare a ofertei, unde sunt analizate din diverse puncte de vedere.

Succesul acestui sistem se datoreaza costurilor scazute fata de modul de numarare manuala, preciziei, rapiditatii, „neoboselii”, preciziei foarte ridicate in prelucrarea statistica a datelor, care face posibila predictia dinamicii pentru perioade de pana la un an.

Este planificata extinderea sistemului si la metrou, pe vagoanele de tip V.



Img_0776.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  646.8 kb
 Vizualizat:  de 10515 ori

Img_0776.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2008 17:57:36    Titlul subiectului: 100271

Pe site-ul RATT exista urmatorul anunt:

Site RATT a scris:
Din 15 octombrie a inceput vanzarea biletelor dupa noul sistem (casa de marcat fiscala, evidenta computerizata)!! Momentan 10 chioscuri vand pe acest nou sistem!!


Aparte inutila folosire a atator semne de exclamare, are cineva mai multe detalii despre acest nou sistem? E vorba de vechile bilete de hartie sau inceputul unui sistem de taxare contactless? Clientul primeste cumva si bon fiscal cand cumpara bilete? Doar evidenta e computerizata sau si imprimarea biletelor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2008 13:16:19    Titlul subiectului: 100301

Date complete aici...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 21 Noi 2008 09:01:44    Titlul subiectului: 101409

Un articol din presa locala care descrie descrie implementarea sistemului:

http://www.banateanul.ro/saptamanal/ratt-instituie-plata-sf-3505632

Banateanul a scris:
Cei care au urcat în ultimul timp într-un troleibuz au putut vedea un nou sistem de compostare a biletelor cu afișaj electronic. Acesta este primul pas pe care regia de transport din Timișoara îl face către noul sistem de ticketing, care, pentru călători, va însemna trecerea de la biletele de hârtie, către cartele reîncărcabile electronic. Deocamdată, sistemul nu este funcțional, reprezentanții RATT urmând să semneze recepția la sfârșitul acestei luni, iar primele cartele vor fi puse în vânzare abia în primul trimestru al anului viitor.

Concret, acest nou sistem va înlocui obișnuitele bilete de călătorie și abonamentele cu o cartelă electronică care va fi încărcată cu un număr de puncte. În mijloacele de transport în comun vor fi montate aparate speciale de genul celor care se găsesc acum în unele troleibuze și, printr-o simplă trecere a cardului prin fața acestora, călătoria va fi taxată. Pentru a elimina călătorii frauduloși, regia îi va dota pe controlori cu aparate speciale, care vor putea determina dacă acest card electronic a fost validat sau nu. Vestea proastă pentru timișoreni este că, după primul card care va fi acordat gratuit, următoarele se vor plăti.
În următoarele luni, RATT va efectua doar teste cu noul sistem, astfel încât acesta va funcționa cel târziu în luna martie a anului viitor: "În primă fază, acest sistem va funcționa în paralel cu biletele obișnuite din hârtie. Cartelele vor putea fi achiziționate de la casele de bilete ale RATT-ului, cum ar fi cea din Piața Libertății, sau din Piața 700. Tot într-o primă fază, călătoria se va taxa ca până acum, și nu în funcție de numărul de stații parcurse, urmând ca noul sistemul de taxare să fie funcțional 100% până la sfârșitul anului următor", spune Ioan Goia, directorul Regiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 17 Ian 2009 11:27:12    Titlul subiectului: 104398

Se apropie lansarea sistemului:

http://www.agenda.ro/news/news/15091/carduri-ratt-la-finele-lunii.html

Agenda a scris:
Sistemul de ticketing pe mijloacele de transport in comun va fi functional de la sfarsitul acestei luni. Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Timisoara ne-au declarat ca aparatele au fost montate in tramvaie, autobuze si troleibuze, iar in momentul de fata se pun la punct ultimele detalii.

„Sistemul se adreseaza calatorilor nostri fideli, care pana acum foloseau abonamente. Acestia vor primi gratuit un card pe care il vor incarca pentru 7, 14 sau 30 de zile. Preturile sunt cele practicate acum, abonamentele nu se vor scumpi”, ne-a declarat Cosmin Bradu, referent la Biroul Relatii Publice al RATT. Bradu a mai precizat ca pensionarii vor primi abia in 2010 carduri, iar pana atunci vor putea circula gratuit cu actul de identitate si cuponul de pensie.

Acesta a mai adaugat ca in paralel cu cardurile se vor vinde si bilete. Diferenta dintre abonamente si carduri este ca acestea din urma vor trebui validate dupa fiecare urcare in mijlocul de transport. Reprezentantii Primariei au declarat ca aceste carduri de transport vor putea fi utilizate in viitor si pentru alte servicii.

Edilii au in vedere servicii de parcare, acces la anumite manifestari cultural-sportive sau accesul in diverse institutii, cum ar fi de exemplu cele de invatamant, pe baza cardului RATT. Investitiile suplimentare sunt nesemnificative, afirma reprezentantii municipalitatii, odata cu pornirea de catre RATT a sistemului de ticketing, fiind posibile extinderi ale acestui sistem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
cseh_17



Data înscrierii: 20/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Apr/2013
Mesaje: 84
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 18:32:12    Titlul subiectului: 106639

Incepand de azi se vand carduri de toate felurile (mai putin portofel electronic) si pentru elevi! Exclamation
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dAImon



Data înscrierii: 05/Dec/2008
Ultima vizita: 30/Dec/2010
Mesaje: 9
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 02 Apr 2009 03:47:38    Titlul subiectului: 108908

Până în momentul de față au fost vândute peste 10.000 de carduri ACCES, au avut loc peste 130.000 de validări, iar sistemul e funcțional într-o proporție destul de mare pe firobuze și autobuze; pe tramvaie .. mai greu.

Momentan toate tipurile de abonamente sunt acoperite de acest card, iar firma care furnizează software-ul a trecut la implementarea pormoneului electronic - posibilitatea de a avea și credit pe lângă abonament. Cu toate testele și bugurile, probabil prin vară va fi funcțional complet sistemul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 22:43:04    Titlul subiectului: 113810

Deja 40.000 carduri sunt in circulatie:

http://agenda.ro/news/news/20761/foile-de-parcurs-de-la-ratt-ar-putea-fi-eliminate.html

Agenda a scris:
Regia Autonoma de Transport din Timisoara a vandut deja aproximativ 40 000 de carduri care inlocuiesc vechile abonamente.

„Aceste carduri au fost eliberate pentru calatori, cu exceptia elevilor si a pensionarilor. Din septembrie vor beneficia si aceste categorii de carduri de transport si atunci numarul lor va ajunge la 100 000 de bucati”, a declarat Culita Chis, directorul Directiei de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei Timisoara.

Validarea cardurilor se face inca din luna februarie. Sistemul integrat de transport cuprinde, pe langa modalitatea automata de taxare, si un sistem de monitorizare a vehiculelor, de fapt un dispecerat de circulatie.

„Observam modul de incarcare al mijloacelor de transport in comun. Putem sa vedem in orice moment pozitia, viteza, precum si consumul oricarui mijloc. De asemenea, oricand se poate reconstitui un traseu”, a explicat Adrian Sarb, directorul IT al RATT.

Acesta a mai declarat ca se doreste eliminarea foilor de parcurs pentru care lucreaza peste zece angajati.

„Inainte aveam dispeceri care monitorizau transportul si stateau in gherete, in frig, fara WC. Acum avem conditii mai bune pentru personal si un numar mai mic de oameni. Vom obtine eficienta si prin masuri care vin pe parcurs”, a mai spus directorul IT Adrian Sarb.

De asemenea, primarul Gheorghe Ciuhandu a tinut sa precizeze ca prin acest sistem integrat costurile pe care le are RATT vor scadea. „Daca apare vreun accident se va putea interveni la timp”, a mai precizat edilul-sef al orasului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
dAImon



Data înscrierii: 05/Dec/2008
Ultima vizita: 30/Dec/2010
Mesaje: 9
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 04 Aug 2009 19:55:39    Titlul subiectului: 114977

Update .. sistemul încă nu dispune de funcționalitatea portofel electronic, și nu este compatibil cu liniile metropolitane (sunt necesare două abonamente distincte).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2018 14:48:41    Titlul subiectului: 195092

http://www.tion.ro/minune-calatoriile-cu-transportul-public-se-pot-plati-direct-de-pe-telefon-la-timisoara/2050101

"Minune! Calatoriile cu transportul public se pot plati direct de pe telefon, la Timisoara

de Roxana Deaconescu

29. mai 2018i

După ani și ani de promisiuni, cei care călătoresc cu mijloacele de transport în comun la Timișoara pot plăti călătoriile direct de pe telefon, prin intermediul unei aplicații. Vedeți cum funcționează!

Timișoara a intrat în rândul marilor orașe în care călătoriile cu transportul public se pot plăti și cu telefonul. Practic, călătorii vor trebui să-și instaleze o aplicație pe smartphone, să își adauge datele cardului bancar și apoi să scaneze un cod QR și să selecteze titlul de călătorie dorit.

Aplicația 24pay se găsește atât în Google Play, cât și în App Store și este gratuită. Funcționează cu carduri Visa și Mastercard. 24 pay cuprinde un portofel virtual, o aplicație pentru controlor, care poate verifica valabilitatea biletelor de transport și o interfață desktop pentru generarea rapoartelor de activitate și financiare.

„Pentru a achiziționa un titlu de călătorie, utilizatorii trebuie să acceseze secțiunea Transport Public din aplicație și să scaneze codul QR afișat în stație sau în mijlocul de transport în comun. Dacă telefonul este echipat cu tehnologia NFC, acesta se va apropia de eticheta cu simbolul NFC. După scanare, utilizatorul va selecta titlul de călătorie dorit. După confirmarea tranzacției, titlul de călătorie achiziționat va fi disponibil în secțiunea Bilete pentru control. În cadrul operațiunii de control de bilete, călătorii au obligația de a prezenta telefonul cu aplicația Transport Public – 24PAY în vederea efectuării controlului valabilității titlului de călătorie pe mijlocul de transport utilizat”, transmit reprezentanții 24pay.

Practic, timișorenii și cei care folosesc transportul în comun în Timișoara pot cumpăra bilete de o călătorie în valoare de 2,5 lei și legitimații de o zi în valoare de 12 lei. Atenție! Legitimațiile de o zi se vor putea achiziționa și din stații, iar validarea acestora este obligatorie pentru fiecare călătorie.

Sistemul este posibil grație unui parteneriat încheiat de Societatea de Transport Public Timișoara cu o firmă din București care pune la dispoziție singurul portofel electronic care pune la dispoziție plata cu telefonul mobil fără costuri suplimentare pentru călători.

24pay funcționează la Timișoara începând de marți, 29 mai, anunțul fiind făcut chiar de compania care pune la dispoziția călătorilor aplicația. Oficialii STPT încă nu au anunțat această posibilitate de plată, dar spun că pregătesc un filmuleț pentru a le explica celor care folosesc transportul public ce trebuie să facă."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community