Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele ATLAS S.A.
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 10 Iun 2008 23:00:11    Titlul subiectului: Autobuzele ATLAS S.A. 94348

Principalul operator de transport pentru angajatii combinatului siderurgic galatean este reprezentat de firma S.C. Atlas S.A.
Firma respectiva detine majoritatea utilajelor necesare desfasurarii lucrarilor pe platforma industriala (basculante, camioane. excavatoare, grabbere, auto-macarale, ...) la care se adauga parcul propriu de autobuze. La o prima vedere pot afirma ca acest parc este format din autobuze vechi, model ROCAR 112, ROCAR 111 si ROMAN 111. Per total ar fi in jur de 60 de autobuze, majoritatea cu peste 15 ani la activ. Modelul dominant este ROCAR 112.
In cea de-a doua jumatate a anilor '90, parcul auto al Atlas-ului detinea un numar semnificativ de ROMAN-uri 112. De asemenea, mai rulau doua autobuze crem deschis pentru Electrocentrale (AAY si AAW). Din cate imi amintesc, au fost singurele articulate care au apartinut combinatului.
Ca si in cazul Transurb-ului, Atlas-ul nu a mai achizitionat prea multe autobuze dupa anii 2000; un numar redus de ROCAR-uri 111 si cam atat.
Activitatea angajatilor care se ocupa de autobuzele ATLAS-ului a fost de a le repara si re-trimite pe bine cunoscutele Curse Conventie. In prima jumatate a anilor 2000 au fost retrase treptat toate ROMAN-urile 112. Imi amintesc ca intr-o perioada functionau doar doua, unul vopsit integral in culoarea rosie iar celalalt in culoarea galbena. Din pacate nu le mai retin numerele, tot ce imi amintesc este ca cel galben aduna angajatii pentru U.O.R. iar cel rosu, pentru Halda de Zgura. La putin timp dupa retragerea ROMAN-urilor 112 au disparut si cele doua articulate ale Electrocentralelor. Nu ma pot pronunta in privinta lui AAY (care rula mai mult prin cartierele Siderurgistilor, I.C. Frimu, Micro 38-Micro 40) insa pe AAW aveam ocazia sa-l vad mereu in jurul orelor 6:45 in zona Pietei 30 decembrie, pe vrmea cand ma duceam la liceu. In ultima sa perioada de functionare, AAW avea farurile schimbate (in locul celor originale fusesera amplasate patru faruri rotunde, probabil luate de la vre-un Aro sau tractor), unul dintre geamurile cu deschidere pentru aerisire primise un carton in locul ochiului mobil, garniturile de la cateva canate erau desprinse, altele lipseau. Cu toate acestea, tehnic vorbind, autobuzul se comporta mult mai bine decat veteranele articulate ale Transurb-ului.
Am remarcat, in cursul primei jumatati a anilor 2000, ca un numar destul de mare de autobuze au trecut prin RK-uri majore. In urma acestora, autobuzele respective au fost refacute in proportie de 90-95%.

Pentru inceput am sa prezint unul dintre autobuzele ROCAR 112 care a trecut cu ceva timp in urma printr-un RK. Autobuzul a fost achizitionat in a doua jumatate a anilor '90. Stratul de vopsea a fost aplicat in urma RK-ului. Din pacate, "lucrarea" nu a fost de cea mai buna calitate...



0385 - GL-04-KYJ frontal (16.05.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.17 MB
 Vizualizat:  de 16673 ori

0385 - GL-04-KYJ frontal (16.05.2008).jpg



0386 - GL-04-KYJ lateral (16.05.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 16673 ori

0386 - GL-04-KYJ lateral (16.05.2008).jpg



0387 - GL-04-KYJ posterior (16.05.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  968.62 kb
 Vizualizat:  de 16673 ori

0387 - GL-04-KYJ posterior (16.05.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 10 Iun 2008 23:13:04    Titlul subiectului: 94349

In pozele de mai jos:
1. GL-04-RPM: sectia RPM isi are initialele pe numerele a trei autobuze vopsite in aceeasi schema de culoare; celelalte doua au numerele GL-05-RPM si GL-06-RPM;
2. GL-04-MYZ: autobuzul a fost refacut in urma unui RK. Si-a pastrat culoarea galbena insa nuanta utilizata este mai inchisa decat cea initiala iar luneta a fost inlocuita cu o tabla, datorita lipsei pieselor de schimb.



0402 - GL-04-RPM (22.05.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 16672 ori

0402 - GL-04-RPM (22.05.2008).jpg



0592 - GL-04-MYZ (26.05.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  728.19 kb
 Vizualizat:  de 16672 ori

0592 - GL-04-MYZ (26.05.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 10 Iun 2008 23:18:41    Titlul subiectului: 94351

Un alt autobuz refacut in urma unui RK recent: GL-01-DFH. In urma reparatiilor, autobuzul a primit perdelute de culoare albastra, s-a refacut schema de culoare si a primit... multe abtibilduri si dispozitive auxiliare. Din punct de vedere tehnic, autobuzul se comporta exceptional.


0621 - GL-01-DFH (09.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  955.44 kb
 Vizualizat:  de 16671 ori

0621 - GL-01-DFH (09.06.2008).jpg



0624 - GL-01-DFH (09.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 16671 ori

0624 - GL-01-DFH (09.06.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Aug/2017
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2008 16:20:23    Titlul subiectului: 94392

Two photos of GL01DFH follow, the first dates from 21/04/08 and the second from 05/06/08. This bus is very nicely presented.


Galati GL01DFH TL(1r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.55 kb
 Vizualizat:  de 16640 ori

Galati GL01DFH TL(1r).jpg



Galati GL01DFH TL(2r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.98 kb
 Vizualizat:  de 16640 ori

Galati GL01DFH TL(2r).jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Aug/2017
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2008 16:32:52    Titlul subiectului: 94393

A selection of pictures of Atlas buses follow.

The photos were taken on:

GL02VSY on 13/05/2008
GL03HPA on 16/05/2008
GL04KWE on 15/05/2008
GL04KYJ on 13/05/2008
GL04MKE on 07/06/2008
GL04MVI on 07/05/2008
GL04NGA on 13/05/2008
GL04UAB on 25/05/2008



Galati GL02VSY TL(1r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.42 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL02VSY TL(1r).jpg



Galati GL03HPA TL(2r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.49 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL03HPA TL(2r).jpg



Galati GL04KWE TL(1r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.35 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL04KWE TL(1r).jpg



Galati GL04KYJ TL(2r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.72 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL04KYJ TL(2r).jpg



Galati GL04MKE TL(2r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.33 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL04MKE TL(2r).jpg



Galati GL04MVI TL(2r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.17 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL04MVI TL(2r).jpg



Galati GL04NGA TL(1r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.1 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL04NGA TL(1r).jpg



Galati GL04UAB TL(1r).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.51 kb
 Vizualizat:  de 16638 ori

Galati GL04UAB TL(1r).jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 12 Iun 2008 16:00:34    Titlul subiectului: 94455

Cateva completari:
VSY - este unul dintre cele mai recente ROCAR-uri achizitionate de ATLAS. A trecut printr-un RK in urma caruia i s-a pastrat schema de culoare originala insa i s-au modificat stopurile.
MVI si HPA - au peste 10 ani de functionare pentru ATLAS. Ele au fost achizitionate cu putin timp inainte ca Transurb-ul sa beneficieze de lotul de autobuze 9349-9358;
KWE - daca nu ma insel, inainte de re-inmatriculare a avut numarul 31-GL-8118 si dateaza cam din aceeasi perioada cu MVI si HPA;
MKE si UAB - sunt doua dintre cele mai vechi autobuze ale Atlas-ului. Au fost achizitionate in a doua jumatate a anilor '80. La inceputul anilor 2000, ambele au trecut prin RK-uri majore, in urma carora li s-a schimbat aspectul exterior, au fost refacute in proportie de 90% in interior iar partea tehnica a fost reconditionata in intregime;
NGA - unul dintre putinele ROMAN-uri 111 pe care ATLAS-ul l-a refacut pentru Cursele Conventie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 15 Iun 2008 02:07:53    Titlul subiectului: Autobuzele de la ATLAS S.A. 94604

Un autobuz scund, cu doua usi, apartinand firmei ATLAS S.A. si fotografiat in luna aprilie a anului 2007:


gl04myz_26792_123.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.76 kb
 Vizualizat:  de 16503 ori

gl04myz_26792_123.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 15 Iun 2008 02:13:20    Titlul subiectului: 94605

Revin cu cateva informatii referitoare la cele doua autobuze articulate, utilizate de ELECTROCENTRALE ( care apartineau atunci Combinatului Siderurgic Galati ). Dupa cum am mai afirmat, erau doua: AAY si AAW. Inainte de noua inmatriculare, daca nu ma insel, numerele lor de parc erau:
7392 - AAW
7393 - AAY
Pe AAW il vedeam mereu, in fiecare dimineata, cand ma duceam pe jos la Liceul Vasile Alecsandri. Iata o schita cu AAY (AAW arata identic cu AAY):



gl_04_aay_282.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.93 kb
 Vizualizat:  de 16502 ori

gl_04_aay_282.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 21/Sep/2017
Mesaje: 492
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 15 Iun 2008 02:16:04    Titlul subiectului: 94606

Mai sunt 2 autobuze 05 si 06 RPM...nu stiti a carui firma apartin? Inainte semanau cu JEW (pana sa-l revopseasca) si credeam ca si ele apartin TRANSURB, dar m-am convins ca nu-i asa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 15 Iun 2008 02:17:37    Titlul subiectului: 94607

Autobuzele pe care le-ai vazut - cele cu initialele R, P si M - sunt trei la numar. Mai precis, 04 RPM, 05 RPM si 06 RPM. Daca nu ma insel, R.P.M. reprezinta initialele unei sectii din Combinat. Nu stiu exact intreaga denumire a acestei sectii. Cele trei autobuze asigura legatura din diferite puncte ale orasului cu R.P.M.-ul. Pe 04 si 05 RPM le-am vazut ieri prin Micro 21. Am remarcat ca toate trei sunt bine intretinute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 15 Iun 2008 02:24:31    Titlul subiectului: 94608

1. GL-04-LHT;
2. GL-04-LPE;
3. GL-04-MKE.
Toate trei apartin firmei Atlas, ce pare sa detina un parc impresionant de autobuze/autocare, inclusiv multe DAC-Rocar.
Autobuzele au fost fotografiate in cursul lunii aprilie a anului 2008:



gl04lht_p1170255_100.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.44 kb
 Vizualizat:  de 16498 ori

gl04lht_p1170255_100.jpg



gl04lpe_p1170252_246.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.78 kb
 Vizualizat:  de 16498 ori

gl04lpe_p1170252_246.jpg



gl04mke_p1170253_182.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.67 kb
 Vizualizat:  de 16498 ori

gl04mke_p1170253_182.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 20 Iun 2008 09:16:43    Titlul subiectului: 94812

Cateva aspecte referitoare la HPA: Din punct de vedere tehnic autobuzul se comporta multumitor, motorul functioneaza - in prezent - la parametrii sai normali, sistemele de actionare ale usilor par a fi sincronizate. Din punct de vedere estetic, exteriorul s-a pastrat foarte bine dupa ultimul RK, semn ca HPA-ul este condus cu grija de soferii sai. De asemenea, HPA pare unul dintre acele autobuze intrebuintate des pe Cursele Conventie dar intretinut cu atentie de mecanici. La interior, gradul de uzura este relativ scazut - am avut ocazia sa arunc un ochi dar nu sa fac si poze - panourile nu prezinta un grad prea mare de deformare sub actiunea factorilor de clima, mocheta este cea originala, carpita doar in cateva locuri de trafic intens, banchetele sunt din pal presat, model vechi, majoritatea originale. Barele de sustinere si panourile de protectie pentru pasageri, corespunzatoare zonelor de actionare ale usilor sunt in pozitiile initiale, stabilite din fabrica.
Sistemul de iluminare exterior este functional integral insa din greseala, mecanicii au inversat soclul drept al indicatorului pentru pozitie cu cel al indicatorului pentru frana (aspect vizibil in poza de mai jos). Sistemul de iluminare interior este functional pe ambele ramuri. Nu am remarcat daca si sistemul de iluminare pentru accesul la usi este functional.
Mai jos, o poza cu HPA, profil posterior:



0768 - HPA-posteriorul(18.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.01 MB
 Vizualizat:  de 16506 ori

0768 - HPA-posteriorul(18.06.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 20 Iun 2008 09:51:13    Titlul subiectului: 94816

Unul dintre veteranele parcului de autobuze al ATLAS-ului este DAC-ul 112 in doua usi, cu numarul de parc GL-04-NGB. Autobuzul a fost achizitonat in jurul anilor '90 si facea parte - daca nu ma insel - din aceelasi lot cu MYZ si LPD.
NGB este un DAC scund, marcat de uzura celor aproape 18 ani de activitate sub emblema ATLAS-ului. Initial a avut tot culoarea galbena, insa o nuanta putin mai deschisa decat cea abordata in prezent. A fost dotat cu perdelute si - daca nu ma insel - cu plase de bagaje (modelul cu rame metalice si impletituri din funii) aranjate pe doua randuri in partile extreme superioare si scaune imburetate, invelite in vinilin de culoare maron inchis.
Din lipsa de piese de schimb, o mare parte dintre autobuzele ATLAS-ului nu au mai avut cu ce sa isi inlocuiasca lunetele sparte; NGB este unul dintre aceste cazuri nefericite. Totusi, modul in care s-a "rezolvat" problema posteriorului a fost optim ales: tabla decupata si vopsita in aceeasi culoare cu autobuzul, incadrata mai apoi in rama lunetei sparte.
NGB este un autobuz care, desi vechi, continua sa se deplaseze relativ multumitor. Sistemul de actionare al usilor functioneaza normal dar asincron, sistemul de iluminare exterioara este functional integral.
Din punct de vedere al aspectului exterior, NGB se prezinta multumitor, asta daca ar fi sa exceptam "incidentul" de la imbinarea tablelor lateral dreapta cu cele posterioare si alte cateva semne minore de uzura si deformare. Masca frontala a fost schimbata, practic acoperita cu un material de culoare galben-deschis iar ramele farurilor au fost inlocuite.
La interior, NGB nu se prezinta prea bine: mocheta este rupta si carpita pe portiuni mari, cateva scaune sunt distruse (material rupt, burete lipsa, vinilin sfasiat, spatare si sezuturi desprinse...) iar o parte din panouri sunt deformate. Barele de sustinere pentru pasageri, deformate local, sunt inca in pozitiile initiale.
Mai jos, cateva poze cu NGB:
Poza 1 si 2: GL-04-NGB : vederi lateral-posterioare;
Poza 3: GL-04-NGB : vedere laterala;
Poza 4: GL-04-NGB : cabina;
Poza 5: GL-04-NGB : vedere frontala.



0738 - NGB-vedere posterioara(15.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  870.53 kb
 Vizualizat:  de 16503 ori

0738 - NGB-vedere posterioara(15.06.2008).jpg



0743 - NGB-vedere posterioara(15.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.02 MB
 Vizualizat:  de 16503 ori

0743 - NGB-vedere posterioara(15.06.2008).jpg



0740 - NGB-vedere laterala(15.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  777.18 kb
 Vizualizat:  de 16503 ori

0740 - NGB-vedere laterala(15.06.2008).jpg



0742 - NGB-cabina(15.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  984.61 kb
 Vizualizat:  de 16503 ori

0742 - NGB-cabina(15.06.2008).jpg



0741 - NGB-vedere frontala(15.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  964.78 kb
 Vizualizat:  de 16503 ori

0741 - NGB-vedere frontala(15.06.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 20 Iun 2008 10:29:31    Titlul subiectului: 94818

Desigur ca autobuzele ATLAS-ului nu sunt la fel de intrebuintate ca cele ale Transurb-ului. De multe ori recunosc ca am vazut aceste autobuze ale Atlas-ului aglomerate insa raportat la cateva curse pe zi nu ar rezulta un coeficient de uzura prea mare, in comparatie cu cel generat de autobuzele Transurb-ului. Spun aceste observatii intrucat, KWE - dupa cum am mai mentionat intr-un mesaj anterior - ar putea fi considerat "tovaras" de generatie cu lotul de autobuze al Transurb-ului, 9349-9358. In prezent, in curtea Transurb-ului nu mai exista nimic care sa aminteasca de lotul mentionat anterior. Iata insa ca ROCAR-ul KWE continua sa efectueze Cursele Conventie pentru ATLAS si judecand dupa modul in care arata si functioneaza, va continua sa faca acest lucru pentru inca ceva ani de acum inainte.
Din punct de vedere tehnic, motorul KWE-ului nu da semne de oboseala insa cutia de viteze pare a avea ceva probleme la schimbarea treptelor. Sistemele de actionare ale usilor sunt sincronizate insa putin cam lente. Dupa ultimul RK - realizat cu ceva timp in urma - KWE pare sa-si conserve aspectul exterior. Schema de culoare abordata in urma acelui RK corespunde schemei de culoare originale. Sistemul de iluminare exterioara este functional in totalitate, cel de balizare insa functioneaza partial. La interior nu am remarcat semne de uzura excesiva, doar mocheta originala, peticita in unele locuri si panourile laterale si superioare, deformate partial, intr-un grad redus. Scaunele sunt cele originale din fabrica, confectionate din pal presat de culoare alb-cenusie. Panourile de protectie pentru pasageri, aferente zonelor de actionare a usilor sunt in pozitiile initiale, la fel si barele de sustinere.
Mai jos, doua poze cu KWE:
Poza 1: GL-04-KWE - vedere frontala;
Poza 2: GL-04-KWE - vedere posterioara.



0736 - KWE-vedere frontala(15.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  945.16 kb
 Vizualizat:  de 16499 ori

0736 - KWE-vedere frontala(15.06.2008).jpg



0737 - KWE-vedere posterioara(15.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1002.24 kb
 Vizualizat:  de 16499 ori

0737 - KWE-vedere posterioara(15.06.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Iul 2008 12:38:21    Titlul subiectului: 95248

Aspecte mai putin placute legate de afacerile cu motorina care erau in "voga" pe la sfarsitul anilor '90. Mai jos, un articol din cotidianul local "Viata Libera", editia din 14.04.1999, urmat de doua poze:
1. 31-GL-8638 vedere frontala (poza apartine cotidianului "Viata Libera");
2. 31-GL-8638 schema de culoare.
DAC-ul 8638 era un model vechi, produs in a doua jumatate a anilor '80. Din punct de vedere tehnic dadea semne de oboseala si prin urmare nu stiu daca cei de la Atlas l-au pastrat dupa implementarea noului sistem de numerotare sau l-au casat...

"Tranzactii cu motorina "pe sest", in... vazul lumii!

Cresterea pretului la combustibili a facut sa ia amploare si contrabanda cu benzina si motorina. Atrasi de mirajul unui castig facil, soferii unor intreprinderi de stat sau regii isi descarca rezervoarele in beneficiul unor intreprinzatori particulari, bineinteles contra cost, dar la sume cu mult sub pretul pietei. Unul dintre reporterii ziarului nostru a surprins o astfel de tranzactie in data de 9 aprilie, intre orele 19,15-19,30, in Micro 20, vizavi de fostul local cunoscut sub denumirea "Om bogat, om sarac". Soferul autobuzului apartinand S.C. ATLAS S.A., cu numarul de inmatriculare 31-GL-8638, oferea la discretie bidoane cu motorina proprietarilor unui microbuz particular. Imortalizand pe pelicula tranzactia, reporterul nostru a fost surprins de catre unul din beneficiarii trocului, care a sarit imediat sa-l ia la bataie, incercand sa obtina filmul. Fara sa cedeze, desi lovit serios la cap, cu hainele rupte, cel aflat in postura de paparazzi (inoportun) a reusit sa scape. In urma developarii filmului, punem la dispozitia organelor in drept fotografiile incriminatoare, asteptand ca cei in drept sa-si spuna cuvantul.
"

Autobuzele au un garaj propriu, unde sunt reparate si intretinute, acolo se efectueaza RK-urile, se descompun autobuzele vechi si se preiau piese pentru cele care inca mai pot functiona.
Este adevarat ca o parte din aceste autobuze sunt garate in fata... locuintelor unor soferi. Este mai usor pentru acestia sa-si conduca mijloacele de transport spre "locurile de adunare" ale personalului combinatului siderurgic decat sa se duca in garajul Atlas-ului, sa preia de acolo autobuzele pe care lucreaza si apoi sa revina in statiile special amenajate pentru angajatii sectiilor din combinat. In acest fel, se economiseste timp si motorina.



31-GL-8638.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.26 kb
 Vizualizat:  de 16402 ori

31-GL-8638.JPG



31-GL-8638 (latest paint).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.82 kb
 Vizualizat:  de 16402 ori

31-GL-8638 (latest paint).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Aug/2017
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Sâm 26 Iul 2008 19:33:02    Titlul subiectului: 96262

Two photographs of Atlas buses taken today (26/07/08).


260708 019r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.82 kb
 Vizualizat:  de 16197 ori

260708 019r.jpg



260708 020r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.49 kb
 Vizualizat:  de 16197 ori

260708 020r.jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 12 Aug 2008 01:14:15    Titlul subiectului: 96935

Un alt autobuz din "garda veche" a Atlas-ului este TCJ-ul. Datorita lipsei unor piese esentiale am remarcat ca tot mai multe autobuze ale acestei firme beneficiaza de tot felul de improvizatii. In cazul TCJ-ului, luneta din spate a fost inlocuita cu o... combinatie intre un geam lateral de DAC si un profil metalic decupat dupa forma lunetei.
Ca dotari interioare, TCJ are scaune din pal presat, de culoare alba, panouri laterale si superioare din lemn de aceeasi culoare cu banchetele, mocheta cu striuri late, peticita in multe locuri cu bucati de cauciuc si profile metalice.



1701 - GL-04-TCJ (06.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  252.37 kb
 Vizualizat:  de 16120 ori

1701 - GL-04-TCJ (06.08.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2008 14:49:22    Titlul subiectului: 97153

Zilele trecute am surprins un alt autobuz apartinand firmei ATLAS in zona Inelului de Rocada. DAC-ul a fost refacut la inceputul anilor 2000 si in prezent, din ceea ce am vazut, pot spune ca se prezinta multumitor. La interior, MVJ prezinta mocheta cu striuri late, roasa si carpita in zonele de trafic intens, panouri laterale si superioare de culoare alba, care, din cate am avut ocazia sa remarc prin ochiurile de geam ale canatelor, prezentau un grad mediu de deformare iar o parte dintre acestea erau inlocuite cu unele de aceeasi culoare dar a caror rezistenta in fata factorilor climatici parea mult mai scazuta. De asemnea, panourile pentru protectia pasagerilor in zona usilor erau in pozitiile initiale. Barele de sustinere sunt invelite in material protector de culoare cenusie iar elementele de fixare sunt metalice, de culoare neagra. Banchetele sunt cofectionate din pal presat de culoare alba iar ramele acestora inca mai pastreaza urmele unei vopsele (negru sau albastru, nu mi-am putut da seama datorita luminozitatii reduse), aplicate probabil cu mult timp in urma. In zona frontala, masca a fost inlocuita cu un profil metalic, de culoare verde, iar bratul original de la cabina soferului a fost inlocuit cu altul, probabil provenind de la vre-un camion.
Poza 1: MVJ - vedere frontala;
Poza 2: MVJ - vedere posterioara.



1839 - MVJ vedere frontala (18.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105 kb
 Vizualizat:  de 16070 ori

1839 - MVJ vedere frontala (18.08.2008).jpg



1836 - MVJ vedere posterioara (18.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.05 kb
 Vizualizat:  de 16070 ori

1836 - MVJ vedere posterioara (18.08.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 10 Sep 2008 08:44:29    Titlul subiectului: 98138

Se pare ca atat masinile ATLAS-ului cat si cele ale TRANSURB-ului care deservesc cursele conventie vor intra in combinat pe la o singura poarta (cea a UCC-ului) ca masura de organizare si monitorizare a salariatilor. Desigur, desi se spune ca nu va mai fi ingramadeala tipica din Cursele Conventie, refuz sa cred acest aspect: conform acestei masuri ar insemna ca toate autobuzele care deservesc conventiile spre cocserie sa fie foarte aglomerate.
Mai jos, un articol din "Monitorul de Galati", editia din 10.09.2008. Fotografia atasata la incheierea articolului apartine aceluiasi cotidian si reprezinta o fotografie a DAC-ului LHT, apartinand firmei ATLAS.

"Acces limitat in Combinat

Cele cateva mii de angajati ai firmelor de prestari servicii de pe platforma siderurgica vor putea intra in Combinat, din aceasta luna, doar pe la poarta Uzinei Cocso Chimice (UCC), masura fiind o lovitura data celor care mergeau gratuit cu conventiile Transurb sau Atlas.

Autobuze tip conventie in care inghesuiala era un lucru obisnuit din cauza celor cateva mii de angajati ai firmelor prestatoare care se se urcau fara sa plateasca nici un leu. Acesta a fost in ultimii ani unul dintre ofurile siderurgistilor care plateau lunar o anumita suma pentru a veni la munca cu mijloacele de transport ale Transurb si Atlas. Pasul siderugistilor a fost adus de nenumarate ori la cunostinta sindicatelor care l-au transmis administratiei Combinatului. Desi problema a existat in ultimii ani, solutia pentru rezolvarea acesteia nu a fost gasita decat recent, fiind pusa in practica incepand cu data de 1 septembrie. Potrivit liderului sindicatului Siderurgistul, Ionica Pricopi, accesul autobuzelor care transporta angajati care lucreaza la firme prestatoare de servicii se va face doar pe la poarta Uzinei Cocso Chimice (UCC). Angajatii firmelor de prestari servicii care s-ar urca in cursele tip conventie ale Combinatului care opresc la celelalte cai de acces in unitate nu vor putea ajunge la locul de munca din cauza sistemului de control al accesului pus la punct. “Accesul in Combinat se face pe baza unei cartele care trebuie introdusa intr-un aparat care identifica datele salariatului si ii permite acestuia sa intre. Salariatii firmelor de prestari servicii care au cartele de acces in Combinat le vor putea folosi numai daca intra pe la poarta Uzinei Cocso Chimice. Daca un salariat al unei firme de prestari servicii ar veni cu o conventie a Combinatului care intra pe la o alta poarta, acesta nu va putea folosi cartela pentru a intra in unitate“, ne-a mai declarat liderul sindicatului Siderurgistul, Ionica Pricopi.

Daca inghesuiala din conventii se pare ca va deveni o amintire, ramane de vazut cand se va putea spune acelasi lucru in ceea ce priveste mijloacele de transport invechite care nu asigura conditii corespunzatoare de transport angajatilor Combinatului
."



sidex.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.24 kb
 Vizualizat:  de 15969 ori

sidex.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 12:58:09    Titlul subiectului: 98164

Este o eroare: salariatii firmelor terte nu vor renunta la acest "sport" numit blatism. In primul rand ca in aceasta ecuatie nu intra si tramvaiele care oricum vor fi pline ochi, iar in al doilea rand, poarta UCC serveste si ca punct de acces pentru majoritatea salariatilor firmelor terte care lucreaza in zona.
O solutie mult mai rezonabila fusese gasita cu ceva timp in urma de sindicalistii din ULP era sa introduca cartonase de identificare a salariatilor uzinei si cei ce nu le posedau erau dati jos.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 18:58:41    Titlul subiectului: 98185

Mai bine ar fi pus cartele pentru fiecare poarta, niste cartele-abonament. Ar fi avut de castigat fiecare parte. Angajatii ca ajung mai repede la servici si combinatul, banii pe cartele tip abonament.
Dupa sistemul care s-a pus acum, o sa fie aglomeratie in autobuzele ce intra pe la UCC plus ca salariatii vor trebui sa mearga pe jos pe platforma siderurgica nu stiu cate sute de metri sau cativa kilometri, pentru a ajunge la punctul de lucru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Aug/2017
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Sâm 11 Oct 2008 18:30:38    Titlul subiectului: 99415

Two photographs of a two-door Scania saloon which has the temporary registration 'IF057071' and 'Atlas Galati' lettering.

The bus is seen here operating to/from the Steelworks on 7/10/2008.



071008 105r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.42 kb
 Vizualizat:  de 15721 ori

071008 105r.jpg



071008 132r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.37 kb
 Vizualizat:  de 15721 ori

071008 132r.jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 11 Oct 2008 18:54:55    Titlul subiectului: 99421

It appears to be a Scania-Hess bus made by Grivița S.A București.

Pare a fi un Scania-Hess produs la Grivița S.A București.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 11 Oct 2008 20:07:30    Titlul subiectului: 99428

Nu pare - chiar este facut de C.I Grivita; acum vreo luna aceste autobuze inca se aflau in curtea fabricii dar nu puteam sa-mi dau seama ce autobuze sunt!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 28 Oct 2008 18:05:45    Titlul subiectului: 100163

Parcul auto al firmei ATLAS S.A. detine autobuze noi. Cu toate acestea, exista autobuze din "vechea generatie" care continua sa deserveasca Cursele spre Combinatul Siderurgic. Mai jos, autobuzul Rocar 112 cu numarul de parc LPD, unul dintre supravietuitoarele parcului auto al ATLAS-ului.


2637 - LPD (21.10.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.84 kb
 Vizualizat:  de 15585 ori

2637 - LPD (21.10.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community