Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cursele de vapor Galati - Tulcea

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Iun 2008 21:55:36    Titlul subiectului: Cursele de vapor Galati - Tulcea 94469

Prin anii '80 existau curse regulate cu vaporul intre Galati si Tulcea. Mai exista asa ceva in prezent? Daca da, care e programul de circulatie? Biletele de unde se procura? Exista vreun site unde pot gasi informatii?

E pacat ca s-a renuntat la cursele de pasageri. Atunci cand am folosit aceasta varianta pentru a ajunge de la Galati la Tulcea (si invers) - 1986 - vapoarele erau foarte aglomerate (folosite atat ca mijloc de transport, cat si in scop turistic).

In vremea la care am facut referire erau folosite nave de pasageri clasice, de tipul celei din imagine, iar calatori erau mai multi decat ce se vede, intrucat si puntea de jos era ticsita.

Aici am gasit o serie de informatii la nivelul anului 2006, insa doar pentru legaturile dintre Tulcea si Delta si probabil ca nici informatiile alea nu mai sunt valabile in prezent.
Nave rapide pe aripi portante (erau denumite "sageti") erau folosite si in anii '80, insa nu am avut ocazia sa merg cu asa ceva.

Eu unul chiar astept cu interes informatiile si eventualele imagini.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Iun 2008 20:32:45    Titlul subiectului: 94534

Un articol din Jurnalul National (15 octombrie 2006) care descrie trista situatie in care s-a ajuns:

"Pasagerele, la cimitir

Exista o zona unde o teava de otel valoreaza mai mult decat un om: in transportul pe Dunare. In cel mai mare port de pe fluviul romanesc, la Galati, transportul de persoane a falimentat, dar cel de marfa infloreste.

In Palatul navigatiei de la Galati, forfota nu mai contenea. Tarani incarcati cu targuielile pe care le facusera ""la oras"", oraseni cu papornite si bidoane care urmau sa se intoarca pline de la tara, turisti cu un intreg calabalac dupa ei. Pontoanele abia prindeau cateva minute libere intre atatea curse pentru pasageri. Erau cinci nave (unele cu capacitate de pana la 120 de calatori, altele de pana la 300) care faceau zilnic legatura intre Galati si Delta (Galati - Tulcea, Galati - Tulcea - Sulina, Galati - Tulcea - Sf. Gheorghe). Mai erau doua curse ""pasager"" intre Galati si Grindu, un sat de pe celalalt mal al Dunarii, si doua curse zilnice spre Braila. Pentru cei care dispuneau de mai multi bani si mai putina rabdare, existau cursele rapide - ""sageti"", ""rachete"", in care confortul era mai ridicat, iar timpul de deplasare, cu mult redus.

DECADERE. Se intampla acum 20 de ani. Potrivit retetei clasice, si transportul de pasageri a inceput sa schiopateze dupa 1989. Intai s-a redus numarul de vapoare. Spre Tulcea a inceput sa plece doar cate o nava de pasageri pe zi. Apoi, a plecat la trei zile... apoi la o saptamana. Apoi, n-a mai fost nimic.

""Au scos la un moment dat de tot «pasagerele» si au bagat niste salupe, destul de mici. Plecau incarcate la maximum. Partea din spate era doar cu o palma deasupra apei si noi, infricosati si dupa povestea cu «Mogosoaia», care s-a scufundat, nici nu indrazneam sa intram in cabina. Stateam gata sa ne aruncam in Dunare"", isi aminteste o localnica din Grindu.

Cu pasagerul, cei din Grindu faceau pana la Galati cel mult o jumatate de ora.

SOLUTII. Astazi, ca sa ajunga pe celalalt mal al fluviului, satenii apeleaza la ""cascarabete"" (maxi-taxi), care ii preiau de la locul in care ii lasa bacul, singurul mijloc de transport care mai face legatura acum cu celalalt mal. Din localitatea I.C. Bratianu, unde-i lasa bacul, pana la Grindu mai sunt vreo 10 kilometri, pe care ii faci mai repede pe jos, decat cu masina. Drumul este foarte prost, iar la prima ploaie devine impracticabil.

S-a renuntat de tot la transportul de persoane pe Dunare, de la Galati, dupa 1996. In 1999, toate navele care transportau persoane au trecut in proprietatea Navrom Delta Tulcea.

Curse de persoane mai exista de la Tulcea spre localitatile din Delta. Localnicii beneficiaza de o subventie si platesc doar jumatate din tariful cursei. Gara fluviala din Palatul navigatiei de la Galati are astazi lacatul pus. Totul e pustiu.

MARFA SI BANII. ""Transportul de pasageri pe apa nu e rentabil, din cauza consumului mare de combustibili si lubrifianti. O nava de pasageri consuma la fel, indiferent daca e plina sau are doar un pasager la bord. Aici doar transportul de marfa este rentabil"", explica Panait Iordache, director adjunct al Navrom.

Daca toata marfa descarcata intr-un an in portul din Galati ar fi varsata de-odata in oras, cateva cartiere ar fi ingropate. In Galati au descarcat sau au incarcat marfa, in 2005, aproape 9.000 de ambarcatiuni. Dintre acestea doar 400 sunt vapoare maritime, adica pot naviga pe mare si pe sectorul Dunarean Sulina-Braila. Conform celor de la Capitania Portului Galati, desi cifra navelor fluviale este in crestere, cifra celor maritime este in continua scadere, una din cauze fiind intreruperea in acest oras a comertului de cherestea, marfa ce era exportata in special in tarile arabe. Din totalul navelor, doar o mica parte din ele sunt folosite pentru transportul de persoane. Un reprezentant al Capitaniei sustine ca nici 5% dintre ambarcatiuni sunt nave turistice, hoteluri plutitoare sau pentru transportul pasagerilor. De data aceasta, echipa Jurnalul a facut exceptia de la regula.
INFLORITOR
Transportul de marfa este in continua crestere la Galati. De pilda, fata de 1995 s-a dublat cantitatea de laminate incarcate sau descarcate in Galati. Daca acum zece ani se ""operau"", cum se spune in limbajul marinarilor, 650.000 de tone de laminate, anul trecut cifra ajunsese la 1.700.000 de tone din acelasi produs. O crestere mai putin spectaculoasa se inregistreaza la materii prime: 6.500.000 de tone in 1995 fata de aproape 9.000.000 anul trecut. O greutate pe care ar atinge-o cam un milion si jumate de elefanti adunati la un loc.
VALURILE DUNARII AU ORIGINI ROMANESTI
Valsul ""Valurile Dunarii"", pe care multi il cred al lui Strauss, s-a auzit prima data la Galati. Era in 1880. Valsul a fost compus de Iosef Ivanovici, pe atunci sef de muzica clasa a III-a al fanfarei regimentului 6 Linie din Galati. Ivanovici a dedicat valsul domnisoarei Sara Fried, din Lugoj.

Compozitorul s-a nascut la Alba-Iulia, in 1845 (nu se stie foarte exact). A ramas orfan de mic si la 14 ani s-a inrolat in armata, ca si copil de trupa, la fanfara militara a regimentului 6 Infanterie Galati. De educatia sa s-a ocupat Alois Riedl, seful de muzica al regimentului.

Tot Galatiul si fluviul au fost elementele care au stat la baza lucrarilor sale ""Pe Dunare"", ""Fata pescarului"", ""Zana Dunarii"", ""Fiica marinarului"" etc. In 1900, Eduard Strauss, ultimul membru al dinastiei de muzicieni vienezi era intr-un turneu in SUA, cand a fost rugat sa dirijeze, ca supliment, ""Valurile Dunarii"" de... Johann Strauss. Eduard a satisfacut cererea, dupa ce a precizat ca valsul e al romanului Ivanovici."


______________________________________________________________________

E trist... Pentru asta si pentru multe altele care au fost bune si acum nu mai exista nu-mi va parea rau niciodata ca am trait anii '80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 14 Iun 2008 22:39:45    Titlul subiectului: 10191 94588

Da, inainte erau astfel de curse. Plecarea din Galati se realiza de la Palatul Navigatiei (o combinatie intre un... palat si o autogara, realizata de Anghel Saligny pe la inceputul secolului trecut). In prezent, din cate stiu, nu se mai realizeaza astfel de curse. Biletele se procurau din cadrul Palatului.

"Muntenia", "Tudor Vladimirescu", "Anghel Saligny", "Republica" , "16 Februarie" sunt cateva dintre navele care asigurau transportul fluvial intre Galati si Tulcea. Dupa revolutie, transportul fluvial galatean si-a pierdut din importanta. Conducerea s-a orientat spre dirijarea si monitorizarea navelor de marfa. Dupa cum am mai precizat, transportul fluvial avea ca punct de plecare Palatul Navigatiei. Palatul are doua etaje, unde pe vremuri se coordona si desfasura activitatea cu specific fluvial iar la parter se afla sala de asteptare pentru calatori. In a doua jumatate a anilor '90, Palatul a fost reconditionat. In prezent, fosta sala de asteptare este goala. Am sa postez si cateva poze realizate la sfarsitul acestei saptamani:
Poza1: Palatul Navigatiei, vedere generala. Usile laterale sunt blocate intrucat scopul acestora este, in prezent, inutil;
Poza2: Palatul Navigatiei, intrarea pentru personalul care lucreaza la etajele 1 si 2;
Poza3: Palatul Navigatiei, vedere dinspre pontoane;
Poza4: Vechiul debarcader. Aici acostau vapoarele pentru pasageri.



0653 - Palatul Navigatiei vedere generala(13.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  962.78 kb
 Vizualizat:  de 26061 ori

0653 - Palatul Navigatiei vedere generala(13.06.2008).jpg



0647 - Palatul Navigatiei - intrare pentru personal(13.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  950.78 kb
 Vizualizat:  de 26061 ori

0647 - Palatul Navigatiei - intrare pentru personal(13.06.2008).jpg



0648 - Palatul Navigatiei vedere dinspre pontoane(13.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  916.73 kb
 Vizualizat:  de 26061 ori

0648 - Palatul Navigatiei vedere dinspre pontoane(13.06.2008).jpg



0649 - Palatul Navigatiei - vechiul debarcader(13.06.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 26061 ori

0649 - Palatul Navigatiei - vechiul debarcader(13.06.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Iul 2008 08:19:55    Titlul subiectului: 10191 95230

Un alt articol despre transportul de persoane pe Dunare, cules din cotidianul galatean "Viata Libera", editia din 20 aprilie 1999:

"CURSELE DE PASAGERI SUNT SUSPENDATE

* Calatorii nu vor mai avea cu ce sa ajunga la Sulina si in alte localitati de pe Dunare * Pontonierii nu vor mai fi nici ei platiti * Pasagerii trebuie sa astepte... terminarea razboiului din Iugoslavia
Incepand de ieri, in urma ordinului emis de directorul general executiv al societatii NAVROM Galati, dl Constantin Hartan, s-au suspendat, pentru o perioada nedeterminata, toate cursele de pasageri. Acest fapt este o urmare a situatiei dificile pe care o traverseaza compania, creata de razboiul din Iugoslavia si care are ca efect lipsa totala de resurse financiare. NAVROM Galati nu are fonduri pentru aprovizionarea cu combustibil, pentru plata furnizorilor de energie, echipamente, materiale, utilaje, piese de schimb, inclusiv pentru plata salariilor angajatilor de pe navele tip pasager. De asemenea, Ordinul nr.9, din data de 19 aprilie, face referire si la activitatea pontoanelor din Delta Dunarii, care vor intra si ele intr-o perioada de conservare pe timp nelimitat, pana la rezolvarea situatiei de criza.
Emiterea acestui ordin se rasfrange negativ asupra calatorilor care apelau la serviciile navelor pasager, pentru a ajunge in diverse localitati de pe Dunare. Este stiut faptul ca activitatea de transport pasageri nu mai era rentabila, valoarea pierderilor fiind cu mult mai mare decat cea a realizarilor. In acest moment, cei care doreau sa ajunga la Sulina, Sf.Gheorghe, Mila 23, Crisan, Tulcea etc, vor fi nevoiti sa astepte... terminarea razboiului din Iugoslavia. "Pe noi nu ne intereseaza acest aspect, situatia actuala din NAVROM nu mai permite desfasurarea transportului de pasageri, pe aceste relatii. Astazi se va decide ce se va intampla cu personalul angajat pe navele pasager. In ceea ce priveste conservarea pontoanelor din Delta Dunarii, acest fapt inseamna ca pontonierii nu vor mai fi platiti. Situatia actuala se va pastra pana la terminarea razboiului din Iugoslavia si inca un an dupa aceea, pana in momentul in care vor fi reconstruite si podurile peste Dunare", ne-a declarat dl Constantin Hartan, Director Mijloace Active si Transport, din cadrul CNFR NAVROM
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Iul 2008 08:28:43    Titlul subiectului: 95231

Un alt articol din aceelasi ziar local, "Viata Libera", publicat la data de 23 aprilie 1999:

"Deoarece NAVROM a suspendat cursa de pasageri, Grindu a devenit UN SAT IZOLAT DE LUME

* Cei mai multi dintre locuitorii comunei Grindu traiesc din vanzarea pestelui, branzeturilor si zarzavaturilor in pietele galatene * Suspendarea de catre NAVROM a navelor de pasageri,care asigurau legatura intre Galati si comuna tulceana, a pus in impas traiul celor 1600 de oameni * In cazul unei urgente, doctorul satului cheama ambulanta de la Macin, care face pe drum doua ore * Ramasi si fara linie telefonica din cauza furtunii, pisicanii se simt cu adevarat parasiti

* PASAGERE DE... RAZBOI
Suspendarea navelor de pasageri, care faceau legatura intre judetul Galati si alte localitati de pe Dunare, ridica numeroase probleme sociale, la care, conducerea Companiei NAVROM Galati ar fi trebuit sa se fi gandit atunci cand a emis ordinul in cauza. O data cu oprirea curselor regulate de pasageri pe relatia Galati - Tulcea, Macin, Mila 23, Sulina, Sf. Gheorghe, Crisan s.a. a creat mari probleme locuitorilor din zona. Compania a renuntat si la cursa de Grindu, fapt care se rasfrange direct asupra celor care veneau regulat la Galati. Multe persoane, care locuiesc de fapt in judetul Tulcea, au fost si inca mai sunt angajate la unele intreprinderi galatene, transportul pe apa fiind singura punte de comunicare a lor cu Galatiul. In plus, locuitorii de peste fluviu aduc in mod curent pe piata Galatiului branzeturi, zarzavaturi si peste. Pentru cei care nu mai lucreaza, pentru pensionari, aceasta ocupatie este singura care le asigura un venit cat de mic.
NAVROM Galati a emis ordinul de suspendare a pasagerelor motivand ca, datorita situatiei dificile prin care trece compania, ca urmare a razboiului din Iugoslavia, nu mai exista resurse financiare necesare aprovizionarii cu combustibili, energie, echipamente, materiale, utilaje, piese de schimb si pentru plata salariilor. Navele de pasageri sunt suspendate pentru o perioada nedeterminata, fapt care va mai scuti compania de o parte din cheltuieli. Este adevarat, transportul de calatori, dupa cel de marfa, s-a dovedit pentru NAVROM Galati nerentabil, valoarea totala a cheltuielilor fiind superioara venitului. De exemplu, la sfarsitul anului trecut, la transportul de calatori s-au inregistrat venituri de 6595,0 milioane lei, cheltuieli de 15131,2 milioane lei si pierderi ce insumeaza 8536,2 milioane lei. Cu alte cuvinte, treaba nu mergea deloc bine. Dar ce vina au acesti oameni, ca sa astepte terminarea razboiului din Iugoslavia si reconstruirea podurilor prabusite? Doar ei platesc pentru serviciile care li se ofera aici,in tara, restul este treaba companiei sa-si regleze afacerile. "Pe noi nu ne intereseaza acest aspect, ci situatia actuala a companiei", ne-a spus directorul Mijloacelor Active si Transport NAVROM Galati, dl Florin Scortaru. "Personalul si navele vor ramane in asteptare, pana cand se va termina razboiul din Iugoslavia si inca un an dupa aceea, pana cand se refac podurile distruse." Totusi, dupa parerea noastra, intre razboiul din Balcani si navele de pasageri din zona nu exista o legatura directa; ca atare ne punem intrebarea daca si in alte orase de pe Dunare, din tara si din strainatate, se procedeaza in acelasi mod cu aceste tipuri de nave. Ce vina are pasagerul din Galati sau Tulcea ca in Iugoslavia sar in aer rafinariile, el vrea sa ajunga sa-si viziteze o ruda la Sulina sau sa mearga la serviciu la Galati, de exemplu. Nu plateste sa calatoreasca la Prahovo, Belgrad, Novi Sad, ci la o aruncatura de bat, la numai cativa kilometri. Daca NAVROM Galati nu poate sa faca aceste servicii, atunci sa gaseasca o solutie, sa vanda navele unor altora mai priceputi in a impaca si capra si varza. Adica, sa-l multumeasca si pe calator si sa-si puna pe... apa si o micuta afacere. Ar fi poate o varianta buna pentru localnicii de peste Dunare, a caror asteptare se dovedeste a fi mai mult decat zadarnica, paguboasa si fara rost, atat timp cat NAVROM Galati nu le ofera o perspectiva sigura in privinta transportului.
* PISICA, O ASEZARE UITATA PE UN MAL DE DUNARE
Comuna Grindu, din judetul Tulcea, cunoscuta de noi sub numele de Pisica, este legata, de ani de zile, printr-un "cordon ombilical", nevazut, de judetul Galati. Se stie ca pisicanii se simt mai apropiati, sufleteste, de Galati, decat de judetul de care apartin de fapt. Si asta pentru ca painea lor s-a aflat peste "balta". Cei mai multi dintre barbati au lucrat si mai lucreaza la Port Bazinul Nou, Santierul Naval si chiar Sidex. Cei care au intrat in somaj sau au fost pensionati s-au apucat de pescuit si de muncit pamantul, pentru ca trebuia sa-si asigure o bucata de paine pentru ei si familiile lor. La Pisica este si mai greu acum. Nu au cum sa mai ajunga la Galati, decat doar pe dig (ceea ce inseamna 13-14 km, pe un drum plin de noroaie si pietre), pana la trecerea bac de la Zaclau (I.C.Bratianu). Nici pestele, adunat cu truda dupa ore intregi de stat in apa, nu-l mai pot vinde. Ce sa mai spunem ca zarzavaturile si branzeturile, vandute in final la Galati, nu ar aduce in plus nici macar un leut celor din Grindu.
Dupa necazul abatut asupra acestei comune, in urma cu zece ani, prin scufundarea navei "Mogosoaia" (cand au murit zeci de familii intregi), supararile nu au incetat sa cada peste capetele pisicanilor. Acum in localitate mai sunt 1600 de suflete, care nici macar fantani nu mai au in sat. Exista una singura, dar apa este tulbure, de culoare rosie, plina de magneziu. Si pentru ca nu pot sa bea apa din aceasta fantana, pisicanii beau apa direct din Dunare. Ani de zile nu au avut curent electric, iar liniile telefonice de acum nu sunt deloc sigure. La orice furtuna, legatura cu posta din Macin este intrerupta. Le lipsesc multe in comuna. Din doua biserici, una este neterminata, iar cealalta este gata sa cada. Pisicanii sunt oameni simpli si saraci, uitati parca de Dumnezeu pe malul unei ape...
* SARACIE SI NECAZ
"Am depus hartii pentru ca aceasta comuna sa fie inclusa la zonele defavorizate", ne-a spus primarul Costica Sbarciog. "Conditia era ca rata de somaj sa fie de 25% in Grindu, iar mijloacele de comunicatie si transport sa fie slab dezvoltate. La noi, rata de somaj este de 68%. Dar ne-au alipit la Delta Dunarii, iar Centrul Regional de la Braila (care cuprinde 6 judete) a considerat ca delta nu este defavorizata, prin urmare ne-au exclus si pe noi. In ceea ce priveste transportul, nu mai avem ce sa spunem. Piata Galatiului era avantajata prin prezenta noastra, iar primarul Eugen Durbaca ar trebui sa se gandeasca la asta. Galatenii gaseau pe piata produse proaspete, pe care le vindeau oamenii din comuna noastra. Oamenii s-au plans ca nu mai au cu ce sa ajunga la Galati, dar eu cu ce pot sa-i ajut? Sunt oameni saraci, unii au o pensie de numai 90.000 de lei, cum mai pot ei sa traiasca de acum inainte?", ne-a mai spus Costica Sbarciog, om trecut prin multe necazuri de cand este primar la Grindu.
Si pentru ca exista totusi digul care duce spre comuna I.C.Bratianu (fosta 23 August, Zaclau), s-au si gasit amatori care sa-i transporte pe cei care sunt nevoiti sa mearga la bac. Un drum, din comuna si pana la Bratianu, il costa pe satean, cu maxi-taxi, 15.000 de lei. Bacul spre Galati, 2500 de lei, mai costa si drumul de la bac la piata. Un drum dus-intors face 40.000 de lei, la care, in cazul celor care vand produse la Galati, se adauga banii de mancare, taxele platite la piata etc. Cu alte cuvinte, negotul nu mai este rentabil, atat timp cat cheltuielile sunt foarte mari. Cu cat poate sa vanda un pisican kilogramul de branza, de exemplu, in asa fel incat sa-i ramana si-n buzunar ceva? Daca ar mai fi circulat pasagerele, transportul ii costa numai 7.000 de lei, ceea ce inseamna totusi o economie pentru bietii pisicani.
In comuna Grindu, 28 de persoane au autoturismele lor, cu care se deplaseaza. Preturile mari practicate la combustibili ii fac insa si pe acestia sa reduca, pe cat posibil, cursele catre Galati si Tulcea. Dar, in acest moment, masinile pe care le au constituie pentru ei o portita de iesire din aceasta situatie. Cu painea nu sunt, inca, probleme. Comerciantii de aici se aprovizioneaza cu paine de la Macin, Braila si Galati si o vand tot cu 1500 de lei. La Pisica sunt 10 chioscuri, iar la 4 dintre ele se gaseste si paine.
* CINE NE AJUTA?
Din decembrie 1984 asistenta medicala este asigurata de medicul comunei, dna doctor Raluca Surianu, . Aprovizionarea cu medicamente se face de la Macin, iar ambulanta vine, in caz de urgenta, tot de acolo. Oamenii din sat mergeau insa la Galati pentru a-si cumpara retetele eliberate de medic. Drumul costa mai putin si nu avea rost sa plateasca dublu pentru o reteta de 20.000 de lei, de exemplu."Am prins vremuri foarte grele la Grindu. Nu era curent electric, am cusut plagi si am asistat nasteri la flacara lampii. Urgentele le treceam cu barca, seara uneori, cu lampile cu gaz. Drumul pe care il avem acum, chiar neterminat, ne-a facut mai fericiti. Acum poate ajunge la noi ambulanta de la Macin. Numai ca transportul pacientului la spitalul din Macin dureaza doua ore, ceea ce este foarte mult in cazul unor situatii grave. Noi am apelat la serviciul de Ambulanta din Galati, pentru ca era mult mai usor. Nu ne-au lasat niciodata. Dar si aici este o problema. Locuitorii din Grindu platesc asigurarile de sanatate la CAS Tulcea, dar ii avem si pe cei care sunt angajati la Galati si platesc acolo. In plus, la spitalul din Macin nu exista anumite servicii medicale, cum ar fi cele de ORL, chirurgie, oftalmologie etc. Este foarte greu, ramasi fara pasagere, nici telefon nu mai avem acum, din cauza furtunii. Am ramas practic izolati de vecinii nostri", a spus dna doctor Raluca Surianu.
Barbatii din Grindu au palmele batatorite de la vaslele barcilor si de la sapa. Nu stiu ce-i asteapta de-acum incolo. Bani nu au, iar saracia le apasa umerii si le brazdeaza chipurile. "Uitati-va la ei, sunt baieti tineri si stau toata ziua in apa. Unde sa se duca sa munceasca? Pestele se prinde greu, dupa ore de munca, cat luam pe el nu ne face ziua de maine mai bogata", ne-a spus un pescar. "Eu am lucrat in Bazin, la Galati, dar am intrat in somaj. Nevasta nu munceste, creste copiii. Cine ne ajuta, ca nu ne da nimeni un ban degeaba pentru ca suntem noi amarati", ne-a spus un barbat de 30-35 de ani,"rascolind" apa cu picioarele. Strabatand ulitele din Grindu, desfundate, pline de noroi, am vazut casele mici, modeste, ascunse in fundul curtilor si ele inundate de apa. Oamenii nu au bani sa-si ridice gospodarii dupa cum si-ar dori sa aiba. Gardurile, uluci din lemn infipti in mal, stau sa cada, bolnave si ele de saracie. Doar liliacul inflorit da culoare satului, "zambind" pe la colturi de case, in semn ca primavara a venit si pentru cei de aici, ca o alinare de la Dumnezeu.
"



picture 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.14 kb
 Vizualizat:  de 26028 ori

picture 1.JPG



picture 2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.94 kb
 Vizualizat:  de 26028 ori

picture 2.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Iul 2008 08:43:28    Titlul subiectului: 95235

Alt articol, publicat in "Viata Libera" la data de 28.04.1999:

"Navigatia fluviala din Romania in impas

Ce intentioneaza sa faca Asociatia Armatorilor si Operatorilor Portuari Fluviali pentru a iesi din criza?
De la dl Mircea Toader, vicepresedinte al Asociatiei Armatorilor si Operatorilor Portuari Fluviali din Romania si totodata director general al grupului de firme Transeuropa, am aflat noi detalii referitoare la aceasta chestiune. De la bun inceput, trebuie punctata reprezentativitatea A.A.O.P.R., care grupeaza 95% din armatorii fluviali, precum si toate porturile de la Dunare, in total 32 de membri asociati, din 7 porturi.
Dupa cum se stie, bombardamentele NATO au condus la prabusirea podurilor din zona Novi Sad (distrugerea " soselei", comparatie facuta de interlocutorul nostru), efect al razboiului ce reprezinta o adevarata catastrofa pentru A.A.O.P.R. In termeni economici, aceasta se transpune in inregistrarea unor pierderi extrem de dureroase de catre societatile comerciale membre. Dl Toader, ne-a informat asupra structurii acestor pierderi. Astfel, in generalitatea lor, acestea se compun din: (1) valoarea contractelor externe ferm incheiate pe anul in curs si care nu mai pot fi onorate; (2) venituri estimate a fi realizate din cereri de transport pana la sfarsitul lui 1999 si care in atare conditii nu se vor mai realiza; (3) pierderi efective din neutilizarea flotei pentru trafic international, reprezentand: cheltuieli de intretinere, cu combustibilii si salariile personalului minim de deservire a navelor.
Si pentru ca intotdeauna camasa ne este mai aproape, va prezentam in continuare (in tabelul de mai jos), care sunt pierderile firmelor galatene afiliate la A.A.O.P.R. in momentul de fata (27.04.1999): (vezi tabelul postat in finalul articolului)Facand transformarea la cursul B.N.R. rezulta un cuantum total al pierderilor, de aproximativ 407 miliarde lei, suma care ne pune pe ganduri in ceea ce priveste posibilitatile societatilor in cauza de a o recupera. De notat si un element pozitiv in acest ocean de ingrijorare: porturile din zona Galatiului nu inregistreaza, se pare,pierderi din aceasta cauza, dupa cum ne-a spus dl M.Toader. Acolo sunt alte probleme, ne-am permite sa adaugam noi, din pacate.
"In tot cazul, ne-a declarat interlocutorul nostru, se preconizeaza trimiterea a circa 2500-3000 de marinari in somaj, care in perioada imediat urmatoare cu greu isi vor putea gasi un loc de munca. Si cum Ordonanta nr.9 privind platile compensatorii pentru personalul disponibilizat de forta majora lancezeste inca pe undeva pe la Ministerul Muncii si Protectiei Sociale..."
Situatia este deosebit de grea. 12% din flota fluviala a Romaniei este blocata in amonte de Novi Sad, iar bombardamentele aliatilor nu contenesc (ultimul pod peste Dunare a fost distrus in noaptea de 25 spre 26 aprilie). De aceasta stare de fapt sunt afectati nu numai operatorii portuari si armatorii, ci intreaga economie. "O cantitate de 800 de mii de tone de marfa, reprezentand export al Romaniei, se pierde!", a precizat dl Toader. Ce se poate face pentru a iesi din impas?
Solutia gasita de A.A.O.P.R. este una de sacrificiu, am putea spune, avand ca unic scop pastrarea curentilor de marfuri (si evident a clientilor), cu acoperirea costurilor, dar fara profit si fara dezvoltare. Ea se bazeaza pe bunavointa autoritatilor feroviare romane si maghiare si are in vedere transbordarea marfurilor pe uscat la Drobeta Turnu-Severin cu sprijinul firmei bucurestene TTS si tranzitarea acestora pe calea ferata pana la Curtici. Din acest punct se intentioneaza preluarea lor de catre caile ferate din Ungaria pana intr-unul din porturile dunarene din aceasta tara: Budapesta sau Baia, de unde sa se reia traficul fluvial normal cu navele ce sunt blocate aici. Trebuie spus ca, pana acum, C.F.R.-ul a dat dovada de multa intelegere, "obtinandu-se o reducere a tarifelor la nivelul costurilor feroviare pe toate relatiile", a mai spus dl M. Toader.
In ceea ce priveste recuperarea masivelor pierderi, acestea ar trebui sa fie suportate de la buget, insa cum economia romaneasca este in situatia in care este, e greu de presupus ca se vor gasi bani care sa poata fi astfel directionati. O varianta, pe cat de absurda, pe atat de disperata, o reprezinta actionarea in justitie a fortelor NATO. Ne permitem sa ne indoim insa de succesul
unei asemenea tentative. Mai degraba, sa speram si noi, ca de altfel toti cei implicati mai mult sau mai putin in acest conflict, in gasirea cat mai grabnica a unei solutii diplomatice de rezolvare, conditie sine qua non pentru relansarea economica a Iugoslaviei vecine si implicit de reluare a traficului fluvial pe batrana Dunare
."



picture 3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.96 kb
 Vizualizat:  de 26026 ori

picture 3.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Iul 2008 08:57:30    Titlul subiectului: 95236

Continui prezentarea cronologica a ceea ce s-a intamplat cu transportul fluvial de persoane la Galati. Articolul de mai jos apartine cotidianului "Viata Libera" si a fost publicat la data de 3.05.2008.

"NAVROM GALATI,
LA UN PAS DE INEC

In ultimii doi ani, compania a mers in pierdere -- Privatizarea NAVROM nu a schimbat evolutia societatii -- Razboiul din Iugoslavia a sugrumat si mai mult buzunarele companiei -- Marinarii vorbesc despre un apropiat faliment al NAVROM Galati

CAND A INCEPUT DECLINUL?
Societatea CNFR NAVROM Galati este organizata conform HG 19/17.01.1991 ca societate pe actiuni. La data de 1 ianuarie 1998, structura actionariatului era formata din FPS (cu un numar de 2.756.513 actiuni), SIF TRANSILVANIA (679.238 actiuni), Fondul de Investitii - BROADHURST INVESTMENT (Nicosia si Bucuresti), cu 3.449.625 actiuni. In luna decembrie a aceluiasi an, NAVROM Galati a fost privatizata, devenind astfel o societate cu capital integral privat, actionarii fiind de aceasta data : SHILAM AG (10,05 %), TTS (12,66%), SIF TRANSILVANIA (9,856%), ORTEX ENTERPRISES LIMITED (9,57%), TRANSFER INTERNATIONAL SPEDITION (9,47%), FONDUL NATIONAL DE INVESTITII BROADHURST INVESTMENTS (Nicosia si Bucuresti- 10,37%), TRANSORIENT (5,10%), actionari PPM-32,9%. Avand ca obiect de activitate transportul maritim si fluvial de marfuri si calatori, comercializarea de bunuri materiale en gros si en detail in domeniul comertului exterior, operatiuni de import-export, prestari servicii si expeditii marfuri, CNFR NAVROM Galati a constituit, pana nu demult, una dintre cele mai rentabile unitati economice galatene, fiind in acelasi timp "mana dreapta" a colosului siderurgic Sidex SA Galati.
Situatia nou creata, prin declansarea razboiului pe teritoriul Iugoslaviei, a paralizat aproape in intregime activitatea acestei companii, care inregistreaza in acest moment pierderi spectaculoase, prin nederularea contractelor incheiate cu diversi parteneri din strainatate. Cert este ca, in perioada aprilie-august 1999 (perioada cu cele mai mari avantaje pentru navigatie) se elimina din start transportul international pe Dunare, datorita avarierii si prabusirii a cinci poduri in sectorul iugoslav. Acest fapt se rasfrange automat asupra angajatilor NAVROM, care se vor incadra intr-un program de restructurare, dupa ce Guvernul va emite o ordonanta in aceasta privinta. De asemenea, compania se va restructura, in perioada aprilie - decembrie 1999, prin descentralizarea structurii sale si infiintarea de societati comerciale, cu participarea NAVROM in calitate de actionar. Insa cat de mult va indrepta acest lucru evolutia companiei? Pentru ca razboiul din Iugoslavia nu este singurul motiv ce a condus la declinul acestei societati. Compania mergea prost inainte sa izbucneasca razboiul in Balcani. Ce s-a facut totusi cu banii companiei, cum au fost ei dirijati si de ce s-a ajuns la o situatie, considerata, de conducere, deocamdata fara iesire, constituie intrebari la care s-ar parea ca nimeni nu poate sau nu vrea sa raspunda. Faptul ca navele companiei nu pot traversa sectorul iugoslav, datorita podurilor prabusite, este inca o motivatie folosita de actuala conducere, ca un portdrapel al "caderii" vizibile din acest moment. Nimeni nu o contesta, dar analizand activitatea NAVROM Galati de anul trecut si de acum doi ani, rezulta si alte aspecte, straine de bombardamentele din Iugoslavia, care nu incepusera inca. Zvonurile care circula printre marinarii acestei societati spun ca, incepand cu luna mai a acestui an, compania se va afla in imposibilitate de plata, adica, altfel spus, compania va falimenta. Cand a inceput scufundarea CNFR NAVROM Galati, inainte sau dupa bombardamentele din Iugoslavia?
PIERDERI DE MILIARDE DE LEI
Rezultatele obtinute pe activitati, la sfarsitul anului trecut, au reflectat o crestere doar in cazul influentelor de curs valutar, al dobanzilor bancare si al altor activitati. In toate celelalte cazuri (transport marfuri si calatori, nave turistice, extractii si marfuri vandute) s-au inregistrat pierderi, desi cu un an inainte activitatea de transport marfa, de exemplu, inregistra un profit de 11300,4 milioane lei. De asemenea, au crescut in 1998 fata de 1997 pierderile inregistrate din dobanzi bancare, cu 2327,8 milioane lei. Pe ansamblu, activitatile desfasurate anul trecut au determinat o pierdere cumulata fata de 1997, de 18007,7 milioane lei. Cu alte cuvinte, situatia companiei s-a indreptat catre declin, nicidecum spre revenirea la linia de "plutire". Cifrele care demonstreaza profitul si pierderile pe activitati, in ultimii doi ani, sunt cele mai elocvente.
1. Transport marfa 1997 - profit 11300,4 milioane lei
1998 - pierdere 2749,1 milioane lei
2. Transport calatori 1997 - pierdere 5088,4 milioane lei
1998 - pierdere 8536,2 milioane lei
3. Nave turistice 1997 - pierdere 523,9 milioane lei
1998 - pierdere 584,5 milioane lei
4.Extractii 1997 - pierdere 1706,8 milioane lei
1998 - pierdere 2583,2 milioane lei
5. Marfuri vandute 1997 - profit 2132,7 milioane lei
1998 - profit 435,5 milioane lei
6. Influente curs valutar 1997 - profit 3195,2 milioane lei
1998 - profit 2343,2 milioane lei
7. Dobanzi bancare 1997 - pierderi 3562,1 milioane lei
1998 -pierderi 5889,9 milioane lei
8. Alte activitati 1997 - profit 2959,6 milioane lei
1998 - profit 1490,1 milioane lei
Total General 1997 - PROFIT 1584,5 MILIOANE LEI
1998 - PIERDERI 16423,2 MILIOANE LEI
1997-1998 - PIERDERI 18007,7 MILIOANE LEI

Principala cauza care a condus la inregistrarea de pierderi pe total activitate este datorata activitatii de transport marfa, care in anii anteriori acoperea pierderile din celelate activitati, permitand si un minim profit. Scazand productia industriala, marfurile oferite la transport in cabotaj (transport intern) s-au redus si ele. Principalul client al NAVROM Galati, Sidex-ul, a inregistrat si el reduceri uriase (cantitatile transportate in luna noiembrie reprezentand doar 24,5% din cantitatile lunii iunie 1998). O parte din cauzele acestor scaderi au fost inlaturate ulterior, prin neaplicarea taxelor suplimentare de import de 6%, corespunzatoare materiilor prime siderurgice.
TENDINTE SI PROBABILITATI
Care o fi fost concluzia la care a ajuns conducerea companiei NAVROM la finele anului 1998, cand reiesea clar ca societatea se afla in cadere, nu se stie. Cert este faptul ca, dupa numai sapte luni de activitate in anul trecut, cand a fost intocmit raportul privind situatia economico-financiara a companiei, bucuria era destul de mare, in acte mentionandu-se ca "activitatea NAVROM s-a imbunatatit la finele lunii iunie, in comparatie cu semestrul 1 al anului 1998". S-au remarcat atunci tendinte negative, dintre care cea mai interesanta ni s-a parut cea care face referire la numarul de salariati. Adica, tendinta negativa consta in faptul ca numarul angajatilor a crescut. La aceasta se adauga neinregistrarea de profit si cresterea productivitatii cu 51%, mult sub rata inflatiei. Surpriza vine in cazul tendintelor, apreciate de conducere ca fiind "pozitive", si anume scaderea ponderii salariilor in costuri, de la 18,77% la 7 luni 1997, la 17,26% la 7 luni 1998. Urmau apoi diminuarea perioadelor de rambursare a datoriilor si de recuperare a creantelor, cresterea volumului de marfuri transportate. La capitolul previziuni, conducerea NAVROM era mai mult decat optimista apreciind ca "in baza realizarilor, la sfarsitul anului 1998, societatea se va inregistra cu venituri de 375 milioane lei, cheltuieli de cel mult 370 milioane lei, ceea ce va insemna o rata a profitului calculata la venituri de 1,33%. Totodata, se vor diminua datoriile catre banci cu circa 10 miliarde de lei". Cifrele prezentate anterior demonstreaza insa ca anul 1998 nu s-a terminat deloc asa cum si-a dorit si a prevazut conducerea companiei. Ce a adus nou anul 1998, pentru NAVROM Galati, a fost caderea financiara a societatii SIDEX, pe fondul cresterii gradului de fiscalitate in Romania. NAVROM a inregistrat datorita acestui fapt o pierdere de 16423,2 mii lei. De asemenea, compania a fost afectata si ca urmare a influentei ratei inflatiei asupra preturilor, constatandu-se pagube materiale de 89795 mii lei, la sfarsitul anului 1998. Pe langa pierderi, se mai adauga si datoriile catre furnizori, care s-au ridicat la sfarsitul anului trecut la 21989,2 milioane lei, dintre acestea cele mai semnificative fiind taxele portuare si de remorcaj (28,91%) si datoriile generate de contractele de leasing (28,13%). Urmeaza apoi, cu 20,92% din total, furnizorii de reparatii, datoriile catre furnizorii de combustibili si lubrifianti. La toate acestea se adauga datoriile catre banci, in suma de 17,7 miliarde lei, si fata de bugetul statului - 30,7 miliarde lei. Ca o cifra totala, datoriile companiei NAVROM s-au ridicat la sfarsitul anului trecut la suma de 77,6 miliarde lei. In acest punct, decembrie 1998, a intervenit noua structura a actionariatului, conferind societatii NAVROM calitatea de "privatizata integral". S-au privatizat si datoriile?
NAVE DE INCHIRIAT, PE DATORIE
Comisia de cenzori a verificat, prin sondaj, la CNFR NAVROM Galati bilantul contabil si contul "Profit si Pierderi", intocmit pentru anul 1998, constatand ca la data de 31.12.1998 capitalul acestei societati era de 172.288.775 mii lei. S-a constatat veridicitatea actelor intocmite privind cheltuielile, pierderile si profitul obtinut din diverse activitati. Comisiile de inventariere au descoperit insa si nereguli, cum ar fi cele depistate la Uzina de reparatii, unde s-a inregistrat un minus de 164.409.689 lei, la magazia gestionarei Irina Peev, reprezentand contravaloarea unor turbosuflante, nejustificate la data controlului. Au fost confirmate pierderile la activitatea de transport marfa si calatori, precum si o crestere a stocurilor, ca urmare a unei aprovizionari exagerate, peste nevoile curente ale acestei societati. Un capitol interesant il reprezinta cel al datornicilor catre NAVROM Galati. Din verificari, a reiesit ca aceasta societate are imobilizari in clienti de 25.569.191 mii lei. Sumele nu sunt extraordinar de mari, dar datoria este datorie si trebuie achitata, chiar daca este vorba despre societati din alte orase: S.C.PLUS Tulcea (1.015.224 mii lei), Patiseria Albatros (490.256 mii lei), SCN Constanta (238.742 mii lei), SC DUNARIS SRL Galati (236.139 mii lei). Urmeaza apoi societatile care au inchiriat nave si nu si-au achitat datoriile. Sa venim si cu exemplele: S.C.DUNARIS TRANS IMPEX Galati, care pentru inchirierea navelor cu nr. 11090, 11194, 15278 si 15282 mai avea de platit, la 31.12.1998, suma de 308.136 mii lei; apoi firma SCAEP Giurgiu Port care pentru navele 15264, 15281 si 15481 avea de platit, la aceeasi data, suma de 119.604 mii lei. Iar firma CARGO TRANS Constanta, pentru nava nr.20063, mai avea de achitat o datorie de 23.500 mii lei.
PRIVATIZARE PAGUBOASA
Cam acestea sunt cifrele anilor 1997 si 1998, vreme in care nu se putea vorbi despre prabusirea podurilor din sectorul iugoslav si nici despre contracte pierdute. Si totusi efectele perioadei in cauza se resimt in activitatea actuala a companiei NAVROM Galati, "imbracate" intr-o motivatie... "razboinica". Au fost emise ordine de suspendare, pe o perioada nedeterminata, a curselor de pasageri in Delta Dunarii, avand ca efect izolarea mai multor localitati. S-au adaugat ordinul privind "conservarea pontoanelor", adica neplata salariilor (tot pe o perioada nedeterminata) catre pontonieri, reducerea echipajelor ambarcate pe navele aflate in reparatii si, nu in ultimul rand, intarzierea platii salariilor cu mai bine de doua saptamani catre toti angajatii NAVROM. Motivul, spune conducerea societatii, este datorat situatiei dificile din Iugoslavia, care are ca efect lipsa totala de resurse financiare necesare aprovizionarii cu combustibil, platilor catre furnizorii de energie, echipamente, materiale, utilaje, piese de schimb si a platii salariilor. Marinarii nu vad un viitor prea bun pentru navigatie. Ei sunt amenintati cu pierderea locului de munca si... linistiti cu acordarea unor eventuale salarii compensatorii."Cat ne-a ajutat faptul ca societatea s-a privatizat? Este mai rau ca inainte. Umblam ca niste caini pe la usile NAVROM-ului ca sa cerem de munca. Avem familii, copii, pe care trebuie sa-i intretinem", spunea un marinar, angajat al societatii de 25 de ani. Nu stim nici noi care a fost contributia actionarilor si nici interesul acestora. Cert este ca societatea NAVROM se afla... in cadere libera si nimeni nu poate (sau nu vrea) sa o ajute sa se redreseze. Razboiul din Iugoslavia a adancit, dupa parerea noastra, o gaura care exista deja, amplificand pierderile uriase ale acestei companii, care numai de asa ceva nu avea nevoie. Sa speram, totusi, ca zvonurile privind falimentul companiei NAVROM vor ramane simple zvonuri
."

Pozele de mai jos apartin cotidianului "Viata Libera" si infatiseaza:
1. Palatul Navigatiei (vedere dinspre debarcader);
2. Cateva vase pentru pasageri.



picture 4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.91 kb
 Vizualizat:  de 26022 ori

picture 4.JPG



picture 5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.73 kb
 Vizualizat:  de 26022 ori

picture 5.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Iul 2008 10:18:11    Titlul subiectului: 95296

Decaderea transportului fluvial s-a realizat in etape rapide... Primul pas a constat in disponibilizarea unui numar de angajati. Mai multe informatii in articolul de mai jos, datand din 17.05.1999. Articolul apartine cotidianului galatean "Viata Libera":

"PENTRU CA NU SE MAI POATE ALTFEL,
NAVROM GALATI ISI "ELIMINA" ANGAJATII


* Un numar de 919 de marinari, dintr-un total de 1800, vor ramane fara loc de munca * Listele cu persoanele disponibilizate vor fi afisate abia saptamana viitoare * Angajatii Uzinei de Reparatii se afla de doua saptamani in concediu fara salariu
-- APROAPE 1000 DE OAMENI VOR RAMANE PE DRUMURI
Asa cum specificam intr-un articol publicat in paginile ziarului nostru, la finele anului 1998, Compania de Navigatie Navrom Galati a suferit o pierdere de 164 milioane lei, "gaura" adancita si mai mult de razboiul din Iugoslavia. Situatia marinarilor a devenit, in acest context, mai mult decat dramatica. Neplata salariilor, eventualitatea pierderii locurilor de munca i-a adus pe cei aproape 1800 de navigatori ai companiei galatene in pragul disperarii. Au fost emise de catre conducere ordine peste ordine, s-a trecut la personalul minim de siguranta, marinarii au intrat in concedii fara plata, iar navele au ajuns, in cea mai mare parte la "ghetarie", adica parcul rece al societatii, semn ca nu mai este, deocamdata, nevoie de ele. Mersul actual al lucrurilor i-a facut pe directorii companiei Navrom sa intocmeasca, cu ajutorul sefilor de sectii, listele negre cu cei care isi vor lua "adio" de la marinarie, accentuand si mai mult starea de tensiune existenta in cadrul personalului angajat. Astfel s-a hotarat sa se renunte la un numar de 919 persoane, din care 240 de marinari vor ramane angajati mai mult simbolic, (urmand sa fie rechemati la lucru atunci cand se va face reintregirea echipajelor), iar alti 679 de navigatori nu vor mai avea nici o sansa de reocupare a locurilor de munca. In acest moment nu s-au intocmit listele pentru personalul TESA si nici pentru Uzina de Reparatii, unde cei 826 de angajati sunt deja de doua saptamani in concedii fara salariu."Am primit si noi, sindicatele, listele cu navigatorii din Navrom disponibilizati, am efectuat corecturi si le vom inainta conducerii pentru a fi luate in calcul. Se spera ca joi va sosi Ordonanta nr.9, dar acest fapt nu atenueaza starea de tensiune maxima care exista la Navrom", ne-a spus Ilie Jean, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, din cadrul CNFR Navrom Galati.

-- VIATA GREA PENTRU CEI CARE RAMAN

Conform Legii 31/1990 a statutului societatii, conducerea companiei a mai emis, sambata, un ordin cu privire la numarul persoanelor ambarcate la navele in exploatare si la modalitatea de plata a acestora. Astfel s-a hotarat ca navele de 1400 CP sa lucreze cu 12 oameni, iar pe cele de 1640 CP si 2400 CP sa fie echipaje formate din 9 navigatori. Toti acestia vor primi salariile corespunzatoare unui numar de 170 de ore, la care se vor adauga sporurile de munca periculoasa, toxicitate, munca grea si alocatia de hrana integrala, precum si 25% din salariul tarifar pentru orele de noapte. In functie de numarul de marinari (dintre cei care raman la munca) si cel al navelor care vor lucra, se va pune in aplicare un program de lucru riguros stabilit de catre conducere. Fiecare marinar va lucra timp de 8 luni de zile si va beneficia de 4 luni de tura libera. Vor exista cate 3 echipaje la doua nave. Schimbarea echipajelor se va face partial, astfel incat sa se asigure continuitatea la nava, iar fiecarui membru al echipajului sa-i revina, la 8 luni lucrate, 4 luni de tura libera.
Evident, solutia aleasa de conducerea Navrom nu este si cea dorita de navigatori. O parte din ei vor parasi definitiv societatea primind platile compensatorii (asta in cazul in care Ordonanta 9 va intra in vigoare), iar cealalta parte, "privilegiata", va ramane sa supravietuiasca cu niste salarii de mizerie
."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Iul 2008 10:25:28    Titlul subiectului: 95297

Avand in vedere conditiile de munca precare, salariile mici (la acea vreme multe nu erau achitate) cat si valul de restructurari, angajatii NAVROM-ului au organizat o forma de protest in fata Palatului Navigatiei. Se intampla la data de 03.06.2008... Mai multe amanunte in articolul postat mai jos, apartinand cotidianului "Viata Libera":

"RAZMERITA LA NAVROM
MARINARII AU LUAT, IERI, CU ASALT PALATUL NAVIGATIEI


* Motivul acestei greve spontane il constituie neplata salariilor, intarziata cu doua luni de zile * Cei peste 400 de salariati i-au facut "hoti" pe directori, motivand ca, din cauza acestora, au ajuns sa moara de foame * Directorul Florin Scortaru si-a dat demisia

NAVIGATORII, "BOSCHETARII" UNEI PRIVATIZARI NEREUSITE

Ieri, in jurul orei 8, unul dintre angajatii CNFR NAVROM Galati a iesit in fata Palatului Navigatiei pentru a-si cere salariile restante. Florin Hustiuc, fost motorist pe nava Rovinari 20, de 11 ani, a incercat, de asemenea, sa discute cu conducerea companiei faptul ca, la data de 1 iunie, nu a putut sa intre la munca, dupa cum i se promisese. Directorul Florin Scortaru i-a spus ca acest lucru nu se poate, deoarece domnia sa se ocupa de "protectia sociala a angajatilor din Galati". Cum Florin Hustiuc este din Botosani, sansa lui de a-si incepe tura a fost inexistenta din start. "Ce vina am eu ca sunt din Botosani? Sunt angajat al companiei de atata timp. Si eu am familie acasa, parintii sunt paralizati (cu gradul I si II de handicap) si cheltui o groaza de bani pe drumuri, in speranta ca ni se vor da salariile", a spus Florin Hustiuc.
In mai putin de o jumatate de ora, motoristului de pe Rovinari i s-au mai alaturat alti navigatori care au inceput sa povesteasca ce inseamna sa traiesti fara bani, de azi pe maine."Avem colegi care au ajuns boschetari, pe drumuri. Sunt flamanzi, nebarbieriti si cer bani de tigari. Ne este rusine sa ne uitam in ochii sotiilor noastre", ne-a spus unul dintre barbatii adunati in fata birourilor."Eu nu am platit intretinerea de luni de zile. S-au adunat 5 milioane de lei. Dosarul meu a ajuns la Palatul de Justitie. Am spus ca le voi da banii cand ma va plati NAVROM-ul. Si acest lucru nu s-a intamplat de doua luni de zile" a intervenit un alt barbat, macaragiu la aceeasi companie."Vor sa ma scoata la pensie cu grupa a III-a de munca, dupa 34 de ani de activitate, la fel ca manichiuristele si coafezele. Nu este drept ce se intampla, dupa ce am lucrat 34 de ani la NAVROM. Acum, la fel ca ceilalti, astept sa-mi primesc banii. Suntem noua suflete acasa si banii mei constituie singurul venit", a spus aproape plangand, Vasile P., macaragiu.
Orele care au trecut nu au adus insa nici o rezolvare. Singurul lucru, care se stia sigur era faptul ca banii nu se vor da nici in aceasta zi. In schimb, crestea numarul marinarilor adunati in fata Palatului Navigatiei. In jurul orei 10.30, coloane intregi, formate din muncitorii Uzinei de Reparatii (care apartine tot de NAVROM) s-au indreptat catre acelasi punct. Scanteia era deja aprinsa...

"DUCETI-VA LA BILL CLINTON SA VA DEA BANII!"

Cei peste 400 de oameni adunati in fata birourilor conducerii NAVROM au strigat "hotii", cerandu-si salariile. Imbracati in salopetele de lucru, angajatii uzinei au parasit ieri atelierele, pentru ca nu mai au din ce sa traiasca. Dupa ce au stat in concedii fara salariu, timp de 3 luni, ei au fost rechemati la lucru in urma cu doua saptamani, semn ca era nevoie de forta de munca. Dar neplatita, din pacate. Motiv pentru care angajatii de la uzina s-au alaturat marinarilor.
La un moment dat, in mijlocul multimii a aparut una dintre masinile companiei, Gl-03- NFR, care o astepta pe directoarea economica a NAVROM, dna Viorica Mircea. "Huo! Da-ne banii! Nu o lasati sa plece!", a strigat multimea. Directoarea a fost scoasa din masina mai mult cu forta. Dumneaei a facut cale intoarsa catre birouri, de teama ca barbatii ar putea sa o loveasca. Grevistii spuneau ca directoarea economica ar fi unul din "pionii principali" care a contribuit la generarea acestei situatii extreme. Ei s-au plans de faptul ca dna Viorica Mircea i-a respins de fiecare data cu vorbe grele atunci cand si-au cerut salariile. "Sunteti tampiti, de unde vreti bani, idiotilor! Duceti-va la Bill Clinton sau la NATO sa va dea banii", ar fi fost, dupa spusele marinarilor, raspunsul dat de dumneaei. Nu stim cat de adevarate sunt zvonurile care se vehiculau printre grevisti, insa daca acestea au totusi un sambure de adevar, lucrurile sunt foarte complicate. Oamenii spuneau ca dna Viorica Mircea si-ar fi deschis o banca ("Minerva") si o cofetarie cu bar, chiar in incinta Caminului Marinarilor. "De unde toti banii astia? Cei care au plecat in voiaje internationale spun ca toti sefii au bani in conturile unor banci din Austria si o multime de vile. Unde s-au dus dolarii nostri, in buzunarele cui au intrat?", se intrebau nedumeriti oamenii, rapusi de soare, transpiratie, foame si neliniste.

DIRECTORUL CHIAR A DEMISIONAT

O comisie, formata din grevisti si lideri de sindicat, a urcat scarile catre biroul directorului Florin Scortaru, singurul sef aflat la acea ora in societate. Directorul general, Constantin Hartan, era plecat in strainatate, dupa contracte. Ramas sa tina "fraul" companiei, Florin Scortaru a fost nevoit sa tina piept protestelor angajatilor. Dumnealui a refuzat insa categoric ca reprezentatii mass-media sa asiste la discutiile cu grevistii, spunand ca "nu este mandatat sa dea declaratii". Dupa aproximativ o jumatate de ora, pe la ora 13, directorul Florin Scortaru a iesit sa le vorbeasca oamenilor."Nu sunt bani pentru salarii, trebuie sa intelegeti. Daca este cazul, imi voi da demisia", a spus el. Si chiar si-a dat-o. Liderii de sindicat au transmis grevistilor ca, in jurul orei 14, va avea loc o intalnire cu prefectul Victor Paul Dobre. Angajatii au ramas in port, asteptand rezultatele discutiilor. In jurul orei 15.30, la intoarcerea de la Prefectura, directorul Florin Scortaru le-a spus salariatilor ca vor trebui sa mai astepte cateva zile pana cand isi vor primi banii. Pentru ca oamenii au cerut salariile in cel mai scurt timp, "operatie" imposibila din partea conducerii NAVROM, dl Florin Scortaru si-a anuntat demisia. "Pentru a se achita salariile in intregime, atat pentru navigatori cat si pentru cei de la uzina este nevoie de suma de 6 miliarde de lei. NAVROM asteapta sa primeasca 2 miliarde de lei de la o banca din Elvetia, iar alte 2 miliarde se vor obtine prin deblocarea unor alte fonduri. Oricum, se vor aduna doar 4 miliarde de lei, suma mult prea mica decat cea necesara. Cu alte cuvinte, salariile nu vor fi platite in intregime", ne-a declarat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, dl Ilie Jean."

Poza postata mai jos apartine cotidianului "Viata Libera":
[/i]



foto 8.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.57 kb
 Vizualizat:  de 25979 ori

foto 8.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Iul 2008 10:32:47    Titlul subiectului: 95298

Cinci zile mai tarziu, marinarii primeau o parte din salarii. Totodata, intrarea in concediu fara salariu (in unele cazuri desfacerea contractului de munca) devenise iminenta. Din acele momente nu s-a mai putut face nimic semnificativ pentru salvarea transportului fluvial de persoane. Deja existau discutii tot mai aprinse pe marginea faptului ca aceasta forma de transport devenise... neprofitabila.
Detalii in articolul de mai jos, publicat in cotidianul "Viata Libera":

"MARINARII DE LA NAVROM AU PRIMIT, IERI, O PARTE DIN BANI

Angajatii vor fi nevoiti sa semneze o cerere prin care isi dau acordul intrarii in concediu fara salariu ; In caz ca vor refuza, salariatii vor primi un preaviz de 15 zile, urmat de desfacerea contractului individual de munca; Sindicatul Navigatorilor nu este de acord cu aceasta masura
Dupa ce au asteptat salariile luni de zile, marinarii de la compania de navigatie NAVROM Galati si-au primit, in sfarsit, lefurile, bani care ar fi trebuit sa le intre in buzunare inca de pe data de 14, luna trecuta. Salariatii s-au adunat la ghiseele celor doua casierii, multumiti ca vor avea cu ce sa cumpere de mancare si sa achite o parte din datoriile pe care deja le facusera. Insa ziua de ieri le-a mai adus o surpriza, de aceasta data mai putin placuta. Ei au fost informati ca vor trebui sa semneze o cerere prin care sa isi exprime acordul intrarii in concediu fara salariu, pe o perioada nedeterminata. Cu alte cuvinte, navigatorii vor trebui sa-si semneze singuri smarginalizareas. Aceasta masura, adoptata de conducerea societatii, are ca motivatie sincetarea partiala a activitatii companiei cu implicatii negative asupra situatiei financiare a acesteia (neplata datoriilor catre stat, a dobanzilor catre banci, a drepturilor salariale ale angajatilor), ca urmare a conflictului armat din Iugoslavias. Marinarii vor fi deci nevoiti sa intre in concedii fara salariu, cf.art.127 din Codul muncii, pe o perioada nedeterminata, pentru a putea beneficia de platile compensatorii, o data cu aprobarea modificarilor Ordonantei 9. In cazul in care angajatii vor refuza sa semneze aceste hartii (care reprezinta de fapt un ordin, o dispozitie, nicidecum o cerere) vor primi un preaviz de 15 zile, urmat de desfacerea contractului individual de munca, conform art.130, litera a.
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, dl Ilie Jean, spune ca varianta aleasa de conducerea societatii nu este deloc fireasca si nici corecta din punct de vedere juridic, deoarece pana la aceasta data nu a fost negociat contractul colectiv de munca, la nivel de unitate.sIn Codul muncii se scrie ca atat durata, cat si cauza concediului fara salariu se stabilesc pentru angajat prin Contractul de Munca. La noi nu s-a negociat, deci nu se poate vorbi despre o <<perioada>>. In plus, un alt fapt care ii dezavantajeaza pe navigatori este scaderea zilelor de concediu fara salariu din vechimea in munca si nu este drept asa cevas, a declarat Ilie Jean, presedintele sindicatului.
Incercand sa aflam si parerea conducerii societatii asupra obligativitatii semnarii de catre angajati a cererilor, tip ordin sau dispozitie, am avut si noi o surpriza. Centrala telefonica a Companiei NAVROM nu mai functioneaza, pe motiv ca nu are cine sa faca legaturile telefonice. Ulterior, am aflat ca telefonistele au intrat si ele in concediu fara salariu, alaturi de intregul personal TESA
."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 03 Iul 2008 12:59:11    Titlul subiectului: 95319

Un alt articol din "Viata Libera" despre situatia tot mai dificila in care se afla marinarii romani. Influentele nefaste ale razboiului din Iugoslavia au usurat prabusirea spre faliment a transportului fluvial de persoane la Galati. Articolul dateaza din 19.07.1999.

"TRAIAN BASESCU, ULTIMA SPERANTA A ARMATORILOR FLUVIALI

* Va veni sau nu ministrul Transporturilor la Galati? * Dunarea ar putea fi blocata * Maine, adunarea generala extraordinara a Asociatiei Armatorilor Portuari si Fluviali din Romania


Marti, la Galati va avea loc adunarea generala extraordinara a Asociatiei Armatorilor Portuari si Fluviali din Romania, in care se vor analiza masurile ce trebuie luate in regim de urgenta pentru salvarea transportului pe Dunare.
Armatorii fluviali din Romania au fost aruncati pe marginea prapastiei din cauza razboiului din Iugoslavia, in urma caruia Dunarea a fost blocata, iar transportul este sugrumat. Societatile de transport fluvial au pierdut sute de mii de dolari, fiind aduse in pragul falimentului, din cauza pierderilor mari suferite, a bombardarii podurilor de la Novi Sad. Dupa ce au facut nenumarate demersuri catre Guvernul roman, NATO, Ambasada SUA, demersuri ramase fara raspuns, armatorii sunt convinsi acum ca nu vor primi nici ban si nici despagubiri.
In sedinta de maine, la care vor participa toti armatorii din Romania, precum si un agent din Germania, se vor lua o serie de masuri, ce vor fi inaintate Guvernului, prin care armatorii ar putea sa se salveze in cel de-al 12-lea ceas. Ei doresc pentru o perioada de 3 ani facilitati fiscale, sa beneficieze de acordare de facilitati pentru companiile fluviale, asa cum beneficiaza companiile maritime, respectiv, credite cu dobanda mica, adaptarea legislatiei romane de supraveghere si control a navigatiei la cea din Occident, aplicarea Ordonantei 98, privind disponibilizarile colective, precum si aprobarea ordonantei de urgenta la sfarsitul lunii august, cand Parlamentul isi va relua activitatea.
Agentul din Germania este imputernicit sa instiinteze Guvernul german de faptul ca armatorii romani vor bloca Dunarea in cazul in care vor fi tratati, in continuare, cu indiferenta de catre Guvernul roman. Blocarea Dunarii de catre armatori va fi solutia extrema pe care acestia o vor lua, presati de faptul ca pierderile mari suferite i-au facut sa trimita angajatii acasa, fiind in imposibilitatea de a-i plati.
Mircea Toader, vicepresedintele Asociatiei Armatorilor Portuari si Fluviali din Romania, a avut o intrevedere saptamana trecuta cu Traian Basescu, ministrul Transporturilor, in care acesta a fost instiintat de masurile pe care armatorii le vor lua. Traian Basescu a promis ca va participa maine la sedinta extraordinara a armatorilor. Armatorii se vor alia cu sindicatele in actiunile care vor urma, in cazul in care Guvernul se va face ca ploua.
In prezent doua nave au fost blocate de catre sarbi pe teritoriul iugoslav, nava Europa, apartinand firmei TRANS EUROPA, si nava Isaccea, apartinand NAVROM Galati, fara nici o motivatie din partea sarbilor.
Armatorii isi pun toate sperantele in venirea lui Traian Basescu la Galati.
"


Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Joi 03 Iul 2008 13:17:41, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 03 Iul 2008 13:07:14    Titlul subiectului: 95321

Un alt articol din "Viata Libera", editia din 06.08.1999:

"MARINARII DE LA NAVROM GALATI AU AJUNS
LA CAPATUL RABDARII



- Ei nu si-au primit nici acum salariile pe luna iunie -

Navigatorii s-au intalnit cu conducerea Sindicatului Liber pentru a gasi impreuna o solutie privind iesirea din criza; Directorul Constantin Hartan a promis ca va sta de vorba astazi cu angajatii nemultumiti
Ieri, incepand cu ora 10,00, aproape 100 de navigatori, angajati ai NAVROM Galati, s-au adunat in fata Palatului pentru a-si cere salariile si drepturile cuvenite in urma disponibilizarilor prevazute de programul de restructurare. Din pacate insa, marinarii nu au putut discuta cu conducerea companiei situatia disperata in care se afla de atata timp, pe motiv ca nici unul dintre directori nu a fost de gasit la sediul societatii. Prezenta acolo pentru a sta de vorba cu membrii sai, conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor, reprezentata prin liderul Ilie Jean (foto), a dezbatut principalele motive care, in opinia presedintelui sindicatului, au condus la o astfel de situatie disperata. Din cele declarate de dl Ilie Jean a reiesit ca toate cele intamplate pana acum in cadrul companiei NAVROM Galati (disponibilizari, intarzierea platii salariilor, concedii fara plata etc.) s-au petrecut pe fondul nerespectarii legii si ca acestea nu au absolut nici o legatura cu conflictul armat din Iugoslavia, cum a motivat conducerea societatii NAVROM. "Planul de restructurare nu are nici o legatura cu razboiul din Iugoslavia. Administratia nu a respectat legea, a refuzat dialogul si negocierile cu sindicatul. Noi nu am negociat pana acum Contractul Colectiv de munca. Am solicitat Prefecturii Galati specialisti in Dreptul Muncii pentru a analiza incalcarile legii. Noi, Sindicatul Liber Galati, cel de la Braila si Tulcea ne-am retras din Federatia Navigatorilor, condusa de dl Mihai Razi, deoarece aceasta este aservita patronatului. Marinarii sunt disperati, ei nu mai au ce sa manance acasa. Au ajuns sa vina in port, la intalnirile cu noi, pe jos, deoarece nu mai au bani pentru mijloacele de transport in comun. In aceeasi situatie se afla si angajatii de la Uzina de Reparatii, care sunt, de luni de zile, in concedii fara salarii. Cine din conducerea NAVROM intelege cu adevarat situatia in care se afla acesti oameni?", s-a intrebat dl Ilie Jean.
Dupa mai bine de patru ore de discutii, marinarii au plecat la casele lor la fel de saraci, intrucat nu si-au primit nici ieri salariile pe luna iunie, desi li se promisese acest lucru. Ei au fost insa asigurati ca vor avea astazi posibilitatea sa discute cu directorul Constantin Hartan si ca isi vor primi banii. Navigatorii au insa slabe sperante ca acest fapt se va si petrece cu adevarat. NAVROM Galati are in acest moment, dupa cum se stie deja, pierderi de peste 16 miliarde lei (inregistrate in primele cinci luni ale anului), cheltuind lunar nu mai putin de 9,7 miliarde lei cu intretinerea navelor. Conducerea societatii estimeaza insa ca, in urma derularii Programului de Restructurare (care prevede pe langa masurile de natura organizatorica si masuri de natura financiara) isi va reduce volumul creantelor cu 25 miliarde lei si pe cel al costurilor cu 72 miliarde lei. Cu alte cuvinte, patronatul crede ca societatea va scapa de faliment, reusind sa se reabiliteze."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 03 Iul 2008 13:16:46    Titlul subiectului: 95322

Iata si primul pas spre etapa propriu-zisa de falimentare. Articolul de mai jos dateaza din 17.09.1999 si a fost publicat in cotidianul "Viata Libera":

"MARINARII DE LA NAVROM AU INTRAT DE TOT LA APA


Ei vor fi nevoiti sa renunte la meseria lor, fortati de preavize . Fiecare nava va constitui o mica societate . "Patroni" vor fi comandantii si isi vor alege oamenii cu care vor lucra . Atentionat a doua oara, FPS Bucuresti se face ca analizeaza aspectele de natura economico-financiara sesizate. Corpul de Control al primului ministru va trebui sa ajunga la niste concluzii in timp de o luna de zile

* COMANDANTII, PSEUDOPATRONII NAVELOR

Situatia Companiei de Navigatie NAVROM SA Galati este cunoscuta deja de toata lumea. Este inutil sa reamintim datoriile acestei societati, nemultumirile angajatilor, grevele, doleantele lor care au agitat "spiritele" cu precadere in ultimele sase luni de zile. Important este acum doar faptul ca acesti oameni, mai precis 1500 de navigatori, vor ramane fara o bucata de paine. La acestia se adauga altii, din personalul TESA, de la Uzina de Reparatii etc. Ieri, marinarii au venit din nou in port pentru a-si intocmi actele in vederea obtinerii unor bani, prevazuti de Ordonanta 9, pentru cei disponibilizati. Sunt derutati si nu stiu incotro sa o apuce, pentru ca este greu ca, dupa ani buni de marinarie, sa se apuce sa invete o alta meserie. Dar nu prea au alternative. Navele detinute de NAVROM vor fi date in raspunderea comandantilor (care sunt in numar de vreo 50), singurii de altfel care vor fi angajati ai acestei societati. Ei vor incheia contracte de exploatare cu societatea, tot ei isi vor alege oamenii cu care vor lucra (nu s-au precizat nici un fel de criterii, totul ramane la latitudinea comandantului), si tot acestia vor raspunde de intreaga activitate in fata Consiliului de Administratie al NAVROM. O treaba "eleganta", care "mananca", din pacate, sute de locuri de munca. Sesizat inca de anul trecut despre "sforariile" din cadrul acestei societati, FPS Bucuresti s-a facut ca se apuca de treaba. A inregistrat sesizarea cu pricina, a venit la fata locului si a constatat ca...

* ANCHETE SI ANCHETATORI

"... Trebuie propusa o arbitrare la Comisia mixta pentru dialog social la nivel de prefectura si negocierea personalului navigant prezent pe nave in reparatie. In acest scop, imediat dupa aprobarea de catre conducerea F.P.S., prezenta nota va fi trimisa la aceasta comisie tripartita, pentru mediere", se mentiona in adresa emisa de FPS Bucuresti, anul trecut, in noiembrie. De atunci, nu s-a facut mare lucru, desi Gheorghe Ionescu, director general executiv la FPS Bucuresti, a constatat in timpul controlului (de la care dl Horia Axinte, directorul filialei FPS Galati, a lipsit) faptul ca "doi salariati ai societatii au efectuat o deplasare in interes personal in Cehia, cu o masina a companiei. Cheltuielile suportate de CNFR NAVROM SA Galati vor fi recuperate de la beneficiarii acestui transport. In aceeasi adresa se maispune: "Se confirma faptul ca trei salariati (nr. pe care noi nu ii numim deocamdata) sunt asociati si administratori la firmele: TB IMPORT EXPORT SRL, AVANPREMIERA SRL si PIMPINELA SRL, toate trei din Galati. Analiza documentelor prezentate de catre sectorul comercial si cel financiar contabil nu a evidentiat existenta unor relatii comerciale intre aceste firme si CNFR NAVROM". Atat si nimic altceva legat de adevaratele probleme de natura economico-financiara. Desi FPS Bucuresti a fost solicitat de catre Sindicatul Liber al Navigatorilor (cel care a facut de altfel si sesizarea) sa prezinte o xerocopie a procesului-verbal intocmit de echipa de control, totul a ramas "ca-n tren". Adica nu s-a mai stiut nimic de ancheta domnului director Gheorghe Ionescu. Sindicatul nu a renuntat insa. Dupa mai multe adrese, memorii etc., a sesizat Corpul de Control al primului-ministru ca treaba nu merge bine deloc, iar cel din urma l-a trimis in teritoriu pe dl Eugen Danga. Domnia sa va intocmi un raport cu cele constatate in cel mult o luna de zile, inaintandu-l apoi primului-ministru pentru gasirea unei solutii. "Noi nu am acuzat o persoana anume. Daca insa nici domnul Eugen Danga nu va ajunge la un rezultat, cerut de altfel de actuala situatie din NAVROM, vom spune lucrurilor pe nume. Nu se mai poate asa ceva. Vom considera ca, intr-adevar, se joaca teatru!", a spus liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, dl Ilie Jean. Asteptam cu interes rezultatele controlului si ale demersurilor intreprinse de conducerea sindicatului, pentru a nu merge doar pe zvonuri. Altfel am putea scrie ca doamna Viorica Mircea (directoarea economica a societatii) ar avea un salariu care "bate" lejer la 25 de milioane de lei, ca domnul Stefan Viorel ar putea ridica cam 40 milioane de lei lunar... Cam astea sunt cifrele care se vehiculeaza in randurile marinarilor. Probabil sunt doar simple zvonuri, altfel nu s-ar fi oprit FPS Bucuresti din ancheta pornita cu atata spor...
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Iul 2008 20:58:52    Titlul subiectului: 95650

Adevarul este ca din flota de pasagere nu a mai ramas mare lucru. In 1999, sub pretextul pagubelor produse Navrom de catre razboiul din fost Yugoslavie, aceasta companie decidea anularea curselor de pasageri cu plecare din Galati. Ulterior insa, toate aceste nave aveau sa fie transferate la Tulcea, unde se infiinta o noua companie Navrom Delta, avand ca obiect de activitate transportul pasagerilor in Delta Dunarii. Incepand cu 1999, din Galati nu mai circula nici o cursa de pasageri.
Iata ce s-a intamplat cu pasagerele care asigurau curse regulate din Galati:
1. Navele de capacitate 150 pasageri:
- "Mures" a fost retras din circulatie in 1999, dusa in "parcul rece" de la Chiciul Mic, desi arata impecabil. De acolo a disparut prin 2002, fiind probabil vandut la fier vechi.
- "Moinesti" a fost retras din circulatie de la sfarsitul anilor '80. In 1991 arata deplorabil, a ajuns de asemenea la "conservare", la Chiciul Mic, de unde, a disparut cam in acelasi timp cu "Mures" ; probabil a avut aceeasi soarta...
- "Mogosoaia" s-a scufundat pe 10.09.1989, in urma coliziunii cu un convoi bulgaresc ("Petar Karaminchev"), ducand in mormand 239 de oameni. Dupa ce a fost recuperata din adancuri a stat o perioada in Santierul naval Galati; in iulie 1990 a fost tractata in cimitirul de nave de pe canalul Macin, unde a stat pana in 1999, cand a fost transferata la Chiciul Mic. Aici a mai fost pastrata pana in 2004 , cand a fost taiata; astazi, din ea a mai ramas doar chila care se poate vedea atunci cand Dunarea este foarte scazuta.
- "Malnas" a fost transferat in 1999 la Navrom Delta, unde a fost folosit pana in 2003. A fost apoi tras pe dreapta, in intentia de a fi vandut la fier vechi. A fost cumparat de compania Europa din Galati si transformat in actualul restaurant Malnas de pe Faleza Dunarii.
- "Maramures" a fost transferat in 1999 la Tulcea; este una din putinele nave care mai este si astazi functionala, fiind complet reparata si aratand impecabil.
-"Mircesti" a fost tras pe dreapta in 1991, fiind transformat in restaurant in portul Galati (unul insa nu prea grozav...). Dupa aproape 3 ani, in 1994 a fost inchis (conditii mizerabile,etc), a fost remorcat si a disparut pt. aproximativ 2 ani; in 1996 a reaparut complet reparat si aranjat, dar.... ca nava de pasageri; in 1999 a fost transferat la Tulcea, functioneaza si astazi si , ca si Maramures, arata impecabil.
2. Navele de capacitate 300 pasageri:
- "Vrancea" a fost transferata la Tulcea in 1999 si transformata la scurt timp in nava de protocol. E folosita in excursii in Delta Dunarii si, doar ocazional, pe cursele regulate de pasageri. A trecut printr-un RK major in 2003, arata impecabil.
- "Banat" a fost transferata la Tulcea in 1999, a trecut printr-un RK major in 2003, arata impecabil si e folosit in continuare pe cursele de pasageri din Delta.
-" Moldova" a fost transferata la Tulcea in 1999; in 2006 a fost trasa pe dreapta, iar, catre sfarsitul lui 2007 a intrat la un RK major in Santierul Naval Tulcea; reparatiile nu s-au incheiat inca. Va reveni pe cursele de pasageri din Delta.
- "Istria" a fost transferata la Tulcea in 1999 si folosita pana in 2003, fiind trasa pe dreapta cam in acelasi timp cu Malnas; din pacate nu a avut norocul lui Malnas, fiind taiata la Tulcea in 2003. Dupa parerea mea , mai putea fi folosita si astazi fara probleme....
- "Muntenia" a fost transferata la Tulcea in 1999 si folosita pana in 2002, cand a fost vanduta in Serbia. A stat o perioada in Santierul Naval din Kladovo, apoi a disparut... N-am mai aflat nimic de ea...
3. Navele rapide de pasageri tip "Raketa":
- "Expres" a fost retrasa din circulatie la scurt timp dupa 1990. A fost transformata in restaurant: actualul restaurant "Andrada" de pe faleza.
-"Rapid" a fost retrasa din circulatie la scurt timp dupa 1990. Nu stiu ce s-a intamplat cu ea; probabil a ajuns la fier vechi.
-"Tismana" a fost retrasa din circulatie la scurt timp dupa 1990. Nu stiu ce s-a intamplat cu ea; probabil a ajuns la fier vechi.
-"Sageata" a fost transferata in 1999 la Tulcea , unde a mai fost folosita, rar, pana in 2002 cand a fost vanduta la fier vechi.
-"Venus" a fost transferata in 1999 la Tulcea , unde a mai fost folosita, rar, pana in 2002 cand a fost vanduta la fier vechi.
4. Navele rapide de pasageri tip "Meteor":
- "Vijelia" a fost retrasa din circulatie de la inceputul anilor '80; era scoasa pe uscat, undeva la intrarea in portul Docuri.
- "Poseidon" a fost retrasa din circulatie la scurt timp dupa 1990.
In 2002, am avut ocazia sa le vad pe amandoua incarcate pe o barja; aratau deplorabil, probabil urmau sa ajunga la taiere.

Aceasta a fost o scurta istorie a pasagerelor mai mari, care au "evoluat" la Galati in anii '80, perioada in care au existat numeroase curse de pasageri catre Grindu, Tulcea, Sulina, Braila.
Astazi nu a mai ramas mai nimic. E drept, dupa vanzarea ultimelor 2 nave rapide, in 2002, Navrom Delta a achizitionat 2 catamarane rapide" Delta EXpress 1" si "Delta Express 2", insa e mult prea putin (din pacate in aceste 2 nave nu se pot transporta bagaje mari, fiind destinate mai mult turistilor decat localnicilor din Delta).
Citeam intr-un ziar , cum ca un director Navrom de la Galati ar fi afirmat recent ca nu pot fi repuse in circulatie cursele GL-TL pt. ca nu sunt nave! Din pacate, tocmai ei au "condamnat" la moarte o serie de nave ce puteau fi complet reparate si folosite din nou....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 11 Iul 2008 22:59:50    Titlul subiectului: 95658

Va multumesc foarte mult pentru toate aceste informatii! De Vrancea si Muntenia imi amintesc de parca ar fi fost ieri, am mers cu ele in vara lui 1986. Ma bucura ca macar Vrancea a avut o soarta buna.

Ii rog pe toti cei care au fotografii cu aceste nave sa nu ezite si sa le faca publice. In amintirea vremurilor lor bune...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 17 Iul 2010 09:20:13    Titlul subiectului: 130296

Amintiri din 1980... Portul Galati, un mic aspect din ceea ce a fost odinioara.


IMG_2194.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  240.02 kb
 Vizualizat:  de 21624 ori

IMG_2194.JPG



IMG_2195.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  248.75 kb
 Vizualizat:  de 21624 ori

IMG_2195.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2018
Mesaje: 132
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Dum 20 Mar 2011 10:37:51    Titlul subiectului: curse pasageri 141335

La ora actuala nu mai exista nici o nava care pleaca de la Galati spre Tulcea sau spre Delta??

Vin in luna mai in Romania si mi-ar fi facut placere sa merg in delta cu vaporul pe Dunare

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 17:55:27    Titlul subiectului: Re: curse pasageri 141562

bonekamp a scris:
La ora actuala nu mai exista nici o nava care pleaca de la Galati spre Tulcea sau spre Delta??
Din cate stiu eu nu, toate navele de pasageri sunt la Tulcea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community