Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 14:19:51 Titlul subiectului: |
58036 |
|
Ieri și azi, doua zile consecutiv, am fost la Piata Presei în cautarea lui V3A #288. Tot așteptându-l pe acest #288, mai am intrat în vorbă cu unii vatmani și vătmănițe, întrebându-i de una, de alta. Printre întrebările favorite pe care li le pun este și cea legată de prototipul Linke-Hoffman-Busch, de care de obicei oamenii nu știau nimic.
Azi am dat de o vătmăniță mai în vârstă care, după ce i-am arătat poza, l-a recunoscut imediat! Și mi-a confirmat că-l știe și că este foarte posibil ca, în cazul în care mai există, să se afle la, ei, țineți-vă bine!, la Buftea, la studiourile cinematografice!
Femeia pretindea că ea a văzut când l-au încărcat pe un trailer cu destinația Buftea!
Asta nici prin cap nu-mi trecea că în studiourile cinematografice ar putea să fi rămas diverse "decoruri"...
Poate cineva confirma sau infirma cu certitudine această afirmație a vătmăniței, are cineva acces acolo, la Buftea?
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 26 Ian 2006 14:23:29, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 14:23:07 Titlul subiectului: |
58038 |
|
Si un Thompson cu balcon cu nr.128 s'ar mai afla acolo, dupa niste poze cu actori pe care le-am vazut pe undeva. Poate si EP'ul original mai e pe acolo.
|
|
Sus |
|
|
ghencea Vizitator
|
Trimis: Dum 07 Mai 2006 04:19:06 Titlul subiectului: lll |
60317 |
|
La inceputul anilor '70 pe linia tramvaiului 5 a circulat un "V3A" original adus din import. Se spunea ca a fost adus din Austria. Se poate, desi putea fi adus foarte bine si din Germania. Era rosu in majoritate cu un gri sidefiu pe deasupra, rotunjit si nu cu muchii sau unghiuri si sistemul de afisare al liniei era un patrat mare ca la Duwag GT8 in poza atasata. Nu mai stiu daca era versiunea cu unul sau doua faruri, dar imaginati-va ceva asemanator rosu la culoare. A facut valva. Numai eu stiu cate ture am facut cu el. Pe langa mine alti copii si adultii cu treburile lor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.44 kb |
Vizualizat: |
de 42732 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Dum 18 Iun 2006 21:53:57 Titlul subiectului: *Tramvaie Linke Hoffman Busch - LHB |
25751 |
|
. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
399.8 kb |
Vizualizat: |
de 46448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
431.5 kb |
Vizualizat: |
de 46446 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
486.2 kb |
Vizualizat: |
de 46443 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Iun 2006 00:42:11 Titlul subiectului: |
61383 |
|
Nemtesti, nemtesti, dar si putine usi... Articulatia mijlocie n-are nici una...
Oricum, arata superb. Foarte fluide liniile de caroserie.
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 20 Iun 2006 12:50:31 Titlul subiectului: |
61391 |
|
Cine are cea mai vagă idee unde e făcută prima poză (cea cu LHB pe linia 13)? Este un capăt de linie...în 1973, 13 avea unul din capete la intersecția Iancului - Pantelimon, loc care arăta cu totul altfel decît în prezent. Dar la fel de bine poza poate fi făcută și în Militari.
|
|
Sus |
|
|
ciordescu
Data înscrierii: 02/Noi/2005 Ultima vizita: 07/Iul/2009 Mesaje: 143 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Iun 2006 13:57:16 Titlul subiectului: |
61394 |
|
Daca e vorba de Militari atunci locatia poate fi in dreptul statiei de metrou Industriilor.
Acolo exista o bucla de intoarcere.
Pentru lamurire cea mai indicata varianta ar fi o vizita la fata locului....
|
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Mar 20 Iun 2006 19:51:28 Titlul subiectului: |
61400 |
|
Eu nu m-am prins nici unde sunt facute pozele cu LHB pe linia 14. Poate stie cineva raspunsul si la intrebarea aceasta...
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Iun 2006 21:06:48 Titlul subiectului: |
61403 |
|
Și eu cred că poza cu 13 e făcută la U.R.E.M.O.A.S. (azi Urbis).
Pozele cu 14: cred că prima e la P-ța Unrii (între P-ța Unirii și P-ța Națiunilor Unite Dâmbovița era acoperită cu un planșeu de beton), iar a 2-a la P-ța Sf. Vineri.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
dealul Vizitator
|
Trimis: Joi 22 Iun 2006 02:34:18 Titlul subiectului: |
61461 |
|
Poza cu vagonul pe linia 13 este facuta in Militari. Se vede in fundal dreapta un V56+V10 cum circula spre oras catre P-ta Muncii pe linia lui 25 care intorcea in Militari impreuna cu 13. De asemenea un EP care abea ce venea, linia 13 avand EP-uri ca si 14 de altfel. Mai tarziu linia 13 a fost dotata cu Tatre.
Prima poza a liniei 14 este facuta in statie la Spitalul Brancovenesc inainte de a face la stanga traversand Piata Unirii prin fata halelor spre Sf. Vineri, Calea Calarasilor, B-dul Dimitrov (fost)...catre Fabrica Granitul.
Superbe poze, stie cineva unde se mai pot gasi poze din acestea? Exista un site asemanator nemtesc?
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Joi 22 Iun 2006 11:16:51 Titlul subiectului: |
61469 |
|
nokia2010 a scris: | Pozele cu 14: cred că prima e la P-ța Unrii (între P-ța Unirii și P-ța Națiunilor Unite Dâmbovița era acoperită cu un planșeu de beton), iar a 2-a la P-ța Sf. Vineri. | În 1973 tramvaiele mergeau în Piața Unirii pe ambele maluri ale Dîmboviței. În anii '80, ele circulau începînd cu Podul Mihai Vodă NUMAI pe malul stîng (nordic). Întrebare de 100 de puncte: cînd (anul, luna) s-a scos șina de pe malul drept între Podul Mihai Vodă și Piața Unirii ?
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 22 Iun 2006 19:42:16 Titlul subiectului: |
61482 |
|
Este interesant ca ITB nu s'a complicat in 1970 sa pastreze forma rotunda a LHB si nici caseta mare pentru afisarea liniei, pe care VxA original o avea, insa nu era nici el rotund.
In schimb, in 1975 sau 1976, a inceput modernizarea EP'urilor, care au ramas in forma lor rotunda. Practic, privind pozele cu LHB, in principal partea din fata era rotunjita, nu si restul, ca la EP'uri.
Nici Bucur de astazi nu e rotunjit, ca tramvaiele din care provine. ATM a scris: | :shock:Nemtesti, nemtesti, dar si putine usi... Articulatia mijlocie n-are nici una... | Nici V3A original n'avea mai multe usi, doar ca au luat una din segmentul din spate si au pus-o la segmentul din mijloc.
Se pare ca vagoanele germane dublu-articulate de atunci urmau aceasta structura, fara usi in partea din mijloc, vezi M8 (Essen) sau GT8 din mai multe orase. Desigur, erau si unele cu 5 usi.
|
|
Sus |
|
|
dealul Vizitator
|
Trimis: Dum 25 Iun 2006 04:43:47 Titlul subiectului: |
61538 |
|
bogdan71 a scris: | În 1973 tramvaiele mergeau în Piața Unirii pe ambele maluri ale Dîmboviței. În anii '80, ele circulau începînd cu Podul Mihai Vodă NUMAI pe malul stîng(nordic). Întrebare de 100 de puncte: cînd(anul, luna) s-a scos șina de pe malul drept între Podul Mihai Vodă și Piața Unirii ? | Intre 1981 si 1982. Pana in 31 Martie 1981 nu se facuse nici o modificare, in 9 Noiembrie 1982 deja se circula pe malul nordic. Atunci am observat si podul metalic de la Mihai Voda (2, 3, 20, 30-capat nu mai traversau pe Podul Izvor). De asemenea tot atunci am vazut ca tramvaiele 3, 8, 13 (fusese scos de pe Splai), 20 si 25 care circulau pe Calea 13 Septembrie, Uranus(in jos pe langa Arhivele Statului) la Podul Izvor fusesera mutate din nou de la Calea 13 Septembrie(la Puisor) pe Str. Izvor(pe langa stadionul Republicii, Strandul Izvor-Arena Progresul) pana la Podul Izvor asa cum circulasera odinioara.
Dar sa nu uitam ca la fel cu multi ani inainte tramvaiele circulau numai pe malul nordic al Dambovitei. Ulterior s-a modificat circulatia pe ambele maluri.
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 28 Iun 2006 19:34:31 Titlul subiectului: |
61674 |
|
dealul a scris: | Intre 1981 si 1982. Pana in 31 Martie 1981 nu se facuse nici o modificare, in 9 Noiembrie 1982 deja se circula pe malul nordic. Atunci am observat si podul metalic de la Mihai Voda(2, 3, 20, 30-capat nu mai traversau pe Podul Izvor). | Înseamnă - mai exact - că mutarea s-a făcut între aprilie și septembrie 1981. În septembrie 1981 am mers cu tramvaiul 14 pe chei, de la Unirea - Grozăvești, retur pe la Gara de Nord - Cobălcescu și țin minte că m-am întors tot pe malul stîng.
Acum vine întrebarea următoare: dezafectarea străzii Izvor cînd a avut loc ? În decembrie 1984 am mers cu cercul de geografie să admirăm mărețul șantier al "victoriei socialismului" (asupra normalității). Și la întoarcere spre Pantelimon am folosit tramvaiul 13, care cobora de undeva dintre ruinele de pe dealul Arsenalului, pe strada Izvor.
OFF-TOPIC:
Am avut privilegiul să prind cît de cît ultimii ani de dinaintea transformării micului Paris într-o adunătură informă de cutii depersonalizate de chibrituri. La vremea aceea, n-am realizat tragedia care se derula zi de zi sub ochii tuturor. Mai ales că era și îndoctrinarea...
Dar distrugerea nu s-a terminat. Continuă și azi cu ce a mai rămas. Case cu o arhitectură de un bun gust desăvîrșit încap pe mîna unora obișnuiți mai degrabă cu cortul și se degradează din zi în zi. Coborîți din troleibuzul 92 la stația Țepeș Vodă și veți simți subit și acut nevoia unei măști de gaze. Sau încercați o plimbare pe strada George Georgescu, fostul tronson al Căii Rahovei între Liceul Eminescu și Bingo Europa. Spațiile din Piața Victoriei ocupate altă dată de un parc cochet - dar nu foarte bine întreținut în anii '80 - au fost înlocuite cu coloși de beton și sticlă pentru care firmele constructoare nu au avut nici măcar bunul simț să facă locurile necesare de parcare.
Într-un oraș care ne sufocă și ne asurzește, amintirile unor vremuri cît de cît normale sunt ca un balon de oxigen. Am colindat orașul în ultimele două luni - în măsura în care timpul mi-a permis - în căutarea unui loc în care să mă simt "transportat în timp" înapoi cu 30, 40 poate 50 de ani. În care să nu văd sute de mașini parcate care pe unde, omniprezente mormane de gunoaie, "bucureșteni de ocazie" gătind mici printre blocuri sau panouri publicitare care de care mai agresive. Să nu aud înjurăturile găștilor de cartier și nici casetofoane cu beculețe din care manelele date la maximum să polueze fonic 40 de hectare. Singurul loc care candidează la acest statut - fără șanse de reușită deplină - mi se pare parcul Carol, în aleile sale mai lăturalnice. E puțin. Mult prea puțin. Infim.
Noi, cei care apreciem și iubim Bucureștii așa cum i-am văzut cîndva facem parte din Rezistență. Pentru cît timp oare ?
|
|
Sus |
|
|
dealul Vizitator
|
Trimis: Vin 30 Iun 2006 04:52:37 Titlul subiectului: |
61732 |
|
bogdan71 a scris: | Înseamnă - mai exact - că mutarea s-a făcut între aprilie și septembrie 1981. În septembrie 1981 am mers cu tramvaiul 14 pe chei, de la Unirea -Grozăvești, retur pe la Gara de Nord - Cobălcescu și țin minte că m-am întors tot pe malul stîng.
Acum vine întrebarea următoare: dezafectarea străzii Izvor cînd a avut loc? În decembrie 1984 am mers cu cercul de geografie să admirăm mărețul șantier al "victoriei socialismului" (asupra normalității). Și la întoarcere spre Pantelimon am folosit tramvaiul 13, care cobora de undeva dintre ruinele de pe dealul Arsenalului, pe strada Izvor. | As dori sa-ti pot da mai multe amanunte si mai ales exacte. Nu pot, deoarece pe 31 martie '81 am parasit Bucurestiul si am revenit in tara cu ocazia primei vizite in noiembrie '82. Dupa cum spuneam 13 venea dinspre Cartierul Militari pe la Palatul Pionierilor (la Leul), pe Soseaua Panduri, Cal 13 Sept., Uranus, Podul Izvor. Fusese scos de pe Splai cu putin timp inainte sa plec. Nici nu am stiut ca 14 a fost deviat pe la Gara De Nord. Pana in martie ’81 imi aduc perfect aminte de orice linie, traseul deservit, vagoanele si depourile de care apartineau. In fond si la urma urmei orice copil isi are hobby-ul lui, nu?
Cat priveste subiectul “off topic” imi este si mai greu sa explic ceea ce simt eu deoarece ceea ce spui este foarte adevarat. Ca si in august care se apropie, anual imi petrec concediile in Bucuresti. Cu timpul am realizat ca revin in speranta revederii unui Bucuresti pe care il lasasem in urma, pe care il stiam. Dezamagire totala, normalitatea de care pomenesti nu mai exista. Usurinta si simplitatea cu care ajungeam din 13 Septembrie in orice cartier al Bucurestiului a disparut. Farmecul asemanator Paris-ului nu mai exista. Este mai usor sa se copieze mentalitatea si prostul gust american decat traditia europeana.
Pe un alt topic marturiseam cat de dezamagit sunt deoarece generatiile viitoare nu vor cunoaste decat un sistem de transport RATB haotic si instabil. As dori sa cred ca sunt cativa care intradevar fac parte din “Rezistenta” dar sa nu uitam ca presupune dedicatie, perseverenta si unire.
Ultima modificare efectuată de către dealul la Sâm 01 Iul 2006 02:07:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 03 Iul 2006 11:59:00 Titlul subiectului: |
61862 |
|
Salutare la toti pasionatii transportului public! Este un forum deosebit de interesant in care poti afla multe lucruri interesante despre evolutia si starea actuala a transportului in comun. E cam off topic dar asta a fost primul subiect care mi-a cazut in mana dupa inregistrare.
On topic: pozele cu LHB te ung pe suflet.
Pt. bigdan71: scoaterea tramvaielor de pe malul drept al Dambovitei s=a produs odata cu inceperea lucrarilor la metrou, dupa anul 1976, nu stiu daca dupa inaugurarea metroului au mai circulat sau nu, dar este evident ca santierul metroului a pus capat circulatiei tramvaielor isi a dus la configuratia ope care o stim cu totii din anii 80-86. Pana in 1986 s-a circulat pe cale dubla intre Piata Unirii si podul izvor (2, 3, 8, 12, 13, 14, 18, 20, 30, 32) si cale simpla intre pod Izvor si pod Grozavesti (13, 14, 30). Inceperea lucrarilor de modernizare a albiei dambovitei si lucrarile la noul centru civic au semnat actul de deces al circulatiei tramvaielor pe Cheiul Dambovitei. si respectiv in Piata UNirii (~octombrie 1986).
Raspunsul si-ar fi gasit mai degraba loc la topicul Amintiri depsre transportul in comun, dar intebarea a fost lansata aici - sa nu uitam ca tramvaiul LHB face si el parte din amintirile privitoare la transportul in comun bucurestean.
Ar fi frumos sa mai existe pe undeva acest LHB, daca nu s-o fi casat. I-ar fi stat bine in Muzeul (cand vom vedea asa aceva?) Transportului din Bucuresti.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Joi 06 Iul 2006 11:47:56 Titlul subiectului: |
61993 |
|
dealul a scris: | Poza cu vagonul pe linia 13 este facuta in Militari. Se vede in fundal dreapta un V56+V10 cum circula spre oras catre P-ta Muncii pe linia lui 25 care intorcea in Militari impreuna cu 13. De asemenea un EP care abea ce venea, linia 13 avand EP-uri ca si 14 de altfel. Mai tarziu linia 13 a fost dotata cu Tatre. | Confirm. Locul s-a numit Fabrica de Bai si Radiatoare (chiar asa aparea pe placutele liniei 13) apoi UREMOAS apoi IREMOAS azi URBIS. Despre 25 stiu ca in 1973 circula pana la podul Mihai Voda nu P-ta Muncii; acolo intorcea 15. Citat: |
Prima poza a liniei 14 este facuta in statie la Spitalul Brancovenesc inainte de a face la stanga traversand Piata Unirii prin fata halelor spre Sf. Vineri, Calea Calarasilor, B-dul Dimitrov(fost)....catre Fabrica Granitul. | Confirm. Cea de-a doua este pe cal. Calarasilor langa biserica Sf. Vineri.
Pozele sunt intradevar superbe chiar si numai pentru valoarea lor documentara despre lucruri azi disparute; dar sunt chiar artistice.
@nokia2010. Bravo! Ai ghicit bine locurile. Esti atat de tanar incat rezultatul e remarcabil.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Iul 2006 16:46:06 Titlul subiectului: |
62009 |
|
Pe linia 13 nu aveau cum să fie făcute pozele nici la "Electroaparataj", nici la "Granitul".
Și pe linia 14 aia era singura intersecție mai strâmtă...
Dar cum erau treptele la aceste tramvaie față de nivelul solului?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 16:19:36 Titlul subiectului: |
63058 |
|
De asemenea, am aflat că LHB a fost casat de mult, iar boghiurile lui au zăcut în Dep. Giulești lângă EP retrase, fiind luate de acolo odată cu acestea și duse spre URAC la dezmembrări... ar fi interesant dacă prin fundul URAC-ului s-ar mai găsi vre-un boghiu.
|
|
Sus |
|
|
ORMENIO
Data înscrierii: 21/Aug/2006 Ultima vizita: 19/Ian/2008 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Aug 2006 14:01:46 Titlul subiectului: lhb |
63957 |
|
Exista posibilitatea de a intra in posesia unor fotografii cu LHB 3501?
Prima data a rulat pe linia 13, dupa un timp pe linia 14, iar la sfrsitul anilor '80 pe linia 1.
Ultima oara pe la inceputul anilor '90 LHB 3501 avea probleme mari in structura de rezistenta. Pe exteriorul caroseriei s-au format linii (fisuri de rupere) la prima usa cat si la ultima, iar podeaua era flambata la ambele capete, si totusi circula!
Ceva in genul DAF-urilor ELVO care au avut probleme in caroserie, Hispano Carocera si Castrosua nu!
_________________ ORMENIO |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 24 Aug 2006 22:20:09 Titlul subiectului: jjjjjjjjjjj |
31759 |
|
Din LHB mai exista doar un boghiu, se afla in URAC si este in curs de restaurare. Diferenta pricipala fata de versiunea romaneasca este amplasarea motorului, jos pe o grinda, la V3A fiind atarnat de sus. Are disc de frana pe o singura osie, iar frana electromagnetica e diferita cumva. Din pacate nu aveam cum sa fac poze pentru ca era inghesuit intr'o hala.
Greutatea totala a tramvaiului era de 22 de tone, diferenta de 12 tone fata de V3A fiind data de calitatea materialelor folosite (tabla din care este facut boghiul este cam cu treime mai subtire decat cea de V3A si s'a conservat foarte bine, fara deformari sau coroziune pronuntata).
A fost casat in 1994.
|
|
Sus |
|
|
etravel
Data înscrierii: 30/Aug/2006 Ultima vizita: 20/Ian/2013 Mesaje: 23 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 19:33:02 Titlul subiectului: |
64225 |
|
ATM a scris: | :shock:Nemtesti, nemtesti, dar si putine usi... Articulatia mijlocie n-are nici una... | Datele traficului in Germania erau altele, vehiculele circuland dupa un orar fix, spre deosebire de cel mobil din iepoca de aur de foarte trista amintire. Se putea astfel determina incarcatura medie per vehicul si dimensiona corespunzator. Pe meleagurile mitice (puneti accentul acolo unde trebuie) parametrii respectivi nu erau luati in calcul, probabil de aceea s-a optat pentru o cutie paralelipipedica in care sa intre cat mai multi oameni .
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 23:05:57 Titlul subiectului: |
64228 |
|
Acier a scris: | A fost casat in 1994. | Unele surse dau 1991. Varianta mi se pare mai plauzibilă pentru că:
1) Nu mi-l mai amintesc vizual pe LHB din perioada 1992-1994, cînd totuși mai mergeam cu 34. Ce-i drept, nu pe cît obișnuiam în liceu(1985 - 1988).
2) În 1993, RATB a început deja recondiționarea vagoanelor V3A. De ce l-ar fi casat pe LHB în 1994 în loc să încerce să-l recondiționeze?
3) În fine, ce logică are să dai la fier vechi un tramvai nemțesc cu 24 de ani pentru ca să aduci altele(Rathgeber) cu minimum 30?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 09:25:49 Titlul subiectului: |
64233 |
|
bogdan71 a scris: | Acier a scris: | A fost casat in 1994. | Unele surse dau 1991. Varianta mi se pare mai plauzibilă pentru că:
1) Nu mi-l mai amintesc vizual pe LHB din perioada 1992-1994, cînd totuși mai mergeam cu 34. Ce-i drept, nu pe cît obișnuiam în liceu(1985 - 1988).
2) În 1993, RATB a început deja recondiționarea vagoanelor V3A. De ce l-ar fi casat pe LHB în 1994 în loc să încerce să-l recondiționeze?
3) În fine, ce logică are să dai la fier vechi un tramvai nemțesc cu 24 de ani pentru ca să aduci altele(Rathgeber) cu minimum 30? | 1) Probabil ca a mai stat printr'un depou pana si-a gasit sfarsitul. Totusi, mai ciudat mi se pare ca nu l-am vazut niciodata cand existau liniile 26 si 34.
2) Probabil ca vagonul era foarte uzat, incat nu mai merita reconditionarea. In afara de asta, vagonul nu era fabricat de ITB si probabil ca nici nu vroiau sa aiba probleme cu LHB.
3) Un vagon de 30 ani din Germania arata mai bine decat unul care a mers 24 ani in Romania, chiar daca e nemtesc. Valabil si pentru masini mici.
O informatie care poate fi insa legenda de depou: vagonul LHB ar fi avut usi actionate pneumatic. Nu garantez insa ca e asa.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Noi 2006 01:04:39 Titlul subiectului: |
66152 |
|
Legenda spune că ar fi fost 3 tramvaie "L.H.B.".
2 le-ar fi desazamblat pentru a le putea copia... "L.H.B." nu aveau la controler manivelă ca la V3A, ci acea "timonă" care se găsește pe "Duewag" L + l și "Duewag" din Brașov. Și scara era ceva mai joasă decât la V3A.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|