Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Roman 112
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2019
Mesaje: 351
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mar 02 Oct 2007 10:32:04    Titlul subiectului: 83287

Noi informatii privind originea modelului Roman 112.
Ikarus Zemun a fabricat in licenta acelasi model, sub denumirea IK-5, originalul fiind MAN 890 UO (solo, 12m) si MAN 890 UG (articulat, 16m).
Diferentele sunt la grila radiatorului (tipul vechi MAN), farurile (ovale, standard Volkswagen) si jante sistem Trilex.



MAN890UO.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.76 kb
 Vizualizat:  de 17615 ori

MAN890UO.jpg



IK5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.88 kb
 Vizualizat:  de 17615 ori

IK5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Noi 2007 12:51:47    Titlul subiectului: 84449

Acum câteva zile am făcut o scurtă vizită la Craiova, prilej cu care am "vizitat" și deja celebrele Roman-uri 112 ale Ruxtrans. Sper că vă fac o bucurie și vi le prezint mai detaliat.
Începem cu DJ49RUX, varianta cu partea mobilă a ferestrei mai mare.
Nu-mi dau seama exact dacă original a fost în 2 uși (mi s-a spus că a existat și varianta în 2 uși) sau dacă a avut 3, oricum autobuzul arată bine, dacă cumva s-a înlăturat ușa 2, acest lucru s-a făcut destul de îngrijit.



DJ49RUX-P1130379.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.42 kb
 Vizualizat:  de 17440 ori

DJ49RUX-P1130379.jpg



DJ49RUX-P1120567.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.08 kb
 Vizualizat:  de 17440 ori

DJ49RUX-P1120567.jpg



DJ49RUX-P1130380.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.65 kb
 Vizualizat:  de 17440 ori

DJ49RUX-P1130380.jpg



DJ49RUX-P1130381.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.1 kb
 Vizualizat:  de 17440 ori

DJ49RUX-P1130381.jpg



DJ49RUX-P1130382.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.78 kb
 Vizualizat:  de 17440 ori

DJ49RUX-P1130382.jpg



DJ49RUX-P1130383.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.06 kb
 Vizualizat:  de 17440 ori

DJ49RUX-P1130383.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Noi 2007 13:03:12    Titlul subiectului: 84452

Acum DJ80RUX , exterior.
E varianta cu partea mobilă a ferestrei mai îngustă; în cazul lui se vede clar că i-a fost înlăturată ușa 2.
Din ce mi-a spus unul dintre șoferi, acestea două ar fi singurele Roman 112 pe care le deține Ruxtrans-ul.



DJ80RUX-P1130339.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.49 kb
 Vizualizat:  de 17436 ori

DJ80RUX-P1130339.jpg



DJ80RUX-P1130337.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.12 kb
 Vizualizat:  de 17436 ori

DJ80RUX-P1130337.jpg



DJ80RUX-P1130347.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.53 kb
 Vizualizat:  de 17436 ori

DJ80RUX-P1130347.jpg



DJ80RUX-P1130348.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.19 kb
 Vizualizat:  de 17436 ori

DJ80RUX-P1130348.jpg



DJ80RUX-P1130350.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.99 kb
 Vizualizat:  de 17436 ori

DJ80RUX-P1130350.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Noi 2007 13:05:22    Titlul subiectului: 84453

Un Step-By-Step și pentru el...


DJ80RUX-P1130341.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.6 kb
 Vizualizat:  de 17433 ori

DJ80RUX-P1130341.jpg



DJ80RUX-P1130342.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.57 kb
 Vizualizat:  de 17433 ori

DJ80RUX-P1130342.jpg



DJ80RUX-P1130343.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.8 kb
 Vizualizat:  de 17433 ori

DJ80RUX-P1130343.jpg



DJ80RUX-P1130344.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.69 kb
 Vizualizat:  de 17433 ori

DJ80RUX-P1130344.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 27 Noi 2008 14:00:33    Titlul subiectului: 101756

O poza interesanta, postata de montalbano pe http://www.ratt.ro/forum2/lofiversion/index.php?t258.html

Daca vreunul dintre voi detine materiale text, foto privind transportul in comun din Romania, reviste, vederi, chiar si in stare precara, eu ma ofer sa le scanez gratuit.
Contactati-ma prin mesaj privat.



2966648153_e91b1a149f.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.45 kb
 Vizualizat:  de 16758 ori

2966648153_e91b1a149f.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 28 Noi 2008 01:26:39    Titlul subiectului: 101795

In cazul autobuzului DJ 80 RUX i s-a modificat masiv portiunea corespunzatoare rezervorului de combustibil. Modificarile locului unde s-a aflat usa a II-a nu sunt cu mult mai pronuntate decat in cazul autobuzului DJ 49 RUX. La ambele autobuze a aparut o trapa a carei lungime este aproximativ egala cu latimea fostei usi din mijloc, dar, in cazul autobuzului DJ 80 RUX, aspectul exterior are serios de suferit din cauza modificarilor masive din zona rezervorului de carburant. Oare societatea care exploateaza autobuzele respective constientizeaza cat sunt de valoroase? Probabil ca nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
pilotF1



Data înscrierii: 06/Oct/2009
Ultima vizita: 02/Feb/2019
Mesaje: 61
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 20 Ian 2010 19:43:26    Titlul subiectului: sal 122548

Am stat de vorba cu patronul firmei RUX TRANS si din pacate nu mai au nici un autobuz Roman UD 112, toate au fost casate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Sâm 23 Oct 2010 18:48:21    Titlul subiectului: Autobuse Roman-112 135352

Produse intre 1974-1980, au fost primele autobuze romanesti echipate cu suspensii pe perna de aer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iun 2011 10:50:51    Titlul subiectului: 144592

Intr-un documentar despre mineriada difuzat ieri pe TVR2 au aparut in cadru, pentru cateva secunde, si 2 autobuze Roman 112, unul este cel galben surprins in capturile de mai jos, si un altul vopsit intr-o schema mai complicata; de asemenea, apare si un Roman 111.

Aveti idee ce anume era cu autobuzele astea, le recunoaste cineva? Oare minerii or fi venit cu ele tocmai din Valea Jiului?!? M-as mira sa fi rezistat unui asemenea drum... sau "minerii" (deghizati sau nu) le-or fi "rechizitionat" de pe drum?!?

Si, ca amuzament Laughing , numele de Roman 112 nu vine de la Petre Roman... Laughing



untitled2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.17 kb
 Vizualizat:  de 13967 ori

untitled2.jpg



untitled3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.6 kb
 Vizualizat:  de 13967 ori

untitled3.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 473
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 17:43:24    Titlul subiectului: 151069

De pe http://www.transport-in-comun.ro/slatina/Autobuze/roman112/roman112.html :
OT 02 AOI, OT 02 CYO si un Roman rosu-alb caruia nu i se vede numarul.
Toate trei sunt casate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Feb 2012 11:54:59    Titlul subiectului: 153584

Un Roman 112, poza pare facuta in Bucuresti, la capatul fostei linii de tramvai 12, CFR Progresu.
Sursa: www.flickr.com



019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.05 kb
 Vizualizat:  de 12925 ori

019.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
licu



Data înscrierii: 27/Iul/2009
Ultima vizita: 07/Sep/2018
Mesaje: 18
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 16 Noi 2013 00:21:34    Titlul subiectului: 168902

O mai circula vreunul din asta pe strazile noastre?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 186
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2017 21:13:50    Titlul subiectului: ROMAN 112 SM 188067

Buna. Cel din Satu Mare a fost casat deja
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 906
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2017 06:05:28    Titlul subiectului: 188086

Pacat. Trebuie sa mai existe vre-unul, chiar daca nu in circulatie de zi.

Ce mi se pare ciudat, ca Romanul 112 si 111 au semnale si stopuri care sunt de la alt MAN, cel putin stopurile.

Manul 750 HO si 750 HO U12 au ori stopuri dreptunghi (mai aproape de ce avea Dacia 1300) sau la U12 individuale in cerc, similare cu Ik4. Nicaieri nu am gasit de unde proveneau stopurile, pana acum

MAN 535 HO are stopuri exact cum le aveau Dacurile, cel putin ca forma. Culorile sunt diferite si amplasamentul marche arriereului, dar pana si baza oblica e la fel. Asa ca m-am intrebat daca Romanul original avea stopuri de Dac sau le avea rotunde?

Inca nu am gasit de unde sunt semnale de fata. Manul avea altceva, poate cu baza similar, dar cu un chenar mare de crom, si apoi semnalul mult mai subtire decat la Roman si eventual primele serii de Dac.

Este de design original?

Si am dat de o poza frumoasa. Un Roman de la ITC, cu o singura usa, si decapotabil!



69 MAN trape stop.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  371.62 kb
 Vizualizat:  de 6768 ori

69 MAN trape stop.jpg



69 MAN535HO.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 6768 ori

69 MAN535HO.jpg



ITC 1984 decapotat.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.64 kb
 Vizualizat:  de 6768 ori

ITC 1984 decapotat.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2017 10:54:10    Titlul subiectului: 188091

Romanul decapotabil era folosit pe post de autobuz turistic ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 972
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2017 10:56:21    Titlul subiectului: 188092

Am să întreb pe cineva și voi da un răspuns aici.
Later edit: am primit un răspuns: Autobuzul era folosit pe trasee regulate, dar pe care calatoreau de obicei multi turisti. De exemplu pe linia 10 Constanta - Tuzla sau pe linia 20 Constanta - statiuni - Mangalia.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 473
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Dum 29 Ian 2017 14:05:09    Titlul subiectului: 188119

Din cate stiu, primele Roman 112 aveau stopuri de ...TV20 (ovale, monobloc, cu semnalizarea in mijloc si fara lampa de marsarier). Din 1976 au aparut stopurile dreptunghiulare folosite si pe DAC UD ulterior.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 906
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2017 00:21:46    Titlul subiectului: 188133

Ciudat ca nu le foloseau din inainte. E clar ce e dupa licenta MAN, dar nu de la 750, dar de la 535HO. Stiu lambile alea ovale, sunt similare cu cele rotunde (cum au IVA si tractoarele) cu aceaiasi inaltime, si portiunea galbena identica.

Nu mai apucam acum, dar sunt curious daca suportul pentru cele dreptunghiulare difera de la Roman si Dac, pentru ca diferea unghiul si suprafata unde se montau.

La Roman e mai curbat decat la Dac, dar ma gandesc ca semnalul sa fi fost proiectat deja pentru Dac (din 77 pena in 79 nu e exclus sa fi avut deja mult terminat pentru Dac). Fabrica ar fi putut monta stopurile de Dac de prin 77 pe Romanuri, chiar fara se le modifice. Am vazut multe asa cu stopurile care bat putin spre interior (comparatie cu Dac care sunt pefect, sau cel putin pe hartie trebuiau sa fie)

Oricum, mi se pare foarte interesanta asa, la nivel de istorie inginerica, ca aceste doua masini, Roman si Dac au atat de mult in comun, dar difera in alte zona drastic. Si nu sunt singurele, sunt exemple asa peste tot (de ex Ford Crown Victoria, care a aparut in 79 si s-a fabricat pana in 2011 si anumite piese noi au aparut pe seria veche inainte de a iesi modelul nou.)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 473
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2017 10:43:56    Titlul subiectului: 188139

E cam greu de precizat daca suportul stopurilor dreptunghiulare era diferit la Roman fata de DAC, dar unghiul de montare nu cred ca era indeajuns de mare incat sa fie o diferenta "vizibila". In plus, in buna traditie romaneasca, e posibil sa se fi pastrat suporturile de pe Roman si sa le "prelucreze" un nea Dorel la forma de pe DAC... Rolling Eyes
P.S. In mesajul meu de mai sus nu la stopurile rotunde de IVA (sau Bucegi, UTB etc.) ma refeream, ci la cele numite si "barcute": http://tramclub.org/viewtopic.php?p=161646#161646
Asa ceva am vazut pe un troleu DAC-Romania 112E din prima serie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 906
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 03:04:06    Titlul subiectului: 188215

Da, am inteles, al alea ma refeream si eu. "Barcute" lol.
Dar sunt elipse cu raza mare aceeasi ca la cele rotunde de IVA si partea galbena e aceeasi piese (acelasi numar de serie, sau ce or fi avut)

Barcutele erau si pe Dacuri si EPuri cel putin la Bucurestii Noi prin 90. Stiu ca erau cel putin doua 117E cu barcute, unul din ele avea luneta sparta si inlocuita cu 2 geamuri mici( gen primul geam de dupa usa1, cred)

Cat despre unghiul ala, e diferit si destul de mare diferenta. Ma gandesc ca la Roman erau facute "sa mearga" ca la Dacuri nu le-am vazut niciodata aiurea (cand erau noi) decat daca era lovita sau printr-un RK nefericit.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 26/Iul/2019
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2017 14:47:25    Titlul subiectului: 188227

PaulIP a scris:
Din cate stiu, primele Roman 112 aveau stopuri de ...TV20 (ovale, monobloc, cu semnalizarea in mijloc si fara lampa de marsarier). Din 1976 au aparut stopurile dreptunghiulare folosite si pe DAC UD ulterior.


Stopurile ovale de care spui au fost puse dupa RK, sau revopsiri sau alte motive. Din fabrica au iesit cu stopuri dreptunghiulare, ca si cele de care ai spus, folosite si pe DAC-uri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 906
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 05:20:28    Titlul subiectului: 188235

Atunci revin la intrebarea initiala lol, daca aveau aceaisi baza ca cele de pe Dac. Imi inchipui ca nu, daca din fabrica au fost asa. In poza cu Manul 535 stopurile sunt aliniate cum trebuie, si am poza cu Dac la stop si ele sunt aliniate, si cum curbura e foarte deosebita, trebuie sa fi fost diferite, nu?
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 26/Iul/2019
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2017 19:22:55    Titlul subiectului: 188250

Da, asta ar fi singura diferenta, la Roman fiind acea curbura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 906
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2017 02:57:17    Titlul subiectului: 188419

Stie cineva care este lungimea 112UD Roman? Este clar mai lung decat un DAC.

Alta chestie, 750 HO are motorul in spate, si nu este modelul de licenta. 750 normal este, ca se vede la numarul si inaltimea treptelor. Tot ma uitam si nu stiam de ce arata ciudat. E mai coborat tot autobuzul, si geaurile sunt mai inalte (pornesc de mai de jos. Se vede cel mai bine la geamurile coltare de spate)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liviumarius96



Data înscrierii: 08/Sep/2015
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 16
Locație: Baia Sprie

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2017 21:58:34    Titlul subiectului: 188423

Autobuzul Roman 112 UD a fost licenta a tipului MAN 890 UO M12A
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community