Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 02 Oct 2007 10:32:04 Titlul subiectului: |
83287 |
|
Noi informatii privind originea modelului Roman 112.
Ikarus Zemun a fabricat in licenta acelasi model, sub denumirea IK-5, originalul fiind MAN 890 UO (solo, 12m) si MAN 890 UG (articulat, 16m).
Diferentele sunt la grila radiatorului (tipul vechi MAN), farurile (ovale, standard Volkswagen) si jante sistem Trilex.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.76 kb |
Vizualizat: |
de 26408 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.88 kb |
Vizualizat: |
de 26408 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 12:51:47 Titlul subiectului: |
84449 |
|
Acum câteva zile am făcut o scurtă vizită la Craiova, prilej cu care am "vizitat" și deja celebrele Roman-uri 112 ale Ruxtrans. Sper că vă fac o bucurie și vi le prezint mai detaliat.
Începem cu DJ49RUX, varianta cu partea mobilă a ferestrei mai mare.
Nu-mi dau seama exact dacă original a fost în 2 uși (mi s-a spus că a existat și varianta în 2 uși) sau dacă a avut 3, oricum autobuzul arată bine, dacă cumva s-a înlăturat ușa 2, acest lucru s-a făcut destul de îngrijit.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.42 kb |
Vizualizat: |
de 26233 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.08 kb |
Vizualizat: |
de 26233 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.65 kb |
Vizualizat: |
de 26233 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.1 kb |
Vizualizat: |
de 26233 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.78 kb |
Vizualizat: |
de 26233 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.06 kb |
Vizualizat: |
de 26233 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 13:03:12 Titlul subiectului: |
84452 |
|
Acum DJ80RUX , exterior.
E varianta cu partea mobilă a ferestrei mai îngustă; în cazul lui se vede clar că i-a fost înlăturată ușa 2.
Din ce mi-a spus unul dintre șoferi, acestea două ar fi singurele Roman 112 pe care le deține Ruxtrans-ul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.49 kb |
Vizualizat: |
de 26229 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.12 kb |
Vizualizat: |
de 26229 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.53 kb |
Vizualizat: |
de 26229 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.19 kb |
Vizualizat: |
de 26229 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.99 kb |
Vizualizat: |
de 26229 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 13:05:22 Titlul subiectului: |
84453 |
|
Un Step-By-Step și pentru el...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.6 kb |
Vizualizat: |
de 26226 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.57 kb |
Vizualizat: |
de 26226 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.8 kb |
Vizualizat: |
de 26226 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.69 kb |
Vizualizat: |
de 26226 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 27 Noi 2008 14:00:33 Titlul subiectului: |
101756 |
|
O poza interesanta, postata de montalbano pe http://www.ratt.ro/forum2/lofiversion/index.php?t258.html
Daca vreunul dintre voi detine materiale text, foto privind transportul in comun din Romania, reviste, vederi, chiar si in stare precara, eu ma ofer sa le scanez gratuit.
Contactati-ma prin mesaj privat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.45 kb |
Vizualizat: |
de 25551 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 28 Noi 2008 01:26:39 Titlul subiectului: |
101795 |
|
In cazul autobuzului DJ 80 RUX i s-a modificat masiv portiunea corespunzatoare rezervorului de combustibil. Modificarile locului unde s-a aflat usa a II-a nu sunt cu mult mai pronuntate decat in cazul autobuzului DJ 49 RUX. La ambele autobuze a aparut o trapa a carei lungime este aproximativ egala cu latimea fostei usi din mijloc, dar, in cazul autobuzului DJ 80 RUX, aspectul exterior are serios de suferit din cauza modificarilor masive din zona rezervorului de carburant. Oare societatea care exploateaza autobuzele respective constientizeaza cat sunt de valoroase? Probabil ca nu.
|
|
Sus |
|
|
pilotF1
Data înscrierii: 06/Oct/2009 Ultima vizita: 27/Noi/2023 Mesaje: 86 Locație: Craiova
|
Trimis: Mie 20 Ian 2010 19:43:26 Titlul subiectului: sal |
122548 |
|
Am stat de vorba cu patronul firmei RUX TRANS si din pacate nu mai au nici un autobuz Roman UD 112, toate au fost casate.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 23 Oct 2010 18:48:21 Titlul subiectului: Autobuse Roman-112 |
135352 |
|
Produse intre 1974-1980, au fost primele autobuze romanesti echipate cu suspensii pe perna de aer.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iun 2011 10:50:51 Titlul subiectului: |
144592 |
|
Intr-un documentar despre mineriada difuzat ieri pe TVR2 au aparut in cadru, pentru cateva secunde, si 2 autobuze Roman 112, unul este cel galben surprins in capturile de mai jos, si un altul vopsit intr-o schema mai complicata; de asemenea, apare si un Roman 111.
Aveti idee ce anume era cu autobuzele astea, le recunoaste cineva? Oare minerii or fi venit cu ele tocmai din Valea Jiului?!? M-as mira sa fi rezistat unui asemenea drum... sau "minerii" (deghizati sau nu) le-or fi "rechizitionat" de pe drum?!?
Si, ca amuzament , numele de Roman 112 nu vine de la Petre Roman...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.17 kb |
Vizualizat: |
de 22760 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.6 kb |
Vizualizat: |
de 22760 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Feb 2012 11:54:59 Titlul subiectului: |
153584 |
|
Un Roman 112, poza pare facuta in Bucuresti, la capatul fostei linii de tramvai 12, CFR Progresu.
Sursa: www.flickr.com
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.05 kb |
Vizualizat: |
de 21718 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
licu
Data înscrierii: 27/Iul/2009 Ultima vizita: 08/Iun/2022 Mesaje: 18 Locație: Bacau
|
Trimis: Sâm 16 Noi 2013 00:21:34 Titlul subiectului: |
168902 |
|
O mai circula vreunul din asta pe strazile noastre?
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 25 Ian 2017 21:13:50 Titlul subiectului: ROMAN 112 SM |
188067 |
|
Buna. Cel din Satu Mare a fost casat deja
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 27 Ian 2017 06:05:28 Titlul subiectului: |
188086 |
|
Pacat. Trebuie sa mai existe vre-unul, chiar daca nu in circulatie de zi.
Ce mi se pare ciudat, ca Romanul 112 si 111 au semnale si stopuri care sunt de la alt MAN, cel putin stopurile.
Manul 750 HO si 750 HO U12 au ori stopuri dreptunghi (mai aproape de ce avea Dacia 1300) sau la U12 individuale in cerc, similare cu Ik4. Nicaieri nu am gasit de unde proveneau stopurile, pana acum
MAN 535 HO are stopuri exact cum le aveau Dacurile, cel putin ca forma. Culorile sunt diferite si amplasamentul marche arriereului, dar pana si baza oblica e la fel. Asa ca m-am intrebat daca Romanul original avea stopuri de Dac sau le avea rotunde?
Inca nu am gasit de unde sunt semnale de fata. Manul avea altceva, poate cu baza similar, dar cu un chenar mare de crom, si apoi semnalul mult mai subtire decat la Roman si eventual primele serii de Dac.
Este de design original?
Si am dat de o poza frumoasa. Un Roman de la ITC, cu o singura usa, si decapotabil!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
371.62 kb |
Vizualizat: |
de 15561 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 15561 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.64 kb |
Vizualizat: |
de 15561 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Ian 2017 10:54:10 Titlul subiectului: |
188091 |
|
Romanul decapotabil era folosit pe post de autobuz turistic ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Ian 2017 10:56:21 Titlul subiectului: |
188092 |
|
Am să întreb pe cineva și voi da un răspuns aici.
Later edit: am primit un răspuns: Autobuzul era folosit pe trasee regulate, dar pe care calatoreau de obicei multi turisti. De exemplu pe linia 10 Constanta - Tuzla sau pe linia 20 Constanta - statiuni - Mangalia.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Dum 29 Ian 2017 14:05:09 Titlul subiectului: |
188119 |
|
Din cate stiu, primele Roman 112 aveau stopuri de ...TV20 (ovale, monobloc, cu semnalizarea in mijloc si fara lampa de marsarier). Din 1976 au aparut stopurile dreptunghiulare folosite si pe DAC UD ulterior.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 30 Ian 2017 00:21:46 Titlul subiectului: |
188133 |
|
Ciudat ca nu le foloseau din inainte. E clar ce e dupa licenta MAN, dar nu de la 750, dar de la 535HO. Stiu lambile alea ovale, sunt similare cu cele rotunde (cum au IVA si tractoarele) cu aceaiasi inaltime, si portiunea galbena identica.
Nu mai apucam acum, dar sunt curious daca suportul pentru cele dreptunghiulare difera de la Roman si Dac, pentru ca diferea unghiul si suprafata unde se montau.
La Roman e mai curbat decat la Dac, dar ma gandesc ca semnalul sa fi fost proiectat deja pentru Dac (din 77 pena in 79 nu e exclus sa fi avut deja mult terminat pentru Dac). Fabrica ar fi putut monta stopurile de Dac de prin 77 pe Romanuri, chiar fara se le modifice. Am vazut multe asa cu stopurile care bat putin spre interior (comparatie cu Dac care sunt pefect, sau cel putin pe hartie trebuiau sa fie)
Oricum, mi se pare foarte interesanta asa, la nivel de istorie inginerica, ca aceste doua masini, Roman si Dac au atat de mult in comun, dar difera in alte zona drastic. Si nu sunt singurele, sunt exemple asa peste tot (de ex Ford Crown Victoria, care a aparut in 79 si s-a fabricat pana in 2011 si anumite piese noi au aparut pe seria veche inainte de a iesi modelul nou.)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Lun 30 Ian 2017 10:43:56 Titlul subiectului: |
188139 |
|
E cam greu de precizat daca suportul stopurilor dreptunghiulare era diferit la Roman fata de DAC, dar unghiul de montare nu cred ca era indeajuns de mare incat sa fie o diferenta "vizibila". In plus, in buna traditie romaneasca, e posibil sa se fi pastrat suporturile de pe Roman si sa le "prelucreze" un nea Dorel la forma de pe DAC...
P.S. In mesajul meu de mai sus nu la stopurile rotunde de IVA (sau Bucegi, UTB etc.) ma refeream, ci la cele numite si "barcute": http://tramclub.org/viewtopic.php?p=161646#161646
Asa ceva am vazut pe un troleu DAC-Romania 112E din prima serie.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 04 Feb 2017 03:04:06 Titlul subiectului: |
188215 |
|
Da, am inteles, al alea ma refeream si eu. "Barcute" lol.
Dar sunt elipse cu raza mare aceeasi ca la cele rotunde de IVA si partea galbena e aceeasi piese (acelasi numar de serie, sau ce or fi avut)
Barcutele erau si pe Dacuri si EPuri cel putin la Bucurestii Noi prin 90. Stiu ca erau cel putin doua 117E cu barcute, unul din ele avea luneta sparta si inlocuita cu 2 geamuri mici( gen primul geam de dupa usa1, cred)
Cat despre unghiul ala, e diferit si destul de mare diferenta. Ma gandesc ca la Roman erau facute "sa mearga" ca la Dacuri nu le-am vazut niciodata aiurea (cand erau noi) decat daca era lovita sau printr-un RK nefericit.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 27 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Sâm 04 Feb 2017 14:47:25 Titlul subiectului: |
188227 |
|
PaulIP a scris: | Din cate stiu, primele Roman 112 aveau stopuri de ...TV20 (ovale, monobloc, cu semnalizarea in mijloc si fara lampa de marsarier). Din 1976 au aparut stopurile dreptunghiulare folosite si pe DAC UD ulterior. |
Stopurile ovale de care spui au fost puse dupa RK, sau revopsiri sau alte motive. Din fabrica au iesit cu stopuri dreptunghiulare, ca si cele de care ai spus, folosite si pe DAC-uri.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 05 Feb 2017 05:20:28 Titlul subiectului: |
188235 |
|
Atunci revin la intrebarea initiala lol, daca aveau aceaisi baza ca cele de pe Dac. Imi inchipui ca nu, daca din fabrica au fost asa. In poza cu Manul 535 stopurile sunt aliniate cum trebuie, si am poza cu Dac la stop si ele sunt aliniate, si cum curbura e foarte deosebita, trebuie sa fi fost diferite, nu?
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 27 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Dum 05 Feb 2017 19:22:55 Titlul subiectului: |
188250 |
|
Da, asta ar fi singura diferenta, la Roman fiind acea curbura.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 20 Feb 2017 02:57:17 Titlul subiectului: |
188419 |
|
Stie cineva care este lungimea 112UD Roman? Este clar mai lung decat un DAC.
Alta chestie, 750 HO are motorul in spate, si nu este modelul de licenta. 750 normal este, ca se vede la numarul si inaltimea treptelor. Tot ma uitam si nu stiam de ce arata ciudat. E mai coborat tot autobuzul, si geaurile sunt mai inalte (pornesc de mai de jos. Se vede cel mai bine la geamurile coltare de spate)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
liviumarius96
Data înscrierii: 08/Sep/2015 Ultima vizita: 21/Noi/2022 Mesaje: 16 Locație: Baia Sprie
|
Trimis: Lun 20 Feb 2017 21:58:34 Titlul subiectului: |
188423 |
|
Autobuzul Roman 112 UD a fost licenta a tipului MAN 890 UO M12A
|
|
Sus |
|
|
|