|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Sâm 12 Iul 2008 19:43:45 Titlul subiectului: Italia, Perugia |
95685 |
|
O scurta prezentare a transportului din capitala Umbriei si din jurul ei.
Pentru inceput trebuie sa spunem ca vorbim de un oras cu 150-200 mii de locuitori stabili, dar adaugand la asta numarul celor care vin zilnic sa lucreze in oras, plus turistii si numarul mare de studenti, cifra ajunge la (sau chiar depaseste) 300 mii. Partea noua a orasului este ca orice oras normal, nu pune mari probleme in privinta transportului, centrul istoric insa creeaza mari dificultati, prin strazile inguste si rampele/pantele foarte abrupte.
Recent (in luna iunie a anului curent) transportul local a fost unificat in PUM - Planul Urban de Mobilitate, centralizand administratia si simplificand taxarea calatorilor. PUM cuprinde APM-ul, firma de transport cu autobuze, ACAP, care detine linii de microbuz, Minimetro-ul (realizat din cate stiu din fonduri europene, dar s-ar putea sa gresesc), FCU - Calea ferata Centrala din Umbria si biletul unic da posibilitatea de a calatori si cu trenurile FS/Trenitalia.
Biletul costa 1 E, iar daca il cumperi la bord, de la sofer, 1,5E (mai sunt si alte variante, mai complexe, despre care va spun altadata), este o cartela magnetica, validata cu aparate electronice.
Sa vedem parcul de vehicule:
FCU foloseste diverse automotoare, nu am calatorit cu ei, nu cunosc detalii.
ACAP are dube Renault Master cu o jumatate de usa tip "armonica" asemanatoare cu ce au Iveco-urile italiene din Bucuresti si cateva Sprintere cu acelasi tip de usa, insa cu 4 segmenti. Si microbuzele sunt dotate cu validatoare electronice. Mentionez ca nu am vazut pana acum mai mult de 5-6 calatori intr-un astfel de vehicol.
Minimetro-ul ... Imaginati-va niste telecabine cu cablul sub ele. Sunt niste vehicule mici, fara conducator, complet automatizate, actionate de un cablu; au o cale de rulare metalica, si roti cauciucate de ghidare in zona statiilor.
Intentionat am lasat autobuzele la sfarsit, pentru ca aici e mai mult de povestit: APM are si autobuze interurbane (am vazut Irisbus MyWay, de exemplu) dar sa trecem la cele urbane. Parcul este format din autobuze Irisbus Iveco CityClass cu motor Cursor, si ceva mai putine BredaMenarinibus de 12m (nu stiu modelul), ambele pe GAZ METAN. In doua saptamani am vazut un singur Iveco pe motorina. Nu cunosc detaliile sistemului, pot sa va spun ca autobuzele poarta simbolul CNG (gaz natural comprimat?) si au un rezervor destul de mare dar elegant mascat pe plafon, cu supapa de alimentare montata in stalpul din spatele cabinei soferului. De asemenea poarta inscriptia "Io vado a metano" (eu merg pe gaz metan). Sunt silentioase, si urca bine (ma asteptam ca un autobuz pe gaz sa fie mai lenes), parca in cazul Iveco-ului motorul e mai turat decat ar fi unul pe motorina. Dar observatia asta nu e relevanta, pentru ca am parcurs un traseu cu urcari de peste 10% si statii in rampa de lejer 7-8%.
Toate autobuzele au un sistem de aer conditionat foarte (prea) performant, dar si destul de zgomotos spre exterior. Inauntru nu prea se aude, dar daca stai pe strada si vine autobuzul pe drum orizontal sau in coborare, prima data auzi ventiloatoarele aerului conditionat si abia cand ajunge langa tine se aude si motorul. Zic prea performant, pentru ca si pe portiuni cu statii foarte dese (3-400m) e foarte frig in masina, daca esti putin transpirat chiar risti sa racesti. Nu am masurat, dar mi s-a parut ca pe o caldura de 34-35 de grade in autobuz nu au fost mai mult de 22-23 de grade.
Urcarea se face pe usa din fata (si la nevoie pe cea din spate) iar coborarea la mijloc. Oprirea trebuie ceruta atat in autobuz, apasand pe buton, cat si in statie, facand semn cu mana.
Singurul aspect negativ e frecventa, care in timpul verii (non-scolastico) e in medie de 40 min., conform indicatoarelor din statii.
(povestea continua cand ajung acasa si o sa am pozele, sau daca mai aveti intrebari pana atunci).
|
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Vin 01 Aug 2008 14:40:44 Titlul subiectului: |
96548 |
|
Revin cu pozele.
Descriere: |
Un Irisbus/Iveco City Class pe gaz metan. Din 96 de vehicule 75 merg pe gaz. |
|
Mărime fișier: |
1.34 MB |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
Acelasi tip de autobuz vazut de sus. Se vede rezervorul de gaz si aparatul de aer conditionat. |
|
Mărime fișier: |
1.28 MB |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
Un BredaMenarinibus pe gaz. Pe afisaj randul de sus arata capatul de linie, iar cel de jos traseul. |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
Un iveco pe motorina. La aspect, pe langa lipsa rezervorului (evident ;-) ), o alta diferenta e ca cele pe motorina au geam in spate. |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
Minimetroul. Mai multe detalii si poze oficiale pe www.minimetro.com si pe situl celor de la Leitner Technologies. |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
Un automotor diesel (FIAT ?) de la F.C.U. |
|
Mărime fișier: |
1.47 MB |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
In zona centrala totul trebuie sa fie mic, asa si autobuzul pentru turul orasului: Iveco Daily. |
|
Mărime fișier: |
848.47 kb |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
Un autobuz strecurandu-se printr-o poarta antica. |
|
Mărime fișier: |
1.39 MB |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
Descriere: |
O situatie tipica: doua autobuze (Irisbus, vazut din fata, si Breda vazut din spate) se intalnesc in zona "larga" a unei strazi, urmand sa intre, cand semaforul se face verde, pe partile inguste, unde abia daca incape unul (pietonii trebuie sa s |
|
Mărime fișier: |
944.81 kb |
Vizualizat: |
de 11287 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Sâm 02 Aug 2008 09:31:42 Titlul subiectului: |
96559 |
|
Iata si biletele (din pacate scannerul a vrut sa fie mai destept, si nu se vad marginile):
-bilet de o singura calatorie de 70 de minute (poti schimba linia) - 1 E
-bilet de o singura calatorie de 70 de minute, cumparat la bord - E 1,50
-bilet de 10 calatorii a cate 70 min, valabil 1 an - E 8,60
Pe verso se vede si o greseala a unui validator, a zecea cursa a fost tiparita peste a doua. Se inscrie data, ora, un cod care probabil indica masina, linia sau validatorul, si in cazul biletului cu 10 calatorii, si numarul calatoriilor ramase.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.14 kb |
Vizualizat: |
de 11263 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|