Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
klaxx
Data înscrierii: 21/Iul/2008 Ultima vizita: 26/Iul/2008 Mesaje: 1 Locație: Craiova
|
Trimis: Lun 21 Iul 2008 20:07:44 Titlul subiectului: Metrou in alte orase din Romania? |
96066 |
|
Exista vreun proiect pentru realizarea unei linii de metrou intr-un oras de provincie din tara?
Stiu ca la un moment dat au fost unele discutii la un oras, nu mai stiu care, dar si-au dat seama ca nu avea rost sa faca metrou intr-o o localitate relativ mica. _________________ Sa facem ce ne place |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Iul 2008 22:58:53 Titlul subiectului: |
96074 |
|
Nici un alt oras nu e la fel de aglomerat ca Bucurestiul.
Daca s-ar pune problema transportului in comun, ar trebui sa se gandeasca la modernizarea/suplimentarea parcului de autobuze, troleibuze si tramvaie, care sunt mult mai putin costisitoare decat un metrou. |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Oct 2008 18:55:58 Titlul subiectului: |
99564 |
|
In general nu prea se justifica constructia metroului in orase sub 700 mii de locuitori . Si cum in Romania doar Bucuresti are o asemenea populatie este clar ca nu vom vedea prea curand metrou in alte orase .
Parca in Cluj se vorbea la un anumit moment de metrou , dar probabil ca intre timp si-au dat seama ca proiectul nu este viabil ( sau poate atunci cand se discuta era an electoral , cine stie ...)
La noi in Romania se lanseaza multe proiecte , in purul stil balcanic ce ne caracterizeaza , dar de facut nu prea se face mai nimic ( in 20 de ani in Bucuresti nu s-a reusit finalizarea tronsoanelor de metrou incepute inainte de 89, nu mai vorbim de inceperea unor noi lucrari...) |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Oct 2008 19:51:32 Titlul subiectului: |
99567 |
|
Pentru ca investitia unui metrou sa fie rentabila este nevoie ca in orasul respectiv sa fie fluxuri destul de importante de calatori, astfel sunt bani aruncati pe fereastra. Inainte de a ne gandi la metrou in celelalte orase mai mari ale tarii, in primul rand acestea trebuie sa aiba un transport de suprafata civilizat. In general pentru orasele cu cateva sute de mii de locuitori este suficienta investitia intr-o linie detramvai cu cale separata de rulare, investitia fiind mai mica decat in cazul unui metrou clasic. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 14 Oct 2008 19:52:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Citaro_2
Data înscrierii: 02/Sep/2008 Ultima vizita: 07/Mai/2013 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Oct 2008 19:51:49 Titlul subiectului: |
99568 |
|
Eu am auzit un zvon ca in Brasov ar dori sa faca metrou dar sincer nu ii gasesc logica.Nu este foarte aglomerat plus ca au facut bulevardele cu sens unic. _________________ Un transport iesit din comun! |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 664 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 10 Noi 2008 23:50:05 Titlul subiectului: Metrou in provincie! |
100879 |
|
Conform spuselor lui Ceasusescu: Bucurestiul, Galati+Braila, Timisoara, Clujul, Iasiul urmau a avea metrou. La Galati+Braila se ridicase digul pentru a pune linie de tramvai interurbana(momentan e strada) dar daca Ceausescu a murit... totul a ramas blocat. Pana acum Bucurestiul avea 10 linii de metrou, iar celelalte orase ar fi avut deja metrou sau ar fi fost in constructie. La Galati fiind cel mai greu de realizat deoarece solul nu permite acest lucru, se incerca un monorai sau un metrou de suprafata.... DOAR VISE IN MOMENTUL ACESTA...In prezent daca ar face metrou Galati+Braila ar fi cel mai bun lucru din secolul 21..... si ar atrage investitori, pentru dezvoltarea zonei metropolitane GALATI ce va fi intinsa pe 3 judete. Galati (orasul, zona industriala si comunele aferente), Braila(orasul, Lacu Sarat, Chiscani, comune aferente) si Tulcea(orasul Macin si 3 comune din vecinatatea Galatiului) |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mar 11 Noi 2008 01:43:11 Titlul subiectului: |
100884 |
|
Eu auzisem ca la Cluj exista intentia de a introduce metrou care sa circule si la suprafata. Ideea era ca ei spuneau ca vor ca orasul sa ajunga la 1 mil de locuitori in cativa ani si de aceea s-au candit ca metroul ar fi destul de avantajos. Vom vedea! |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Lun 30 Mar 2009 19:51:47 Titlul subiectului: |
108788 |
|
Asa cum a mai spus cineva mai sus, metrou in alte orase ar insemna o mare investitie, un deranj extraordinar pentru locuitori si turisti si rezultate nu pe masura asteptarilor. Bine ca n-a mai apucat Ceausescu sa faca metrouri, si asa muream de foame ... _________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Dum 21 Mar 2010 22:40:12 Titlul subiectului: |
124898 |
|
Deja cred ca fluxul de calatori cam da semne ca ar cam fi nevoie de metrou si in regiunea Braila-Galati. Iar prima linie de metrou ar putea fi Parc CFR-Micro 19-Dig-Bd Dorobanti-Radu Negru-Carrefour. Cu urmatoarele statii: In Galati: Parc CFR-Centru-Micro 19 si in Braila: Plantelor, Piata Mare, Bariera Calarasi, Radu Negru, Carrefour. |
|
Sus |
|
|
katalin
Data înscrierii: 11/Noi/2009 Ultima vizita: 16/Noi/2013 Mesaje: 79 Locație: Braila
|
Trimis: Sâm 08 Mai 2010 09:53:26 Titlul subiectului: |
126730 |
|
Ar fi buna ideea doar ca nu se va putea construi metrou pe Dorobanti deoarece este sub linia de tramvai canalul colector este mai vechi si s-ar putea surpa. |
|
Sus |
|
|
22VIN
Data înscrierii: 24/Mai/2010 Ultima vizita: 09/Sep/2014 Mesaje: 12 Locație: Pitesti; Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Aug 2010 15:18:01 Titlul subiectului: |
131525 |
|
Linie de metrou pe astfel de distante e cam aberant. O solutie mai buna ar fi o linie de tren de mare viteza, solutie care ar fi excelenta intre Pitesti si Bucuresti, unde cu maxi-taxi/autocar faci ~1h10min intre autogari si cu trenul ~2h . |
|
Sus |
|
|
VladC
Data înscrierii: 27/Mai/2012 Ultima vizita: 23/Iul/2012 Mesaje: 1 Locație: Bacau, Romania
|
Trimis: Dum 27 Mai 2012 21:04:41 Titlul subiectului: |
155973 |
|
Am gasit asta pe internet
http://www.deferlari.ro/2011/04/investitie-de-importanta-capitala-in.html
... nu stiu daca este chiar necesar asa ceva intr-un oras cu doar 175.000 de locuitori.
"Investiție de importanță capitală în Bacău!
Ceea ce părea doar un vis, a prins contur într-un moment când nimeni nu se aștepta. Bacăul a primit undă verde pentru cea mai importantă investiție din istorie, marcând cu siguranță un punct de cotitură în evoluția sa urbană viitoare.
Prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară I – Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere, vom beneficia peste 10 ani de un sistem modern și ecologic de transport subteran, pentru care U.E. a alocat, într-o primă etapă 478,9 mil. euro, la care se adaugă 5 mil. euro contribuție de la bugetul municipiului.
Linia de metrou (vezi harta) va urmări traseul Ștefan Gușe (cartierul C.F.R.) - gară - str. Mioriței - str. 9 Mai - str. Republicii, o zonă care la suprafață era de mult suprasolicitată de traficul rutier urban și cel de tranzit. Au fost proiectate 13 stații, urmând ca în perspectivă numărul acestora să crească la 18.
Mai multe detalii în curând." |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 27 Mai 2012 21:09:49 Titlul subiectului: |
155974 |
|
Trebuie studiata data postarii articolului respectiv, va pune totul intr-o lumina noua. |
|
Sus |
|
|
BMC
Data înscrierii: 04/Noi/2013 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 34 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 19 Noi 2013 09:23:21 Titlul subiectului: |
168970 |
|
Katalin, eu o sustin atat pe Sheena cat si pe tine. Daca nu se poate pe sub Dorobanti, se poate sigur pe sub Grivitei sau pe sub Mihai Bravu. Sau pe la Gara pe sub liniile CFR, astfel incat sa aibe Braila metrou si la Gara. Metroul sa circule pe sub liniile CFR de la Gara si pana la Billa 2. Apoi sa o coteasca pe sub Grivitei sau pe sub Mihai Bravu ori pe sub Stefan cel Mare. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mar 10 Dec 2013 13:41:57 Titlul subiectului: |
169465 |
|
Încă un oraș din România ar putea avea METROU
Locuitorii Capitalei se pot bucura de transportul subteran de câteva zeci de ani, astfel că edilii marilor orașe sau municipii din provincie au început să își facă planuri pentru mutarea unei părți importante din traficul suprateran în subteran.
Cel mai mare oraș din vestul României ar putea avea metrou sau cale ferată subterană care să lege două obiective mari (gara de aeroport). Cel puțin asta își dorește primarul Timișoarei, Nicolae Robu, care a declarat, în urmă cucâteva zile, că că noua linie de metrou, în lungime de opt kilometri, va începe la Gara de Nord, va trece pe la mall, Gara de Est și se va termina la Aeroportul Internațional Timișoara, scrie Capital.
Robu susține că a prezentat această idee la Barcelona, unde a fost încurajat să o ducă mai departe, iar apoi, la Karlsruhe, a văzut că municipalitatea tocmai a început un proiect de mutare a liniilor de tramvai în subteran.
"Asta e soluția – liniile de cale ferată trebuie să fie duse în subteran, și cu această ocazie sigur că se va realiza și o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale orașului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate și se va putea face repede și la prețuri convenabile așa ceva. Sunt acele utilaje cârtiță care străpung munții, merg pe sub mări, pe unde vrei", a spus Robu.
Ulterior, în locul actualei linii de cale ferată ar urma să existe un teren disponibil de 8 kilometri lungime.
Primarul a mai spus că acest proiect se va regăsi în portofoliul municipiului Timișoara pentru perioada 2014-2020. Urmează doar să se găsească o sursă de finanțare.
Sursa: realitatea.net |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 10 Dec 2013 14:56:03 Titlul subiectului: |
169468 |
|
Desi sunt sceptic ca se va realiza, idea e buna: sa nu fie metrou propriuzis, ci un tramvai subteran, astfel nu ar mai fi probleme de trafic, masini parcate aiurea etc. si costurile de realizare ar fi mai mici.
Defapt, daca va uitati atent, si linia 1 de metrou din Budapesta este tot un fel de tramvai subteran. |
|
Sus |
|
|
Radu Tudor
Data înscrierii: 21/Aug/2013 Ultima vizita: 02/Feb/2020 Mesaje: 38 Locație: Targoviste
|
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Dec 2013 22:31:25 Titlul subiectului: |
169737 |
|
Parerea mea e ca metrou (subteran) e ceva de domeniul SF in alte orase afara de Bucuresti. Nu vedeti cu ce spor se lucreaza la metroul din Dr. Taberei? Ba ii mai fac si statie din 2 in 2 metri (exagerez, dar statiile vor fi foarte scurte) ceea ce nu e tocmai util pentru bucuresteni.
Eu as vedea solutii mai ieftine, metrourile suspendate (acolo unde se poate), ceva gen Wuppertaler (nu stiu daca am scris bine orasul) din Germania. Sunt mult mai usor de construit fata de metrourile subterane.
Dar eu sunt doar un om ne-de-specialitate... |
|
Sus |
|
|
Radu Tudor
Data înscrierii: 21/Aug/2013 Ultima vizita: 02/Feb/2020 Mesaje: 38 Locație: Targoviste
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2013 17:25:43 Titlul subiectului: |
169754 |
|
In Targoviste linia exista si trece aproape de centrul orasului. Ar mai trebui doar amenajate statiile, insa cred va fa ramane doar pe foaie. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mar 18 Feb 2014 14:02:18 Titlul subiectului: |
171235 |
|
Al doilea oraș din România care va avea metrou
Timișoara, cel mai mare oraș din vestul țării, ar putea să aibă în curând o linie de metrou, relatează Timiș Online.
Primarul Timișoarei, Nicolae Roibu, a declarat că a decis realizarea unei linii de metrou cu o lungime de 8 kilometri, care să lege centrul orașului de aeroport. Proiectul urmează să intre în planul de buget pentru perioada 2014-2020, sursa de finanțare nefiind încă cunoscută.
„Asta e soluția – liniile de cale ferată trebuie să fie duse în subteran, și cu această ocazie sigur că se va realiza și o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale orașului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate și se va putea face repede și la prețuri convenabile așa ceva. Sunt acele utilaje cârtiță care străpung munții, merg pe sub mări, pe unde vrei", a spus Robu.
Linia de metrou va porni de la Gara de Nord, va ajunge la Gara de Est și se va termina la Aeroportul Internațional Timișoara.
Aeroportul din Timișoara a raportat în 2013 un trafic de circa 750.000 de pasageri, cu jumătate de milion mai puțin față de nivelul din urmă cu doi ani. Din traficul total, 340.000 de pasageri au zburat cu Wizz Air și 100.000 cu Carpatair.
Sursa: realitatea.net |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Feb 2014 14:25:41 Titlul subiectului: |
171236 |
|
Adica nu ai bani sa modernizezi tramvaiele sau sa cumperi altele noi dar primarul viseaza la metrou ? In ce univers traieste primarul Timisoarei ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 19 Feb 2014 14:31:01 Titlul subiectului: |
171249 |
|
In universul numit "Cum sa ii prostesc mai bine pe prostii care m-au votat ca eu sa sifonez cat mai bine banii". Cam asta cred ca ar fi raspunsul la intrebarea ta. Ai dreptate, nu au bani nici sa vopseasca saraciile alea de pe liniile lor, sau macar sa le transforme in ceva mai de Doamne-ajuta, dar el viseaza la metrou. E un truc prin care sa se scurga gramezi de fonduri pe niste studii de fezabilitate si de alt tip care probabil vor infirma aceasta idee. Parerea mea, pe care mi-o mentin, din observatii empirice, sa zicem, este ca un oras sub 500.000 de insi, nu are nevoie de metrou. Chestia asta s-ar putea infirma, doar daca sa zicem acel orasel este centrul unei ari metropolitane extrem de industrializata sau de un business fabulos. Exemplu in acest sens este Manchester, care ca oras are 400.000 de locuitori, dar ca judet are vreo nu-stiu-cate milioane care vin sa munceasca in orasul capitala. Dar Timisoara? Nu e nici pe departe de acest calibru avand in vedere ca e oras al Romaniei, nu al Regatului Unit... Argumentul meu sta in picioare, fiind demonstrat de situatia orasului Sheffield in care stau, cu 650.000 de locuitori dar mult mai slab economic si industrial, la ora actuala, asa ca trei linii de tramvai usor sunt arhisuficiente. Metroul e o treaba absolut foarte serioasa si extrem de costisitoare... _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 06 Apr 2019 06:54:37 Titlul subiectului: |
200011 |
|
Se pare că proiectele metrourilor de la Cluj și de la Timișoara prind contur. Iată un articol pe această temă:
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/doua-orase-se-pregatesc-sa-construiasca-metrou-cu-fonduri-ue-cel-din-cluj-gata-in-2027.html
Citat: | Primăriile din Cluj-Napoca și Timișoara fac câțiva pași înainte pentru a avea, în următorii ani, metrou.
Autoritățile se pregătesc să acceseze fonduri europene de miliarde de euro și au stabilit deja traseele trenurilor. La Cluj, am putea circula cu metroul, cel mai devreme, în 2027.
Primăria Cluj-Napoca a semnat deja cu primarii din zona metropolitană a orașului un acord pentru construcția unei linii comune de metrou. În prima fază, metroul va pleca din localitatea Florești și va avea stații în cartierul Mănăstur, la Sala Polivalentă, Piața Unirii, Bulevardul 21 Decembrie și la Podul Ira - în total 16 kilometri. Ulterior, linia va fi extinsă cu încă 8 kilometri și va lega de oraș și localitățile Gilău și Luna.
Efectele unei linii de metrou
Potrivit unui studiu obținut de Primărie, în fiecare dimineață din Florești în Cluj ajung undeva la peste 15 mii de mașini. Metroul, care în prima fază ar porni din cea mai mare comună a țării, va reduce traficul pe acest tronson la jumătate.
Finanțarea se ridică la peste un miliard de euro, iar municipalitatea vrea să acceseze cât mai rapid fonduri europene. Săptămâna viitoare va fi deschisă licitația pentru studiile de prefezabilitate.
Metroul care ar urma să aibă 14 stații va parcurge tot centrul Clujului, iar mai apoi va ajunge la ieșirea din oraș spre Baia Mare. Distanța va putea fi parcursă de călători în mai puțin de o jumătate de oră.
Emil Boc, primar Cluj-Napoca: “Căutam soluții pentru metrou suprateran în afara orașului și subteran în interior. N-am inventat apa caldă, aceste măsuri au fost deja aplicate și în vestul Europei, dar trebuie să accelerăm aceste proiecte.”
La Timișoara, există un plan pentru construirea a două linii de metrou încă din 2013. Garniturile ar urma să plece de la aeroport și din localitățile de la marginea orașului către centru. În total, 30 de kilometri.
Nicolae Robu, primarul Municipiului Timișoara: ”Acum există un program național care va sprijini realizarea de metrouri și subterane, și de suprafață, și combinate, și chiar suspendate în orașele cu peste 300 de mii de locuitori. Noi vom aplica și deja este făcut un studiu și avem o hartă cu traseul pe care îl propunem.”
La Timișoara există deja șapte subsisteme de transport public în comun. Cele mai noi sunt vaporeto, pe canalul navigabil Bega, și trotineta electrică, inaugurată recent. |
Personal, sunt și pentru, și împotriva construirii metrourilor din aceste două orașe, deoarece:
PRO:
Ajută la mobilitatea orașelor.
Timișoara este Capitala Culturală a Europei în 2021, deci un sistem de metrou i s-ar potrivi mănușă.
Clujul este destul de congestionat la orele de vârf, metroul este o soluție impetuoasă.
CONTRA:
Niciunul dintre cele 2 orașe nu are peste un milion de locuitori, cifra standard pentru metrou.
Pe durata lucrărilor, traficul de suprafață va fi paralizat.
Eu le urez felicitări clujenilor și timișorenilor pentru îndrăzneală de a construi un sistem de metrou, dar ar trebui să țină cont de criteriile enunțate la CONTRA. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 06 Apr 2019 20:20:38 Titlul subiectului: |
200023 |
|
Cel de la Cluj are o oarecare logica, legand Florestiul de oras. Cel de la Timisoara este........pura fantezie a unuia care se crede mare primar...... _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Dum 07 Apr 2019 08:28:17 Titlul subiectului: |
200038 |
|
Exact. Asa spun si alti oameni din Primaria Timisoara, da asta e... _________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
|