Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze MAZ din Galati
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Aug/2017
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Mie 13 Aug 2008 16:07:13    Titlul subiectului: Autobuze MAZ din Galati 96973

A visit to the Autobuze depot on 13th August revealed 19 new MAZ buses which had yet to be registered. I was told that they were delivered by road in two shipments, 10 arriving by 9th August and a further 9 on 12th August. A total of 30 buses of this type are expected.

O vizita la Autobaza, pe data de 13 august, a insemnat descoperirea a 19 autobuze MAZ noi, neinregistrate inca. Mi s-a spus ca fusesera livrate in doua transe, pe calea rutiera, 10 ajungand pe 9 august si urmatoarele 9 pe 12 august. Se astepta un numar total de 30 de autobuze de acest tip.



130808 004r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.8 kb
 Vizualizat:  de 24041 ori

130808 004r.jpg



130808 003r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.8 kb
 Vizualizat:  de 24041 ori

130808 003r.jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Joi 14 Aug 2008 12:53:12    Titlul subiectului: 96987

Stie cineva unde au fost produse aceste autobuze, din ce stiu eu fabrica mama e in Belarus-Minsk, dar mai au o fabrica si in Lituania-Baltija, tara membra UE (produsele de aici sunt fara taxe vamale).
http://www.mazbaltija.com/en/

Aceste autobuze sunt MAZ 203, creatie proprie MAZ
http://www.mazbaltija.com/en/production/maz_54408/
Din fisa tehnica vad ca au renuntat la motorizari Renault/Mercedes.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 16 Aug 2008 11:10:38    Titlul subiectului: 97045

Potrivit unui interviu directoarea Transurb a precizat ca autobuzele MAZ vor circula pe traseiele 102, 20 si 9, iar troleibuzele pe traseul 102 si 104.
Iar autobuzele DAB vor intra pe alte trasee. Aceste achizitii vor intra pe trasee la inceputul lunii septembrie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 17 Aug 2008 12:12:39    Titlul subiectului: 97069

Renuntarea la motorizarile oferite de doua firme cu experienta in domeniu nu este neaparat o veste buna. Desi in acest fel pretul probabil ca este mai scazut, se pune problema fiabilitatii autovehicului.
Nu trebuie uitat ca acest model de MAZ este adus in premiera in tara noasta si din acest punct de vedere ar fi fost mai bine sa beneficiem de un produs deja testat in alte localitati.
Apropo, iata ce am gasit in link-ul de la ASUS
The following systems can be installed by an extra demand:
Automatic stop announcer:
Independent heater air of a cabin;
Radio cassette player;
Electronic indicator
Wheel stop — 2 it;
Air conditioner.
Si cum s-a mers pe oferta cu cel mai mic pret...probabil ca adio aer conditionat. Sa speram ca macar ventilatia e buna pentru ca altfel o sa ne coacem inauntru in cel mai pur "DAB style" Razz. Totusi observ o "cocoasa" in zona frontala a acoperisului...cine stie.
Oricum, este interesant de remarcat faptul ca la aceste autobuze cabina soferului este separata de salon printr-un perete despartitor, fapt ce poate fi remarcat si in pozele lui Terry Lawson dar si in prezentarea de pe site-ul MAZ unde se mentioneaza ca usa de la cabina soferului poate fi actionata independent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 06:50:58    Titlul subiectului: 97194

Iata ce mai gasim rasfoind presa galateana de azi:

Monitorul de Galati

"Noile autobuze Maz nu au aer conditionat
Conducerea societatii de transport local precizeaza ca cele 30 de autobuze marca Maz, care vor intra pe trasee in urmatoarea perioada, nu au aer conditionat intrucat folosirea acestuia nu este eficienta in perioadele calduroase.

Dupa publicarea materialului legat de innoirea parcului auto al SC Transurb, am primit la redactie mai multe mailuri si scrisori legate de folosirea aerului conditionat pe noile mijloace de transport in comun. Conform informatiilor primite de la conducerea societatii de transport local, folosirea aerului conditionat s-a dovedit ineficienta si extrem de costisitoare, motiv pentru care ea nu a fost avuta in vedere ca optiune la achizitia noilor autobuze. “Folosirea aerului conditionat nu este eficienta. Stiu ca mereu se foloseste exemplul Bucurestiului, care este singurul oras din tara cu autobuze dotate cu aer conditionat dupa ce calatorii au cerut acest lucru. Vreau sa va spun ca pana la urma s-au convins si ei ca nu este eficient sa utilizezi aerul conditionat in mijloacele de transport, iar acum noile autobuze achizitionate in Bucuresti nu mai au au aceasta dotare”, ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici.

Aceeasi problema la autobuzele second-hand

Intrebarile galatenilor legate de instalarea aerului conditionat vin pe fondul temperaturilor excesive, de peste 35 de grade Celsius, care au afectat orasul in ultimele zile si care transforma mijloacele de transport in comun in adevarate saune ambulante. Un cetatean ne-a intrebat, spre exemplu, de ce autobuzele second-hand aduse din Danemarca nu aveau aceasta dotare si in primul rand de ce aceasta nu a fost avuta in vedere la achizitia lor. Desi am mai scris pe acest subiect, vom relua cateva dintre aspectele consemnate in materialele anterioare.

Achizitia autobuzelor second-hand a fost o solutie “de avarie”, in conditiile in care buna parte din parcul auto al societatii publice de transport local se dezintegra din cauza vechimii. Multe autobuze nici macar nu mai puteau fi reparate, indiferent cat s-ar fi cheltuit pentru readucerea lor pe trasee, ca sa nu mai amintim cat combustibil consumau. Din datele primite de la Transurb reiese ca s-a optat pentru achizitia mijloacelor de transport din Danemarca, pentru care s-au achitat doar taxele vamale si costurile transportului in tara. Cat priveste aerul conditionat, oricata suparare ar genera raspunsul dat de Transurb, problema ramane aceeasi ca la noile autobuze: ineficienta sistemului, in conditiile in care opririle in statii sunt foarte dese, fapt care nu permite mentinerea unei temperaturi cat de cat constante in mijloacele de transport."

Totusi daca nu ma inseala memoria, al doilea lot de Citaro are aer conditionat inclusiv pentru salon in timp ce primul nu dispune de aceasta facilitate. Pe de alta parte, achizitia de autobuze cu aer conditionat ar fi implicat costuri suplimentare atat la achizitie cat si in exploatare.

In alta ordine de idei, din surse neoficiale am aflat ca MAZ-urile nu vor intra prea curand pe traseu pentru ca se asteapta sosirea intregului lot precum si inmatricularea si setatea afisajelor digitale pentru toate vehiculele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2017
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 11:55:23    Titlul subiectului: 97202

Citat:
“Folosirea aerului conditionat nu este eficienta. Stiu ca mereu se foloseste exemplul Bucurestiului, care este singurul oras din tara cu autobuze dotate cu aer conditionat dupa ce calatorii au cerut acest lucru. Vreau sa va spun ca pana la urma s-au convins si ei ca nu este eficient sa utilizezi aerul conditionat in mijloacele de transport, iar acum noile autobuze achizitionate in Bucuresti nu mai au au aceasta dotare”, ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici.
Dom' director minte, aerul condiționat funcționează foarte bine și este apreciat de călători, chiar în condiții de caniculă atmosfera din autobuze este plăcută. De asemenea, lotul 2 de Citaro are AC, în niciun caz nu s-a renunțat la el. Iar Bucureștiul nu este singurul oraș cu autobuze dotate cu AC, mai este și Timișoara din câte știu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 12:33:43    Titlul subiectului: 97209

Realitatea este ca un vehicul care foloseste aerul conditionat consuma mai mult decat unul care nu are sau care nu foloseste aceasta facilitate
Sincer sunt dezamagit, as fi vrut macar odata sa vad o treaba facuta cu cap si cu coada la Transurb. Pana acum s-au adus autobuze improprii dintr-un punct sau altul de vedere cu cerintele transportului galatean. Acum, cand in sfarsit se aduce ceva nou si culmea, si in premiera pe tara, vad ca obiceiul de a merge pe solutia mai ieftina pana in panzele albe nu a disparut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 12:57:27    Titlul subiectului: 97211

Lucrurile trebuie privite putin si in perspectiva: La 75 de bani calatoria, chiar nu mi se pare ca ar trebui sa existe pretentii pentru aer conditionat! In cazul aerului conditionat cheltuielile mari nu sunt cele de achizitie ci cele de exploatare, cand dupa cum spuneau si cei dinainte consumul de motorina creste semnificativ. Si aceasta motorina in plus trebuie platita de undeva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 13:15:42    Titlul subiectului: 97216

Asta este o afirmatie foarte interesanta si o sa imi permit sa fac o mica divagatie de la subiectul principal.
Intotdeauna dubarii si-au scumpit biletele doar dupa ce Transurb-ul a majorat pretul. Dar daca societatea locala de transport isi majoreaza la 1 leu calatoria biletele, stau si ma intreb la cat ar trebui sa majoreze maxi-taxi-urile. Aici intervine un aspect interesant pentru ca 1 leu este pragul psihologic pentru pretul unui bilet de maxi-taxi si deja preturile nu s-au majorat de mult timp.
Pe de alta parte, numarul blatistilor a scazut semnificativ in ultimii ani pentru ca si controalele s-au intensificat si s-a renuntat la cele facute impreuna cu actuala politie comunitara, ai carei agenti nu manifestau mare interes in a vedea daca biletul prezentat are chiar modelul de capsare prezent in vehicul sau daca toti au bilete.
Personal inclin sa cred ca la 1 leu de calatorie, Transurb-ul nu si-ar pierde clientii. Dar aici e o alta discutie...
Intors inapoi la realitate stau si ma intreb ce reprezinta cocoasa aia de deasupra cabinei soferului surprinsa in pozele lui Terry Lawson, ca de la aer conditionat ne-am lamurit ca nu este Confused Confused

Daca intr-adevar TRANSURB-ul s-a deranjat sa comande A/C pentru sofer, ceea ce m-ar mira, chestia o sa se reflecte intr-un mod negativ.
Cabina soferului e inchisa si in timp ce "nenea" sofer o sa conduca lejer la 25 de grade calatorii din salon se vor "coace" la vreo 10 grade in plus intr-un spatiu relativ inchis.
In plus, in Bucuresti, unde Citraro-urile din prima serie au A/C pentru sofer, daca nu ma insel, am vazut la un asemenea exemplar de pe traseul 104 cartoane puse peste gurile de circulatie a A/C astfel incat curentul sa fie deviat spre salon. E cam aiurea sa conduci o jumatate de zi cu A/C in ceafa sau in fata. Te duci acasa nauc... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 15:35:06    Titlul subiectului: 97235

Au mai fost discutii despre oportunitatea A/C in cabina si acum 2 ani cand au venit Mercedes-urile in Bucuresti. Argumentele care sustineau acest lucru (care mie mi se par corecte) erau: Soferul sta 8+ ore in autobuz pe cand calatorii intre 5 si 30 de minute; suprafata cabinei este sa zicem de zece ori mai mica decat a salonului, deci e nevoie de doar de o zecime din puterea necesara pentru a pune A/C in salon; in plus daca socotim faptul ca in salon usile se deschid la fiecare statie in timp ce la sofer nu s-ar putea sa mai avem un factor de 2, deci climatizarea cabinei ar putea reprezenta doar 5% din consumul necesar climatizarii salonului; in fine, soferul are pe cap traficul, trebuie sa fie atent, concentrat samd in timp ce calatorii stau relaxati (in caz ca nu e prea inghesuiala...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 16:49:29    Titlul subiectului: 97244

Revenind la noile MAZ-uri, sunt curios daca afisajul trebuie configurat de o firma specializata sau se descurca si baietii din garaj cu problema asta. Presupun ca autobuzele au venit cu manual de utilizare Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 18:50:24    Titlul subiectului: 97245

Nu vad ce e de ris cu afisajele. E normal sa vina cu instructiuni de folosire, ca orice obiect, de altfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 23:38:07    Titlul subiectului: 97260

In cazul DAB-urilor daneze au existat probleme cu afisajele. S-au primit instructiuni de utilizare pentru modul de afisare digitala a traseelor, insa problemele nu s-au rezolvat cu usurinta prevazuta de aceste manuale; in prezent, DAB-uri precum DWJ, FPV sau FRA au probleme cu afisajele. Desigur ca MAZ-urile au venit cu manuale de instructiuni pentru utilizarea numeroaselor dispozitive cu care sunt echipate; sa speram ca nu vor exista aceeleasi probleme ca si in cazul DAB-urilor.
In ultima vreme, o parte dintre soferii pe care ii cunosc sunt la specializare; se pare ca sunt instruiti pentru noile MAZ-uri si este foarte probabil ca, inainte de inceputul lunii septembrie, sa vedem noile achizitii in "Probe" pe strazile Galatiului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2008 00:17:57    Titlul subiectului: Un nou lot de MAZ-uri 97350

Duminica 24 august, am avut ocazia sa remarc in zona Arcelor Mittal Poarta Sud vreo opt autobuze MAZ noi-noute. Din pacate eram in maxi-taxi si nu am reusit sa le fotografiez. Totusi am revenit ceva mai tarziu "inarmat" cum se cuvine cu aparatul foto, in ideea ca voi avea ocazia sa le fotografiez pe indelete.
Din pacate agentul de paza de acolo mi-a dat planurile peste cap interzicandu-mi orice fel de poza. Si totusi...am reusit de la mare distanta sa trag un cadru acceptabil.

Masinile sunt noi noute, au pana si folie de protectie pe bord, in schimb la cel putin unul dintre cele 10 autobuze am remarcat lipsa afisajului frontal. Ori aceste afisaje vin separat, ori s-a optat pentru achizitia din alte surse sau chiar pentru demontarea celor de pe DAB-uri...cine stie

La exterior, in zona compartimentului motor, existau doua stickere in care se mentiona faptul ca motorul este dotat cu instalatie de stingere cu spuma in caz de incendiu...cred ca ceva asemanator cu ceea ce am postat mai jos (poza este preluata tot de pe tramclub - sectiunea autobuze - MAZ, dar este de la un MAZ 103 cu motorul asezat la orizontala).

In alta ordine de idei, tin sa mentionez ca cele zece MAZ-uri (evident tot albe) erau insotite de un al 11-lea de o culoare mult mai inchisa si usor metalizata care in poza nu este vizibil pentru ca era parcat undeva mai la dos



P2150427.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.56 kb
 Vizualizat:  de 23611 ori

P2150427.JPG



maz226_motor1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.7 kb
 Vizualizat:  de 23611 ori

maz226_motor1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 29 Aug 2008 07:56:12    Titlul subiectului: 97512

In sfarsit primim raspuns la cateva intrebari ce ramasesera in aer Very Happy :

Iata ce a aparut in editia de azi a Monitorului de Galati: Ultimul lot de autobuze a ajuns la Galati
Ultimele 10 autobuze marca Maz au ajuns la inceputul acestei saptamani in parcul societatii publice de transport, urmand ca din 8 septembrie toate cele 30 de mijloace de transport in comun achizitionate recent sa intre pe traseele din Galati.

SC Transurb a luat in primire si ultimele 10 autobuze din lotul de 30 achizitionate recent, in prezent fiind efectuate ultimele pregatiri pentru introducerea acestora pe trasee. Este vorba de clasificarea mijloacelor de transport in comun si inmatricularea acestora, insa a aparut o bizarerie. Desi autobuzele marca Maz au venit clasificate din fabrica, Registrul Auto Roman a considerat necesar ca operatiunea sa fie efectuata si in Romania, evident contra cost. Toata “distractia” costa vreo 70.000 de lei, la care se adauga si taxa verde, in total 150.000 de lei cheltuiti pentru punerea in circulatie a autobuzelor, pe langa cele 9 milioane de euro platite pentru achizitia acestora. “Noile autobuze vor intra pe trasee incepand cu data de 8 septembrie. Acum punem la punct ultimele detalii”, ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Aug 2008 16:17:13    Titlul subiectului: Autobuzele MAZ 97524

Urmaream situatia din orasele Constanta si Brasov, unde in ultimii ani s-au cumparat autobuze MAZ. Rezultatul: Troleibuzele au fost inlocuite cu autobuze, in Brasov s-a desfiintat total tramvaiul (chiar daca a fost inlocuit cu troleibuz), iar in Constanta au ramas doar 2 linii, celelalte fiind inlocuite cu autobuze. Sper sa vina si troleibuzele, iar "MAZ" sa nu insemne desfiintarea transportului electric si in Galati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 29 Aug 2008 23:05:06    Titlul subiectului: 97529

MAZ-urile sunt contractate, inclusiv troleele. De altfel, din surse neoficiale am aflat ca de saptamana viitoare vom incepe sa vedem noile autobuze pe traseu. Deocamdata despre trolee nu am detalii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 31 Aug 2008 02:44:37    Titlul subiectului: 97574

Conform informatiilor pe care le posed, troleibuzele vor mai intarzia ceva timp, se preconizeaza o saptamana, maxim doua. Pe langa asepectul prezentat deja de raven84, mai este si cel care implica transportatarea acestor vehicule cu tot cu formalitatile de rigoare. Autobuzele MAZ vor intra in circulatie la data de 8 septembrie 2008. Deocamdata, acestea au fost garate pe doua randuri in parcul Transurb-ului si nu au numere de inmatriculare.
Sa vedem si cateva poze, realizate in 30.08.2008:



1914 - MAZ vedere frontala (30.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.06 kb
 Vizualizat:  de 23363 ori

1914 - MAZ vedere frontala (30.08.2008).jpg



1939 - MAZ vedere frontala (30.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.06 kb
 Vizualizat:  de 23363 ori

1939 - MAZ vedere frontala (30.08.2008).jpg



1956 - MAZ vedere laterala (30.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.14 kb
 Vizualizat:  de 23363 ori

1956 - MAZ vedere laterala (30.08.2008).jpg



1915 - Vedere de ansamblu (30.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.71 kb
 Vizualizat:  de 23363 ori

1915 - Vedere de ansamblu (30.08.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 06 Sep 2008 12:59:46    Titlul subiectului: 97951

Din discutiile avute cu unul dintre soferii de pe DAB-ul FPZ, am reusit sa aflu ca noile MAZ-uri si-au primit numerele de inmatriculare deja (conform interlocutorului meu, toate au in coada numarului indicativul PMG, afirmatie fata de care imi pastrez rezerve).
Din aceeasi sursa am aflat ca autobuzele sunt in stadiul de montare a sistemului GPS si probabil ca de luni le vom vedea la strada.
Si cu aceasta ocazie as vrea sa mai postez si o informatie aflata din surse neoficiale: se pare ca daca MAZ-urile isi vor face bine datoria se intentioneaza achizitia inca unui lot de 20 de bucati, poate chiar pana la sfarsitul anului. Ce-i drept, autobuzele sosite acum sunt asteptate si trambitate de vreo doi ani, asa ca...ramane de vazut ce va urma. Sa speram ca MAZ-urile vor functiona la parametrii corespunzatori, pentru ca in aceast moment autobaza Galati (ca si dotare) se afla in cea mai buna situatie din ultimii zece ani iar varsta medie a parcului rulant a scazut simtitor. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Sep 2008 14:38:29    Titlul subiectului: 97955

Cutia de viteza a autobuzelor MAZ 203 galatene are posibilitatea blocarii intr-o anume treapta sau nu? Altfel spus, langa cele 3 butoane pe care sunt inscriptionate literele D, N si R exista alte trei cu cifrele 1, 2 si 3?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 07 Sep 2008 23:45:48    Titlul subiectului: 98014

Un asemenea sistem nu am remarcat pe bordul nici unui autobuz din toate cele pe care le-am vazut pana acum si nici la MAZ-uri nu am vazut sa fie. De altfel nici nu ii vad rostul, deoarece distantele dintre statii sunt mici in Galati, dar viteza de deplasare variaza foarte mult in functie de punctul de pe traseu si de ora din zi, deoarece in unele zone ale orasului se creeaza ambuteiaje serioase mai ales dimineata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_GL



Data înscrierii: 09/Iul/2006
Ultima vizita: 06/Feb/2017
Mesaje: 81
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2008 10:06:07    Titlul subiectului: 98254

Ieri 12 septembrie MAZ-ul cu numarul de inmatriculare GL60PMG era in probe pe strada Domneasca.
Nu stiu daca azi au intrat pe trasee dar..oricum e deja trecut de ceva vreme de 8 septembrie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 14 Sep 2008 00:11:00    Titlul subiectului: 98273

Citat:
Un asemenea sistem nu am remarcat pe bordul nici unui autobuz din toate cele pe care le-am vazut pana acum si nici la MAZ-uri nu am vazut sa fie. De altfel nici nu ii vad rostul
Cele trei butoane "suplimentare" de care spuneam devin utile atunci când autobuzul are de urcat. Ca să fiu mai clar. La cutia automată fără posibilitatea de blocare a cutiei de viteze într-o anume treaptă apare un fenomen neplăcut pentru pasageri și, poate, și pentru șofer: schimbarea frecventă a treptelor de viteză; pe undeva e logic; cutia de viteze automată nu permite motorului nici să se supratureze, nici să se subtureze, dar apar smucituri, având în vedere că pedala de accelerație e apăsată . Ori, dacă există posibilitatea blocării cutiei într-o anume treaptă, motorul se poate supratura cât timp urcă; desigur, nu e de dorit să turezi prea mult motorul, dar, la urcarea unei rampe, fenomenul supraturării motorului apare inevitabil. Nu stiu, insa, ce se intampla cand motorul e subturat. Ambreiajul decuplează automat (ca la autobuzele SC 10 cu cutie semiautomată) sau se permite forțarea motorului la turații joase, deși aceasta dăunează motorului.
Din cele spuse de Raven 84 rezultă că MAZ-urile ar avea doar butoanele D, N și R. Asta înseamnă că șoferul va trebui să "simtă" foarte bine autobuzul și, atunci când cutia de viteză ar vrea să schimbe viteza (în rampă) acesta să ridice piciorul de pe accelerație sau, din contră, să o apese, controlând astfel capriciile transmisiei. Nu e ușor acest lucru. Presupune un simț fin și o cunoaștere foarte bună a vehiculului condus.
Să nu uităm că, înafara șoferilor vitezomani, există alte trei categorii:
-cei care au obiceiul să tureze motorul; din spusele Amiralului Byrd, la Rocar, motorul trebuia ambalat frecvent, motiv pentru care nu m-aș mira ca la Transurb categoria respectivă de șoferi să fie des întâlnită
-cei care preferă să subtureze motorul
-cei care au obiceiul să schimbe vitezele cât mai rar; aceștia fie supraturează, fie subturează motorul, fenomen observabil la rampe și la pante
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 14 Sep 2008 00:49:26    Titlul subiectului: 98274

Se pare ca introducerea MAZ-urilor pe traseele locale va avea loc luni (15.09.2008). Intarzierea de o saptamana isi gaseste justificarile de rigoare la nivel birocratic. Asadar, in acest week-end vom remarca o parte dintre aceste MAZ-uri in "Probe". Este cunoscut faptul ca nu toate autobuzele noi vor iesi in "Probe" pe strazile orasului, ci doar un numar redus, in mare parte pentru "acomodarea" soferilor. Pentru manevrele clasice cat si pentru obisinuirea cu anumite comenzi se utilizeaza spatiul liber din autobaza. In aceelasi mod s-a procedat si cu DAB-urile (primul lot a avut doi reprezentanti pentru probe iar cel de-al doilea lot a avut trei reprezentanti).
Momentul introducerii noilor mijloace de transport este totusi oportun, ziua de luni marcand inceperea activitatii unitatilor de invatamant si totodata incheierea concediilor pentru unele institutii locale. Iata deci ca in aceasta toamna, Transurb-ul este pregatit sa-si intampine calatorii intr-un stil modern si elegant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Aug/2017
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 08:29:03    Titlul subiectului: 98296

The MAZ buses entered service on 15th September 2008. A change of policy is the application of fleet numbers instead of letters, as can be seen in the following two photographs (of 618 and 603) which were taken at approx. 08.00 on 15.09.08.


Galati 618r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.67 kb
 Vizualizat:  de 23184 ori

Galati 618r.jpg



Galati 603r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.75 kb
 Vizualizat:  de 23184 ori

Galati 603r.jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 1 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community