Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Codificarea autobuzelor Roman / Dac / Rocar

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 21 Ian 2006 02:38:18    Titlul subiectului: Codificarea autobuzelor Roman / Dac / Rocar 13233

Evoluția autobuzelor românești a avut 3 direcții (pe care le-am amintit la topicul celor mai proaste autobuze:
1. Orientarea "9". Cel mai cunoscut autobuz (de fapt, midibuz) al acestei orientări este Roman 109. Au mai existat încă patru modele. Două aveau motor în față, aspectul lor aducea mai mult a camion decât a autobuz. Celelalte două, hibridizate cu DAC, sunt Rocar Montana, respectiv Rocar Satelit, ultimul îndepărtându-se, oarecum, de orientarea 109, fiind mai degrabă un microbuz decât un midibuz. Nu îmi dau seama cât de bună sau cât de slabă e caroseria. Cert este că midibuzul Roman 109 urca pantele IMPECABIL.
2. Orientarea "11". Autobuzul cel mai cunoscut al acestei orientări e Roman 111. Singurul derivat al acestui autobuz e Rocar 111 RDT-M care, cel puțin din punctul meu de vedere, are deficiențe serioase. Una din acestea e POLUAREA. Nu o dată am văzut autobuze de acest tip scoțând fum negru.
3. Orientarea "12". Din punctul meu de vedere, este orientarea cea mai interesantă, ceea ce nu înseamnă că e și cea mai bună. De asemenea, aș putea spune că orientarea respectivă a ilustrat NAȚIONALISMUL ROMANESC ÎN DOMENIUL TRANSPORTURILOR. Primul autobuz al orientării 112 a fost Roman 112. O primă etapă a naționalismului românesc a constituit-o troleibuzul care derivă din autobuzul Roman 112. În loc să se numească Roman 112 E, s-a numit DAC. În polemicile care au avut loc pe tema DAC-urilor mă așteptam să văd dacă (virgulă) cuvântul DAC e o prescurtare sau vine pur și simplu de la strămoșii noștri. Patru-cinci ani mai târziu, adică prin 1979-1980, au apărut DAC-urile 112, aceasta fiind a doua etapă a naționalismului românesc. Designul lor diferea substanțial, dar la o analiză mai atentă, se putea observa proveniența lor din Roman 112. A se vedea capacele de vizitare din interior, trapele de pe fața opusă ușilor, poziția trapelor respective față de ferestre și altele... După 1985, a apărut un fel de hibrid între orientarea 111 și 112. Este vorba de un autobuz cu motor în spate, cu uși în față și la mijloc, folosit inițial ca autocar iar apoi ca autobuz interurban. Pe forumul vechi apărea ca Roman 112 RDT-M și polua îngrozitor. Alte două derivate mai deosebite sunt
-Rocar 312
-Rocar 412 (hibridizare germano-italo-română)
-Rocar 512 (prezentă la troleibuze)
-Rocar 812 (hibridizare austriaco-italo-română)
O ramură a orientării "12" a fost "17". Deși se vorbea de un Roman 117, autobuzul care s-a impus a fost DAC 117, atât în varianta urbană, cât și în cea interurbană. Apogeul orientării 117 a fost în 1986. Îmi aduc aminte că, pe ruta Cluj-Turda erau numai DAC 117, dar care au făcut loc, din nou Romanurilor 111. Deși sunt fan al autobuzelor articulate, trebuie să spun că ramura 117 a dat naștere CELOR MAI PROASTE AUTOBUZE ROMÂNEȘTI și, de asemenea, a avut o evoluție aproape inexistentă. un DAC 117 fabricat în 1979 este aproape la fel cu unul fabricat în 1992. Nu știu câți vor fi de acord cu mine, dar consider necesar să precizez că, virgulă, cutiile de viteze ale autobuzelor de tip 117 sunt un dezastru.
Când eram copil în clasele primare, pur și simplu, nu puteam suferi DAC-urile (la Cluj, au apărut doar în 1982). Când aveam posibilitatea de a alege între Ikarus 280 și DAC 117, alegeam Ikarusul chiar cu riscul de a întârzia la școală. Poate că și Tudor ar fi făcut la fel. Nu aș dori nimănui să călătorească cu un autobuz la care gazele de eșapament să intre în interior în așa hal încât să te doară ochii și căile respiratorii. De asemenea, fac precizarea că fumul era albastru. E vorba de #471 din Cluj, casat în 1990. Ulterior, atitudinea mea față de DAC s-a mai îndulcit, dar nu le consider fiabile. Pe undeva, istoria se repetă. Romanii i-au învins pe daci; autobuzele Roman vor supraviețui DAC-urilor. Noul Roman Elcar pare a aparține orientării 112 și, să sperăm că va fi un autobuz apreciat.
Orientarea "12" constituie expresia naționalismului românesc în domeniul transporturilor. Deci, să nu ne mire calitatea slabă a acelor vehicule (mai puțin Roman 112 UD și Roman 112 E, cunoscut și cu denumirea improprie de DAC. ca să fiu mai clar, naționalismul românesc din domeniul transporturilor a avut cel puțin două faze
-1975, când troleibuzului care derivă din Roman 112 i se spune DAC în loc să i se spună Roman 112 E
-1979 când au apărut primele DAC-uri propriu-zise 112 UD și E, respectiv 117 UD și E


Ultima modificare efectuată de către OAB la Sâm 21 Ian 2006 15:55:37, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2006 15:21:42    Titlul subiectului: Codificarea autobuzelor Roman / Dac / Rocar 15076

Troleibuzele DAC/Rocar articulate se prezintă astfel:
MODELUL 117
-două ferestre între fiecare ușă
-existența unei lăzi de lemn în spatele șoferului (la Cluj, lada respectivă dispare după reparația capitală)
-compresor în partea stângă, dedesubtul ferestrei 2
MODELUL MEGA (UN FEL DE 122 ) Derivă din 117, dar e biarticulat
MODELUL 217
-trei ferestre între ușile I și II
-o fereastră + articulația între ferestrele II și III
-două ferestre între ușile III și IV
-fereastra 3 mai mică, având aceleași dimensiuni cu fereastra din spatele ușii I
-existența unor paralelipipede pe capotă, chiar în fața burdufului
MODELUL 317, foarte asemănător cu 217, dar:
-nu are paralelipipede
-fereastre 6 (cea vizavi de ușa III) e mai mică, de aceleași dimensiuni cu fereastra 3
-la pornire, accelerare și frânare se aude un bâzâit
Teoretic, modelul 317 ar fi trebuit să fie varianta articulată a lui 312. Practic, chiar dacă are același sistem de propulsie, (cu chopper), caroseria e cam aceeași cu 217.
Se pare că Rocar a avut anumite proiecte care, însă, nu s-au concretizat. Dacă ne luăm după logică (ceea ce, din păcate, nu e cazul la Rocar), atunci
MODELUL 217 UD ar trebui să arate ca și 217 E, eventual cu un mic gemuleț după ușa IV, deci exact ce a văzut AndrĂĄs
MODELUL 317 U (D) ar trebui să arate derive din 312, nu din 217. Altfel spus,ar trebui să fie varianta articulată a modelului 312
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2006 22:45:20    Titlul subiectului: 15103

OAB a scris:
Troleibuzele DAC/Rocar articulate se prezintă astfel:
MODELUL 217
-trei ferestre între ușile I și II
-o fereastră + articulația între ferestrele II și III
-două ferestre între ușile III și IV
-fereastra 3 mai mică, având aceleași dimensiuni cu fereastra din spatele ușii I
-existența unor paralelipipede pe capotă, chiar în fața burdufului
La autobuze, e greu de spus cum ar arăta un 217 UD sau 317 UD din moment ce nu s-au scos în serie asemenea autobuze
Alt MODEL 217
- 3 ferestre intre usile I si II
- o fereastra + articulatia + o fereastra
- usa III
- 2 ferestre
- paralelipipede (??)
O varianta similara a existat si pentru 212.
Pentru autobuze, a existat si varianta cu 3 usi, dar derivat din 117.
Nu stiu insa daca au fost fabricate. Le-am vazut doar intr'o prezentare a Rocar si nu erau poze, ci desene.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 15:20:46    Titlul subiectului: Codificarea autobuzelor Roman / Dac / Rocar 26429

1. Codificarea Roman / Dac/ Rocar este, de multe ori, inconsecventă. De altfel, aceasta este și părerea fostului membru Claudiu din Timișoara
2. Conform manualului de utilizare, prima cifră ar corespunde seriei în timp ce următoarele două indică lungimea aproximativă în metri. Dacă în cazul ultimelor 2 cifre, există, cât de cât, o consecvență, nu același lucru se poate spune despre prima.
3. Pentru ca afirmațiile mele să nu pară nefondate, să trecem la exemple concrete. Astfel, inițial existau trei orientări: midibuz + două modele de autobuze standard:
A. Orientarea "09". Deja aici se poate observa o mică eroare. Roman 109, având o lungime de 9515 mm, ar fi putut fi botezat Roman 110
B. Orientarea "11". Lungime: 11365 mm
C. Orientarea "12". Lungime 11780 mm
D. Orientarea "17". Lungime 16565 mm

4. Orientarea "09" a cuprins diferite modele, printre care amintesc "Rocar Montana" și Rocar Satelit" acesta din urmă constituind o orientare derivată din "09"
5. Orientarea "11" avut două derivate
-Rocar 111 RDT-M; liniile generale sunt păstrate;
-Rocar 211 UD. Ei bine, acest model ( o raritate, de altfel) prezintă mai degrabă caracteristici ale orientării "12" decât "11". Ca design, se apropie mai mult de un DAC 112 decât de un Roman 111 / Rocar 111 RDT-M. După cum văd eu, orientarea "11" a fost gândită ca fiind formtă din autobuze interurbane; ca urmare, ideea unui autobuz urban de tipul x11 mi se pare un nonsens.
6. Orientarea 12.
6A: Roman 112: aici, codificarea se justifică; lungimea autobuzului e de 11780 mm
6B: DAC 112 UD. Primele modele au apărut prin 1980 iar apoi, din 1985 până în 1987; după 1987a început faricarea modelului 112 UDM). Teoretic, codificarea ar fi trebuit schimbată:
-e altă serie
-lungimea e sub 11,5 m (11210 mm după Silviu Sintea, 11185 mm după Vali Sava)
-a exitat și în variantă interurbană, ceea ce nu mi se pare logic; pentru autobuzele interurbane exista orientarea "11"
6C: Roman 112 RDC. Deși are lungimea de 12000 mm, ușa a II-a e așezată chir în fața roților axei B, ceea ce constituie mai degrabă o caracteristică a seriei 2 și 4 decât a seriei 1. În plus... autocar, nu autobuz urban. După 1989 mai este folosit ca autobuz interurban
6D: Rocar 212 UD nu știu să fi existat
6E: Rocar 312, disponibil în două variante
-U 312-245, cu motor Euro 1
-U 312-245
este un hibrid (ca să nu zic caricatură) între 112 UDM, 111 RDT-M, IK 4 și Rocar de Simon
6F: 412, (Rocar de Simon) disponibil în 3 variante
-412-220
-412-230
-412-260, cel prezent la Cluj
6G: Rocar 512-230. Conform celor spuse de Weeping Eye, modelul respectiv nu ar avea acele ferestre trapezoidale de deasupra axei B, cum au troleibuzele Rocar 512-750
6H: Rocar 812, cunoscut cu numele de Autodromo
7. Orientarea "17". Aceasta este cea mai monotonă. Indiferent de modernizările aduse, codul autobuzelor din orientarea 17 este 117 UD. Autobuzul din Zalău, semnalat de AndrĂĄs e o raritate și aproape sigur are caroserie de 217 E.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 16:42:05    Titlul subiectului: 44428

UDM înseamnă:
-urban / unificat
-diesel
-modernizat
și au apărut dupăjumătatea anului 1987. Primele UDM-uri sunt cele cărora le zicem "scunde".
În legătură cu U. Într-un articol se spunea că viitorul model TV (adică TV 2) va fi unificat adică folosește aceeași caroserie pentru variantele:
-autocar (TV Turist??)
-autobuz
-troleibuz
Deci, ar trebui văzut până când U a însemnat "unificat" și când și-a schimbat semnificația în "urban"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 16:45:21    Titlul subiectului: 44429

Nu a existat niciun Dac 117UDM! Toate se numeau 117UD!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 20:41:56    Titlul subiectului: 44443

Nici seria 1807-1817(?) contemporana DAC-urilor 'scunde' (1767-1804) n-au fost 117UDM ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 1102
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 21:06:09    Titlul subiectului: 44445

Seria 17xx si 1808-1816 erau 117UD(M). Nu stiu daca RATB mai are o evidenta publicata cu parcul din perioada respectiva, dar autobuzele erau la fel de "UDM" ca si cele 112 din seria 17xx-1807, cel putin.
O precizare datorata incertitudinii legate de seria de autobuze 117 18xx: 1807 era 112UDM, iar dupa un timp l-am vazut cu 2 usi. 1817 era primul autobuz in schema rosie a autobuzelor 18xx-19xx. Spre deosebire de 17xx-1807, 1817-19xx aveau caseta de afisare a liniei si in spate, ca si cele din seria 2xxx.
Revenind la 117UD, se pare ca "A" vine de la articulat, deci corect ar fi 117UDA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 21:19:37    Titlul subiectului: 44446

UDA, dar nu UDM.
UDM vine de la Urban Diesel Modernizat. Pentru 112 UDM s-a folosit această denumire pentru a-l diferenția de Roman 112 (care se mai numea și Dac 112UD).
Dac 117UD(A) a fost denumit așa pentru că Roman 117 nu a existat, deci, teoretic, nu avea niciun ,,strămoș".
Dpdv estetic, singura diferență între 112UDM și 117UD este că cel din urmă este articulat și are ~18m.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 1102
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 21:23:15    Titlul subiectului: 44447

Desi iesim din topic, DAC'urile 112 mai vechi (950-969 si 3140-3169 si 3262..334x) nu se numeau 112UDM !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2007 21:45:44    Titlul subiectului: 44448

Probabil că și-au dat seama de greșeală și le-au zis UDM.
Dac 117UD a apărut (protip) în 1979. Dacă atunci Dac 112UDM se numea UD (ceea ce nu cred, dar nu bag mâna-n foc că am dreptate) atunci au folosit acceași denumire și pentru 117UD, schimbând însă cifrele corespunzătoare lungimii (din 12 în 17).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ravenation



Data înscrierii: 05/Aug/2008
Ultima vizita: 29/Apr/2009
Mesaje: 1
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Aug 2008 22:03:47    Titlul subiectului: Nelamuriri legate de autobuzele/troleibuzele romanesti. 96690

Scuzati-mi ignoranta, dar am si eu niste nelamuriri. E vorba de autobuzele si troleibuzele 112/117, fie ca sunt Dac, Roman sau Rocar. Tot aud vorbindu-se de scunde/inalte. Din cate am inteles cele scunde sunt mai noi, fabricate dupa sf anilor 80. Dar vazandu-le pe strazi, pe langa ca sunt extrem de rare (eu sunt din Cluj-Napoca), arata si mult mai rau decat cele mai inalte, si ca design si ca si calitate, materiale folosite etc., iar asta nu mi se pare normal d.p.d.v. practic. Sau sunt cele mai noi asa de proaste incat au fost casate inaintea celor de 20+ ani?

Pe scurt ce-as vrea sa va rog ar fi sa-mi explicati ce inseamna inalt/scund in ani de fabricatie. Si ce inseamna Roman, Dac si Rocar tot in ani de fabricatie. Eventual o poza ca exemplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Mar 05 Aug 2008 22:43:01    Titlul subiectului: 96695

Sa o luam pe rand...
117 = autobuze articulate, de 17m lungime
112 = nearticulate, 12m lungime.

scunde = fabricate intre 1987 si cca 1990 din diverse motive stiute sau nu (economia la tabla ar fi unul destul de des vehiculat) avand tavanul mai jos si fata putin modificata (ca si design). Diferenta de inaltime se poate vedea deasupra usilor.
inalte = fabricate inainte de 1987 si dupa 1990. Deci exista inalte mai vechi sau mai noi decat scundele, ceea ce explica de ce scundele arata in general mai rau decat inaltele (pentru ca inaltele mai vechi sunt destul de vechi incat sa nu prea mai apara la strada).

Dac = Rocar cu foarte mici diferente, este vorba doar de schimbarea numelui fabricii "Autobuzul" din Bucuresti. Roman au fost fabricate tot la Autobuzul/Rocar.

Sa vedem si niste poze (originalele pe www.stfp.net):
1. Rocar / DAC inalt din Sibiu, pre-1987
2. Rocar / DAC inalt din Bucuresti, post-1990
3. Rocar / DAC scund din Bucuresti
4. Roman in Sibiu



174-T1 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  404.02 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

174-T1 1.jpg



469-246 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  287.28 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

469-246 1.jpg



474-253-DW 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  372.97 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

474-253-DW 1.jpg



108-S 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  351.81 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

108-S 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 14:06:24    Titlul subiectului: 96721

Ravenation a scris:
Dar vazandu-le pe strazi, pe langa ca sunt extrem de rare (eu sunt din Cluj-Napoca), arata si mult mai rau decat cele mai inalte, si ca design si ca si calitate, materiale folosite etc., iar asta nu mi se pare normal d.p.d.v. practic. Sau sunt cele mai noi asa de proaste incat au fost casate inaintea celor de 20+ ani?
La Cluj e o situație aparte. Au existat:
-5 autobuze scunde DAC 117 (numere de parc cuprinse între 575 și 579)
-27 autobuze scunde DAC 112 (numere de parc 580-606)
dar se pare că RATUC a dorit să scape de acestea cât mai repede. Să dau câteva exemple.
1. Autobuzul 576 a devenit 533 (in 1994) iar la scurt timp după aceea a apărut un autobuz 576 care se vedea clar că e mai vechi decât originalul, autobuz care a circulat până prin 1998
2. Autobuzul 223 (fabricat în 1992) a devenit 577. Puțin mai târziu apare un autobuz cu numărul 223, scund, reparat la ISECO; nu mi-a fost greu să-mi dau seama că ese, de fapt, 577 rebotezat. Cazul de față este unul dintre puținele în care s-a preferat menținerea unui scund în defavoarea unuia cu înălțime "normală"; doar in anul 1996 a vut loc trimiterea autobuzelor la ISECO pentru RK
3. 597 devine 569 după o revopsire sumară; mușamaua care acoperea podeaua era aproape inexistentă; pasagerii stăteau, practic, pe lemn; majoritatea capacelor de vizitare nu erau originale; cele originale dispăruseră demult. La vreo câteva luni după ce 597 a primit numărul de parc 569 apare un autobuz cu numărul 597, reparat tot la ISECO, care se vedea cât se poate de clar că e mai vechi decât scundele. Ce autobuz era, de fapt? 569. Acesta este singurul autobuz despre care stiu sigur ca a trecut prin 3 RK:
-prima RK avusese loc în 1992; autobuzul fusese vopsit în ocru iar podeaua era acopseita cu o musama de culoare belumarin; capacele de vizitare aveau, fiecare, 4 cerculete cu surub in mijloc
-a doua RK a avut loc undeva la finele anului 1996, cu aceasta ocazie i s-a schimat numarul de parc din 569 in 597; incepand cu aceasta reparatie, 569 a efectuat norma de casare a lui 597; la exterior, autobuzul a primit o culoare galbuie - acel galben palid specific autobuzelor reparate la ISECO.
-a treia RK a fost efectuata undeva in jurul anului 2000; schema de culoare era rosu jos, gri spre alb in rest iar musamaua care acoperea podeaua era neagra cu buline in relief; avand in vedere ca autobuzele clujene care au primit schema de vopsire RATB aveau - majoritatea - celasi tip de musama, pot crede ca RK a fost efectuat la Bucuresti. Nu e nici primul, nici ultimul autobuz clujean reparat la Bucuresti. daca imi aduc aminte bine, capacele de vizitare erau prevazute cu "cleme", sistem folosit incepand cu scundele.
Cos a scris:
scunde = fabricate intre 1987 si cca 1990 din diverse motive stiute sau nu (economia la tabla ar fi unul destul de des vehiculat) avand tavanul mai jos si fata putin modificata (ca si design). Diferenta de inaltime se poate vedea deasupra usilor.
Una din explicatiile "oficiale" ar fi inlocuirea componentelor din aluminiu cu componente din tabla. Greutatea a crescut considerabil. Pentru micsorarea greutatii, a trebuit micsorata dimensiunea vehiculului. Lungimea nu se putea diminua; ar fi insemnat scaderea numarului de pasageri care puteau fi transportati; la fel si cu latimea. Singura dimensiune de unde se putea "ciupi" era inaltimea.
La un moment dat imi puneam intrebarea daca anul fabricatiei era trecut corect. De ce? Imi aduc aminte ca pe autobuzul 596 clujean era gravat la "rubrica" anului fabricatiei 1990. Ori, "colegul lui de generatie" - 592 - circula deja in toamna anului 1989. Eram in primul trimestru al clasei a X-a cand calatorisem prima data cu 592. Sub-seria scundelor din care faceau parte 592 si 596 cuprindea 17 autobuze (numere de parc 590-606) vopsite, initial, in rosu-bordeaux.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 07 Mai 2010 19:12:47    Titlul subiectului: 126720

Am gasit intr-o carte intitulata "Automobilul. Constructie. Functionare. Depanare", autori D. Cristescu si V. Raducu, Ed. Tehnica 1986, intr-o lista a automobilelor, autobuzelor si autocamioanelor productie romaneasca, un tip de autobuz despre care n-am mai auzit pana acum. Este vorba de A-83. Are ca si dimensiuni de gabarit (L-l-h in cm) 835-250-298, motor de 135 CP, greutate 11,27 to si 34 locuri pe scaune. Cine stie despre ce marca de autobuz este vorba? Fotografii?
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community