Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Racordul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 10:17:39    Titlul subiectului: 129983

Parerea mea este ca s-a lucrat la tronson si dupa 1990, deci nu s-a facut chiar totul pana in 1989...Pana s-a dispus sistarea lucrarilor in 1993 au mai lucrat ceva, chiar daca poate nu in acelasi ritm de dinainte de 1989 (2 statii si 4km cale dubla pe an).
Portiuni "cu probleme" erau in zona Policolor-LdC (statia Policolor finalizata 35%, tronsonul Policolor-LdC finalizat 40%), racordul cu reteaua existenta la NG (cel spre Dristor, finalizat 50%), iar situatia cea mai critica era la noul peron NG2 din care nu facusera nimic si o anumita "trecere" rectangulara de 80m (la fel 0%) ...Dupa cum se vede, "trecere" exista la fiecare statie, insa personal nu inteleg ce reprezinta, variaza intre 80 si aproape 400m si poate fi atat rectangulara cat si circulara...



stadiu lucrari.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.2 kb
 Vizualizat:  de 13280 ori

stadiu lucrari.jpg




Ultima modificare efectuată sab la Mie 14 Iul 2010 11:03:44, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 10:59:22    Titlul subiectului: 129984

Asa da, probabil ca acelasi rationament trebuie facut si cu magistrala M 4 - GdN 2 - PLS Zarea. Numai ca aici nu au mai avut puterea sa se apuce si de Laminorului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 11:04:23    Titlul subiectului: 129985

Acolo nu era zona "curatata" in intregime de constructii, iar dupa 1989 mai greu sa expropriezi, chiar si pentru cauze de utilitate publica..(vezi pasajul Basarab)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 14:35:04    Titlul subiectului: 130001

Citat:
Dupa cum se vede, "trecere" exista la fiecare statie, insa personal nu inteleg ce reprezinta
Cred ca se refera la portiunile de tunel ce fac legatura intre tunelul circular/rectangular, si partile de intrare/iesire din statii - casetele de trecere de la rectangular la circular si invers.

Exista filmulete pe YouTube, unde se pot vedea aceste casete, in anumite locatii pe linia spre fosta LDC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 15:44:51    Titlul subiectului: 130012

Documentul citat e un extras din descrierea tehnica atasata acordului de imprumut BEI2. Terminologia utilizata apartine bancherilor.
Puteti face usor un exercitiu de identificare pe schma de mai jos.



m4r1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.75 kb
 Vizualizat:  de 13194 ori

m4r1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 15:50:16    Titlul subiectului: 130015

Exista cumva si imagini facute cu aceste spatii? Nu merg cu metroul in zona decat foarte rar si am cautat imagini, chiar si de dinainte de darea in folosinta a tronsonului.

Ar fi interesant de vazut cum aratau tunelele inainte de terminare, poate in intervalul 1993 - 2008 Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 16:03:22    Titlul subiectului: 130016

La vremea aceea, dupa cum se stie, se circula in sistem pendula si pe un singur fir cam pe jumatate din traseu, iar filmul incepe dupa macazul de la jumatatea distantei dintre 1 Decembrie si Policolor (unde metroul care venea de la LdC treceau pe "contrasens"-adica pe stanga- ca sa ajunga la peronul nou la NG)
Nu imi dau seama sigur daca metroul de Policolor asteapta eliberarea liniei sau doar este garat la peron, dar pare ca are luminile stinse si stationeaza
Pentru cei ce nu isi mai aduc aminte, atunci se circula normal (adica pe dreapta, nu pe stanga ca acum), bineinteles cu exceptia portiunii mentionate mai sus unde se mergea pe un singur fir in ambele sensuri.


Ultima modificare efectuată sab la Mie 14 Iul 2010 16:12:23, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 16:07:30    Titlul subiectului: 130017

http://books.google.ro/books?id=RXEOWLikFhwC&pg=PA63&lpg=PA63&dq=pss+policolor&source=bl&ots=LiqUfQ31Ad&sig=zkgZWfXEQ-0Vv3GV6Q5BSv6gkgc&hl=ro&ei=UsI9TLe_AqCdOL3fjKoP&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CB0Q6AEwAg#v=onepage&q=pss%20policolor&f=false

Aici este un document in limba engleza pe care l-am gasit pe google, si care descria la vremea respectiva structurile pe tronson, in anul 1999.

Interesant este ca in acest document este denumit M4-R2, intocmai ca si denumirea imaginii postata mai sus.

Documentul mentioneaza ca an de stopare a lucrarilor 1996, pe unde pe aici pe forum se mentiona 1993 Question si se emntioneaza si un raport cu deformarile existente si alte probleme structurale.


Ultima modificare efectuată de către bogdaneftimie la Mie 14 Iul 2010 16:11:48, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 16:14:04    Titlul subiectului: 130019

Primul tronson al M1 s-a facut fara vreo separare intre sensuri, abia incepand cu al doilea tronson (Timpuri Noi- Republica) apare separarea dintre sensuri la Mihai Bravu.
bogdaneftimie a scris:
Interesant este ca in acest document este denumit M4-R2, intocmai ca si denumirea imaginii postata mai sus.
Editat:
Documentul mentioneaza ca an de stopare a lucrarilor 1996, pe unde pe aici pe forum se mentiona 1993 Question si se emntioneaza si un raport cu deformarile existente si alte probleme structurale.

Asta a fost denumirea oficiala, nu este nimic neobisnuit, dar corect este M4-R1, nu R2...R2 este M4 actual GdN-Laromet.
Deci , ca sa fie clara istoria, in 1989 s-a inceput Magistrala 4 denumita "Racorduri", care avea 2 portiuni, fara legatura intre ele , R1 NG-LdC si R2 GdN2-Laromet (cea careia i s-a atribuit ulterior denumirea M4). A explicat subway guru intr-o postare recenta ca denumirea magistralelor se atribuia dupa momentul inceperii lucrarii, fara legatura cu circulatia efectiva. De aceea am avut mult timp M1+3 cand M1 era pana la GdN si M3 de acolo pana la D2, desi se circula in mod continuu...
Eu ce am postat, cu anul 1993 este o anexa de la un contract de imprumut, din cate imi dau seama..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 16:33:25    Titlul subiectului: 130022

R2 e de la raportul 2 nu racordul 2 in denumirea imaginii.
Iata cum arata un tunel in 2002, dupa pomparea apei (se observa ovalizarea la capat):



MVC-015S.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.42 kb
 Vizualizat:  de 13143 ori

MVC-015S.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 20:21:24    Titlul subiectului: 130044

Exista cumva imagini legate de caseta intermediara a substatiei 1 Decembrie 1918 - Policolor, cea mentionata intr-un post mai sus, in filmuletul de inaugurare a tronsonului?

Este interesant si de ce s-a ales constructia tunelului folosit ambele metode, presupun ca metoda cut-and-cover este mai usoara si cea mai putin consumatoare de resurse.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 21:46:06    Titlul subiectului: 130057

Din pacate nu am imagini cu galeria IOR.
Daca te uiti pe schema simplificata a racordului ai sa obsevi ca acolo e marcata o zona1 (cu probleme structurale) si o zona2, fara sau minore.
IOR e in zona2. Pozele mele sunt despre zona1 (deformatie de inginer).
Ca fapt divers, pot sa-ti spun ca dupa pomparea apei, imaginea galeriei era de 'discovery'.
Parca eram intr-o pestera din jungla amazoniana, cu radacinile plantelor de suprafata insinuate prin rosturile totale, atarnand ca o perdea densa din planseu pana la radier pentru a-si trage seva din galeria inundata. Imi pare tare rau ca nu am fotografiat. Era de senzatie! Privelistea degaja de la sine forta impresionanta de adaptare a naturii, aratand cum vegetatia invadeaza orice spatiu abandonat de sub controlul uman.
Ce pot sa-ti mai spun e ca in tunelele si galeriile inundate au crescut pesti. Cum au ajuns acolo Dumnezeu stie.
Dar pustimea din cartier statea pe spraiturile de la policolor cu trestia in mana pt o plevusca.
Privind cele doua metode de constructie, raspunsul necesita mai multe detalieri. Am sa revin cu clarificarile necesare. Oricum, nu e chiar cum presupui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 07:55:21    Titlul subiectului: 130080

Citat:
Ce pot sa-ti mai spun e ca in tunelele si galeriile inundate au crescut pesti. Cum au ajuns acolo Dumnezeu stie.
Dar pustimea din cartier statea pe spraiturile de la policolor cu trestia in mana pt o plevusca.
Stiu ca acum ceva mai multi ani, cand inca nu erau date in folosinta niciunul din cele doua tronsoane, la televiziunea nationala a aparut un mic documentar care mentioneaza acelasi lucru, si o mica incursiune a unui scafandru in puturile ramase neacoperite ale tunelurilor de metrou. Din ce imi aduc aminte, se gasisera anumite specii de pesti mici, specii de alge, corali, etc.

Acum nu pot fi sigur la care dintre tronsoane s-au gasit in acel documentar, dar ambele pot satisface aceasta "conditie".

Daca mai poti posta imagini din tronsonul asta, ar fi nemaipomenit (cu elementele de rigoare: in limita posibilitatilor, si a legalitatii Smile poate unele nu sunt spre a fi publicate...); pe mine ma intereseaza aspectele constructiei tunelurilor a statiilor, si imagini asupra cum erau ele in timpul constructiei.

Si o imagine de pe un vechi forum. Imaginea NU imi apartine:

Citat:
Iata o poza din timpul lucrarilor de constructie a tunelului dintre statiile Policolor si Linia de Centura. Dupa cum observati s-a lucrat "la lumina", in sapatura deschisa. Concret adica s-a facut groapa respectiva si apoi s-au turnat stalpii, peretii si plafonul, dupa care toata smecheria a fost acoperita. In zona aia cred ca planseul superior al galeriei este la maxim 2 metri de nivelul soselei...
In unele zone s-a folosit si metoda clasica de excavare a tunelelor.


Citat:
Iata o poza de la una dintre intrarile in statia Policolor. Pe vremea aia totul era vraiste, parasit, nimeni nu te intreba de sanatate pe acolo...
Poza e de calitate super proasta ca de, e facuta cu un Smena d-ala jafolit, cu film, care nici macar blitz incorporat n-avea, cum au toate jafurile in ziua de azi... Avea un blitz extern pe care trebuia sa-l bagi in priza sa se incarce, apoi il conectai la aparat, faceai o poza, dupa aia iar bagai blitz-ul la incarcat...
Aici le faceam poze fratelui si surorii mele in dreptul intrarii in statie, ca era cat de cat mai lumina...


Citat:
Si iata si o alta poza din timpul lucrarilor de constructie propriu-zisa a tunelului din zona Policolor...
Imaginea de mai sus ar arata asa corect, unde buclele reprezinta trecerea pe deasupra (din circuitele electronice, cand nu se intersecteaza).


grigoresc_169_787_133_195.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.46 kb
 Vizualizat:  de 12813 ori

grigoresc_169_787_133_195.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 12:53:48    Titlul subiectului: 130105

Daca adaugi si o diagonala pe linia veche langa Grigorescu, este perfect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 13:05:00    Titlul subiectului: 130108

Sper ca se vede acum diferenta fata de desenul original.

Acel macaz e acolo din Decembrie 1981 de cand s-a inaugurat statia. A avut un rol major cand s-a oprit circulatia pentru realizarea jonctiunii A.S. - N.G. si cand de la Nicolae Grigorescu / respectiv Mihai Bravu si pana la Republica s-a mers pe sistem pendula pentru mult timp. Cu acea ocazie s-a montat si perechea de macaze de la Mihai Bravu care nu era in planul initial.



7-15-2010 1-59-09 PM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.11 kb
 Vizualizat:  de 13049 ori

7-15-2010 1-59-09 PM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 13:15:53    Titlul subiectului: 130110

Si ca sa ramanem in zona o poza din 2002 la PSS2 NG
Si inca o precizare, ca sa putem vorbi toti aceeasi limba.
NG-LdC se numeste in toate documentele de investitii M4 R1.

Alta poza in acelasi loc dar de jos.
Se observa din nou cu usurinta deformarile tunelului.



MVC-011S.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.16 kb
 Vizualizat:  de 13361 ori

MVC-011S.JPG



mvc_012s_963.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.56 kb
 Vizualizat:  de 13122 ori

mvc_012s_963.jpg




Ultima modificare efectuată de către subway guru la Joi 15 Iul 2010 13:17:44, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 13:34:34    Titlul subiectului: 130114

Scuze de intrebare, dar sunt putin pe langa subiect. Poate si altii nu stiu sa se uite. Din pacate ma pricep numai la planetare deformate. Unde trebuie sa ne uitam ? Sau nici in punctul 1 nici in 2, ci in alta parte.


7-15-2010 2-21-00 PM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.51 kb
 Vizualizat:  de 13345 ori

7-15-2010 2-21-00 PM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 13:55:33    Titlul subiectului: 130119

Ambele.

Pct1 arata deformari, dar si 'berbecarii' la turnarea peretelui de fronton.
Grav e ce pun in evidenta razele de lumina de la lampi in tunel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 13:57:49    Titlul subiectului: 130120

Eu observ in partea drepata, putin spre partea superioara (NV) se observa cum betonul face o burta inspre interior - cea care se vede si in prima poza postata de Subway Guru

Razele de lumina pun in evidenta faptul ca tunelul este serpuit, si este f bine vizibil. Acel tunel nu este nici macar putin drept (exceptie pozitionarea boltarilor pentru a duce stanga dreapta inelele pentru curbe, etc)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 14:16:19    Titlul subiectului: 130121

Explicatii suplimentare (incerc sa fie pe intelesul tuturor):
tunelul trebuie sa fie simetric si cu o diferenta cat mai mica intre Diam. vertical si cel orizontal (orizontalul e totdeauna mai mare decat verticalul) pentru a indica un tunel 'stabil' si cu o rezemare 'sanatoasa' pe teren.
Ce se vede in poza e taman pe dos - pleostire exagerata a tunelului si deformari nesimetrice.
Lucrul e cu atat mai vizibil prin faptul ca prefabricatele de vatra sunt scoase si se vede forma exacta a circumferintei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 14:36:33    Titlul subiectului: 130124

Cum s-au rezolvat deformarile ? S-au inlocuit inelele ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 21:29:40    Titlul subiectului: 130167

E vorba cumva de firul catre 1 Decembrie la vreo 150 metri de iesirea din Nicolae Grigorescu ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 21:33:18    Titlul subiectului: 130169

Nu stiu daca este dupa NG sau dupa 1Decembrie.
Parca totusi este dupa 1 Dec acea caseta spectaculoasa.
Parca tunele abandonate de lucrari nu incepeau chair de la NG ci de mai departe Question (poate spun o prostie, deci astept corectie daca este cazul).
Se auzise ca oricum deformarile cele mai grave erau undeva intre NG si 1 Decembrie, de unde si problema cu circulatia pe un singur fir la deschiderea tronsonului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CezarMad



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 23:51:16    Titlul subiectului: 130201

Poate subwayguru sa confirme faptul ca motivul pentru care s-a circulat pe un singur fir intre NG si 1 Decembrie este, ca atunci cand se executau probe cu o rama IVA, pe portiunea dintre NG1 si 1 Decembrie, datorita unor goluri de aer de sub tunel, calea de rulare practic s-a prabusit, iar rama a avut nevoie de reparatii destul de serioase?

Cele auzite sunt povestite de o cunostinta care lucreaza la Alstom.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Iul 2010 07:32:51    Titlul subiectului: 130210

@CezarMad "Goluri de aer" in oricecaz nu pot sa fie la 10 - 15 metri in pamant. Poate ai vrut sa spui ca sub fundatie a aparut un gol datorat de exemplu unui rau subteran. In momentul asta am spus o prostie. Dar oricum nu gol de aer. Intr-adevar subway guru sau adrian rosca sau altii pot sa confirme / infirme aceasta ipoteza. Asa cum a intrebat si userul Sab interesant este cum au scos-o la cap. Ca de lucrat s-a lucrat mult acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 6 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community