Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Racordul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Oct 2012 08:31:06    Titlul subiectului: 159651

subway guru a scris:
Eu zic ca nu era loc si stiu ce vorbesc...
Daca tu zici altceva...demonstreaza!!!

Sigur s-a studiat alternativa cu peronul pe partea cealalta ? Mie imi pare ca mai incape o statie intreaga acolo.
boy4ever a scris:
Dar pentru un macaz "X" era loc sau nu? De ce nu s-a facut?? Exclamation

M-ai "ucis" cu macazul in X si zau ca nu inteleg care era marele avantaj...



leontin_salajan.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.84 kb
 Vizualizat:  de 9477 ori

leontin_salajan.jpg




Ultima modificare efectuată de către sab la Mie 17 Oct 2012 09:06:47, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Oct 2012 08:56:07    Titlul subiectului: 159652

Citat:
Sigur s-a studiat alternativa cu peronul pe partea cealalta ?

Da, sunt sigur ca niste ingineri si proiectanti au studiat problema si stiu ce au facut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Oct 2012 12:39:23    Titlul subiectului: 159655

Eu cred ca problema era faptul ca trebuia sa traverseze tunelurile spre Titan. Din cate stiu eu (nu sunt inginer, deci poate ma insel), exista o distanta care trebuie pastrata deasupra/dedesubtul unui tunel circular, nu poti sa treci exact pe deasupra lui.
Acest lucru implica demolarea respectivei portiuni de tunel circular si inlocuirea cu galerie rectangulara, astfel incat M3 sa poata ajunge la nivelul turnichetilor din vechea statie, altfel ajungea mai sus.
De aici solutia mai simpla de a pune peronul pe partea cealalta si traversarea galeriei M1 in zona rectangulara dinspre Dristor. Altfel era afectata M1 mult mai mult si costurile erau mai mari. Asa, mai putina bataie de cap...
Oricum sunt mute ciudatenii la acest racord, inclusiv urcarea brusca spre statie, peronul de 225m, pe langa trecerea de pe stanga pe dreapta. Daca mai pun si faptul ca prin 1990-1991 acest racor inca facea parte din inelara de sud deja intram pe alte taramuri miscatoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 00:32:31    Titlul subiectului: 159675

sab a scris:
M-ai "ucis" cu macazul in X si zau ca nu inteleg care era marele avantaj...
Era avantajul ca trenurile ar fi circulat normal,nu pe dos... Rolling Eyes
bogdan2011 a scris:
Bretea unde?
Oriunde intre Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie. De ce nu s-ar fi putut? Macar sa nu mor prost,nu de alta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 12:10:26    Titlul subiectului: 159684

Rezumat
1) Statia Nicolae Grigorescu cu 3 linii este rezultatul unei solutii nascuta dintr-un improvizorat grosolan.
2) Solutia tehnica aleasa este cea corecta si a explicat-o sab putin mai sus .
3) Nu intreleg de ce sustineti voi ca trenurile de metrou ar trebui sa circule "pe dreapta" ? Sunt indicatii peste indicatii in statiile 1 Decembrie si N.T. - pentru ca numai despre aceste statii vorbim, asa ca unde este problema ? Cei care nu cunosc statia trebuie sa se ia dupa indicatoare, cei care o cunosc numai trebuie sa se ia dupa nimic.
4) S-a realizat o directie "priveligiata" acolo, si anume directia "Titan - 1 Decembrie", ceea ce mie mi se pare OK.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 13:21:09    Titlul subiectului: 159685

Citat:
Oriunde intre Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie. De ce nu s-ar fi putut?
Pentru?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 13:27:01    Titlul subiectului: 159686

Ca sa treaca trenurile de pe stanga pe dreapta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 17:00:35    Titlul subiectului: 159693

andrei11 a scris:
Rezumat
1) Statia Nicolae Grigorescu cu 3 linii este rezultatul unei solutii nascuta dintr-un improvizorat grosolan.

Asta am inteles. Totusi, am intrebat de ce nu au facut un macaz intre NG si 1 Decembrie?

andrei11 a scris:
2) Solutia tehnica aleasa este cea corecta si a explicat-o sab putin mai sus

Pai explica-mi si mie si intregului "norod" de ce acest tronson e mai cu mot si trebuie sa se circule de-a-ndoaselea?

andrei11 a scris:
3) Nu intreleg de ce sustineti voi ca trenurile de metrou ar trebui sa circule "pe dreapta" ?

Pentru ca asa e intreaga magistrala si intreg metroul bucurestean! Tu de ce zici ca ar trebui ca trenurile sa circule "pe stanga"?

andrei11 a scris:
Sunt indicatii peste indicatii in statiile 1 Decembrie si N.T. - pentru ca numai despre aceste statii vorbim, asa ca unde este problema ? Cei care nu cunosc statia trebuie sa se ia dupa indicatoare, cei care o cunosc numai trebuie sa se ia dupa nimic.

Da, sigur, ai si gasit o scuza. Eu propun altceva: sa fie un macaz "X" dupa fiecare statie si trenurile sa fie intr-o statie pe dreapta, in urmatoarea pe stanga, apoi iar pe dreapta si tot asa. Si punem indicatoare ca sa stie si prostimea si sa nu se incurce. Ce zici? Rolling Eyes

sab a scris:
Ca sa treaca trenurile de pe stanga pe dreapta.

Ma intreb pentru ce credeau unii ca am propus existenta unui asemenea macaz intre cele doua statii... Sau intrebarea la care tu ai raspuns a fost pusa la misto. Oricum multumesc pentru ajutor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 17:09:09    Titlul subiectului: 159694

Pentru ca intersectarea din nou a liniilor presupune inca 4 macaze, viteza redusa pe portiunea respectiva, semnale, proiect modificat, trenuri care asteapta unul dupa celalalt, mai multe comenzi facute in interlocking sau de impiegatul de miscare absolut inutil, doar ca sa-ti satisfaca tie damblaua plus ca astfel creezi oportunitatea ca in cazul unui deranjament sa stai cu trenurile pe loc pentru ca nu se pot manevra macazurile si nu poti face comanda.

Suficient?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 19:07:46    Titlul subiectului: 159697

boy4ever, nu exista macaz intre 1 Decembrie 1918 si NG pentru ca nu este necesar din cel putin doua motive:
- nu s-a gandit nimeni nici macar ca tronsonul o sa fie inaugurat initial ca racord, deci nici pentru o perioada scurta de timp nu era necesar macazul, ca sa nu se circule pe o singura in ambele sensuri linie o statie si jumatate, asa cum s-a intamplat. Atunci cand tronsonul a fost racord era necesar macaz, altfel nu.
- circulatul pe stanga nu este deranjant, oricum macazul nu ar fi rezolvat problema, ci mai mult complica situatia, asa cum ti-a explicat si bogdan2011.

Tema principala acolo a fost cum sa racordam la o magistrala existenta un tronson nou, tronson despre care nu se stia atunci cand s-a construit M1. Sau oricum, daca se stia macar teoretic, acesta nu trebuia sa fie ca acum, adica derivat din M1, ci un tronson care nu avea legatura deloc cu M1. A doua tema a proiectului a fost ca racordarea sa se faca ieftin, relativ OK, nu neaparat pentru confortul calatorului si in niciun caz pentru a respecta un obicei de a se circula pe dreapta, ca pana atunci.

Deci in 1989 existau mai multe optiuni:
Optiunea 1. peron pe partea opusa , caz in care s-ar fi supratraversat ambele tunele M1. Am explicat mai sus inconvenientele, nu le mai reiau. Sunt tehnice si legate de costuri.
Optiunea 2. subtraversarea tunelelor M1, caz in care se rata statia NG. Deci de la 1 Decembrie ar fi urmat D1. Sa faci din D1 o statie de schimb, dupa ce deja era schimbul cu D2 acolo (si asta "neprogramat"), parca nu este chiar OK.
Si ar fi trebuit sa fie reglata cumva circulatia, neexistand al un al treilea peron ca acum.
Optiunile 1 si 2 erau cu circulatie "normala", cum vrei tu
SAU
Optiunea 3. peron pe partea actuala, optiune ieftina, care nu deranja prea mult M1, dar cu inconvenientul ca se schimba partea pe care se circula.
Tu ce ai fi ales ?
Optiunea cu incrucisarea liniilor cade clar, nici macar nu cred ca a fost adusa in discutie.

Mai deranjant decat circulatul pe partea stanga pe acel tronson este faptul ca exista peroane diferite pentru aceeasi directie. Asta mi se pare mie ca este o solutie proasta, chiar daca in zilele noastre exista monitoare care aproximeaza care tren pleaca mai repede din statie. In realitate insa, exista diferente intre ce se afiseaza pe monitoare si ce se intampla in practica.
Insa atunci cand s-a pornit in executie, existau numai ceasuri care aratau de cat timp a plecat metroul din statie, nu monitoare care sa arate cand vine trenul si care pleaca primul.
Nu stiu cum au gandit rezolvarea acestui aspect in 1989 cand s-a adoptat aceasta solutie de improvizatie.

Este aceeasi problema care ar fi trebuit sa apara la Crangasi daca se respecta planul initial pentru care s-a construit statia si unde ar fi trebuit in viitor sa decizi la care peron sa cobori daca vrei sa ajungi la Gdn, ori la peronul acum nefolosit, ori la cel central.
Diferenta intre Crangasi si NG este insa una enorma, Crangasi a fost gandita ca o statie de schimb intre inelara de sud si M1.
La NG , asa cum a fost executata, este privilegiat doar schimbul pentru cei care vin de la Republica-Titan si vor sa mearga spre Policolor. Adica un schimb cam intre locuitorii aceluiasi cartier. Nu cred ca sunt multi cei care se plimba cu metroul prin cartier. Aici este marea problema. Sau poate in 1989 erau mult care locuiau in cartier si lucrau pe una din cele doua platforme industriale (Faur-Republica, respectiv platforma Policolor si ce mai era acolo).Iar acest schimb i-ar fi avantajat cumva.
Oricum pentru locuitorii din zona statiei NG este o solutie proasta.
Acest lucru eu spun ca este mai important decat circulatia pe o parte sau alta, care, intr-adevar, nu deranjeaza.
Dar, asa cum am mai spus-o de cateva ori, existau solutii pentru a rezolva aceasta problema, chiar si cu peronul actual, insa costa mai mult. Asta daca au analizat aceasta solutie. Cel mai probabil au vrut simplu si ieftin, nu complicatii inutile.


Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 19 Oct 2012 06:05:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 20:54:29    Titlul subiectului: 159702

sab a scris:
- circulatul pe stanga nu este deranjant, oricum macazul nu ar fi rezolvat problema, ci mai mult complica situatia, asa cum ti-a explicat si bogdan2011.

Nu e deranjant,ci e anormal. Si eu am condus si conduc fara probleme (in Romania) masini cu volan pe dreapta, dar asta nu inseamna ca sunt un exemplu al normalitatii, asa cum dai senzatia ca pretinzi.
sab a scris:
Tema principala acolo a fost cum sa racordam la o magistrala existenta un tronson nou, tronson despre care nu se stia atunci cand s-a construit M1.

De parca studierea posibilitatii unui racord dintre doua linii echivaleaza cu gasirea vietii pe Marte. E vorba de niste macaze, nu de cum sa construiasca nave spatiale. Si mai erau si in secolul 21. Avem pretentii, nu? Maine-poimaine poate reinventeaza si roata...
sab a scris:
A doua tema a proiectului a fost ca racordarea sa se faca ieftin, relativ OK, nu neaparat pentru confortul calatorului si in niciun caz pentru a respecta un obicei de a se circula pe dreapta, ca pana atunci.

De ce nu are nimeni puterea sa recunoasca faptul ca orice lucrare de dupa '89 a fost de mantuiala, in graba, si mai ales cu scopul de a lua ochii la oamenii in perioada campaniilor electorale?
sab a scris:
Optiunea 3. peron pe partea actuala, optiune ieftina, care nu deranja prea mult M1, dar cu inconvenientul ca se schimba partea pe care se circula.
Tu ce ai fi ales ?

Dar oare comunistii ce ar fi ales? Mai mult ca sigur ar fi facut un racord asa cum trebuia, nu lucru de mantuiala! Si ce, aia aveau 10 capete iar cei de acum doar unul? Sa ma lase in pace cu explicatiile lor de doi lei si lucrul de mantuiala care il fac!
sab a scris:
Optiunea cu incrucisarea liniilor cade clar, nici macar nu cred ca a fost adusa in discutie.

Si la 1 Mai cum de se incruciseaza liniile si trec trenurile bine mersi? Acolo nu mai apar probleme, nu mai urlati ca din gura de sarpe ca vezi Doamne se poate intampla vreo tragedie. Mda, m-ai lamurit....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 21:13:28    Titlul subiectului: 159703

Citat:
De parca studierea posibilitatii unui racord dintre doua linii echivaleaza cu gasirea vietii pe Marte. E vorba de niste macaze, nu de cum sa construiasca nave spatiale. Si mai erau si in secolul 21. Avem pretentii, nu? Maine-poimaine poate reinventeaza si roata...

Tocmai ti-am spus ce inseamna "Acele macaze".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 21:16:51    Titlul subiectului: 159704

Circulatia pe stanga nu e anormala. De ce ar fi ? Si comparatia cu circulatia auto in Romania cu masini cu volanul pe dreapta este total falsa. Compari mere cu pere numai de-a dragul sa contrazici pe cineva.
Daca spui ca conduci fara probleme masini cu volanul pe dreapta, spune tu cum faci depasirile pe drumurile cu un singur sens de mers ?
Macazele de schimbare a sensului de circulatie de pe stanga pe dreapta sau viceversa in linie curenta este o bazaconie. Poate numai in filme / la discutii la o bere in fata blocului merge, dar in realitate este o prostie. Dealtfel nu stiu pe unde s-ar practica o astfel de manevra, este total interzisa prin regulamentele de circulatie feroviara.
Chestia cu De ce nu are nimeni puterea sa recunoasca faptul ca orice lucrare de dupa '89 a fost de mantuiala ai dat-o in bara, lucrarea dateaza de dinainte de 1989 Rolling Eyes
Nu inteleg legatura cu campaniile electorale.
Dar oare comunistii ce ar fi ales? Mai mult ca sigur ar fi facut un racord asa cum trebuia, nu lucru de mantuiala! Si ce, aia aveau 10 capete iar cei de acum doar unul? Sa ma lase in pace cu explicatiile lor de doi lei si lucrul de mantuiala care il fac!
Asa cum am precizat mai sus, lucrarea este de pe vremea comunistilor.
Si la 1 Mai cum de se incruciseaza liniile si trec trenurile bine mersi? Acolo nu mai apar probleme, nu mai urlati ca din gura de sarpe ca vezi Doamne se poate intampla vreo tragedie. Mda, m-ai lamurit....
Compari mere cu pere, si mai departe cu prune. Hai sa-ti explic.
mere cu pere
La 1 Mai este o situatie provizorie, la NG / 1 Decembrie ar fi fost o situatie permanenta.
Nu se accepta
mere cu prune
La 1 Mai intre 1 Mai si Parc Bazilescu este circulatie "la 2 capete", deci fiecare linie este dublu sens, este un fel de cap de linie "prelungit"
la NG / 1 Decembrie este circulatie unisens.
Cred ca m-am facut inteles, daca nu voi veni cu precizarile necesare.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Vin 19 Oct 2012 11:46:23, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2012 22:45:32    Titlul subiectului: 159707

@sab:
Draga prietene, iar bati campii cu gratie... Laughing
Intre 1 Decembrie si Policolor exista macaz...
Te rog eu mult, nu mai 'fantaza', ca nu serveste la nimic!
Toate cele bune si hai sa vorbim despre probleme reale, nu imaginare!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Vin 19 Oct 2012 01:40:57    Titlul subiectului: 159711

@andrei11, o iei si tu pe aratura. Acel X de la 1 Mai implica aceleasi riscuri "catastrofale" (ca sa te citez) pe care le-ar implica si un macaz intre NG si 1 Mai. Asa ca nu e un argument. La fel de bine se pot lovi trenurile si la capetele de linii gen Dristor 2 sau Anghel Saligny, nu? Deci las-o moarta ca mai mult decat "argumente" de 2 lei nu poti sa aduci!

Stiu ca proiectul e de pe timpul comunistilor, insa nu stiu daca racordul era prevazut tot in acelasi fel.

Si cu volanul pe dreapta e foarte simplu la depasiri: stau cu 10 m mai in spate. Obti acelasi efect! Si cand ai si un motor cu muuulti cai sub capota,chiar nu simti nicio diferenta!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 19 Oct 2012 06:07:38    Titlul subiectului: 159712

subway guru a scris:
Intre 1 Decembrie si Policolor exista macaz..

Corect, insa daca ai citit, toata discutia era legata de un macaz ipotetic intre 1 Decembrie si Nicolae Grigorescu. Am scris eu gresit, lucru pentru care imi cer scuze. Multumesc pentru sesizare, am modificat...
boy4ever a scris:
Dar oare comunistii ce ar fi ales? Mai mult ca sigur ar fi facut un racord asa cum trebuia, nu lucru de mantuiala!....

Asta as vrea si eu sa aflu, care este proiectul de dinainte de 1989. Toate informatiile pe care le am si eu indica faptul ca acest racord urma sa fie legat de M1.
Acum, cum urma sa se faca aceasta racordare in 1989 este o necunoscuta, pentru ca in 1991 nu se executase niciun metru din peronul nou de la NG, ceea ce este oarecum ciudat, avand in vedere ca toate statiile si tronsoanele erau intr-un stadiu de executie care trecea de 30-40%. Asta ar putea insemna ca, totusi, racordarea ar fi putut sa se faca altfel decat s-a facut.
Oricum, instalarea unui macaz in X era exclusa , nu ar fi aprobat nimeni asa ceva inainte de 1989. Asa cum nu cred ca ar fi aprobat vreodata actuala circulatie de pe M4, dar asta este alta discutie.
Documentele mai arata un aspect ciudat, faptul ca in 1991 tronsonul NG-AS facea parte pe schite din inelara de sud, deci picase oarecum racordarea la M1. Nu stiu daca este o modificare reala, adica se schimbase planul sau este doar un vis frumos.
Acest lucru poate fi sustinut de pozitionarea tunelelor racordului la NG si faptul ca tunelul care da la peronul nou esta cam jos fata de cum ar fi trebuit sa fie daca se dorea intr-adevar sa ajunga la nivelul turnichetilor, fiind nevoie de acea urcare brusca, lucru care a condus si la ciudatenia de peron de 225m cu gard.Asta pe mine ma intriga cel mai mult.
boy4ever a scris:
De parca studierea posibilitatii unui racord dintre doua linii echivaleaza cu gasirea vietii pe Marte. E vorba de niste macaze, nu de cum sa construiasca nave spatiale. Si mai erau si in secolul 21.

Sa stii ca este o mare problema sa faci un lucru la care nimeni nu s-a gandit atunci cand a construit M1. Nu este vorba doar de macaz, mai trebuie si altceva (spart tuneluri, construit peroane, etc). Daca proiectul actual era prevazut inca din anii 70, cand s-a construit statia NG, in mod cert nu aveam situatia actuala si statia arata altfel. Insa in anii 70 se stia ca acel tronson facea stanga la NG si o lua spre sud, nu avea nicio legatura cu M1. Asa ca in anii 90 s-a facut ce s-a mai putut, dupa cum vezi nu s-a mai putut face peronul la nivelul statiei vechi (ca sa fie subtraversare ca la Eroilor de exemplu), ci mai sus, la nivelul turnichetilor.
boy4ever a scris:
Si la 1 Mai cum de se incruciseaza liniile si trec trenurile bine mersi? Acolo nu mai apar probleme, nu mai urlati ca din gura de sarpe ca vezi Doamne se poate intampla vreo tragedie. Mda, m-ai lamurit....

La 1 Mai este o situatie anormala. Nu cred ca mai exista o astfel de situatie in lume. Si oricum, situatia de acolo a fost gandita ca provizorie (vreo 2-3 ani), din pacate, parerea mea este ca va dura mult si bine de acum incolo.
Ce vrei tu insa ar fi fost o incrucisare definitiva, ceea ce este absolut exclus.


Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 19 Oct 2012 19:39:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 19 Oct 2012 11:57:14    Titlul subiectului: 159717

boy4ever a scris:
Acel X de la 1 Mai implica aceleasi riscuri "catastrofale" (ca sa te citez) pe care le-ar implica si un macaz intre NG si 1 Mai. La fel de bine se pot lovi trenurile si la capetele de linii gen Dristor 2 sau Anghel Saligny, nu?

Inca n-am auzit in viata mea ca metrourile / trenurile ( la nivelul anilor '950) la cap de linie sa intoarca "in cerc" ca si tramvaiele in Bucuresti. E un banc destul de bun aceasta afirmatie ( a ta ).
La Paris sunt oarece exceptii, dar acolo sunt niste linii de prin 1900, deci vorbim de alta epoca. Poate si in UK, habar nu am, ca nu am studiat problema.# 2009 daca citeste aceste randuri poate intervine sa faca lumina.
De aceea am spus ca in linie curenta schimbarile de sens sunt interzise cu desavarsire, atat la metrou cat si la CFR. Schimbarile de sens ca si normalitate, nu ca rezultat al unei situatii singulare.
In linie curenta, repet. Macazele de la cap de linie nu sunt in linie curenta, imi pare rau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 01:09:06    Titlul subiectului: 159741

andrei11 a scris:
In linie curenta, repet. Macazele de la cap de linie nu sunt in linie curenta, imi pare rau.

Ideea e ca daca e sa luam ipoteza unei erori se pot intampla accidente si la capetele de linii, nu? E absolut aceeasi situatie cu un macaz X intre statii, asta vreau sa intelegi.
sab a scris:
Oricum, instalarea unui macaz in X era exclusa , nu ar fi aprobat nimeni asa ceva inainte de 1989. Asa cum nu cred ca ar fi aprobat vreodata actuala circulatie de pe M4, dar asta este alta discutie.
sab a scris:
Sa stii ca este o mare problema sa faci un lucru la care nimeni nu s-a gandit atunci cand a construit M1. Nu este vorba doar de macaz, mai trebuie si altceva (spart tuneluri, construit peroane, etc).
Atunci de ce nu au facut un racord asa cum trebuie? A pus parca userul @Kaustik o schema in care a aratat ca se putea face altfel.
sab a scris:
La 1 Mai este o situatie anormala. Nu cred ca mai exista o astfel de situatie in lume. Si oricum, situatia de acolo a fost gandita ca provizorie (vreo 2-3 ani), din pacate, parerea mea este ca va dura mult si bine de acum incolo.
Ce vrei tu insa ar fi fost o incrucisare definitiva, ceea ce este absolut exclus.
Stai linistit, ca si la 1 Mai e ca si definitiva situatia. O sa vedeti cu totii... Daca vom mai vorbi pe acest forum si peste 10-20 de ani o sa imi dati dreptate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 06:53:49    Titlul subiectului: 159742

Daca te referi la aceasta schita de la pag 3, ti-am explicat de cateva ori pana acum de ce. Daca nu ai inteles ceva te rog sa spui, dar nu mai reiau, pentru ca repetam acelasi lucru de nu stiu cate ori.
Oricum nu este niciun macaz implicat aici, deci este cu totul alta discutie de ce nu s-a facut peronul pe partea opusa vs de ce nu s-a instalat macaz la configuratia curenta astfel incat trenurile sa se incruciseze.



grigorescu_702_106_695.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.41 kb
 Vizualizat:  de 9090 ori

grigorescu_702_106_695.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 10:53:31    Titlul subiectului: 159746

Citat:
Ideea e ca daca e sa luam ipoteza unei erori se pot intampla accidente si la capetele de linii, nu? E absolut aceeasi situatie cu un macaz X intre statii, asta vreau sa intelegi.

Afirmatia ta e pur si simplu puerila.

SCB - instalație de centralizare electrodinamică ce cuprinde ansamblul de echipamente cu care IDM, prin intermediul unui pupitru sinoptic, comandă și controlează în condiții de siguranță manevrarea și zăvorârea macazurilor în parcurs, controlează starea de liber/ocupat a liniilor și
secțiunilor de macazuri permițând punerea pe liber a semnalelor luminoase.

PARCURSURI COMPATIBILE - parcursurile pe care se pot executa mișcări simultane de trenuri, respectiv între trenuri și manevre, în condițiile admise de instalația SCB și instrucțiunile de mișcare.
Citat:
Stai linistit ca si la 1 Mai e ca si definitiva situatia. O sa vedeti cu totii... Daca vom mai vorbi pe acest forum si peste 10-20 de ani o sa imi dati dreptate.
Da, este definitiva. Asa cum este si la M. Bravu, Timpuri Noi, Teclu, Romana etc.
Ai nevoie de aceste linii de legatura, ca sunt bretele sau diagonale, pentru cazurile in care trebuie sa se faca circulatie pe un singur fir, spre exemplu, cand ai tren defect sau se arunca vreunu in fata trenului, sau pentru trenurile de lucru care circula noaptea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 11:31:26    Titlul subiectului: 159747

Prin afirmatia
Stai linistit ca si la 1 Mai e ca si definitiva situatia.
Colegul nostru de forum a vrut sa spuna altceva, si anume ca actualul cap al magistralei M 4 va fi pentru mult timp la Parc Bazilescu si ca actuala bretea de la 1 Mai va fi in continuare activa.
Celalalte bretele date ca exemplu, de la Mihai Bravu, Romana, etc sunt inactive.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 293
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 14:01:41    Titlul subiectului: 159750

sab a scris:
Oricum nu este niciun macaz implicat aici, deci este cu totul alta discutie de ce nu s-a facut peronul pe partea opusa vs de ce nu s-a instalat macaz la configuratia curenta astfel incat trenurile sa se incruciseze.
Ceea ce vreau eu sa subliniez este faptul ca puteau face in asa fel incat sa se circule normal, daca s-ar fi vrut cu adevarat. Pe mine nu ma deranja daca era macaz sau peronul 3 era pus pe partea opusa, as fi vrut doar sa fie un lucru calumea, indiferent ce mijloc ar fi ales.
andrei11 a scris:
Prin afirmatia
Stai linistit ca si la 1 Mai e ca si definitiva situatia. Colegul nostru de forum a vrut sa spuna altceva, si anume ca actualul cap al magistralei M 4 va fi pentru mult timp la Parc Bazilescu si ca actuala bretea de la 1 Mai va fi in continuare activa.
Celalalte bretele date ca exemplu, de la Mihai Bravu, Romana, etc sunt inactive.
Exact!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 17:18:47    Titlul subiectului: 159752

#boy4ever ca sa nu iesim total din subiect, referitor la M 4 si al sau cap provizoriu de la Parc Bazilescu, la rubrica dedicata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 19:23:29    Titlul subiectului: 159755

Ca sa lamurim aspectul cu peronul pe partea cealalta, o intrebare pentru subway guru. La ce distanta (pe inaltime) poti sa sub/supratraversezi un tunel circular ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2012 19:46:15    Titlul subiectului: 159756

Rolling Eyes Twisted Evil


Plan general.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.71 kb
 Vizualizat:  de 9011 ori

Plan general.jpg



Detaliu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.27 kb
 Vizualizat:  de 9011 ori

Detaliu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 8 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community