Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 20 Oct 2012 23:34:26 Titlul subiectului: |
159762 |
|
@sab:
Distanta e data de diferenta de cota si de declivitatea liniei...distanta minima inseamna declivitatea maxima...dar care nu e de dorit, pentru ca inseamna "rezistenta" maxima a liniei si consuml maxim de energie in exploatare "for ever, plus uzura maxima...
Nu tot ce e posibil e si de dorit!...
Linia ideala e in palier si aliniament!
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 20 Oct 2012 23:44:37 Titlul subiectului: |
159765 |
|
Atunci de ce tunelul care vine de la 1 Decembrie la N.G. urca ca disperatul, pe langa faptul ca e si in curba ?
Asta ca sa fac legatura cu "linia ideala" care e in palier si aliniament, adica fara dealuri si dreapta.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 20 Oct 2012 23:49:30 Titlul subiectului: |
159766 |
|
Pentru ca linia "ideala" ..."nu se exista"...
Tunelul ala de care faci vorbire nu prea e in curba iar declivitatea e data atat de relieful de suprafata cat si de necesitatea de a supra-traversa linia veche!
De ce nu incercati sa va dati raspunsuri si singuri inainte de a pune intrebari "prostesti"???...doar asa, ca sa discutam discutii???...hent in careu, penalty si cartonas rosu...
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 21 Oct 2012 07:32:39 Titlul subiectului: |
159768 |
|
Nu stiu daca a fost foarte clara intrebarea mea, dar in conditii de aliniament si palier, cat trebuie sa lasi intre doua tuneluri circulare ? Asa, orientativ, 3m, 6m ?
Mai concret, daca ar fi fost sa se supratraverseze tunelele spre Titan, cat trebuia sa se lase intre ele si noul tunel ? Era vreo diferenta daca se venea cu tunel circular sau cu galerie din acest punct de vedere ?
La fel, exista vreo diferenta daca se supratraverseaza sau se subtraverseaza ? Ma referer doar la distanta intre tuneluri, ca in rest este clar ca sunt diferente.
Si o a alta intrebare, fara legatura cu primele..in zona traversarii galeriei M1 caseta era deja etajata ? Mie asa mi se pare, ca se strabate un spatiu care exista ...
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 21 Oct 2012 19:20:52 Titlul subiectului: |
159781 |
|
Daca citesc bine desenul pus de mine pe pagina anterioara ( NR : 159756) , distanta intre cele 2 tunele ( bine, cel de deasupra este in sapatura deschisa ) este undeva la 1 metru ( un metru )
Niste explicatii pentru cititul desenului, gasiti la topicul pentru M 4.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 17:37:18 Titlul subiectului: |
159823 |
|
boy4ever a scris: | Ceea ce vreau eu sa subliniez este faptul ca puteau face in asa fel incat sa se circule normal, daca s-ar fi vrut cu adevarat. Pe mine nu ma deranja daca era macaz sau peronul 3 era pus pe partea opusa, as fi vrut doar sa fie un lucru calumea, indiferent ce mijloc ar fi ales. | SGuru a scris undeva pe pagina 5 a acestui subiect:
Citat: | Problema de decizie a fost intre a alege dupa dezbateri indelungate daca este nevoie sa cheltuim inutil cu o incrucisare de sensuri intre Grigorescu si 1Decembrie doar pentru a respecta o conventie arbitrara sau sa facem lucrarile cu cheltuieli minime incalcand aceasta conventie arbitrara de circulatie stanga/dreapta. |
Eu zic ca explicatia e suficienta. Nu avea niciun rost sa se tina mortis la circulatia pe dreapta in conditiile in care circulatia feroviara in general permite inversarea firelor fara a ridica probleme. In acest caz, este normal sa se tina cont de aspectul financiar. In plus, sunt doua mari categorii de calatori: cei care fac drumul zilnic (si care nu au nevoie de indrumari decat o data sau de doua ori) si cei ocazionali (care oricum vor cauta indicatoarele) – deci vor fi putini care vor gresi linia.
Dar, vreau sa pun o intrebare: daca se dorea (prin caietul de sarcini) ca peronul statiei Nicolae Grigorescu in sensul catre Dristor sa fie comun pentru ambele magistrale, se putea realiza tehnic? S-ar fi putut, spre exemplu ca statia Nicolae Grigorescu sa functioneze ca Eroilor? Adica, ceea ce este astazi NG2 sa fi fost peron catre Policolor si catre Republica iar peronul central al vechii statii sa fi ramas pentru trenurile care se indreapta catre Dristor. In acest caz, sensul Dristor – Nicolae Grigorescu s-ar fi desprins undeva intre cele doua statii din vechea linie si ar fi intrat in NG2, dupa care s-ar fi bifurcat catre Policolor si catre Republica (traversand denivelat M3 – sensul de intoarcere de la Policolor) si ar fi intrat pe vechiul traseu undeva intre Nicolae Grigorescu si Titan. Invers, trenurile care ar fi venit dinspre Policolor sau dinspre Republica ar fi facut statie la peronul central, dupa care si-ar fi continuat drumulul catre Dristor pe actualul fir al M1, Republica – Dristor. In acest fel s-ar fi “normalizat” si circulatia catre Policolor, fara ca asta sa fie un scop in sine. Fizic, s-ar fi incadrat in spatiu? Lungimea de tunel suplimentar pe care o presupune aceasta varianta este similara cu cea a tunelului de legatura a peronului NG2 cu tunelul M1? In felul asta s-ar evita ramificatia la nivel, care vad ca e respinsa cu indarjire!
Sau: o variatie ar fi ca doar M1 sa foloseasca peronul NG2 si apoi sa traverseze denivelat M3 (ambele fire), in timp ce M3 sa treaca in ambele sensuri prin vechea statie NG – ar fi existat dezavantajul asteptarii eliberarii liniei in tunel deoarece o singura linie ar fi fost disponibila pentru sensul catre Dristor si ar fi trebuit racordate tunelurile M3 la vechea M1, din nou cu respectarea mult regretatei circulatii pe dreapta.
_________________ Va pupa tata! |
|
Sus |
|
|
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 17:46:21 Titlul subiectului: |
159827 |
|
Citat: | Dar, vreau sa pun o intrebare: daca se dorea (prin caietul de sarcini) ca peronul statiei Nicolae Grigorescu in sensul catre Dristor sa fie comun pentru ambele magistrale, se putea realiza tehnic? |
Nu, avand in vedere ca la suprafata sunt blocuri si ca acea curba spre Titan este foarte aproape de statie si nu s-ar fi putut realiza subtraversarea.
S-ar fi putut face o statie gen Eroilor daca ar fi fost gandit racordul la constructia statiei NG, ca avea loc sub bulevard.
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 17:52:53 Titlul subiectului: |
159828 |
|
Intrebare. Trenul de AS are cum sa ajunga pe linia lui Dristor 2 (dintr-o singura miscare), daca ar veni in sens opus pe linia 1?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 18:12:03 Titlul subiectului: |
159829 |
|
# weeping eye - ar fi trebuit construiti in plus aproximativ 500 metri de tunel fata de cat s-a construit acum. Trebuie sa fac o schita ?
# bogdan2011 - Ai inteles intrebarea ?
# moonshadow- Da, cu investitie 0 ( zero ). Are deja macaz, dat in folosinta in 1981.
|
|
Sus |
|
|
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 18:39:57 Titlul subiectului: |
159830 |
|
Nu ziceai de subtraversare si intrare la linia 2 NG?
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 18:46:40 Titlul subiectului: |
159831 |
|
@weeping eye.
Solutia era perfect realizabila, numai ca era un pic mai scumpa si avea un dezavantaj, se sapa exact sub intersectie pentru realizarea racordarii peronului nou la tunelul existent catre Titan printr-o curba care sa supratraverseze celalalt sens al tronsonului (sensul prin care s-ar fi sosit de la AS la peronul de la care acum se pleaca in ambele directii).
Jos, in statia veche, se utiliza macazul existent asa cum am mai spus, pentru a se "uni" M1 cu M3 spre D1.
Era exact ca la Eroilor, numai ca un peron era situat mai sus.
@ andrei11
Nu cred ca erau necesari 500m de tunel in plus.
Daca vorbim doar de diferenta de nivel, la intrarea la peronul nou trenul urca destul de abrupt, pe distanta mult mai scurta. Si vorbim de aceeasi diferenta de nivel la urcarea in statatie fata de coborarea spre Dristor.
Distanta mare pe care o parcurge acum trenul (cca 450m) care se indreapta catre D1 pana se "inteapa" in linia M1 este data si de traseul "alambicat" generat de trecerea de pe o parte pe alta. Altfel nu sunt necesari 450m sa cobori vreo 6-7m (poate nici atat) diferenta de cota dintre niveluri. Ai si exemplul schitei de la M4 unde pe cca 400 m se traverseaza tunelul M1 si se revine la cota M1.
@bogdan2011
weeping eye a scris "traversare denivelata", nu "subtraversare". Este clar ca subtraversarea era exclusa, se rata statia. Singura solutie era (si a fost adoptata), un peron "mai sus".
Ultima modificare efectuată de către sab la Lun 22 Oct 2012 18:58:36, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 18:58:12 Titlul subiectului: |
159832 |
|
Bogdan, eu cel putin tot nu inteleg la ce te referi. Poate faci o schita rapida, fara fineturi. O retusam noi dupa aceea.
Sab - da, ai dreptate, mai putin de 500 metri.
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 19:14:16 Titlul subiectului: |
159833 |
|
andrei11 a scris: | # moonshadow- Da, cu investitie 0 ( zero ). Are deja macaz, dat in folosinta in 1981. |
Chiar daca el ar veni dinspre Anghel Saligny spre Preciziei?
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 19:26:29 Titlul subiectului: |
159834 |
|
Pai nu despre asta era vorba ? Sau poate nu s-a inteles prima ta intrebare.
Deci daca ar veni de la 1 Decembrie pe "contrasens" si ar intra la NG in statia de jos la actuala linie comuna M1-M3, atunci ar putea folosi macazul existent pentru a intra pe M1 si a se indrepta spre D1 (si mai dreptate spre D2), asa cum spune andrei11.
De aceea sustin ca era mai eleganta solutia ca peronul nou sa fie cel la care M1 si M3 se desparteau, iar in statia de jos se "regaseau".
Ultima modificare efectuată de către sab la Lun 22 Oct 2012 19:32:43, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 19:32:25 Titlul subiectului: |
159835 |
|
Da, chiar daca ar veni de la A.S. spre Preciziei.
O schita extrem de rapida.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.37 kb |
Vizualizat: |
de 14822 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 19:45:13 Titlul subiectului: |
159836 |
|
Da, dar aia se intampla dupa statie. Ma gandeam ca un macaz bine plasat acolo putea sa schimbe situatia dar e imposibil.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 19:53:26 Titlul subiectului: |
159837 |
|
Dragi prieteni, 'telegrafic'
@sab:
Sunt de accord cu tine, mai putin concluziile care sunt taman 'pe dos'...
@andrei11::
Nu exista pe reteaua actuala traversare 'tunel peste tunel', de regula doar galerie rectangulara peste tunel...
In privinta unei distante minime de bun simt intre doua tunele circulare, e de un diametru...dar am mai zis treaba asta si-mi repugna sa me repet!
Probabil prima intersectiei tunel peste tunel va fi la Universitate, sub pasajul pietonal... ...si la Iancului, la tine acasa... ori la Pod Ctza...
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 20:49:53 Titlul subiectului: |
159839 |
|
Este un progres evident daca esti de acord cu mine, dar nu prea am inteles concluziile cu care nu esti de acord. Mai trebuie sa lucram putin la "fine tuning" si imi vei da dreptate intru totul
Cu traversarea tunel peste tunel, parca asa retineam si eu ca sunt necesari cam 6m.
Poti, te rog, sa ma lamuresti si cu cealalta intrebare, daca in zona de traversare a M1 caseta era etajata si M3 strabate acum un spatiu existent din 1981 ?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 23:15:33 Titlul subiectului: |
159843 |
|
M-am "sacrificat" astazi pentru voi, la Piata Unirii diferenta intre peroane este de fix 57 trepte.
Daca "luam" o treapta la 18 cm ne"da" vreo 10 metri, daca "luam" o treapta la 16 cm ne "da" vreo 9 metri.
Restul calculati si voi ca majoritatea va pricepeti.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 23:23:43 Titlul subiectului: |
159844 |
|
@sab:
Nu-ti face iluzii desarte, daca facem 'fine tuning' ai sa sfarsesti doar prin a-mi da dreptate si la 'concluzii'...
La cealalta intrebare cred ca ti-am dat suficiente elemente de sustinere, inclusiv transcrieri de documente oficiale ale timpului...asa ca...da-i inainte fara grija!
Atata vreme cat incercam sa pastram discutia pe un plan rational, n-am nici-o jena si nici-o retinere sa dezbatem orice...in masura in care avem datele concludente pentru a trage o concluzie pertinenta! andrei11 a scris: | M-am "sacrificat" astazi pentru voi, la Piata Unirii diferenta intre peroane este de fix 57 trepte.
Daca "luam" o treapta la 18 cm ne"da" vreo 10 metri, daca "luam" o treapta la 16 cm ne "da" vreo 9 metri.
Restul calculati si voi ca majoritatea va pricepeti. |
Treapta 'normala' are 17cm, asa ca esti 'in marja de eroare' admisibila!
Ultima modificare efectuată de către subway guru la Lun 22 Oct 2012 23:32:26, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 23:50:51 Titlul subiectului: |
159848 |
|
Ia priviti harta urmatoare - e captura dintr-un documentar despre metrou din 1989 - pe ea e doar semiinelara, care ajunge de la Crangasi la Nicolae Grigorescu si dupa aceea coteste spre Catelu.
Filmul respectiv http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_65689A6FA89C4F7B8351B4EF4B5A67D6
Ce s-a facut intr-un final a fost sa justifice existenta acelui tronson de metrou pe care il incepusera, ca si cu cel din Bucurestii Noi pompos denumit M4.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.39 kb |
Vizualizat: |
de 14763 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Oct 2012 06:09:58 Titlul subiectului: |
159850 |
|
Citat: | Bogdan, eu cel putin tot nu inteleg la ce te referi. Poate faci o schita rapida, fara fineturi. O retusam noi dupa aceea. |
Adica asa? Subtraverseaza fir 1 spre Titan si iese la linia 2 NG sau, cu rosu, subtraverseaza ambele fire si iese la un peron nou.
In primul caz nu se poate pentru ca e distanta mica intre tuneluri si trebuie sa il subtraverseze pe primul si sa se intepe in al doilea si in al doilea caz nu se poate pentru ca deasupra sunt blocuri acolo.
Iar sa treci pur si simplu prin ambele tuneluri implica o intersectie in plus, inchiderea totala a circulatiei, decopertare etc.
Ce au facut ei e o solutie eleganta.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Oct 2012 08:15:31 Titlul subiectului: |
159854 |
|
@rosetti61
Este exact ce se vede si in harta pe care tu ai postat-o parca, datata 1990. Daca "documentele timpului" (cum le numeste subway guru) de dinainte de 1990 indica racordul NG-LdC ca facand parte din M1, imediat dupa 1990 acelesi "documente ale timpului" acest tronson nu mai apartinea M1, ci inelarei de sud.
Aici este o chestie pe care nu mi-o explic si pe care nimeni nu vrea sa o clarifice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
233.52 kb |
Vizualizat: |
de 14732 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Oct 2012 08:22:01 Titlul subiectului: |
159855 |
|
Distantele intre statii sunt mult mai ok dupa planul initial, decat in prezent. Acum ar trebui sa il numim ... tramvai subteran nu metrou. Daca ar fi dupa ei, ar pune statii si la o suta de metri
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Oct 2012 08:46:09 Titlul subiectului: |
159857 |
|
Deci la la 4 noiembrie 1988 se prevedeau urmatoarele :
Racordul Centrul National de Chimie – Magistrala 1 are traseul amplasat pe B-dul I. Sulea, intre platforma industriala Dudesti si actuala statie de metrou Leontin Salajan.
In varianta 1 traseul, in lungime de 4,1 km, este prevazut cu 3 statii: Policolor, Centrul Nationale de Chimie si 1 decembrie 1918.
In varianta 2, traseul se opreste la statia Centrul National de Chimie avand o lungime de 2,9 km cu 2 statii: Centrul National de Chimie si 1 decembrie 1918.
Racordarea la Magistrala 1 se va face, in ambele variante, in zona statiei Leontin Salajan prin amenajarea unui peron langa actuala statie precum si a tunelurilor pentru amplasarea a doi schimbatori de cale.
Acest racord va functiona ca o ramificatie a Magistralei 1.
Parcarea si intretinerea ramelor de metrou se va face in dotarile existente ale actualei retele de metrou
Dupa care in august 1990 se vorbeste despre :
Magistrala 4 i pe zona INELAREI DE SUD a traficului stradal bucurestean, in lungime de 24,7 km cu 19 statii :
TRONSON I - SALAJAN 2 – LINIA DE CENTURA – in executie
TRONSON II - CRANGASI - VULCAN
TRONSON III - VULCAN - SUDULUI 2
TRONSON IV - SUDULUI 2 – SALAJAN 2
Colecteaza bazinul : Platforma industriala Dudesti, Cartierul Ion Sulea, Balta Alba, zona industriala CET Vitan Barzesti, Piata Sudului, Berceni, Giurgiului, Alexandriei, zona Industriala Vulcan, cartierul si stadionul Ghencea, cartierul Dr. Taberei si Militari, cartierul Crangasi cu Gara de Nord.
Puneri in functiune :
TRONSONUL I : SALAJAN ( NICOLAE GRIGORESCU) – LDC in 1992
TRONSONUL II : CRANGASI - VULCAN in 2012
TRONSONUL III : VULCAN - SUDULUI in 2018
TONSONUL IV : SUDULUI - NICOLAE GRIGORESU in 2018
Cine poate sa descifreze misterul...este rugat sa o faca.
|
|
Sus |
|
|
|