Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Racordul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 10:06:50    Titlul subiectului: 159858

4 noiembrie 1988 sau 1989 ?
Asa cum am mai spus de mult pe forum, eu stiam de dinainte de 1989 ca pe la "Centrul National de Chimie" se va merge "pe stanga".
Oricum nu mai are importanta daca era 1988 sau 1989, important este ca data este inainte de dec. 1989.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 10:09:03    Titlul subiectului: 159859

Este 1988.

In 1989 , mai exact 3 iulie 1989 apare urmatoarea directiva

1. Racordul Salajan – Policolor sa fie prelungit pana la Linia de Centura cu 3 statii: Salajan, IOR si Linia de Centura.

Deci se ajunge cam la ce avem astazi.
Ai idee ce este cu cei "doi schimbatori de cale "?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 11:42:29    Titlul subiectului: 159862

Exact cele 2 macaze, cel care desparte sensurile in statie si cel care uneste sensurile spre D 1 dupa statie.
In limbaj de specialitate se numesc "schimbatoare de cale", noi in limbaj mai popular le numim macaze.

1. Racordul Salajan – Policolor sa fie prelungit pana la Linia de Centura cu 3 statii: Salajan, IOR si Linia de Centura.
Interesant... statia 1 Decembrie unde era ?
Nu mi-e clar pe unde vine Institutul acesta de Chimie, o fi vreun liceu in zona ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 12:09:49    Titlul subiectului: 159864

Citat:
Exact cele 2 macaze, cel care desparte sensurile in statie si cel care uneste sensurile spre D 1 dupa statie.

Unde se unesc sensurile sunt doua macaze, 1 si 3, si o mica linie de garare pentru un vagonet.
Citat:
Nu mi-e clar pe unde vine Institutul acesta de Chimie, o fi vreun liceu in zona ?

Da, in fata liceului de chimie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 12:22:56    Titlul subiectului: 159865

Las-o asa cum am formulat eu, ca stiu despre ce e vorba Wink
Ca sunt 2 macaze la "intalnire" sunt detalii tehnice pe care C.C. al PCR nu le trata, le lasa pe seama specialistilor. C.C. se ocupa de indicatii generale / de orientari stategice si nu de amanunte de siguranta circulatiei.
Cele 2 macaze despre care vorbesti ( 1 si 3 ) rezulta din necesitatea montarii unei linii de fuga a abatutei. Pentru o linie de fuga evident ca ai nevoie de 2 macaze.
Concluzia
In "mare" pentru noua linie de metrou de la LdC era nevoie de 2 macaze la Salajan, unul la despartirea sensurilor si unul la unirea lor.
Linia de garare a vagonetului nu este linie de garare, este linie de fuga, de siguranta. Ca e un vagonet acolo e o greseala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 13:10:21    Titlul subiectului: 159867

andrei11 a scris:
Interesant... statia 1 Decembrie unde era ?

Initial erau 3 statii 1Decembrie, CNC si Policolor, apoi tot 3, dar Salajan,IOR si Ldc.
Este posbil ca 1 Decembrie sa fi disparut pe moment "din carti". Sunt doar vreao 7-800m de la NG la 1 Decembrie, ceea ce era extrem de putin pentru acele vremuri
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 13:32:19    Titlul subiectului: 159868

andrei11 a scris:
Linia de garare a vagonetului nu este linie de garare, este linie de fuga, de siguranta. Ca e un vagonet acolo e o greseala.

Asta cu linia de fuga e la fel ca aia cu macazele de acoperire. O tampenie.

sab a scris:
Sunt doar vreao 7-800m de la NG la 1 Decembrie, ceea ce era extrem de putin pentru acele vremuri

E in jur de 1km pe firul 1 si cred ca statia era justificata avand in vedere ca e o zona destul de aglomerata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 15:19:00    Titlul subiectului: 159872

bogdan2011 a scris:
Asta cu linia de fuga e la fel ca aia cu macazele de acoperire. O tampenie.

Argumenteaza. Mie mi se pare un lucru bun ce tine de siguranta circulatiei. Ce intelegei prin "macaz de acoperire" ?
Bine, poate nici expresia mea de "linie de fuga" nu e prea corecta. Daca stii denumira oficiala, te rog sa intervii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 15:26:30    Titlul subiectului: 159873

bogdan2011 a scris:
E in jur de 1km pe firul 1 si cred ca statia era justificata avand in vedere ca e o zona destul de aglomerata.
Mie cam asa mi-a dat 800m din intersectie in intersectie. Daca pui ca NG este inainte de intersectie, iar 1 Decembrie este dupa, da, ajungi la 1 km
Oricum, daca judeci dupa ce s-a facut inainte de 1989, 1km era putin. Ia exemplul Militariului, unde erau cam 2 km de la Lujerului la Pacii. Ar mai fi distanta mare si pe M1 D1-NG, tot zona "populata".
Singura exceptie notabila de dinainte de 1989 este Basarab-GdN, pe M1 sunt vreo 750m, pe M4 chiar mai putin, vreo 550m.
Ar mai fi si Semanatoarea - Crangasi cu vreo 970m, cred ca si Universitate-Unirii are sub 1km, insa in general sub 1km nu prea se accepta.
subway guru a scris:
La cealalta intrebare cred ca ti-am dat suficiente elemente de sustinere, inclusiv transcrieri de documente oficiale ale timpului...

Sincer, nu prea am inteles raspunsul...Sa inteleg ca M3 a intalnit o caseta etajata la iesirea din statie NG pe care a "distrus-o"? Nu imi aduc aminte dspre vreo referire la acest aspect in vreun document.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 19:48:59    Titlul subiectului: 159913

Citat:
Argumenteaza. Mie mi se pare un lucru bun ce tine de siguranta circulatiei. Ce intelegei prin "macaz de acoperire" ?
Bine, poate nici expresia mea de "linie de fuga" nu e prea corecta. Daca stii denumira oficiala, te rog sa intervii.

Da, linie de fuga ii spune, dar nu sunt sigur ca pentru asta acea linie. Se putea pune un sabot de deraiere.
Macaz de acoperire este acela care se manevreaza la executarea unui parcurs (dar nu este inclus in el) pentru a nu permite accesul materialului rulant de pe o alta linie sa intre in parcurs. Nu stiu daca intelegi ceva, dar de obicei e folosit la CFR prin triaje unde pot scapa vagoane de sub control. Desigur ca e implementat si la noi absolut degeaba pentru ca la noi nu sunt cocoase de triere si nici nu exista pericolul ca vreun tren sa scape de sub control. Iar acolo unde sunt linii de acces sau legatura, s-au montat saboti de deraiere.
Citat:
Mie cam asa mi-a dat 800m din intersectie in intersectie. Daca pui ca NG este inainte de intersectie, iar 1 Decembrie este dupa, da, ajungi la 1 km

Eu am numarat dupa sectiunile de cale. Ma rog, am schite dar nu am voie sa le postez aici.
De obicei cand se gandesc amplasamentele statiilor se ia in calcul si partea economica (numarul de calatori). Si zona aia e aglomerata. Stiu ca nici Grigorescu nu exista initial si a fost construita ulterior.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 19:52:49    Titlul subiectului: 159914

Cum adica Grigorescu a fost construita ulterior ? Shocked Este acolo de la inceput.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 19:55:57    Titlul subiectului: 159915

Asa am inteles, ca la inceput era Dristor - Titan. Sau am inteles gresit?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 20:31:07    Titlul subiectului: 159918

Sper ca stii care este diferenta intre un sabot de deraiere si o linie de fuga.
Da, stiu cum functioneaza un macaz de acoperire, dar nu stiam ca se numeste asa. M-am jucat cu ele de destule ori Rolling Eyes
Acolo la Ambrozie se poate asemana cu trecerea trenului peste o cocoasa, pentru ca M 3 vine "din inaltime".
Stiu destule parcursuri unde nu e cocoasa si unde s-au montat macaze de acoperire. ( la CFR )
Statia Eroilor de exemplu are ''macaze de acoperire" ( la metrou).
Adica cum nu stiai de statia "Nicolae Grigorescu " ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 22:06:04    Titlul subiectului: 159922

Cel putin la noi este o idee tampita. De exemplu la Dristor 2 macazul 14 este de acoperire pentru parcursul din firul 2 catre linia 1. Ceea ce duce la uzura inutila sau la imposibilitatea de a executa un parcurs daca macazul ramane fara control.
Acolo la Grigorescu era suficient un sabot, asa cum este la linia de legatura PV1-PV2 sau GN1-M4. Acolo nu sunt linii de fuga desi panta este mare.

sab a scris:
Adica cum nu stiai de statia "Nicolae Grigorescu " ?

Nu ca nu stiam, credeam ca n-a fost construita de la inceput (ma refeream la NG1), dar cred ca am inteles eu gresit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 22:22:10    Titlul subiectului: 159923

Ok, asta e parerea ta.
Parerea mea este alta.
Oricum e o diferenta majora intre exemplele date de tine si situatia de la
D 2 / Ambrozie.
Liniile de legatura PV 1 - PV 2 si GdN 1 - M 4 nu sunt linii curente, in schimb la D 2 si la intersectia M 1 / M 3 sunt linii curente.
Acum am 2 rugaminti.
1) Cum sunt numerotate macazele ? De ce macazul de acoperire de la D 2 are numarul 14 cand e clar ca acolo nu sunt 14 macaze.
2) Daca raspunzi la un post imediat anterior nu este nevoie sa citezi postul respectiv pentru ca se subantelege ca raspunzi la el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 23:47:24    Titlul subiectului: 159926

Citat:
Liniile de legatura PV 1 - PV 2 si GdN 1 - M 4 nu sunt linii curente

Intr-un fel ai dreptate, dar tot dau in linie curenta.
Citat:
1) Cum sunt numerotate macazele ? De ce macazul de acoperire de la D 2 are numarul 14 cand e clar ca acolo nu sunt 14 macaze.

Macazele sunt numerotate cu numere impare pentru capatul X (capatul dinspre depou - in cazul metroului se iau in considerare Ciurel, Militari, IMGB, statia Dristor 2 si GDN2) si pare pentru capatul Y.
La Dristor, dinspre Muncii, macazul 2 da in linia 4, macazul 4 da in linia 3, 6 cu 10 pe firul 2 si 8 cu 12 pe firul 1 iar 14 cel imediat dupa peron la linia 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 541

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 14:14:13    Titlul subiectului: 159937

Ultimele mesaje s-au indepartat de subiectul acestui topic, va rugam ca de aici inainte sa scrieti aici doar legat de subiectul din titlu.

Multumim!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Pagina 10 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community