Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Marea Britanie, Londra
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Nord
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 25 Aug 2008 23:53:07    Titlul subiectului: Marea Britanie, Londra 97388

In Londra exista o dezbatere destul de furtunoasa legata de autobuzele articulate. In Marea Britanie in general astfel de autobuze sunt rare, spre deosebire de restul continentelor; in Londra ele au fost introduse recent, incepand cu 2004; totusi aceasta introducere a autobuzelor articulate a fost considerata de rau augur astfel ca, incepand cu 2009, toate articulatele din Londra vor disparea pe masura ce vor acumula fiecare 5 ani de exploatare.

Motivele citate pentru eliminarea articulatelor sunt stradutele inguste, blocajele la intersectii, incidentele cu biciclisti, dificultatile de a vira in curbe stranse si procentajul mai mare de calatori fraudulosi datorita politicii de acces pe toate usile (la autobuzele normale se intra doar pe o usa si se ia bilet de la sofer sau se prezinta biletul/abonamentul cumparat de la sol).

Un articol ce descrie mai pe larg aventura articulatelor londoneze:
http://en.wikipedia.org/wiki/London_articulated_bus_controversy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 11:13:02    Titlul subiectului: 113372

Transportul in Londra, prin ochii unui Bucurestean:

Traditionalele autobuze cu etaj sunt marca... Volvo. Nu Leyland sau ce am fi tentati sa credem. Smile. Pe spatele autobuzelor articulate (si care nu mai au etaj) este un autocolant pe care scrie: "Atentie! Acest vehicul are 18 m lungime!". Folositor anuntul, dat fiind ca in zona centrala si semi-centrala din Londra strazile sunt inguste. Ma intreb daca nu ar fi utile niste autobuze cu etaj si prin Bucuresti... Ce le-ar sta in cale este paienjenisul de cabluri de la noi. Spre marea mea uimire, in Londra nu exista niciun fel de cablu aerian. Toate isi au locul lor, in canale pe trotuar, nu pe carosabil.

Favoritul meu, metroul. Exista doua tipuri constructive de tren, unele mai late, a caror linie pare a fi fost construita in principal prin metoda "cut & don't cover". Linia este amplasata evident mai jos decat nivelul strazii, dar tunelul nu este acoperit. Sigur, trenul intra in subteran, dar regula pare a fi ca, acolo unde s-a putut sa nu acopere tunelul, l-au lasat deschis. Al doilea tip de tren este ceva mai mic, cu o sectiune pronuntat rotunjita in partea superioara. Circula, de preferinta, prin zone centrale, e de mai mare adancime si tunelele par a fi fost executate exclusiv cu TBM. Aceasta impresie e intarita de sectiunea circulara sau ovoidala a tuturor spatiilor: spatii de circulatie orizontala, tunel oblic de coborare/urcare (cu sau fara scara rulanta), statie de metrou. De multe ori materialul folosit la constructia tunelului este otelul.

Panourile de afisaj electronic din statie anunta, ca la orice metrou civilizat, timpul pana la sosirea urmatoarelor doua sau trei trenuri si, daca e cazul, directia de circulatie.

Panourile electronice de afisaj din tren, daca exista, sunt exceptionale (comparativ cu ce am vazut prin alte parti din Europa): au o rezolutie foarte buna, sunt foarte dese, amplasate si la capetele vagonului si intermediar si afisaza strictul necesar de informatie, organizat foarte util. Vocea (feminina) care face anunturile in tren este foarte clara si se intelege usor ce rosteste. Ciudat este faptul ca nu anunta pe ce parte va fi peronul. Nici afisajele sau schemele din metrou nu lasa sa se inteleaga acest lucru. Am crezut ca nu inteleg eu un aspect evident, dar m-am linistit cand un alt turist l-a intrebat pe prietenul sau localnic cum de stie pe ce parte va fi peronul si localnicul a dat din umeri. Raspunsul probabil ca este de o simplitate englezeasca: vezi pe ce parte e cand intra trenul in statie.

Pentru unele trenuri par ca au incercat ca barele de care se tin pasagerii in tren sa fie colorate in culoarea liniei pe care circula trenul, dar am vazut si devieri de la regula, in special in zona "Circle line". Pe aceasta linie s-a intamplat, nu doar o data, ca mecanicul sa anunte ca trenul a fost "reformat" si din tren pe linia X a devenit pe linia Y. Este explicabil si foarte practic, sunt zone in care si 3 linii impart acelasi traseu.

Scarile rulante sunt destul de frecvente. Spatiile de circulatie sunt destul de inguste si deseori aglomerate. Unele statii (precum Covent Garden) au fost construite in spatii atat de mici la suprafata, incat intrarea si iesirea in/din statie se face cu liftul. Niste lifturi mari, cu capacitate de 50 persoane fiecare. Exista si scari, dar au numai rol de evacuare in caz de urgenta.

Exista multe statii construite in curba. Trenul fiind, fireste, alcatuit din segmente de dreapta (vagoanele), opreste la distanta ceva mai mare fata de peronul curb. Exista o voce masculina, oarecum sinistra, care, atunci cand intra trenul in statie si pana pleaca, anunta: "Mind the gap!". In multe locuri la metrou exista afise care incearca sa educe calatorii, dar parca reiese un mesaj cu tenta propagandistica: "Anul trecut au fost la metrou X decese accidentale, asa ca mind the gap si nu coborati pe linii", "Atentie la obiecte suspecte", "Atentie la persoane suspecte = teroristi", etc.

De multe ori trenul este condus de mecanici cu turban indian (si desigur, de etnia respectiva). Very Happy O aparitie pitoreasca si destul de frecventa in Londra, mai peste tot la serviciile publice sau private.

Spre deosebire de vecinii lor parizieni care se imping si te calca fara jena, londonezii sunt mult mai politicosi si mereu se aude: "excuse me!".

In tren se gasesc numeroase ziare distribuite gratuit (de regula, tabloide). Londonezii le iau din statie, le citesc cat calatoresc, apoi le lasa in tren spre a fi citite si de altii. Aceasta tendinta se manifesta timid si pe la noi, dar aici e mult mai obisnuit sa pleci cu ziarul.

Scaunele au capitonaj textil; nu mi se pare cea mai igienica solutie si unele scaune lasa cu greu sa se mai ghiceasca culoarea initiala. La unghiul dintre sezut si spatar nu pare ca s-ar gandi nimeni sa aspire praful si mizeria si, uneori (depinde cat de vechi e trenul) vrei sa cauti alt scaun. Scaunele sunt dispuse pe diverse zone, atat fata in fata pe aceeasi parte, cat si de-o parte si de alta a vagonului, asa cum sunt la noi. Aceasta solutie mixta mi se pare cea mai potrivita: sunt si destule locuri jos, dar si circulatia este comoda in vagon. In vagoane se mai intalnesc sticle goale lasate de pasageri sau alte mici gunoaie. Nu multe, dar mai sunt. Si in statii, mai ales din cauza ziarelor gratuite, se intampla sa fie aruncate pe linie ziare, hartii, sau alte gunoaie marunte. Podeaua trenurilor, in schimb, este de o curatenie incredibila (fata de obisnuinta unui Bucurestean). Se distinge perfect modelul linoleumului folosit si, pur si simplu, te poti aseza pe jos fara a te murdari. Unii londonezi (copii) chiar o fac. Very Happy Din ce am vazut oriunde prin Londra, ei nu par sa stie ce e acela praf. Gunoaie marunte, gen mucuri de tigari sau hartii, ambalaje se mai pot gasi, dar praful nu pare sa existe niciunde.

Materialele folosite la finisarea statiilor sunt cu mult mai putine pretentii decat la noi: pe pereti faianta simpla, alba sau chiar vopsea si pavaj cu covor asfaltic. Statiile folosesc de multe ori acelasi proiect tip, simplu si functional. Ma intreb cum e mai bine: o retea extinsa de metrou, ieftina si rapida, sau una lenta, construita greu, dar toate statiile unicat, monumente de arhitectura imbracate in marmura, granit si travertin (si nu vorbesc de Moscova aici Very Happy )

In fiecare statie exista distribuitoare automate de bilete, care accepta bancnote si monezi. La statiile mai importante sunt si ghisee cu personal.

Informarea calatorilor pare a fi o preocupare primordiala a responsabililor de la metrou: la intrarea in statii, langa spatiile de circulatie, exista table pe care personalul scrie, cu markerul sau cu creta: starea de aglomerare a liniilor, daca exista ambuteiaje, devieri sau accidente pe traseu si multe alte informatii de ultima ora privind traficul si serviciile. In cultura engleza este inradacinata conceptia de a explica motivul. Orice anunt este urmat de explicatii: "Trenul va fi deviat due to lucrari care se executa / aglomeratie / etc.". Sau in tren: "Trebuie sa facem o oprire neplanificata de 30 de secunde due to un tren de marfa care face manevre in fata. Acest "due to" insoteste englezul oriunde: la magazin, pe strada, in tren, la metrou, in afaceri, in vacanta, etc. Cine are parteneri englezi intelege poate mai usor: "Ti-am reziliat contractul due to criza financiara" Twisted Evil In Bucuresti, daca ar exista aceasta conceptie, anunturile in statia Unirii ar fi: "Stimati calatori, trenul stationeaza doua minute" + "due to sistemele astea de semnalizare cumparate stiti-voi-cum, care sunt pe rosu desi ar trebui sa fie verde" Very Happy sau la Eroilor: "Trenul stationeaza doua minute" + "pana intoarce rabla aia de tren spre industriilor" Very Happy . Sigur, incerc sa exagerez aspectul comic, spre a intelege mai usor de ce la ei exista acest due to si la noi e anunt sec. Pentru protejarea calatorilor, care s-ar prapadi de ras. Very Happy.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 13:07:23    Titlul subiectului: 113967

Iata o imagine din 2008 cu un detaliu inedit: pe autobuz este o reclama pentru angajari ca... sofer de autobuz. Cu salariul aferent: 500 lire / saptamana (inclusiv ore suplimentare).


Autobuz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.29 kb
 Vizualizat:  de 21111 ori

Autobuz.jpg



Salariu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.1 kb
 Vizualizat:  de 21111 ori

Salariu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 12:14:39    Titlul subiectului: 114137

stfp a scris:
. . totusi aceasta introducere a autobuzelor articulate a fost considerata de rau augur astfel ca, incepand cu 2009, toate articulatele din Londra vor disparea pe masura ce vor acumula fiecare 5 ani de exploatare.
In iulie 2009 autobuzele articulate continua sa fie in exploatare si mie mi s-a parut chiar ca se descurca foarte bine, in ciuda stradutelelor inguste pe unde se strecoara. Nu-mi dau seama daca au renuntat la idee sau am dat eu de autobuze care nu-si implinisera cei 5 ani mentionati de Stefan.

In explotare am vazut atat celebrele autobuze etajate - omnibuzele -, dar si autobuze "standard", in sensul de "fara etaj", atat simple cat si articulate.

Schema de vopsire este preponderent monocroma, acel rosu stralucitor/lucios clasic londonez, desi exista si mici variatii, in sensul ca exista o banda albastra in zona trapelor precum cea de la autobuzele Metroline sau o banda gri precum la compania London, sau diverse "dungi si dungulite" ornamentale, precum veti vedea.

Par sa existe mai multe companii care opereaza traseele de transport public.

O alta chestie care m-a contrariat este ca autobuzele au un fel de numere de parc mai ciudate, compuse din litere si cifre, cu un numar diferit de caractere in componenta, si n-am reusit sa deduc daca acele combinatii au legatura cu ceva, eu am zis ca are legatura cu compania, dar nu stiu sigur.

Incepem cu Travel London, care fac exceptie, au "numere" de parc constituite doar din cifre. Au si etajate si "normale", dar scurte.

1. #8016
2. - 3. #8103
4 #8105
5. #9749
6. #9823



8016-P1250778.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.25 kb
 Vizualizat:  de 21061 ori

8016-P1250778.jpg



8103-P1250783.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.05 kb
 Vizualizat:  de 21061 ori

8103-P1250783.jpg



8103-P1250784.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.52 kb
 Vizualizat:  de 21061 ori

8103-P1250784.jpg



8105-P1250862.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.61 kb
 Vizualizat:  de 21061 ori

8105-P1250862.jpg



9749-P1260398.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.63 kb
 Vizualizat:  de 21061 ori

9749-P1260398.jpg



9823-P1250865.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.9 kb
 Vizualizat:  de 21061 ori

9823-P1250865.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 12:23:29    Titlul subiectului: 114138

Continuam cu autobuzele.

1. ADL982 - ARRIVA, la London Bridge
2. BX55FXF, numarul de inmatriculare, deoarece nu i l-am vazut pe cel de parc, nu stiu nici carei companii ii apartine.
3. E80 - London
4. E91 - London
5. ES64001 - First
6. Exx - London
7. MA68 - ARRIVA



ADL982-P1260208.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.53 kb
 Vizualizat:  de 21058 ori

ADL982-P1260208.jpg



BX55FXF-P1260406.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.21 kb
 Vizualizat:  de 21058 ori

BX55FXF-P1260406.jpg



E80-P1260405.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.88 kb
 Vizualizat:  de 21058 ori

E80-P1260405.jpg



E91-P1260329.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.7 kb
 Vizualizat:  de 21058 ori

E91-P1260329.jpg



ES64001-P1260199.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.34 kb
 Vizualizat:  de 21058 ori

ES64001-P1260199.jpg



Exx-P1250799.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.79 kb
 Vizualizat:  de 21058 ori

Exx-P1250799.jpg



MA68-P1260423.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.21 kb
 Vizualizat:  de 21058 ori

MA68-P1260423.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 12:40:20    Titlul subiectului: 114139

1. MAL 90 - London Central
2. MAL 91 - London Central
3. MAL 94 - London Central
4. MAL 101 - London Central
5. MAL 110 - London Central
6. MAL 120 - London Central
7. PVL 15 - London Central
8. PVL 203 - London Central
9. PVL 277 - London Central



MAL90-P1260397.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.03 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

MAL90-P1260397.jpg



MAL91-P1260418.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.63 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

MAL91-P1260418.jpg



MAL94-P1260408.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.71 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

MAL94-P1260408.jpg



MAL101-P1260415.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.6 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

MAL101-P1260415.jpg



MAL110-P1250890.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.48 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

MAL110-P1250890.jpg



MAL120-P1260335.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.3 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

MAL120-P1260335.jpg



PVL15-P1260324.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.28 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

PVL15-P1260324.jpg



PVL203-P1260328.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.32 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

PVL203-P1260328.jpg



PVL277-P1260290.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.55 kb
 Vizualizat:  de 21053 ori

PVL277-P1260290.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 12:47:47    Titlul subiectului: 114140

1. SLE30 - TRANSDEV
2. SLE33 - TRANSDEV
3. SLE37 - TRANSDEV, pe linia 13; poza e facuta imediat dupa coborarea din el.
Un filmulet din timpul calatoriei puteti viziona in Arhiva Video Tramclub, la http://video.tramclub.org/Data/_Londra_Londra-din-autobuz.mov
Atentie, trebuie sa fiti aautentificati cu username-ul si parola Tramclub.
4. TA79 - Metroline
5. TA89 - Metroline
6. TE909 - Metroline
Remarcati braul albastru care cred ca e specific firmei Metroline.
7. TLA16 - TRANSDEV
8. TLA27 - TRANSDEV
9. TNA33373
10. TP449 - Metroline



SLE30-P1260411.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.97 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

SLE30-P1260411.jpg



SLE33-P1260417.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.04 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

SLE33-P1260417.jpg



SLE37-P1260431.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.27 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

SLE37-P1260431.jpg



TA79-P1260393.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.37 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

TA79-P1260393.jpg



TA89-P1250901.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.94 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

TA89-P1250901.jpg



TE909-P1260395.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.61 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

TE909-P1260395.jpg



TLA16-P1260426.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.84 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

TLA16-P1260426.jpg



TLA27-P1260421.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.72 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

TLA27-P1260421.jpg



TNA33373-P1250790.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.94 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

TNA33373-P1250790.jpg



TP449-P1260436.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.73 kb
 Vizualizat:  de 21049 ori

TP449-P1260436.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 12:56:52    Titlul subiectului: 114141

1. VE3 - TRANSDEV
2. VH17180 - East London
3. VH18478 - East London
4. VH23029 - East London
5. - 6. VH23051 - East London
7. VLA146 - ARRIVA
8. VLA159 - ARRIVA
9. VLW100 - ARRIVA
10. VLW134 - ARRIVA

VH23029 si VH23051 sunt fotografiate intr-o statie foarte apropiata de hotelul Ibis din Stratford unde m-am cazat. Daca va uitati atent, autobuzele au pe bord o placuta galbena cu un numar pe ea, initial am crezut ca e ceva de genul liniilor temporare de la noi, desi mi se parea prea primitiv sa fie adevarat. Ulterior am constatat ca numerele alea de pe placute erau consecutive, adica 621, 622, 623 ... etc, cred ca e ceva de genul numarul turului pentru respectivul autobuz.



VE3-P1250806.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.84 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VE3-P1250806.jpg



VH17180-P1260420.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.32 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VH17180-P1260420.jpg



VH18478-P1260270.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.27 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VH18478-P1260270.jpg



VH23029-P1260271.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.73 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VH23029-P1260271.jpg



VH23051-P1250917.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.1 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VH23051-P1250917.jpg



VH23051-P1250919.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.78 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VH23051-P1250919.jpg



VLA146-P1260396.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.64 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VLA146-P1260396.jpg



VLA159-P1111111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.03 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VLA159-P1111111.jpg



VLW100-P1250900.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.15 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VLW100-P1250900.jpg



VLW134-P1250902.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.76 kb
 Vizualizat:  de 21047 ori

VLW134-P1250902.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 13:03:01    Titlul subiectului: 114142

1. VNW32362 - First
2. VNW32367 - First
3. VNW32418 - First
4. VP523 - Metroline
5. VP528 - Metroline
6. VPL163 - Metroline
7. WNL32250 - First



VNW32362-P1250860.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.38 kb
 Vizualizat:  de 21045 ori

VNW32362-P1250860.jpg



VNW32367-P1250861.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.62 kb
 Vizualizat:  de 21045 ori

VNW32367-P1250861.jpg



VNW32418-P1250803.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.56 kb
 Vizualizat:  de 21045 ori

VNW32418-P1250803.jpg



VP523-P1260424.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.69 kb
 Vizualizat:  de 21045 ori

VP523-P1260424.jpg



VP528-P1260414.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.03 kb
 Vizualizat:  de 21045 ori

VP528-P1260414.jpg



VPL163-P1260435.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.13 kb
 Vizualizat:  de 21045 ori

VPL163-P1260435.jpg



WNL32250-P1250857.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.87 kb
 Vizualizat:  de 21045 ori

WNL32250-P1250857.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 13:05:29    Titlul subiectului: 114143

1. WVL14 - London
2. - 4. WVL16 - London
5. WVL22 - London
6. WVL36 - London
7. WVL38 - London



WVL14-P1111111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.89 kb
 Vizualizat:  de 21044 ori

WVL14-P1111111.jpg



WVL16-P1250785.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.75 kb
 Vizualizat:  de 21044 ori

WVL16-P1250785.jpg



WVL16-P1250786.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.36 kb
 Vizualizat:  de 21044 ori

WVL16-P1250786.jpg



WVL16-P1250787.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.45 kb
 Vizualizat:  de 21044 ori

WVL16-P1250787.jpg



WVL22-P1250778.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.25 kb
 Vizualizat:  de 21044 ori

WVL22-P1250778.jpg



WVL36-P1250776.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.08 kb
 Vizualizat:  de 21044 ori

WVL36-P1250776.jpg



WVL38-P1250789.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.11 kb
 Vizualizat:  de 21044 ori

WVL38-P1250789.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 13:18:42    Titlul subiectului: 114144

1. WVL108 - London
2. WVL117 - London
3. WVL189 - London
4. WVL192 - London
5. Terminalul intermodal din Stratford. Era ingradit cu garduri de jur imprejur, am vrut sa fac poza de la gard dar m-am trezit cu un "tovaras" din interior care se uita insistent la mine. Brusc mi-am dat seama ca aveam alta treaba... Laughing
6. Vedere aeriana a unui Citaro londonez.
7. Un etajat in statie. Prin poza asta vreau sa va prezint 3 aspecte:
- autobuzele au usi doar in fata si la mijloc; cele din fata sunt folosite pentru urcare, acolo exista un validator de carduri similar oarecum celor de la RATB sau poti cumpara bilete de la sofer; coborarea se face pe la mijloc.
Remarcati ca usile se deschid roto-translatant, asigurand o deschidere mare si un acces facil pentru persoanele cu dizabilitati.
- autobuzul este low-floor
- accesul la etaj se face pe o scara care se suprapune peste cabina soferului si nu prin spate, asa cum am avut mult timp impresia, probabil pacalit de pozele cu autobuze vechi.

Ca o chestie amuzanta, cardurile de transport londoneze iti permit sa calatoresti si "pe datorie" Laughing ; cel care ne-a invitat la Londra avea mai multe carduri (plasticurile in sine) pe care ni le-a oferit spre folosinta pe timpul sederii, cu conditiia sa le incarcam. Daca am fi vrut sa ne facem carduri noi, personalizate, ar fi trebuit sa platim o anumita suma, plus ca mi se pare ca ti se mai cere sa faci si un depozit, un fel de garantie, or noi nu aveam chef si timp de complicatii inutile. Asa ca ne-am folosit de cardurile oferite. Cand am mers sa ni le incarcam - self-service - la automatele din statii, am constatat ca pe card era o datorie de cateva lire, adica daca ai fi consultat cardul iti arata "-2,5 GBP" etc. Persoana a completat ea "datoria", noi incarcand doar cele aproximativ 30 de lire cat costa un abonament pe 5 zile pe zonele 1-3 (ca e pe zone).



WVL108-P1260291.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.39 kb
 Vizualizat:  de 21041 ori

WVL108-P1260291.jpg



WVL117-P1260337.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.49 kb
 Vizualizat:  de 21041 ori

WVL117-P1260337.jpg



WVL189-P1250791.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.09 kb
 Vizualizat:  de 21041 ori

WVL189-P1250791.jpg



WVL192-P1250798.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.5 kb
 Vizualizat:  de 21041 ori

WVL192-P1250798.jpg



P1250734.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.43 kb
 Vizualizat:  de 21041 ori

P1250734.jpg



P1250903.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.9 kb
 Vizualizat:  de 21041 ori

P1250903.jpg



P1250904.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.75 kb
 Vizualizat:  de 21041 ori

P1250904.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 13:29:06    Titlul subiectului: 114145

Acum alte cateva aspecte ale transportului londonez:
1. - 2. Staia "London Tower"; n-am priceput ce anume reprezinta acele litere sau combinatii de litere de deasupra indicatoarelor de statii, in cazul de fata, de exemplu, acel "TH"
3. Statia din Stratford unde am pozat articulatele de care va vorbeam intr-un mesaj anterior
4. OHV739Y , autobuz de agrement
5 Alt autobuz de agrement
6. RM2566 , acel omnibuz-necrobuz de care am mai povestit la http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1593&postdays=0&postorder=asc&start=75
7. O struto-camila ciudata, o combinatie intre un fel de autobuz si ceva nedefinit, poate un fel de vaporas sau ceva de genul... ciudat rau, oricum.



1P1260218.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.63 kb
 Vizualizat:  de 21034 ori

1P1260218.jpg



2P1260217.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.17 kb
 Vizualizat:  de 21034 ori

2P1260217.jpg



3P1260437.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.79 kb
 Vizualizat:  de 21034 ori

3P1260437.jpg



OHV739Y-P1260394.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.15 kb
 Vizualizat:  de 21034 ori

OHV739Y-P1260394.jpg



P1260344.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.19 kb
 Vizualizat:  de 21034 ori

P1260344.jpg



RM2566-P1260206.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.61 kb
 Vizualizat:  de 21034 ori

RM2566-P1260206.jpg



ESL660-P1260343.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.14 kb
 Vizualizat:  de 21034 ori

ESL660-P1260343.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 13:53:40    Titlul subiectului: 114146

3 scurte clarificari legat de ce a scris Catalin mai sus:

1. Retragerea articulatelor se va face treptat intr-un interval de 5 ani ce incepe in iulie 2009, deci ultimele ar trebui sa dispara in iunie 2014; evident ca oricand pana atunci se mai pot gasi autobuze articulate in oras;

2. Litera sau literele de deasupra fiecarei statii identifica in mod unic statia dintre toate statiile cu acelasi nume. In cazul cel mai simplu ar putea fi doar doua statii cu acelasi nume, pe cele doua sensuri opuse, care ar avea sa zicem codurile A si B; in cazurile cele mai complexe, si anume obiective deservite de cate 10-15 de statii diferite cu aceleasi nume - nu este o exagerare! sa zicem in zona marilor intersectii sau a garilor pot fi foarte multe statii, pe diverse strazi, in diverse sensuri; fiecare astfel de statie are un cod unic; aceste coduri sunt folositoare cand iti planifici online o calatorie, acolo iti zice sa iei autobuzul sa zicem de la 'Victoria, stop TB'; cand ajungi la oricare din statiile Victoria gasesti o harta care contine localizarea tuturor celorlalte statii dupa nume.

3. Vehiculuil amfibiu galben apartine lui The Original Duck Tours care pentru vreo 15 lire (cred) te plimba o vreme prin centrul orasului pe strazi pentru ca apoi sa intre si in Tamisa printr-un doc special amenajat, mergand si prin rau ceva vreme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 22/Feb/2018
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 22:33:55    Titlul subiectului: 118636

The red London Routemaster bus is the famous icon of the UK's capital city.

It was designed in conjunction with the operator London Transport, and the design took 5 years before it entered production.
It is an all-aluminium monocoque design so there is no separate steel chassis as with most buses. The oldest examples are now 50 years old. One interesting feature of the original design was that an engine could be exchanged in the workshop within an 8-hour shift !

Here we see three typical 64-seat Routemaster buses in their correct colour. SLT58 is one of the prototype Routemasters which is why it has a slightly different appearance.

The two photos were taken on the Isle of Wight on Sunday 18th October '09.



DSCF0494.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.11 kb
 Vizualizat:  de 20660 ori

DSCF0494.JPG



DSCF0490.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.06 kb
 Vizualizat:  de 20660 ori

DSCF0490.JPG



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2009 02:12:57    Titlul subiectului: 121554

Sunt foarte multe companii de autobuze in Londra care folosesc foarte multe modele... Volvo, cum s-a zis, Vauxhall, Mercedes, Scania etc...
Curatenia si vechimea autobuzeleor este in functie de vechime si de zona in care se circula.
Am vazut autobuze noi, dar si autobuze care aratau cam cum arata un Rocar de Simon azi pe la noi Smile.
Referitor la reteaua de metrou, nu cred ca faptul ca ai marmura sau statii unicat este un factor mare de intarziere a lucrarilor. Altele sunt problemele pe la noi.

Iarna a dat batai de cap si Londrei la transport in comun: 30 minute de ninsoare au blocat circulatia, conducand la intarzieri ale autobuzelor.
Nici la trenurile urbane situatia nu a fost mai buna, multe dintre trenurile East Anglia si South Eastern avand intarzieri de 60-80 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2010 14:16:19    Titlul subiectului: 122617

Din pacate, nu ma pot declara entuziasmat de modul cum se misca transportul londonez. Mai precis de serviciul prestat.
Aici ma refer la transportul feroviar. Cum ploua un pic sau este frig, toate trenurile o iau razna. Intarzie, se suspenda, nu pleaca, nu vin...
Metroul mai tot timpul are intarzieri si probleme de semnalizare.
Pana la urma cel mai bine merg...autobuzele. Care doar daca prind aglomeratie merg mai dificil.
Oricum se anunta o perioada grea de incepere a unor lucrari de modernizare si imbunatatire, care vor bulversa absolut tot. Mai sunt si unele care au depasit termenele cu cateva luni bune si pe care se chinuie sa le termine.
Tragand linie, imi fac un program de circulatie care nu va scadea niciodata sub 60 minute, orice ruta as folosi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2010 17:01:44    Titlul subiectului: 122619

Acum cateva luni eram la un prieten in Londra si am ramas uimit cand mi-a povestit ca la Londra nu ninge cam niciodata; totusi a nins odata astfel ca s-a pus un strat de cativa centimetri de zapada (pana in 5-10) care s-a transformat repede in mociorleala pe strazi; totusi in acea perioada orasul a fost sub asediu, cu trenurile anulate datorita 'zapezii pe sine' (repet, era vorba de maxim 10 centimetri, daca nu chiar mai putin - si oricum in curs de topire!) si la fel cu autobuzele suspendate!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2010 17:22:22    Titlul subiectului: 122620

Problema e ca la fel se intampla si cand e vremea bunicica.
Eu vad problema intr-o supralicitare a serviciilor de transport din Londra. Prea multe trenuri, prea multe gari si rute cu trenuri care pleaca la intervale mici si care transforma sistemul intr-unul nerobust.
Spun asta pentru ca si in Olanda sistemul de trenuri sufera de aceeasi problema. Suprasolicitarea serviciilor!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 17:10:07    Titlul subiectului: 122812

Am patit-o cu cardul Oyster.
Am incarcat pe el un abonament pentru zonele 1 si 2, eu locuind chiar in cartierul de la granita cu zona 3. Abonamentul este perfect valabil. Totusi, pentru ca poate vreodata voi avea nevoie sa merg si in alte zone, am lasat valabila si obtiunea de credit, ca extensie. Aveam credit 8 lire sterline. Duminica m-am dus sa vizitez superbul orasel/cartier Greenwich cu ale sale Muzeu Maritim si Observator Regal, printre multe multe altele.
Asa ca, am luat DLR de la Lewisham (zona 2) si am mers 4 statii pana la Cutty Sark (for Maritime Greenwich) (tot zona 2). Seara la intoarcere, cand am bifat cardul la Cutty... mi-a scazut creditul la 4.6 lire sterline Shocked. De ce? Nu stiu. In tren fiind la dus, cardul mi-a fost verificat de controlor care mi-a intarit ca abonamentul este bun, pentru ca Greenwich se afla in zona 2.
Dupa eveniment inapoi la Lewisham am intrebat pe un controlor daca a fost corect ca mi s-a luat din credit si el a zis ca nu. Am facut o reclamatie online la care am primit si numar de inregistrare. Astept sa vad cand si daca imi raspund. Intre timp mai verific si cardul ca sa vad daca nu mi-au pus creditul inapoi. Ar putea sa o faca si pe asta si sa nu imi mai zica nimic in plus...
stfp (in alt topic) a scris:
Deci in Londra cand incarci online trebuie sa spui statia de metrou sau de tramvai (in statiile de tramvai sunt aparate de reincarcat Oyster-ul fixe) si nici vorba de reincarcat de la autobuze
E normala regula londoneza. Argumente:
- Londra e de vreo 4-5 ori mai mare decat Bucuresti;
- sunt foarte multe companii de autobuz si multe companii care opereaza pe liniile de tren si care au administratii diferite.
- sistemul Oyster la trenuri a fost tocmai implementat.
- e normal ca sa iti alegi o statie in zona unde ai incarcat sau unde stii ca folosesti frecvent cardul respectiv.
Mai mult, spre deosebire de sistemul RATB ei au multe aparate automate de validare in statiile de metrou si de tren. Cred ca e mai usor asa pentru o zona de dimensiuni londoneze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 17:48:32    Titlul subiectului: 123058

Reclama despre modernizarile metroului londonez pe urmatorii 10 ani.

http://www.tfl.gov.uk/corporate/projectsandschemes/10127.aspx
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 22/Feb/2018
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Mar 20 Apr 2010 12:16:54    Titlul subiectului: 126053

Some recent photos of London buses follow.

XX9591 is a 1925 Dennis 4-ton with Dodson body. It now lives at Cobham Museum and is seen at the Wisley Airfield display in April 2010.

EYK396 is a 1939 AEC Regent with LPTB body. It has recently been restored at great cost. It is also seen at Wisley Airfield in April 2010.

SLT59 is a 1957 Routemaster prototype, the only one built with a body built by Eastern Coach Works of Lowestoft. It is seen outside the Cobham Bus Museum in April 2010.

JJD394D was new in 1966 and is one of the longer A.E.C. Routemasters extended by an additional bay so they could seat 72 people. It is seen unloading at Wisley Airfield in April 2010.

SN09CGF is among the new Alexander Dennis buses awaiting acceptance by First Centrewest in May 2009 at the Alexander Dennis factory at Guildford.



XX9591 Cobham TL(1)R.jpg
 Descriere:
1925 Dennis 4-ton.
 Mărime fișier:  180.8 kb
 Vizualizat:  de 19456 ori

XX9591 Cobham TL(1)R.jpg



EYK396 Cobham TL(1)R.jpg
 Descriere:
1939 AEC Regent
 Mărime fișier:  175.14 kb
 Vizualizat:  de 19456 ori

EYK396 Cobham TL(1)R.jpg



SLT59 Cobham TL(1)R.jpg
 Descriere:
1957 Routemaster prototype
 Mărime fișier:  175.99 kb
 Vizualizat:  de 19456 ori

SLT59 Cobham TL(1)R.jpg



JJD394D Cobham TL(1)R.jpg
 Descriere:
1966 Routemaster
 Mărime fișier:  164.23 kb
 Vizualizat:  de 19456 ori

JJD394D Cobham TL(1)R.jpg



SN09CGF+SN09CGO+SN09CGE+SN09CFZ ADfactory TL(1)R.jpg
 Descriere:
2009 Alexander-Dennis buses
 Mărime fișier:  175.57 kb
 Vizualizat:  de 19456 ori

SN09CGF+SN09CGO+SN09CGE+SN09CFZ ADfactory TL(1)R.jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Sep 2010 13:04:40    Titlul subiectului: Cateva date statistice privitoare la transportul londonez 133880

Astazi intr-unul din trenurile in care mergeam spre munca, am pus okii si mana pe un ziar Metro, ceea ce demult nu mai facusem. Pe scurt, acesta e un ziar gratuit, care apare dimineata in mai toate mijloacele de transport ce tin de TfL (Transport for London = autoritatea care presteaza si reglementeaza toate serviciile de transport londoneze). Ziarul contine in fiecare zi o pagina dedicata TfL, cu articole, informatii si comentarii, despre serviciile de transport. Articolul de azi este unul oarecum deosebit. El se numeste "London: engine room of Britain", in traducere 'Londra: camera motoarelor Marii Britanii'. Articolul este o campanie de promovare a transportului londonez, pe fond electoral, avand in vedere si anuntatele masuri drastice de taiere a fondurilor guvernamentale si a subventiilor acordate TfL de catre guvernul britanic (o scadere de cam 30% din cate stiu eu).
Va prezint cateva date statistice aparute in acest articol:

- 52% din populatia intregii zone a Londrei foloseste mijloacele TfL (autobuz, metrou, tren) pentru a merge la/de la munca.
- 78% din populatia Londrei Centrale (n.r. a centrului si principalelor orase de linga) foloseste TfL (metrou, autobuz) pentru a se deplasa la/de la munca. Aceste prime numere sunt in comparatie cu restul tarii unde numai 15% folosesc serviciile de transport public.
Avind in vedere ca se estimeaza o crestere a populatiei Londrei cu peste 1.3 milioane de locuitori (exact cat o alta provincie a tarii) si ca se vor deschide automat peste 750.000 de locuri noi de munca, cererea pentru servicii de transport e din ce in ce mai mare.

La ora actuala, numai in perioada 2009-2010, s-au efectuat peste 1 miliard de calatorii pe cele 11 magistrale de metrou, aproximativ egal cu numarul de calatorii pe intreaga retea National Rail a tarii!! Parcul de autobuze londoneze este unul din cele mai extinse din lume cu peste 8500 de vehicule, care transporta peste 2 mil oameni / zi - cel mai inalt nivel din 1962 incoace. Aceasta cifra reprezinta jumatate din cursele de autobuz din intreaga tara.
Tot aici se spune ca cea mai mare parte a costurilor de operare cu autobuze sunt acoperite din vanzarea de bilete, nivel ce depaseste orase precum Barcelona, Madrid, NY, Paris, Sydney sau Brussel.

Articolul se incheie cu cererea de fonduri pentru lucrari de renovare completa a metroului, care se degradeaza pe zi ce trece, problemele si costurile fiind in crestere. Deasemenea se cere si inceperea unui proiect Crossrail, de extindere a retelei de trenuri a orasului, care impreuna cu modernizarea metroului sa aduca o crestere de cel putin 30% a capacitatii de transport.
n. Din pacate, aceste proiecte sunt macinate de neintelegeri, coruptie, si taieri bugetare grave. In cele mai bune conditii ele s-ar putea concretiza in 10 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Sep 2010 18:05:29    Titlul subiectului: 133928

Ma intrebam, de ce restul UK foloseste atit de putin transportul cu trenul? Raspunsul, pretul exagerat.
Exemplu: saptamina viitoare vrem sa mergem 2 persoane de la Londra la Canterbury (Kent), distanta de 100km. Un bilet dus-intors, in aceeasi zi costa 80£, pentru ambii. Ce include pretul? Calatorie cu trenuri normale, curate, ce-i drept si climatizate, cu viteza moderata. Or inchirierea unei masini pe week-end costa 66£ cu toate acareturile incluse. Mai adaug 10-15£ carburantul si am ajuns la acelasi cost, nu?
Asta oricum e un aspect pe care l-am remarcat demult si in Olanda, daca va aduceti aminte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Iul/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 14 Noi 2010 16:38:11    Titlul subiectului: 136265

http://www.sport.ro/masini/super-foto-englezii-au-prezentat-noul-double-decker-bus.html

Stirea am gasit-o pe un site care nu are nicio legatura cu transportul in comun.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Noi 2010 17:29:56    Titlul subiectului: 136412

Cateva cuvinte despre tranportul londonez din ultimul timp. Masurile de austeritate impuse de guvernul conservator & liberal-democrat, au consecinte si asupra transportului londonez. Dar inainte de asta trebuie sa vedem cam care era starea de fapt a lucrurilor. Treaba e cam asa: preturile au crescut, serviciul a ramas tot ala, ba chiar cu mult mai multe probleme si patanii. Evident cel mai grav si important este metroul patronat de London Underground si de TfL. Infrastructura foarte veche, investiile facute ciudat/prost sau nefacute inca, fluxul crescand de oameni au dus la o stare relativ deplorabila a celebrului Tube. Peste asta se adauga si probleme austeritatii care au transformat starea LU in arma de lupta sindicala indusa. Detaliind, se intampla cam asa: zilnic si des se intampla celebrele "signal failure" care produc intarzieri enorme ale trenurilor sau inchideri partiale/totale ale magistralelor de metrou. Acestea au devenit un laitmotiv al fiecarei zi cu metroul. La asta se adauga defectiunile la trenuri, datorita a ceea ce s-a dovedit a fi intretinerea precara a trenurilor. Aici amintesc celebrul deja incident cand o "pasarica" sindicala a ciripit presei ca sunt ceva probleme la frinele trenurilor de pe District Line, pentru ca, tacit, intretinerea nu se mai face la 2 saptamini, ci la o luna. Efectul? 25 de trenuri retrase de pe magistrala, lasand DL care leaga zona 6 (Upminster) din est cu zona 4 (Ealing B/Richmond/Wimbledon) in vest, complet neacoperita, cu trenuri care vin la 20 minute. Problema chipurile s-a reparat intre timp.

Ce mai face LU? Pai face greve pentru ca guvernul vrea sa reduca 600 posturi de la ghisee si din cei care asigura bunul flux de oameni in statii. Mai mult tot ca forma de lupta sindicala lucrarile de intretinere ingenereasca de noapte nu au fost facute la timp, lasand magistrale intregi inchise peste zi. Un alt caz simpatic este cel al Jubilee Line, care dupa cum ii spune si numele, a fost inaugurata la Jubileul Reginei. Aici s-a vrut o investitie intr-un nou sistem de semnalizare. Rezultatul: lucrarile depasite cu aproape 2 ani, inchideri dese ale magistralei si nervi maximi. La asta se adauga si accidentele si diversele acte de golaneala ale unora si altora. Concluzia? A zis-o seful sindicatelor din LU, B. Crow: "The Tube is melting down". Bine, tipul un apropiat al opozitiei laburiste, care dupa ce a lasat tara in razbel si datorie comenteaza. Ce situatie similara cu alte locuri, nu? Nu mai detaliez ce e cu restul liniilor, pentru ca sunt lucruri similare care se intampla.

Bun, cu metroul mergem cum mergem, cum e in trenuri? Trenurile sunt pentru sudul Londrei, care nu are metrou si magistralele circulare ale London Overground si magistralele care ies din Londra catre alte destinatii. Pai situatia e similara, pe o infrastructura de anii 70 multe trenuri care se congestioneaza, semafoare defecte si aglomeratie. Precum si multe inchideri la sfarsit de saptamina pentru diverse lucrari de intretinere si reparare.

Si atunci ce ne ramine? Cu ce mergem cel mai bine, sau chiar daca nu bine ajungem la destinatie? Raspunsul e cel care va provoca mult ulcer unora: cu autobuzul!! El nu are nevoie nici de magistrala, nici de intretinere la infrastructuri si ii ajung semafoarele si sensurile giratorii si un sofer si un garaj. Nu inseamna ca nu sunt probleme. Se mai defecteaza in trafic, se aglomereaza din cauza traficului, se mai deviaza pentru lucrari, dar tot ajungi. De multe ori datorita traficului se intampla fenomenul trenuletelor de autobuze. 10-15 minute nu vine nimic si apoi vin 3-4 de pe aceeasi linie. Desigur aici se practica un soi de management online care face ca din trenuletul de autobuze cele de la coada sa scurteze traseul. Apropos, daca trenul/metroul nu circula, cu ce se inlocuiesc? Cu "Bus Replacement Service".

In concluzie, stau si ma intreb pentru ce platim intre 70 si 180 lire pe luna un abonament? Pai platim pentru jumatati de servicii, pentru celebrul anunt signal failure, si pentru singurul serviciu reliable i.e. bus service.
PS: Citeam mai sus despre curatenia din autobuze. Impresie de turist! Este la fel de curat ca in Bucuresti, Paris, Roma, atit zic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Nord Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community