Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Marea Britanie, Londra
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Nord
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 17 Noi 2010 18:58:56    Titlul subiectului: 136416

Ideea cu mersul cu autobuzul functioneaza doar pentru distante relativ mici dar devine complet nepractica pentru calatorii pe distante mari. De exemplu de la prietenii unde am stat acum o luna (Grove Park, in sud-est, Travelcard zone 4) se poate ajunge in buricul targului la Charing Cross fie cu trenul in 22-25 de minute, fie cu 3 autobuze in peste 1h40!

Mie mi-au placut trenurile de suprafata din Londra, chiar daca nu am folosit decat doi operatori - First Capital Connect dinspre Luton si Southeastern dinspre (logic) zona de sud-est. In particular Southeastern are doar trainset-uri noi si foarte bine intretinute. Nu am avut niciodata probleme majore cu trenurile ci doar mici intarzieri de 5-10 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Noi 2010 18:54:04    Titlul subiectului: Despre bus-uri 136617

stfp a scris:
I. In particular Southeastern are doar trainset-uri noi si foarte bine intretinute. Nu am avut niciodata probleme majore cu trenurile ci doar mici intarzieri de 5-10 minute.
Nu chiar, sunt trenuri destul de vechi in mare parte, renovate si revopsite de curind, unele dintre ele avand si tapiteria schimbata.

Ce spuneai tu despre calatoria cu autobuzul e justificat. Eu ma refeream la incredere, nu la optimul duratei de calatorie. Pentru ca daca acel tren se defecteaza undeva, sau se strica un semafor pe undeva, tot peste o ora si faci pana in centru.

Acum 3 luni si ceva ma intorceam de la scoala pe la ora 4 dupa-masa. M-am urcat intr-un tren care undeva cu o statie inainte de destinatia mea, s-a oprit. De ce? Datorita unei alarme cu Bomba la Cannon St si a unei defectiuni majore la Charing Cross, cocomitent. A trebuit sa ma intorc la London Bridge unde era omor, literalmente. Haos total. Am iesit la autobuz, care a venit foarte plin, dar cu care am ajuns in 40 minute. Per total 3 ore. Sigur ca este absurd ca intr-un astfel de oras sa ramii numai cu un sistem de bus-uri. Sigur ca trebuie o combinatie care sa functioneze optim. Doar ca, dintre cele 3-4 variante de transport, autobuzul si poate DLR-ul sunt cele mai de incredere.

Despre numarul de companii si sistemul de cai ferate britanic e f mult de discutat si foarte dificil. Este o increngatura din care stanga nu prea mai stie ce face dreapta, lucru reflectat in preturile exorbitante! Se stie ca UK are printre cele mai mari, daca nu cel mai mare, pret al calatoriei cu trenul/km.

Referitor la intarzieri, problema maxima este infrastructura foarte veche , congestia datorata supraincarcarii si altele. Cred ca nu ai circulat la orele 7-8 ale diminetii sa vezi majoritatea trenurilor anulate, trenuri care nu pot pleca din statie datorita supraaglomerarii, etc. Sigur ca, astea sunt pe undeva probleme naturale intr-o aglomeratie urbana, mai trebuie ca pe la noi sa se mai inteleaga aceste aspecte.

Am vorbit mai sus despre sistemul de autobuze al Londrei. Sigur ca ramine cel mai reliable, pentru ca nu are necesitatile de infrastructura si exploatare pe care le cer celelalte moduri de calatorie.

Sigur ca flota este imensa, am mai precizat undeva de peste 8500 de vehicule disponibile ale celor multe, foarte multe companii care opereaza pe diversele si stufoasele rute ale orasului. Cea mai mare companie este Go-Ahead London, care a inghitit deja inca alti cativa operatori.

Referitor la parcul auto: se imparte cam in 50-50 in ceea ce priveste vechimea lor. Pe multe vehicule se vede vechimea si/sau exploatarea intensa, mai ales in ramele geamurilor, in barile rupte si sudate Exclamation, in scaunele deteriorate, in defectiunile de afisaj (este pe baza de rola cu autocolant) in problemele cu usile, scaune tintuite cu suruburi, etc. Vechime se refera la ceva gen cativa ani. E natural sau nu? Pai este, pentru precum fiecare vehicul, oricare ar fi el, aflat in exploatare se toceste. Se transporta multa lume, de diferite clase si cu educatie diversa, iar timpul pentru ingrijiri suplimentare este limitat. Aceste masini muncesc, nu sunt pentru plimbari sau drumuri scurte. Nu sunt masini de duminica.

Gratie sistemului de camere, prezent in absolut fiecare vehicul, gradul de vandalizare este destul de scazut, desi se mai pot observa geamuri zgariate sau desene cu markerul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Noi 2010 15:23:37    Titlul subiectului: 136654

Din nou despre situatia din ce in ce mai grava de la London Underground, in London Evening Standard din 23.11.2010: http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23899850-weekend-tube-crisis-with-engineering-chaos-until-2012.do

Articolul face o statistica a suspendarilor si inchiderii liniilor de metrou, precum si a cheltuielilor destul de mari care au avut loc, cu rezultate absolut nesatisfacatoare. Practic se pare ca de la sfarsitul anului 2006 nu a mai fost vreun week-end in care toate liniile de metrou sa functioneze la parametri normali.
Din articol reiese ca o cauza majora a situatiei neplacute de la metroul londonez este falimentul parteneriatului public privat dintre LU si o firma, care trebuia sa se ocupe de reparatia, imbunatatirea si intretinerea metroului. Acest parteneriat a fost desfiintat, iar sarcina acestor lucrari de anvergura a fost trecuta in curtea autoritatii metropolitane de transport, TfL.
Rezultatul? Intarzieri in lucrarile de inginerie, probleme din ce in ce mai mari cu infrastructura veche, linii inchise si suspendate si trei milioane de calatori afectati zilnic.

In alt articol se vorbeste de cheltuieli de peste 600 mil. de lire sterline date unei firme de avocatura care sa aiba grija de litigiile in care era implicata compania. Problema este ca toti banii s-au dus la o firma care a perceput comisioane absolut exagerate.

Intr-o si mai alta ordine de idei, limita de auto-incarcare a cardului Oyster se ridica de la 5£ la 8£, motivand grija pentru calator Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Ian 2011 16:37:38    Titlul subiectului: 138956

Cateva impresii din perioada zapezilor din Londra, pe care am trait-o din plin, cu aventuri demne de povestit. Ma refer aici la perioada 18-21 decembrie 2010 cand zapada a pus un pic stapinire pe oras si pe aeroporturi, paralizandu-le complet. Nu voi vorbi despre transportul aerian care a fost execrabil, aratind fata slaba, murdara si nerobusta a acestor asa-zisi civilizati, care la momente de stres clacheaza lamentabil.
Din transportul in comun, cele mai afectate au ramas trenurile si evident, metroul. Alunecari pe linie, trenuri defecte, mai ales cele vechi de pe liniile de metrou, precum si lipsa personalului, au dus la intarzieri masive, inchideri partiale sau totale de linii, defectiuni in cascada, lipsa de management si informare corecta, per total haos. Cel mai interesant mi se pare fenomenul lipsei de personal, datorita conditiilor meteo. Pai, la cat personal suplimentar exista, nu se puteau pune la dispozitie cateva autobuze/autocare care sa ii transporte pe oamenii astia la munca? Totusi reteaua strazilor mari era practicabila, desi stocul insuficient de sare si materiale antiderapante a complicat situatia. Inca un fenomen a fost frigul din metrou, unde majoritatea trenurilor aveau lipsa incalzirea sau era inchisa.
Cel mai bine a facut fata DLR-ul, care probabil ca are sisteme de incalzire a sinelor si probabil management mai bun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Feb 2011 15:38:07    Titlul subiectului: 140558

Va povestesc cateva impresii recente despre transportul londonez, preluate de prin ziare si/sau traite:

1. Un parlamentar s-a plins recent de fiasco-ul total pe care il reprezinta la ora actuala serviciul pe Jubilee line. Linia a fost inaugurata partial in 1999 si total in 2002. Dupa aceea, dintr-un entuziasm bine intentionat s-a dorit inlocuirea sistemului clasic de semnalizare cu unul complet automat. Lucrarea a fost realizata printr-un parteneriat public-privat, care o tarnoseste de mai bine de doi ani. Rezultatul? Defectiuni aproape zilnice ale sistemului, lucrarea neterminata, suspendari aproape permanente ale liniei pe diverse tronsoane, alte defectiuni live. Parlamentarul a zis ca ii retrage "titlul" de cea mai proasta linie tronsonului Northern line si i-l da lui Jubilee line. Cool

2. Se pregatesc mari lucrari de reinnoire, largire si reabilitare ale statiilor de metrou care vor face jonctiunea cu viitoarea linie de tren urban rapid Crossrail (undeva prin 2018). Consecinta negativa a acestor lucrari este pierderea urmelor istorice ale celor mai vechi statii de metrou din Londra (in jur de 150 ani), e.g. Bond Street, Tottenham Court. Multe dintre ele beneficiaza de lucrari din mozaic sau picturi foarte frumoase. Oricum exista promisiuni din partea executantilor ca se va incerca pastrarea maxima a patrimoniului.

3. Exista discutii destul de aprinse despre proiectul High Speed Rail care ar urma sa traverseze zone pitoresti din UK. Discutia se duce pe tema afectarii naturii si a habitatelor satelor pe care acest proiect le va afecta sau le va distruge. Debate goes on.

LE: In alta ordine de idei astazi, 28.02.2011, se comemoreaza 36 de ani de la, zice-se, cel mai grav accident de metrou de la statia Moorgate, unde un tren al Northern Line mergand spre sud, a sarit de pe sina si s-a izbit crunt de un capat de tunel. Rezultatul: 43 morti. De atunci cica s-a trecut la sistemul automat de oprire a trenurilor la capetele de linii!

LE2: http://en.wikipedia.org/wiki/Moorgate_tube_crash
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2011 13:35:06    Titlul subiectului: 140600

Inca 2-3 stiri:

1. Ieri, primarul orasului a inaugurat un tronson de 2.1 km cale ferata, care a costat £50 milioane si care face legatura intre statia de tren Dalston Junction si Highbury & Islington, facand o noua legatura importanta a London Overground (trenurile TfL) cu metroul (Victoria Line). Tronsonul se incadreaza intr-un plan ca pana in 201x sa se realizeze un traseu de cale ferata circulara de mare viteza, care sa faca legatura intre cat mai multe statii de cale ferata ale Londrei. Ultima parte care inchida bucla este intre Clapham Junction si Dalston Junction, legatura intre sud-vest si sud-est. Una dintre statii va fi un terminal pentru trenurile de mare viteza (care or fi alea, sic!!) ale UK si poate si internationale, i.e. Euston Station.

2. In cateva ziare se face multa reclama si se cere multa multa rabdare calatorilor, cu privire la planul de Restaurare si Imbunatatire a Metroului (Tube Upgrade Plan). Se spune ca pana acum s-au reconditionat 270 statii si s-au inlocuit 270 km de cale ferata. Rabdarea va fi intinsa la maxim, pentru ca de ani buni incoace, fiecare sfarsit de saptamina este crunt afectat de inchideri partiale sau totale de linii de metrou foarte importante. Gandindu-ma ca vine si Olimpiada, nu vad bine aceasta problema. Mergand pe aceeasi linie si fiind nitel carcotas (in trend cu ce se practica p-aci) daca acest plan va fi pus in practica precum cel defect de pe Jubilee Line (vezi postarea anterioara), atunci e clar ca vom asista la un fel de meltdown. Sper ca de data asta statul sa se implice mai ferm si mai corect (cu mai putine interese si chiar spaga) in alegerea buna a parteneriatului cu firmele private care vor executa lucrari. Pentru cine nu stie, statul initial acum 4-5 ani a concesionat aceasta lucrare unei firme si unui parteneriat, care acum un an a dat faliment, statul preluindu-si inapoi lucrarile messy si neterminate. Mai mentionez doar ca pentru finalizarea acestui proiect (pana in 202x) este nevoie de cel putin £5 miliarde.

3. TfL amendeaza pe nedrept calatorii, suma amenzilor gresite ridicandu-se la £60 milioane (=£30 mil pe metrou + £24 mil pe trenuri + £6 mil pe DLR) per 3.6 milioane calatori. Problema apare in principal la posesorii de card Oyster, care nu il valideaza corect la iesire. Problema ar putea parea vina calatorului, dar nu e asa. Din proprie experienta, de multe ori la iesirile fara porti, in invalmaseala si graba poti uita sa validezi cardul la iesire. In acest caz esti amendat cu echivalentul unei calatorii dus pe zonele 1-6 in valoare de £6. Problema este, ca aceasta furaciune pe fata este facuta foarte simplu: anunturile care spun ai grija sa validezi cardul la iesire, sunt de obicei puse aiurea si scrise foarte mic Cool. Eu mi-am recuperat banii facand reclamatii si explicand situatiile. Chiar si in cazul existentei portilor, de multe ori pentru fluenta ridicata, sau seara acestea sunt lasate deschise, raminind la latitudinea calatorului sa isi valideze cartela. Mai multi consilieri s-au plins la TfL de aceasta problema, se asteapta rezultatul. PS: La autobuze nu se pune problema, accesul facandu-se pe la usa soferului, unde obligatoriu validezi o singura data.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
aditza1999



Data înscrierii: 30/Mai/2009
Ultima vizita: 31/Dec/2018
Mesaje: 50
Locație: Ploiesti (Malu Rosu)

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2011 20:41:27    Titlul subiectului: 140615

Englezii au prezentat NOUL 'double-decker' bus!

ACESTEA sunt autobuzele cu care te poti plimba prin Londra, incepand din 2012!

"O macheta a noului model de autobuze care vor circula in Londra incepand din 2012 a fost prezentat joi de catre primarul Boris Johnson. Noile autobuze respecta liniile originale ale Routermarster insa au au design modern. Ele vor fi fabricate de Wrightbus iar primul model va fi gata anul viitor. Ele vor putea fi vazute pe strazile din Londra din 2012."

Sursa: http://www.sport.ro/masini/super-foto-englezii-au-prezentat-noul-double-decker-bus.html



super-foto-englezii-au-prezentat-noul-double-decker-bus_3_size1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.18 kb
 Vizualizat:  de 15704 ori

super-foto-englezii-au-prezentat-noul-double-decker-bus_3_size1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2011 22:36:57    Titlul subiectului: 140623

Interesant ca se renunta la scara amplasata in partea din fata; ca urmare vor putea fi folosite numai pe liniile de autotaxare (o minoritate la ora actuala in Londra). Evident ca nu s-a renuntat la afisajul cu role, din punct de vedere tehnic inferior celor cu LED-uri dar stipulat ca o conditie obligatorie de catre TfL.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Mar 2011 14:01:26    Titlul subiectului: 140649

Afisajul cu rola nu e deloc inferior, e un brand londonez!Wink Se defecteaza rar si foarte putin, si chiar si asa se remediaza usor... cu mana!Smile Dupa mine, afisajul cu led ramine inca, un moft...
Da, si eu cred ca se va proceda ca pe liniile cu traseul foarte foarte lung, unde este posibila si taxarea la sofer si autotaxarea.

In alta ordine de idei, in cativa ani se vor introduce o serie de trenuri de mare viteza, proiect in valoare de £4.5 miliarde. Proiectul va incepe cu introducerea graduala a trenurilor din 2016 si se va incheia in 2020. Pentru trenurile astea se mai deruleaza un proiect de £700 milioane pentru electrificarea unor linii de tren intre Tara Galilor si Anglia. Nota: pentru cine nu stie, majoritatea liniilor de cale ferata spre vest si nord sunt deservite de trenuri pe combustibil!
Trenurile vor fi fabricate de Hitachi undeva in nord-estul tarii, incepind cu 2013.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2011 14:43:09    Titlul subiectului: 140970

Sfarsitul de saptamina londonez intampina pasionatii de transport cu o expozitie numita 'London's Transport in Miniature', deschisa de Muzeul Transportului Londonez la Depoul Acton.
Printre altele se va putea admira vagonul motor de metrou (fabricatie tip 1967) in care a mers regina la inaugurarea magistralei Victoria Line in martie 1969.
De asemenea vizitatorii se vor putea bucura de excursii in jurul depoului cu Tramvaiul Electric Wootton, special adus din Isle of Wight. Intrarea este £10 pentru adulti.

In alta ordine de idei, extensia magistralei de tren urban East London Line a castigat premiul cel mare la concursul Contriubutii cu Impact maxim asupra Londrei organizat de dept. de inginerie civila al londrei. S-a spus ca acest proiect a reprezentat un exemplu perfect de reutilizare si reintegrare a unor bucati de cale ferata parasite/scoase din uz, creind ceva mult mai bun si mai util pentru transportul londonez.
Mentionez ca in Londra exista la ora actuala foarte multe statii si parti de linii de metrou/tren care sunt parasite/nefolosite. Pe locul al doilea s-a situat Barclays Cycle, programul de inchiriere de biciclete pentru intreg centrul Londrei, care s-a dovedit un real succes!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Mar 2011 14:23:16    Titlul subiectului: 141176

- Am fost la expozitia de mai sus, trebuie sa va spun ca a fost foarte frumos. Pretul a fost de £10 pentru ambele zile de vizita. Am vazut oameni care fac modele de trenuri pe loc, multe schite cu trenuri si metrou in miscare, foarte ingenioase si cu atractie mare la adulti, dar mai ales la copii. A continuat cu o expozitite mare de semne, harti si echipamente de tot felul din toate timpurile. Au fost si multe filme de prezentare si mini cursuri. Afara era expus, desi aflat in casare un autobuz Mercedes pe fuel cell. L-au spalat special pentru acest eveniment. Mai era si un vagon de tramvai Alstom, care va fi dus la Muzeul National al Tramvaielor. El a rezultat in urma unui proiect de tramvai trans-Tamisa, abandonat.
O mare atractie a fost si tramvaiul Wootton, pentru copii, tramvai cu troleu, o linie si o retea improvizate. Si cea mai mare atractie, pentru £1, era calatoria cu minitrenul cu aburi, cu cel electric si cu metroul pe-afara.

- Se scria ieri in ziar despre optiunea de auto-incarcare a cardului Oyster. Se procedeaza in felul urmator: pe pagina de Oyster a site-ului TfL, intri in propriul cont si activezi aceasta optiune, adaugand si suma care sa iti fie extrasa automat din contul bancar (si evident transferata pe cip-ul Oysterului). Activarea in masinile care recunosc cardul Oyster s-ar face la o statie de metrou/tren preselectata pe net. Sistemul functioneaza astfel: odata ce ai activat optiunea, atunci cand creditul (top-up) scade sub £8, la urmatoarea citire a cardului in orice statie de metrou/tren, TfL iti ia din contul bancar banii si ti-i pune pe cip. Problema este ca nu functioneaza cum trebuie!! Eu am activat aceasta optiune pe card si atunci cand mi-a scazut creditul sub £8 nu s-a intamplat nimic, m-am trezit ca am ramas pana la urma cu £0 dupa cateva zile. Nu stiu exact care e problema, dar voi face o sesizare si voi astepta raspunsul.

- Tot despre Oyster, se face reclama la folosirea cat mai intensa a cardului. Acesta e usor de procurat. Astfel, se poate comanda online, chiar si in afara UK, si se va livra la domicliu. Se poate cumpara de la aeroporturi, de pe Eurostar, pe cursele Easy Jet, in diverse mari magazine. Pe o cursa EasyJet, intr-adevar am vazut si eu ca se comercializeaza Oyster, se poate vedea in brosura de publicitate a companiei, aflata in buzunarul scaunului in avion. Am vazut si 15 tineri italieni care au cumparat pe loc in avion cartela, care costa in jur de £5. Deci, un pic de publicitate nu strica.
Mai mult s-a eliminat optiunea de permis de extensie pentru zonele suplimentare de circulatie. Adica, avind un abonament pe zonele 1 si 2, daca voiai sa circuli in zona 3 - 6 aveai nevoie de un asa numit permis extins de ciruclatie, ce trebuia activat la ghiseele de bilete. Permisul era gratuit, pentru ca oricum plata se facea din creditul de pe card. Acum nu mai este nevoie de acest permis, usurind astfel birocratia.

- Un studiu facut recent a aratat ca London Underground a avut doar O singura zi de serviciu operational complet 24h, intre martie 2010 si martie 2011. Acest fapt trage un semnal de alarma referitor la degringolada produsa de asa-zisele lucrari de inginerie, interminabile, consumatoare de bani si al caror rezultat intarzie sa apara. Rabdarea calatorilor este pusa la grea incercare, desi autoritatile ii asigura in continuare ca incepand de la anul lucrurile se vor imbunatati simtitor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 15:05:16    Titlul subiectului: 141466

In cadrul Saptaminii dedicate Schimbarilor Climatice, TfL a participat cu o serie de prezentari ale obiectivelor ce au ca scop reducerea emisiilor de carbon cu in jur de 60% pana in 2025 in Londra.
Principiile de baza ale TfL sunt urmatoarele:

- schimbarea mentalitatii calatorilor, cu privire la calatorit;
- incurajarea soferilor sa conduca cat mai eficient (sic! pe nimeni de pe la noi nu am auzit spunind asta);
- investirea in combustibili si tehnologii cu emisii reduse de dioxid de carbon;
- management eficient al transportului londonez in ansamblu (nota mea: asta e pusa de dragul vorbelor).

Initiative curente care sunt sau vor fi puse in practica:

- dezvoltarea continua a proiectului Barclays Cycle Hire, care pana acum s-a dovedit de succes;
- pastrarea taxei de congestie aplicata in centrul londrei;
- dezvolatarea unei retele de incarcatoare pentru masinile electrice, numita Source London, care va avea ca rezultat aplicarea a 1300 de puncte de incarcare (pana in 2013);
- implementarea frinarii regenerative pe retelele de trenuri urbane care duc la reducerea consumului de electricitate cu 25%;
- existenta celor 150 de autobuze hibride care au redus emisiile de CO2 cu 30%;
- introducerea a 8 autobuze pe hidrogen!!!

Sursa: Metro Travel by TfL
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2011 13:56:15    Titlul subiectului: 141678

Cateva lucruri mi-au atras atentia zilele astea, atit din drumurile zilnice pe care le fac, la si de la serviciu, cat si de prin ce se mai scrie prin ziare. Ma gandesc sa le astern aici, mereu e cate ceva de aflat si de invatat, nu?

- Autobuzul de mai sus, care este propus pentru Londra incepand cu anul olimpic 2012, este doar o macheta la al carui design si performante inca se lucreaza. El nu este inca nici macar prototip. Macheta aceasta la scara normala poate fi vizitata si pe viu, acum la London Transport Museum.

- Ironia sortii, si probabil ceva relatii de afaceri si publicitate, au facut ca Tube-ul londonez sa castige premiul de cel mai bun metrou al lumii (sic!!)!! A detronat si metroul japonez, si pe cel parizian... Se pare ca singurul criteriu luat in calcul este numarul de calatori transportati. Personal, cred ca nu s-au luat in calcul conditiile destul de neplacute de multe ori de calatorie, problemele eterne si permanente cu sistemele de semnalizare, cu trenurile defecte. Ce sa mai vrobim de trenurile invechite de pe District, Circle si H'smith & City Lines? Sau despre problemele cu accesul si cu scarile rulante? Cred ca domnii de la comisiile de evaluare care au dat aceste premii, nu au auzit de fiasco-ul instalarii noii semnalizari digitale si automate pe Jubilee Line, transformand-o in magistrala varza a Londrei. Si nu cred ca au auzit nici de taierile bugetare, nici de dezastrul total creat de iarna. Probabil ca decizia s-a luat inainte sa se afle ca pe Central Line se trage cu pusca dupa ce treci de Stratford... Sau cine sa stie dintre domnii de la comisie de lucrarile de intretinere neterminate sau necuratate, sau de lucrari nefacute din razbunarea sindicatelor... E clar, englezii se pricep bine bine de tot la imagine. Cool Cool

- Ieri un incident mai hazliu s-a petrecut la statia de metrou Charing Cross (Bakerloo si Northern Lines) aflata sub celebra Trafalgar Square. Pe scurt, o echipa de muncitori ai unei firme ce efectueaza o serie de lucrari de infrastructura in zona, a taiat alimentarea si returul pompei care alimenteaza frumoasa si mareata fantana din piata. Fantana se afla chiar deasupra statiei de metrou, inundand-o complet, fortindu-se astfel inchiderea Bakerloo Line intre Charing X si Elephant & Castle. Deasemenea au taiat si cablurile de la sistemul CCTV de camere, precum si alte fire de retea de internet si cablu TV. Se pare ca la fata locului, problema apei au rezolvat-o pompierii, care au venit cu pompe de evacuare a apei.

- Pentru ca lumea care este foarte ocupata si care nu are timp sa urmareasca Jocurile Olimpice in presa, Primaria Londrei va instala sisteme WiFi in mai toate marile statii de metrou, unde vor putea fi urmarite online cele mai importante stiri de la eveniment. Internetul nu va fi instalat si la bordul trenurilor de metrou. Aceasta este doar o prima etapa dintr-un proiect al Primariei de a instala acces la telefonia mobila si la internet si in partea subterana a metroului. Proiectul deocamdata este dezbatut, fiind indelung contestat de societatea civila, din motive de securitate, i.e., frica!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 15:09:01    Titlul subiectului: 141976

- Londra va introduce in curind un set de 80 de autobuze hibride, de tip double-decker, care produc cu 40% mai putin emisii poluante si reduc cu mult mai mult consumul de carburant, fata de clasicele double-deckere deja existente. Ele vor fi introduse pe linii care leaga centrul de sud-estul Londrei in principal. De exemplu, asa cum se stia de mult timp, articulatele (Citaro) de pe linia 436 Paddington - Lewisham Centre vor fi scoase si se pare ca se vor introduce aceste noi autobuze. Oricum, mi-aduc aminte de cand am venit la Londra ca se doreste eliminarea autobuzelor articulate din oras. Personal, nu sunt de acord cu asa ceva, desi pe mine ma afecteaza putin spre deloc, o astfel de masura. Oricum programul acesta va fi continuat cu introducerea a 8 autobuze pe hidrogen cu 0 emisii, despre care am mai vorbit.

- O doamna sofer de autobuz a fost laudata de firma la care lucreaza (Go-Ahead London) precum si politie, pentru curajul si inspiratia pe care le-a avut atunci cand a salvat un baiat de la o injinghiere letala. Baiatul era urmarit de o gasca de cutitari, care l-au prins si care incepusera sa il agreseze. Femeia a observat si atrecut pe rosu cu autobuzul mergand spre faptasi. Acestia s-au speriat si au fugit, iar baiatul a fost salvat!!

- Inca o zi de balamuc pe metroul londonez, avand ca protagonist, Jubilee Line. Mai intai un tren care s-a defectat la Southwark a blocat circulatia pe partea centrala a liniei la London Bridge. La asta s-au adaugat cateva "signal failure", noi defectiuni ale sistemului nou de semnalizare automata. Sistemul functioneaza astfel incat trenurile comunica intre ele automat, prin intermediul unui server. Marea problema a acestui sistem pare sa fie conectarea defectuoasa a trenurilor la acel server. Cireasa de pe tort a pus-o prezenta unui calator caruia i s-a facut rau in tren, blocand iar ciruclatia. Fiasco-ul de pe Jubilee Line pare sa nu se mai termine, in ciuda promisiunilor de imbunatatire a serviciilor.

- London Evening Standard scrie ca metroul isi va prelungi programul de functionare cu o ora pe timpul noptii, in timpul Jocurilor Olimpice de la anul. Deocamdata s-a stabilit ca servicii non-stop ale metroului nu vor fi prestate decat in noaptea deschiderii si inchiderii Olimpiadei. Inca se discuta pe ce portiuni va circula metroul cu program prelungit. Se pare ca lumea insa si-ar dori ca aceasta masura sa fie cu caracter permanent. Altii, mai plini de zel, vor servicii non-stop ale tube-ului in mod permanent. Toti uita ca noaptea se fac lucrari de intretinere si imbunatatire a infrastructurii si a trenurilor. Mai mult, servicii non-stop ale metroului ar insemna si un pret mai ridicat al calatoriei, care si asa este destul de scumpa.

- Primarul Londrei a spus ca isi doreste ca pana la Jocurile Olimpice sa aiba cel mai bun sistem de transport public posibil pentru oras. A spus ca una din masurile care vor imbunatati calitatea serviciilor este aceea de a reduce pierderile provocate de blat de la £75 milioane la £55 milioane, intr-o prima transa. Bineinteles, subiectul a fost comentat politic de adversari care au spus ca cifrele si ceea ce spune primarul este destul de umflat, avand in vedere miile de probleme zilnice pe care TfL le are. Deasemenea se pare ca si noul model de double-decker e contestat, cum ca ar avea capacitate mult mai scazuta.

- TfL a pus in vanzare un card Oyster cu imaginea cuplului Kate & William a caror nunta va avea loc la finele lunii curente. Se asteapta un venit de peste £7.5 milioane de lire sterline.

- In curind, o sa povestesc cate ceva si despre disputa pe tema High Speed Rail 2 project.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Apr 2011 16:57:13    Titlul subiectului: Despre noile autobuze pe hidrogen din Londra 142080

De pe forum.ratbv.ro

Citat:
Cateva imagini cu noile autobuze pe hidrogen, puse in functiune in Londra pe ruta RV1, una din cele mai aglomerate rute turistice din centrul Londrei. Chiar daca sunt scumpe, nu trebuie neglijate pentru viitor. Mi se par mult mai avantajoase decat troleibuzele sau chiar si tramvaiele, avand autonomie totala pe strada. Este adevarat ca tehnologia este inca foarte complicata si foarte scumpa (aprox. £1 mil/autobuz). Oricum, privitul si luarea aminte nu costa! Very Happy

Cateva explicatii sunt date si pe site-ul TfL (Transport for London), referitoare la tehnologia pe hidrogen:

Despre autobuzele pe hidrogen

Citat:
Hydrogen vehicles

Water! That is all a hydrogen fuel cell bus releases into the air. Clean, green and coming to a bus stop near you, they are the ultimate in environmentally friendly buses.

Up to eight new buses powered by hydrogen fuel will be joining London's bus fleet in late 2010, as part of our bid to reduce CO2 emissions from transport and tackle climate change.

Mayor Boris Johnson has set tough targets to cut CO2 emissions by 2025. Hydrogen powered vehicles offer a significant step towards achieving this goal.

From December 2003 to January 2007, London took part in the Cleaner Urban Transport for Europe (CUTE) trial, and its one year extension, to reduce air pollution and noise by testing the first generation of zero-emission fuel cell buses.

Due to the success of this trial, we are now delivering a programme to introduce new hydrogen powered buses and a refuelling station in London.

Five hydrogen fuel cell buses will join the London Buses fleet in 2010 and we hope to secure EU funding for a further three buses.

All buses will run on route RV1 between Covent Garden and Tower Gateway Station.


Nota despre tehnologia pe hidrogen; Beneficii

Citat:
Benefits

We believe hydrogen technology will play a major role in helping to reduce the impact of the Capital's public transport network on the environment.

Hydrogen fuel cell vehicles are clean and efficient, producing no tailpipe emissions other than water vapour.

Hydrogen technology offers the following key benefits:

The fuel cell vehicles only emit water vapour, completely cutting out CO2 and other harmful emissions from the exhaust
They'll be quieter than diesel buses
They'll be more comfortable for passengers as acceleration is smooth and progressive, thanks to the electric motor
Taking into account the methods of hydrogen production, it is expected that overall the fuel cell vehicles will produce 50 per cent less CO2 than a diesel vehicle.

Costs versus benefits

Although hydrogen-powered vehicles are costly, we are kick-starting commercial use of these vehicles and raising awareness of their environmental advantages.

As demand increases, we expect costs to decline and hydrogen technology to become a more affordable and viable alternative.


Pasii urmatori

Poze, sursa: London SE Community Website:

Cateva spicuiri din articol: aceste autobuze se inscriu intr-un program mai larg finantat de TfL, Departamentul de Energie si Schimbare Climatica si de UE prin programul CHIC (Clean Hydrogen in Cities = Hidrogen Curat in Orase)

sursa: http://londonbusteam.blogspot.com/



Iata si niste filme de prezentare interesante, preluate de pe YouTube si alte site-uri:

http://www.youtube.com/watch?v=Mm7o61OQg2w

Film de pe Reuters.com

http://www.youtube.com/watch?v=rr2_41jGOVE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 11:24:33    Titlul subiectului: 142244

- Londra se pregateste sa modifice si sa largeasca pana in 2012 zona de emisii poluante scazute. London Emission Zone a fost introdusa in 2008 pentru vehiculele Diesel, fortandu-le sa plateasca o taxa daca nu satisfac anumite norme impuse. Aceasta zona se va extinde incepand cu 2012 si va contine alte norme. Totusi Primaria Londrei si TfL s-au angajat sa subventioneze pe cei care vor dori sa isi cumpere microbuze, autobuze, camioane si camionete cat mai ecologice, i.e., un fel de program rabla.

- In aceeasi nota cu o stire din Bucuresti, astazi o persoana s-a aruncat in fata metroului undeva pe o zona comuna a District and Circle Lines, provocand intarzieri foarte mari ('severe delays').

- Acum un timp, un coleg italian imi spunea ca: "daca si Picadilly line are probleme, atunci lucrurile stau rau in orasul asta!" Laughing Ei bine, ieri pe Picadilly Line a avut loc un incident care a rechemat in depou majoritatea trenurilor de pe magistrala. Un tren a plecat de pe loc, din statia Picadilly Circus, cu ultimele trei usi deschise, intrand cam jumatate in tunel, provocand panica. LU spune ca trenurile fusesera verificate dimineata inainte de orele de lucru, nefiind depistate nici un fel de probleme. Verificarile continua.

- Bob Crow, liderul sindicatului RMT (Railway and Maritime Transport) la care sunt afiliati o parte din angajatii de la metrou, a fost 'prins' de catre presa ca locuieste intr-o casa sociala ('council house'). Tipul care castiga undeva injur de £150.000 pe an, locuieste intr-o vila pentru care ar trebui sa plateasca cel putin £300 pe saptamina, casa apartinand primariei de oras. Se pare ca B Crow plateste numai £150!! El a declarat senin, ca nu vede nici o problema in asta si ca el sta legal acolo! ... Da!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 901
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Apr 2011 21:02:53    Titlul subiectului: 161 142742

Telegondolă peste Tamisa :

Gândul în editia de Marti 19 Aprilie 2011 a scris:
Din 2012, londonezii vor traversa Tamisa cu telegondola. Vezi AICI un proiect spectaculos
Alexandra PELE

Transportatorii londonezi au confirmat construcția unei instalații de cablu deasupra Tamisei, iar lucrările, care vor dura probabil 12 luni, vor începe în această vară. Deocamdată proiectul a prins contur virtual, un clip de prezentare cu viitoarea instalație fiind făcut public, informează The Telegraph. Filmulețul include o simulare a călătoriei pe care londonezii și nu numai o vor face traversând râul Tamisa de la înălțime. Cu ajutorul viitoarei instalații de cablu, care va lega Pensinsula Greenwich de arena O2 și Portul Victoria, ei vor străbate o distanță de peste 1,1 km în doar cinci minute.

Instalația de cablu, al cărei cost este estimat la 50 de milioane de lire sterline, va avea 34 de cabine și va transporta 2500 de persoane pe oră. Acest mod inovativ de a călători "va oferi o panoramă sublimă asupra Londrei, un oraș minunat", a declarat Boris Johnson, edilul capitalei Marii Britanii. Lucrările la viitoarea telegondolă vor începe în iulie, au mai anunțat autoritățile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 01:37:00    Titlul subiectului: 144278

Telegondola prezentata mai sus face parte dintr-un proiect fabulos al Primariei Londrei de a transforma capitala intr-un oras cat mai verde pentru Jocurile Olimpice de la anul si pentru timpurile care vor urma. Este bine ca aceste Jocuri pun presiune mare pe autoritatile londoneze sa dea bici proiectelor de modernizare, care se misca, justificat sau nu, cam in reluare. O sa spun aici cateva din ideile care se vor infaptuite.

1. Accelerarea proceselor de imbunatatire a metroului, i.e., incheierea dupa un lung si greu timp a semaforizarii automate a Jubilee line, inlocuirea semaforizarii cu sisteme moderne pe alocuri pe Victoria line, modernizarea statiei Bond Street si Totenham Court. Deasemenea am citit ca se va organiza o expozitie cu public si cu dezbateri pe tema prelungirii Northern Line pe ramura de la sud de rau (ironic, nu?), cu trei statii, pentru a face legaturi mai bune cu acea zona si pentru a mai reduce presiunea de trafic de pe statia de metrou si autogara Vauxhall. Acolo oamenii vor putea vedea machete si planuri si vor putea sa isi exprime parerile in legatura cu acest proiect. Mai mult, inchiderile metroului in week-end continua si se materializeaza in schimbari de bucatele de cale ferata pe District si Circle Line, mici modernizari pe Bakerloo line si asa mai departe.
Parerea mea despre povestea cu semaforizarea e ca mai binele e dusmanul binelui. Sistemele clasice de peste 80 ani, manuite de om au facut si fac fata cu brio, pe cand aceste sisteme noi "fail" zilnic. Nu sunt antiprogresist, dar orisicat, as vrea sa se cam scape de porecla de "Signal Failure City" data Londrei.

2. O alta idee foarte interesanta si frumoasa, este cea a instalarii a peste 1300 de statii de incarcare pentru bateriile masinilor electrice. Ideea este ca oamenii sa fie incurajati sa foloseasca astfel de vehicule, statul oferind ceva ajutoare si garantii in acest sens. Deja s-a instalat o statie undeva in centru (prezint scuze pentru lapsusul referitor la locul exact) care se pare ca are ceva succes. Asta nu e o idee rea, avand in vedere ca deja o parte (mica, ce-i drept) din populatie si-a achizitionat masini de dimensiuni mici si foarte mici, exclusiv electrice. Sunt foarte bune pentru strazile foarte inguste care caracterizeaza Londra (sic!).

3. Cel mai important proiect, legat in mod special de transportul public, este introducerea noului tip de autobuz nepoluant pentru Londra. Primarul a facut el insusi cateva plimbari la volanul acestui vehicul, primele intrand in circulatie undeva dupa 15 iunie. Vor fi introduse cu precadere pe traseele centrale ale Londrei, inlocuind clasicele Routemastere. Desigur, costurile sunt destul de ridicate, dar in parte sponsorizate de fondurile date pentru Olimpiada. Abia astept sa le vad pe drum, cum se deplaseaza si ce ofera.

4. Alte proiecte includ schimbarea bordurilor si a pavimentelor mai ales in centru (lucrare care ma afecteaza direct), reorganizari ale semafoarelor, desfiintarea multor semafoare din intersectii si intermediare, imbunatatirea si primenirea zonelor verzi, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 01:46:41    Titlul subiectului: 144279

In alta ordine de idei, recent s-a iscat o discutie intre cititorii ziarului Metro, pe tema salarizarii conductorilor de metrou. Discutia este iscata in urma protestelor vehemente, recente si probabil viitoare, ale personalului de la metrou, impotriva concedierilor si a taierilor de sporuri. Cu toate acestea, inca, un conductor de metrou poate castiga pana la £40,000 pe an!! Si tot sunt nemultumiti.
Ce spun conductorii: ca se justifica salariile mari pentru ca au responsabilitati, au greutati, lucreaza la ore neconventionale, in vacante si de sarbatori, lucreaza cu publicul care de multe ori este necivilizat si suparat, ca trebuie sa fie atenti la maxim, ca la intervale regulate trebuie sa dea teste si examene (na!).
Ce spun calatorii: nu e singura slujba unde se lucreaza cu public, sau cu responsabilitati. Nu este singura slujba unde se lucreaza cu concediu mic si in vacante si de sarbatori sau care necesita concentrare maxima. La fel trebuie sa faca si un profesor sau un inginer, etc. Mute servicii destul de grele sunt mult mai prost platite (subsemnatul e un caz) sunt aproape de invidiat. Pe ei nimeni nu ii da afara si nimeni nu ii pune sa fie competitivi si nimeni nu ii evalueaza in functie de criterii foarte dure. Un astfel de serviciu se obtine de obicei prin relatii, majoritatea fiind familii intregi angajate la metrou. Majoritatea slujbelor nu beneficiaza de sporuri care mai de care sau de facilitati, nu iau bani de vacanta sau concedii platite pe termene extinse. Si mai mult nici un alt serviciu nu beneficiaza de gratuitati abuzive (pentru familie, prieteni si cunoscuti) pe transportul public.
Oricum, mai binele e dusmanul binelui cum mai ziceam, vezi si grevele din Roma. Ei protesteaza, fac greutati, si nu obtin nimic decat enervarea si injuraturile crescande ale publicului calator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 04:24:50    Titlul subiectului: 144280

Ionescu a scris:
(autobuzele noi) ... vor fi introduse cu precadere pe traseele centrale ale Londrei, inlocuind clasicele Routemastere

Dar Routemaster-e nu mai exista din 2005 in Londra! (ignorand cele doua Heritage Lines)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iun 2011 10:06:22    Titlul subiectului: 144291

Da, trebuie corectat, si pe Routemastere se vor introduce autobuze noi care sa semene cu cele vechi, dar cu tehnologie foarte putin poluanta. Restul, e bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2011 01:50:00    Titlul subiectului: 144569

Cateva stiri recente includ urmatoarele:
- Se va incepe in curind modernizarea Northern line, in prezent cea mai ocupata magistrala de metrou lodonez. Se spunea in articol ca cica au invatat lectia de cand cu complicata si interminabila modernizare a Jubilee line, inchisa pe portiuni sau integral, de ani de zile, in perioadele de vacante si de week-end. Voi reveni cu detalii.

- De vreo saptamina, RMT, sindicatul transporturilor feroviare si maritime, spune ca va declansa ample actiuni de protest, pe termen nelimitat, in semn de sustinere a unor colegi de-ai lor care au fost pe nedrept concediati de catre LU. Se spune ca cei in cauza, conductori de metrou ar fi activisti sindicali puternici si ca asta ar fi fost motivul concedierii lor. LU sustine ca ei au fost dati afara din motive obiective ce tin de securitatea calatorilor si ca oricum se judeca cu acestia in justitie, pe aceasta tema. Oricum sindicalistii sunt pusi pe fapte mari ei dorind sa loveasca atunci cand este Londra mai aglomerata si anume in timpul evenimentelor gen turneul de la Wimbledon. Grevele vor incepe seara de la 9 si se vor incheia dimineata la 5. Asta inseamn ca trenurile vor iesi d-abia cand incepe peak-hour, creind un haos total. Norocul meu ca in acea perioada voi fi plecat pe taramuri mai dragi si/sau linistite.

- O masura a autoritatilor locale a creat mare furie printre taximetristii londonezi de pe celebrele black cabs. Ideea e ca pe timpul JO de la anul, se doreste inchiderea unei mari parti din Londra ce include centrul si zonele din jurul arenelor sportive. Asta inseamna congestii duse la extrem, intarzieri mari si automat preturi sarite in aer. Se pare ca taximetristii cer negocieri, in caz contrar, declanseaza actiuni de protest. Zice-se ca deja TfL trebuia sa anunte rutele exacte din timpul olimpiadei, lucru care nu s-a petrecut din cauza unor erori informatice (nu zau!!).

- Londra spera ca pana in 2016 sa ajunga principalul pol al utilizarii masinilor electrice pe scara larga. Deja se lucreaza la instalarea punctelor de incarcare, ce trebuie sa junga la un numar total de 1300, mai multe decat benzinariile! Mi se pare o initiativa excelenta, astept cu interes sa vad ce iese!

- Primaria Londrei a anulat acum ceva timp o parte din zona cu taxa de congestie dinspre West End. TfL a anuntat ca a monitorizat traficul intens si ca nu a observat cresteri semnificative ale valorilor acestuia. Extinderea taxei de congestie spre vest a fost ideea fostului primar laburist Ken Livingstone, anulata de actualul primar conservator care a castigat voturi importante pe asta promisiune. Cei mai fericiti sunt comerciantii din zonele respective care au inceput sa isi repuna pe roate afacerile! Taxa de congestie este de 10 lire pe zi si se plateste pentru accesul cu masina in timpul saptaminii in zonele respective.

- Saptamina trecuta a fost marcata de doua incidente serioase pe reteaua de trenuri. Primul a fost o zi de defectare totala a semafoarelor (nu ma mir!) la Waterloo, provocand anulari intarzieri si haos. Al doilea, mai grav a fost legat de untren care s-a defectat la plecarea din tunel de la King's Cross a unui tren. Acesta a ramas cu ultimele doua vagoane in tunel, defect, fara climatizare. Lumea a deschis in regim de urgenta usile si a inceput sa iasa prin tunel, provocand haos. Dupa doua ore a venit un alt tren pentru remorcare care a plecat cu toate ca era inca lume in tunel si cu usile de la ultimele vagoane deschise. Evident ca nu a trecut mult pana la exploatarea politica a incidentului, RMT iesind la atac si spunind ca numarul astor accidente va creste datorita taierilor bugetare. Oricum asta e placa pe care o pun sindicalistii de fiecare data cand se intampla ceva, care poate ca nu are nici o legatura cu masurile de austeritate, ci poate cu managementul de 2 lei al TfL si devotiunea si cheful de munca al angajatilor. Angajatii nu stiu altceva decat sa ceara pauze mai multe si salarii mai mari, neimbunatatindu-si cu nimic performantele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Iun 2011 19:27:56    Titlul subiectului: 144606

Despre modernizarea Northern line, TfL explica ca a incepe acest proiect cu gandul finalizarii in 2014. Cifrele sunt urmatoarele: cresterea capacitatii de transport cu 20% si reducerea timpului de calatorie cu 18%. Se pare ca autoritatile locale si statul se vor ocupa integral de aceasta lucrare, facandu-se mult caz de bucuria renuntarii la partneriatul public-privat care s-a ocupat de upgrade-ul Jubilee line. TfL promite numai 8 suspendari integrale ale liniei pentru instalarea si testarea noului sistem de semnalizare. Apoi se preconizeaza 8 inchideri partiale suplimentare plus 6 inchideri de Paste si de Craciun. Un ziar scria totusi ca se cam minte prin omisiune, pentru ca nu se spune si despre cele 19 (!!!) inchideri partiale/totale suplimentare necesare lucrarilor la infrastructura de cale ferata. Parerea personala este ca lucrurile vor fi complicate atit financiar, cat si organizatoric!
Mai mult, TfL a semnat un contract de modernizare a semnalizarii pe 40% din metroul londonez, fara inchideri suplimentare. Zice-se ca vor sa schimbe intregul sistem din mers. Contractul a fost acordat firmeri Bombardier Transportation care cica a avut rezultate foarte bune la lucrarile metroului din Madrid. Cifrele ar fi cam asa: pe District line 24% capacitate crescuta cu 10.000 de pasageri pe ora transportati in plus; pe Metropolitan line capacitare crescuta cu 27% si 9.500 pasageri in plus; pe Circle si pe Hammersmith & City lines capacitate crescuta cu 65% si 17500 pasageri in plus.

In alta ordine de idei, se pare ca nici macar starul Andy Murray nu a reusit sa ii convinga pe cei de la metrou sa renunte la grevele care vor incepe de duminica incolo, intr-un lant de actiuni de protest impotriva concedierii unui conductor de metrou. Desi instanta se va pronunta in curind asupra deciziei LU, sindicalistii sunt pusi pe fapte mari si vor cu orice pret sa loveasca in transportul londonez.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 12:14:44    Titlul subiectului: 144768

Un articol interesant despre cum sa faci bani pe degeaba pe spinarea calatorilor. TfL ca sa se mentina in top recurge la furturi legalizate de la calatori inventand tot felul de penalitati timpite. Una dintre ele este aceea ca platesti amenda daca ai intrat in statie si vrei sa iesi, pentru ca de exemplu, ai gresit, sau ai uitat ceva, sa s-a intamplat ceva. Autorul articolului explica o faza: a intrat in statie a validat card-ul, a asteptat 20 minute la un tren de metrou, era defect, a iesit sa ia alt tren, a validat iar card-ul si i-a luat amenda!!! Problema este ca TfL se bazeaza pe o mentalitate olandeza: noi incercam orice prostie, daca ei pun botu asta e! Daca comenteaza in grup, mai vedem noi!
Sursa este London Evening Standard. Pentru ca nu am gasit articolul online, am luat din editia electronica pdf si am atasat aici. Articolul este in engleza, ceea ce nu cred ca va va crea probleme.



LES_column.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  356.04 kb
 Vizualizat:  de 14302 ori

LES_column.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 11:19:16    Titlul subiectului: 146196

Cele cateva autobuze surprinse in scurta mea vizita din 2011 la Londra...

Va rog sa priviti cu atentie poza DML40xx-P1390646.jpg si sa remarcati cum autobuzul a oprit EXACT in dreptul indicatorului de statie...
... si cat de aproape de bordura!

La ei lucrurile se fac cum scrie la regulament... Rolling Eyes la noi, daca "merge si asa", nu o sa ajungem prea curand civilizati...



08553-P1390511.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.17 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

08553-P1390511.jpg



17755-P1390509.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.82 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

17755-P1390509.jpg



17792-P1390505.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.93 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

17792-P1390505.jpg



17792-P1390506.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.73 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

17792-P1390506.jpg



17923+17755-P1390507.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.23 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

17923+17755-P1390507.jpg



17923-P1390510.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.09 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

17923-P1390510.jpg



18497-P1390759.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.71 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

18497-P1390759.jpg



DMC41501-P1390764.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.39 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

DMC41501-P1390764.jpg



DML40xx-P1390646.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.52 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

DML40xx-P1390646.jpg



LK58EDJ-P1390513.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.49 kb
 Vizualizat:  de 13918 ori

LK58EDJ-P1390513.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Nord Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 2 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community