Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Generalitati despre transportul in comun din Pitesti

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARGEȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dannyblondu1



Data înscrierii: 24/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Mai/2012
Mesaje: 134
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Dum 31 Aug 2008 23:54:42    Titlul subiectului: Generalitati despre transportul in comun din Pitesti 97617

In comparatie cu alte orase, acum transportul in comun difera foarte mult, rar ai ocazia sa prinzi vre-un DAC sau Mercedes; sunt numai BMC-uri si MAZ-uri, si MAZ-urile rar, deci este transport bun, dar trebuie si platit - leasingul autobuzelor, consumabile, motorina, consumul este mai mare decat cele vechi cu mult si multe altele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 01 Sep 2008 01:04:41    Titlul subiectului: Re: ... 97624

dannyblondu1 a scris:
transport bun, dar trebuie si platit - leasingul autobuzelor, consumabile, motorina, consumul este mai mare decat cele vechi cu mult si multe altele.
Bun în ce sens? Poate doar din punct de vedere estetic (călătorii, oricum, de asta țin cont)... că în rest... leasing, consum mare, piese de care nu mai poți să faci rost din casarea unui autobuz din parcul rece etc. Desigur, mai rentabil era să se pună în aplicare proiectul pentru troleibuz, că tot sunt făcute stațiile de redresare și sunt puși stâlpii. Dar firma privată... e firmă privată, iar majoritatea autoturismelor angaților merg tot cu motorină, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Sep 2008 11:57:46    Titlul subiectului: Re: ... 97639

dannyblondu1 a scris:
consumul este mai mare decat cele vechi cu mult si multe altele.
Este prima oara cand aud acest lucru. Au BMC-urile sau MAZ-urile sau orice alt autobuz nou, cu motor nou un consum de motorina mai mare decat vechile autobuze ? Laughing

Pai daca DAC-urile vechi erau "economice" de ce s-au mai casat. De ce s-au cumparat autobuze noi, care consuma mai multa motorina ? Laughing
Aerul conditionat la autobuze nu functioneaza decat vara, si atunci in presa s-a scris ca nu au mers la toate. Sa fim totusi seriosi.....

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dannyblondu1



Data înscrierii: 24/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Mai/2012
Mesaje: 134
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Lun 01 Sep 2008 21:12:34    Titlul subiectului: ... 97665

Consumul este mai mare decat DAC-urile vechi, mai mare decat Mercedesurile vechi; au un consum mai mare probabil din cauza motorului care este mai mare; asa este conceput autobuzul. In primele zile de munca au ramas multe autobuze in pana de motorina pe traseu, a fost stabilit la inceput un consum, iar acel consum a fost mic, de accea consumul acordat autobuzelor a crescut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 1723
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 19 Sep 2008 18:02:59    Titlul subiectului: 98513

Acum cateva zile s-a organizat de catre CNCD - Girexim - Publitrans o conferinta de presa cu ocazia celor 6 luni de functionare a asocierii:

http://www.ziarulargesul.ro/index.php/Social/Cine_a_scumpit_biletele_de_autobuz_.html

Argesul a scris:
La numai câteva luni de când au câștigat transportul public, deși nu putem vorbi decât despre o mică îmbunătățire a confortului și siguranței, iată că prețul biletelor a crescut semnificativ. Acesta a și fost în parte subiectul conferinței, patronii Gheorghe Văsâi și Constantin Scarlat și directorul Vasile Rotaru încercând să ne convingă de faptul că Asocierea nu are nicio vină pentru această scumpire, aceasta fiind doar hotărârea Consiliului Local. În ciuda acestui fapt ei nu pot vorbi despre o activitate profitabilă, singura lună în care au avut profit fiind martie, când au preluat controlul.

În cele 6 luni s-au făcut și lucruri bune, și lucruri mai puțin bune, cei trei afirmând că încearcă să facă un transport modern, în care să se pună accent pe calitate.

De la asociere, n-a fost disponibilizat niciun salariat, în cel mai rău caz s-au făcut doar transferuri. Față de septembrie 2007, salariile au crescut cu 52% (32% - salariul brut și 20% în tichete). Toți salariații care au copii performeri la învățătură, cu media peste 8,50, primesc o bursă, care are o valoare de la 40 la 250 lei. Organizatorii au ținut să ne precizeze că este un efort al CNCD și Girexim, ca și ajutoarele primite de salariații care au peste trei copii. Tot vorbind despre copii, ne-au mai informat că elevii au 50% reducere pe transport. Plătesc abonamentul întreg la ghișee, dar, pe baza unei cereri la secretariat, școala trebuie să le dea elevilor jumătate din sumă.

Se va modifica și orarul autobuzelor, care va fi afișat în fiecare stație. La orele de vârf, frecvența autobuzelor pe fiecare linie este de 6 minute, maximum 10. O altă problemă este cea a comunicării cu pasagerii. Nu ne-au vorbit despre modul în care se comportă controlorii cu oamenii, ci ne-au prezentat problema doar din punctul lor de vedere. Ne-au dat ca exemplu un caz petrecut săptămâna trecută la Arpechim, când un controlor a fost bătut crunt de un pasager.

Extinderea transportului în zonele limitrofe este o oportunitate și o necesitate, pe care numai Asocierea o poate face bine. Se crede că este o procedură grea, lungă, ce nu se va finaliza curând. Această problemă s-a discutat, dar se așteaptă ca factorii de decizie să hotărască data de la care se va trece la acest sistem.

Un lucru care se consideră bun este introducerea automatelor de bilete în unele stații. În continuare se dorește introducerea unor asemenea dispozitive și în autobuze pentru ca nimeni să nu mai aibă vreo scuză pentru lipsa biletului și, ca o noutate, se vrea taxarea în funcție de numărul de stații parcurse.


Cele 3 sublinieri imi apartin. Prima mi se pare o exagerare jurnalistica - nu as cataloga o trecere de la niste DAC-uri harbuite la niste autobuze noi-noute doar ca o 'mica imbunatatire'. Ultimele doua idei s-au mai vehiculat si inainte; daca s-ar implementa vreuna ar fi o premiera pe tara in ceea ce priveste traseele de transport urban (deci nu preorasenesc/periurban).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 15:13:31    Titlul subiectului: 121150

Un coleg de birou, mai in varsta, care pe vremea lui Ceausescu mergea frecvent in delegatie la Pitesti, mi-a relatat o faza care mi-a atras atentia. Potrivit acestuia, statiile IJTL de atunci erau foarte aglomerate (cu calatori), iar soferii, pentru a face "economie" de motorina, opreau motoarele autobuzelor pe timpul stationarii in statii, cat dura coborarea si urcarea calatorilor.
Mi se pare o practica cel putin bizara, poate cineva sa confirme existenta ei, eventual poate da mai multe detalii?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
22VIN



Data înscrierii: 24/Mai/2010
Ultima vizita: 09/Sep/2014
Mesaje: 12
Locație: Pitesti; Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Aug 2010 14:19:43    Titlul subiectului: 131521

Eu privesc transportul in comun din Pitesti ca si conducator auto. Si mi se pare haotic.
Doar unii soferi de autobuz circula civilizat, restul circula exact ca niste melteni. Argumente:
- scrie si in lege ca autobuzul are prioritate la iesirea din statie, dar cand eu sunt paralel cu el si el pune semnalizarea si trage de volan direct mai-mai sa ma acroseze, nu e corect. Dau prioritate daca sunt in spatele autobuzului, dar cand sunt fix langa el nici nu mai am cum sa-i dau prioritate.
- majoritatea soferilor nu stiu sa se incadreze pe o banda de circulatie, trebuie sa trec cu jumatate din masina peste dubla continua ca sa depasesc autobuzul.
- schimba benzile cu maxim de tupeu, uneori taie 3 benzi direct cand ies din statie, ne forteaza sa franam brusc ca sa nu facem accident. Daca nu ii lasi pentru ca nu ai cum sa franezi claxoneaza, ies pe geam si injura ca si cum am fi pe camp.
- de multe ori nu folosesc refugiul, opresc fix pe banda de circulatie (doua exemple, imi cer scuze pentru calitatea jalnica)

Am calatorit cu autobuzele noi de cateva ori si am constatat ca soferii nu stiu sa conduca "fluid", accelereaza brusc, franeaza foarte brusc (din nou, nu ma refer la toti soferii). Nici autobuzele nu-s grozave, suspensiile sunt de cosmar iar la fiecare groapa tot autobuzul trancane ca si cum ar avea 20 ani vechime.

Cred ca transportul in comun din Pitesti mai are de facut multe progrese pana sa ajunga la un nivel civilizat, deocamdata cuvantul care il caracterizeaza perfect este "haotic".



Image305.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  231.07 kb
 Vizualizat:  de 5655 ori

Image305.jpg



Image306.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.48 kb
 Vizualizat:  de 5655 ori

Image306.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2017
Mesaje: 5952
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 14 Sep 2011 15:34:40    Titlul subiectului: 148583

Se vorbeste despre crearea Zonei Metropolitane Pitesti, prin inglobarea mai multor comune si orase invecinate.
De interes pentru noi este in mod special unificarea serviciului de transport public.

http://www.adevarul.ro/locale/pitesti/Vezi_cum_va_arata_Zona_metropolitana_Pitesti_0_554344957.html

"Vezi cum va arăta Zona metropolitană Pitești!

14 septembrie 2011

Autor: Raluca Nicula

Pitești
Primarul Tudor Pendiuc a prezentat proiectul "Zona metropolitană Pitești"

Un proiect îndrăzneț este pe cale să prindă contur. Zona metropolitană a Piteștiului, care unește municipiul cu toate localitățile limitrofe, are ca scop atragerea de investitori și de fonduri europene.

Încet-încet, harta "Zonei metropolitane a Piteștiului" începe să se contureze. Până la acest moment, asocierea de comunități locale limitrofe Piteștiului care doresc să se unească pentru realizarea unor obiective comune include, pe lângă municipiu, orașul Ștefănești și comunele: Albota, Bascov, Băbana, Mărăcineni, Moșoaia, Micești, Budeasa.

Marea absentă este cea mai bogată comună din județ, Bradu, cu singurul edil PDL.

"Invitația pentru domnul Florin Frătică a rămas undeva în aer, n-a mai ajuns la el. Din ce am înțeles, domnul viceprimar al Piteștiului a discutat cu el și ar fi de acord să ni se alăture", a declarat, astăzi, primarul Piteștiului Tudor Pendiuc.

Zona metropolitană a Piteștiului este deocamdată la stadiul de proiect, iar din ea ar putea face parte chiar și Primăria Mioveni. Scopul declarat al acestei viitoare instituții este acela de a atrage mai mulți investitori, dar și fonduri europene. Instituția va avea un președinte, desemnat prin rotație din rândul primarilor care o alcătuiesc și va fi susținută financiar și de Consiliul Județean Argeș. În toate localitățile vor funcționa aceleași servicii de: termoficare, salubritate, transport public de călători, deratizare-dezinsecție-dezinfecție, dezvoltare urbană, câini fără stăpân și apă-canal.

Unul dintre primele proiecte implementate va fi acela al unei piețe metropolitane, unde producători din aceste localități își vor putea vinde produsele en-gros. Primul pas a fost deja făcut, astfel că agricultorii au fost invitați să participe la festivalul "Toamna piteșteană", care va avea loc în luna octombrie.

Dacă proiectul va fi dus la bun sfârșit, vor fi instalate plăcuțe în localitățile respective. Astfel că, în comuna Albota, de exemplu, ar apărea scris: Zona metropolitană Pitești, comuna Albota."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Noi 2014 09:26:38    Titlul subiectului: 175583

Ieri am auzit la PrimaTV o stire conform careia Pitestiul este la un pas sa ramana fara transport in comun !!!!
Am cautat pe net stirea si, intr-adevar, problema este serioasa. Eu ii intreb pe pitesteni daca stiu mai multe detalii despre acest subiect si cum de s-a ajuns la aceasta situatie, rusionasa dupa parerea mea, pentru un oras cum este Pitestiul. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Piteștenii vor rămâne fără transport local în comun! CNCD a dat șah mat DNA și Primăriei Pitești!

Faptul că primarul Tudor Pendiuc nu a rezolvat din timp problema transportului local în comun și a preferat această variantă discutabilă de prelungire a contractului cu asocierea Girexim-CNCD, fapt care i-a adus pe cap și procurorii DNA, face ca piteștenii să rămână, acum, fără transport local în comun.

CNCD a înaintat Primăriei Pitești, Consiliului Local Pitești și DNA București o întrebare care a lăsat în șah mat respectivele instituții: trebuie sau nu să își retragă autobuzele, dacă procurorii consideră că prezența lor în trafic se traduce printr-un prejudiciu adus bugetului statului cu fiecare z ice trece? Până acum, conducerea niciuneia dintre instituțiile interpelate nu a dat un răspuns, motiv pentru care, ,,lipsa unui răspuns se va interpreta ca un acord de retragere a autobuzelor”.

,,CNCD S.A. Pitești a solicitat Primăriei Municipiului Pitești, Consiliului Local al Municipiului Pitești și DNA București aprecieri privind legalitatea și conformitatea obligațiilor contractuale menționate în Contractul de Asociere în Participațiune nr. 1029/22.02.2008 și prelungit prin Acordul Formal din 28.02.2014 în vederea continuării exercutării transportului public local de călători în Municipiul Pitești cu autobuzele CNCD, întrucât, în opinia organelor de cercetare, acest lucru ar conduce la majorarea presupusului prejudiciu. Lipsa unui răspuns se va interpreta ca un acord de retragere a autobuzelor.” se precizează într-un comunicat semnat de către directorul executiv Simona Răducu.
Dacă DNA nu va aduce nicio lămurire în acest subiect, cu siguranță că CNCD va retrage autobuzele din trafic. Reprezentanții Primăriei Pitești în niciun caz nu vor da un răspuns întrebării CNCD, ținând cont că le tremură chiloții de frica DNA. Cât despre procurorii de la care se așteaptă iluminare, aceștia chiar că sunt puși într-o situație ingrată, ținând cont că populația unui oraș întreg va avea de suferit. Pe de altă parte, însă, DNA poate spune: l-ați vrut primar pe Pendiuc, spălați-vă cu el pe cap!

Să ne spălăm, acum...

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2014 00:23:37    Titlul subiectului: 175989

Primarul Pitestiului a ajuns unde ii este locul. Adica dupa gratii. Astept si alti primari care si-au batut joc de transportul in comun sa ajunga tot acolo. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primarul municipiului Pitești, Tudor Pendiuc, a fost arestat preventiv

Primarul municipiului Pitești, Tudor Pendiuc, a fost arestat preventiv, după ce Tribunalul București a admis, vineri, cererea procurorilor, care l-au acuzat pe edil că, în timp ce era în arest la domiciliu, a luat legătura cu o altă persoană cercetată în dosarul de corupție.

Judecătorii au admis propunerea de arestare preventivă, după ce procurorii au descoperit că primarul Tudor Pendiuc suna cunoscuți, în perioada arestului la domiciliu, și le cerea să-i fie dați la telefon suspecți din dosarul său, iar când vorbea cu aceștia li se adresa ca și cum ar fi discutat tot cu cei apelați inițial.

În același dosar, DNA a cerut înlocuirea măsurii arestului la domiciliu cu arestarea preventivă și pentru omul de afaceri Constantin Scarlat, reprezentant al SC CNCD SA, pentru că "a încălcat obligația stabilită de instanță de a nu părăsi imobilul fără permisiunea organului judiciar", însă solicitarea anchetatorilor a fost respinsă de judecătorii Tribunalului București.

În acest dosar, în 7 noiembrie, Tribunal București a dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile a primarului Tudor Pendiuc și a lui Constantin Scarlat. În urma contestației, Curtea de Apel București a dispus, în 19 noiembrie, ca Pendiuc și Scarlat să stea în arest la domiciliu. În timpul arestului la domiciliu, aceștia trebuiau să nu părăsească locuințele fără permisiunea anchetatorilor, să nu comunice cu ceilalți inculpați din dosar și cu martori, precum și să se prezinte în fața procurorilor sau la instanță ori de câte ori sunt chemați.

Pendiuc este cercetat de procurorii DNA pentru luare de mită și abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave și în formă continuată.

Potrivit procurorilor DNA, societatea de transport public local din Pitești, SC Publitrans 2000 SA, deținută în totalitate de Consiliul Local Pitești, trebuia să înlocuiască parcul auto cu 80 de autobuze noi, ce urmau să fie achiziționate de Consiliul Local.

Primarul Tudor Pendiuc, folosindu-se de pretextul inexistenței fondurilor publice necesare achiziționării celor 80 de autobuze, a făcut demersuri pentru a fi încheiat, executat și prelungit un contract de asociere în participațiune între SC Publitrans 2000 SA și societățile CNCD SA și Girexim Universal SA, prin care bugetul local ar fi fost prejudiciat cu peste 5 milioane de euro (23.013.099,65 de lei).

Cele două firme erau obligate să dețină în proprietate autobuzele, însă acestea au fost achiziționate în leasing, cu puțin timp înainte de încheierea contractului. Mai mult, achitarea ratelor de leasing pentru aceste autobuze s-a făcut din încasările provenite ca urmare a contractului de asociere cu societatea de transport public local.

De asemenea, Pendiuc este acuzat că a modificat documentația de achiziție (fișa de date a asocierii, caietul de sarcini, contractul cadru) pentru desemnarea operatorului privat, pentru a fi atribuit contractul de asociere în participațiune societăților CNCD și Girexim Universal și că nu a desființat contractul, în condițiile în care asocierea de firme nu deținea autobuzele în proprietate.

Social-democratul Tudor Pendiuc este unul dintre cei mai longevivi primari din România. El a fost ales primar al municipiului Pitești pentru prima dată în anul 1992 și de atunci ocupă fără întrerupere această funcție, fiind reales de piteșteni la fiecare patru ani.

Tudor Pendiuc conduce PSD Argeș, după ce fostul președinte al organizației județene, Constantin Nicolescu, a fost condamnat definitiv pentru conflict de interese.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARGEȘ Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community