|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan17
Data înscrierii: 09/Iul/2008 Ultima vizita: 04/Dec/2015 Mesaje: 235 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 13:35:41 Titlul subiectului: Ce ati face daca ati fi director Tursib? |
97762 |
|
Daca as fi director Tursib:
1. As incerca sa inlocuiesc cat mai repede Mazurile (in afara de cele aduse in 2004-ultimul lot de 10 autobuze) tot cu niste Manuri dar de data asta toate articulate si 100% low-floor. Astfel parcul de autobuze sa fie format doar din Manuri, intretinerea acestora fiind mult mai usoara.
2. Cu fonduri de BERD as incerca sa reconfigurez toata reteaua de troleibuze, introducerea retea de troleibuz pe Strada Stefan cel Mare, Strada Alba Iulia, Str Lunga,in zona Obor pana in Viile Sibiului, Str Abatorului, Bulevardul Victoriei si Zona Gusterita, N.Iorga, Muzeul satului, Zona Ind Vest, zona Tiglari! De asemenea as incerca sa schimb reteaua de troleibuz pe fostul traseu T8, T3 si actualul T5.
3. M-as orienta spre niste troleibuze noi-noute si as incerca sa cumpara 40 de troleibuze articulate din Elvetia marca Hess si 8 troleibuze dublu-articulate care sa fie folosite pe traseul 17 (care de asemenea l-as electrifica,si i-as schimba un pic ruta) de la Autogara as incerca sa ii schimb ruta ca aceste troleibuze dublu articulate sa incapa:Autogara-Maramuresului-Bulevardul Victoriei, apoi o noua schimbare de ruta in apropiere de Cimitr,dupa rezolvarea locurilor de parcare in zona, respectiv in zona N.Iorga!
4. As incerca sa schimb unele rute ale autobuzelor actuale ca fie mult mai rentabile (gen A2, A3, A4, A7, A11x), precum si prelungirea unora.
5. As electrifica traseul 17, pe traseul acestuia sa fie folosite troleibuzele dublu articulate, de asemenea traseul 5, 9, 11, 12, 113
6. As da in folosinta traseele de troleibuz desfiintate, precum si micsorarea intervalului de succedare la 10 minute pe fiecare traseu de troleibuz,exceptie traseul 113, acesta la fiecare 20 minute. De asemenea as incerca sa infiintez niste trasee de troleibuze respectiv autobuze, acolo unde este mai mare cererea!
7. Cu autobuzele care au ramas in urma electrificarii unor trasee,as infiinta noi trasee si as suplimenta celalalte trasee care au ramas si care vor fi infiintate!
8. Un nou sistem de ticketing!
Desi vor fi foarte multe cheltuieli, eu zic ca merita, calatorii vor fi pe deplin multumiti, Tursib castigand astfel de 2-3 ori mai multi clienti, banii investiti fiind recuperati in 2-3 ani! |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 14:45:23 Titlul subiectului: |
97767 |
|
Fara suparare multe din cele spuse de mai sus sunt copilarii care nu se pot implementa in viata reala. In primul rand nu se poate sa spui: 'As cumpara X sau Y autobuze/trolee marca Q' pentru ca totul se face in zilele noastre prin licitatii; acum ca se pot face caiete cu dedicatii, e alta problema...
Apoi partea cu 'banii investiti vor fi recuperati in 2-3 ani' e la fel de hilara... uite o socoteala simpla: Sa presupunem ca un autobuz nou e 200,000 de euro si tine 10 ani folosit 5 zile pe saptamana, deci 2500 de zile; avem 80 de euro/zi (290 de lei pe zi) doar costul brut al busului. Sa presupunem ca face 10 curse dus-intors a cate 15km fiecare; la 35 litri motorina per suta de km ar costa 210 lei per zi. In fine, sa zicem ca soferul costa 2200 lei pe luna pentru 5 zile pe saptamana (intra aici si CAS, impozit platit de angajator; nu vorbesc doar de salariul net) care inseamna 100 de lei pe zi.
Deci doar 3 tipuri de cheltuieli ne aduc la 600 de lei pe zi pentru 10 dus-intors, deci 30 de lei cursa simpla. Si n-am socotit aici reparatiile autobuzelor, reviziile, piesele de schimb, asigurari, concedii, personalul de intretinere, TESA, de control si de distributie bilete, comisioane bancare si cate altele or mai fi. In aceste conditii este imposibil sa se recupereze astfel de investitii masive doar din incasari - parte din calatori platesc bilete la tarif intreg, parte platesc mai putin decat tariful intreg fie prin abonamente integrale fie subventionate iar alta parte nu plateste nimic (angajatii + calatorii fraudulosi). |
|
Sus |
|
|
cos
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2012 Mesaje: 83 Locație: Bucuresti; Sibiu
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 16:12:42 Titlul subiectului: |
97768 |
|
...si nu numai atat. Gandeste'te ca nu poti aduce troleibuz in Tiglari pentru ca zona nu are un trafic de calatori care sa asigure amortizarea investitiei. Cam la fel si in Gusterita, desi acolo cererea de transport este, totusi, mai mare decat in Tiglari.
Mai mult, ce sa faci cu dublu-articulate in Sibiu? La cererea de transport de acum, 20-25 de articulate simple ar fi suficiente. Egal distribuite pe liniile cu trafic mare de calatori (12, 17... hai si 5 si 11) si intercalate cu scurte, pentru ca nu umpli un articulat la orice ora a zilei. De dublu articulate nici nu mai vorbesc.
Traseele 11x sunt o tampenie, zonele lor pot fi deservite mult mai bine doar prin simpla suplimentare a unor linii existente deja. Si cu infiintarea lui T8. Ele trebuie sa dispara daca vrem transport eficient in Sibiu.
In schimb, traseele 2,3,4,7 sunt bune asa cum sunt ele acum, fiind singura legatura dintre casa si servici pentru unele zone in care chiar se cere acest lucru. Ca mai pot fi eficientizate, se poate.
Cat despre autobuze, MANurile au un consum enorm si nu sunt mai bine finisate decat MAZurile, ba chiar sunt si mai inghesuite. Partea tehnica pare a fi mai buna ca la MAZ. In rest nu sunt cu nimic superioare MAZurilor. Nu zic ce marca ar fi, dar trebuie facuta o alegere inteleapta si nu dupa simpatii.
Pentru ca ne dam cu parerea, cam asta as face eu: 5,9,12,17,51,115 electrificate (=>T6,T4,T12,T17,T3,T8 desi se impune o renumerotare, caz in care as da troleibuzelor numere de la 40 in sus, cu redenumirea actualului 41 in 15). 11x dispar si se suplimenteaza traseele 8,11 cu autobuzele rezultate + infiintarea unui traseu (de autobuz, pe moment, sa zicem 18 ) Continental - Aeroport - Gara Turnisor - Piata Cibin - Gara - Stefan cel Mare - IRMES.
Intervale de succedare (ore de varf, in afara orelor de varf) pentru liniile importante:
T6,T12,T17: 5 min 10 min
T1,T2,T4,T8,8,11: 10 min 15 min
T3: 15 min 20 min
6,10,18: 20 min 26 min
2,3,4,7: 10 min 40 min
Desi este o propunere de bun simt (pentru a avea servicii de bun simt in oras), intervalele propuse de mine sunt nerealiste in conditiile de acum. O asemenea miscare trebuie neaparat insotita de o campanie desteapta de promovare a transportului in comun in defavoarea masinii personale, ca sa nu mai zic de extinderea depoului (sau infiintarea unui depou separat de troleibuze). Actualul depou are o capacitate de 55 de troleibuze, insuficiente pentru intervalele de mai sus. Abia apoi se vor vedea rezultatele. E mult prea greu pentru lipsa de vointa de acum. Campanie publicitara? Depou nou?! Autobuze si troleibuze noi?! Mai bine nu, las' ca merge si asa. |
|
Sus |
|
|
bogdan17
Data înscrierii: 09/Iul/2008 Ultima vizita: 04/Dec/2015 Mesaje: 235 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 17:50:24 Titlul subiectului: |
97773 |
|
Daca tot am inceput sa vorbim despre traseele gen 11x, in primul rand 18-le propus de tine ar fi o solutie excelenta. Unele dintre aceste trasee gen 11x merg destul de pline. Ieri pe la ora 14, in zona Pietei Unirii 114-le era full!
De asemenea si la ora 21 in zona Terezian 115-le! Dupa mine as desfiinta 115-le si l-as inlocui cu T8, dar i-as schimba ruta ciruland pe Rusciorului-Lunga-Gladiolelor-Raului!
La fel si 113 si 116, unul dintre aceste trasee ar trebui categoric desfiintat!Acela cred ca ar trebui sa fie 113-le!
111-le in timpul scolii in timpul diminetii si la orele de varf este cam plin!
112-le nu vad de ce ar mai exista din moment ce exista 114..
117-le la fel la orele de varf pleaca cu vreo 15 oameni de la Obor si este un avantaj mai ales cand pleaca in fatza 17-lui de la Obor.
Si 118-le nu ii vad sensul..macar de ar avea ruta Gusterita-V.aaron-Cimitir! |
|
Sus |
|
|
cos
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2012 Mesaje: 83 Locație: Bucuresti; Sibiu
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 19:00:45 Titlul subiectului: |
97778 |
|
114 = 18 lungit la Continental, fara sa treaca prin centru. De fapt 114 nici n'are statie in centru, deci 18 e chiar mai bun ca ajunge la ambele gari.
De 111 stiu ca e destul de cerut, probabil ar fi singurul pe care l'as pastra. Dar nu cu indicativul asta. Mai degraba 31. Ca am zis de renumerotare, iata cum as face'o:
Incepand cu 41 pentru troleibuze, pentru ca traseele tursib, intr'o vreme, mergeau pana la 34 (pentru preorasenesti, presupunand ca le va recapata vreodata, e bine sa aiba indicative libere)
41 = T1
42 = T2
43 = 51 (fost T3)
44 = 9 (fost T4)
45 = T5
48 = 115 (fost T8, dar acest 48 prelungit pana la Balanta, trecand pe la Gara, eventual venind de la Europa Unita sau de la Continental)
52 = 12
55 = 5
57 = 17
As prefera o numerotare 'cu goluri' pentru a nu crea confuzii intre calatori.
Cat despre Aeroport, acolo ar trebui sa opreasca 11 (pentru legatura cu centrul), 18 si 48 (pentru legatura cu Gara).
Apropo de nevoia de un nou depou: banuiesc ca terenul detinut de IJTL Sibiu din str Preot Bacca (folosit pe post de cimitir de masini) nu mai poate fi recuperat. Daca da, foarte bine, daca nu, o locatie buna pentru un depou de autobuze ar fi fie pe str. Abatorului (langa viitorul mall), fie undeva in incinta Independenta (sediul de langa Cibin, mai central), fie in spatele pietii Rahova. In orice caz, terenul trebuie cumparat, deci presupune ceva batai de cap. |
|
Sus |
|
|
bogdan17
Data înscrierii: 09/Iul/2008 Ultima vizita: 04/Dec/2015 Mesaje: 235 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 20:49:54 Titlul subiectului: |
97784 |
|
De fapt eu cred ca o eventuala numerotare ar da peste cap calatorii. Lui 111 i-as lasa indicativul acesta insa la troleibuze as prefera sa las acel ,,T,, in fata.! Sa nu uitam ca alte tari au indicative si mai ciudate formate numai din litere: A, B, O, R etc. sau patrat, dreptunghi, triunghi! Doar in cazul 51-le as pune T3,si 115-le sa devina T8, dar restul traseelor sa ramana asa doar cu o mica schimbare!
Fiecare traseu de autobuz care a fost electrificat sa fie urmat de litera T la sfarsit astfel incat:
Traseul de autobuze 5 sa devina 5T
Traseul de autobuze 9 sa devina 9T
Traseul de autobuze 12 sa devina 12T
Traseul de autobuze 17 sa devina 17T
Astfel nici un traseu nu isi va pierde indicativul, nici nu calator nu va fi derutat de o eventuala numerotare! Sau mai simplu: Fiecare traseu de autobuz care a fost electrificat sa isi pastreze in continuare indicativul! |
|
Sus |
|
|
cos
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2012 Mesaje: 83 Locație: Bucuresti; Sibiu
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 22:21:38 Titlul subiectului: |
97795 |
|
T5 si 5T? Doamne fereste, saracii turisti si toti cei straini de oras...
E o idee proasta sa se pastreze litere si barate in indicative, chiar daca sunt cunoscute de localnici, un om strain de loc va fi foarte derutat. |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 664 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 19 Dec 2009 15:17:54 Titlul subiectului: |
121438 |
|
Cel mai simplu este sa publicati pe internet si prin ziare timp de 1 luna noile trasee TurSib, apoi imediat de a doua zi dupa luna ce a trecut sa fie puse in practica, pentru ca suna aiurea T-ul in fata sau trasee cu barat ori R ca la Craiova.... _________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 20 Dec 2009 02:11:15 Titlul subiectului: |
121466 |
|
cos a scris: | T5 si 5T? Doamne fereste, saracii turisti si toti cei straini de oras...
E o idee proasta sa se pastreze litere si barate in indicative, chiar daca sunt cunoscute de localnici, un om strain de loc va fi foarte derutat. | Sistemul barat este folosit si la Paris unde sunt foarte multi turisti.
Litere si cifre sunt folosite si in Londra, de exemplu.
Modificarea produce confuzie, nu stilul, cred eu. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 20 Dec 2009 02:34:57 Titlul subiectului: |
121470 |
|
In multe locuri exista anumite variante: daca nu barat, atunci un prefix sau sufix la numarul principal de traseu!
Revenind la intrebarea ce formeaza topicul: ce ati face daca ati fi director la Tursib? la vremurile prezente as raspunde tot sec: mi-as da demisia ! |
|
Sus |
|
|
cos
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2012 Mesaje: 83 Locație: Bucuresti; Sibiu
|
Trimis: Dum 20 Dec 2009 12:02:01 Titlul subiectului: |
121479 |
|
E adevarat ca sibienii erau invatati cu 5 si T5, dar cand au venit troleibuzele second-hand din Elvetia, pe T5, de exemplu, scria tot 5, din cauza ca se foloseau rolele cu traseele elvetiene. Ba cand Tursibul si'a facut role proprii, tot 5 a scris in loc de T5. Si, pentru aceast exemplu, confuzia poate fi destul de mare in randul celor care nu cunosc orasul, pentru ca cele doua trasee au un capat de linie si un tronson comun.
Revenind la intrebarea din topic... totusi, fiind necesara o renumerotare a traseelor in Sibiu, sa consideram ca o pastram pe cea de acum, in care nu mai exista litere si barate in randul indicativelor.
Cu un efort minim se pot (re)electrifica traseele 12, 13, 14 si 16. Prin efortul minim inteleg folosind reteaua existenta, reconfigurand cateva macazuri si instalarea unei retele noi pe distante scurte. Cu siguranta exista fonduri (de vreme ce doresc sa mai cumpere autobuze).
Pasul al doilea ar fi electrificarea traseelor principale 1, 2 si 5.
Al treilea pas ar fi modernizarea infrastructurii utilizate de 12, 13, 14 si 16 acolo unde aceasta este invechita.
Si in sfarsit al patrulea pas ar fi electrificarea traseului 11.
Desigur, este necesara revalorificarea cu cap a materialelor casabile ce rezulta din actualul plan (materiale rezultate in urma inlocuirii retelei sau in urma renuntarii la retea definitiv pe unele tronsoane). S'ar obtine fonduri substantiale ce pot fi folosite in cadrul unui proiect ca acesta. Desigur, ar mai fi necesara si o reconfigurare a traseelor de autobuze. Anul viitor va fi reabilitata Calea Turnisorului, dupa acest moment ar fi bun un autobuz la Gara Turnisor... |
|
Sus |
|
|
bogdan17
Data înscrierii: 09/Iul/2008 Ultima vizita: 04/Dec/2015 Mesaje: 235 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 20 Dec 2009 13:09:05 Titlul subiectului: |
121482 |
|
Unele trasee pot fi electrificate in viitor...cand va veni probabil un alt director cu o alta mentalitate. Sincer, nu cred ca traseele 1 si 11 nu vor merge electrificate, 2-ul ar merge dar pe anumite portiuni ar trebui folosit motorul auxiliar (Str.Abatorului,str.Lunga). Cel mai bun exemplu de electrificare ar fi traseul 5 pentru ca este unul destul de usor de parcurs (ma refer la strazi). Ce as vedea eu personal in viitor ar fi si testarea de troleibuze dublu-articulate pe traseul 2 si de ce nu pe traseul 5. Putem vedea cu stupoare ce arhipline sunt autobuzele articulate pe aceste doua trasee dimineata si dupa-masa.
Desigur, cu actuala configuratie a P-ta Garii nu as vedea o retea de troleibuze acolo.Foarte bine poate fi folosit un motor auxiliar si la iesirea din Gara, in statia Parcul Tineretului sa fie instalate acele chestii din plastic pentru ridicarea captatorilor fara ca soferul sa mai iasa din troleibuz.
Dar astea nu sunt niste lucruri ce se pot realiza prea curand in Sibiu. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|