Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Sep 2009 20:41:24 Titlul subiectului: |
117161 |
|
Stalpul-problema din rond a fost scos:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.53 kb |
Vizualizat: |
de 27373 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.5 kb |
Vizualizat: |
de 27373 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 21 Sep 2009 19:59:25 Titlul subiectului: |
117277 |
|
Tatarasi Sud, 21 septembrie:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.12 kb |
Vizualizat: |
de 27308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.88 kb |
Vizualizat: |
de 27308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.17 kb |
Vizualizat: |
de 27308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.27 kb |
Vizualizat: |
de 27308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.97 kb |
Vizualizat: |
de 27308 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 21 Sep 2009 20:34:07 Titlul subiectului: |
117279 |
|
Am trecut azi prin Tg. Cucu si, din cate am observat, si firma Martin Rose a procedat la fel in acea zona, asezand linia pe traverse si apoi turnand strat de beton.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 23 Sep 2009 20:29:29 Titlul subiectului: |
117397 |
|
Atentie la imaginile de pe santierele celor doua firme: se observa ca in absolut toate etapele diferentele sunt uriase, de la fundatie si pana la turnarea betonului!
Intre timp, lucrarile la calea de rulare din zona rondului se apropie de final, ramanand de facut legatura intre sine pe sensul spre Piata Chirila si finalizarea incrucisarilor. A inceput montarea retelei de contact spre Dr. Savini, iar la Flora se lucreaza la montarea sinelor in curba.
foto: 23 septembrie 2009
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.87 kb |
Vizualizat: |
de 27237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.67 kb |
Vizualizat: |
de 27237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.27 kb |
Vizualizat: |
de 27237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.01 kb |
Vizualizat: |
de 27237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.76 kb |
Vizualizat: |
de 27237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.83 kb |
Vizualizat: |
de 27237 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
astefanoaei dan
Data înscrierii: 15/Ian/2009 Ultima vizita: 31/Oct/2010 Mesaje: 29 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 00:57:38 Titlul subiectului: cauzele esecului |
118393 |
|
Impartasesc opinia colegilor de forum care, suparati pe calitatea si durata lucrarilor la linia de tramvai din Tatarasi, vor sa se schimbe algoritmul de adjudecare a licitatiilor. Insa parerea personala a mea este ca nu valoarea de adjudecare a licitatiei a facut diferenta intre cele 2 firme care reabiliteaza liniile de tramvai din Iasi, ci experienta si organizarea.Ambele firme si-au adjudecat lucrarile la preturi mari si iata argumentele mele :
1. Lucrarile executate de firma Martin Rose & Confort Timisoara - pret de adjudecare 1,2 mil. euro / km. Firma care a venit la licitatie cu pretul cel mai bun - Swietelsky - a fost descalificata pentru lipsa de experienta in constructia liniilor de tramvai (varianta oficiala).Aceeasi firma a lucrat o parte din Culoarul IV de cale ferata Bucuresti - Constanta cu un pret mediu de 0,8 - 0,9 mil.euro / km. Linie de cale ferata de 160 km / h, cu volum de terasamente infinit mai mare, cu sute de macazuri noi montate, cu peroane, cu instalatii de semnalizare si retea de contact complet noi, cu pasaje subterane pentru acces calatori, deci cu lucrari la alta scara. Nu neg calitatea lucrarilor executate de Martin Rose si mi-as dori ca toate liniile de tramvai din Iasi sa arate la fel de bine.
2. Lucrarile executate de firma Themeli & CCF Campulung - pret de adjudecare + acte aditionale - aproximativ 0,9 - 1,0 mil. euro / km. Pentru ce ? Lucrari de terasamante si relocari de utilitati mai putine, traverse facute in mare parte din sina scoasa din cale, intoarsa cu talpa in sus si sudate buloane ( este si vina proiectantului ), o geometrie a liniei indoielnica si cireasa de pe tort - macazul din rond ! Nu ma refer aici la fisura aparuta, dar s-a scris ca este adus de la Braila. De cand se fac la Braila macazuri de tramvai ? Nu cumva in goana dupa scaderea cheltuielilor, s-au cumparat macazuri nefolosite, care au stat ani de zile pe la gardul Regiei de transport din Braila? Daca pana in 1990 romanii construiau masiv in Grecia, acum vin elenii cu bonitatea lor financiara, castiga licitatii si ne dau lectii de infrastructura. Ei ca si intermediari isi pastreaza bonitatea financiara, de lucrat lucreaza firme romanesti care nu mai scot capul din datorii si rezultatele se vad (liniile de tramvai din Bucuresti si Iasi, DN 17 Suceava - Dej, cladirea garii din Iasi,etc.).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 11:27:28 Titlul subiectului: |
118404 |
|
1. Atrag inca o data atentia asupra faptului ca intreaga procedura de atribuire in cazul proiectului derulat cu finantare partiala BERD s-a desfasurat cu supervizare din partea institutiei mentionate. De altfel, daca va amintiti, perioada de timp scursa intre momentul deschiderii ofertelor si cel al desemnarii castigatorului a fost destul de mare, explicatia fiind foarte simpla: au existat nenumarate discutii intre comisia de licitatie si oficialii BERD pe marginea unui numar foarte mare de chestiuni ce tineau de documentele prezentate de catre firmele care au depus oferte. Daca am ajuns cu discutia aici, sa ne reamintim care au fost acestea si ce s-a intamplat in cazul fiecareia:
1 - Martin Rose GmbH &Co.KG Kassel impreuna cu SC Confort SA Timisoara - o oferta de baza de cca. 23 milioane euro si una alternativa de cca. 20 milioane euro
2 - Swietelski Baugesellschaft impreuna cu SC Euroconstruct Trading '98 SRL Bucuresti si SC Retrom SA Pascani - o oferta de baza de cca. 24 milioane euro
3 - Alpine Mayreder Bau GmbH - o oferta de baza de cca. 18 milioane euro
4 - Colas Rail - o oferta de baza de cca. 23 milioane euro
5 - SC Themeli Constructii SA
Cea de-a cincea firma din aceasta lista a fost imediat descalificata, intrucat lipseau documente de baza din "oferta" sa.
A doua eliminata a fost Alpine Mayreder, intrucat, desi li s-a dat sansa de a prezenta documentele care lipseau din oferta, care ar fi atestat experienta similara, raspunsurile primite nu au fost nici pe departe cele asteptate. Cu mana pe inima spun ca s-a facut tot ce legal era posibil pentru a se clarifica situatia. Este si pentru mine o mare necunoscuta motivul pentru care un colos precum Alpine s-a impotmolit in astfel de maruntisuri (repet, raportat la nivelul firmei).
Celelalte trei oferte au putut merge mai departe in faza de analiza - inclusiv oferta Swietelski. In final (asta insemnand un lung sir de dezbateri intre membrii comisiei, specialistii din cadrul firmei de consultanta si cei ai BERD) a fost desemnata castigatoare oferta alternativa de la Martin Rose, deci cea cu pretul cel mai mic (repet, e vorba despre ofertele care au putut intra in analiza, deci pentru care exista documentatia completa).
2. Executantul macazurilor are atestare AFER.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 20:33:32 Titlul subiectului: |
118431 |
|
Care era situatia pe santier astazi, 14 octombrie 2009:
- Tatarasi Sud - Flora
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.21 kb |
Vizualizat: |
de 27029 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.41 kb |
Vizualizat: |
de 27029 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.71 kb |
Vizualizat: |
de 27029 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 20:34:49 Titlul subiectului: |
118432 |
|
- curba de la Flora
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.15 kb |
Vizualizat: |
de 27028 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.87 kb |
Vizualizat: |
de 27028 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 20:36:15 Titlul subiectului: |
118433 |
|
- Flora - Dr. Savini
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.6 kb |
Vizualizat: |
de 27026 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.49 kb |
Vizualizat: |
de 27026 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.28 kb |
Vizualizat: |
de 27026 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.67 kb |
Vizualizat: |
de 27026 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 20:39:37 Titlul subiectului: |
118434 |
|
- Dr. Savini - intersectia Pictorului/V. Lupu (continua intinderea traverseelor)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.71 kb |
Vizualizat: |
de 27025 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.57 kb |
Vizualizat: |
de 27025 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.15 kb |
Vizualizat: |
de 27025 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 20:43:08 Titlul subiectului: |
118435 |
|
- intersectia Pictorului/V. Lupu (se observa faptul ca reteaua de contact este deja montata dinspre Tatarasi Nord pana la intersectie)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.69 kb |
Vizualizat: |
de 27024 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.36 kb |
Vizualizat: |
de 27024 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 20:56:41 Titlul subiectului: |
118436 |
|
In rondul din Tatarasi Nord au ramas de finalizat incrucisarile, aparatele de cale si elementele de automatizare si semnalizare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.16 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.99 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.86 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.98 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.34 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.44 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.92 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.7 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.11 kb |
Vizualizat: |
de 27022 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Oct 2009 21:47:24 Titlul subiectului: |
118440 |
|
Am observat intr-o poza ca utilajele abia mai incapeau. Eu cred ca lucrarile au progresat incet pentru ca majoritatea automobilistilor au parcat masina pe partea neasfaltata, nepermitand utilajelor trecerea.
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
Scumpete
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 16/Aug/2021 Mesaje: 31 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Oct 2009 07:45:39 Titlul subiectului: Oferta Martin Rose |
118594 |
|
radub a scris: | 1 - Martin Rose GmbH &Co.KG Kassel impreuna cu SC Confort SA Timisoara - o oferta de baza de cca. 23 milioane euro si una alternativa de cca. 20 milioane euro
|
Stii cumva ce diferente au fost intre cele 2 oferte ?
Legat de semaforizare, n-ar trebui sa se mai puna inca un semafor in care sa indice directia macazului; pentru a sti dinainte pe ce directie se afla acesta? Uite o poza exemplificativa din sectiunea Aradului
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Oct 2009 18:43:24 Titlul subiectului: |
118671 |
|
Nu cunosc oferta de baza, dar banuiesc ca nu difera semnificativ solutia pentru montarea caii de rulare. Atentie, insa, sper ca ai fost atent la faptul ca prezentarea din cadrul acestui topic nu are legatura cu Martin Rose.
Semafoarele instalate vor indica directia. Desi slab, se observa sagetile.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Oct 2009 18:48:08 Titlul subiectului: |
118673 |
|
Themeli vrea sa impresioneze in ceasul al n-spelea. Nu stiu, insa, pe cine...
Branza buna in burduf de caine:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.28 kb |
Vizualizat: |
de 26852 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.88 kb |
Vizualizat: |
de 26852 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Oct 2009 18:49:38 Titlul subiectului: |
118674 |
|
Revenim in realitatea de pe vremuri (foto: 17 octombrie):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.09 kb |
Vizualizat: |
de 26851 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.4 kb |
Vizualizat: |
de 26851 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Oct 2009 18:51:35 Titlul subiectului: |
118675 |
|
Intersectia Pictorului/V. Lupu e gata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.74 kb |
Vizualizat: |
de 26850 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.82 kb |
Vizualizat: |
de 26850 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.77 kb |
Vizualizat: |
de 26850 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.6 kb |
Vizualizat: |
de 26850 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
just me
Data înscrierii: 28/Feb/2009 Ultima vizita: 03/Oct/2015 Mesaje: 39 Locație: Bacau
|
Trimis: Mar 20 Oct 2009 19:40:47 Titlul subiectului: |
118688 |
|
Se observa de la o posta ca liniile din acele intersectari nu sunt aliniate cum trebuie pe niciun plan.
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Oct 2009 13:02:40 Titlul subiectului: |
118739 |
|
De ce nu au folosit oare sectiuni prefabricate pentru aceste intretaieri. Aceasta metoda de a aseza sinele una peste alta si apoi sa le taie la ochi pana ce s-or potrivi mi se pare de-a dreptul rudimentara.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Oct 2009 19:13:05 Titlul subiectului: |
118935 |
|
O ultima solutie, pentru a putea da drumul, totusi, cat mai repede, circulatiei tramvaielor...
foto: Dr. Savini si Tatarasi Sud, 25 octombrie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.39 kb |
Vizualizat: |
de 26699 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.67 kb |
Vizualizat: |
de 26699 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.72 kb |
Vizualizat: |
de 26699 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 25 Oct 2009 21:22:26 Titlul subiectului: |
118949 |
|
Vad bine sau au improvizat traverse din bucati de sina? E ceva provizoriu sau definitiv?
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
just me
Data înscrierii: 28/Feb/2009 Ultima vizita: 03/Oct/2015 Mesaje: 39 Locație: Bacau
|
Trimis: Lun 26 Oct 2009 01:12:25 Titlul subiectului: |
118968 |
|
Este ceva definitiv. Toate traversele folosite pana acum sunt din bucati de sina folosita. Insa nu vad nicio diferenta intre traversele obisnuite si cele folosite in cazul nostru. Rezultatul final din punct de vedere al calitatii este acelasi.
|
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 28 Oct 2009 09:40:33 Titlul subiectului: |
119073 |
|
Mi se pare mie (din nou ) sau din imaginea 8667 de mai sus rezulta ca noua linie este montata pe un aliniament un pic diferit fata de ce era pana acum. Acea portiune de sina nerefacuta in zona Dr.Savini si la care inteleg ca se lucreaza acum cu aceste traverse pare a nu avea continuitate cu cea montata dinspre Flora. Aceeasi impresie am avut-o si cand am fost la Iasi, dar nu am avut timp sa privesc in ansamblu situatia. Am mers in schimb pe linie cam de pe la Flora pana aproape de Dr.Savini si mi s-a parut destul de dreapta si de bine montata. Intr-un singur loc in dreptul primului parc de joaca cum urci de la Flora la o imbinare mi s-a parut ca linia putin lasata, dar poate e doar impresia mea. Pe cand se va asfalta pentru o mai buna circulatie in zona si o eliminare a locurilor de parcare ad-hoc? Nu stiu cum, dar parca s-au inmultit brusc masinile de parcheaza toti pe-acolo...
Ah si sa nu mai vorbim de capatul de la Tatarasi Nord, cosmarul celor care vor sa coboare sau sa urce din si in tramvai in lipsa unor refugii. Cum va fi gandita pana la urma acea statie? Presupun ca in momentul finalizarii lucrarii nu vor mai fi tramvaie care sa intoarca acolo venind din Centru, deci infiintarea unor refugii nu e necesara. Si totusi...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 31 Oct 2009 19:56:03 Titlul subiectului: |
119253 |
|
In ultimele doua zile circulatia tramvaielor spre Tatarasi Nord a fost intrerupta pentru a se turna beton in zona rondului.
foto: 31 octombrie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.73 kb |
Vizualizat: |
de 26509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.67 kb |
Vizualizat: |
de 26509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.7 kb |
Vizualizat: |
de 26509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.63 kb |
Vizualizat: |
de 26509 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|