|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
p1tz1man
Data înscrierii: 07/Noi/2009 Ultima vizita: 31/Mai/2019 Mesaje: 230 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mie 27 Mar 2013 08:03:20 Titlul subiectului: |
163647 |
|
Pentru a mai putea circula,Troleibuzele "Proiect Volosevici" au nevoie de... proptele!
Conducerea Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti da din colt in colt, atunci cand vine vorba despre troleibuzele Neoplan, achizitionate pe vremea cand la sefia acestei institutii subordonate Consiliului Local se afla controversatul Radu Popescu. Actualul director al RATP Ploiesti, Cristian Iancovici, cauta cu disperare variante pentru ca troleele "Proiect Volosevici" sa ramana in circulatie pe strazile din municipiu.
Problema este ca piese de schimb pentru troleibuzele Neoplan – care au fost fabricate in serie limitata – nu se stie, de fapt, daca exista in intreaga lume. Asa ca, desi au costat circa 150.000 de euro (bucata)– second-hand – mijloacele de transport in comun mentionate au mari probleme in a mai ramane in circulatie, iar zilele le sunt numarate.
O tentativa de a gasi, totusi, vreun furnizor de piese de schimb pentru troleibuzele Neoplan care mai sunt pe traseu, in Ploiesti, va avea loc la mijlocul lunii aprilie, cand Regia Autonoma de Transport Public organizeaza o licitatie tocmai pentru a le revigora. Pentru ca au nevoie de nenumarate "proptele", pentru troleele Neoplan N6121 este nevoie, conform caietului de sarcini intocmit de RATP, de componente auto mecanice si electrice care nu prea se gasesc – sau nu se gasesc deloc – pe piata. Dar, cum incercarea moarte n-are, conducerea regiei va pune la bataie circa 671.000 de lei pentru resuscitarea acestor mijloace de transport in comun. Daca vor fi prezentate oferte, dupa selectie se va incheia un acord-cadru cu o durata de opt luni, urmand ca, ulterior, sa se parafeze doua contracte subsecvente. Urgenta gasirii pieselor de schimb reiese chiar si din documentatia de atribuire publicata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice: "Primul contract subsecvent se va incheia imediat dupa atribuirea acordului-cadru, pentru cantitatile minime prevazute". Urmatoarele contracte subsecvente vor fi incheiate trimestrial, in raport de necesitatile autoritatii contractante, RATP Ploiesti.
O lista imensa de componente electrice si mecanice cuprinzand "necesarul" de piese a fost intocmita si face parte din documentatia de atribuire a acordului-cadru. Astfel, de la curele de transmisie pentru usi, lampi de semnalizare si pivoti de directie, troleibuzele second-hand Neoplan – aflate acum in pragul "pensionarii" – au nevoie, printre multe altele, inclusiv de discuri de frana si de calculator pentru caldura!
Prin umare, troleibuzele Neoplan s-au dovedit a fi aratoase, dar si... gaunoase si o investitie prost facuta la vremea cumpararii acestora, in urma cu trei ani si jumatate.
Sursa:ziarulprahova
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.08 kb |
Vizualizat: |
de 22084 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 31 Mar 2013 16:06:15 Titlul subiectului: |
163744 |
|
Cand au fost achizitionate aceste troleibuze, se stia "istoricul" lor ? Adica, cati kilometri au (asta banuiesc ca se stia), daca au mai avut probleme tehnice, etc ? Este important sa se stie lucrul asta cand achizitionezi un vehicol second-hand, mai ales daca se vor gasi piese de schimb pentru ele.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 31 Mar 2013 17:46:47 Titlul subiectului: |
163745 |
|
Asa-mi plac cei care achizitioneaza ceva doar ca e frumos, fara sa puna specialistii sa le spuna si cat se vor putea folosi de produsul respectiv...
Electronica, electronica, electronica... Un domeniu care evolueaza rapid si care te lasa in fundul gol cand tehnologia evolueaza si pentru vechile tehnologii nu se mai ofera suport. Este pretul pe care il plateste si Ploiestiul cu aceste troleibuze, este pretul pe care il platesc si altii care se uita cu nesat la tramvaiele nemtilor, fabricate prin anii '80-'90, pe care le viseaza la ei in oras - ca, deh, au aspect mai apropiat de zilele noastre - fara sa ceara parerea unor specialisti in electronica. Mai grava e lipsa sau numarul mic de electronisti (in general, 1-2, desigur, neintrebati) prezenti in astfel de regii la primul moment al unor astfel de achizitii. Tara jenanta...
Astea nu erau troleibuze care sa inlocuiasca parcul de pana atunci. Fie se pastrau vechile troleibuze, simple, fie - daca nu se mai gasesc troleibuze simple de achizitionat de prin Europa - se luau unele noi, moderne, sofisticate, dar pentru care sa existe posibilitatea asigurarii intretinerii niste ani buni de-acum inainte. Dar, unde nu-i cap...
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 31 Mar 2013 18:55:22 Titlul subiectului: |
163746 |
|
S-a vorbit, se vorbeste si se va vorbi in continuare despre aceste trolee.Un lucru este cert: ne-am cam furat-o.Observ ca pe site-ul www.ratph.ro a aparut o noua licitatie pentru ele. Probabil ca se asteapta acele piese care tine imobilizate trei troleibuze( grupul).
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 31 Mar 2013 19:13:50 Titlul subiectului: 5914 descompletat |
163747 |
|
5914
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.98 kb |
Vizualizat: |
de 21984 ori |
|
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
p1tz1man
Data înscrierii: 07/Noi/2009 Ultima vizita: 31/Mai/2019 Mesaje: 230 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Joi 11 Iul 2013 09:04:59 Titlul subiectului: |
165648 |
|
Ploiești: Troleibuz lovit de fulger
Un incident mai puțin obișnuit s-a produs sâmbătă, la Ploiești.
În jurul orelor 13,30, în zona Gării de Sud, ramele de contact ale unui troleibuz aparținând RATP au fost lovite de un fulger. Angajații Inspectoratului pentur Situații de Urgență au intervenit de urgență pentru evitarea unui incendiu. Potrivit acestora, incidentul nu s-a soldat cu victime sau pagube materiale importante.
http://www.observatorulph.ro/ultima-ora/26803-ploiesti-troleibuz-lovit-de-fulger
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 14 Iul 2013 21:22:09 Titlul subiectului: |
165706 |
|
Din pacate, o veste tragica a indurerat zilele trecute sectia Troleibuze a RATP Ploiesti. Soferul troleului 5905, dl Tatomir, un infocat suporter al echipei Petrolul Ploiesti, si-a pierdut viata.
Poate ca ati auzit la TV de suporterul petrolist care a cazut din tren. Ei bine, acest suporter era dl Tatomir. A lasat in urma un copil .
Poate ca cele 4 imagini pe care le voi pune vor exprima stima si respectul pe care le-a primit din partea colegilor de la sectia Trolee, din partea LUPILOR-GALBENI si din partea apropiatilor.
Nu putem trece cu vederea si gestul facut de galeria echipei Rapid.
Respect, baieti!
Dumnezeu sa il odihneasca!!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.55 kb |
Vizualizat: |
de 21675 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.38 kb |
Vizualizat: |
de 21675 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.96 kb |
Vizualizat: |
de 21675 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.21 kb |
Vizualizat: |
de 21675 ori |
|
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 15 Iul 2013 18:00:19 Titlul subiectului: |
165719 |
|
Azi a revenit si troleul 5903... dupa ceva perioada de stat pe tusa.
Il gasiti pe traseul 44.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 05 Aug 2013 19:36:25 Titlul subiectului: |
166211 |
|
In continuare defecte/donoare: 4, 12, 13, 14 si 19!
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Feb 2014 14:56:38 Titlul subiectului: |
171457 |
|
Ingropat in zapada
free image hosting
|
|
Sus |
|
|
p1tz1man
Data înscrierii: 07/Noi/2009 Ultima vizita: 31/Mai/2019 Mesaje: 230 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mar 22 Apr 2014 09:26:13 Titlul subiectului: |
172525 |
|
Troleibuzele Neoplan second-hand mananca bani cu duiumul!
Chiar dacă au trecut câțiva ani de la achiziția „cu cântec” a troleibuzelor second-hand, realizată când fostul primar, Andrei Volosevici, ocupa scaunul de la etajul al treilea al Palatului Administrativ din Ploiești, Neoplanele rămân în actualitate.
Încă din momentul cumpărării celor 24 de troleibuze, s-a pus problema viabilității acestor mijloace de transport achiziționate dintr-un lot respins de alte primării din România și restituite de autoritățile elvețiene din Lausanne după ce unul dintre ele a luat foc în trafic.
Timp de trei ani, unele dintre aceste troleibuze – aspectuoase, dar „găunoase” – au devenit „furnizoare” de piese de schimb pentru cele aflate încă în serviciu, pe străzile din Ploiești. Din 2013 încoace, însă, a fost nevoie de cumpărarea de piese de schimb și de asigurarea unor servicii strict necesare pentru întreținerea Neoplanelor și menținerea lor în stare bună de funcționare.
O altă rundă de achiziție de piese de schimb pentru vestitele Neoplane a fost lansată de Transport Călători Express, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 8 mai, dată la care va avea loc și licitația propriu-zisă.
Nu mai puțin de 123 de componente sunt necesare pentru troleibuzele Neoplan, printre care piese de schimb precum amortizoare, senzori pentru uși, pompe căldură, pompe servodirecție, pivoți direcție, geamuri sau curele de transmisie, multe fiind greu de găsit.
Potrivit reprezentanților Transport Călători Express, în anul 2013, s-au cheltuit pentru piese de schimb necesare troleibuzelor Neoplan 387.812 lei, iar pentru servicii – alte 89.300 de lei. Anul acesta, până în prezent, pentru piesele de schimb s-au cheltuit 155.067 de lei, iar pentru servicii – 63.700 de lei.
În urma licitației care se va desfășura la începutul lunii mai, se va încheia un acord-cadru pentru o perioadă de 12 luni, furnizarea pieselor de schimb urmând să fie realizată la comanda fermă a beneficiarului - Transport Călători Express - termenul de livrare fiind de 10 zile de la primirea comenzii de către câștigătorul licitației.
http://www.ziarulprahova.ro/stiri/administratia-locala/173007/troleibuzele-neoplan-second-hand-mananca-bani-cu-duiumul
|
|
Sus |
|
|
p1tz1man
Data înscrierii: 07/Noi/2009 Ultima vizita: 31/Mai/2019 Mesaje: 230 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mie 04 Iun 2014 10:16:19 Titlul subiectului: |
173249 |
|
Echipamentele electrice ale Neoplanelor pica unul cate unul
Înainte de organizarea licitației pentru cumpărarea celor 24 de troleibuze Neoplan, la mâna a doua, pentru ploieștenii entuziasmați de carcasă, informația potrivit căreia două dintre ele au luat foc din cauza defecțiunilor la sistemul electric – în Elveția – i-a lăsat fără reacție pe foștii șefi din Primăria Ploiești și din Regia Autonomă de Transport Public Ploiești, actuala Transport Călători Express. Acum, societatea ploieșteană de transport public, prin conducerea actuală, încearcă să scoată castanele din foc fără să se ardă... O nouă cheltuială trebuie făcută pentru mult-hulitele trolee Neoplan, ale căror piese electrice au început să cadă la puțin timp de la achiziția dubioasă.
În prezent, reprezentanții Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Ploiești încearcă să deslușească modul în care au fost cumpărate aceste mijloace de transport în comun care înghit fonduri cu nemiluita și pentru care pe piață nu prea există piese de schimb!
Despre faptul că Transport Călători Express are un parc de autobuze vechi s-a tot vorbit, de-a lungul timpului. De la începerea lucrărilor la liniile de tramvai au început să iasă pe străzi – recondiționate, cu chiu, cu vai – mijloace de transport în comun care erau numai bune pentru... casare! Și în care este nevoie de „injectarea” multor bani pentru a putea fi ținute pe linia de plutire. Una este, însă, să vorbești despre autobuzele îmbătrânite, iar alta să discuți despre cheltuieli masive pentru niște troleibuze cumpărate la sfârșitul anului 2009 și a căror speranță de viață era, de principiu, alta!
Potrivit reprezentanților Transport Călători Express, de la intrarea în vigoare a gratuității pe transportul public ploieștean, pentru persoanele care au venitul net sub 3000 de lei, numărul călătoriilor a crescut extrem de mult, de la aproximativ 6,5 milioane de călătorii lunar la circa 27 de milioane de călătorii lunar. Ceea ce înseamnă că și autobuzele și troleibuzele sunt suprasolicitate.
Acest lucru generează probleme, pentru că, zilnic, cel puțin șapte autobuze trebuie să intre în reparații. Dincolo, însă, de acest fapt, nici troleibuzele nu o duc prea bine. Au cam început să cadă piesele electrice, pentru repararea cărora este necesară intervenția unor firme de specialitate, care nu prea există în România. De aceea, la prima licitație pentru încheierea unui contract de servicii pentru repararea echipamentelor electrice pentru Neoplanele N6121 nu s-a prezentat nicio ofertă. Acum, se reia licitația și se speră ca procedura să aibă o finalitate, respectiv încheierea acelui contract de asigurare a serviciilor de reparații fără de care celebrele trolee second-hand, cumpărate cu 150.000 de euro bucata, pe timpul administrației Volosevici, vor fi bune doar de stat în... garaj!
În baza contractului de reparații, dacă acesta va fi semnat, vor trebui fie înlocuite, fie reparate piesele sau subansamblele electrice ale troleibuzelor, valoarea estimată fiind de minimum 341.000 de lei.
Astfel, la patru ani de la achiziționarea lotului de 24 de troleibuze Neoplan care au ajuns la Ploiești după ce au fost refuzate de mulții alții înainte, aceste mijloace de transport frumoase pe dinafară dar cam... găunoase la interior ar putea să riște să fie puse pe butuci, iar proiectul lui Andrei Volosevici să fie bun doar de aruncat!
Problemele nu se opresc aici: licitația pentru cumpărarea autobuzelor noi s-a amânat încă o dată, pentru că au apărut aceleași solicitări din partea firmelor interesate să încheie contractul de furnizare. Acestea doresc, din nou, garanții din partea municipalității pentru ca Transport Călători Express să-și poată achita leasingul pentru cele 15 autobuze cu podea joasă care ar putea să dea o gură de oxigen calității călătoriilor cu mijloacele de transport în comun din Ploiești.
În final, și o veste bună pentru călătorii din afara Ploieștiului: prețul abonamentelor pe mijloacele de transport ar putea fi redus, după ce proiectul de hotărâre a consilierilor locali va fi aprobat de aleșii ploieștenilor.
http://www.ziarulprahova.ro/stiri/administratia-locala/177521/echipamentele-electrice-ale-neoplanelor-pica-unul-cate-unul
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 04 Iun 2014 21:44:57 Titlul subiectului: |
173273 |
|
Cineva din Ploiesti ne poate spune si care e situatia exacta? Care troleibuze stau cazute?
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Joi 05 Iun 2014 18:55:35 Titlul subiectului: |
173302 |
|
Din cate am observat sunt 7 bucati cazute.Foarte frumoase, foarte incapatoare dar foarte sensibile la articulatii si mai ales partea electronica.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Iun 2014 19:58:08 Titlul subiectului: |
173304 |
|
E posibil sa fi fost afectate de mai multi factori, infrastructura proasta, o intretinere proasta si sa nu uitam de faptul ca un timp au stat ingropate in zapada in curtea depoului.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 09 Noi 2014 20:20:22 Titlul subiectului: |
175524 |
|
Avem nu 3 ci 4 vehicule donoare:5901, 5904, 5914 si 5919.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
Trimis: Mie 17 Dec 2014 12:31:43 Titlul subiectului: |
176068 |
|
Troleibuzele Neoplan au primit reclame. Nu stiu cate vor fi, deocamdata 5920 si 5911.
temp image upload
|
|
Sus |
|
|
Bogdan Costin
Data înscrierii: 20/Mar/2014 Ultima vizita: 08/Mar/2015 Mesaje: 40 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 25 Ian 2015 13:04:03 Titlul subiectului: |
176710 |
|
5905, 5907, 5908 și 5922 au fost colantate cu reclama B&B.
_________________ Cioara își laudă puiul ! |
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Bogdan Costin
Data înscrierii: 20/Mar/2014 Ultima vizita: 08/Mar/2015 Mesaje: 40 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 08 Mar 2015 09:16:23 Titlul subiectului: |
177817 |
|
Cea mai proastă idee cu reclamele astea, nu vezi nimic din troleibuz când plouă afară !
_________________ Cioara își laudă puiul ! |
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Iul 2015 22:27:43 Titlul subiectului: |
180114 |
|
Astazi un troleibuz Neoplan de pe linia 202 a mers cu 2 din cele 4 usi deschise din cauza ca sistemul de aer conditionat era defect si au facut calatori scandal, in troleibuz se simtea ca la 50 grade.
|
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Mie 21 Oct 2015 20:26:05 Titlul subiectului: |
182198 |
|
Cand erau aduse cu trenul.
Nu stiu de ce Ploiestiul a mai luat aceste troleibuze. Chiar daca sunt avansate dpdv tehnic si au un aspect estetic foarte frumos, cred ca era mai bine sa repare Renaulturile si Rocarurile, respectiv FBWurile, troleibuzele astea au lasat o gaura neagra in TCE Ploiesti si la primarie
|
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
Trimis: Vin 30 Oct 2015 19:37:31 Titlul subiectului: |
182295 |
|
Esti sigur de ceea ce spui ? Adica toata lumea le lauda ca sunt unele dintre cele mai bune troleibuze din tara si vi tu sa spui asta ? Te invit la Ploiesti sa dai o tura cu ele, apoi o sa-ti schimbi parerea.
|
|
Sus |
|
|
Bogdan.M
Data înscrierii: 13/Iun/2016 Ultima vizita: 30/Iun/2016 Mesaje: 2 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 15 Iun 2016 16:54:03 Titlul subiectului: |
185660 |
|
As dori sa stiu daca se pot cumpara piese pentru troleibuz, m-ar interesa mai ales motore si pedale de acceleratie sau informatii despre motore.
|
|
Sus |
|
|
Bogdan.M
Data înscrierii: 13/Iun/2016 Ultima vizita: 30/Iun/2016 Mesaje: 2 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 27 Iun 2016 16:08:47 Titlul subiectului: Curiozitati |
185776 |
|
As dori sa stiu mai multe informatii despre motoarele electrice (de exemplu: cati kw are, la ce tensiune se alimenteaza etc.) cu care sunt dotate troleibuzele Neoplan, daca ma poate ajuta cineva.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
935.03 kb |
Vizualizat: |
de 15424 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|