Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 13 Ian 2009 08:37:24 Titlul subiectului: |
104092 |
|
Troleibuzele MAZ nu au iesit deocamdata pe trasee fiindca sunt probleme la reteaua de alimentare. Se continua, in anumite zile, efectuarea "probelor" cu un numar redus de 203 T-uri si se incearca rezolvarea problemelor implicand tensiunea de alimentare pe anumite portiuni de retea (vechile troleibuze DAC 117E si 217E aveau alimentarea de 750 V).
In rest, cele 10 troleibuze au placute de inmatriculare galbene, au fost echipate corespunzator si sper, cat de curand, sa le vedem si pe trasee.
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 13 Ian 2009 09:33:15 Titlul subiectului: |
104093 |
|
Sa inteleg ca nici cele 3 Ikarusuri nu circula momentan.
_________________ We are just a small, lonely piece in the world of computers. |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 13 Ian 2009 10:30:36 Titlul subiectului: |
104097 |
|
Cele trei IKARUS-uri circula nestingherite. Pentru MAZ-uri tensiunea de alimentare actuala (pe unele bucle) e prea mare pe cand pentru IKARUS-uri nu e nici un impediment.
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 14 Ian 2009 16:58:29 Titlul subiectului: |
104211 |
|
Tensiunea electrica pe care o suporta MAZ-urile nu poate periclita functionarea IKARUS-urilor?
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 14 Ian 2009 21:22:27 Titlul subiectului: |
104230 |
|
Din punct de vedere electric nu exista nici un risc pentru ca se pot monta adaptoare de curent pe cele trei troleibuze IKARUS (banuiesc ca aceasta masura va fi luata in momentul in care tensiunea va fi repartizata uniform pe cele doua retele). Riscul apare in cazul in care se incearca conectarea directa a troleibuzului de la tensiunea normala de functionare la una mai ridicata.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2009 15:45:58 Titlul subiectului: |
104423 |
|
Astazi (17.01.2009), impreuna cu colegul nostru, Terry Lawson, am vizitat din nou autobaza Transurb-ului si ne-am orientat, in special, asupra troleibuzelor MAZ 203T. Momentul in care am ajuns acolo a fost unul norocos; o parte din troleibuze ieseau in probe si am aflat ca este foarte posibil ca incepand cu ziua de luni, 19.01.2009, aceste mijloace de transport sa intre in circuitul urban, pe cele doua linii de traseu deja cunoscute: 102 respectiv 104.
Cele zece troleibuze au numerele de parc cuprinse intre 1400 si 1409.
Sa vedem si cateva poze:
1. 1406 la iesirea in Probe;
2. 1407 la iesirea in Probe;
3. 1402 garat langa vechea hala de reparatii;
4. 1409 garat langa tarcul de casare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
292.02 kb |
Vizualizat: |
de 23989 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
269 kb |
Vizualizat: |
de 23989 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
246.86 kb |
Vizualizat: |
de 23989 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
340.84 kb |
Vizualizat: |
de 23989 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2009 16:04:54 Titlul subiectului: |
104425 |
|
Din punct de vedere al infrastructurii, spatiul destinat troleibuzelor a fost stabilit si "alocat" acestor mijloace de transport inca de la sfarsitul anului 1988, odata cu inceperea lucrarilor de montare a retelei electrice. Suprafata respectiva se afla in continuarea celei stabilite pentru parcul de autobuze si beneficiaza de o poarta separata cu deschidere la Bulevardul Cosbuc.
Treptat, pe masura ce s-au achizitionat loturile de troleibuze 117E respectiv 217E, reteaua a "evoluat" si in curtea autobazei, asigurand astfel accesul troleibuzelor in cadrul diferitelor hale si/sau ateliere. Mentionez ca troleibuzele 117E si 217E au avut in perioadele lor de glorie o hala de reparatii proprie, ridicata in partea sud-estica a suprafetei de garare. In prezent, hala respectiva este abandonata insa exista posibilitatea de a fi re-amenajata in viitorul apropiat.
Poza 1: Poarta de acces troleibuze (17.01.2009);
Poza 2: Retea in zona portii de acces troleibuze (17.01.2009);
Poza 3: Macaze corespunzatoare suprafetei de garare (17.01.2009);
Poza 4: Hala veche (17.01.2009).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.6 kb |
Vizualizat: |
de 23983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
209.19 kb |
Vizualizat: |
de 23983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.98 kb |
Vizualizat: |
de 23983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
282.42 kb |
Vizualizat: |
de 23983 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Terry Ronald Lawson
Data înscrierii: 18/Noi/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 120 Locație: Gosport (Marea Britanie)
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2009 16:05:00 Titlul subiectului: |
104426 |
|
Further to Amiralul Byrd's post (above) two additional views taken at the depot and one of the new trolleybuses on driver training duties in the city, prior to entering service.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.59 kb |
Vizualizat: |
de 23983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.27 kb |
Vizualizat: |
de 23983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.22 kb |
Vizualizat: |
de 23983 ori |
|
_________________ Terry Lawson
Public Transport Enthusiast |
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 08:02:54 Titlul subiectului: Troleibuzele au iesit pe traseu |
104540 |
|
Astazi dimineata am vazut unul pe traseul 102 dupa ce a iesit din statia Agentia de voiaj
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 22:32:11 Titlul subiectului: |
104599 |
|
Alte fotografii cu troleibuzele MAZ aflate in autobaza Transurb. Singurul care a "scapat" de aparatul foto a fost 1403, iesit deja in Probe in momentul in care Terry Lawson si cu mine am ajuns la autobaza.
Poza 1: 1400 garat in autobaza;
Poza 2: 1401 la plecarea in "Probe";
Poza 3: 1404 garat in autobaza;
Poza 4: 1405 la plecarea in "Probe";
Poza 5: 1408 la plecarea in "Probe";
Poza 6: 1409 garat langa tarcul de casare;
Poza 7: vedere de ansamblu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
250.38 kb |
Vizualizat: |
de 23834 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
237.07 kb |
Vizualizat: |
de 23834 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.39 kb |
Vizualizat: |
de 23834 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.45 kb |
Vizualizat: |
de 23834 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
256.22 kb |
Vizualizat: |
de 23834 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
361.18 kb |
Vizualizat: |
de 23834 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
302.23 kb |
Vizualizat: |
de 23834 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 20 Ian 2009 22:15:27 Titlul subiectului: |
104661 |
|
Avand in vedere ca linia 102 este deservita de autobuze, debutul celor 10 MAZ-uri pare a fi unul timid, de tatonare, si asta pentru ca s-a lucrat la retele pana cu o zi inainte de marele start. In plus, se verifica timpii stabiliti de rulare. Dupa orele de varf, numarul de troleibuze scade (in seara asta cred ca erau patru troleibuze MAZ pe 102) insa acest aspect nu afecteaza fluxul de calatori (se face jonctiunea cu autobuzele MAZ astfel incat numarul de mijloace ce deserveste linia 102 sa fie cel corespunzator orarului).
Mai jos, doua poze cu 1402 ajuns la capatul de linie din Micro 19.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.79 kb |
Vizualizat: |
de 23776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.43 kb |
Vizualizat: |
de 23776 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Ian 2009 12:05:21 Titlul subiectului: mici probleme |
104681 |
|
De mai multe ori pe traseu se inchideau luminile in salon si se oprea motorul, pentru cateva secunde. Nu poate fi vorba de separatoare, pentru ca s-a intamplat si de mai multe ori intre 2 statii. Care e problema? La revenire canta o melodie scurta, afisajul interior indica ceva ciudat timp de aproape 10 secunde, iar validatoarele electronice isi revin dupa 3-4 secunde.
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 21 Ian 2009 14:02:05 Titlul subiectului: |
104683 |
|
Parerea mea e ca liniile 102 si 104 sa fie organizate asa:
102 linie total deservita de troleibuze: 6 MAZ si 3 Ikarus
104 linie aproape total deservita de troleibuze: 4 MAZ (ici colo la orele de varf ale liniei, cate 1-2 autobuze MAZ)
|
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Mie 21 Ian 2009 20:09:51 Titlul subiectului: |
104695 |
|
Sunt aproape sigur ca nu vor functiona simultan toate cele 13 troleibuze din parcul Transurb. Se va intampla la fel ca la autobuzele Maz (din cele 30 ies zilnic circa 20 - nu stiu exact numarul(?)), nu vor mai iesi toate ca pana acum (fiind doar cele 3 Ikarus).
Tin minte de cand circulau Dac-urile (ce troleibuze bune erau..... dar deh... ) ca in depou / autobaza nr.1 mai vedeam cate 3-4 vehicule. Nu circulau toate odata.
As propune ca repartizarea acestora sa fie urmatoarea: 9 troleibuze pentru linia 102 si 2 troleibuze pentru linia 104. Linia 102 reprezinta un traseu foarte important in Galati, aceasta urmand a fi deservita de 7 Maz + 2 Ikarus. Intervalul de succedare sa fie Luni - Duminica 7-10 minute. In paralel sa circule 4-5 autobuze Maz cu interval de 11-15 minute. Linia 104 sa fie deservita doar de 2 troleibuze Maz, cu interval de succedare Luni-Duminica 40 minute. Pentru zona Tiglina III linia 9 cu 4-5 autobuze ar fi suficienta.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 21 Ian 2009 22:15:31 Titlul subiectului: |
104714 |
|
Desigur ca nu vor circula toate 13 troleibuze intrucat pe linia 102 vor continua sa ruleze autobuzele MAZ; pana acum, daca nu ma insel, au fost 8 MAZ-uri pe linia 102. Deocmadata nu am sesizat modificari; troleibuzele MAZ vin la cateva minute dupa autobuze iar numarul acestora este variabil (2-3 MAZ-uri urmate si cele 3 Astra/Ikarus) insa dupa perioada de "acomodare" sunt sigur ca orarul de functionare al troleibuzelor va fi corelat cu cel al autobuzelor.
Pe linia 104 vor ramane autobuzele MAZ si se vor introduce, probabil, 2-3 troleibuze. DAB-urile vor fi retrase atat de pe linia 9 cat si de pe 104.
Conform informatiilor primite, in viitor se va renunta la trimiterea DAB-urilor pe traseele locale; vom avea midibuzele Isuzu, Prestij si Cobra pe traseele secundare si MAZ-uri pe liniile principale (autobuze + troleibuze).
Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Joi 22 Ian 2009 07:58:35, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 22 Ian 2009 07:56:50 Titlul subiectului: |
104724 |
|
Mijloace de transport noi, naravuri vechi... Articolul apartine cotidianului "Viata Libera" editia din 22.01.2009.
"Stații prea aglomerate pentru troleibuze
„Trei din cele zece trolee achiziționate de SC Transurb SA Galați, la sfârșitul anului 2008, au intrat în circuitul de transport urban, ne-a spus directorul Genica Totolici. "Celelalte șapte sunt în probe și sperăm ca nu peste mult timp să se adauge pe traseu. Deocamdată, nu puteam îmbunătăți condițiile de transport pe traseul 104, din cauza lucrărilor de construcție din zona inelului de rocadă”.
Am mai reținut că sunt probleme cu blocajele pe unele porțiuni. „Astfel de situații sunt în stațiile de la Spitalul de Urgență și în Țiglina I unde mijloacele noastre de transport sunt blocate din cauza altor autovehicule și nu pot intra în stație. La fel se întâmplă și pe strada Domnească, unde multe mașini sunt parcate pe banda întâi, fapt ce îngreunează traficul. Facem apel ca instituțiile care asigură ordinea și disciplina în trafic să ne sprijine”.
Poza postata mai jos apartine cotidianului "Viata Libera". Cele trei troleibuze MAZ 203 T care deservesc linia 102 sunt 1400, 1402 si 1403. Celelalte functioneaza in Probe.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.03 kb |
Vizualizat: |
de 23657 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Ian 2009 09:02:46 Titlul subiectului: Cateva observatii |
104726 |
|
Sper sa nu fie ceva generalizat
1. Era dereglat sistemul de anuntare a statiilor: Intre Banca Comerciala Romana si Mazepa (denumirile anuntate in autobuze), pe afisajul interior scria ca urmeaza statia Radu Negru. Iar la intrarea in Mazepa a anuntat prin difuzoare ca urmeaza statia: Camine studentesti, dupa care imediat dupa oprire a anuntat statia Agentia de Voiaj (desi acea statie era pe sensul opus).
2. Dupa iesirea de la Potcoava de Aur i-a sarit un captator, desi rula cu viteza mica. Desi era deconectat, lumina in salon era aprinsa, iar validatoarele functionau.
Am si o intrebare: aceste troleibuze au cutie automata asemeni autobuzelor? Intreb pentru ca atunci cand incepe sa porneasca se aude cum porneste un motor, care ramane la turatie constanta pana cand termina de accelerat, dupa care acest motor se opreste. La oprire / franare se aude din nou acelasi motor, cu turatie constanta pe tot timpul franarii.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 22 Ian 2009 20:58:31 Titlul subiectului: |
104781 |
|
Nici aceste troleibuze MAZ, nici orice alte troleibuze care circula sau au circulat prin Romania nu au si nu au avut cutie de viteze. Variatia vitezei se face controland curentul electric furnizat motoarelor; exista trei sisteme principale care sunt descrise aici in Glosar; cele din Galati au chopper electronic, cel mai avansat dintre cele prezentate in linkul de mai sus.
|
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Joi 05 Feb 2009 17:52:27 Titlul subiectului: Re: Cateva observatii |
105626 |
|
claudiu_samy a scris: |
1. Era dereglat sistemul de anuntare a statiilor: Intre Banca Comerciala Romana si Mazepa (denumirile anuntate in autobuze), pe afisajul interior scria ca urmeaza statia Radu Negru |
La fel s-a intamplat la inceput si pe unele troleibuze Iribus in Bucuresti. Aceste probleme se vor rezolva pe parcurs.
Lumina ramane aprinsa in salon si functioneaza validatoarele intrucat troleibuzele au si acumulator propriu.
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Feb 2009 09:10:31 Titlul subiectului: Re: Cateva observatii |
105660 |
|
claudiu_samy a scris: | atunci cand incepe sa porneasca se aude cum porneste un motor, care ramane la turatie constanta pana cand termina de accelerat, dupa care acest motor se opreste. |
Este motorasul ventilatiei fortate a motorului de tractiune. El functioneaza doar cand exista curent prin motor (tractiune/franare).
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 09 Feb 2009 22:44:22 Titlul subiectului: |
105863 |
|
Daca in cazul autobuzelor MAZ, pentru identificare, s-a adoptat seria de numere cuprinsa intre 601 si 630, in cazul troleibuzelor s-a optat pentru o numerotare inedita: ultimele doua numere de pe placuta atribuita de Poltie au devenit numere de identificare: de exemplu, troleibuzul care are alocata placuta 1409 a capatat numarul de parc 09. Spre deosebire de autobuzele MAZ, troleibuzele au aceste numere imprimate pe hartii lipite pe geamul usii de la cabina soferului si pe geamul de langa scaunul soferului (partea stanga respectiv partea dreapta). In unele cazuri, numarul de parc a fost trecut si in partea posterioara, pe luneta, precum si in lateral, in zona median-posterioara, pe unul dintre geamuri.
Am sa justific una dintre aceste situatii intr-o fotografie realizata de Terry Lawson troleibuzului 1405. Fotografia a fost postata la http://galati.stfp.net/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.83 kb |
Vizualizat: |
de 23091 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 10 Feb 2009 21:14:30 Titlul subiectului: |
105897 |
|
Un alt aspect imbucurator il constituie afisajul din interiorul troleibuzelor MAZ. Placutele de afisaj au fost ulterior montate (au fost trimise tot de uzinele MAZ insa au fost amplasate in locasurile existente de catre echipele de muncitori de la Transurb) si prezinta succesiv data, anuntul pentru statie cat si denumirea statiei. Aceeasi modificare a fost operata si pentru autobuzele MAZ, ale caror placute afisau initial doar numarul traseului si capetele de linie aferente acestuia.
Pozele pe care le-am postat mai jos au fost realizate in interiorul troleibuzului cu numarul de inmatriculare 1400. Dupa cum am afirmat in postarea anterioara, numarul de parc este format din ultimele doua cifre ale numarului de inmatriculare, asadar, la Galati avem un mijloc de transport cu numar alb: 00.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.42 kb |
Vizualizat: |
de 23040 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.84 kb |
Vizualizat: |
de 23040 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 21:26:30 Titlul subiectului: |
109678 |
|
Despre modul de afisaj al troleibuzelor MAZ am mai discutat; la fel si despre troleibuzul 1400, care are numarul de parc 00. Am reusit ca sambata sa realizez cateva poze cu acest troleibuz, cu intentia de a evidentia amplasamentul numarului de parc. Metoda adoptata este clasica: numar de parc trecut pe laterale, in zona cabinei: pe geamul primului canat al primei usi si pe geamul fix din dreptul scaunului soferului precum si in zona posterioara, pe luneta, insa acolo, o parte din aceste numere fie au cazut, fie au fost luate de pasageri, fie nu au fost puse... La 1400, amplasarea numarului de parc pe laterala stanga din zona posterioara este un caz solitar.
Surprinzator ca nu s-au comandat autocolante si pentru aceste troleibuze, asa cum s-au comandat pentru autobuze.
Ultima poza infatiseaza cateva din troleibuzele MAZ care nu fusesera trimise pe traseu in momentul vizitei noastre.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
293.32 kb |
Vizualizat: |
de 22929 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.24 kb |
Vizualizat: |
de 22929 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
309.84 kb |
Vizualizat: |
de 22929 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.38 kb |
Vizualizat: |
de 22929 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 20 Apr 2009 12:35:05 Titlul subiectului: |
109843 |
|
Pana la urma s-a reglementat soarta troleibuzelor MAZ 203T, mai precis, de saptamana trecuta, numarul de autobuze MAZ de pe traseul 102 a scazut in favoarea troleibuzelor. Saptamana trecuta au fost momente cand pe linia 102 au circulat doua autobuze MAZ, in rest numarandu-se doar troleibuze. Mi s-a adus la cunostinta, printre altele, ca au fost scoase pe traseul 102 6-8 MAZ 203T iar autobuzele au fost 'impinse" spre alte trasee favorizand astfel obtinerea unui numar mai mare de DAB-uri si midibuze pentru Cursele Conventie.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 25 Mai 2009 22:57:42 Titlul subiectului: |
111479 |
|
Sustineam, intr-o postare anterioara, ca numarul de autobuze MAZ a fost redus in favoarea troleibuzelor. Concluzia este ca in urma acestei noi repartitii, la o utilizare frecventa, troleibuzele noi au semnalat deja diverse probleme de natura tehnica. Concluzia: noile bijuterii MAZ sunt surclasate de cele trei Astra/Ikarus 415T. La multe dintre MAZ-uri modul in care au fost echipate saloanele constituie o dovada asupra grabei cu care fabricantii si-au efectuat lucrarile; panourile superioare sunt fixate prost (ar fi fost necesare garnituri sau macar benzi gumate intre ele), unele geamuri vibreaza, etansaneitatea, desi buna, nu a fost finisata, echipamentele confectionate din mase plastice se murdaresc rapid si se curata cu dificultate (datorita plasticului cu grad relativ mare de rugozitate)... Nici din punct de vedere tehnic aceste troleibuze nu sunt prea grozave: amortizoarele nu sunt fixate corespunzator, motoarele electrie cedeaza uneori in timpul curselor, sistemele de actionare ale usilor se mai defecteaza...
Nu as vrea sa fiu interpretat gresit, nu este vina soferilor sau a mecanicilor de la Transurb, care cred ca au deja batai de cap cu noile achizitii. Vina apartine fabricantilor, al caror stil de munca si tehnica abordata nu se apropie nici pe departe de cea a danezilor de la fostele uzine din Silkeborg, de cea a ungurilor de la Ikarus sau a romanilor de la fostul Rocar.
In prezent, troleibuzele MAZ cel mai des utilizate pe linia 102 sunt 1400 si 1403, secondate de 1401, 1404 si 1407. Acestea sunt cele mai robuste troleibuze din lot. 1402 a fost reparat si in prezent se afla in "Probe". 1405 si 1406 nu au creat pana acum probleme insa nu au aceeasi frecventa de utilizare ca cele din grupul mentionat anterior. Se pare ca o parte din zgomotele bizare ale lui 1408 au disparut; pe 1409 nu l-am mai observat pe traseu de cel putin o saptamana. Fie nu am avut sansa sa-l remarc in trafic, fie este retras din cauza vre-unei defectiuni.
Cei de la Transurb si-au facut datoria; nimic de reprosat. Afisajele digitale pentru trasee functioneaza corect, la fel si cele interioare, prevazute cu ceas, data si prezentare de statii. De asemenea, la toate troleibuzele cu care am calatorit modul de prezentare vocala pentru statii era activ.
Un alt aspect pe care l-am semnalat in cazul troleibuzelor MAZ sunt validatoarele electronice: acestea nu imprima pe biletul de calatorie numarul intreg al troleibuzului ci doar ultimele trei cifre, cu alte cuvinte, un bilet perforat in troleibuzul 1405 va avea stantate cifrele 405.
Mai jos, o poza cu unul dintre fruntasele lotului de MAZ-uri, troleibuzul 1403 cat si un exemplu asupra modului de imprimare al perforatoarelor cu care au fost dotate aceste troleibuze.
(explicatie poza 2: 408 in loc de 1408 - numarul de parc al troleibuzului, 102 - traseul, 250509 - data, 1217 - ora)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.63 kb |
Vizualizat: |
de 22656 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.18 kb |
Vizualizat: |
de 22656 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|