|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 18 Oct 2008 22:55:18 Titlul subiectului: |
99751 |
|
Cabina soferului are aspect ingrijit si nu a fost, pana in prezent decorata in "stil personal". Bancheta soferului este invelita cu o husa protectoare. Una dintre regulile de baza prevede ca in cabina sa existe cel putin un extinctor; 624 este echipat cu unul, amplasat in spatele banchetei soferului, alte MAZ-uri beneficiaza chiar de doua astfel de dispozitive.
Imi amintesc ca in cabinele DAC-urilor si ROCAR-urilor, soferii aveau obiceiul de a monta o cutie/lada metalica cu dublu scop: pastrarea sculelor si rol de bancheta pentru cei care calatoreau in cabina; inca nu am sesizat la MAZ-uri acest aspect insa nu este exclus ca in viitorul apropiat sa se reia "obiceiul". In ceea ce-l priveste pe 624, in ziua in care am realizat fotografiile am remarcat un scaun pliant rezemat de peretele de langa bancheta soferului. Pentru toate exista un inceput...
Sistemele de aerisire amplasate in bord precum si cel de incalzire sunt functionale.
POZA 1: 624 - cabina soferului, vedere exterioara;
POZA 2: 624 - bordul, vedere exterioara;
POZA 3: 624 - bordul, vedere interioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
271.9 kb |
Vizualizat: |
de 28785 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.84 kb |
Vizualizat: |
de 28785 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186 kb |
Vizualizat: |
de 28785 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 18 Oct 2008 23:08:12 Titlul subiectului: |
99752 |
|
Sistemele de actionare ale usilor manevreaza canatele lent dar sincron. Iluminarea pentru accesul in salon este activa pentru toate cele trei usi. Etansaneitatea este mult mai buna ca la alti colegi de lot.
POZA 1: 624 - usa I, vedere superioara;
POZA 2: 624 - usa I, vedere inferioara;
POZA 3: 624 - usa II, vedere exterioara;
POZA 4: 624 - usa II, vedere superioara;
POZA 5: 624 - usa II, vedere inferioara;
POZA 6: 624 - usa III, vedere exterioara;
POZA 7: 624 - usa III, vedere superioara;
POZA 8: 624 - usa III, vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.81 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.52 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
215.45 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.01 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.49 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
287.84 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.94 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
204.76 kb |
Vizualizat: |
de 28754 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 18 Oct 2008 23:55:35 Titlul subiectului: |
99755 |
|
Continui prezentarea MAZ-urilor cu cel care poseda numarul de inmatriculare GL-52-PMG si caruia ii corespunde numarul de parc 612.
Din punct de vedere tehnic, si acest MAZ isi efectueaza "serviciul" cu constienciozitate: motorul functioneaza ireprosabil, sistemul de franare este prompt iar suspensiile sunt moi. Nici 612 nu este fortat pe trasee; soferii care il conduc dau dovada de profesionalism si pot spune ca se descurca excelent in traficul infernal de la orele de varf. Alaturi de 613, 612 poate fi considerat un autobuz de viteza, care se adapteaza usor conditiilor de trafic fara a deranja confortul pasagerilor.
Profesionalismul soferilor isi spune cuvantul si in ceea ce priveste aspectul exterior al acestui MAZ; aceasta artata ca nou, tablele nu sunt zgaraiate sau deformate. Sistemele de iluminare exterioara, de orientare laterala cat si de balizare sunt functionale integral. Garnitura capacelului de la toba de esapament (amplasata in plan vertical) da semne de uzura, astfel ca la turatii mai mari ale motorului, presiunea gazelor evacuate face ca acel capacel sa sune deranjant peste buza exterioara a tobei de esapament.
POZA 1: 612 - vedere frontala;
POZA 2: 612 - vedere laterala;
POZA 3: 612 - vedere posterioara;
POZA 4: 612 - masca pentru ventilatie motor;
POZA 5: 612 - masca pentru evacuare aer cald de la motor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.4 kb |
Vizualizat: |
de 28750 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.71 kb |
Vizualizat: |
de 28750 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.09 kb |
Vizualizat: |
de 28750 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
254.98 kb |
Vizualizat: |
de 28750 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
313.65 kb |
Vizualizat: |
de 28750 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 00:12:55 Titlul subiectului: |
99756 |
|
Salonul lui 612 se pastreaza in conditii optime pentru transportul pasagerilor; nu am remarcat pana in prezent banchete uzate, panouri marcate de semne de grafitti sau mase plastice zgaraiate. Sistemele de ventilatie si de incalzire a salonului sunt functionale iar iluminatul interior este activ pe ambele ramuri.
Mentionez ca la autobuzele prezentate pana acum - cu exceptia lui 624 - ciocanele pentru spargerea geamurilor in caz de urgenta lipsesc. Nu stiu daca acestea au fost luate de catre mecanicii autobazei sau de calatori.
Elementele de etansaneitate ale lui 612 se dovedesc a fi rezistente si amplasate corespunzator. Totusi, ca si in celelalte cazuri, problemele care strica aspectul interior revin fabricantilor si vizeaza panourile laterale precum si cele de tranzit intre zonele laterale si cea superioara. Constat ca nici plafonul fals nu este confectionat dintr-un material prea rezistent, acesta prezentand deja cateva fisuri fine.
Afisajul interior nu este functional si nici dispozitivul prin care se anunta statiile de pe traseu.
POZA 1: 612 - salonul, vedere frontala;
POZA 2: 612 - salonul, vedere posterioara;
POZA 3: 612 - panoul de afisare digital;
POZA 4: 612 - aspect din zona median-posterioara;
POZA 5: 612 - peretele separator intre cabina si salon;
POZA 6: 612 - aspect dn zona median-frontala;
POZA 7: 612 - spatiu destinat persoanelor cu handicap locomotor;
POZA 8: 612 - plafonul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
191.91 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.32 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.2 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
305.45 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.27 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
298.83 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
325.92 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
324.3 kb |
Vizualizat: |
de 28748 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 00:18:43 Titlul subiectului: |
99757 |
|
Cabina soferului are un aspect simplu dar ingrijit. Am observat ca scaunul soferului este invelit cu o husa protectoare iar podeaua este protejata de mochete cauciucate. De asemenea, sistemele de aerisire existente in bord, precum si de incalzire sunt functionale.
POZA 1: 612 - cabina soferului, vedere exterioara;
POZA 2: 612 - bordul, vedere exterioara;
POZA 3: 612 - bordul, vedere interioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
267.17 kb |
Vizualizat: |
de 28747 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.54 kb |
Vizualizat: |
de 28747 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.01 kb |
Vizualizat: |
de 28747 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 00:29:45 Titlul subiectului: |
99758 |
|
Canatele sunt actionate lent si sincron. Sistemul de iluminare pentru accesul in salon este functional integral. Etansaneitatea canatelor cat si cea extrema, pentru tablele laterale si superioare, este optima. Opritorii si barele de sustinere fixate in canate sunt in pozitiile initiale.
POZA 1: 612 - usa I, vedere superioara;
POZA 2: 612 - usa I, vedere inferioara;
POZA 3: 612 - usa II, vedere exterioara;
POZA 4: 612 - usa II, vedere superioara;
POZA 5: 612 - usa II, vedere inferioara;
POZA 6: 612 - usa III, vedere exterioara;
POZA 7: 612 - usa III, vedere superioara;
POZA 8: 612 - usa III, vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.95 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.67 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
236.16 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.52 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.52 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
217.48 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.73 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
199.1 kb |
Vizualizat: |
de 28746 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 01:50:32 Titlul subiectului: |
99760 |
|
Postarile urmatoare au in prim-plan MAZ-ul cu numarul de inmatriculare GL-55-PMG, caruia ii corespunde numarul de parc 610.
Ca si in prezentarile realizate anterior, comportamentul tehnic al acestui MAZ este ireprosabil iar aspectul exterior nu a suferit pana in prezent incidente. Sistemele de iluminare exterioara, laterala si de balizare sunt functionale integral. Autobuzul este condus cu profesionlism, nu am remarcat fortari in trafic sau manevre eronate care ar putea grabi deteriorarea tehnica sau care ar putea pune in pericol viata pasagerilor. Traseele pe care 610 ruleaza cel mai des sunt 9, 22 si 102.
POZA 1: 610 - vedere frontala;
POZA 2: 610 - vedere laterala;
POZA 3: 610 - vedere posterioara;
POZA 4: 610 - masca pentru aerisire motor;
POZA 5: 610 - masca pentru evacuare aer cald de la motor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166 kb |
Vizualizat: |
de 28741 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.44 kb |
Vizualizat: |
de 28741 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
167.05 kb |
Vizualizat: |
de 28741 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
232.69 kb |
Vizualizat: |
de 28741 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.91 kb |
Vizualizat: |
de 28741 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 02:13:19 Titlul subiectului: |
99761 |
|
Pana in prezent, salonul lui 610 si-a pastrat aspectul ingrijit. Panourile care asigura trecerea intre zonele laterale si zona superioara sunt fixate corespunzator, sistemul de iluminare este functional alternativ (ambele ramuri sau o singura ramura, de preferinta fiind cea dreapta) sistemul de aerisire si cel de incalzire sunt, de asemenea, functionale.
In cazul lui 610, aspectele mai putin placute - din nou imputabile fabricantilor - vizeaza garniturile din salon (sub forma de benzi cauciucate, slab amplasate) cat si panourile laterale, din mase plastice, deformate intr-un grad redus (probabil datorita fixarii).
Avantajele panourilor din mase plastice ar fi ca, in comparatie cu cele din pal presat cu care erau dotate DAC-urile, ROMAN-urile si ROCAR-urile, se deformeaza mult mai putin si in conditii mai dure. Pe de alta parte, acestea sunt casante si subtiri.
Daca ar fi sa citez pe unul dintre soferii de MAZ cu care am discutat recent, "daca baietii de la Minsk ar fi inlocuit macar 50% din elementele plastice ale salonului cu altele metalice, lemnoase, acoperite cu vinilin sau mochetate, functie de scop si amplasament, s-ar fi obtinut un autobuz al naibii de aspectos".
POZA 1: 610 - salonul, vedere frontala;
POZA 2: 610 - salonul, vedere posterioara;
POZA 3: 610 - peretele separator dintre cabina si salon;
POZA 4: 610 - spatiul destinat persoanelor cu handicap locomotor;
POZA 5: 610 - aspect din zona median-posterioara;
POZA 6: 610 - plafonul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.11 kb |
Vizualizat: |
de 28740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.45 kb |
Vizualizat: |
de 28740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.04 kb |
Vizualizat: |
de 28740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
275.23 kb |
Vizualizat: |
de 28740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.51 kb |
Vizualizat: |
de 28740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
179.18 kb |
Vizualizat: |
de 28740 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 02:22:31 Titlul subiectului: |
99762 |
|
Cabina confera un aspect ingrijit, simplu, poate chiar sobru intrucat nu am remarcat semne de "personalizare" a acestui spatiu. Sistemul de aerisire si de incalzire sunt functionale. Am omis sa precizez ca, toate MAZ-urile au geamul lateral de la cabina soferului prevazut cu sistem de dezaburire pe timp friguros. Principalul scop al acestuia este de a asigura vizibilitatea soferului in oglinda laterala. De asemenea, si parbrizul este dotat cu un astfel de dispozitiv.
POZA 1: 610 - usa I si cabina, vedere exterioara;
POZA 2: 610 - cabina, prim-plan;
POZA 3: 610 - bordul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.58 kb |
Vizualizat: |
de 28739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.84 kb |
Vizualizat: |
de 28739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.97 kb |
Vizualizat: |
de 28739 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 02:28:40 Titlul subiectului: |
99763 |
|
Sistemele de actionare ale usilor functioneaza corespunzator, canatele sunt reglate iar elementele de etansaneitate isi indeplinesc scopul. Sistemul de iluminare pentru accesul in salon este functional integral.
POZA 1: 610 - usa I, vedere superioara;
POZA 2: 610 - usa I, vedere inferioara;
POZA 3: 610 - usa II, vedere exterioara;
POZA 4: 610 - usa II, vedere superioara;
POZA 5: 610 - usa II, vedere inferioara;
POZA 6: 610 - usa III, vedere exterioara;
POZA 7: 610 - usa III, vedere superioara;
POZA 8: 610 - usa III, vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.72 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.76 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
220.13 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
159.18 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
179.72 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.76 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.22 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.46 kb |
Vizualizat: |
de 28738 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 08 Noi 2008 22:22:55 Titlul subiectului: |
100788 |
|
Continui prezentarea MAZ-urilor cu cel care are numarul de inmatriculare GL-48-PMG si caruia ii corespunde numarul de parc 609.
Din punct de vedere tehnic, comportamentul lui 609 este ireprosabil. Aspectul exterior nu a fost afectat pana in prezent de incidente din trafic sau imprudente comise de soferi. Sistemul de iluminare exterioara este partial functional (unul dintre indicatorii de pozitie este momentan ars) insa sistemele de iluminare laterala si superioara sunt functionale integral. Din pacate, ca la majoritatea MAZ-urilor, garnitura de protectie a capacelului pentru toba de esapament (amplasament superior) a cedat favorizand astfel producerea unui zgomot metalic rezultat in urma atingerii dintre capacelul respectiv si marginea circulara a tobei. Un alt aspect mai putin placut il constituie tablele laterale, usor ondulate in anumite "puncte de prindere" (in special in zonele superioare si inferioare de fixare a geamurilor). Vina apartine in totalitate producatorilor; consider ca un plus de atentie la anumite imbinari cat si modul de fixare al unor echipamente ar fi dat o cu totul alta imagine unui model de autobuz cu dotari tehnice exceptinale.
La exteriorul lui 609 nu am sesizat geamuri fisurate sau probleme cu afisajul electronic exterior. Raman insa valabile operatiunile clasice:
-inserarea traseului la fiecare capat de linie;
-regimul stand-by;
-dezactivarea afisajului exterior (precum si blocarea perforatoarelor electronice) in momentul in care cheia este scoasa din contact.
Sa vedem un set de poze cu exteriorul MAZ-ului 609:
POZA 1: 609 - vedere frontala (in parcul Transurb);
POZA 2: 609 - vedere frontala (la capatul liniei 102);
POZA 3: 609 - vedere laterala (in parcul Transurb);
POZA 4: 609 - vedere posterioara (in parcul Transurb);
POZA 5: 609 - vedere posterioara (la capatul liniei 102);
POZA 6: 609 - masca sistemului de absorbtie pentru aer;
POZA 7: 609 - masca sistemului de evacuare aer cald.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.71 kb |
Vizualizat: |
de 28582 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.62 kb |
Vizualizat: |
de 28582 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.64 kb |
Vizualizat: |
de 28582 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.2 kb |
Vizualizat: |
de 28582 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.64 kb |
Vizualizat: |
de 28582 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
209.99 kb |
Vizualizat: |
de 28582 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.02 kb |
Vizualizat: |
de 28582 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 08 Noi 2008 22:56:43 Titlul subiectului: |
100790 |
|
Interiorul lui 609 a inceput deja sa fie "personalizat" prin diverse semne de grafitti. Nu este singurul autobuz aflat in aceasta postura: am mai sesizat astfel de exemple negative si la colegii de lot 41-PMG si 46-PMG.
Daca am excepta aceste "simboluri de creativitate distructiva si nejustificata", putem afirma ca interiorul lui 609 se prezinta in conditii optime pentru transportul pasagerilor. Sistemul de incalzire este functional integral, la fel si sistemul de aerisire prevazut cu capace si ventilatoare. Izolatia este buna; nu am sesizat pana in prezent infiltratii in conditii de deplasare pe vreme cu factor de umiditate crescut.
Sistemul de afisare interioara pentru traseu nu este functional, rolul acestuia fiind "preluat" de perforatoarele digitale.
Ca aspect estetic interior, nesincronizarile vizeaza imbinarile panourilor superioare si de trecere (intre zona superioara si zonele laterale) cat si o parte dintre garniturile care asigura etansaneitatea panourilor precum si a altor echipamente care intra in dotarea salonului. Sistemul de iluminare este functional pe ambele ramuri; la capat de linie, din motive de economie (protejarea bateriei) se lasa activa doar o singura ramura (cea dreapta). Mentionez ca aspectele mentionate mai sus, privitoare la modul de asamblare al salonului, sunt imputabile fabricantilor.
609 este unul dintre MAZ-urile conduse cu grija si protejate de soferii sai. Nu am sesizat bruscari sau fortari ale acestui autobuz pe parcursul calatoriilor efectuate. Am apreciat modul in care se prezinta cabina soferului (din pacate nu am reusit sa realizez o poza datorita vizibilitatii scazute): podeaua este protejata cu mocheta de culoare verde, scaunul soferului este protejat cu invelitoare iar langa acesta a fost adaugat un scaunel de dimensiuni reduse, pentru unul dintre pasagerii care calatoresc in cabina, alaturi de sofer.
Un set de poze cu interiorul lui 609:
POZA 1: 609 - salonul, vedere frontala;
POZA 2: 609 - salonul, vedere posterioara;
POZA 3: 609 - peretele separator dintre cabina si salon;
POZA 4: 609 - bordul;
POZA 5: 609 - spatiul destinat persoanelor cu dezabilitati locomotoare;
POZA 6: 609 - aspect din zona median - posterioara;
POZA 7: 609 - partea dreapta a salonului;
POZA 8: 609 - plafonul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.88 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.76 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.14 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.51 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
200.2 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.49 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
239.74 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
296.23 kb |
Vizualizat: |
de 28578 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 08 Noi 2008 22:58:50 Titlul subiectului: |
100791 |
|
iata si doua poze cu semnele de grafitti despre care aminteam anterior. In cea de-a treia poza este redata cabina soferului (vedere exterioara).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.25 kb |
Vizualizat: |
de 28577 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.14 kb |
Vizualizat: |
de 28577 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
192.96 kb |
Vizualizat: |
de 28577 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 08 Noi 2008 23:04:52 Titlul subiectului: |
100792 |
|
Sistemul de actionare al usilor functioneaza corespunzator iar canatele sunt sincronizate astfel incat sa asigure o buna etansaneitate. Sistemul de iluminare aferent celor trei usi este functional integral. Opritoarele care marginesc cursa canatelor sunt in pozitiile initiale.
POZA 1: 609 - usa I vedere superioara;
POZA 2: 609 - usa I vedere inferioara;
POZA 3: 609 - usa II vedere exterioara;
POZA 4: 609 - usa II vedere superioara;
POZA 5: 609 - usa II vedere inferioara;
POZA 6: 609 - usa III vedere exterioara;
POZA 7: 609 - usa III vedere superioara;
POZA 8: 609 - usa III vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.25 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.17 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
195.58 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.13 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.78 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.13 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.09 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.99 kb |
Vizualizat: |
de 28576 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 10 Noi 2008 23:44:31 Titlul subiectului: |
100878 |
|
Din momentul achizitiei si pana in prezent, pe traseele din Galati sunt utilizate frecvent 27 de MAZ-uri din cele 30 achizitionate. Cele trei protejate sunt 620 (GL-74-PMG), 625 (GL-76-PMG) si 629 (GL-61-PMG). Dintre acestea, pe 629 l-am remarcat in ultimele doua saptamani pe traseul 9 iar pe 620, doar de doua ori, in cursul saptamanii curente. Pe 625 nu l-am observat pana in prezent pe vre-unul din traseele detinute de Transurb. Banuiesc ca intarzierea trimiterii celor 3 MAZ-uri in circuitul urban depinde de factori economici. Ele pot fi considerate autobuze "de rezerva" pentru urmatoarele situatii:
-defectarea unuia dintre MAZ-urile active;
-suplinirea unor trasee (necesar de mijloace de transport);
-variatia turelor de repartizare a soferilor.
MAZ-ul cu numarul de inmatriculare GL-74-PMG, caruia ii corespunde numarul de parc 620, pare sa-mi sustina observatiile postate mai sus; din punct de vedere tehnic, 620 are un comportament ireprosabil, aspectul exterior se prezinta "imaculat" si ferit totodata de incidente, anvelopele nu prezinta semnele de uzura superficiala (ca in cazul MAZ-urilor utilizate frecvent) iar interiorul pastreaza inca mirosul tipic de fabrica. De asemenea, sistemele de iluminare exterioara, de iluminare laterala cat si de iluminare de balizare sunt functionale integral. Din pucnt de vedere al repartizarii soferilor, as putea spune ca 620 este pe maini bune; soferii care il conduc sunt oameni cu experienta (pe unul dintre acestia il cunosc din vedere, a lucrat pe unul dintre ROCAR-urile 412 si stiu ca are mare grija de vehiculele pe care le conduce).
Mai jos, cateva poze cu exteriorul lui 620:
POZA 1: 620 - vedere frontala (in autobaza Transurb);
POZA 2: 620 - vedere laterala (capat de linie 102);
POZA 3: 620 - vedere posterioara (in autobaza Transurb);
POZA 4: 620 - vedere posterioara (capat de linie 102);
POZA 5: 620 - masca sistem de aerisire (capat de linie 102);
POZA 6: 620 - masca sistem de evacuare (capat de linie 102).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.87 kb |
Vizualizat: |
de 28506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.91 kb |
Vizualizat: |
de 28506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.91 kb |
Vizualizat: |
de 28506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.77 kb |
Vizualizat: |
de 28506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.47 kb |
Vizualizat: |
de 28506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.42 kb |
Vizualizat: |
de 28506 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 11 Noi 2008 00:05:59 Titlul subiectului: |
100880 |
|
Salonul lui 620 arata ca nou si pana in prezent nu am remarcat semne de uzura cauzate de transportul calatorilor. In plus, elementele de etansaneitate sunt prinse mult mai bine ca la alte MAZ-uri, panourile superioare (de trecere intre plafon si zonele laterale) par amplasate cu mai multa grija de producatori iar cele laterale nu prezinta grad semnificativ de deformare la montaj. Un alt aspect pozitiv il constituie modul de fixare si etansare al geamurilor; prinderea acestora fiind net superioara fata de cele existente la alte MAZ-uri. Sistemul de incalzire cat si cel de anuntare a statiilor ce intra in componenta traseului sunt functionale. Sistemul de aerisire cat si cel de ventilatie sunt functionale iar iluminarea in salon se realizeaza fie pe ambele ramuri, fie pe partea dreapta a sensului de mers, din motive de economie. In plus, pe panourile superioare, in suporturile speciale exista inca ciocanelele pentru spart geamurile in caz de incendiu.
Cabina soferului se prezinta simpla dar intretinuta si curata. Am remarcat totusi cateva elemente "personalizatoare" (cateva bannere minuscule precum si invelitoarea de la scaunul soferului, toate facand referinta la pasiunea pentru fotbal). In timpul sedintei foto nu am remarcat aspecte negative cauzate de pasageri.
POZA 1: 620 - salonul, vedere frontala;
POZA 2: 620 - salonul, vedere posterioara;
POZA 3: 620 - peretele separator intre cabina si salon;
POZA 4: 620 - spatiul pentru persoanele cu dizabilitati locomotoare;
POZA 5: 620 - bordul;
POZA 6: 620 - plafonul cu sistemul de iluminare;
POZA 7: 620 - cabina, vedere exterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.71 kb |
Vizualizat: |
de 28504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
151.19 kb |
Vizualizat: |
de 28504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.2 kb |
Vizualizat: |
de 28504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.18 kb |
Vizualizat: |
de 28504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.85 kb |
Vizualizat: |
de 28504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
313.97 kb |
Vizualizat: |
de 28504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.78 kb |
Vizualizat: |
de 28500 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Mar 11 Noi 2008 00:21:55, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 11 Noi 2008 00:10:58 Titlul subiectului: |
100881 |
|
Sa vedem si alte fotografii relaizate in salonul lui 620:
POZA 1: 620 - aspect din zona stanga a salonului;
POZA 2: 620 - aspect din zona dreapta a salonului;
POZA 3: 620 - vedere din zona mediana a salonului;
POZA 4: 620 - banchete din zona posterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
219.31 kb |
Vizualizat: |
de 28503 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.99 kb |
Vizualizat: |
de 28503 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.94 kb |
Vizualizat: |
de 28503 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.04 kb |
Vizualizat: |
de 28503 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 11 Noi 2008 00:18:52 Titlul subiectului: |
100882 |
|
Sistemul de actionare a usilor dirijeaza canatele intr-o mainera mai energica in comparatie cu cele cu care sunt dotate alte MAZ-uri. Desigur, nu se ajunge la iuteala cu care se actioneaza canatele troleibuzelor ASTRA/IKARUS sau cele ale midibuzelor ISUZU...
Canatele sunt centrate si realizeaza, in momentul inchiderii, o etansaneitate perfecta. De asemenea, in partea superioara, spatiul liber, existent intre canate si tabla superioara este de dimensiuni reduse. Sistemul de iluminare pentru accesul in salon este functional integral.
POZA 1: 620 - usa I, vedere superioara;
POZA 2: 620 - usa I, vedere inferioara;
POZA 3: 620 - usa II, vedere exterioara;
POZA 4: 620 - usa II, vedere superioara;
POZA 5: 620 - usa II, vedere inferioara;
POZA 6: 620 - usa III, vedere exterioara;
POZA 7: 620 - usa III, vedere superioara;
POZA 8: 620 - usa III, vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.5 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.35 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
200.76 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.83 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.82 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.27 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.53 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.52 kb |
Vizualizat: |
de 28501 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 15 Mai 2009 21:43:43 Titlul subiectului: |
110976 |
|
Au trecut aproximativ opt luni de cand autobuzele MAZ au intrat in circuitul urban galatean iar in cazul unora, semnele de deteriorare cauzate de pasageri cat si micile imprundente din trafic, comise de soferii amatori au inceput sa devina tot mai vizibile. Exista insa si exceptii. Si MAZ-ul cu numarul de parc 625 (GL-76-PMG) este una dintre ele...
Pana in prezent, 625 a deservit toate traseele locale destinate MAZ-urilor. A reusit de fiecare data sa scape "teafar" de "armele" calatorilor teribilisti sau iubitori de autografe... La exterior nu a suferit pana in prezent incidente care sa-i afecteze tablele, panourile de vizitare sau elementele sistemelor de iluminare. 625 este unul dintre vehiculele care apar mereu curate si ingrijite pe trasee. Sistemul de afisare exterior este functional integral, la fel si sistemul de iluminare, cel de semnalizare, de orientare laterala cat si cel de balizare.
Am remarcat deja ca o parte din capacele de protectie pentru jenti au inceput sa se desprinda de la unele autobuze - in special la cele care au alcatuit cel de-al doilea lot. 625, desi face parte din lotul din urma, si-a pastrat pana acum aceste capace.
Din punct de vedere tehnic, autobuzul se comporta impecabil. Este unul dintre acele mijloace de transport care nu este fortat sau condus brutal de soferii sai. Sa vedem cateva poze cu exteriorul acestui autobuz. Mentionez ca o parte din poze au fost realizate in cursul unei vizite anterioare la autobaza Transurb.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.74 kb |
Vizualizat: |
de 28120 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.2 kb |
Vizualizat: |
de 28120 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.85 kb |
Vizualizat: |
de 28120 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.37 kb |
Vizualizat: |
de 28120 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
259.29 kb |
Vizualizat: |
de 28120 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 15 Mai 2009 21:55:37 Titlul subiectului: |
110977 |
|
La interior, salonul arata ireprosabil. Podeaua nu prezinta semne de uzura, barele de sustinere sunt toate in pozitiile initiale, nu prezinta zgaraieturi sau joc la suruburile de fixare. Panourile au scapat pana in prezent de semnele de graffiti, la fel si banchetele. Nu am sesizat probleme la sistemul de functionare al validatoarelor si nici la cel de afisaj interior, amplasat deasupra cabinei. Elementele de etansaneitate par mult mai bine amplasate decat la alti colegi de lot ai lui 625. Panourile superioare si cele lateral-superioare sunt fixate corespunzator. De obicei, sistemul de anuntare al statiilor era functional insa nu si in cursul ultimei calatorii pe care am efectuat-o cu acest autobuz. Sistemul de aerisire este functional integral (trape active, geamuri cu deschidere, ventilatoare de curenti). Sistemul de iluminare pentru salon este activ pe ambele ramuri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.89 kb |
Vizualizat: |
de 28118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
397.03 kb |
Vizualizat: |
de 28118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
288.69 kb |
Vizualizat: |
de 28118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.51 kb |
Vizualizat: |
de 28118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
354.03 kb |
Vizualizat: |
de 28118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
383.3 kb |
Vizualizat: |
de 28118 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Vin 15 Mai 2009 22:15:27, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 15 Mai 2009 22:09:33 Titlul subiectului: |
110978 |
|
Si cabina se prezinta intr-o stare ingrijita. Podeaua este prtoejata de cateva mochete groase, cauciucate, scaunul a primit o invelitoare de culoare vernil, geamul cu deschidere, amplasat in partea dreapta a soferului, are autocolant reflectorizant iar cel amplasat in partea de jos a peretelui despartior dintre cabina si salon este acoperit de un autocolant de culoare crem.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.31 kb |
Vizualizat: |
de 28115 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.91 kb |
Vizualizat: |
de 28115 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 15 Mai 2009 22:14:40 Titlul subiectului: |
110980 |
|
Usile sunt actionate intr-o maniera mai lenta ca la alti colegi de lot, fiind de multe ori fortate de calatorii grabiti. Etansaneitatea este buna, inclusiv cea superioara. Sistemul de iluminare pentru accesul in salon este functional integral.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.99 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.22 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.44 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.72 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
198.65 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
179.73 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.4 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
151 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.5 kb |
Vizualizat: |
de 28113 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 26 Noi 2009 11:27:53 Titlul subiectului: |
120587 |
|
A sosit vremea sa prezint un alt autobuz MAZ, si anume cel cu numarul de inmatriculare GL-72-PMG (sau mai pe scurt, 628).
628 face parte din ultimul lot de autobuze livrat la Galati (din totalul de 30 comandate) si este unul dintre preferatele mele. Din punct de vedere tehnic nu a facut nazuri pana in prezent (exceptand cateva mici defectiuni care nu au influentat insa in mod negativ activitatea mijlocului de transport in comun), in plus este menajat si condus cu grija.
Din punct de vedere tehnic autobuzul se comporta ireprosabil iar exterior nu a suferit pana in prezent incidente care sa ii afecteze aspectul, de-altfel ingrijit si mereu curat.
Sistemele de iluminare exterioara sunt functionale integral. 628 si-a pastrat capacele laterale ale semnalizatoarelor cat si cele de protectie la roti (disparute la o parte dintre colegi).
Inainte de a trece la prezentarea in imagini as dori sa felicit pe cei doi soferi care isi efectueaza serviciul pe 628 atat pentru profesionalismul cu care conduc si trateaza acest mijloc de transport cat si pentru respectul si bunul simt de care dovada in relatia cu pasagerii.
Sa vedem acum cateva poze cu exteriorul lui 628:
Poza 1: 628 - vedere laterala;
Poza 2: 628 - vedere frontala;
Poza 3: 628 - vedere posterioara;
Poza 4: 628 - masca sistem absorbtie aer;
Poza 5: 628 - masca sistemului de evacuare aer cald (de la motor).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
242.29 kb |
Vizualizat: |
de 27143 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
217.58 kb |
Vizualizat: |
de 27143 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.39 kb |
Vizualizat: |
de 27143 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
263.09 kb |
Vizualizat: |
de 27143 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
191.5 kb |
Vizualizat: |
de 27143 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 26 Noi 2009 11:49:28 Titlul subiectului: |
120588 |
|
Pana si modul de asamblare pare efectuat cu mai multa grija ca la alte mijloace de transport din lot, atat la exterior cat si la organizarea interiorului.
Spre marea noastra bucurie, banchetele au scapat de intepaturile de briceag sau manjelile de marker. Cel putin pana in prezent... Din pacate, nu aceelasi lucru se poate spune despre canatele usilor sau panourile laterale. Sper insa ca aceste semne sa dispara cat mai repede posibil, e pacat ca oamenii nu stiu sa aprecieze mijloacele de transport in comun si se manifesta in moduri atat de primitive...
In rest, dupa cum spuneam, asamblarea salonului lui 628 pare efectuata cu mai multa rabdare si precizie ca la alte MAZ-uri ale Transurb-ului. Panourile superioare nu prezinta nesincronizari semnificative in locatiile de trecere, echipamentele specifice (difuzoare, ventilatoare, ...) sunt functionale, banchetele nu prezinta joc (la fixari), sistemul de iluminare este activ pe ambele ramuri iar ultima oara cand am calatorit in salonul acestui autobuz, atat afisajul digital de prezentare a statiilor cat si modul sonor de anuntare al acestora erau functionale.
Sa vedem acum si cateva aspecte din salon, prezentate in doua seturi de poze realizate in mod circular:
Primul set:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
277.26 kb |
Vizualizat: |
de 27138 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.11 kb |
Vizualizat: |
de 27138 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
251.87 kb |
Vizualizat: |
de 27138 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.47 kb |
Vizualizat: |
de 27138 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
319.23 kb |
Vizualizat: |
de 27138 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 26 Noi 2009 11:51:03 Titlul subiectului: |
120590 |
|
Al doilea set:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
255.07 kb |
Vizualizat: |
de 27137 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
262.22 kb |
Vizualizat: |
de 27137 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.33 kb |
Vizualizat: |
de 27137 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
266.92 kb |
Vizualizat: |
de 27137 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.3 kb |
Vizualizat: |
de 27137 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
292.87 kb |
Vizualizat: |
de 27137 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|