Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 05 Noi 2008 19:47:09    Titlul subiectului: 100624

Nu e chiar desprins de topic: in anii 1960, troleibuzul de mamaia (habar n-am ce numar avea) era singurul mijloc de transport din tara care era ... cantat. Poate mai sunt forumisti de varsta mea sau mai mari care stiu cantecelul acela, nu mai tin minte cine era interpretul. Daca are cineva "TROLEIBUZUL DE MAMAIA", l-as vrea si eu. De nostalgie ...
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 08 Noi 2008 12:05:41    Titlul subiectului: 100749

Este Trio Grigoriu si este o piesa de inceput de ani 60! se refera probabil la TVurile care alergau pline si cu turisti straini! Superba!mersi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 29 Dec 2008 19:27:41    Titlul subiectului: 103289

Am amintiri foarte frumoase din Constanta in anul 1999 ultimul an in care am vazut eu troleibuze pe linia 41 .Eu zic ca aveau un farmec aparte aceste troleibuze si mias dori sa reapara aceste mijloace de transport in comun.Constanta fara tramvaie este ca agvariul fara pesti.Imi pare rau si de tramvaie cu care m-am plimbat in trecut din pacate nu nu am poze din 1999 dar am vazut ca unii au amintiri din trecut..un lucru foarte bun! Smile
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Vin 16 Ian 2009 20:11:10    Titlul subiectului: 104359

Am tot cautat unde sa pun aceste poze preluate de pe siteul www.amdraci.ro si m-am decis sa le pun aici deoarece ele au ramas amintire primele trei poze sunt cu trei tramvaie care circulau pe fosta linie 100 Cool Cool ,iar in ultimile doua poze sunt doua troleibuze Roman pe linia 41 respectiv traseele de troleibuze din ani 80.


131_127.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.72 kb
 Vizualizat:  de 38866 ori

131_127.jpg



constanza_133_2_1996_08_103.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.91 kb
 Vizualizat:  de 38866 ori

constanza_133_2_1996_08_103.jpg



0-0163-101-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.59 kb
 Vizualizat:  de 38867 ori

0-0163-101-004.jpg



epson495constanza_306.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.38 kb
 Vizualizat:  de 38866 ori

epson495constanza_306.jpg



epson506constanza_107.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.52 kb
 Vizualizat:  de 38866 ori

epson506constanza_107.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 01:51:57    Titlul subiectului: 104469

Inainte de anul 2000, atat liniile 11 cat si 12 erau deservite si de RATC, si de privati. Eu, personal, preferam cursele RATC. In 1998 am remarcat un autobuz cu o cutie de viteze mai deosebita. Este vorba de 8213.
Prima impresie era ca are cutie mecanica; facea pauze intre viteze iar sunetele erau cele specifice cutiei mecanice. Si, totusi, modul in care debreia nu era caracteristic cutiei manuale; motorul se tura cu putin inaintea cuplarii treptei urmatoare. Ori, la cutia macanica e, in general, invers; se cupleaza treapta urmatoare iar pedala de acceleratie e apasata dupa ridicarea celei de ambreiaj.

In anul 2001 am avut ocazia sa calatoresc cu autobuzul 8612 pe una din liniile care treceau prin centru; nu mai stiu daca era 2 sau 5. Ceea ce mi-a atras atentia era musamaua originala; la 15 ani de la fabricatie, autobuzul avea ori musamaua originala, ori una exact ca cea originala. In plus, vehiculul mi-a facut impresia ca era bine intretinut. Nu mai tin minte cam cat de in varsta era soferul. Poate era chiar bunicul lui Alex Cta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Ian/2020
Mesaje: 62
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 22:41:01    Titlul subiectului: 104527

Scuza-ma daca gresesc. Dar soferii de autobuze (ca si cei de camioane) de provenienta romaneasca de multe ori numai apasau ambreiajul pentru a da inferioara. O turau pana sus la multe ture, o lasau sa scada in ture, iar cand turatia motorului ajungea la aceeasi turatie cu cutia de viteze (deci turatia rotilor) intra in viteza foarte usor fara a mai apasa ambreiajul. Acest lucru il poti face si la autoturism. Deci inainte sa dai inferioara turezi motorul, iar in momentul in care cele 2 turatii ale motorului si cutiei se egaleaza intra cu 2 degete in viteza. De ce faceau asta soferii ? Poate era prea terminat ambreiajul ala si numai folosea la nimic. Nu stiu. Pe langa camioane, am vazut pe foarte multi soferi de rabe ca faceau asa. Deci de acolo s-ar putea auzi o turare a motorului, apoi bagatul in viteza. Acum nu stiu daca tu te-ai referit la schimbatul in viteze inferioare sau superioare. Ceea ce am spus eu este valabil la schimbatul in inferioare. La superioare e mai complicat. Si inca odata scuza-ma daca gresesc sau daca am interpretat gresit ce ai spus tu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 00:07:42    Titlul subiectului: 104532

Stiu despre ce zici; am vazut - cu ochii mei - manevra descrisa mai sus, dar nu la Constanta, ci la Cluj; schimbarea vitezelor se poate face si in sus in maniera descrisa. Evident, nu este exclus ca si in municipiul de pe malul Marii Negre sa fi existat o asemenea tehnica de condus, dar, sa nu uitam ca, de regula, la Constanta ajungeau autobuze dintre cele mai bune produse la Autobuzul. Cel putin, pe linia 14 ajungeau fara probleme la 60 km/h

Sunetele scoase de 8213 erau unice pentru generatia din care facea parte; cea a hidramatelor. Un alt autobuz care se remarca - atat pe plan vizual cat si pe plan auditiv a fost 8102; DAC 117 cu doua usi:
-culoare gri cu albastru foarte deschis; ca urmare a decolorarii; autobuzul era "palid"
-stopuri de TV 20
-sunet asemanator unui "rapait", sesizabil in special cand motorul se tura; iar in cazul cutiilor automate era nevoie de turare, mai ales la schimbarea din treapta I in treapta a II-a

Colegi de generatie cu 8102 erau 7912, 7913, 8006, 8205 si 8301. 7912 era vopsit in rosu iar peste podea era pusa o musama care nu am remarcat sa fi fost prinsa cu ceva; ca si cum ar fi stat doar datorita fortei de frecare cu musamaua podelei; si nu era singurul cu un astfel de accesoriu. Cutia de viteze a lui 7912 era automata, dar - asemenea cutiilor romanesti furate - ca tehnologie - dupa cele cehoslovace - aveau hiba la schimbarea din treapta I in a II-a. In cazul lui 7912, problema schimbarii vitezei se rezolva prin ridicarea piciorului de pe acceleratie - asta dupa ce autobuzul luase suficient de mare viteza. De regula, insa, motorul trebuia turat in gol pana ce cutia "binevoia" sa cupleze treapta a II-a. Imediat ce treapta a II-a se cupla, incepea concertul diferentialului si a angrenajelor planetare din butucii rotilor. Teoretic, puntea trebuia sa fie de tip RABA; AB-urile au aparut mai tarziu
Pe 8006 l-am vazut de departe, o singura data in viata, in zona garii. Tot in zona garii l-am vazut - stationand- si pe 8205. Din punctul meu de vedere, acesta se remarca prin coloritul absolut antiestetic, schema de culoare prezenta si pe 8301. Pe acesta l-am vazut urcand pasajul din zona cumpana si pot spune ca era surprinzator de silentios. Asta era in 1996, ori numarul autobuzului indica faptul ca era primul cumparat in 1983, deci anul de fabricatie trebuia sa fie 1982.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Ian/2020
Mesaje: 62
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 13:19:02    Titlul subiectului: 104556

Pana acum cand am citit postul tau, nu am stiut ca primele 2 cifre ale numerelor de parc ale DAC-urilor insemnau anul cumpararii. Chiar ma intrebam de unde au rasarit acele numere asa dezordonate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 00:50:41    Titlul subiectului: 104603

Revenind la amintiri.

8409 a fost, de asemenea, un autobuz pe care l-am vazut o singura data in viata, de departe.

Anul 1986 a insemnat, din cate se pare, un an in care au fost cumparate cel putin 18 autobuze. Tin minte doua din acestea, care pot fi considerate ca "harnice"
-8616
-8618
ambele in schema de culoare gri + dunga albastra, schema obisnuita pentru autobuzele romanesti fabricate in 1986. Poate ca numarul autobuzelor cumparate in 1986 a fost chiar mai mare. Nu trebuie uitate nici:
-8604 (31 CT 7059); acesta beneficia, in 1996, de un sofer obraznic; un individ care te taxa mai putin, dar care nu iti dadea tichetul iar daca il cereai, se enerva. Ceva de genul 1300!!* Ti-am luat 1000!!!. Mai-mai ca nu spunea "Taci din gura"; autobuzul deservea linia 12. Un element care mi-a atras atentia a fost cabina de Ikarus care separa soferul de salon
-8614 (31 CT 7383); titular al liniei 14

Alti ani in care s-au cumparat multe autobuze au fost
-1990; de atunci dateaza seria 90xx, cel pe care l-am remarcat in mod deosebit fiind 9012; uruia (sau, mai bine zis, mieuna) cutia de viteze ceva ingrozitor
-1992. Inafara de 9205** - care era DAC 112 UDM, restul erau DAC-uri 117 UD, de culoare gri; cel mai mare numar de parc pe care mi-l amintesc era 9210; cu 9209 am si calatorit

* = este vorba de tariful perceput pentru distanta cuprinsa intre:
-intersectia DN 39 cu DC 6 (drumul catre Costinesti)
-Constanta (partea de sud a Pietei Garii)
in vara anului 1996

** = Nu am remarcat alt DAC 112 UDM din seria 92xx
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 17 Feb 2009 14:32:30    Titlul subiectului: 106237

Am gasit prin amintiri o vedere veche, o poza luata, cred, din apropierea garii. Acum locul e complet schimbat. Se poate vedea si un troleibuz albastru (TV 2?), o fi chiar vestitul "troleibuz de Mamaia" din cantec !


vedere constanta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.38 kb
 Vizualizat:  de 38477 ori

vedere constanta.jpg



_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Ian/2020
Mesaje: 62
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mie 18 Feb 2009 03:00:02    Titlul subiectului: 106287

Minunata aceasta poza. Da, este din fata Garii. Se vede in ea ca troleibuzele circulau pe Theodor Burada in ambele sensuri. Ar fi extraordinar sa gasim mii de astfel de poze daca s-ar putea. Cata verdeata era pe-atunci...ce goale erau strazile pe-atunci... Trebuie sa fi fost vis sa fi trait pe-atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 18 Feb 2009 14:36:10    Titlul subiectului: 106298

O sa mai caut poze de pe litoral.
Daca imi amintesc bine, Skoda rosie era pe linia 2 (sau 20? dar nu cred ca exista atunci, pentru ca nu se inventasera statiunile de la nord de Mangalia), TV-urile rosii erau pe alte linii exterrioare, mai scurte, parca spre Techirghiol, habar n-am ce numar avea, miroseau ingrozitor a benzina si a namol, probabil, urat de tot, pentru ca era, ca vara la mare, foarte cald). De ... amintiri din copilarie.

Nu pot sa spun exact in ce am e facuta poza. Stampila postei arata data 250769. Cert e ca e dupa schimbarea denumirii partidului din muncitoresc in comunist (vezi lozinca de pe blocul din fata), adica dupa congresul al IX-lea parca, care a fost in 1965.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Ian/2020
Mesaje: 62
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 15 Mar 2009 02:26:40    Titlul subiectului: 107926

Au existat troleibuze Roman, bineinteles, si in Constanta. Au fost troleibuzele cumparate inaintea DAC-urilor 112E si ulterior 117E (aproximativ inainte de 1980). Mai poti gasi poze cu DAC-uri si cu Roman-uri din Constanta la topicul "Troleibuzele din Constanta" de la Judetul Constanta. Din cate stiu, exista poze si cu Roman-urile din Bucuresti.

Tramvaiul din prima poza este V3A-C #148 fabricatie 1987 (daca te uiti pe parbriz se vede intr-un colt o parte din fostul abtibild "148"). La RATC dupa scoaterea liniei de tramvai 100, atunci cand s-au si casat o parte din tramvaie, s-a facut o renumerotare a numerelor de parc (o mare porcarie). Acolo unde este sters scrisesera muncitorii de la RATC cu vopsea albastra 131, deoarece numarul 148 a fost atribuit unui alt tramvai la renumerotare, iar originalul 131 este acum 159. Iar acel original 148 in acea poza arata atat de jalnic pentru ca isi astepta casarea. Cel care a pus poza aici pe forum a sters, bineinteles, acel numar ireal 131 pentru ca, dupa parerea mea, nu trebuie indusi in eroare oamenii care viziteaza acest forum cu acea renumerotare efectiv inutila facuta de RATC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 18:18:22    Titlul subiectului: 113205

Am vazut ilustrata postata de mihaiatanasie, si parca m-as uita tot timpul la ea. Nici un automobil nu se vede, ci doar 6 mijloace de transport in comun, ce mult mi-as dori sa ma intorc inapoi in timp, macar o singura zi! Ce vremuri frumoase au avut parintii nostri! Si cata bataie de joc este azi! Am ajuns sa regret faptul ca nu am aparut mai demult pe lume! Sa fi prins si eu din acele vremuri! Ce e drept am prins, insa eram prea mic, si nu m-am bucurat prea mult de ele. In ultimii ani in Constanta s-au produs multe schimbari in rau. Au fost desfiintate toate liniile de tramvai, chiar si unele de troleibuze, au aparut aceste cotete pe roti, numite microbuze, se exploateaza orice spatiu verde pentru a se construi pe el fel si fel de cladiri, cum s-a intamplat cu Parcul Tabacarie, chiar si acel minunat trenulet pe linie de mocanita care facea inconjurul Lacului Tabacarie, a fost desfiintat, de ce oare caci avea destui calatori! Eu vin numai vara la Constanta dar an de an parca e din ce in ce mai rau! Am si eu o vedere care are foarte mare valoare pentru mine, cu statiunea Mamaia a anilor 60, si vreau sa o postez aici. Se observa cu usurinta cat de aerisita era statiunea si cat de aglomerata este acum! Ma refer la constructii. Poza este facuta din scara de urgenta a Hotelului Parc.


P6290032.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.25 kb
 Vizualizat:  de 37372 ori

P6290032.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 14:17:15    Titlul subiectului: 10691 114810

Ca sa pun si eu sare pe rana: acum 2 saptamani am facut o vizita rapida la Mamaia, pentru a participa (ca spectator, desigur) la competitia de acrobatie aeriana. Nu spun nimic despre cum am circulat pana la intrarea in municipiul Constanta, dar odata intrat pe I.C.BRATIANU m-am ratacit urmand, mai intai, indicatoarele, apoi indicatiile GPS-ului (care a a auzit mai multe injuraturi atunci decat in toata viata lui anterioara)
Am scapat cu cauciucurile intregi dupa ce am traversat o linie de tramvai semidemolata, am indoit scuturile si coloanele vertebrale calcand in cateva gropi mascate de balti (de abia se oprise un potop), am folosit din plin frana de mana pt a porni in panta unui pod, am derapat pe o intindere de noroi, si, iertati-ma, l-am injurat pe dilul Constantei cu multa pofta. Altceva? Mazurile alea uriase, galbene, cateva Higeir-i si ... noroc ca am reusit sa gasesc Mamaia, ca imi inmulteam pacatele de nu mai ieseam in veci din smoala.

Si, cu toate ca l-am injurat, si cu toate ca nu ma pricep si nu ma intereseaza politica, tipul imi place. Mai ales dupa ce a inventat competitiile aeronautice si nautice la Mamaia si dupa ce l-am vazut sarind cu parasuta.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 10:14:20    Titlul subiectului: 114858

Referitor la subiectul topicului, pun si eu o intrebare. Cum arata zona Garii din Constanta ? Era aceeasi jmitocanie ca in zilele noastre ? Taximetristi care se gandeau cm sa te insele mai tare, soferi de microbuze care isi striga ofertele mai ceva ca la aprozar, mai mai ca te iau pe sus in microbuz ? Plus cerstorii de rigoare care sunt masati in zona de plecare a autocarelor/midibuzelor catre Bucuresti.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 11:45:49    Titlul subiectului: 114859

Asta pot sa raspund: ca aspect, e o poza mai sus, o vedere care reprezinta Piata Garii cum era in anii'60. Ca mentalitate: taximetristi care inseala clientii o sa gasesti in toata lumea si in toate timpurile. Deosebirea e ca atunci stateai la coada in fata gari (lor) pana sau iti venea lehamite, sau randul. Erau mult mai putine masini (de obicei Volgi, niste masini sovietice mari, care consumau mult dar erau f comode; mai erau Pobede si Warshawe), iar soferii erau ca niste vanzatori la alimentara in anii '80, adica cei mai importanti. Cersetori? Or fi fost, daca nu confund cu tunelul garii de la Brasov (sunt destul de asemanatoare, iar eu eram copil si mai ales in astea doua gari umblam) parca era unul in tunel, asezat turceste (chiar, parca avea si fes rosu?! nu mai stiu).
MIcrobuze? De unde? era statia de autobuze undeva in dreapta pentru masinile care plecau spre sud (Mangalia), Skode rosii, si tot pe acolo erau si cele de Tekirghiol (TV-uri care trazneau a benzina), Tuzla, ... nu mai stiu. Din ce stiu eu, care am facut o pauza mare in anii 80 - 90, cand era greu de gasit bilet la mare, cam prin 95 parca am vazut microbuze care se pretindeau maxi-taxi, dar erau niste aschimodii de genul WV Transporter, care faceau si naveta spre Mangalia, dar mergeau si in paralel cu minicarul pe Mangalia - Neptun, pline ochi si destul de scumpe.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 23:15:05    Titlul subiectului: 114882

Imaginea garii din Constanta? Pot sa v-o descriu eu, fiindca am fost astazi pe acolo prin zona cu putina treaba.

Mai intai de toate, linii de tramvai abandonate, deposedate total de reteaua de contact electrica, pe a caror terasament din piatra cubica, daca nu esti atent, iti rupi planetarele... Gara a intrat in renovare si atat cat au reusit sa renoveze pana acum (mare parte chiar) arata mult mai bine decat arata acum 11 ani, cand am fost eu ultima oara prin Constanta. Microbuze nu prea sunt (sunt, recunosc, dar nu multe, cateva, in limitele bunului simt) in schimb sunt multe midibuze Isuzu Turquoise si autocare moderne, apartinand unor firme private, care realizeaza curse spre statiunile din sudul Constantei si spre Mamaia. Tuciurii iti dau de stire inca de la departare unde merg: "Techirghioooool" sau "Mangaliaaaaa"... La capete de linie intorc MAZ-uri galbene.

Cum arata gara din Constanta acum 11 ani? Piata garii era plina de DAC-uri articulate (imi amintesc ca m-am urcat intr-un astfel de articulat rosu, ce ducea spre Jupiter) si imi amintesc ca am vazut si un V3A intorcand acolo (era pe linia lui 100 parca)... Eee, ce vremuri... Sad Taximatristi erau si atunci si sunt si acum, numai ca cei de-atunci aveau Dacii 1300 si 1310, iar cei de acu Solenze, Cielo sau Opel... Naravurile sunt la fel insa...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 08:47:58    Titlul subiectului: 114891

Superba poza cu tramvaiul 100 de mai sus. Pentru ca din 1997 mi-am facut mereu concediul la mare afara, Grecia majoritar, n-am mai fost pe litoralul romanesc, asa ca in mintea mea ramane exact Constanta acelor ani, cu DAC-urile de pe liniile 2, 5, 10 si 11....cu 10-le mergeam in fiecare zi la plaja, stateam in gazda la niste prieteni undeva prin Poarta 6, f aproape de calea ferata, o traversam si eram deja la statia de autobuz de dupa o pasarela....incepuse sa se construiasca si linia de tramvai acolo, inteleg ca era 104-le? Oricum, ca pasionat al transportului in comun si al mijloacelor, iubesc Constanta acelor ani cand am cunoscut-o eu (1993-1996), plina de trolee DAC pe bdul Tomis, cu 100, cu 101 si 101barat la ICH Palas, cu 102 si 103 parca (unul din ele mergea la Delfinariu).....uneori parca mi-e teama sa ma intorc in Constanta dupa 13 ani, sa vad cum s-a ales praful de tot....da, poate e totul mai modern si mai asfaltat, dar nu mai sunt tramvaiele, autobuzele, traseele din copilaria mea. 2-ul ce mai supravietuieste din cate am inteles, tot cu Maz-uri.....pacat de 10, de 11....autotaxare, dac-uri galbui, rosii, scurte si articulate.....RIP la toate astea:(
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 11:28:52    Titlul subiectului: 114897

Chiar, constanteni, explicati-mi va rog: am vazut un autobuz care afisa linia 2, dar parca traseul era diferit fata de ce stiam eu din mileniul trecut. Nu mai merge la Mangalia?
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2009 11:34:16    Titlul subiectului: 114898

Din ce stiu eu, 2-ul mergea Gara-Poarta 6, n-avea nicio legatura cu Mangalia.....si acolo erau DAC-uri articulate, parca un traseu 15 imi aduc aminte, oricum vremuri ce nu se vor mai intoarce.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 13:14:05    Titlul subiectului: 115023

Imi permit sa adaug si eu o intamplare referitor la ceea ce a spus quest intr-un mesaj mai sus: Luna trecuta cand ma intorceam de la mare si veneam la Bucuresti, m-am oprit putin in fata garii din Constanta, si ma uitam la soferii de pe autocare si microbuze, care cu nerusinare au parcat exact in fata garii, ca sa acosteze si putinii calatori care mai folosesc trenul pentru a ajunge la Bucuresti. De ce oare, ca autogara se afla la 150 m distanta. Mai au putin si o sa isi bage microbuzele pe sina caii ferate. Si ar face-o daca s-ar putea! Cateva persoane s-au oprit sa intrebe ceva cam cat ar face pana la Bucuresti cu autocarul, nu am auzit prea bine discutia, decat ca la un moment dat, soferul spune ca trenul face 6 ore pana la Bucuresti! Iata ce minciuna folosea pentru a atrage calatorii naivi! Este adevarat ca se lucreaza la linia caii ferate, dar trenul nu face 6 ore, ci aproximativ 4 ore.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 22:47:47    Titlul subiectului: 115049

În partea de sud a Pieței Gării, acolo unde, până în 1999-2000 opreau autobuzele liniilor 10, 11 și 12, își culeg călătorii cărăușii care deservesc traseele aferente liniilor e mai sus. Prin ce metode?
-urlatul; persoana care urlă este, evident, casierul, uneori casierița
-acostarea, valabilă mai ales dacă trece pe acolo o fată / femeie tânără singură; efectiv, casierul îi barează calea și puțin mai are până să o atingă
-turarea motorului și deplasarea, în mod repetat, cu câțiva centimetri; practic, o simulare a plecării care, în mod sigur, nu face bine ambreiajului
deci, niște comportamente care indică mai degrabă un comportament de tip balcanic decât unul aferent unei țări membre UE

În anul 2007, majoritatea firmelor dădeau bilete. Acum, să dea tichete e ceva foarte rar. Îți iau banii (4,50 Eforie Nord-Constanța), dar bilete sunt niște rarități. Cum se face decontul?

O anume firmă care efectuează traseul Constanța-Techirghiol afișează, alături de traseu, și inscripția 11. În amintirea fostei linii RATC care, alături de altele, au căzut victime transportatorilor privați.

Există și un lucru bun; apariția midibuzelor care tind să înlocuiască dubele; midibuze Isuzu Turquoise, cu capacitate de 28 locuri
Citat:
Cum arata gara din Constanta acum 11 ani?
În mod sigur, unul din autobuzele care se integra în peisajul respectiv era 8213. Un DAC 117 cu două uși, dar cu o cutie de viteze mai deosebită; părea automată, dar diferită de cea obișnuită.

Nu trebuie uitat 8612. DAC 117 UD, cu 4 uși, fabricat în 1986. Și nici DAC-urile din seria 92xx, unele dintre acestea deservind linia 10.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
chirila_alex



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Iun/2011
Mesaje: 69
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 23:35:15    Titlul subiectului: 115054

OAB a scris:
Nu trebuie uitat 8612. DAC 117 UD, cu 4 uși, fabricat în 1986.
Eu unul nu voi uita nici o data acest autobuz. Acesta a fost ultimul autobuz pe care l-a condus bucunicul meu pana sa iasa la pensie in '96.

Si cateva data despre acest autobuz:

-A avut numarul 31-CT-7376
-A fost al 12-lea autobuz livrat in 1986 asa cum a zis si OAB.
-Cand a fost livrat nu avea acel perete despartitor intre cabina si salo n,acesta a fost facut ulterior de bunicul si tatal meu.
-Printre putinele autobuze care avea banchete, si nu scaune de lemn.
-Acesta a facut in mare parte Curse Speciale pana prin '95 cand nu s-au mai facut.
-Dupa 1995 acesta a fost numai pe linia 5 pana prin 2002 cand a fost retras din circulatie si bagat in conservare
-Acesta a fost ultimul autobuz Dac 117 din Constanta si casat in 2004.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 07 Aug 2009 09:53:08    Titlul subiectului: 115075

Si daca tot a pomenit mihaiatanasie intr-un mesaj mai sus de Techirghiol, vreau sa postez si eu o ilustrata, foarte veche cu aceasta statiune, care dupa cum vedem cu totii, in ultimii ani se afla intr-o stare de degradare. In vedere se vede in partea dreapta jos un autobuz Skoda, apoi se poate vedea acea punte sau cum sa ii zic, ponton, care se afla peste lacul Techirghiol, chiar cu balustrada, chiar cu stalpi de iluminat, dupa cum stim acum din acel ponton se mai gasesc doar cativa butuci, si interesant, se vad si niste vaporase! Ce vremuri erau in trecut! Daca nu ma insel, linia ferata folosea si la transportul de calatori? Sau numai de marfa? Acum si ea este abandonata!


P8030001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.6 kb
 Vizualizat:  de 36911 ori

P8030001.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Următoare
Pagina 1 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community