Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 12:48:03    Titlul subiectului: 218671

DAC-ul și chiar și Ikarusul, au fost autobuze potrivite mentalității noastre și încă ar corespunde, deoarece românul (oricât s-ar da el de "șmecher") este obișnuit în simplitatea oricărui lucru. Erau mașini care nu cereau prea multe, doar o întreținere minimă, însă ne-a plăcut să fim și moderni astfel că față de ruși, le-am dat demult uitării...

Cam toate cele 3 autobuze de mai sus au fost casate în anul fotografiei, din spusele cuiva.

Interesant dacă ar mai exista DAC-uri ex. RATC prin vreun depozit constănțean, din cele vândute după venirea MAZ-urilor. Dacă ultimul a fost văzut prin 2017...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 13:45:41    Titlul subiectului: 218673

guest a scris:
Deci, cum spuneam, este un paradox, in Constanta era mai multa ecologie in transportul in comun, acum 20-25 de ani, decat acum. Ma rog, noile autobuze dar si MAZ-urile au alt tip de motoare. Probabil si costurile cu mentenanta erau mici la DAC-uri.


Era mult mai ecologic transportul atunci, și majoritatea mijloacelor erau românești. Singura problema legata de ecologie era la autobuzele DAC și Ikarus care dacă ar fi fost întreținute cum trebuie, și li se puneau piesele necesare pentru biodiesel, ar fi devenit cu adevărat mai ecologice. Așa cum le-au făcut, poluau mai puțin în exterior, dar mai mult în interior, intoxicând șoferii și pasagerii.

MAZ-urile erau mai ecologice decat DAC sau IKARUS. Aveau tehnologie mai nouă, dar după 2010 deja făceau tot felul de probleme, iar după 2015, își cereau unele retragerea. In intervalul 2017-2019, toate MAZ-urile 103 pe cutie manuala, cu motor Renault, au fost retrase definitiv din circulație. Majoritatea in decembrie 2018 când au venit Isuzu.

Costurile erau mici la DAC-uri, dar în ultimii lor ani nu li se mai făcea mentenanță. Nici măcar la troleibuze nu se mai făcea mare lucru.

Șoferii din propriile fonduri își luau lichid de parbriz, detergenți pentru curățat podelele, chiar și unele piese pentru mijloacele de transport. Becuri tot ei își cumpărau...

Era un troleu prin depoul de la Delfinariu, care stătea de mult timp pe loc... Prin 2001. Avea jantele ruginite, pana la câteva cauciucuri, era un 117E înalt... Nu știu dacă de dinainte de 1987 sau de după 1990. Și l-am întrebat pe paznic ce știe de el. Mi-a răspuns că din 1997 nu i s-a mai făcut nicio reparație, și că ar avea nevoie de o piesa. Dar nu se dorește nicio investiție... Că vor veni la un moment dat unele noi. Asta in 2001.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 14:00:54    Titlul subiectului: 218674

ADK a scris:
DAC-ul și chiar și Ikarusul, au fost autobuze potrivite mentalității noastre și încă ar corespunde, deoarece românul (oricât s-ar da el de "șmecher") este obișnuit în simplitatea oricărui lucru. Erau mașini care nu cereau prea multe, doar o întreținere minimă, însă ne-a plăcut să fim și moderni astfel că față de ruși, le-am dat demult uitării...


Da, DAC și Ikarus au fost ușor de întreținut, in comparație cu autobuzele noi. La fel și cu mașinile vechi se spune, că se reparau mai simplu decât cele moderne cu multa electronică pe ele.

Problema in Romania din ce observăm, autobuzele moderne au parte de aceeasi întreținere precum DAC-urile sau Ikarus-urile. Mentenanță mai rara sau mai proastă... Las că merge și așa... Daca pe DAC mergea și așa, pe Otokar, Isuzu, Maz, Mercedes, Solaris, BYD etc nu merge și așa... Că senzorii când pica, pica tot autobuzul și toată rețeaua din el în anumite cazuri. Daca nu ii pui AdBlue de calitate, nu îți merge... Daca ii bagi apa in loc de antigel, nu merge bine, și cedează în scurt timp... Daca mergi cu ulei ars nu mai merge ca la DAC-uri... Daca ii pui ulei prost, iarăși nu mai merge bine... DAC-ul le suporta pe toate... Plus suduri aiurea alaturi de melamina improvizată din resturi de parchet și tabla in loc de geamuri sparte... Și la fel, rezistau mai bine la drumuri proaste. Cauciucuri tubeless le mai trebuiau.
DAC-ul (și ca troleu și ca autobuz) era genul de mașină la care mergea orice... Inclusiv la culori... Orice schema se potrivea pe DAC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 14:08:29    Titlul subiectului: 218675

Legat de casări, este foarte posibil ca cele 3 sa fi fost casate chiar în 2002.

Știu că un DAC 112 scund roșu, exact ca cel din poza, era la tăiat în depoul de troleibuze de la Delfinariu chiar în fata la șosea. Împreună cu un troleibuz DAC 117EA scund, roșu. Dar asta se întâmpla în primăvara lui 2003.

Și în acea perioadă au acoperit gardurile depoului cu niste celofane colorate, să nu se vadă din exterior ce se întâmplă înăuntru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 14:42:08    Titlul subiectului: 218676

Ciprian Onea in grupul de Facebook "Transport în comun în Constanța și în lume"

Citat:
Despre troleibuzele articulate care au circulat în Constanța...cu eventualele completări și modificările de rigoare din partea celor care cunosc istoria acestor mijloace de transport public...
DAC 117EA: 166 mașini (numere de parc 408>>>573), după cum urmează:
1981: 15 mașini, numere de parc 408>>>422, schema de culori albastru cu dungă mediană crem(alb).
1982: 25 de mașini, numere de parc 423>>>447, scheme de culori: 423>>>424 albastru cu dungă mediană crem(alb), 425>>>436, galben cu dungă mediană albă, 437>>>447, alb cu fustă albastră și dungi mediane roșii și albastre.
1983: 20 de mașini, numere de parc 448>>>467, alb cu fustă albastră și dungi mediane roșii și albastre.
1984-1986: 45 de mașini, numere de parc 468>>>512, alb cu fustă albastră și dungi mediane roșii și albastre.
1985-1985: 30 de mașini, numere de parc 513>>>542, alb cu elemente roșu/albastru.
1988: 8 mașini "scunde", numere de parc 543>>>550, 543>>>546 crem cu fustă verde, 547>>>550 crem cu fustă albastră.
1989: 5 mașini "scunde", numere de parc 551>>>555, maro(roșu) cu dungă mediană crem.
1990: 18 mașini, numere de parc 556>>>573 crem cu fustă roșie.
DAC 217E: 40 de mașini (numere de parc 574>>>613), după cum urmează:
1991: 10 mașini, numere de parc 574>>>583, crem cu fustă verde.
1992: 15 mașini, numere de parc 583>>>598, crem cu fustă verde, excepția lui 598, care era crem cu fustă roșie, așa mi-l aduc eu aminte...
1993: 7 mașini, numere de parc 599>>>605
1994: 5 mașini, numere de parc 606>>>610
1995: 3 mașini, numere de parc 611>>>613
De menționat că în 2002 au fost trimise la Brașov 16 electronice, iar în 2003 alte 8 electronice, din seria 574>>>613, troleibuze care au circulat foarte bine încă câțiva ani...


Aici avem un inventar al tuturor troleibuzelor DAC articulate care au circulat în Constanța între anii 1981-2003. 22 de ani cu troleibuze articulate la Constanța.

Cu ocazia aceasta, îmi asum câteva erori scrise pe pagina anterioară cu privire la troleibuzele 574, 575, 580 și 581. Sunt fabricate și aduse în 1991, nu in 1992. La fel și la troleul 570, fabricat și adus în 1990, nu în 1991.

Rămăsesem in minte cu situația de la Cluj, in care DAC-uri 117E s-au adus și în 1991, iar 217E după 1992.

La Constanța DAC-uri 117E s-au adus până în 1990, iar 217E din 1991. Schimbarea a fost cu 1 an mai devreme la Constanța decât la Cluj.

Pot fi modificați anii la cele 5 trolee de pe pagina anterioară cu ajutorul unui admin dacă își dorește.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 15:41:17    Titlul subiectului: 218677

Continuam cu troleul DAC 117E 564 la Poarta 1, in anul 1997.
Conform inventarului, troleul era fabricat in 1990.

Putem observa o diferență între DAC 117E înalte fabricate înainte de 1987 și cele înalte fabricate intre 1990-1991.

Cele de dinainte de 1987 aveau elementele electrice de deasupra acoperite de o plasa din fier mai inestetică.

Se pare că scundele și cele de după 1990 nu mai aveau plasa de fier, ci tabla dreapta vopsita, de regulă în culorile troleului.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/16099434210



1997 - CT - 2.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.04 MB
 Vizualizat:  de 489 ori

1997 - CT - 2.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 08:01:42    Titlul subiectului: 218709

O evidentiere a listei de troleibuze articulate, completata cu cele scurte de dupa 1996.

Privind poza cu 564 de mai sus, observam ca in 1997 inca avea schema originala de culoare, crem cu fosta rosie.

DAC 117EA: 166 mașini (numere de parc 408>>>573), după cum urmează:
1981: 15 mașini, numere de parc 408>>>422, schema de culori albastru cu dungă mediană crem(alb).
1982: 25 de mașini, numere de parc 423>>>447, scheme de culori: 423>>>424 albastru cu dungă mediană crem(alb), 425>>>436, galben cu dungă mediană albă, 437>>>447, alb cu fustă albastră și dungi mediane roșii și albastre.
1983: 20 de mașini, numere de parc 448>>>467, alb cu fustă albastră și dungi mediane roșii și albastre.
1984-1984: 45 de mașini, numere de parc 468>>>512, alb cu fustă albastră și dungi mediane roșii și albastre.
1985-1985: 30 de mașini, numere de parc 513>>>542, alb cu elemente roșu/albastru.
1988: 8 mașini "scunde", numere de parc 543>>>550, 543>>>546 crem cu fustă verde, 547>>>550 crem cu fustă albastră.
1989: 5 mașini "scunde", numere de parc 551>>>555, maro(roșu) cu dungă mediană crem.
1990: 18 mașini, numere de parc 556>>>573 crem cu fustă roșie.

DAC 217E: 40 de mașini (numere de parc 574>>>613), după cum urmează:
1991: 10 mașini, numere de parc 574>>>583, crem cu fustă verde.
1992: 15 mașini, numere de parc 583>>>598, crem cu fustă verde, excepția lui 598, care era crem cu fustă roșie, așa mi-l aduc eu aminte...
1993: 7 mașini, numere de parc 599>>>605
1994: 5 mașini, numere de parc 606>>>610
1995: 3 mașini, numere de parc 611>>>613

Rocar 212E: 11 masini (numere de parc 614>>>624), după cum urmează:
1996: 3 masini, numere de parc 614>>>616
1998: 5 masini, numere de parc 617>>>621
1999: 3 masini, numere de parc 622>>>624
Cu mentiunea ca, la un moment dat, 621 si cu 623 au facut schimb de numere unul cu altul.

Rocar 412E De Simon: 15 masini (numere de parc 625>>>639), după cum urmează:
2001: 5 masini, numere de parc 625>>>629, alb cu negru si galben, conform schemei RATB de la acea vreme
2002: 10 masini, numere de parc 630>>>639, alb cu negru si galben, conform schemei RATB de la acea vreme
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 09:09:24    Titlul subiectului: 218710

Al doilea Rocar 212E din Constanta, 615. Era proaspat venit in 1996, anul fotografiei.

Intra in Gara, plin de calatori... Fiind august, in plin sezon, se poate vedea cat de incarcat era.

Fiind nou, l-au pus pe linia 41.

De regula, pe linia 41 intrau cele mai noi masini ale RATC-ului. Si in toamna, o parte din ele erau retrase la Delfinariu in depou pe linia troleibuzelor inactive, din spatele celor scoase la traseu, pentru a le conserva mai bine pentru sezon. Soferii criticau uneori strategia asta, spunand ca daca le retrag pe timpul iernii se strica stand de la inactivitate... Era vorba de unele ROCAR-uri 217E.



1996 - CT - 43.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  680.43 kb
 Vizualizat:  de 408 ori

1996 - CT - 43.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 09:30:28    Titlul subiectului: 218711

Acelasi turist l-a pozat in 1996 si pe 584, Rocar 217E, in Gara, preluand calatorii pentru linia 43. Iarasi, remarcam cat era de incarcat. Si cat de mult au fost exploatate DAC-urile, dar si tramvaiele in oras... Avea ca si altele din generatia lui, casetele din aluminiu pentru reclame. A fost una din tentativele de a mai aduce o imbunatatire DAC-ului, spre a-l mai apropia un pic de Occident. Desi, fata de DAC 117E, Rocar 217E parea un lux. Daca mai echipau modelul si cu niste scaune tapitate, plus niste sisteme mai bune de iluminat si de incalzire, niste bare din aluminiu... Il puteau apropia de FBW-ul anilor '80...

In spate parcarea aceea care in prezent este in reamenanjare, era plina de Dacii 1310. Se distinge si un ARO 244.

Mereu comparam DAC-urile din Cluj cu cele din Constanta. Fiind pasionat, calatoream cu ele in ambele orase si cautam asemanari si deosebiri... Drumuri proaste erau si in Cluj, dar si la Constanta. La Cluj au rezistat mai bine, fiindca nu erau la fel de exploatate ca pe litoral. In plus, la Constanta aveam mediul salin, care contribuia la raspandirea ruginii mai usor... Intretinere se facea bine in ambele orase, doar ca la Constanta in ultimii 2 ani nu s-a mai prea investit in autobuze si in troleele de tip DAC 117E stiind ca vor fi retrase. Cum am mai spus... Saviem-urile de la Cluj s-ar fi potrivit mai bine la Constanta, fiind autobuze perfecte pentru drum intins. Mult m-am intrebat de ce nu au adus si pe litoral cateva... Macar un lot. Sa le puna tot pe linia estivala 41, sa circule concomitent cu troleele. Ar fi creeat un peisaj frumos o combinatie de DAC 212E/217E cu catevaSC10U sau SC10R.

https://transphoto.org/photo/1898035/



1996 - CT - 45.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  748.77 kb
 Vizualizat:  de 403 ori

1996 - CT - 45.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 09:48:56    Titlul subiectului: 218712

Tot la Gara, in acelasi loc, dar in iunie 1997, il vedem pe 533 pe linia 40. Pacat de calitatea pozei. DAC 117E aparent din 1985.

Are o reclama Daewoo, doar ca nu la automobile, ci la masini de spalat.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/16285957042/in/album-72157647333004074/

In spatele tarabelor se vede fosta statie de TAXI, mutata acum paralel cu pozitia troleibuzului. Atunci era mult spatiu in zona Garii, fata de ce e in prezent... Abia daca ai loc sa intri cu masina pe acolo... Bine, sunt destul de multe modificari fata de anii '90...



1997 - CT - 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.14 kb
 Vizualizat:  de 397 ori

1997 - CT - 4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 11:17:40    Titlul subiectului: 218714

In perioada 2002-2003 stiu ca s-au facut cateva reportaje de ramas bun al troleibuzelor pe liniile 40, 42, 43...

Astfel, a fost un fel de acord neoficial intre televiziunea locala de la acea vreme, ziarele locale si compania RATC. Cativa reporteri tineri, putin trecuti de 20 de ani la acea vreme, filmau si fotografiau troleele. In presa au aparut numai 3 fotografii. Dupa mai multi ani de la fotografiere...

Incep cu un troleu articulat scund DAC 117EA. Era proaspat colantat prin 2002. Si asta m-a uimit, ca dupa discutiile cu soferii in care aflasem ca nu se mai face nicio investitie in vechile trolee, sa vad un troleu vechi proaspat vopsit cu reclama pe el.

Vazand fotografia cu 551, mi-am mai clarificat din amintiri. Vazusem troleul pe linia lui 40 din lateral de la o distanta de vreo 25 de metri, dar nu si numarul de parc la acea vreme, in 2002.

https://www.cugetliber.ro/stiri-social-galerie-foto-trebuia-constanta-sa-renunte-la-tramvaie-i-troleibuze-decizia-care-va-afecta-orasul-pentru-multe-generatii-295791



2002 - CT - 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.35 kb
 Vizualizat:  de 385 ori

2002 - CT - 4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 12:08:28    Titlul subiectului: 218716

Citat:
Administrația locală trebuia să înlocuiască șinele și să achiziționeze tramvaie și troleibuze moderne și în niciun caz să renunțe definitiv la acest mijloc de transport public.

De acord cu ce scrie in articol, dar cu ce fonduri ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 12:53:59    Titlul subiectului: 218720

Citez si textul din articol, sa ramana peste ani aici in topic.

Citat:
Toate marile orașe ale lumii încurajează transportul public de călători ecologic. În Constanța însă, în urmă cu 10 ani, s-a luat una dintre cele mai nocive (la propriu) măsuri pentru oraș: eliminarea completă a transportului public electrificat, tramvaiele și troleibuzele fiind înlocuite de zeci de autobuze diesel.

Dacă la început confortul părea unul sporit pentru călători și riveranii de pe liniile de transport, în timp această măsură a demonstrat că a fost una proastă, mai ales pentru aerul irespirabil al orașului.

Administrația locală trebuia să înlocuiască șinele și să achiziționeze tramvaie și troleibuze moderne și în niciun caz să renunțe definitiv la acest mijloc de transport public.


Au fost multe probleme aici, poate fonduri se gaseau, asa cum s-au gasit si in alte orase. Clujul prin 2010 facea santier general cu liniile de tramvai si acum are transport civilizat pe sine.

Asta cu autobuzele a fost o solutie gasita la repezeala. Nu prea voiau sa investeasca in vechile mijloace de transport (ce se puteau moderniza ca lumea, cum a fost cazul tramvaielor din Bucuresti sau a DAC-urilor 117E din Cluj). Nici de santier general nu le venea sa se apuce, cu schimbarea cablurilor si a sinelor... Costau si mai multi bani si le lua mult timp, probabil cativa ani buni, ca sa modernizeze complet liniile de tramvai si de troleibuz... Plus toate soselele cu ocazia asta. Ceea ce ulterior ne-ar fi prins foarte bine.

Asa ca au luat masura cea mai simpla de moment: Autobuzele. Se dorea ceva rapid... sa nu creeze probleme in sezonul estival. Si asta le-a fost cel mai comod.

Initial a fost vorba ca vor sa cumpere Rocar De Simon: 35 de troleibuze si 90 de autobuze. Intentie de a ajuta fabrica Rocar a fost la Constanta, atat din partea conducerii orasului si a RATC-ului, cat si din partea soferilor.
Problema era ca s-au stabilit niste intelegeri pe care Rocar nu le-a putut respecta. Desi trebuiau sa ne livreze 125 de vehicule, ne livrasera numai 10. 10 trolee. Tot amanau termenele. Se comunica foarte greu intre Constanta si Bucuresti pe atunci. Rocar intra in faliment si nimeni nu mai garanta pentru ei... Aveau nevoie de bani pentru materiile prime si pentru plata salariatilor. Dar acumulasera asa de multe datorii, ca nimeni nu mai avea incredere sa le acorde alte imprumuturi. Astfel, nu mai primeau materie prima si nu mai aveau din ce sa faca autobuzele... Intr-un tarziu au ajuns cu greu inca 5 trolee, dar nu erau montate complet... Au venit cu unele piese puse deoparte, prin salonul calatorilor. Soferii si mecanicii din autobaze le-au terminat de montat! In situatia aia era Rocar-ul pe atunci... Bazandu-se pe Rocar, ai nostri nu mai investeau in DAC-uri niciun ban si au inceput sa se strice tot mai multe... Si Constanta ramanea fara transport in comun, asteptand sa vina autobuzele de la Rocar, care inca nici nu se aflau in constructie, ca nu aveau cu ce sa le construiasca... Cam astea erau grijile in 2002 la Constanta... Si atunci s-a luat decizia gasirii unui alt furnizor de autobuze... Asa au dat de MAZ-uri, care au venit mult mai repede... Coincidenta de nume MAZ-Mazare poate fi sau nu intamplatoare. Dar, primarul isi dorea initial o intelegere cu Rocar!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 13:30:41    Titlul subiectului: 218722

Continuand cu pozele din articol...

Poza aceasta cu Rocar-ul 212E a fost facuta de pe treptele magazinului Tomis Mall, langa care se regasea pe atunci si magazinul Altex!

Poza este din primavara lui 2003! A fost un fel de festivitate de retragere a troleelor cu un reportaj final despre ele... Acum nu mai stiu exact luna (martie, aprilie, mai) ... Dar dupa acel reportaj nu au mai circulat mult timp pe 42, 43 si restul... Au ramas numai pe 48 si 48B.

Eram intr-o Dacie Papuc cand se tinea ceremonia asta, depaseam troleul prin stanga, si am vazut aceasta multime de oameni acolo... Troleul asta colantat statea in statie si tinerii aplaudau "Lunga perioada in care troleibuzul a deservit orasul"... Am oprit si eu cateva minute... Am rugat soferul Daciei in care ma aflam sa stam putin... Ca si ora, era undeva pe la amiaza.

https://www.cugetliber.ro/stiri-social-galerie-foto-trebuia-constanta-sa-renunte-la-tramvaie-i-troleibuze-decizia-care-va-afecta-orasul-pentru-multe-generatii-295791



2003 - CT - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.07 kb
 Vizualizat:  de 363 ori

2003 - CT - 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 15:21:18    Titlul subiectului: 1200 218724

Troleibuze in reclame albastre au mai fost inca doua bucati, ROCAR-uri 217E, in reclama la Cuget Liber, ziar local. Acelea doua in valuri, care au ajuns la Brasov si au circulat cu aceeasi reclama pe ele pana la casare, ca aratau mult prea bine ca sa le revopseasca brasovenii...

Probabil cele mai reusite scheme de culoare pe DAC-urile care au circulat la Constanta, total potrivite pentru litoral...

585 - 122 (la Brasov)
599 - 123 (la Brasov)

Pun cate o poza cu cele doua circuland pe strazile din Brasov, in schema cu valuri... Toata Constanta le admira. Si pe urma, tot Brasovul... Bine, in pozele din Brasov erau ceva mai obosite decat la Constanta.

Foto: Transport in comun in Constanta si in lume - Grup de Facebook, plus mai multe alte pagini si forum-uri, unde se regasesc aceste poze.

P.S.: In a doua poza, cea cu 123, in spatele lui este 116 de la Brasov, provenit tot din Constanta, unde a fost 606.



122.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.28 kb
 Vizualizat:  de 346 ori

122.jpg



123.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.33 kb
 Vizualizat:  de 346 ori

123.jpg




Ultima modificare efectuată de către Rocar la Lun 11 Mar 2024 15:32:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 15:28:59    Titlul subiectului: 218725

Tot la Cuget Liber facea reclama si V3A-C-ul din imagine. 159 pe linia 100.
Fotografia tot din articolul celor de la Cuget Liber... Ce coincidenta:)



159.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  184.42 kb
 Vizualizat:  de 342 ori

159.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 15:32:07    Titlul subiectului: 218726

In articolul respectiv il mai gasim si pe DAC-ul 117E cu nr 572, penultimul DAC 117E din Constanta, adus in 1990. In poza, pe linia 48...

Poza probabil tot din 2002 sa fie, dar aici nu pot sa garantez. La fel si cu poza tramvaiului de mai sus... 2002-2003.



572.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  216.58 kb
 Vizualizat:  de 340 ori

572.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2024 15:38:19    Titlul subiectului: 218727

Ultimele poze din articol:
Prima: tramvai 127 pe linia 101 la Gara si in spate un autocar ROCAR 112RDT, de care erau cateva pe atunci...
A doua: Tramvai in reclama Arabesque
A treia: Pe linia 100, undeva in apropierea Casei de Cultura.



127 si Rocar 112RDT.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.57 kb
 Vizualizat:  de 336 ori

127 si Rocar 112RDT.jpg



V3A-C.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  221.36 kb
 Vizualizat:  de 336 ori

V3A-C.jpg



V3A-C - Linia 100.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  231.64 kb
 Vizualizat:  de 336 ori

V3A-C - Linia 100.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 08:13:09    Titlul subiectului: 218733

145 si 163 la Cap de linie Faleza Nord, linia 102, in 1996. Se vede pudra de care vorbeam, aruncata peste petele de ulei dintre sine. De cate ori vad trotuare si peroane sparte si pline de buruieni imi amintesc cat eram de catastrofali la aceste capitole...

Autobuzul acela rosu cred ca e un Volvo. Circula destul de mult prin oras pana prin 2002-2003, ca dupa nu l-am mai vazut. Nu tinea de RATC.

https://www.flickr.com/photos/124502316@N08/16795540717/in/album-72157649374426303/



1996 - CT - 49.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.67 kb
 Vizualizat:  de 289 ori

1996 - CT - 49.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 08:54:49    Titlul subiectului: 218734

154 pe linia 100, in reclama Tuborg. Daciile 1300 si 1310 predominau peste tot. Unele dintre cele din poza au rezistat pana prin 2015. Ma refer mai ales la cele doua Dacii albastre. Le-am vazut ani de zile parcate in zona. Dupa 2015-2016, au disparut.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15663907394/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.66 kb
 Vizualizat:  de 287 ori

1997 - CT - 1.jpg




Ultima modificare efectuată de către Rocar la Mar 12 Mar 2024 09:25:18, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 08:59:43    Titlul subiectului: 218735

Intr-o zona apropiata de Casa de Cultura, pe linia 100, tramvaiul 155 cu reclama Rombat.

Ceva mai special pentru acele vremuri era dubita VW T4.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/16098974130/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  175.26 kb
 Vizualizat:  de 285 ori

1997 - CT - 8.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 09:02:07    Titlul subiectului: 218736

Si 131 in aceeasi zona ca si 154 si 155, pe linia 100. Reclama Daewoo. 1997. Zona din cele 3 poze ar fi intre Casa de Cultura si Trocadero. Alte repere din prezent pot fi Universitatea Andrei Saguna, Liceul Telecom...

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/16286324575/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.55 kb
 Vizualizat:  de 284 ori

1997 - CT - 7.jpg




Ultima modificare efectuată de către Rocar la Mar 12 Mar 2024 10:02:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 09:42:29    Titlul subiectului: 218737

Dupa 20 de ani, amintirile vin mai greu... Cu ajutorul imaginilor am reusit sa readuc aici o parte din aceste amintiri... Momente traite in Constanta, tangente cu transportul in comun si aspecte din acea perioada... Vor ramane consemnate ani de zile in acest jurnal.

Capul de linie de la Satul de Vacanta. 1997. V3A-C 135 (vopsea originala din anii '80) si 152 cu schema Daewoo.

Buruieni peste tot... De multe ori dintre acele buruieni sareau cainii vagabonzi...

Tramvaiele noastre erau si nu prea mai erau ecologice... Adevarat, nu ardeau motorina, insa poluau prin pierderile de ulei, si prin pudra de talc cu care erau imbibate sasiurile lor... De multe ori, mai ales vara, cand trecea tramvaiul, in jurul lui era mult praf alb, de la acea pulbere... Chiar si in interior era uneori o senzatie de prea mult praf, pulbere... Va dati seama ca prin podele se infiltra pudra de talc si in salonul de calatori...

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/16284542021/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.83 kb
 Vizualizat:  de 277 ori

1997 - CT - 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 10:07:21    Titlul subiectului: 218738

La cap de linie la 102. Cu reclama Rombat, vagonul 139. 1997.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15989240702/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.91 kb
 Vizualizat:  de 269 ori

1997 - CT - 13.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 10:30:34    Titlul subiectului: 218739

Aspectul ciudat la orasele romanesti a fost combinatia dintre cladirile istorice, blocurile din perioada socialista, casele vechi din anii '30-'40-'50... La care s-au adaugat dupa 2000 constructii moderne cu exterior de sticla sau tabla, mall-uri, vile... Arhitectura urbana romaneasca este in prezent un amestec de stiluri, de cele mai multe ori, nepotrivite, care te fac sa crezi ca suntem, oarecum, inapoiati, din multe puncte de vedere... La cladirile astea de mule ori neingrijite, se adauga strazi si trotuare la fel de neingrijite, stalpi vechi din beton armat plini de crapaturi...

Problema este ca nu se doreste mai bine de atat, din motive pur ideologice si stupide. Se vrea sa ramanem asa, oarecum... Pe motiv ca suntem o tara in tranzitie... Ca si cum noi, romanii, avem ceva de demonstrat altor tari... Nu ni se da voie sa ne dezvoltam, si problema vine din interior, nu atat din afara, cum se vehiculeaza... Dezvoltarea se face intr-un mod cat se poate de incetinit, punandu-se bete in roate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Următoare
Pagina 11 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community