Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 12:16:42    Titlul subiectului: 218742

Cntinui cu o poza din 2002, pe care am admirat-o foarte multi ani... Este facuta la intersectia dintre Bd. Tomis si Soveja, unde se intalneau liniile de tramvai ale traseului 102 cu liniile troleibuzelor 42 si 43. Frecventam intersectia destul de mult pe atunci.

Se vede si imbinarea liniilor de troleu cu cele de tramvai. Pasajele liniei de tramvai aveau cate doua scobituri prin care treceau liniile de troleibuz. Uneori, mai facea cate o scanteie pantograful pe acolo, sau se intrerupea alimentarea si cadea, tramvaiul ramanand in mijlocul intersectiei. Problema ce se rezolva relativ usor, vatmanul coborand imediat sa ridice pantograful la loc. Era neplacut pentru toata lumea, si contribuia la intarzierea in statii acest fenomen... La trolee le mai sareau captatorii de pe retea cand treceau peste sinele de tramvai, de la vibratie... Ca sinele, asfaltul, piatra cubica... Nu se imbinau cum trebuie si era plin de gropi si denivelari. Si asa se zdruncinau troleele si le mai slabeau articulatiile... Dar asta este, sunt toate ramase in istorie... Principala problema a fost infrastructura, nu atat vechiculele.

Avem doua troleibuze articulate. Un Rocar DAC 217E, galben, 577, din 1991 pe linia 43, si un DAC 117E inalt pe linia 42. 532 este numarul de parc la DAC-ului. Deci este fabricat in anul 1985. Remarcabil ca inca circula in stare atat de buna dupa 17 ani. Chestiunea e ca unele trolee se uzau mai repede, altele mai incet.

In spatele lui 532 este unul din camioanele turcesti vechi din acea perioada care aprovizionau magazinele cu sucuri si apa... Reclamele acelea rosii la Coca-Cola dadeau foarte bine si in timpul sezonului estival. Camioanele se asortau cu DAC-urile, fiind patratoase, vechi, si pline de culori vesele.

Foto de pe mai multe pagini de facebook, precum grupul Transport in comun in Constanta si in lume.



2002 - CT - 5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.14 kb
 Vizualizat:  de 885 ori

2002 - CT - 5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 13:29:52    Titlul subiectului: 218747

Acestea au fost troleibuzele ROCAR DAC 217E vandute la Brasov in anii 2002-2003. Poate le identificam si pe 135 si 137.
24 la numar, 16 in 2002 si 8 in 2003.

Din pacate, nu au fost vandute mai multe, precum cele doua din imaginea de mai sus... Cateva trolee bune au fost pastrate pentru Constanta in eventualitatea in care le vor mai baga pe linia 48, insa nu a fost sa fie... Mergeau date la Brasov si multe alte troleibuze.

116 RATBv - 606 RATC
117 RATBv - 607 RATC
118 RATBv - 608 RATC
119 RATBv - 603 RATC
120 RATBv - 605 RATC
121 RATBv - 609 RATC
122 RATBv - 585 RATC
123 RATBv - 599 RATC
124 RATBv - 579 RATC
125 RATBv - 604 RATC
126 RATBv - 582 RATC
127 RATBv - 611 RATC
128 RATBv - 581 RATC
129 RATBv - 596 RATC
130 RATBv - 592 RATC
131 RATBv - 586 RATC
132 RATBv - 612 RATC
133 RATBv - 601 RATC
134 RATBv - 613 RATC
135 RATBv -
136 RATBv - 610 RATC
137 RATBv -
138 RATBv - 595 RATC
139 RATBv - 590 RATC
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 13:35:43    Titlul subiectului: 218748

154 pe linia 100 intrand in statie la Satul de vacanta. 1997.
Reclama la Tuborg era ceva mai inchisa la culoare decat reclamele de pe troleibuzele 051 si 056 de la Cluj... Acolo era o nuanta mai deschisa de verde.
Aici vedem clar ca reteaua era in valuri, cablurile care tineau firele de contact nefiind suficient de intinse.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/16098797378/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.18 kb
 Vizualizat:  de 873 ori

1997 - CT - 3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 13:43:42    Titlul subiectului: 218749

165 pe linia 102 intr-un cadru foarte bun... Pe Soveja, mergand dinspre Delfinariu inspre Bulevard.

Daca ne uitam cu atentie in dreapta, vedem un troleibuz DAC 117E... Alb cu albastru...

Acolo, dupa gard, se afla depoul de troleibuze despre care am tot vorbit... In prezent, merg acolo aproape zilnic, ca si atunci in anii 2000. Doar ca acum merg la Lidl pentru cumparaturi, nu la troleibuze:)

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15802638660/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.1 kb
 Vizualizat:  de 868 ori

1997 - CT - 10.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 14:01:22    Titlul subiectului: 218750

Acolo in coltul pe care l-am evidentiat, in depoul de troleibuze, spre strada, stateau parcate autocarele Scania Gabor 113 ale firmei Metropolitan. Prin 2001-2003... Aveau o conventie cu RATC-ul sa gareze autocarele acolo. Erau, oarecum, mascate de copaci... Autocarele erau destul de vechi, nu aveau geam in spate, la luneta. Erau vopsite in alb cu dungi albastre sau rosii. Dupa 2010 au cam disparut din oras. Imi amintesc ca faceau ceva zgomot autocarele respective, mai scoteau si fum uneori, spre finalul vietii avand si rugina. Erau destul de comfortabile la interior.

Uneori soferii de pe Scania nu se intelegeau cu cei din RATC in legatura cu deschiderea portii dinspre Soveja. Si ieseau pe poarta dinspre Chiliei cu autocarele.

Nu stiu daca nu cumva anumite reparatii la Scania (tabla sau vopsea) se faceau la RATC, impreuna cu troleibuzele... Era un vopsitor foarte prietenos la RATC acolo la troleibuze... Ii placea mult activitatea...

Alte poze cu Scaniile aici:

http://transport-in-comun.ro/constanta/autobuze/gabor/gabor.html



1997 - CT - 10 - Copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.54 kb
 Vizualizat:  de 864 ori

1997 - CT - 10 - Copy.jpg



2008 - CT - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.21 kb
 Vizualizat:  de 864 ori

2008 - CT - 1.jpg



2007 - CT - 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.36 kb
 Vizualizat:  de 863 ori

2007 - CT - 4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 14:49:42    Titlul subiectului: 218751

Aspecte ale liniei 101...

Pe Aurel Vlaicu, dupa coborarea podului inspre CET... Pod transformat ulterior anului 2008 pentru traficul rutier... Recent l-am traversat cu masina. Ofera o senzatie placuta in curba.

V3A-C 108 in culorile anilor '80. 1997.

Alt aspect: Plopii aceia inalti au fost plantati prin anii '70 in toata Constanta... Unii mai exista si acum... Multi au fost taiati (dupa 2010) sau doborati de furtuni... Nu le mai rezista radacinile la greutatea aia cand incep furtunile... Soiul de plop care face puf a fost inlaturat din oras ca faceau mizerie si se innecau oamenii de la puf... I-au cam lasat pe cei care nu fac puf.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15355814233/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 18.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.47 kb
 Vizualizat:  de 852 ori

1997 - CT - 18.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 14:58:57    Titlul subiectului: 218752

Aici 138 coborand pe al doilea pod al liniei 101, de pe Aurel Vlaicu pe Sos. Mangaliei. Pod ce l-am mai vazut si in postarile anterioare.

Dedesubt se vede frumos un remorcher Roman verde cu o remorca suplimentara... Erau multe variante de camioane Roman prin oras pe atunci...

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15949674456/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.57 kb
 Vizualizat:  de 847 ori

1997 - CT - 16.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 15:02:52    Titlul subiectului: 218753

Tot pe 101, dar pe Sos. Cumpenei. Arata foarte diferit fata de cum e in prezent.
Vagonul 137 alaturi de Ford Transit Mk2, ARO 244, si mai multe camioane Roman, care umpleau orasul pana prin 2005. Sunt si in prezent cateva, dar mai putine.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15788047528/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 17.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.77 kb
 Vizualizat:  de 845 ori

1997 - CT - 17.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 15:07:10    Titlul subiectului: 218754

Tot linia 101, dar in 2007 de data asta, pe Aurel Vlaicu, inspre capul de linie de la Satul de Vacanta.

Vagonul 165 vopsit in schema RATB, ca majoritatea V3A-urilor dupa 2000.

Langa un autobuz DAC 112UDM, CT-03-DXV, pe linia 1. Tot in schema RATB.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15789424209/in/album-72157647333004074/



2007 - CT - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.69 kb
 Vizualizat:  de 844 ori

2007 - CT - 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 15:40:48    Titlul subiectului: 218758

Inapoi in 1997.

Linia 100, intra in Gara, intersectia cu Santierul Naval Constanta, ce am mai vazut-o in postarile trecute.

152 vopsit in reclama Daewoo.

La semafor multe Dacii 1310 de toate generatiile, un VW T3 si un TV. Rocar TV erau ceva mai mari decat VW Transporter.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/16286328265/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.17 kb
 Vizualizat:  de 837 ori

1997 - CT - 9.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 15:45:14    Titlul subiectului: 218759

Urmeaza si linia 104. Fiind mai noua, sinele erau mai de calitate si mai putin uzate. Mergea paralel cu calea ferata.

V3A-C 175 avand in spate o Dacie 1310 CN1 galbena si un Oltcit frumos albastru.

Vederea e placuta de pe pod, cu plopii verzi in departare.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15790084147/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.08 kb
 Vizualizat:  de 836 ori

1997 - CT - 15.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 15:47:23    Titlul subiectului: 218760

Il mai avem si pe 108 pe linia 104... Deasupra observam Podul de la Butelii, pe care trecea si trece si in prezent linia 102. Doar ca atunci 102 era deservita de tramvaie.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15353519044/in/album-72157647333004074/



1997 - CT - 14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.31 kb
 Vizualizat:  de 834 ori

1997 - CT - 14.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 15:54:08    Titlul subiectului: 218761

Linia 101 la Gara in 2007, aproape de finalul tramvaielor constantene. Vagonul 173, alaturi de unul din multele autocare Mercedes din oras... Nu apartineau de RATC, ci de privati. Au circulat in paralel cu Scaniile cativa ani, pe urma, dupa retragerea Scaniilor prin 2010, au fost majoritatea timpului pe metropolitane. Le-am vazut pana prin 2016-2017. Am calatorit si cu aceste autocare, faceau o impresie buna, fiind ceva mai noi decat cele de la Scania.

Alaturi pe stanga un VW T3 portocaliu.

https://www.flickr.com/photos/88754906@N06/15973450611/in/album-72157647333004074/



2007 - CT - 6.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.55 kb
 Vizualizat:  de 829 ori

2007 - CT - 6.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 13 Mar 2024 13:39:13    Titlul subiectului: 218767

Un mic off-topic: T3-ul ăla încă există (sau cel puțin sunt în mare parte convins că este aceeași mașină). Very Happy


IMG-20230504-WA0021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  242.67 kb
 Vizualizat:  de 791 ori

IMG-20230504-WA0021.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2024 15:29:33    Titlul subiectului: 218774

ADK a scris:
Un mic off-topic: T3-ul ăla încă există (sau cel puțin sunt în mare parte convins că este aceeași mașină). Very Happy


Este foarte posibil sa fie aceeasi dubita. Daca o vad, am sa scriu intr-un mesaj.
Daca in cei 16 ani (2007-2023) nu a mai fost deloc vopsita, atunci se explica exfolierea si modificarea culorii...

VW Transporter T3 este un model istoric deja, au fost multe in Romania, in diferite configurari... Multivan, Caravelle, Camper, camioneta cu cabina simpla sau cabina dubla, dube de marfa, autorulote etc.

In general au motoare mici (sub 2 litri) si sunt destul de incete, dar si-au facut treaba la vremea lor, cele ramase fiind deja destinate pasionatilor si colectionarilor.

Din proprie experienta pot spune ca sunt greu de parcat (neavand servo), mai greu de urnit prin traficul modern (nu prea te incadrezi usor de pe o banda pe alta, ca sunt masini mai usor de condus care nu stau dupa tine pana te misti:) ), insa au suspensie foarte buna care te face sa nu simti mare lucru pe un drum mai prost.

Comparativ cu dubele romanesti TV, sunt ceva mai micute. Si la roti, si la dimensiuni per total, si la motorizari... TV-urile aveau in general motoare de peste 3 litri, ceea ce le-a cam facut sa dispara din peisaj destul de usor, din pricina impozitelor insuportabil de mari la motoarele de peste 2 litri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2024 15:35:37    Titlul subiectului: 218775

Pun si o poza de la Capitol din 1990, cu un troleibuz DAC 117EA scund, din 1988, care tocmai trecuse de intersectia Bd Tomis cu Bd Mamaia... Acolo am vazut eu in 2003 ultimul Rocar 217E in Constanta...

Mai in spate vedem un DAC 117E inalt, pe linia lui 40.

Taxi: Dacia 1310 cu ochelari grosi, destul de noua.

https://www.facebook.com/share/p/ZqVtC1aDQMHGRYSS/

Poza lui David Hadaller, un mare iubitor occidental al Romaniei din perioada aia...



1990 - CT - 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.56 kb
 Vizualizat:  de 720 ori

1990 - CT - 3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 15 Mar 2024 13:01:31    Titlul subiectului: 218787

Daca ne uitam la poza de mai sus, vedem ca troleul scund dupa doi ani de utilizare arata ca dupa vreo 15... Calitatea scundelor a fost mai proasta decat a DAC-urilor mai inalte. Era perioada economiilor la nivel national si asta s-a resimtit in toate domeniile.
La DAC, pe langa faptul ca l-au taiat si l-au uratit facandu-l mai mic, au mai si pus materiale mai proaste.

Continui cu o poza din 1992 de la capul de linie al tramvaiului 102, din Faleza Nord. Aparent sunt vreo 4 tramvaie. Toate in culorile originale.

Se disting 103 si 145... 103 era din 1984, avea 8 ani, iar 145 era din 1987, avand 5 ani la momentul fotografierii.
Se observa ca 103 este mai degradat decat 145.

https://transphoto.org/photo/800025/



1992 - CT - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.53 kb
 Vizualizat:  de 663 ori

1992 - CT - 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 15 Mar 2024 13:17:33    Titlul subiectului: 218788

Daca am facut o lista cu troleibuzele constantene venite dupa 1981, voi face si lista cu tramvaiele.

Am avut 75 V3A-C si 15 Tatra KT4D. Plus tramvaiul plug.
Total de 90 de tramvaie + tramvaiul utilitar = 91.

Dintre V3A-C-uri, vreo 37 de bucati s-au casat pana in 2008. S-au casat atunci cand s-au desfiintat liniile 100, 103, 104, 105... Acum nu stiu exact in ce ani, as dori sa facem o lista concreta cu fiecare tramvai/troleu/autobuz (data sosirii si data casarii). O vom realiza noi in timp.
Un alt aspect: Dupa casarile V3A-urilor, s-au facut renumerotari. Si se cam pierde urma tramvaielor...

V3A-C: Anii in care au sosit si in care au inceput sa circule coincid cu anii de fabricatie.

1984 101–110
1985 111–140
1986 141
1987 142–170
1990 171–175

Cele 75 de bucati au fost fabricate intre anii 1984 si 1990.

Tatra KT4D: Anii in care au fost aduse nu coincid cu anii de fabricatie, fiind SH din Praga.


8 bucati aduse in 1999 - Toate functionale (176 - 183)
8 bucati aduse in 2000 - Din care 7 functionale (184 - 190) + unul pentru piese de rezerva care nu a circulat niciodata si nici nu a fost numerotat.

Cele 16 bucati au fost fabricate intre anii 1975 si 1980.

Tramvaiul plug a fost fabricat si adus in 1984 tot la URAC, impreuna cu V3A-urile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 23 Mar 2024 15:06:23    Titlul subiectului: 218851

O alta amintire din 2003, de când stăteam la povesti cu cei de la garajul de troleibuze... Aveam o relație de simpatie între noi, mă știau destul de bine, fiindcă stăteam zi de zi pe acolo.
Stand de vorba cu șoferii și gardianul, apare și unul dintre șefii autobazei...

L-am rugat personal să nu caseze toate DAC-urile, și să mai păstreze cate unul din fiecare model. Mi-a răspuns că așa va face... Că va pastra 4 articulate: un autobuz 117 ud, un troleu 117E, un troleu 117EA scund și un troleu 217E din cele care nu pleacă la Brașov.

Se pare că s-au ținut de cuvânt. La Delfinariu a rămas un troleu DAC 117E alb cu fusta roșie ani de zile pe post de magazie, și îl vedeam mereu printre MAZ-urile parcate pe acolo. Am vorbit despre el în paginile 4 și 5 ale topicului. Se pare că era vorba despre troleul 477.
La garajul din CET, lângă depoul de tramvaie, actualmente singurul lor garaj, au stat ani buni după valul casărilor din 2003-2004, câteva DAC-uri articulate. Le vedeam din depărtare când treceam pe acolo. Nu știam exact cate sunt la număr și din ce model. Însă am descoperit poza aceasta din satelit pe forum, în pagina cu locații ale RATC-ului. Este datată cu 10 februarie 2008. Vedem autobuze MAZ 103, și DAC 112. Mai vedem în partea din stânga niste autobuze mai lungi, 4 bucăți... Acelea sunt DAC-urile articulate pe care le-au păstrat ani buni... Observ că 3 dintre ele sunt troleibuze că au cutiile de rezistente pe deasupra lor. Al patrulea nu are componente de troleibuz, deci este un autobuz DAC 117 ud.

Pe lângă gard mai stăteau și autobuze scurte, DAC 112udm. Sunt cele retrase prin 2007-2008. Mai la stânga avem depoul de tramvaie cu V3A.



IMG-20240322-WA0011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  308.25 kb
 Vizualizat:  de 430 ori

IMG-20240322-WA0011.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 23 Mar 2024 15:25:25    Titlul subiectului: 218852

In poza din 18 aprilie 2008 mai observăm niste detalii din același loc...
Cele 4 articulate nu mai sunt, iar din cele 9 DAC-uri 112 udm retrase la gard, mai era numai unul singur.

Sus se vad multe bucăți împrăștiate pe asfaltul depoului, plus un nor mai gros de fum...

Eu tind sa cred că atunci ardeau cauciucurile DAC-urilor pe care tocmai le-au casat...
4 articulate și 8 scurte.
Iar bucățile alea erau fieratanii din DAC-urile casate.
Deci, concret, casarea acelor DAC-uri s-a produs in lunile martie și aprilie ale anului 2008.



IMG-20240322-WA0012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.23 kb
 Vizualizat:  de 425 ori

IMG-20240322-WA0012.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 02:47:04    Titlul subiectului: 218857

Casările masive s-au produs în 2003...
Că au fost casate unele DAC-uri și în 2004, asta este adevărat... La cat de multe erau, le-a luat ceva sa le taie pe toate...

Șeful autobazei 2 de la Delfinariu spunea prin primăvara lui 2003 că tot ce tine de autobaza lui trebuie casat, pentru a face loc noilor autobuze... "Indiferent daca sunt funcționale sau nu, toate DAC-urile de la Delfinariu se vor casa... Mai puțin cele care pleacă la Brașov." La Delfinariu erau garate troleibuzele liniilor 40, 41, 42 și 43. Ele mai erau active prin 2002.

Deci cele 3 troleibuze articulate păstrate la CET, autobaza 1, au fost de pe liniile 48, 48B și 49. Care erau garate la garajul de troleibuze de sub Podul de Butelii, de pe Brătianu.
In poza din satelit de pe 10.feb.2008 se observă, de sus în jos, următoarele DAC-URI:
Dac 117 E înalt, Dac 117 EA scund, Dac 117 E înalt și Dac 117 UD înalt.
In loc de un 217 E au păstrat un 117 E. Posibil ca din cele două DAC-uri 117E înalte, unul să fi fost fabricat înainte de 1987, iar altul în 1990. Că așa era vorba, să se păstreze și de dinainte de '90, dar și de după '90...
Cele 4 articulate au supraviețuit până în 2008. Nu au mai ieșit niciodată la traseu din 2003 pana în 2008. Deci, se intenționa înființarea unui mic muzeu RATC initial... Și toate astea, la insistențele șoferilor, la insistențele mele, precum și ale cetățenilor pasionați...
E adevărat că după 2003, relațiile s-au mai răcit cu RATC-ul... Unii șoferi de pe troleibuzele DAC și-au dat demisia în semn de protest pentru scoaterea troleibuzelor din circulație. Au fost extrem de supărați.

Tot la acea discuție din primăvara lui 2003 am aflat că un DAC 117UD din 1979 ce avea cutie hidramata a fost casat aiurea în 1998, pentru că avea plăcuțele de frână uzate, și nu au mai vrut să le schimbe... Motiv stupid, bineînțeles. Acele consumabile se puteau schimba... Șoferii se plângeau de autobuzele DAC 117UD fabricate după 1990 că aveau cutie manuala și erau mult mai prost făcute decât primele DAC-uri 117 UD din anii 1979-1982... Multe dintre primele autobuze erau hidramate... Șoferul revoltat de casarea DAC-ului hidramat susținea că acel exemplar din 1979 ar fi trebuit păstrat pentru muzeu, nu un DAC din 1992....

Important e că s-au păstrat până în 2008. Intenție a fost... De ce nu le-au păstrat și după, iarăși nu știu... Mereu la casări se invocă motivul spațiului insuficient din depouri...
In 2007 veniseră in plus autobuzele Volvo etajate...
In 2008 prin octombrie mai veneau 60 de autobuze MAZ... Din care 50 MAZ 107, lungi de 15 metri... Deci aveau nevoie de spatiu prin depouri... De aici mai pot deduce motivul casării ultimelor DAC-URI articulate.... Dar, daca ar fi vrut să le păstreze, găseau ei o soluție...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 09:19:57    Titlul subiectului: 218858

Citat:
In poza din satelit de pe 10.feb.2008 se observă, de sus în jos, următoarele DAC-URI:
Dac 117 E înalt, Dac 117 EA scund, Dac 117 E înalt și Dac 117 UD înalt

Totuși, n-am reușit să găsesc vreo fotografie cu vreunul, judecând anul destul de cunoscut pentru apariția fotografiilor... Confused

Motivul înființării unui muzeu (sau cum să nu-l înființezi) a fost prin mai multe părți, precum și casările făcute aiurea, lucru ce mă supără până și în ziua de astăzi (inclusiv cu vehicule mai moderne).

Totuși, ce relație exista între RATC și RATBv de le-au vândut lor autobuze și troleibuze prin anii 2000? Și cum de Brașov mai cumpăra DAC-uri chiar și prin anii ăia, mai ales la mâna a doua, când locul era considerat de "pretenții" încă demult...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 09:41:29    Titlul subiectului: 218859

In 2003, s-au mai retras si cateva trolee Rocar 212E, dintre primele aduse. Din 11 bucati, au mai ramas in circulatie numai 5, pana prin 2010, la desfiintarea liniilor 48 si 48B de troleibuz si inlocuirea acestora cu autobuze. Nu dupa mult timp de la retragerea troleelor articulate, au fost retrase si cele 6 trolee de tip 212E.
Printre cele retrase era unul cu o goarna extrem de puternica, de ma speria si pe mine... Suna mai rau decat vechile DAC-uri 117E de dinainte de 1990...
Nu mai stiu exact numarul de parc al acestuia, dar din spusele lui OAB ar fi vorba despre troleul 616.

Paradoxal, au taiat tot ce era la Delfinariu din motive de spatiu, insa cele de la Delfinariu erau cele mai bune trolee, o parte dintre acestea fiind destinate liniei estivale 41. Unele exemplare circulau strict in sezon. Ca problema generala prin depourile constantene, noaptea ies din pamant sobolani si rod cablurile autobuzelor/troleibuzelor... Este o chestiune a zonei noastre. Si sunt unii sobolani de dimensiuni mari, mai mari ca pisicile de exemplu. Nu pot sa ma exprim si despre alte zone ale tarii in privinta asta. Treaba e ca acele troleibuze care stateau nemiscate din septembrie pana in mai, in conservare pentru sezonul estival, aveau cele mai mari daune la instalatia electrica, din cauza sobolanilor. Si, implicit, trebuiau reparate inainte de inceperea sezonului. La fel au patit si autobuzele electrice BYD in urma cu 2 ani, in 2022... Au stat 6-8 luni in depou, pana sa le bage in circulatie, si sobolanii le-au ros cablurile la unele dintre ele.

O alta problema cauzata de sobolani, dar de sobolanii mai mici de data asta... Se strecurau in tramvaiele articulate prin zona burdufului (la V3A si Tatra KT4D) si patrundeau in salonul calatorilor. La fel si in cazul DAC-urilor articulate. Inca un motiv in plus de a le scoate cat mai repede din circulatie... De atunci, in Constanta nu s-au mai adus vechicule articulate, in primul rand din acest motiv. Soferii cam faceau deratizare in articulate in fiecare dimineata sa se asigure ca nu vor fi calatorii atacati de rozatoare.

Am vrut intr-o dimineata sa intru in articulatele din depou, sa le vad mai bine interiorul, din pasiune. Insa soferii nu mi-au dat voie, ca nu le verificasera inca de sobolani. Au vrut mai intai sa intre ei cu maturile sa se asigure ca nu este nimic in interior... Amintiri din trecut... Rozatoarelor le placea sa roada cauciucul din zona burdufului, unele trolee capatand gauri in burduf...

Ma repet, probabil in alte zone ale tarii nu activeaza la fel de tare ca aici. Pe strada nu sunt probleme sau in parcuri, daca veniti ca turisti va asigur ca nu veti fi atacati. Rozatoarelor le plac fiarele vechi, depourile de autobuze, depozitele etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 10:28:54    Titlul subiectului: 218860

Incerc sa iti raspund cat mai bine la intrebari.

ADK a scris:
Citat:
In poza din satelit de pe 10.feb.2008 se observă, de sus în jos, următoarele DAC-URI:
Dac 117 E înalt, Dac 117 EA scund, Dac 117 E înalt și Dac 117 UD înalt

Totuși, n-am reușit să găsesc vreo fotografie cu vreunul, judecând anul destul de cunoscut pentru apariția fotografiilor... Confused


Nici eu nu am gasit fotografii cu articulatele pastrate pana in 2008. La autobaza din CET, situata langa depoul de tramvaie, nu se putea patrunde sub nicio forma... Daca la autobaza 2 de la Delfinariu imi facusem ceva relatii, la CET era aproape imposibil sa interactionez cu oamenii... Deci nu stiu ce numere de parc aveau acele 4 DAC-uri articulate. Stiu ca le-am vazut vag din departare cand treceam pe langa depou... Dar cam atat. Daca nici eu nu puteam patrunde in depou, probabil ca nici alti pasionati nu au reusit. Posibil ca cei care lucrau acolo sa aiba ceva fotografii cu ele. Si mai este posibil sa mai gasim in timp fotografii mai bune din satelit din acea vreme.

Va mai dau un detaliu al acelor ani... Mai ales perioada 2002-2004 din Constanta... Era dezastru... Se fura fier vechi la greu. Plus motorina. Se fura si acum, dar nu la nivelul anilor 2000... Bine, de furat se fura prin toata tara. Pot sa va spun ca in Portul Turistic Tomis de langa Cazinou, erau zeci de vapoare de toate dimensiunile in 2003-2004... Din fosta flota comerciala a Romaniei, pusa pe butuci in anul 1998. Vreau sa va spun ca niciun vapor nu mai era in 2006 acolo... Totul s-a dat la fier vechi. Si, la fel s-a procedat si cu flota RATC-ului... Era trendul imbogatirii substantiale din fiarele vechi.
Coborand la hotii mai mici, acestia furau fier vechi si de pe strazi... Taiau stalpi din fier, scoteau capacele de la canalizari, furau table din chioscurile de ziare sau din statii, mai furau bucati din sinele fostului trenulet din parcul Tabacariei... In 2004, cand s-a aflat oficial ca trenuletul nu va mai circula, hotii de fier au luat cu asalt parcul. Au demontat in cateva luni tot fierul din fosta linie de trenulet, despre care am vorbit intr-un topic separat (Il regasim aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16935 ).

La fel si cu DAC-urile sau cu tramvaiele... Pana in 2003, hotii sareau gardurile depourilor si furau motorina din autobuzele DAC... Cum s-a dat la stiri anuntul ca vin noile autobuze, si DAC-urile vor fi scoase din circulatie, hotii de motorina sareau gardurile depourilor ca sa fure fier din DAC-uri... Si spargeau orice DAC le statea in cale... Chit ca luau numai o bucata de tabla din ele. Ca nu apucau sa fure mult, depourile fiind totusi pazite. Dar si gardienilor le era teama sa stea noaptea in depouri... Sobolani de toate dimensiunile, hotii de motorina si de fier vechi care actionau agresiv si haotic... Si tineti cont ca in 2002-2004 nu erau sisteme de supraveghere ca in prezent... Cu 20 de camere pe fibra sau wireless, cu 10 DVR-uri si posibilitatea monitorizarii de la distanta a locatiei... Si nici sisteme de alarma nu erau ca in prezent... Gardienii nu cred ca aveau nici macar telefoane mobile, sincer sa fiu, in 2003. Ca erau scumpe si nu si le permiteau.

Asa imi explic faptul ca s-au luat masuri la toate depourile si ca nu mai primeau pe nimeni inauntru... Chit ca eram multi pasionati care nu cautam sa distrugem nimic...

ADK a scris:
Motivul înființării unui muzeu (sau cum să nu-l înființezi) a fost prin mai multe părți, precum și casările făcute aiurea, lucru ce mă supără până și în ziua de astăzi (inclusiv cu vehicule mai moderne).


Din pacate, intotdeauna exponatele pentru muzeu ii incurca pe cei din depouri... Dar se pot pune intr-un colt care sa fie mai izolat, sa nu incurce manevrele celorlalte mijloace de transport in comun...

ADK a scris:
Totuși, ce relație exista între RATC și RATBv de le-au vândut lor autobuze și troleibuze prin anii 2000? Și cum de Brașov mai cumpăra DAC-uri chiar și prin anii ăia, mai ales la mâna a doua, când locul era considerat de "pretenții" încă demult...


Se stia in tara ca la Constanta erau trimise cele mai bune vehicule Rocar. De ce? Asa era strategia de promovare a tarii, Constanta fiind cel mai vizitat oras in anii '80-'90. Si aveau tot interesul sa nu ne facem de rusine in sezonul estival. Deci multe regii din tara si-ar fi dorit DAC-uri de la Constanta. Brasovul a luat 24 de trolee 217E, ca o completare la flota pe care o avea atunci. Dar pana in 2008, brasovenii au retras cam tot ce era DAC din circulatie.

RATC a vandut 24 de troleibuze la Brasov in 2002-2003. Au fost vandute si cateva autobuze DAC si Ikarus la Piatra Neamt in perioada aia, dar nu stiu prea multe detalii... Erau decizii luate de la o zi la alta, pe ascuns si pe repezeala, si nu prindeam chiar toate detaliile. De asemenea, RATC a vandut autobuze DAC 112UDM si la unele firme private in 2003. Alte vanzari nu imi amintesc sa se fi facut. Sper ca si alti colegi sa ne mai ajute cu detalii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 12:00:38    Titlul subiectului: 218861

Apreciez mult deschiderea și fluxul de informații interesante, mă uimesc unele detalii. Mi-ar face plăcere să legăm o prietenie (măcar de la distanță) să putem discuta pe teme de genul (probabil ai aflat din alte mesaje că sunt copilărit mult cu RATB-ul), deoarece cred că e printre foarte puținele subiecte care mă mai țin "în formă". Păcat că am avut și mai am (cât o mai fi) amici care în urma discuțiilor de genul, cu toate că (consideram eu) eram pe aceeași undă de plutire, din "seen" nu mă scoteau și nu-și găseau câteva minute pe zi să de-a măcar un like, nici nu știu cât citeau... Ziceam și transportul buzoian ce mizerie e, dar ei parcă știu mai bine decât știu eu mersul aici. Na, dacă îs cu noutățile de fapt, de știam de la bun început măcar să investesc timpul în altceva.

Revenind, auzisem cel puțin de tramvaie că erau mai bune, V3A-urile find sub-denumite "V3A-C", și aparent DeSimon-urile troleibuze păreau mai cochete decât cele bucureștene sau clujene. Cred că prin anii 2000, Mazăre vroia autobuze DeSimon în locul MAZ-urilor, dar Rocar era deja cu un picior în faliment și la câte vroia Mazăre, erau cam peste puterile lor acest număr mai ales dacă le vroiau și ca de "export", așa că s-au mulțumit cu cele 20 de troleibuze și autobuze din Belarus care câteva mai circulă și astăzi.

Cred că garajul ăla cu articulatele necunoscute era un garaj mai secretos cum e(ra) și Ferentari în București, nu știu ce unități există în Constanța (garajul cu articulatele văd pe ăla lipit de cel de tramvaie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Următoare
Pagina 12 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community