|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 12 Apr 2024 10:18:46 Titlul subiectului: |
219016 |
|
Continuam cu pozele din 1998.
Troleibuzul 587 Rocar 217E intrand in Gara pe linia 40. Avea farurile modificate, cum mai aveau si altele pe atunci... Am mai vorbit despre asta in paginile precendente. Uneori, soferii si le schimbau ca o forma de tunning. Si aratau chiar bine.
https://www.flickr.com/photos/66798019@N07/albums/72157651334344913/with/17693519443
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.52 kb |
Vizualizat: |
de 471 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 12 Apr 2024 16:07:44 Titlul subiectului: |
219017 |
|
Oare troleibuzul avea o problema? ca pare cu usile deschise si soferul afara cu usa de sub cabina deschisa
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 12 Apr 2024 17:09:18 Titlul subiectului: |
219018 |
|
E posibil sa fie o problemă pe la rezistente.
Sau, șoferul făcea o simpla verificare la cap de linie.
Important este pentru șofer și pentru călători că a apucat sa intre în Gară. La fel și în prezent se mai întâmplă uneori... Odată ce traversează, șoferul deschide aici ușile și îi lasă pe călători sa coboare, fără să se mai ducă la peron, adică încă vreo 50-70 m mai in față.
Știu că uneori la trolee șoferii mai făceau mici verificari la cap de linie, chiar daca nu erau probleme tehnice.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Apr 2024 19:54:18 Titlul subiectului: |
219019 |
|
DAC-urile din Constanta erau fiabile ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 12 Apr 2024 20:52:02 Titlul subiectului: |
219020 |
|
DAC-urile constănțene au fost fiabile, însă nu au avut parte de o infrastructură pe măsură, pe care să își desfășoare activitatea asa cum trebuie... Noroc că aveau suspensii rezistente, la ce drumuri au prins...
Dintre modelele de troleibuz, Rocar DAC 217E au fost cele mai îndrăgite. Fiabile s-au dovedit a fi și Rocar-urile 212E. Este adevărat că cele de tip DAC 117E și 117 EA au avut o viață destul de lungă, mai ales unele fabricate înainte de 1990. Însă cele de după 1991 erau mai avansate din multe puncte de vedere...
In ceea ce privește autobuzele DAC, cele mai fiabile au fost articulatele DAC 117UD din primele generații, din perioada 1979-1983, din cate spuneau angajații RATC la acea vreme... Le regretau mult, fiind de o calitate superioară autobuzelor DAC produse după 1986 și, respectiv, după 1990...
Este adevărat că din unele puncte de vedere pot fi considerate mai bune decât autobuzele moderne. Dar, in multe alte cazuri, nu se pot compara cu noile generații... La nivelul anilor '90, le mai trebuiau scaune moi, tapițate, și instalații de climatizare (cald și rece)...
Troleele DAC într-o țară ca Elveția sau Belgia, in condițiile de acolo, ar fi avut o viață mai lungă decât în România...
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 07:00:23 Titlul subiectului: |
219034 |
|
Aparent, troleul 470 ar fi aici... Crem cu fusta rosie. Este revopsit, el fiind adus in 1984 in alta schema de culori. Aici avea 14 ani, in 1998. Nu stiu in ce masura a mai prins anul 2002, daca mai era in circulatie sau era retras...
Aici era la Gara, doar ca a facut dreapta pe strada Theodor Burada, in loc sa intre in Gara propriu-zisa.
https://phototrans.eu/ - Poza de Klaus Mundt, cel ce a facut inconjurul Romaniei in anii '90, colectand cat mai multe date despre transportul in comun...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.92 kb |
Vizualizat: |
de 346 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 07:21:46 Titlul subiectului: |
219035 |
|
DAC-ul 117E cu numar 473 pe linia 40 tot la Gara, in statie, asteptand calatorii.
La fel ca alte DAC-uri, avea faruri rotunde, si masca fata schimbata.
Fabricat in 1984. Avea 14 ani in 1998, ca si 470 de mai sus.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.38 kb |
Vizualizat: |
de 342 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 07:53:10 Titlul subiectului: |
219036 |
|
523 - DAC 117E in schema de culoare a ROCAR-urilor 217E... Dupa ce au venit primele serii de ROCAR 217E, in schema crem cu fusta verde, si au vazut cat sunt de reusite, au vopsit si din vechile DAC-uri in aceeasi schema. La noi au fost multe combinatii de culori, ceea ce diversifica mult parcul RATC. Asa cunosteai mai bine si fiecare masina in parte, plus dupa zgomot... Fiecare DAC avea un sunet aparte.
Aici la Gara pe linia 43, preluand calatori. In vara lui 1998. Avea 13 ani, fiind fabricat in 1985.
https://www.flickr.com/photos/66798019@N07/albums/72157651334344913/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.44 kb |
Vizualizat: |
de 337 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 07:58:00 Titlul subiectului: |
219037 |
|
Pe 523 l-a prin si Klaus Mund, tot in 1998, tot la Gara, tot pe linia 43. Doar ca l-a pozat din partea usilor.
Remarcam pragurile usilor 2 si 3... Vedem cat sunt de indoite, in comparatie cu pragurile usilor 1 si 4... De unde putem deduce ca fluxul de calatori era concentrat mai mult pe usile 2 si 3...
https://phototrans.eu/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.84 kb |
Vizualizat: |
de 336 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 08:01:47 Titlul subiectului: |
219038 |
|
DAC 117E cu numar 509, in stare excelenta, tot la Gara, pe linia 40. Fabricat in 1984. Avea 14 ani.
1998, Klaus Mundt. https://phototrans.eu/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.47 kb |
Vizualizat: |
de 333 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 08:06:20 Titlul subiectului: |
219039 |
|
Avem si un scund, 544, dar revopsit. Linia 43, la Gara. La 544 usa a doua era cea mai folosita, vazand pragul curbat... Cred ca fusese vopsit recent... Nu isi mai bateau capul cei de la RATC cu dungi, trinughiuri, detalii estetice ca cele din fabrica...
In 1998, 544 implinea 10 ani.
https://phototrans.eu/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.27 kb |
Vizualizat: |
de 330 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 08:11:07 Titlul subiectului: |
219040 |
|
A mai prins si un ROCAR 212E, pe linia 40, la Gara... Pozele lui Klaus Mundt s-au rezumat la perimetrul Garii. Posibil sa mai fi facut si prin oras si inca sa nu le fi postat...
ROCAR 212E cu numar 615. Fabricat in 1996, avea deja 2 ani. Colantat in reclama Foto Express... Ce mai observ, e crapatura din geamul casetei de afisaj al traseului, de sus, in stanga...
https://phototrans.eu/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.62 kb |
Vizualizat: |
de 329 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Lun 15 Apr 2024 11:10:00 Titlul subiectului: |
219049 |
|
Farurile duble s-ar putea să fie de ARO, nu cred că de Dacia 1310 TL(X) cum se mai afirma, păreau mai faine într-adevăr dar mai importantă era utilitatea acestora.
Unii șoferi, dar puțini, care nu-și puteau face rost de faruri duble și vroiau mai multă lumină, decupau bara și mai instalau un set de faruri tot de DAC (mai mult la autobuze și mai mult la cele particulare), dar ca idee. Primele DAC-uri aveau ca fapt-divers proiectoare de ceață rotunde și galbene identice celor de pe camioanele Buceag și/sau SR, păcat că după s-a renunțat la ele (lumina galbenă e mai eficientă pe vreme dificilă, dar o comisie a zis că îs ok și cele albe... dar mie unul nu mi se mai par așa eficiente).
DAC-urile anterior scundelor (adică <1987) se puteau deosebi după prezența semnalizărilor pe colț, a stopurilor dintr-un corp așezare vertical idem Roman 111/112 și cam atât, că după fiecare și le modifica cum vroiau e altă treabă.
În producția comunistă proprie de vehicule dar și puțin după, multe piese erau identice sau ușor adaptabile, deci nu era o bătaie de cap găsirea lor în comparație cu vehiculele importate (care și pe alea le-am "romanizat" cu prima ocazie, gen troleibuzele Saurer bucureștene cu punți AB, stopuri ELBA de DAC cu tot cu modelul de așezare, sau de Ikarus - farurile și jantele pe față trilex, cu toate că Saurer tot trilex aveau dar erau un model diferit și alte mărunțișuri).
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|