Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibil tramvai Pitesti-Mioveni
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARGEȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Vin 21 Noi 2008 18:25:40    Titlul subiectului: Posibil tramvai Pitesti-Mioveni 101442

Campanie electorala sau nu?

Conducerea Consiliului Județean Argeș anunța anul trecut că are în vedere înființarea unei linii de tramvai între orașele Pitești și Mioveni, ca alternativă la maxi-taxi-urile care fac curse regulate pe această rută încărcate fiind până la refuz. Aceste microbuze transportă în special muncitori de la uzina Dacia-Renault. Conducerea Consiliului Județean a anunțat ieri că a început deja studiul de fezabilitate fără de care nu poate fi realizat proiectul de construire a liniei de tramvai. Pentru realizarea acestei investiții Consiliul Județean va apela la fonduri europene.



Ziarul Top 20 februarie 2008


Ce parere aveti?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2017
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Noi 2008 18:57:15    Titlul subiectului: 101449

Cred că s-ar putea extinde puțin infrastructura feroviară în zona Pitești/Mioveni. Cale dublă și trenuri regulate pe relația Pitești - Mioveni. Trenuri supraetajate, eventual auto-motoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
SIZE



Data înscrierii: 01/Mar/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2014
Mesaje: 46
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Vin 21 Noi 2008 23:20:21    Titlul subiectului: 101463

Este mai mult campanie electorala .Pe ruta Pitesti-Mioveni nu mai exista Maxi-Taxi .Traseul respectiv este deservit de midibuze Isuzu.Acestea se aglomereaza mai mult cu elevii si studentii care fac naveta spre Pitesti.Desi in zona industriala Dacia lucreaza peste 12000 de persoane nimeni nu calatoreste cu aceste midibuze.Transportul este asigurat de Transporturi Dacia SA pentru tot personalul de pe platforma industriala.Chiar mai mult am observat autocare care efectueaza trasportul muncitorilor spre uzina chiar de la o distanta de 50 de KM !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 01/Aug/2017
Mesaje: 109
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Dum 23 Noi 2008 21:31:05    Titlul subiectului: 101564

SIZE are dreptate este numai campanie electorala...cele 2 firme de maxi taxi care operau un pe acest traseu s-au unit si au cumparat midibuze izusu care nu merg decat cu pasageri pe scaune, nu au voie sa ia calatori in picioare, bine ca se mai fac si exceptii.

Niciodata nu cred ca se va construi o linie de tramvai pe ruta Pitesti - Mioveni, asta este parerea mea personala.

_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Lun 24 Noi 2008 14:26:56    Titlul subiectului: 101583

Am mai gasit ceva in hotararea 84 a Consiliului Judetean Arges din mai 2008.
Suna cam asa:

XVITrecându-
se la punctul XVI al ordinii de zi – Proiect de hotărâre privind
asocierea județului Argeș cu orașul Mioveni și comuna Mărăcineni în vederea
dezvoltării și îmbunătățirii transportului public de călători - dl.președinte
Nicolescu Constantin a spus:
Proiectul de hotărâre a fost avizat favorabil de comisiile K.1, K.5 și
secretarul județului. Menționez că este vorba de un studiu pentru transportul în
Pitești și Mioveni de tipul unui tramvai modern – pentru care trebuie făcut un
studiu de fezabilitate pentru a vedea dacă el este sau nu este eficient.
10
Consult, dacă sunt întrebări? Supun la vot – cine este pentru? Dacă e
cineva împotrivă? Dacă se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost aprobat în unanimitate - s-a adoptat hotărârea
nr. 84.
-XVIITrecându-
se la punctul X
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 18:31:05    Titlul subiectului: Ziarul Top 104212

Ziarul Top a scris:
Consiliul Județean trebuie să facă rost de 50 de milioane de euro pentru
tramvai.

Conducerea Consiliului Județean Argeș anunța anul trecut că unul din proiectele cele mai ambițioase ale instituției este acela de a realiza o linie de tramvai care să lege Piteștiul de Mioveni. Deja au început studiile de fezabilitate, însă primele estimări privind costurile au darul de a speria pe oricine! Astfel, a rezultat din studiile preliminare că pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de nu mai puțin de 50 de milioane de euro, bani de care autoritățile județene nu dispun. De aceea proiectul va fi transmis Uniunii Europene în speranța obținerii unei finanțări exsterne.

http://www.ziarultop.ro/administratie/consiliul-judetean-trebuie-sa-faca-rost-de-50-de-milioane-de-euro-pentru-tramvai.html

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 19:35:10    Titlul subiectului: 104220

Asta chiar ca este o ironie a sortii in orase mai mari gen Brasov(unde deja tramvaiul este la timpul trecut),Constanta(unde tramvaiul este macelarit fara mila) unde pe transportul electric nu s-au investit nici un ban,iar la Pitesti un orasel micut se vrea introducerea tramvaiului Smile .Daca ar fi parere personala eu unul nu as recomanda introducerea tramvaiului in oras,poate o linie de troleibuz ar fi mai rentabila si mai ieftina ca proiect!Insa daca se vrea introducerea tramvaiului nu poate decat sa ma bucure ca inca mai sunt administratii in tara care se gandesc si la transportul electric.Ramane de vazut ce se va intampla pe viitor daca se vor obtine fondurile necesare realizarii proiectului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 19:54:54    Titlul subiectului: 104223

Sa nu uitam ca Pitestiul are deja stațiile de redresare necesare (făcute în cadrul proiectului cetrebuia ca în 1997 să transforme linia 2 în troleibuz).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 01/Aug/2017
Mesaje: 109
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 22:29:20    Titlul subiectului: 104231

Eu unul personal nu cred ca se va infiinta vreodata aceasta linie si am sa si argumetntez de ce,bine argumentele mele sunt numai zvonuri insa tind sa cred ca sunt adevarate...in prezent transportul intre Pitesti si Mioveni este efectuat de firma de maxi taxi si midibuze Vulturul & Company,se spune ca D-nul Scarlat patronul firmei CNCD este actionar la aceasta firma,se stie ca dansul este un om influent in Pitesti de vreme ce a reusit sa scoata paduchii Pitestiului adica maxi taxi,nu cred bunul sau prieten domnul primar il va ajuta sa iasa de pe traseul acesta banos dar cum in Pitesti se intampla multe surprize vom trai si vom vedea...
_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 15 Ian 2009 01:14:39    Titlul subiectului: 104248

Ca fapt divers, posibilul tramvai ar ajunge în administrarea Publitransului, pardon, a CNCD-Girexim si aici vorbim de fonduri colosale, eventual nereambursabile de la UE, care vor ajunge in buzunarele unor firme de constructii al căror acționar majoritar este sau va fi tot domnul Scarlat. E o ipoteză... deși mă îndoiesc că o vor pune în practică (nu au fost în stare să întindă nite amărte de sârme de troleu, că stația de redresare o au, stâlpii la fel).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mar 10 Feb 2009 16:24:24    Titlul subiectului: Interesant 105881

Ceva nou despre linia de tramvai Pitesti-Maracineni-Mioveni.

http://www.argeseanul.ro/content/view/1070/31/

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 17 Iun 2009 12:23:40    Titlul subiectului: se pare ca mai asteptam! 112517

http://www.ziarultop.ro/subiectul-zilei/1-6-milioane-de-lei-pentru-studiul-de-fezabilitate-si-proiectul-tehnic-de-transport-judetean.html

Luni, 15 Iunie 2009 00:00
Autoritățile județene din Argeș au prevăzut suma de 1,6 milioane de lei pentru realizarea unui studiu de fezabilitate și a unui proiect tehnic privind îmbunătățirea transportului județean de persoane. Planul Consiliului Județean include atât transportul metropolitan (cu mașini din Pitești și pentru localitățile limitrofe), cât și crearea unei linii de transport ușor și rapid pe ruta Ștefănești - Pitești - Mărăcineni - Bascov - Centura de Vest a municipiului. Practic, este vorba de o rută în prelungirea viitoarei centure ocolitoare a municipiului Pitești pentru al cărei proiect tehnic Consiliul Județean a alocat suma de 2 milioane de lei. De asemenea, Consiliul Județean nu a renunțat nici la ideea de a crea o linie de metrou ușor (tramvai) până la Mioveni, însă acum nu dispune de fondurile necesare pentru un asemenea proiect.

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
SIZE



Data înscrierii: 01/Mar/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2014
Mesaje: 46
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2009 17:35:55    Titlul subiectului: 113298

Japonezii vin să lucreze la proiectul liniei de transport Mioveni - Pitești
Conducerea Consiliului Județean Argeș nu a renunțat la ideea realizării, cu fonduri europene, a unei linii de transport rapid de persoane între Mioveni și Pitești. Cele două localități ar putea fi legate una de alta, în viziunea conducerii Consiliului Județean, cu ajutorul unei linii de metrou ușor de suprafață (un fel de tramvai). În acest sens, Consiliul Județean a apelat deja la specialiști din Franța care vor lucra la realizarea unui studiu, dar acestora li se vor alătura și specialiști japonezi. Japonezii sunt recunoscuți pentru liniile de transport rapid pe care le-au dezvoltat, conducerea Consiliului Județean dorind să profite de pe urma experienței lor. În curând va ajunge în Argeș o echipă de experți japonezi care va spune dacă proiectul poate fi realizat și cu ce costuri.
http://www.ziarultop.ro/subiectul-zilei/japonezii-vin-sa-lucreze-la-proiectul-liniei-de-transport-mioveni-pitesti.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Sâm 25 Iul 2009 13:37:04    Titlul subiectului: Au venit japonezii !!! 114509

A aparut astazi in ziarul local Curierul Zilei


http://curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=7051&Itemid=408


Președintele Consiliului Județean, Constantin Nicolescu, împreunã cu primarul Tudor Pendiuc, s-a întîlnit ieri și alaltãieri cu reprezentanții unei firme japoneze, pentru a discuta o posibilã colaborare în domeniul transportului public de cãlãtori în zona metropolitanã Pitești. Ieri, la Consiliul Județean s-a semnat chiar un memorandum cu respectiva firmã, un pas înainte în colaborare.

Au termen un an și jumãtate pentru realizarea planului
„Este vorba despre o firmã foarte puternicã de consultanțã, care ne-a propus sã realizeze transport public în Pitești și în zona comunelor limitrofe, cu precãdere pe traseul Pitești - Mioveni. Este vorba despre un program pe diverse mijloace de transport, de la autobuze și microbuze pînã la metrou sau tramvai ușor. Au un termen sã realizeze studiul de fezabilitate, dupã care vor veni sã ne arate la ce s-au gîndit. Apoi, vom discuta împreunã ce soluții ne convin și dacã vom continua colaborarea“, ne-a declarat, dupã întîlnire, primarul Pendiuc. Din cîte se pare, partenerul de discuții al autoritãților argeșene este o firmã foarte puternicã, ce are la activ planuri și proiecte asemãnãtoare și în alte orașe, mari capitale europene. „Este vorba despre aceeași firmã care a fãcut studiul pentru metroul București Otopeni și despre transportul în comun din București. Și care au fãcut același tip de plan și pentru Sofia. Colaborarea pe care am semnat-o este pe un an și jumãtate, timp în care trebuie sã facã studiile de prefezabilitate, un masterplan al transportului pe o razã de 15 kilometri în jurul Piteștiului. Pentru realizarea efectivã, intenționãm sã accesãm și noi fonduri de la Uniunea Europeanã și s-ar putea sã investeascã și ei, pe sistemul de credit furnizor“, a explicat și președintele Consiliului Județean, Constantin Nicolescu.

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 05 Aug 2009 11:46:02    Titlul subiectului: 114992

Unii cred ca ar fi mai bine cu troleu:

http://ziarultop.ro/administratie/pe-ruta-pitesti-mioveni-nu-ar-trebui-introdus-metrou-usor-ci-troleibuze.html

Ziarul Top a scris:
O organizație non-guvernamentală din Mediaș a auzit de proiectul referitor la introducerea transportului electric pe ruta Pitești-Mioveni și ne-a transmis un comunicat de presă în care precizează că varianta metroului ușor nu ar fi cea mai potrivită. În opinia organizației TRANSIRA, soluția optimă este transportul cu troleibuze. „Pachetul de investiții în realizarea sistemului de transport cu troleibuzul este mult mai puțin costisitor. De asemenea, troleibuzul reprezintă, în comparație cu tramvaiul (cu metroul ușor), un sistem de transport flexibil, infrastructura acestuia putând fi extinsă pe rutele principale deservite de autobuze în municipiul Pitești.“, scrie în comunica-tul semnat de către președintele organizației, inginerul Silviu Sîntea. În pri-vința costului ridicat pe care l-ar presupune, în opinia sa, varianta cu metrou ușor, Sîntea afirmă că doar o singură ramă electrică ar costa circa 2, 5 - 3 mi-lioane de euro. Amintim că o firmă de specialitate din Japonia, care a semnat în acest sens un memorandum cu autoritățile județene și municipale, va realiza un studiu de fezabilitate pentru transportul în comun în zona metropo-litană Pitești. Studiul va arăta care ar fi cele mai potrivite, mai eficiente, va-riante de transport. Până acum, pentru ruta Pitești-Mioveni, cea mai vehiculată soluție este aceea a unei linii de metrou ușor.

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 05 Aug 2009 16:23:55    Titlul subiectului: 114994

Mi se pare remarcabila puterea de analiza de la distanta a respectivei organizatii - hai sa-i trimitem pe japonezii aia amarati acasa, ce sa mai pierdem vremea cu studii, noi stim deja ca solutia universal valabila e "troleibuze uber alles", la revedere!

Revenind la un ton serios, fara a cunoaste situatia de la fata locului as avea totusi o observatie simpla: Nu se cam sare calul cu acest ipotetic tramvai? Adica din cate inteleg cererea actuala pe aceasta relatie de transport e relativ mica, fiind acoperita cu acele midibuze Isuzu unde nu se calatoreste decat pe scaune. Deci nici vorba de a nu se putea acoperi cererea actuala cu autobuze. Iar de potentiale cresteri viitoare nu prea cred ca se poate vorbi in curand; discutia a inceput in prima parte a anului 2008, inainte de recesiunea mondiala, iar intre timp numarul angajatilor de la Dacia a mai scazut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 01/Aug/2017
Mesaje: 109
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 05 Aug 2009 23:20:10    Titlul subiectului: 115006

Vreau sa te corectez un pic calatori sunt enorm de multi la fel si midibuzele din moment ce in cursul saptamani pleca din 3 in 3 minute cate un midibuz spre Mioveni asa ca oameni ar fi destui insa interesele sunt mari:))
_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2009 21:31:40    Titlul subiectului: tramvai vesrus troleu 117398

Troleibuz versus ,,metrou usor” pe ruta Pitesti-Mioveni

Un articol din bitpress:

http://www.bitpress.ro/articole/administratie/3837/troleibuz-versus-metrou-usor-pe-ruta-pitesti-mioveni.html

Dupa cum v-am mai informat, o echipa de japonezi vor sta un an si jumatate in Arges pentru a realiza un master-plan al transportului in zona metropolitana a Pitestiului, adica un fel de un raport detaliat privitor la mijloacele de transport cele mai eficiente, civilizate si ecologice care sa circule pe drumurile judetului. Unul dintre traseele care au suscitat cel mai mare interes este cel de pe ruta Pitesti-Mioveni. Daca japonezii au lansat, la debut, ideea unui posibil transport cu tramvaiul sau ,,metroul usor”, pe adresa redactiei ne-a sosit un punct de vedere al inginerului Silviu Sintea, presedinte al Asociatiei TRANSIRA. Acesta sustine si aduce si argumente in favoarea unui transport cu troleibuzul pe ruta mai sus amintita. Pentru ca este o analiza pertinenta si documentata, va prezentam, mai jos, pledoaria domnului inginer.

,,Varianta de introducere a <metroului> nu este viabila”
,,Dorim sa aducem completari in ceea ce priveste demararea posibilului proiect de introducere a transportului electric pe ruta Pitesti – Mioveni. Consideram ca varianta vehiculata, cea de introducere a ,,metroului usor” nu este viabila, deoarece:

»conceptul de ,,metrou usor” (,,light rail”) inseamna un tramvai separat de trafic. Pentru ruta preconizata, nu se poate realiza acea separare de trafic, doar cu izolarea totala a sistemului, nerealizandu-se interconexiunea cu celelalte sisteme de transport, nerealizandu-se nici o deservire eficienta a locuitorilor municipiului Pitesti;

»un asemenea sistem necesita investitii foarte mari in calea de rulare, chiar daca o parte din fonduri ar putea fi accesate prin Programul Operational Regional;

»este nevoie de mijlocul de transport propriu-zis (tramvaiul). Costul unei rame electrice se cifreaza in jurul a 2,5 - 3 milioane euro, achizitionarea vehiculelor fiind considerata neeligibila in Programul Operational Regional.

Consideram ca solutia viabila este cea a transportului electric cu troleibuze:
»troleibuzul este un mijloc de transport ecologic, ca si tramvaiul;
-pachetul de investitii in realizarea sistemului de transport cu troleibuzul este mult mai putin costisitor fata de cel al tramvaiului;
»investitiile pentru reteaua de troleibuz sunt, de asemenea, finantate prin Programul Operational Regional;
»troleibuzul reprezinta, in comparatie cu tramvaiul, un sistem de transport flexibil, infrastructura acestuia putand fi extinsa pe rutele principale deservite de catre autobuze, in municipiul Pitesti.

Mai multe despre avantajele unui transport cu troleibuzul
1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico –chimica zero si cu poluare fonica foarte scazuta
»Se elimina efectul ,,tunelului de poluare”, amenintarea cea mai mare a aglomerarilor urbane;

»Prin folosirea troleibuzelor in detrimentul autobuzelor, se elimina posibilitatea formarii gazelor cu efect de sera (nu se produc emisii de dioxid de carbon);

»Se foloseste alimentarea cu energie electrica. Procedeele de obtinere a acesteia sunt mai putin poluante si mai putin costisitoare decat cele de obtinere a benzinelor si motorinelor;

»Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe (motoarele actionate cu hidrogen: se obtine hidrogenul necesar prin electroliza apei), fie mai poluante pe termen mediu (,,bio-dieselul”: culturile mari de rapita desertifica aproape ireversibil suprafete foarte mari de teren. Germania, ce a implementat acest sistem de propulsie, face pasi hotarati in sensul renuntarii la acesta, bazadu-se tot pe tramvaie sau troleibuze).

2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin fata de cel cu autobuzul
Pretul curentului electric a avut o evolutie liniara, lenta. in schimb, datorita epuizarii resurselor minerale, pretul motorinei este in continua crestere;

Investitiile initiale in infrastructura de troleibuz sunt aproape duble fata de infrastructura de autobuz. insa, durata de viata a troleibuzului fata de autobuz este tripla, costurile de intretinere si exploatare ale troleibuzului fiind mai mici;

»Autobuzele cu motoare mai putin poluante (Euro 4 sau Euro 5) au devenit foarte costisitoare, diferenta intre pretul de cost al unui astfel de autobuz si cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativa. Este argumentul cel mai important al municipalitatii din Leipzig ce doreste ca pana in anul 2011 sa inlocuiasca 50 de autobuze cu 50 de troleibuze;

»S-a constatat dezvoltarea mai rapida, socio–economica, a zonelor deservite de catre troleibuz;

»Municipiile ce dispun de transport electric au pretul legitimatiilor de calatorie mai mici fata de municipiile ce detin exclusiv autobuze;

»Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei parti importante a energiei consumate;

»Dotarile suplimentare (asigurarea caldurii in vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decat la autobuz.

3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil
»Troleibuzul are o mobilitate foarte mare in trafic, datorata calitatilor motorului electric, permitand o pornire rapida din statii sau intersectii;

»Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar si cu decuplare –recuplare pneumatica a captatorilor de curent, reducand astfel riscurile unor posibile avarii, putandu-se deplasa independent de reteaua electrica;

4) Prezentul si viitorul sunt ale troleibuzului
»in ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reteaua de troleibuze a fost extinsa atat in metropole cat si in orasele mici si mijlocii, municipalitatile europene facand eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic. De mentionat ca fondurile europene nerambursabile se obtin numai pentru implementarea transportului public cu troleibuze sau tramvaie.

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Aug/2017
Mesaje: 1071
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2009 22:21:05    Titlul subiectului: 117404

Ar fi multe de spus despre acest articol, ca si despre pledoaria pentru troleibuz. Pe de alta parte, niste oameni si-au facut niste planuri, au calculat cat trebuie dat, cat castiga ei si au chemat niste japonezi sa vada cum sta treaba si s'a facut probabil un proiect. Japonezii n'au spus ca "varianta de introducere a <metroului> nu este viabila". Daca spuneau asta, recomandau ei troleibuzul.

Trist este altceva. La cat se investeste in Romania in transportul electric in acest moment, ceea ce se doreste sa se faca la Pitesti este de laudat, iar acest articol, daca ar fi bagat in seama de mai mult decat niste grupuri de pasionati, ar fi o aruncatura cu noroi in ideea de tramvai, de suparare ca nu au ales troleibuzele.

Nu vreau sa fiu "rau", dar sper ca la Pitesti sa se faca ceva, ca si la Craiova, in materie de transport electric. Fie ca e vorba de linii de tramvai sau de troleibuz, ce vor alege fiecare municipalitati, acelea sa fie. Sper doar ca si tramvaiele si troleibuzele vor fi noi, nu "ex -Elvetia" sau "ex -Germania".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 18:59:04    Titlul subiectului: FEZABILITATE SI FINANTARE??? 136749

Ziarul Argesul despre tramvaiul PITESTI - MIOVENI:

http://ziarulargesul.ro/magazin/11429-imprumut-de-la-japonezi-pentru-tramvaiul-pitesti-mioveni.html

"Săptămâna trecută, președintele CJ Argeș, Constantin Nicolescu, a efectuat o deplasare de documentare la firma cu care dezvoltă un studiu de fezabilitate și proiectul pentru tramvaiul ușor care va lega Piteștiul de Mioveni. CJ Argeș intenționează să asigure o parte din finanțare printr-un credit de la Banca de Stat Japoneză, având în vedere faptul că dobânzile practicate de această bancă sunt mult mai mici decât la cele din Europa.
„Modul în care se face acum transportul între cele două orașe lasă de dorit din punct de vedere al programului, al prețului și al confortului. Dacă vrem ca cele două orașe să își întrepătrundă interesele și, mai ales, dacă avem în vedere siguranța copiilor și elevilor care fac naveta și a celor care lucrează, este necesar să avem un mijloc de transport în comun urban modern. Valoarea unui astfel de proiect este semnificativă, așa că va trebui să accesăm o finanțare europeană, dar și una bancară, cu o dobândă cât mai mică, plus încă o finanțare a asociației dintre CJ Argeș și consiliile locale Pitești și Mioveni.
Japonezii au o bancă cu capital majoritar al statului care finanțează proiecte de interes public la dobânzi foarte mici în comparație cu alte sisteme bancare din Europa. La finanțarea pentru metroul București-Otopeni, de 360 milioane euro pe 30 de ani, șapte ani de grație, dobânda este de 1,2%, când media în Europa este de minimum 7,5%”, a explicat președintele CJ Argeș.
Constantin Nicolescu a avut întâlnire cu două bănci, însă contractul ar urma să fie încheiat cu Banca Japoneză de Stat. În opinia președintelui CJ Argeș, documentația și licitațiile vor dura aproximativ doi ani, astfel că abia în aproximativ patru sau cinci ani Mioveniul și Piteștiul vor putea fi interconectate, efectiv, prin tramvai ușor.
Deocamdată, în lucru există un studiu de fezabilitate care analizează inclusiv fluxul de călători, dar care va oferi o imagine și în privința soluției tehnice care va fi adoptată. Abia după aceea va fi estimată și valoarea investiției.
În prezent există patru modele de tramvai ușor, inclusiv variante ecologice. Studiul ar urma să fie finalizat în luna mai anul viitor.
"

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mie 04 Mai 2011 23:30:12    Titlul subiectului: fezabilitate 143307

http://www.ziarulargesul.ro/index.php/actualitate/studiu-pentru-tramvaiul-usor-pitesti-mioveni.html

:Studiu pentru tramvaiul ușor Pitești - Mioveni
Joi, 28 Aprilie 2011

Mircea SĂRĂRESCU

Consiliul Județean Argeș a aprobat întocmirea studiului de fezabilitate pentru determinarea rutei și tehnologiei optime în cazul transportului de persoane în zona metropolitană Pitești și pe ruta Pitești - Mioveni. Va fi realizat inclusiv un studiu asupra fluxului de călători, ce va oferi o imagine și în privința soluției tehnice care va fi adoptată. Autoritățile locale și județene se gândesc la introducerea unui tramvai ușor.

Mai vin banii de la niponi?

De altfel, la finele anului trecut, președintele Consiliului Județean, Constantin Nicolescu, a fost în Japonia, acolo unde a discutat cu reprezentanții unei firme specializate în astfel de proiecte de investiții, care a realizat și infrastuctura similară pentru transportul de călători pe traseul ce leagă centrul Sofiei de aeroportul capitalei Bulgariei. Autoritățile înclină spre varianta unui credit de la Banca de Stat Japoneză, având în vedere faptul că dobânzile practicate acolo sunt mult mai mici decât la cele din Europa în cazul introducerii tramvaiului ușor între Pitești și Mioveni, iar în urma calamităților din Țara Soarelui Răsare ar putea fi obținută chiar o reducere mai mare. Pe lângă credit, se încearcă accesarea unor fonduri europene, dar și o contribuție a asocierii dintre CJ Argeș și consiliile locale Pitești și Mioveni. Într-o primă estimare, valoarea investiției ar fi de aproximativ 20 milioane euro.

Detalii: Studiu pentru tramvaiul ușor Pitești - Mioveni | Actualitate
"

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2011 15:58:07    Titlul subiectului: 150998

Ziarul Ancheta, 6 decembrie 2011

http://www.ziarulancheta.ro/stirile-saptamanii/4045-banca-japoniei-va-imprumuta-consiliul-judeean-pentru-metroul-piteti-mioveni

"Banca Japoniei va împrumuta Consiliul Județean pentru metroul Pitești-Mioveni

Proiectul unei linii de tramvai ecologic între municipiul Pitești și orașul Mioveni, unde se află Dacia, ar putea fi finalizat în următorii patru ani cu ajutorul fondurilor europene și al unei cofinanțări asigurate de Banca Centrală a Japoniei. La nivelul Departamentului de proiecte din cadrul CJ Argeș, se caută soluții pentru implementarea acestui proiect, care va sări de 20 de milioane de euro. Dacă va ieși pasența Consiliului Județean, ar putea fi unul dintre cele mai mari proiecte din județul Argeș. În anul 2010, Constantin Nicolescu a făcut o vizită în Japonia, unde a purtat discuții cu reprezentanții unor firme și ai unor instituții bancare japoneze interesate de un contract de creditare cu CJ Argeș. Conform unor surse din administrația județului, discuțiile sunt deja avansate, mergând în paralel cu realizarea proiectului. Viitorul mijloc de transport va semăna mai mult a metrou de suprafață pe pernă magnetică, decât a tramvai. Proiectul din Argeș se bazează pe cel care a fost implementat între București și Otopeni, tot cu fonduri europene și împrumut de la o bancă japoneză.
Sealynx sprijină proiectul
Conform unui memoriu depus la Consiliul Județean Argeș, compania Sealynx a anunțat că va sprijini acest proiect. Prin vocea managerului Luminița Sambotin, compania care produce chedere pentru Dacia a anunțat conducerea CJ că va susține proiectul, întrucât cele câteva sute de muncitori, majoritatea din Pitești, au nevoie de un mijloc de transport decent și rapid. De asemenea, proiectului se vor afilia și alte companii care activează pe platforma de la Mioveni, interesul lor de comunicare de transport cu municipiul Pitești fiind evident. Toate memoriile de susținere pentru linia de metrou ușor vor fi depuse la dosarul proiectului pentru a-i da și mai multă greutate.
"

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Vin 30 Mar 2012 21:27:08    Titlul subiectului: Din nou despre tramvaiul PITESTI MIOVENI 154584

proarges.ro - 27.03.2012

http://www.proarges.ro/index.php/mioveni/din-nou-despre-transportul-rapid-pitesti-mioveni.html

"CJ Argeș va aproba miercuri întocmirea documentației tehnico-economice pentru determinarea rutei și a tehnologiei pentru transportul de persoane în zona metropolitană Pitești și pe ruta spre Mioveni.
Astfel, proiectul unei linii de tramvai ecologic între municipiul Pitești și orașul Mioveni, redevine în actualitate. Autoritățile județene încearcă să finalizeze proiectul cu ajutorul fondurilor europene și al unei cofinanțări asigurate de Banca Centrală a Japoniei.
Pe lângă credit, se încearcă accesarea unor fonduri europene, dar și o contribuție a asociației dintre CJ Argeș și Consiliile locale Pitești și Mioveni. Într-o primă estimare, valoarea investiției ar fi de aproximativ 20 milioane euro, dar Florin Tecău, vicepreședintele CJ Argeș a subliniat că se va cunoaște suma doar după ce, alături de Unviersitatea Pitești și partenerul japonez va fi stabilit proiectul final. "Vom vedea cum arată proiectul final. Există o ofertă a partenerului japonez care ne poate facilita acest credit, dar trebuie să ne stabilim foarte clar varianta pe care o vom concretiza. Vom putea contracta creditul", a explicat vicepreședintele CJ Argeș.
"

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nu_konteaza



Data înscrierii: 18/Noi/2008
Ultima vizita: 04/Iun/2015
Mesaje: 29
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 13:57:33    Titlul subiectului: Vorbe. Sa speram ca nu goale. 159042

Curierul zilei 5.09.2012

Ultima investiție care ar putea demara anul viitor, dacă va primi finanțare, s-ar putea întinde pe o perioadă de pînă la 7 ani, este cea a unei linii de tramvai care să lege Piteștiul de Mioveni. Pre­ședintele CJ Argeș a declarat că ar dori ca pe această rută să fie construită o linie de tramvai, în­să pentru acest lucru va trebui depus un efort destul de mare, dar nu imposibil. Perioada de fi­nalizare a construcției unei astfel de linii de tramvai, ar putea dura 5-7 ani. Înainte de demararea lu­crărilor, Consiliul Județean va căuta finanțare, pentru realiza­rea proiectului și studiilor de fe­zabilitate.

_________________
Transport Ecologic = Transport electric
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 19:39:05    Titlul subiectului: 159060

De ce asa de mult timp pentru o linie de tramvai ? Cati kilometri sunt intre Pitesti si Mioveni ? Detalii suplimentare sunt ? Se vrea un sistem lightrail (metrou usor) ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARGEȘ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community