Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii generale despre transportul in comun din Brasov
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 29 Noi 2008 23:37:55    Titlul subiectului: Discutii generale despre transportul in comun din Brasov 101888

Putem remarca ușor că RATBv este la limita legii și chiar o încalcă cu ajutorul Primăriei Brașov prin:
- utilizarea de vehicole inchiriate (O405, Volvo)
- inființarea unor trasee peste cele deja existente ale altor operatori, și interzicerea operatorului respectiv de a folosi unele stații. (caz tipic în această zona, Dârste)
- menținerea unui preț al biletului scăzut în mod artificial, cheltuielile fiind până la urmă suportate din bugetul primăriei (generic spus), la care contribuie și cei care nu folosesc transportul RAT.
- asigurarea transportului gratuit pt REAL, acest lucru nefiind bine definit
- nu mai vorbim de managementul prost al vehicolelor și alocarea proastă a vehicolelor pe trasee (G&S articulat pe 33 - gol și BMC pe 4- plin), lucruri interne și tarifarea proastă.

Dacă în urmă cu 1-2 ani se vorbea de desființarea RAT, acum lucrurile se văd mai bine. Nu numai că nu se va desființa pt că este o vacă bună de muls și campanie electorală pt primărie, dar se prevede extinderea acestui gigant putred pe zona metropolitană care se prefigurează. Din declarațiile mai vechi ale primarului (de creare de troleibuz la Sânpetru și a unei linii de autobuz la Budila) rezultă că vom avea probabil un operator care va tarifa cu același preț 50 metri cu 20 Km. Acest lucru nici în comunism nu se întâmpla. Consider că cine folosește unele servicii ale unei firme să le plătească cu un preț normal iar cine nu nu. În situația în care jumătate din călători au gratuitate iar restul plătesc un preț mic, rezultă că cu banii din bilete și abonamente abia se pot plătii salariile caseriilor pt bilete și controlorilor. Probabil mai rămâne și de o bere. E și normal ca într-o țară unde nimic nu merge bine, nici în transport să nu meargă bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Dum 30 Noi 2008 14:14:17    Titlul subiectului: 101895

Transportul public in comun merge cam in toata tara pe subventii locale. Motivul este simplu: nicaieri nu se achita cheltuielile necesare intretinerii numai cu vanzarea de bilete. De exemplu Metroul bucurestean acopera din cartele doar 15% din necesarul financiar de functionare, ca sa nu mai vorbim de profit.
Gestiunea defectuasa e alta problema si asta nu se intalneste numai la Brasov. Insa eu consder un lucru bun ca transportul public brasovean se extinde. Asa cum e el, se pot face multe remedieri.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 30 Noi 2008 20:41:05    Titlul subiectului: 101922

Bineînțeles că este subvenționat. Și în alte orașe este cam la fel, inclusiv capitala. Lăsând la o parte lucrurile care nu trebuiesc spuse, cred că totuși a venit vremea să se privatizeze. Mulți nu sunt de acord cu așa ceva, dar cred că este vremea. Întradevăr rezultatele din alte orașe mai mici unde s-au pus dube sunt proaste, dar și acolo se pot face remedieri. Dacă o regie autonomă încalcă legea cu implicarea primăriei, de ce acele firme private să o respecte??

O regie autonomă trebuia să fie un exemplu de bună gestiune, și utilizare de vehicole ecologice.

Au casat sute de articulate și acum aduc alte rable care nu țin mai mult de 2-3 ani, pe motiv că nu au articulate suficiente. Ar fi culmea să se aducă și Rocaruri și Dac-uri și chiar Roman 112 second-hand, eventual să le închirieze de la careva. Evil or Very Mad Twisted Evil

Probabil că acele troleibuze (volvo, FBW) umblă goale pe 3, 10, 7, 33 pt că dacă se umplu probabil se stică sau se rup.

Câtă prostie este să pui BMC pe un traseu foarte solicitat și să-l plimbi toată ziua plin ochi, să-i strici ușile și suspensiile, iar pe alt traseu să plimbi toată ziua 2-4 articulate goale. Uite și pe traseul 12 (Livada - st Tineretului) Conecto cu nu mai mult de 3 oameni în el pe tot traseul. Probabil din cauza faptului că BMC-urile sunt la treabă pe traseele f. aglomerate (50, 50b, 51, 4, etc).

Citat:
Asa cum e el, se pot face multe remedieri.

Iar acele remedieri (la RAT) întradevăr se pot face, dar când se vor face, peste 100 ani?? Dacă avem mașini din vest hai să copiem și mentalitatea de acolo.

La 2 ani de la aducerea Man-urilor pot spune că totuși sunt foarte fiabile și robuste, numai bune pt traficul de la noi. Alții le critică gândindu-se doar la faptul că pt unii a însemnat o afacere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Dum 30 Noi 2008 22:13:13    Titlul subiectului: 101936

Personal consider transportul public ca o necesitate cetateneasca (sper sa nu considerati cuvantul prea bombastic) si daca s-ar privatiza acesta ar ajunge de tot de rapa, pentru ca privatii sunt interesati de profit. Cred ca s-ar ajunge ca zone putin folosite dar totusi necesare sa piarda linia care le deserveste pentru ca nimeni nu vrea sa mearga in pierdere si aici nu ar suferi decat populatia.
In plus, in majoritatea cazurilor observate, privatii nu se obosesc prea tare la capitolul confort sau siguranta in timp ce regiile locale au totusi un plus, mic uneori, dar totusi un plus fata de acestea.
Repet aceasta este parerea mea si mi-o asum pe deplin.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 01 Dec 2008 10:48:34    Titlul subiectului: 101950

Din pacate - la noi cel putin - privatizare (in domeniul transportului) inseamna in peste 90% din cazuri maxi taxi, evaziune fiscala, etc. In general nici un progres... De transport electric nici nu vorbim in cazul lor, nu se impaca ideea de ecologie cu goana dupa profit.

Ca si in alte cazuri se merge pe distrugerea a ceea ce s-a avut acum 19 ani (bun, prost, nu mai conteaza). Se creeaza impresia ca numai privatizand se scoate profit (sau macar management eficient, cum vreti sa-i spuneti), uitand a fi sanctionati cei care cu buna stiinta duc de rapa o regie.

Parerea mea: sustinand aceasta privatizare practic li se face pe plac celor care distrug regia...

Legat de ceea ce a spus Baverescu - "in orasele mici transportul cu dube poate fi imbunatatit" - sunt de acord, teoria suna bine (orice altceva s-ar introduce in loc de dube ar fi o imbunatatire), dar practica ce ne arata? Ca tocmai acest transport cu dube a distrus in unele locuri ideea de transport ecologic, sau macar cu autobuze decente...

Mi se pare mai logic sanctionarea celor care distrug regia din Brasov (prin aspectele semnalate de tine), decat privatizarea ei.

Pe de alta parte, se pot aduce exemple din vest in care sunt mai multe firme private care asigura transportul intr-un oras, zona, etc, cu acelasi sistem de taxare, cu tramvaie sau troleibuze. Da, e adevarat, si nu e rau. Dar nu cred ca la noi se va intmapla asta. Odata privatizata, o astfel de regie nu va duce decat la cresterea evaziunii fiscale, la orare nerespectate, la scoaterea ultimelor troleibuze si altele. Plus ca functionarii din primarie sau alta autoritate care chipurile ii mai controleaza din cand in cand isi vor umple buzunarele cu bani de la cei "verificati".

Nu exista nici un exemplu in 19 ani care sa-mi infirme cele de mai sus. Asa ca nu pot merge pe ideea ca privatizand se vor indrepta lucrurile. Pur si simplu nu pot crede asta.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 01 Dec 2008 14:36:29    Titlul subiectului: 101963

Sunt f deacord cu cele spuse mai sus.

Iar dacă nu privatizarea atunci poate fi acea remediere despre care vorbim.
O parte a remedierii ar putea fi menținerea în folosință a maxim 10-20 trasee cu intervale între vehicole de 3-10 minute. La aceasta obligatoriu un alt sistem de tarifare, bilet valabil o oră pe orice vehicol de exemplu, iar abonamentele nu pe linii ci altfel. S-a vrut așa ceva în 2003 dar s-a renunțat. Asta în interiorul orașului. Pt linile externe altă poveste, bineînțeles preț mai mare și alte mașini. La asta mai adaug că transportul public trebuie să fie prioritar pt cetățenii orașului, navetiști, nu pt vizitatori, sau turiști.

rezultat scontat:
-atragerea oamenilor spre transportul public (oricine știe unde merge 5 sau 17, 31, 34 etc și ce trebuie să schimbe pt a merge din Răcădău în triaj), dar puțini știu unde merge o linie nouă cu interval de 1 oră.
- evitarea utilizării vehicolelor degeaba (cu încărcare f mică rezultă economie, sau supraaglomerărilor)
-asta se poate face cu jumate din parcul actual.


La ce e nevoie ca linia 6 să fie dublată de 52, iar 4 de 37, 51. Deja pt unii utilizarea transportului în comun a devenit pierdere de timp și se orientează spre alte vehicole. Dacă cineva vrea să meargă de la gară la livada poștei de ce să aștepte 10 minute după 51, sau 15 min după 4 sau 30 minute după 37, când poate folosi oricare din aceste linii și nu așteaptă decât 3-5 minute după oarecare?? Mă refer la cei cu abonament.
Nu mai zic de traseele 3 și 10 cu inervale de 1 oră.

Dacă banii din încasări ar acoperii 15% din cheltuieli (ca la metrou) ar fi bine, dar mă tem că nu acoperă nici salariile caseriilor și controlorilor. Iar dacă nu acoperă nici astea atunci ar trebui desființate.

Toatea aceste măsuri ar înseamna o simplificare drastică, și împlicit eliminarea unor oameni care se ascund în spatele unor activități inutile (chiar birocrație). Bineînțeles că cu aceste măsuri nu va fi nimeni de acord și nu se va face așa ceva niciodată. Decât așa ceva se va prefera ca soluție extremă bineînțeles privatizarea.

Am scris toate astea pt că observ că am zeci de cunoștințe care nu folosesc deloc transportul în comun și nici nu vor să audă de așa ceva.

Chiar și pensionarii merg bine mersi cu mașina personală. Mă întreb unde e buba că doar biletul e ieftin, autobuzele bune, drumurile ok.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 02 Dec 2008 17:34:39    Titlul subiectului: 102014

Unde e buba, clar in educatie si constientizare.
20 trasee cu interval de 10 minute... pentru un orasel cat Brasovul... supradeterminare = eroare.

Later edit: am cautat liniile de transport cu interval mai mic sau egal cu 10 minute din Brasov. Intervalul este in timpul zilei si mai ales la orele de varf. Liniile sunt: 1, 4, 5, 6, 8, 16, 17, 22, 23, 31, 44, 50, 51.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Dec 2008 12:42:14    Titlul subiectului: 102830

Joi/Vineri La ora 01:10 noaptea de la Gara un MAN a plecat gol spre oras.

La ora 04:00 - 04:10 erau la gara parcate mai multe autobuze, vreo 6-7 care au plecat in diferite directii de la gara cu calatori ( angajati RatBv ?? ) cam vreo 10-20 calatori in fiecare masina.

autobuzele nu aveau trecut cursa speciala , ci traseul de exemplu 32, 35 , 4 etc. Se poate urca daca nu esti angajat RatbV ??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2009 13:32:46    Titlul subiectului: Transportul din centrul istoric - modern dar ineficient 104899

Observând aspectul general actual al transportului în comun din orașul nostru, mă întreb oare ce se dorește: eficiență și un oarecum confort al pasagerilor sau un aspect mai modern al orașului.

Totuși transportul cu vehicole mari (fie troleibuze fie autobuze) a fost scos din orașul vechi pe motiv de păstrare a lui nealterat de zgomotul traficului auto. Dar constat că BMC-urile care umblă prin schei au devenit mai zgomotoase decât orice alte vehicole. Iar vechile troleibuze solo care erau destul de silențioase și încăpătoare comparativ cu BMC-urile au fost retrase demult, din motive de lipsă de trasee.

Mă întreb dacă nu ar fi fost mai bine ca liniile 50, etc să fie deservite de troleibuze solo, iar BMC-urile să umble goale pe traseele cu cerere scăzută?

Asta având în vedere că BMC-urile se dovedesc destul de neîncăpătoare pt traficul din centru.

Dacă punem în balanță un troleibuz solo DAC sau Veter cu un BMC, în situația actuală vom constata că troleibuzul solo câștigă în fața BMC-ului prin următoarele caracteristici superioare:
- poluare chimică și fonică mult mai redusă
- capacitate de transport mai mare
Iar viteza de deplasare este cam aceeași, în condițiile în care străduțele din centru sunt în pantă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Feb 2009 13:36:54    Titlul subiectului: 10741 105774

Din 2002 de cand vin la Brasov niciodata nu am vazut control pana vineri cand in intervalul 11:07-19:33 am prins 6 echipe :

23b - Triaj - Sala.Sporturilor = 2 barbati trecuti de 40 ani.
8 Faget - Rulmentul = 2 femeii.
8 Caprioara - Gemenii = 3 barbati trecuti de 40 ani.
12 Stadion.Tineretului--->> 3 barbati trecuti de 40 ani singuri din autobuz, nici un calator.
16 Universitate- Livada.Postei = 3 barbati 2 trecuti de 40 ani unul la vreo 30 si ceva.
4 Livada.Postei-Gara.Brasov = 3 barbati trecuti de 40 ani.

Controlorii mai tineri nu au ?? ce se intampla daca te prinde fara bilet. am vazut ca pe 16 lui un tanar i-a cerut datele fara sa-l verifice, apoi i-a dat drumul spunandu-i sa vina la Saturn la 21:00 cu banii de amenda.

Cei mai politicosii controlorii din tara pe care i-am vazut vreodata, chiar daca nu mi se pare ceva normal ca nu au si tineret in echipe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 23:15:02    Titlul subiectului: Povestea controlorilor 105867

În general controlorii sunt oameni care nu au găsit alt loc de muncă, și de obicei au studii minime. Poate că sunt și care nu. Dacă î-i iei un pic la întrebări vei constata că de obicei bărbații nu au ce zice decât cel mult vor arăta că pe legitimața lor scrie primărie. Oricum prea multe nu știu și nici nu au ce spune. Dintre cei tineri (pt că există și dinăștia), mulți sunt foști elevi mediocrii care nu s-au angajat încă în alt loc, chiar foști blatiști.

Prezența controlorilor și a faptului că unii sunt lipsiți de bunele maniere, are ca rezultat scăderea afluxului de călători pt transportul public. Mulți oameni preferă alte mijloace de transport decât decât să-și strice ziua cu un controlor care î-l bate pe umăr și cere biletul și apoi spune și că nu e compostat bine, sau întreabă unde e făcut biletul. Apoi după lungi verificări ale biletului și compostoarelor spune că e bun biletul. Ba uneori mai ești nevoit să mergi încă o stație în plus până se verifică biletul.

În anumite perioade au existat chiar și controlori falși (aceștia erau tineri de obicei studenți ai Univ Transilvania, dar care nu erau brașoveni). Acesta era un lucru grav.


Ăsta e doar un banal exemplu, pe care l-am întâlnit de zeci de ori în câțiva ani. Și mi s-a întâmplat și mie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Feb 2009 22:18:09    Titlul subiectului: 105906

Ca tot veni vorba de controlori sa va povestesc despre cum "am reusit performanta" sa iau amenda pe linia 20, anul trecut. Pe 7 septembrie 2008, am fost pentru cateva ore in Poiana Brasov, iar la intoarcere am compostat din greseala acelasi bilet. Cu o statie inaintea de Livada Postei a fost o echipa de doi cotrolori imbracati in civil si care aveau niste ecusoane la gat. Unul dintre ei s-a uitat la biletul meu, l-a rupt dupa care foarte politicos mi-a cerut buletinul spunand ca ii trebuie pentru cateva data statistice Laughing
Eu i l-am dat si atunci controlorul foarte satisfacut mi-a aratat ce "prostie mare am facut" si ca trebuie sa platesc amenda in valoare de 45 de RON. Eu i-am replicat ca daca faceam blatul, fugeam din autobuz cand i-am vazut ca se urcau si ca nu as fi stat asa de linistit, si ca a fost doar o greseala, aratandu-i si al doilea bilet cumparat. Acesta nici nu a vrut sa auda, l-a chemat pe colegul lui, despre care imi spunea ca lucreaza la primarie si trebuie sa constate si el infractiunea. Eu nu prea am inteles foarte bune cum este cu echipa asta mixta de controlori, unul lucreaza la primarie si unul la RATBv ?
In fine la Livada Postei a completat pe o chitanta datele din buletin, i-am spus ca nu am bani la mine, la care controlorii mi-asu spus ca pot sa merg la primul bancomat si sa scot banii, si ii mai gasesc acolo inca un sfert de ora, dar sa ma grabesc Laughing
La faza asta le-am cerut buletinul inapoi si am plecat de acolo, ei mi-au replicat ca o sa imi trimita amenda prin posta si ca o sa platesc 200 de RON. Mi s-a parut totusi dubioasa aceasta echpa de controlori, celelalte dati cand am fost cu 20-ul in Poiana am prins echipa de doi controlori imbracati in civil. Au trecut cinci luni de la intamplare, dar acasa nu am primit nimic....

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 24 Feb 2009 15:17:56, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Feb 2009 10:10:32    Titlul subiectului: 106591

Cateva impresii depre transportul brasovean, in urma vizitei de sambata.
Linia 4, frecventa destul de buna sambata, programul de circulatie dimineata mi s-a parut oarecum corelat cu sosirea rapidului de Praga de la Bucuresti.

In ultimele vizite in oras, am mers si cu linia de midibuze 50 barat. Inca de la Livada Postei se urcau foarte multi calatori, care mergeau la Pietrele lui Solomon. Acestia fie mergeau pana la izvorul de apa, fie mergeau mai departe pe traseele turistice. O parte din cei care mergeau la izvor, aveau multe bidoane de plastic la ei, sau bagaje mai voluminoase ca sa transporte mai multe sticle cu apa, acest lucru fiind un impediment, avand in vedere capacitatea destul de mica a midibuzelor. Poate ca si in week-end ar trebui marita frecventa acestor midibuze, avand in vedere ca este un flux destul de mare de calatori, cel putin pana la pranz. Oricum a fost interesanta calatoria pe stradutele inguste din Brasovul vechi. De la "Invatatorilor" pana la capatul lui 50 barat, drumul arata destul de rau, ar trebui reparat. In aceasta zona, drumul fiind destul de ingust, midibuzele trec destul de greu unul pe langa altul cand se intalnesc.

Mai tarziu in jurul orei 16.00 la Poiana Brasov era nebunie mare, masinile parcate pe unde apucau. Bucla unde intorc autobuzele linei 20 era ticsita de masini, autobuzele nu puteau sa intre in bucla si sa intoarca. Solutia aleasa de soferii autobuzelor a fost urmatoarea: debarcau calatorii, apoi depaseau putin bucla (20 metri) dupa care mergeau in marsarier, virand la dreapta ca sa patrunda in terminal. As avea si o sugestie. Ca sa nu se mai piarda timp cu cumparatul biletelor pentru 20 la Livada Postei, sa se vanda aceste bilete si la gara.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 22:12:54    Titlul subiectului: Vor scădea și mai mult nr. de troleibuze 107604

În orice caz se vor mai reduce din nr de vehicole la traseu pentru că umblă cam goale la anumite ore, și avem în vedere și criza mult mediatizată. Nr de troleibuze de pe liniile de troleibuze va scădea (mai puțin 8-ul) pentru că se vor porni lucrările pe Str. Carpaților. În final e posibil să nu se mai introducă troleibuze nici pe acea stradă. Montarea unei noi rețele costă mult iar autobuzele stau nefolosite. Montarea de rețea nouă pt un troleibuz care circulă odată pe oră și gol nu e rentabilă. În acest fel vrem nu vrem vom rămâne doar cu 1-2 trasee de troleibuz spre dezamăgire fanilor acestui tip de vehicol.

Autobuze cu gaz lichefiat butan sau ce alt gaz, nu se vor folosi. În primul rând montarea de rezervoare pe mașini costă și îngreunează vehicolul. În anii 80 au existat așa ceva pt a opri furturile de motorină. Au existat doar pe rutele externe.

Din punct de vedere al impactului psihologic pot spune că autobuzul cu butelii de gaz deasupra și troleibuzul (mai ales cel DAC) sunt în mintea multor oameni din Brașov și România simboluri ale anilor 80, care au fost cei mai de criză. Oamenii vor să uite aceste lucruri și să meargă mai departe. Deci în principiu și retragerea tuturor DAC-urilor (troleu sau autobuz) se integrează în această stare. Ne putem gândi și la faptul că pe traseul 8 nu a circulat niciodată DAC-uri decât înainte de introducerea tramvaiului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2009 01:27:12    Titlul subiectului: 107626

Se pot achizitiona autobuze pe gaz cu tehnologie moderna. O sa fac poze la unele pe care le intalnesc destul de des in ultimul timp pe unde colind si se va vedea la ce ma refer.
Referitor la lucrari, ma gandesc ca si pe Vasile Alecsandri (linia 33) au fost lucrari edilitare si reteaua de troleu s-a pastrat. Cred ca se va face la fel si pe celelalte strazi.
Am inteles ca si podul dinspre Sanpetru se va reabilita, ceea ce inseamna ca accesul spre depoul Rulmentul se cam inchide. Vor duce troleele la Valea Cetatii? Dar cred ca asta e o problema pentru mai tarziu.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2009 16:49:23    Titlul subiectului: Discuție despre parcul auto RATBv 107734

Dacă se va lărgi strada Carpaților atunci mai mult ca sigur că trebuiesc mutați stâlpii. S-ar putea să nu fie necesară lărgirea acestei străzi și deci rețeaua va rămâne.

Părerea mea e că nu mai e nevoie de achiziție de vehicole deocamdată pentru că sunt suficiente. Părerea unora e că parcul auto este chiar supradimensionat. Oare de ce e supradimensionat? Pentru a avea o rație mai mare de motorină? Pentru a păstra vehicolele? Atunci ele ar trebui să iasă la traseu prin rotație.
Dar se pare că MAN-urlile articulate sunt non-stop la traseu chiar și pe linii cu încărcare slabă la anumite ore. Odată am observat MAN articulat chiar la ora 4 jumate dimineața pe cursa care merge la garaj. Shocked A fost o excepție poate.

Acea cursă e deservită în mod normal de autobuze solo și are nu mai mult de 2-5 călători. De obicei are luminile stinse în salon. În vara anului 2001 m-am urcat în cursa de noapte care se suprapunea la acea oră cu cursa care merge la garaj. Trebuia să ajung la gară. Spre surprinderea mea cele 2 autobuze s-au luat la întrecere chiar dacă 2N (#1146) era plin cu călători. S-au depășit unul pe altul de 4-5 ori. La un moment dat la o depășire am observat că în celălalt autobuz era un singur pasager.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 10:00:50    Titlul subiectului: 107767

Se luau atunci la intrecere cand erau autobuze vechi cu cutie manuala dar acum cand sunt automate acum e raliu in Brasov mai ales in acea zona unde te invarti in cerc pe bulevarde/strazi cu 6 benzi pe sens.

La 00:20-00:30 la Gara Brasov is vreo 5-6 autobuze cu angajatii R.A.T Brasov, si dimineata la fel pe la 04:30.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 11:21:39    Titlul subiectului: 107771

Ai dreptate cu articulatele, dar nu uita ca nu sunt foarte multe autobuze articulate: 25 MAN plus cateva Mercedesuri plus ultimele 8 inchiriate.
Parcul este probabil supradimensionat, dar cred ca asta se va regla cand incep masinile vechi sa cedeze incet incet...
Poate la troleibuze se va mai aduce ceva, daca cineva pe viitor doreste sa restabileasca rational o parte din retea.
Referitor la situatia cu masinile care circula noaptea cu angajati/... o explicatie ar putea fi ca in ultimul timp s-au modificat intens programele de circulatie si probabil ca noaptea se merge cu schimbarea foliilor din statii. E doar o parere. Daca e ceva necurat poate o iesi la iveala.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 28 Mar 2009 15:28:54    Titlul subiectului: 108656

Circulind prin Brasov, mi-am dorit sa fac poze cu transportul in comun in zone mai putin umblate de piciorul forumistului de transport in comun, de pe oricare forum ar fi acela.
Bunaoara, m-am aventurat si eu in Stupini. Pentru forumistii care nu stiu, Stupinii au fost un sat bogat de linga Brasov, deunazi devenit cartier al municipiului.
Am circulat cu linia 40 pana la capat. Infrastructura este bunicica, ceva denivelari, nu prea multe. In centrul satului este mai proaspat asfaltat drumul si se circula foarte bine. Cele cateva ore petrecute au fost de ajuns ca sa inteleg ce se petrece acolo. Oameni normali, tarani, cu vite, cai, copii care mergeau si veneau de la scoala, oameni care veneau de la munca, case frumoase, gospodarii asemenea, multa liniste, ceva praf, cev noroi ca deh e la sat, capite de fin... Legatura acestor oameni cu orasul este dat de liniile 18, 28 si 40. Una face legatura cu Gara Bartolomeu si complexul comercial de acolo, una face legatura cu centrul via Bartolomeu Nord - autogara Stad. Municipal, iar ultima face legatura cu Gara Brasov.
In masina destula lume, cu sacose, oameni care veneau de la munca si multi copii care veneau de la scoala, ca toti copiii. La Gara si pe Aurel Vlaicu/Grivitei, masina s-a umplut ceva mai multsi mai toata lumea a facut bilet. Masina a ajuns la Stupini Centru unde s-a golit si unde o parte din copii/oameni mari asteptau masina de Fundatura (Institutul Cartofului) Acolo, desi saracie maxima, si chiar ceva tiganet, lumea totusi parea destul de linistita. Strazile erau bune, iar rondul de intoarcere din poarta Institutului Cartofului destul de bine amenajat si curat. Aici intorc liniile 18 si 28. Lumea s-a urcat, lumea... a facut bilet. Idem in Bartolomeu Nord, cartier de muncitori si de tarani, unde chiar tineri de 18-30 ani in grup s-au urcat si au compostat pe masina 28.
M-a surprins foarte placut aceasta aventura de care mi-era ceva teama. De unde teama? Din "zicerile" unor distinsi domni de prin diverse locuri, cum ca acolo ar salaslui bau-baul si ca, transportul acolo ar fi o sursa de vandalism si de pierderi. Nici vorba! M-am simtit mai sigur si mai linistit acolo, decat in chiar mijlocul orasului.
In concluzie, acolo transportul este suficient asigurat de aceste 3 linii+cursa 41 pentru Cimitirul Municipal, insumand cam 7 autobuze pe ora, cu program intre 20 si 60 de minute. Si-l merita si dansii ca platitori de taxe si impozite la aceeasi primarie ca si restul brasovenilor.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2009 19:39:29    Titlul subiectului: 108786

guest a scris:
Ca tot veni vorba de controlori


Am si eu o istorioara funny cu controloare ...
Am urcat intr-un 16, in Prund (decis sa fi fost prin 2006?), am scos singuru-mi bilet din buzunar si mi-am dat toata silinta sa-l intep, dar, dupa un sejur mai putin comod in buzunar, hartiuta era sifonata si refuza executia. A venit langa mine o doamna foarte amabila, mi-a luat biletul, l-a netezit cu delicatete feminina si a reusit ceea ce eu nu puteam, dupa care mi l-a restituit. Dupa plecarea masinii, cam dupa ce trecusem pe sub Poarta, aceeasi doamna, dar de data asta mai putin amabila, mi-a aratat un ecison si mi-a cerut biletul la control. Am incercat sa-mi pastrez seriozitatea si i l-am prezentat. Surpriza: biletul nu era bun! A urmat o negociere serioasa cu mult mai putin amabila doamna, ajutata si de colega ei, am folosit toate argumentele pe care le-am putut imagina, am trecut de Ceasu Rau si am primit inapoi biletul, cu recomandarea "Va vad om serios, domne, nu va amendez, dar sa nu va mai prind cu chestii de-astea!"
Acum, sincer, eu serios n-am fost in viata mea, nu am de gand sa devin la batranete la sugestia unei controloare de la ITBv. Asa ca am incercat sa nu mai merg cu 16, sa n-am noi surprize. Vorba aia, care circula tot cu ITBv-ul in tineretea mea: "Daca nu-ti convine, cumpara-ti masina mica!". M-am conformat.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 02 Apr 2009 20:32:55    Titlul subiectului: Discuție despre nr. de uși utilizate pt. accesul călătorilor 108957

Ionescu a scris
Citat:
Nu este absolut necesar. 3 sunt suficiente pentru accesul calatorilor. Un pic de civilizatie si totul decurge normal

3 uși din care se deschid doar 2, după cum se vede și în poza din topicul cu O405. Dacă una din cele 2 se mai și blochează/defectează ce să mai zicem? Știm că la DAC-uri se mai defectau unele uși și temporar ele erau blocate cu diferite obiecte până se reparau. Crezi că pt. un articulat chiar sunt suficiente utilizarea a doar 2 uși?
Iar la BMC-uri se folosește doar o singură ușă din cele 2.

Atunci de ce producătorul a mai făcut ușa din față? Dacă ușa din față ar fi doar pt. șofer atunci de ce producătorul nu a făcut o ușă în partea cu șoferul pt accesul lui, cum au unele autocare?

Probabil s-a mers pe ideea că oricum ușa din față e prea strâmtă, așa că ori cu ea ori fără ea. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Apr 2009 21:05:02    Titlul subiectului: 108960

Si eu am observat in vizitele mele de la Brasov in special la Bmc-uri si tin minte ca si la trolee era ceva : la un troleu usa din fata era blocata ( de sofer, conducerea RAT Bv ) iar la un alt troleu nu se inchid usile daca cineva sta pe scara.

Si la Ploiesti cand au intrat FBW-urile pe traseu s-a incercat cu prima usa a troleelor sa faca calatori in asa fel sa nu urce pe la prima usa dar nu s-a reusit. Motivul la Ploiesti este nr mare de batrani care se plimba zilnic cu transportul in comun si tin neaparat sa urce/coboare pe la prima usa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 12:35:50    Titlul subiectului: 109259

Cred ca merita notata si scaderea dramatica a prezentei publicitatii pe vehiculele RAT Brasov... astfel daca asta-toamna, pe 13 si 14 octombrie, din 109 autobuze pozate de mine 105 aveau publicitate si 4 nu (96% da, 4% nu), acum cateva zile din 103 autobuze doar 62 erau acoperite cu reclame (60% da, 40% nu), deci grosso-modo de la acoperire integrala cu reclame a parcului dupa doar 6 luni s-a coborat la ceva mai mult de jumate. Criza o fi explicatia? Nu mai se inghesuie firmele sa-si faca reclame pe autobuze?

Am luat in considerare doar autobuzele 'vechi', adica MAN, BMC, Mercedes Connecto si Mercedes articulate ex-Frankfurt; am exclus noile autobuze second-hand (500-509) si troleibuzele, ambele categorii fiind putin folosite pentru reclame.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
paul_bv



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2009
Mesaje: 62
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 15:02:51    Titlul subiectului: 109263

De pe troleibuze au disparut toate reclamalele, mai putin de pe #34 si #52. Din pacate acest fapt ar putea duce la casarea lui #919, troleibuz ce a redevenit verde dupa indepartarea reclamelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 18:25:00    Titlul subiectului: 109274

Interesant ca la cateva zile dupa ce a aparut pe site-ul RATBv harta pe 2009 astazi a aparut o harta noua, tot 2009 dar cu culorile liniilor mai pale; alta diferenta ar fi disparitia liniei 35b de la lista traseelor din dreapta-jos, linia fiind inlocuita cu un spatiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 1 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community