Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii generale despre transportul in comun din Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Iun 2012 23:51:43    Titlul subiectului: 156900

Daca nu este numar suficiente de troleibuze, pe o linie aglomerata, de ce nu introduc autobuze, care sa circule in paralel cu troleele, atunci cand situatia o cere ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 01 Iul 2012 00:28:04    Titlul subiectului: 156903

Cel mai probabil, din cauza gestiunii precum si a distributiei cotidiene de mijloace de transport. Altfel, cred ca s-ar fi introdus aceasta masura inca de la primele sesizari "din teren"...

Poate ca n-ar trebui exclus din aceasta discutie si programul estival, specific fiecarei unitati de transport din tara?

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Dum 01 Iul 2012 03:15:33    Titlul subiectului: 156906

Acum se circula la programul de vacanta de vara. Autobuze si troleibuze in paralel au mai mers, atunci cand intr-adevar se intampla ceva grav, e.g., se strica vreun troleu in timpul serviciului, etc.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 01 Iul 2012 08:25:46    Titlul subiectului: 156909

guest a scris:
de ce nu introduc autobuze, care sa circule in paralel
La Brasov nu au circulat autobuze in paralel cu troleibuzele niciodata, sunt introduse autobuze doar cand sunt lucrari la retea sau avarii. Si asa au fost desfiintate multe linii de troleibuz, daca s-ar introduce in paralele probabil ca in scurt timp ar ramane doar autobuze si adios troleibuze la Brasov.
Cea mai buna varianta ar fi inlocuirea troleibuzelor Renault cu niste troleibuze noi, pentru ca nici autobuzele nu sunt destule.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 01 Iul 2012 14:59:38    Titlul subiectului: 156920

Aici te contrazic. Au circulat in paralel si troleibuze si autobuze. Si nu numai pe linia 8. Ci si pe fosta linie de tramvai 101 cand se lucra la infrastructura si la reintroducerea liniei 8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 02 Iul 2012 16:34:35    Titlul subiectului: 156949

Ce inseamna "circulatie in paralel"? Daca e vorba de linii identice, parca as zice ca, pe vremuri, autobuzul 11 si troleibuzul 6 mergeau pe acelasi traseu (cu o mica diferenta, 6 mergea pe bulevard pana la Teatru si o lua la dreapta vis-a-vis de "Cina", spre Iorga (am uitat cum se cheama strada aia, iar 11 mergea pana la Casa Armatei pe Gheorghiu-Dej.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 03 Iul 2012 08:43:42    Titlul subiectului: 156971

"Circulatie in paralel" este de exemplu la Galati pe linia 102.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 07 Iul 2012 12:55:58    Titlul subiectului: rgrgrgr 157093

Stiu ca poate se enerveaza fanii troleibuzelor, dar eu am o alta parere. Daca tot sunt autobuze solo din belsug de ce nu sunt folosite si pe liniile de troleibuze? E o prostie sa duci Volvo acela lung pe 33, 10 sau 7 in weekend cu 3 calatori sau si in zile de lucru si chiar pe 8. Troleele Renault sunt de toata jena (sunt si zgomotoase) si-mi aduc aminte de vechile DAC-uri care se mai "taraiau" prin 2006 -2007 pe str Carpatilor sau prin Racadau pe 33 cu cate 3-4 calatori. Nu cred ca mai protejeaza mediul cam cu nimic ce transport electric mai exista acum. E ori cu el ori fara el. Mai mult face blocaje prin circulatie si ingreunari.

Toate liniile actuale de troleibuze nu asigura transportul care-l avea tramvaiul nici in 2006. Deci nu se mai justifica existenta autobazei de "trolee". Ea mai este doar ca sa se mai faca unii ca lucreaza pe la retele electrice si mai remorcheaza cate un troleu de colo colo. In fine poate fi tinuta in folosinta doar ca ar fi pacat s-o desfinteze. Asta e realitatea.

Daca tot se permite "lafaiala" si se cumpara autobuze sa se laude ca "vezi doamne, ce vehicule cu GPS cu aer conditionat cu etc" atunci nu inteleg "jignirea" adusa orasului (european) prin achizitia acelor "rable" Renault. Mergeau cumparate in 2000 poate nu acum. Asta in timp ce troleibuze inca functionale (G&S , FBW de mare capacitate, necesare in multe situatii, cat si "bijuteria"O305G unic) au fost casate.

Pe 33, 7, 11, 10 se pot folosi autobuze de capacitate mica (BMC), se pot cumpara niste SH-uri cum au fost Neoplanurile. Dar se pare ca alocarea vehicolelor nu tine cont de nr de locuri sau incarcarea lor ci de normele soferilor. E ca si cand chem un taxi pentru plimbare se trimite un camion, iar cand chem unul pentru marfa ca sa ma mut trimite un autoturism cu 3 locuri.

Solutia evidenta este fie "privatizarea", fie reducerea numarului de linii de transport la cateva importante si asigurarea biletului valabil o ora si a abonamentului pe mai multe mijloace de transport in portiuni de traseu comune. Iar lucrurile nu merg prost din cauza primarului PDL-ist ci din cauza majoritatii PDL-PSD din consiliul local care face legea din 1996 incoace.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 07 Iul 2012 13:05:06    Titlul subiectului: 157094

Au circulat troleibuze in paralel cu autobuze si in 2009 si 2010 pe 8. Eu am vazut in acea perioada un Mercedes rosu (cred ca 508) de multe ori pe 8 in timp ce existau si troleibuze la traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Iul 2012 17:26:57    Titlul subiectului: 157101

Exista si o fabrica numita ... Roman, unde se faceau autocamioane, autobuze si chiar troleibuze. Nu puteau sa puna la punct o colaborare factorii de decizie din oras si judet, sa incerce sa se fabrice un model nou la Roman, fie el troleu sau autobuz ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 07 Iul 2012 23:53:31    Titlul subiectului: 157113

S-a mai discutat asta de cativa ani de cateva ori. Nu puteau pentru ca sunt afaceri, comisioane. hotie etc. Si nu numai ca nu puteau din aceasta cauza ci nici nu vroiau. Asta e cam in toate orasele. Asta a dus si la falimentarea Rocar-ului ca sa ne refeim doar la cei care faceau mijloace de transport in comun.

Ei doreau chiar sa rada uzina Roman si sa faca un hipermarket acolo sau un depozit de masini straine, deci cum sa cumpere ei produse de la Roman? Uzina mai este doar datorita actualului patron care are ceva suflet si a pastrat-o atat cat mai e. Ei pot produce oricand camioane din tipul vechi, piese pentru orice si pot asambla cam orice vehicol din piese straine inclusiv autobuze. E ca intr-o hibernare acum din lipsa comenzilor, se asteapta o revigorare economica.

Ca si cetatean al orasului, daca ai spirit civic, nu cred ca te poti simti bine cand vezi ca alesii cumpara "gioarse" Renault si alte balarii foarte scumpe, in timp ce uzina din orasul tau nu are comenzi, desi e capabila sa produca bun, modern si ieftin cu munca angajatilor din oras.

Prin 2006, la o expozitie, reprezentantii primariei Brasov au luat in bascalie autobuzele Roman spunand ca sunt neincapatoare, asta pentru ca nu aveau ce reprosa in fata celor MAZ sau MAN, mult mai scumpe dar prin care se imbogateau ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Iul 2012 13:27:25    Titlul subiectului: 157118

Baverescu a scris:
Ca si cetatean al orasului, daca ai spirit civic, nu cred ca te poti simti bine cand vezi ca alesii cumpara "gioarse" Renault si alte balarii foarte scumpe, in timp ce uzina din orasul tau nu are comenzi, desi e capabila sa produca bun, modern si ieftin cu munca angajatilor din oras.

Exact aici am vrut sa ajung, de aia am deschis discutia (pentru a o mia oara). Ce au facut cetatenii cu "spirit civic" din Brasov ? Nu am vazut nici un protest, nici un memoriu, nici o petitie, nimic. Deci, probabil brasovenii sunt multumitii cu actuala stare de spirit. Iar transportul electric din Brasov nu cred ca mai are viitor (cu parere de rau).

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 09 Iul 2012 01:00:54    Titlul subiectului: 157132

Reamintim ca s-a demonstrat ca autobuzele facute la Rocar inainte d e inchiderea uzinei erau mai scumpe decat orice fel de alt autobuz de orice alta productie. La fel a cam fost si pe la Brasov. Chiar si pe vremurile de dinainte de 200x s-a incercat aducerea de Rocar de Simon limitata la 2 bucati, din care a ramas doar una. De ce? Pretul mare si pretul intretinerii si mai mare, avand in vedere ca uzina s-a inchis, iar service prea mult nu mai avea cine sa faca.
Cat despre starea de spirit, nu vad de ce ar fi rea, atit timp cat serviciul se desfasoara in niste conditii. Si cred ca la Brasov e mult mai bine decat in multe mun'cipii cu pretentii (in afara de Bucuresti) care arunca o gramada de bani pe ceva destul de extravagant, iar cu restul ramin descoperiti. Vehicule sunt destule, iar serviciul nu sufera de pe urma vreunei lipse in acest sens. Mobilier stradal exista, orare exista si sunt destul de dinamice, ceva conditii europene exista!
Reamintim: exista peste 40 linii, din care cel putin 10 au program de 4-6 minute la ore de varf, respectat cam 90%. Exista mobilier stradal, capete de linii civilizate, si destula curatenie (adaptata gradului de cultura si civilitate). Nu spune nimeni ca nu e loc de mult mai bine. O sa fie poate, si mai bine.
Poate ca aceste vehicule nu au fost cea mai buna solutie, mai ales ca ma stiu un om care sunt impotriva SH-ului in serviciul de transport public. Or, la Brasov acest grad este destul de scazut. Troleibuzele noi sunt extrem de scumpe, iar serviciul de transport nu cred ca are timp sa astepte dupa acumularea de suficiente fonduri pentru asa ceva. Pe de alta parte, nu se poate spune ca troleibuzele Volvo sau GS nu au fost un noroc! Au deja 4 ani, daca nu ma insel, de exploatare si uite ca se tin bine. Le vine si lor randul la taiere, bineinteles! Culmea ironiei este ca ar avea cu ce sa le inlocuiasca.
E adevarat ca lucrurile nu sunt tocmai roz, dar nici negrul asta infinit pe care il vad pe aici nu mi se pare chiar real.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 09 Iul 2012 20:18:06    Titlul subiectului: 157146

Si spui, Ionescule, ca autobuzele Roman ar fi foarte scump de intretinut si ar fi mai scumpe decat orice alt autobuz strain? Probabil in situatia in care patronul uzinei ar intra in conflict cu primaria. Dar patronul este dupa cum stim tot la PDL. Insa pamantul de sub uzina face cu ochiul la afaceristii imobiliari.

Cat despre Rocar de Simon nu are rost sa mai vorbim, nu mai e fabrica de 11 ani, cum sa cumpere asa ceva nou in 2006 sau 2011? Doar era vorba de achizitii actuale nu achizitii de acum 10 sau 15 ani. Interesant este ca unii gasesc motive de a sustine ceva deviind discutia in speranta ca nu-i nimeni atent si nu observa. Chiar nu are importanta acum cat de scumpe erau Rocar-urile, cata vreme era vorba de autobuze Roman care sunt altceva decat Rocar: au motor MAN si caroserie originala facuta la uzina de la noi.

Eu nu sunt impotriva SH-urilor deloc. Uite ca regia din Sacele are numai SH-uri, la fel si Codreanu. Si RATBV are Mercedes adus in 2008 care si acum merg foarte bine, Volvo cum se spunea, si inca vreo cateva care completeaza foarte bine pe cele noi si nu sunt mai prejos. Dar cu Renault cred ca au dat lovitura si au avut toti motiv de critica. Nu stiu ce pot sa zic, dar intr-un Renault pe traseul 11 sau 7 eu nu m-as urca, stiind ca merge unul pe ora si daca asta se defecteaza, ai platit biletul degeaba ca altul nu-ti trimite regia decat dupa 3-4 ore. Iar biletul e valabil doar pe acel vehicul care dupa ce s-a defectat nu te mai duce nicaieri. Asa ca suplinirea acelor linii cu microbuze BMC sau autobuze de care se gasesc in garaj chiar la intamplare ar fi mai bine, daca nu chiar biletul valabil o ora propus de Ghise inca din 2003 luind in calcul orase ale lumii civilizate.

Iar daca cineva se intreaba de ce nu s-a "dubizat" si Brasovul raspunsul e simplu: cu masini mari se fac afaceri mai mari fiind mai scumpe. "Dubizarea" dadea loc si unei privatizari care ar fi fost ceruta chiar de catre cetateni. Dubizarea ar fi insemnat si un alt standard de civilizatie. Adio cersetori, gunoieri, blatisti in dube.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Iul 2012 10:38:34    Titlul subiectului: 157155

Totusi in unele puncte transportul in comun din Brasov este peste cel din Bucuresti, ma refer la faptul ca in fiecare statie exista orarul mijloacelor de transport in comun si. vorba lui Ionescu, mobilier stradal.
Este pacat de ce s-a intamplat cu reteaua de troleibuze, probabil ca acest mijloc de transport va disparea. Problema nu sunt SH-urile, ci mentenanta lor, cat costa intretinerea unui vehicul SH, pe an ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 10 Iul 2012 14:38:34    Titlul subiectului: 157161

Baverescu a scris:
Dubizarea ar fi insemnat si un alt standard de civilizatie. Adio cersetori, gunoieri, blatisti in dube.

"Dubizarea" ar insemna un regres enorm in transportul public din Brasov, sa fim realisti, alti utilizatori ai acestui forum fac petitii peste petitii pentru a scapa de dube, inclusiv din orase, si in citatul de mai sus trasnportul cu dube e ridicat la "standard de civilizatie". Dubele inseamna dispret total fata de calatori si de un transport civilizat european, inseamna: inghesuiala, mizerie si soferi indisciplinati care provoaca accidente! Iar problema blatistilor, cersetorilor si gunoierilor se poate rezolva prin mai multe echipe mixte de controlori si jandarmi care sa faca razii pe toate liniile si la toate orele cand circula mijloacele de transport in comun.
Scoaterea troleibuzelor nu ar fi o idee buna, in momentul de fata orasele eurpene care vor sa (re)introduca trasportul cu troleibuzul investesc milioane de euro pe cativa kilometri de retea, noi totusi in Brasov inca avem o infrastuctura destul de mare si nu merita distrusa, cu mici modificari se poate electrifica linia 10,23, 23b, si 32.
Banii cheltuiti pe cele 15 autobuze BMC adica 3,39 milioane euro fara TVA se puteau cumpara 10 troleibuze solo de 12m metri la o valoare aproximativa de 320.000 fara TVA, sa nu uitam ca Uniunea Europeana sprijina cu fonduri europene orasele care vor sa dezvolte transportul electric, deci daca ar fi existat vointa si interesul celor de la RAT si primarie se puteau aduce chiar mai multe troleibuze numai ca nu se vrea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 10 Iul 2012 17:59:04    Titlul subiectului: 157168

Uite ceva nou!! Sursa: www.brasovultau.ro

http://www.brasovultau.ro/Modernizari-In-transportul-In-comun-59463.html

Citat:


Modernizări în transportul în comun
10 Iulie, 2012  07:07:24


articol citit de: 205
RAT Brașov pregătește noi modernizări în transportul în comun. În curând veți afla din stație în câte minute vine următorul autobuz și cât de aglomerat va fi. Toate informațiile vor fi disponibile pe un panou electric, iar bilete vor fi înlocuite de cardul de călătorie. Practic va fi instalat un sistem integrat de gestionare și monitorizare și facilități create pentru călător, care presupune dotarea stațiilor cu panouri electronice și schimbarea sistemului de eliberare și validare a tichetelor, după cum anunță presa locală de azi. Proiectul va beneficia de finanțare europeană nerambursabilă și a trecut deja de etapa evaluării tehnico-financiare. Implementarea sistemului costă peste 31 de milioane de lei, iar de la bugetul local se vor folosi peste 5 milioane de lei și alte peste 4 milioane pentru cheltuielile neeligibile, mai scrie aceeași sursă. Proiectul prevede montarea de camere video în stațiile RAT, iar biletele de călătorie vor fi înlocuite de cartele, iar abonamente vor fi sub forma unor carduri. La urcarea în autobuze acestea vor fi validate electronic.



Poate s-o baga si faza aia cu valabilitatea la 45-60 minute cum zice Baverescu, citandu-l pe fostul Ghise.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 10 Iul 2012 21:43:38    Titlul subiectului: 157178

Referitor la mesajul lui Trolino pot sa spun ca ar fi imposibil sa tii atatia jandarmi prin toate autobuzele care circula. Gunoierii care stau in cartierul sacelean Garcini crezi ca ar putea fi dati jos din mijloacele de transport, ei fiind tot angajati ai primariei Brasov sau ai unei firme apartinatoare primariei?

Cat despre existenta troleibuzelor, eu am propus o optiune care poate fi aplicata "acum" chiar de azi, nu ceva ce s-ar fi putut face sau se putea face. Stim ca astia au boala de a nu lua trolee noi asa ca nu are rost ne mai vaicarim. Ultimul troleu nou a fost luat prin 1997.

Referitor la mesajul lui Ionescu, pot sa spun sunt alti bani aruncati daca se intampla ce scrie acolo. La ce or fi trebuind camere de filmat in statii, carduri si alte bazaconii? S-au cumparat camere si au ajuns prin alta parte, este o reci diva de fapt. S-au promis si GPS-uri si tramvai pe sinele de tren existente, troleu la Sanpetru, autobuze pe gaz, autobuze electrice si altele. Treaba cu calatoria timp de o ora pe orice vehicol nu va fi acceptata, nu le iese lor nimic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2012 11:27:42    Titlul subiectului: 157187

Ar fi timpul ca sa se introduca GPS-ul pe vehicule, cardurile de calatorie, plata cu card bancar a calatoriei.

Cartele sunt reincarcabile, nu s-ar mai consuma hartie, tonner --> efect imediat reducerea la cheltuieile de tiparire a biletelor.

Un lucru nu o sa inteleg: de ce nu s-au luat din start afisaje digitale? Softul a existat, programator a existat. Zic acest lucru pentru ca Vetter-ele au venit cu afisaj matriceal si care la inceput functionau. De ce nu s-au montat pe troleibuzele care au venit ulterior sau de ce nu s-au cumparat cu autobuzele MAZ si MAN si de ce doar cu BMC-urile noi.

Poate si-au dat seama de costurile la consumabile pentru a tipari 150 de placi de traseu pe cand la un afisaj digital acest cost nu se aplica si se reprogrameaza foarte usor.

Legat de dube: nu sunt total importiva. In tari mai civilizate, vorbesc aici de Polonia, se folosesc dube in orase dar si articulate. Dar dube special constuite pentru transport de persoane si nu "adaptari". Pot numi aici modele ca Jelcz Solina City, Mercedes Cibro poate chiar si Solaris Urbino 8,6.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2012 18:10:31    Titlul subiectului: 157193

Lasa, cele 150 de afisaje nu se tiparesc in fiecare saptamana. cat costa un calup de hartie si 3 tonere? 70 roni? Chiar ne cramponam ca aia ar fi ceva foarte scump?

Pai da, in Polonia sau alte parti circula vehicule cu frecventa si capacitate adaptata la cerintele de incarcare. Se poate si la noi evident. Sa luam un exemplu: daca pe linia 8 dimineata cand merg copiii la scoala (in timpul scolii evident) este cerinta mare, atunci se pot folosi articulate si alte masini mari. La ore cand incarcarea este foarte redusa se pot pune dube sau altceva fara sa reduci frecventa la un vehicul la 2 ore sau sa se "fure" din curse "si asa nu-i nevoie si nu vede nimeni". Ma uitam si azi ca umblau chiar autobuzele cu cate 3-4 calatori toata ziua. Va dati seama ce costuri si risipa este?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2012 19:46:37    Titlul subiectului: 157195

Ultimul troleu nou a fost adus anul 2000, #115 cu dungi portocalii si alb, model Rocar 212 E.

Numarul de echipe de control nu trebuie sa fie exagerat de mare, ci frecventa controalelor sa fie mare la orice ora si sa nu uitam de vointa conducerii RAT si a primariei, lor nu le pasa ca mai au cativa blatisti prin autobuze atata timp cat isi iau lefurile grase chiar daca regia merge in pierdere.
Am vazut si eu microbuze in orasul Nurnberg, Volkswagen Transporter T4 cu usa glisabila normala dar erau introduse numai dupa ora 20:00 pe traseele secundare cu trafic foarte redus de calatori, nu spun ca pe unele linii la anumite ore nu s-ar putea introduce microbuze in Brasov, dar ma tem ca dupa buna filosofie "las' ca merge si asa" vom vedea dube si pe linii unde abia fac fata articulatele, mai bune fara dube, e mai bune pentru toti.

Legat de taxarea electronica a calatoriei si automate de bilete, e o idee foarte buna, cei de la RAT vor putea mai usor urmarii care linii sunt mai profitabile si cat de incarcate sunt mijloacele de transport, poate cu aceasta ocazie vom scapa de casieritele care iti vorbesc in "doi peri" si se poarta cu tine de parca ai venit sa cersesti, nu sa cumperi bilet sau abonament.
Afisajul electronic in statiile importante e chiar bine venit vom vedea cum vor face fata soferii la respectarea orarelor si cum se va fura din curse.
Afisajele de pe autobuzele mai vechi 2001-2006 nu mai merita schimbate ar fi o investitie mult prea mare, oricum nu se poate compara cu eficienta unui afisaj electronic, sa nu uitam de unii soferi lenesi care circula doar cu numarul afisat fara traseu sau cu numerele puse stramb de abia se vede, toate acestea sunt eliminate din start la un afisaj electronic bine programat. Sa speram cu nu e totul doar praf in ochi inainte de alegeri si nu e doar o spalare de bani, ca troleibuzele Renault.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2012 14:11:45    Titlul subiectului: 157226

Ce inseamna spalare de bani si cum s-a facut ea cu trolee Renault? Ce dovezi ai pentru o astfel de acuzatie? Rolling Eyes Este RAT o organizatie criminala care face bani din activitati ilegale, gen prostitutie, trafic de persoane, camatarie etc. si apoi spala acesti bani in chiar activitatea sa de baza?
Nu cred ca or sa stea calatorii cu ochii in afisaje sa vada daca de la regie fura cursa careva, nu pentru asta sunt aceste panouri.
Bun, privind cu ochi ceva mai buni toate aceste dorinte, mai vine cu niste idei.

1. Odata cu sistemul integrat sa se implementeze si un software online in care informatiile sa poata fi vizualizate pe calculator/tableta/telefon mobil, in timp real (am mai pus eu niste mostre de pe la englezi in alte parti). Cred ca s-ar putea lega sistemul de informatii de la panourile stradale/"GPS" la aplicatia cu Google Maps.

2. Accesul online la camerele din statii pe site-ul RATBV/alt site.

3. Continuarea afisarii orarelor pe hartie, cu caracter orientativ in timp (ele vor fi mai putin importante decat panourile de afisare).

4. Accesul doar pe la prima usa pentru urcarea in vehicul.

5. Corolar: Reintroducerea transportului de noapte cu preturi scazute, gen 1 leu sau 50 bani/calatorie, sau un pret corect in limita concurentei loiale. Daca exista informatii referitoare la gradul de ocupare pe anumite linii, iar accesul se va face corect doar pe la o singura usa, atunci se poate verifica utilitatea unui astfel de serviciu. Totusi de retinut, ca serviciul de trnasport de noapte nu trebuie sa aiba ca scop profitul!

6. Introducerea unui sistem online pentru top-up/reincarcarea cartelelor.

7. Sistemele de validare din vehicule sa contina si posibilitatea de plata cu cartele bancare de tip "contactless". Cred ca un astfel de serviciu vine in ajutorul turistilor, in mod special.

8. Crearea de variante in limba engleza (cel putin) pentru site-ul RAT si pentru toate aplicatiile mai sus mentionate.

9. Extinderea tipurilor de titluri de calatorie, spre exemplu abonamente pe 48 ore, pe 14 zile. Deasemenea oferirea de reduceri la tarife pentru cei care cumpara de pe internet.

10. Oferirea de cartele personalizate, in mod gratuit pensionarilor cu precizarea varstei pe CIP astfel incat validatorul sa ia suma corecta. Aceeasi masura se poate lua si pentru copii, elevi si studenti.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2012 15:37:03    Titlul subiectului: 157232

Ce zici suna ca un program de campanie "scripcareza" din 2008 si nu numai. "S-a facut foarte mult": oamenii nu mai au de unde sa ia bilete in statii si ori merg pe jos cate 2-3 statii, ori se mai roaga de soferi sa-i duca 1-2 statii pana la o statie cu chiosc de bilete, unde coboara, iau repede bilet si se urca iar. Cine rezolva aceste anomalii?
Citat:
4. Accesul doar pe la prima usa pentru urcarea in vehicul.
S-a mai discutat. Pai celelalte usi vor sta inchise tot mereu? Daca se urca unul si prin usa de coborare din spate ii dai amenda pentru asta? Asa e la Codreanu si stau aia un sfert de ora in statie sa se urce toti. Macar acolo se explica ca se ia bilet de la sofer sau e cursa externa. Dar ce sunt calatorii? Hoti sau puscariasi de trebuie sa se suie cate unul in masina RAT? E in vestul Europei asa ceva? Nu vrei si niste detectoare de metale puse prin masini? Imagineaza-ti pe linia 17 ca se urca doar cate unul prin stranturata aia de usa de la Man deschisa doar jumate si sta fiecare sa caute cartela, bilet, card, abonament prin poseta, geanta, plasa, ghiozdan. Mai se gaseste si vre-un grup de 3-4 liceeni sa faca misto de restul si sa impiedice circulatia prin vehicul. Pe alte linii ar merge implementat la cati calatori sunt la anumite ore.

Intr-un final ce concluzie tragem: oamenii care se respecta nu se urca un mijloacele de transport public fie si gratuit. Cunosc destui, chiar si studenti din Brasov care spun ca nu folosesc asa ceva.

In rest propunerile lui Ionescu sunt OK, dar nu vor fi realizate prea curand, asa cum multe s-au promis din 2008 si cam nimic nu s-a realizat decat achizitii de masini pentru ca este cea mai buna solutie de rotunjire a veniturilor unora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2012 15:51:24    Titlul subiectului: 157235

Baverescu a scris:
E in vestul Europei asa ceva?

Da bineinteles, in Franta de exemplu, in Montpellier, calatorii se urca pe usa numarul 1. Uita-te la topicele cu transportul in comun din Franta de la subforumul aferent. Acolo e foarte normal. Revin cu cazul Montpellierului unde am fost acum cativa ani, acolo nu se statea un sfert de ora. La fel era si pe cursele preorasenesti dintre Nuremberg (Germania) si localitatile din jur. Deci e normal sa te urci pe usa din fata si sa platesti calatoria. Mai ales ca Romania este tara hotilor si toti se gandesc cum sa fure mai mult.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2012 21:08:49    Titlul subiectului: 157242

Citat:
La fel era si pe cursele preorasenesti dintre Nuremberg (Germania) si localitatile din jur. Deci e normal sa te urci pe usa din fata si sa platesti calatoria. Mai ales ca Romania este tara hotilor si toti se gandesc cum sa fure mai mult.
Pai e la Codreanu pe preorasenesti si partial si la RAGCPS. Corect si bun. Cred ca sunt mai bine evoluati ca civillizatie aia desi au doar SH-uri fata de RAT. Sa inteleg ca traseul 17 sau 8 leaga un oras cu localitatile din jur si e preorasenesc? Ce au preorasenestile din Germania cu traseele interne din Brasov?
Citat:
Deci e normal sa te urci pe usa din fata si sa platesti calatoria.
Evident. Si atunci de ce nu mai vand soferii bilete?? Adica sa stau la coada la un automat defect care nu da bilet si sa ma urc si prin fata ca sa-l compostez. Nu e cam mult? Eu cred ca voi confundati transportul urban intern cu cel preorasenesc. Numai in comunism era o singura firma "IJTL" modificat ulterior care administra tot transportul judetean.Cred ca voi nu v-ati mai suit intr-un vehicul RAT ca sa mergeti la servici de ani de zile de vedeti asa roz situatia. De pierderile uriase ale RAT-ului ce mai ziceti si salariul urias al directorului bugetar? Si in vest e la fel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 3 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community