Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii generale despre transportul in comun din Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2012 07:05:45    Titlul subiectului: Discutii generale despre transport 157246

Marea problema a Brasovului este revenirea la troleibuze! Probabil pana nu reusiti sa scapati de Scripcaru acest lucru nu va fi posibil! In Brasov trebuie reconstruita si reintrodusa reteaua de troleibuze acolo unde a fost desfiintata (Strada lunga, centru vechi, Zizinului, "Pe Tocile"", "Livada Postei"") si achizitionate cca 200-250 troleibuze noi, articulate!
In Brasov, oras turistic, transportul in interiorul orasului trebuie sa se faca numai cu troleibuze, iar autobuzele sa circule numai pe cateva linii exterioare!
In plus, pentru fluenta circulatiei troleibuzelor, pe marile artere, cu mai multe benzi pe sens, o banda sa fie rezervata exclusiv pentru acestea si eventual separata de restul benzilor chiar prin garduri metalice!
Cu o reteau de troleibuze extinsa in intreg orasului, cu vehicule noi (care sa ofere si confort) si cu benzi "dedicate"lor (care sa permita o viteza sporita) transportul in comun brasovean ar fi intradevar unul modern si atractiv!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2012 14:46:09    Titlul subiectului: 157268

Citat:
In Brasov, oras turistic, transportul in interiorul orasului trebuie sa se faca numai cu troleibuze, iar autobuzele sa circule numai pe cateva linii exterioare!
Evident, asa era inainte, dar s-a facut exact pe dos acum de cand cu "Scripca". Extremele sunt: troleele si dubele, ambele fiind economice si oarecum nepoluante. Noi insa avem exact cum e mai rau: sute de autobuze masive de 10-20 tone, poluante, scumpe si mari consumatoare de combustibil care ratacesc pe tot felul de trasee necunoscute cu incarcare redusa pe aproape tot parcursul zilei cu unele exceptii. Asta in timp ce lumea nu are de unde lua bilete in statii si umbla pe jos sau cu taxiuri sau asteapta zeci de minute prin statii un anumit nr. Am mai spus.
Citat:
Probabil pana nu reusiti sa scapati de Scripcaru acest lucru nu va fi posibil
Foar lumea la votat iar si nu se va scapa de astia pentru ca in curand primarul va fi absorbit la PSD.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2012 18:59:38    Titlul subiectului: 157285

Ionescu a scris:
Este RAT o organizatie criminala...

Nu este RAT o oraganizatie criminala! Cei care sunt la conducerea acestei regii asa reusesc sa-si rotunjeasca veniturile proprii si veniturile partidului, de care apartin oficial sau neoficial, stim cu totii ca acele troleibuze Renault au fost aduse de la firma din Sibiu a carui patron este tot PDL-ist. Noi cei din Brasov nu avem nevoie de asemena epave cumparate pe banii nostrii, din impozitele si taxele noastre, nu ne-a intrebat nimeni daca vrem troleibuze noi sau vechituri. Nu trebuie sa mergem prea departe in Europa de Vest, ci numai in Republica Moldova la Chisinau sa vedem cum la achizitionarea noilor troilebuze, publicul calator a fost invitat sa-si exprime parerea asupra culorii vehiculelor, din pacate suntem departe si din acest punct de vedere de capitala fostei republici sovietice.
Baverescu a scris:
...nu s-a realizat decat achizitii de masini pentru ca este cea mai buna solutie de rotunjire a veniturilor unora.
Este si cea mai usoara solutie sa intretii un autobuz si aici nu vorbesc de cheltuieli, le-au cumparat, le-au alimentat si s-au urcat soferii la volan. Nu isi mai bate nimeni capul cum sa intretina o retea de troleibuz sau chiar sa schimbe firul cu unul nou si elemnte noi de prindere K+M sau sa intretina statiile de redresasre, vom vedea cat vor mai rezista fara intretinere, aici e mai complicat trebuie sa ai oameni specializati, e batatie de cap!

Automate de bilete, afisaje electronice si GPS pe vehicule, cine sa le intretina? Avem in tot orasul vreo 4-5 automate de bilete, nici pe alea nu sunt in stare sa le intretina, ba functioneaza, ba sunt defecte, dar mai mult defecte si vrea sa spuna cineva ca vor fi in stare sa gestioneze un intreg sistem de supraveghere vehicule, afisaje si taxare electronica de bilete? Pai nu au fost in stare sa monteze cateva camere de luat vederi, si alea pe bani grei luate, acum zac pe undeva prin vreo magazie de al RAT, daca mai exista ! Tot sistemul trebuie implementat in statii, in vehicule, de cumparat e usor pe banii altora, dar sa asiguri mentenanta si buna functionare a echipamentelor peste ani, e mai greu acolo e bataia de cap!
Si daca vorbim de sisteme electronice, cei de la RAT sunt buni la a demonta astfel de sisteme, mai ales cele de siguranta, pentru impiedicarea pornirii cu usile deschise, vezi cum pleaca autobuzele cu usile deschise din statii de mai uita unii soferi sa le mai inchida vara, poti sa urci sau sa cobori exact ca in tramvaiele din San Francisco . Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 14 Iul 2012 13:07:08    Titlul subiectului: 157300

Inca doua sugestii pentru sistemul integrat de informare:

1. Posibilitatea de a cumpara si a incarca cu credit cartelele de la mai multe magazine de cartier sau din piete (model londonez).
2. Instalarea de cat mai multe puncte de incarcare in statiile principale. Bineinteles ca nu se poate in absolut fiecare statie, caz in care se poate apela la punctul de mai sus!

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 20 Noi 2012 18:18:31    Titlul subiectului: 160543

Am fost vreo doua zile la Brasov cu treaba, m-am nimerit intr-o sfanta zi de duminica si apoi o zi de luni petrecute acolo. O sa disec pe fiecare topic cum pot, ceva impresii, restu merg pe unde s-or putea.
In general OK, orasul foarte curat, strazile fara aglomeratie prea mare, pasajul din Tractoru de linga bunica-mea deschis, Drumul Coresi, pe care nu l-am vazut inca, deschis si circulat.
Am prins "live", ultima zi a lui 9B si primele zile din "noul sezon" pentru liniile 9 si 29. Pe ultima am avut ocazia sa o revad, asteptand la gara trenul.
Am tot vazut niste opinii despre serviciul de seara care s-a redus. Eu demult am enuntat aceasta idee, ca daca nu merita seara, nu ai de ce. Prin urmare, avand in vedere ca pe strazi nu e nici dracu dupa 8 seara, pe romaneste, nu vad motivul pentru care trebuie mai mult de 2-3 masini pe ora pentru anumite linii. Avand avantajul unui balcon care da intr-o artera mare si circulata a orasului am constatat ca dupa 7.30 - 8.00 seara, parca se ascund toti in casa. Sunt cate 7-8 masini pe minut, iar pe strazi nu prea sunt multi oameni. In centru e ceva mai multa agitatie, dar nu ceva rasunator. Prin masinile publice, cam 7-10-15 oameni maxim pe la jumatati de traseu si cam 2-8 oameni pe la capete.
Restu sa incerc sa zic pe la alte subiecte.

Am uitat sa zic ca masinile sunt in stare buna, atit in exterior cat si in interior, chiar si MAN-urile cele mai vechi. Problema e insa cu grafitti-ul care e ca boala dupa omul sanatos.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stef_bv



Data înscrierii: 21/Mar/2013
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 3

MesajTrimis: Dum 24 Mar 2013 19:59:10    Titlul subiectului: viteza medie transport 163613

Buna seara, incerc sa aflu care este viteza medie zilnica a mijloacelor de transport in comun in orasul Brasov. Stiu ca depinde de multe dar poate stiti din propria experienta si imi dati cateva exemple (autobuze, troleibuze, pe ore) sau aveti o valoare generala. Am gasit undeva, nu retin orasul, valoarea de 12km/h. Este realista pt Brasov?

Multumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 24 Mar 2013 23:20:30    Titlul subiectului: 163617

Cred ca ne putem da doar cu parerea. Eu cred ca valoarea realista e usor mai mare. Undeva la 20km/h la autobuze si 15km/h troleibuze datorita retelei. In functie de infrastructura tramvaiul poate depasi autobuzul.
Dar sunt doar pareri subiective
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2013 09:38:09    Titlul subiectului: 163620

Care tramvai? Cred ca e vorba de circulatia actuala, nu?
Ar putea fi estimata o viteza din graficele afisate in statii?

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stef_bv



Data înscrierii: 21/Mar/2013
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 3

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2013 13:44:59    Titlul subiectului: 163624

Da, este vorba despre circulatia actuala din orasul Brasov. O sa incerc sa experimentez intr-o zi, sa imi fac abonament de o zi si sa traversez orasul de la un capat la altul insa voi obtine valori aproximative, la un moment al zilei.
Pot calcula si dupa timpii de la capetele de linie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2013 00:00:06    Titlul subiectului: 164515

72h in Brasov, din care aproape 35 de calatorit cu diverse treburi si comisioane prin oras. Dupa cum am mentionat intr-un alt topic, am veni cu trenul, rezervant online pe CFRCalatori cu dus-intors... 80 lei.
La Brasov am platit in fiecare zi cate un abonament de 6 lei, in total 18 lei. Dar am circulat de cel putin ... 150 lei echivalent benzina la masina proprie, pe care astfel i-am economisit.
M-am descurcat si cu ceva conexiuni, de exmplu a trebuit sa merg de la Bricostore la Cimit. Central. Am prin 17 la program si am prins 41 la capat la Livada Postei, cam la mustata, avand totusi noroc ca a intarziat cu trei minute plecarea. Sa stiti ca foarte mult, obicei preluat din vest unde fac asta in permanenta, m-am folosit de aplicatia de Harti Google de pe telefonul meu Android, care cuprinde si Google Transit Brasov. Desi informatiile inca nu sunt aduse complet la zi (dar va asigur ca cei doi care se ocupa de tot proiectul asta lucra intens la problema) mi-au fost de folos pentru calatoria din oras.
Circuland cu mijloacele de transport in comun am simtit si mai bine dinamica foarte rapida e dezvoltare a orasului. De exemplu, din noiembrie pana acum, au aparut 2 artere noi (Drumul Coresi si inca ceva), un pod (supratraversarea de la calea ferata din Tractoru, la bunici), tronsonul trei al centurii, cel putin in Stupini e gata, strada Buzesti s-a largit si au aparut locuri noi de parcare, amenajarea absolut superba a Lacului Noua, reamenajarea zonei de picnic de la Pietrele lui Solomon, drumul asfaltat proaspat si reamenajat complet de la Podul Cretului pana la Pietrele lui Solomon (l-am prins in direct, sa zic asa) etc.
Revenind la transportul public, in primul rind am remarcat situaia complet opusa Bucurestilor, aici mai toata lumea composteaza ceva atunci cand uca in vehicul, de la copii la adulti, la tineri la batrini, de la foarte saraci si chiar homeless (pe bune a facut bilet!!). ASta mi se pare un semn bun. Eu nu am compostat nimic, pentru ca eu zilnic faceam cel putin trei calatorii asa ca imi convenea sa iau cate un abonament care este echivalenul acestora. Acest abonament este absolut mana cereasca! Vi-l recomand mai ales celor care aveti in vreo zi, cel putin 2 calatorii de efectuat. Este parfum!
Masinile sunt curate, merg bine, de la MAZ 103 manual pana la BMC astea noi. BMC alea mici alearga tare, mai ales prin Stupini pe-acolo. Se pare totusi ca cineva ne asculta si se mai fac si lucruri care ajuta la economie. De exemplu, am remarcat ca dupa ora 18 autobuzele articulate, care oricum nu isi mai aveau sensul, dispar de pe traseu, ramananand maxim 5-6 (impartite cumva pe 5 si pe 17). Pe 1 dupa ora 18 nu mai sunt articulate, la fel pe 31, 21 (unde ziua este doar un articulat). Pe linia 40 s-a renuntat destul de mult la articulate. Cel mai interesant este insa pe linia 23, unde dupa ora 20, practic toate vehiculele care o deservesc sunt simple, contrar situatiei anterioare cand erau 3-4 articulate care circulau cu un numar mic, neadecvat unui astfel de mijloc de transport. Bun asa!
Eu pot sa confirm ca am venit de la Strandul Noua pana la Sturn cu 21 simplu la ora 1945 seara, era plinut, dar nu se justifica nici un vehicul articulat pentru cati calatori eram.
Am remarcat deasemenea, ca lumea s-a invatat chiar si cu liniile care circula la intervale mari. Am vazut 17B autobuz mare, destul de plin! L-am vazut din tren. Am vazut autobuz pe linia 10 cu toate scuanele ocupate si cu calatori in picioare. La fel pe linia 25. Ba chiar si pe 41 circula destula lume chiar pana la Str. Baciului, unde m-am dus si eu sa vad ce e.
am mai obervat ca pe linii d-astea cum e 41 care nu are nici o casa de bilete in Stupini, soferul da bilete si chiar le da, contra cost. Iar oamenii, chiar valideaza.
Acum ca sa ii raspund unuia de pe un forum concurent, care fiind dintr-un alt orasel, nu prea stia ce vorbeste (nu cred ca stie nici acum) Stupiniul este absolut superb. Va invit sa vedeti niste curti curate si ingrijite si niste gospodarii de absolut toata frumusetea, modulo unele vile de prost gust. Stuparii si inainte au fost bogati si harnici.
Neplacuta mi s-a parut intampinarea de la Gara cu automatul de bilete defect. Cel de la Saturn este reparat si functioneaza. A disparut insa automatul de la Onix? Sau mi se pare mie ca acolo ar fi fost vreun automat de bilete? Deasemenea eplacuta este lipsa de civilizatie si de civilitate a unor locuitori ai orasului care au spart sau au mazgalit ecranele publicitare din multe statii cu refugiu, sau care au dezlipit orarele.
Deasemenea multe dintre afisajele cu autocolant de pe refugii s-au degradat de la timp, soare, ploaie, vant si multe modificari. Cred ca va urma in curind o reinnoire a acestor autocolante. Totusi recomand pastrarea de caractere mari si vizbile ca pana acum, nu ca la Gemenii, und acum e scris absolut puchinos, si cu spatiile si virgulele puse anapoda.
Taxiul este foarte ieftinache, eliinand astfel justificarea unui serviciu de noapte de transport public. Pai mi-a luat de la Stadionul Forex la Saturn 6 lei... pomana curata! Se plingeau taximetristii ca e prea putin si nu mai scot nici un ban.
Orarele mi se par respectate, am prins una-doua intarzieri d 2-3 minute in plus sau in minus. In rest, ok, dar asta o stiu s i de pe camerele web pe care le supraveghez zilnic.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 15:13:45    Titlul subiectului: 168182

Despre greva, despre care s-a facut multa vorbire aici pe forum a da explicatii si Primarul, dupa parerea mea explicatii foarte pertinente. Explicatiile au fost date la "dusmanii" de la Mix TV:

http://www.mixtvbrasov.ro/20169-mix-actual-10-06-2013/

Sper sa nu va lasati doboriti de reclamele absolut deranjante ale player-ului folosit de cei de la MixTV.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Apr 2014 15:25:43    Titlul subiectului: 172263

Acum, dupa ce au desfiint ce aveau DEJA, retaradatii poporului se plimba pe bani publici pe la evenimente si simpozioane si vin inapoi cu vorbe frumoase si ... cam atat!
Si - ce frumos! - povestim basme despre "tramvaiul ecologic"! De parca ala desfiintat era cumva poluant... cata prostie!

http://adevarul.ro/locale/brasov/tramvaiul-ecologic-solutie-reducerea-poluarii-brasov-1_53439dd80d133766a89884d3/index.html

"Tramvaiul ecologic, o soluție pentru reducerea poluării la Brașov

8 aprilie 2014

de Simona Suciu

Tramvaiul ecologic are mare succes în Occident.


Consilierul Local, Cristian Macedonschi a participat la Congresul localităților autonome energetic, de la Freiburg unde au fost prezentate mai multe soluții pentru reducerea poluării.

Tema principală a fost reducerea noxelor din orașe și posibilitatea respirării unui aer mai curat. „Principalul subiect a fost tendința europeană de trecere de la energiile convenționale la energia verde, regenerabilă: apă, vânt, soare, numită pe scurt schimbarea energetică. Unul din punctele principale a fost: Mobilitatea și reducerea emisiilor de noxe din orașele europene cu centre istorice, așa cum este și Brașovul! Este un punct important pe Agenda Comisiei Europene în perioada 2014 – 2020 și un punct sensibil pentru noi, brașovenii, deoarece știm cu toții cât de poluat este centrul nostru vechi. De pildă, zona parcului Titulescu unde noi venim cu copiii să ne relaxăm este una din cele mai poluate din oras“, a declarat Cristian Macedonschi. Tramvaiul ecologic ar putea fi o soluție și pentru Brașov. Tot mai multe orașe europene aleg acest mijloc de transport. „Am învățat foarte multe despre mobilitatea ecologică într-un oraș istroic ca Freiburg-ul. Am testat un concept funcțional de tramvaie ecologice, foarte eficiente care folosesc energie verde. Aceasta înseamnă că furnizorul de energie produce energie solară sau eoliană si este furnizorul de energie a regiei locale de transport. În Germania se poate alege furnizorul de energie și trendul este energia eco. În Freiburg am văzut tramvaie care mergeau, efectiv, pe un pat de iarbă și erau incredibil de silențioase. Merită să analizăm reintroducerea la Brașov a unui sistem de transport ecologic în centrul istoric. Spun reintroducerea, deoarece am avut, pe vremuri, un transport pe șine din Săcele până în Piața Sfatului și Bartolomeu. Atunci era un fel de mocăniță, acum vor fi tramvaiele ecologice care se pot realize prin accesarea fondurilor de mediu sau de dezvoltare regională. Exact același lucru îl face acum orașul Luxemburg. Din acest an reintroduce tramvaiele în centrul vechi“, a mai spus Cristian Macedonschi."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Apr 2014 18:14:29    Titlul subiectului: 172270

Prostii i-au votat pe prosti.

Au descoperit mai marii Brasovului ca tramvaiul merge pe iarba verde. Minune Dumnezeaiasca, nu alta Laughing Laughing Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2014 17:30:54    Titlul subiectului: 172465

Nu stiu daca au fost chiar asa de prosti, dar daca ma intreaba cineva eu as spune ca un tramvai pe strazile din centrul Brasovului (dar si pe cele dein cartierele mari) ar fi o nenorocire pentru circulatie. Sunt momente cand autoturismele se impiedica in sutele de turisti-pietoni, care nu tin seama de nici o regula si umbla bezmetici cu aparatul foto pe ochi. Aia ar mai lipsi, un tramvai, oricat ar fi el de ecologic, care sa incurce tot si definitiv.
Ar trebui ca toti nebrasoveniii, ba chiar si brasoveniii care locuiesc in Steagu sau in Bartolomeu, sa isi aduca aminte ca cei care locuiesc in Schei sau in apropiere sunt tot oameni, cu nevoile lor. Deja sunt nevoiti sa schimbe doua masini ca sa ajunga il orice colt al orasului, acum le interzicem prin blocarea traficului si accesul cu masinile personale? (tramvaiul la care se face referire aici a fost demontat la sfarsitul anilor 50 tocmai pentru ca nu mai lasa loc la alte vehicule, iar cel electric, desfiintat acum cativa ani, as spune ca nu e regretat decat de nostalgicii tramvaielor).
Plus ca Scheiul este, si el, un obiectiv turistic. Cine isi mai bate capul sa se duca intr-o zona unde accesul autocarelor este interzis iar al autoturismelor este ingreuiat?

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2014 20:18:11    Titlul subiectului: 172470

Un tramvai ar rezolva problema traficului, prin faptul ca un transport modern ii face pe locuitorii unui oras sa nu mai foloseasca autoturismele proprii. De asemena s-ar putea interzice circulatia autoturismelor in centrul vechi in Brasov cu exceptia riveranilor, sistem ca in marile orase doar cu transport in comun in centru. Deci tramvaiul nu ar incurca deloc traficul, daca ar exista bune intentii. Iar linia 101 ar fi putut fi reabilitata si atunci nu ar mai fi fost doar o proasta amintire.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2014 10:41:32    Titlul subiectului: 172481

Eu sunt multumit ca am prins tramvaiul din 2002 pana in 2006 m-am dat cu el in Brasov, prima data in vara lui 2002 de la Faget pana la Saturn cu Tatra T4, cu toate ca ma oftic un pic ca n-am prins si un V3A.

Alti par multumiti acum fara tramvai, zic ei e mai bine doar pentru cum arata acum strazile pe care circula tramvaiul, adica bine puse la punct, late, asfalt de cea mai buna calitate, intersecti ca in occiden, semne rutiere etc...vorbesc din prisma calatorului si a turistului care n-au nici o treaba cu aceasta pasiunea pentru anumite mijloace de transport.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2014 15:44:02    Titlul subiectului: 172488

Pasiunea e una, eficienta e alta.
Iar nu pot fi de acord cu interzicerea ciriculatiei prin centrul istoric. Nu s-a facut asta decat in epoca medievala.
Adica cum, vreau sa merg la cineva din Schei cu un obiect greu si nu ma lasi sa-l car cu masina? Pai atunci de ce am dat sute de milioane pe masina aia? doar ca sa-i platesc taxe?
Daca tramvaiul ar putea circula pe alte artere decat autovehiculele, fara a le incurca in nici un fel (in trafic si in parcare), as vota cu ambele maini pentru tramvai. Dupa parerea mea mijlocul de transport pe sine sau pe roti, cu alimentare la retea, trebuie desfiintat sau adaptat traficului modern. Cum sa tii sute de masini sa astepte un tramvai care de abia se taraste pe stradutele astea.
In privinta celor care lasa masina acasa pentru a merge cu tramvaiul ... chiar crede cineva in asta? In Brasov tot mai putina lume depinde de transportul in comun asigurat de RAT. Autobuze ale firmelor, conventii, etc rezolva transportul salariatilor. Iar pentru pensionarii care se plimba cu autobuzul sau troleul, sau spera sa se plimbe cu tramvaiul, nu cred ca merita sa fie distrus orasul.
Am postat in alt topic o stire despre autobuzul electric. Daca ala e destul de eficient, atunci cred sincer, cu toata parerea de rau pentru vechile trolee si desfiintatele tramvaie, ca e mai bun decat ele.

Voiam sa intreb si ieri: energia electrica pe care o consuma vehiculele nepoluante cu alimentare la retea nu cumva e produsa si ea prin mijloace poluante (centrale termice, atomice etc.?) Care e deosebirea daca poluarea e produsa la fata locului, de motoare cu benzina sau cu motorina, sau e produsa la cateva sute de kilomtri distanta, prin poluarea raulrilor, solului si a aerului prin centrale electrice? Vorba lui Caragiale, din aceasta dilema nu putem iesi!

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2014 16:42:15    Titlul subiectului: 172490

Eu sunt ploiestean si din 2002 vin periodic la Brasov, in calitate de turist, vin cu trenul sau cu bicicleta, cand vin cu trenul imi iau legitimatie valabila o zi e 6 lei si totul e ok. La fiecare vizita cand am venit la Brasov ca am venit singur sau insotit de 1-2 sau mai multi prieteni mereu am fost la Zoo, in Racadau, la Pietrele lui Solomon, pe Tampa si pe sub Tampa si bineinteles pe Republici si Piata Sfatului. La Brasov nu m-am cazat niciodata pentru ca primul tren cu care vin de la Ploiesti ajunge la 07 iar ultimul pleaca la 19:30, dar am fost "cazat" de vreo cateva ori prin caminele din Memorandului.

Au fost perioade cand veneam la Brasov si de 3-4 ori pe luna sau mai des, dar si perioade cand ajungeam maxim de 2 ori pe luna, si de fiecare data am cumparat acea legitimatie.

Cu tramvai sau fara tramvai Brasovul arata nu doar a oras, ci a oras adevarat, am vazut cum sunt aranjate statiile, capetele de linii, afisajele traseeleor din statie si punctualitatea lor, iar controlori fiind cei mai comunicativi pe care i-am intalnit in Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2014 17:12:25    Titlul subiectului: 172491

loris a scris:
In privinta celor care lasa masina acasa pentru a merge cu tramvaiul ... chiar crede cineva in asta?

Da, cehii In Praga. Multi prefera sa lase masina personala si sa mearga cu tramvaiul.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=15876
Ce solutii au adoptat cehii pe stradutele lor inguste: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=15885
Era o placere sa mergi cu tramvaiul in Praga.
Tramvaiul este promovat si in ghidurile turistice. Exista si tramvai nostalgic: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=15442
La noi, nici macar in Bucuresti nu exista vederi cu............tramvaiul.

Dar nu exista termen de comparatie intre noi si cehi. La ce mentalitate inapoiata avem noi. De aia cehii au ajuns una din primele zece economii din UE, iar noi suntem la coada. Ei si-au pastrat industria noi ne-am lichidat-o.

Alt exemplu, Franta, Montpellier: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1409
Tramvaiul a fost "redescoperit" in multe orase din Franta.

Noi distrugem ce avem, apoi peste tip il redescoperim.

Parerea mea este ca si noi o sa redescoperim tramvaiul peste 20-30 de ani si o sa ne laudam cu ce mari realizari vom face. Eu nu cred in masini/autobuzele cu baterii sau alti cai verzi pe pereti........

PS Putina documentare nu strica. Sa nu punem in aceeasi oala centralele atomice cu termicentralele din punct de vedere al poluarii atmosferice.

Altele sunt riscurile cu centralele nucleare Laughing Laughing Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Dum 20 Apr 2014 15:28:54    Titlul subiectului: 172496

Dle Guest, am spus poluare, nu ce anume poluare. Hai sa recunoastem ca fiecare tip de centrala electrica are riscul ei de poluare. Chiar si asa-zisele centrale ecologice instalate pe rauri de munte strica atat de mult, daca nu chimic, macar in privinta peisajului.
De asmenea, nu m-am declarat o admiratoare a autobuzului electric. ci am spus ca daca ala e solutia, sa o adoptam. Poate este, dar si ala trebuie sa se alimenteze cu ceva, iar bateriile se incarca la reteaua de curent, care de unde isi ia energia?

Dle Guest, si orice crede ca tramvaiul e o solutie la Brasov: nu cred ca e. Noi nu suntem Praga. Asa cum ati spus, aia au o mentalitate, noi avem alta. Ei si-au construit linia de tramvai si si-au fabricat tramvaie performante din totdeauna, noi ... Dar sa vii acum si sa strici orasul asta, frumos sau nu, dar in tot cazul, bine organizat, cu o circulatie acceptabila pentru o localitate de talia si configuratia lui, ca sa transfrmi totul intr-un santier pentru montarea unor ipotetice linii de tramvai sau, ma rog, a faimoasei ierbi pe care circula noua vehicul, scuzati-ma, mi se pare o crima. Tramvaiul nu e o traditie pentru Brasov. A functionat, intr-o anumita zona, pentru un anumit scop. In nici un caz nu mai poate reveni. Si Doamne fereste sa strice strazile din centru pentru un tramvai, oricat ar fi de ecologic.
Cu tot respectul, sunt brasoveanca, m-am nascut aici si mi-am petrecut cei mai multi ani de viata in orasul asta. Am auzit eu sau mi-au povestit parintii mei de tot felul de idei ciudate pentru rezolvarea transportului, de la tunelul pe sub Tampa pana la troleul de Poiana sau cel care circula pe Dupa Ziduri. Utopii sau nu, ideile astea au fost abandonate. Ce naiba troleu face Poiana in 20 de minute, ca un autobuz, sau cati calatori ar mai urca la Poiana daca asta ar fi solutia (poate mai buna ar fi o telecabina?), sau ce masina sa bagi prin arcadele de sub zidul Cetatii, fara sa-l darami? Brasovul traieste azi din istoria veche, turistii vin sa viziteze cetati si biserici. Industria, dupa cum stim, a fost asasinata miseleste, daca ne asasinam la fel si istoria, atunci meritam sa emigram la cehi, Macar sa ne satisfacem pasiunea pentru tramvaie.

PS @ George_Catalin: abonamentul de o zi costa azi 8 lei. Eu l-am folosit de multe ori si cred ca isi merita banii.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 20 Apr 2014 18:49:17    Titlul subiectului: 172497

Un tramvai ar fi ideal dar nu chiar prin centrul vechi ci pe linia 17 + linia 5 impreunate, pentru ca aici este cel mai mare trafic de calatori. Bineinteles cu traficul actual implementarea unui tramvai nu ar rezolva nimic daca nu ar fi separat de trafic. Asta ar insemna ori ingustarea strazilor lasnad loc liniilor ceea ce nu e de dorit pentru ca nu mai este loc, ori o solutie scumpa cu tuneluri prin centrul vechi un fel de metrou usor, care pleaca din Noua coboara pe marginea lui Calea Buc pana la Mc Donalds, dupa care pe centrul bulevardului pana la Zorilor, aici intra in tunel si circula sub Calea Bucuresti si B-dul 15 Noiembrie si mai iese din tunel pe langa teatrul Dramatic/ Prefectura mergand pe langa parcul Titulescu dupa care sa coboare pe Lunga pana in Bartolomeu sau chiar pana la viitorul aeroport.
Toate acestea sunt de domeniul fantasticului intr-un oras din Romania, Brasov, unde nu sunt in stare sa cumpere cateva troleibuze noi pentru liniile existente. Despre astfel de proiecte am putea discuta peste vreo 10-15 ani cand se mai schimba mentalitatea oamenilor si a coruptilor din primarie.

_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Apr 2014 20:41:54    Titlul subiectului: 172498

Nici eu nu am sustinut ideea tramvaiului prin stradutele inguste din centrul vechi. Am spus doar ca facem exact aceleasi greseli ca vesticii. Intai spunem ca tramvaiul incurca cirulatia si il desfiintam, apoi pun pariu ca peste vreo 20 de ani il vom reiinfinta si o sa ne dam mari cu ce realizari am facut Laughing

Cat despre autobuzul electric. Daca era asa fiabil si de ieftin de ce nu a fost adoptat pe scara larga in toate orasele din Europa de Vest sau in orasele dezvoltate din SUA sau Asia ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2014 11:33:43    Titlul subiectului: 172515

guest a scris:
Cat despre autobuzul electric. Daca era asa fiabil si de ieftin de ce nu a fost adoptat pe scara larga in toate orasele din Europa de Vest sau in orasele dezvoltate din SUA sau Asia ?

Nu pot sa nu fiu de acord, cel putin in stadiul actual al tehnicii. Dar nu putem sti ce ne rezerva viitorul. Totul e sa nu ne batem joc de oras si nici de oamenii lui. Si, daca se poate, nici de turisti.
Mi-a spus tata ca acum multi ani, pe la sfarsitul anilor '60, s fost expus in oras un aeroglisor facut pe la fabrica de camioane, sau asa ceva. Un astfel de vehicul nu are nevoie de cale de rulare, ci doar de loc pe unde sa treaca. De ce nu ar fi luat in considereare, ca principiu?! Asta ca tot discutam despre utopii.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2014 19:07:05    Titlul subiectului: 172518

Daca nu am fi vrut sa ne batem joc de oras nu am fi dat voie unor corupti din primarie sa-si bata joc de transportul public electric cat si de cel din Schei. Bataia de joc contiunua si acum, off topic, daca tot ne madrim cu centrul vechi de ce nu s-au accesat fonduri europene pentru repararea macar a fatadelor cladirilor istorice din centrul vechi, ca in Sibiu, de ce s-a pus accent doar pe asfaltari? Sunt cladiri istorice foarte frumoase in oras pentru care europenii in general ar face orice, astia astepata sa cada toate, poate poate pun mana pe vreun teren, in curand nu o sa avem cu ce ne mandri, asta este bataia de joc, inchid off topic, si nu tramvaiul considerat de unii, utopie.
_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Lun 21 Apr 2014 20:45:02    Titlul subiectului: 172521

Cam iesim din discutie, dar din cate stiu eu, casele acelea de pe Republicii si din Piata Sfatului sunt case particulare, deci, din pacate, datoria de a le intretine revine proprietarilor, nu municipalitatii. Nu il iau in brate pe primar, din contra, dar eu asa stiu.
Si, oricum, revenind la transport, nu e cazul sa reparam niste greseli cu alte greseli, nu?

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 4 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community