Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cluj. Propuneri de trasee
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Danut



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2017
Mesaje: 30
Locație: Toronto (Canada)

MesajTrimis: Vin 05 Dec 2008 00:58:51    Titlul subiectului: Cluj. Propuneri de trasee 102155

Am creat acest subiect pentru cei care doresc sa isi spuna parerea cu privire la ce noi linii de troleibuz, autobuz sau tramvai s-ar putea introduce in Cluj-Napoca.

Parerea mea este ca s-ar putea repune in functiune linia fostului troleibuz 10 pana la capatul Str. Fabricii.

_________________
Troleibuze #101,164
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Dec 2008 01:42:54    Titlul subiectului: 102208

1. Au existat cereri pentru ca actuala linie 33 sa fie deservita de troleibuze. Nu am inteles exact de ce nu s-a concretizat proiectul

2. Imi aduc aminte ca, in perioada anterioara anului 1994 s-au montat stalpi si suporti (nu console, linia urmand sa fie suspendata) pe:
-Constantin Brancusi
-Calea Floresti. Ba mai mult, o vreme a fost chiar un macaz putin mai la rasarit de Pasajul Calvaria. Acel macaz nu a fost niciodata functional.

3. Inainte ca Piata Marasti sa devina sens giratoriu propriu-zis, acolo era o struto-camila; adica un sens giratoriu alcatuit din doua "semilune" intre care se gasea drumul principal; altfel spus, un sens giratoriu taiat la mijloc de drumul principal. La cateva sute de metri de Piata Marasti, se afla un macaz care ,de asemenea, nu a fost niciodata functional, dar asigura legatura cu fosta linie de troleibuze 41 (devenita 10). Situatia se prezenta astfel:
-Troleibuzul se indrepta spre IRA
-trecea macazul, care era cuplat tot timpul pe directia "inainte" (si, uneori, avea nenorocul sa defireze, avand in vedere ca, fiind tot timpul pe directa, se trecea cu viteza)
-oprea undeva intre Macaz si struto-camila amintita mai sus
-muta captatoarele de pe directa pe abatere
-isi continua drumul, ocolind cele doua "semilune" pentru a se indrepta spre zona industriala, troleibuzul care facea o astfel de manevra intrand pe linia 23.
La un moment dat ma gandeam daca nu se dorea o "reactualizare" a vechiului traseu 2 , dar atunci de ce s-a intarziat atat de mult montarea patinelor de comanda ale macazului?? Daca nu as fi vazut cu ochii mei troleibuzul 100 care a intrat pe linia 23 (100-le deservea 1, 14, 23) in acest fel, nu as fi crezut ca o asemenea tampenie e posibila. Adica ai macaz, dar ca sa mergi pe abatere trebuie mutate captatoarele manual.

Nu am inteles rostul acestei legaturi, avand in vedere ca:
- atat troleibuzele care veneau de la gara (si din Piata) cat si cele care veneau din Manastur aveau posibilitatea sa se indrepte spre zona industriala folosind macazul situat in dreptul Strazii Paris
-iesirea troleibuzelor din (ex) depoul situat vizavi de Liceul Traian Vuia (Saligny) se facea spre centru, nu spre IRA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2012 16:26:00    Titlul subiectului: wfwef 152572

Eu as lungi linia 24 pana sus la capat 48/34 si in celalalt capat in loc sa urce pe Bucium si sa ajunga la capatul lui 25 care oricum circula pe acelasi traseu, ar trebui s-o ia spre Grigorescu pe traseul lui 43. N-ar fi rau nici pentru 9 solutia asta, chiar daca Grigorescu are linia 27, tot mai rar umbla decat 101/102.

Liniile care vin dinspre Vest catre Mihai Viteazu ar trebui sa parcurga traseul 21 Decembrie/ Ferdinand chiar daca vor sa foloseasca statia din fata Republicii.

46b ar fi mai bine daca ar veni dinspre Zorilor ca si restul autobuzelor pe 21 decembrie si sa treaca pe Dorobanti dupa sensul giratoriu din Marasti, si s-o ia pe traseul 25.

Ideea e ca Grigorescu si Zorilor n-au legatura directa spre mall, iar Someseniul, Intre Lacuri, Gheorghieniul de Sud n-au legaturi catre zona ultracentrala, iar modificarile n-ar fi mari si necostisitoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 606
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2012 20:48:25    Titlul subiectului: 152626

Am auzit odata 2 clujeni la emisiunea Cluj Zi de Zi care cereau infiintarea a 2 linii noi
1. O linie sa fie pe traseul strada Mehedinti - Centru. Aici, primarul i-a spus ca se va creea o linie pe acest traseu dupa ce se va termina de construit parkingul de pe strada Mehedinti pentru ca autobuzele nu ar avea loc din cauza masinilor parcate. El a mai zis ca s-ar putea creea aceasta linie si sa fie deservita de microbuze, dar sunt prea multi locuitori avand in vedere ca in zona sunt multe blocuri cu 10 etaje.
2. O alta linie pe traseul strada Dunarii (capatul liniei 47) - cartierul Manastur deoarece sunt clujeni care locuiesc in zona si lucreaza in Manastur. Legat de aceasta linie, primarul a spus ca nu poate infiinta statii sau linii noi deoarece se afla intr-un proiect european care nu permite aceste lucruru, dar a promis ca se va infiinta aceasta noua linie dupa ce se va iesi din acest proiect european.

@Berti: Legat de legatura cartierelor Zorilor si Grigorescu direct cu mall-ul , tin sa te anunt ca ambele cartiere au legatura cu Polus. Zorilor a avut legatura cu Iulius Mall. Aceasta cursa circula pe ruta Zorilor - Cipariu - Gheorgheni - Marasti - str Fabricii - Real, dar era cu transportul gratuit. Aceasta linie s-a desfintat, dar Ratuc-ul ar fi putut sa o transforme intr-o cursa cu bilet/abonament, cum au fost cursele de Polus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2012 23:57:52    Titlul subiectului: 152630

darius 23 a scris:
@Berti: Legat de legatura cartierelor Zorilor si Grigorescu direct cu mall-ul , tin sa te anunt ca ambele cartiere au legatura cu Polus. Zorilor a avut legatura cu Iulius Mall. Aceasta cursa circula pe ruta Zorilor - Cipariu - Gheorgheni - Marasti - str Fabricii - Real, dar era cu transportul gratuit. Aceasta linie s-a desfintat, dar Ratuc-ul ar fi putut sa o transforme intr-o cursa cu bilet/abonament, cum au fost cursele de Polus.

Nu e vorba doar de legatura cu un mall, ci cu Iulius Mall, plus legatura Gheorghieni cu Zorilor si Grigorescu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2012 13:51:15    Titlul subiectului: 152662

RATUC are ca politică sistemul "spițe și butuc" adică "butuc" e piața Mihai VIteazul și de acolo spre alte cartiere. Sunt puține linii care conectează direct cartiere: 25, 24, 43, 46B (excepție aici linii industriale ex 23, 54 căci nu circulă permanent).
Voi vorbiți aici doar de cartiere de sud ale Clujului: Mănăștur, Zorilor, Gheorgheni și Grigorescu, care oricum au muuulte linii de autobuz.
Eu stau în Gruia 37/38. 38 are cel mai mic traseu și plătesc același abonament ca și cel de pe 6. Și logic că nu vor mări vreodată 38 să meargă până la IRA chiar dacă eu lucrez la capăt de 24...
Mulți de pe linia lui 31 se plâng de singura linie care circulă doar până în Piața Mihai Viteazul. 31 circulă destul de des, 37/38 nu circula des.
Ar trebui prelungit 31 până la IRA sau Mănăștur... Dar asta dragi mei niciodată nu vom vedea. Căci atunci nu s-ar mai face abonament pe 2 linii.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TothDC



Data înscrierii: 13/Oct/2013
Ultima vizita: 11/Apr/2016
Mesaje: 83
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2013 12:00:27    Titlul subiectului: 169076

Ce parere aveti de o posibila prelungire a actualei linii 7 pana la aeroport?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 06/Dec/2017
Mesaje: 251
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2013 19:58:27    Titlul subiectului: 169085

TothDC a scris:
Ce parere aveti de o posibila prelungire a actualei linii 7 pana la aeroport?

La actuala capacitate de transport a liniei ar fi o prostie monumentala. Someseniul genereaza un flux modest de calatori, aeroportul la fel, troleibuzele solo de pe 5 circuland mai mult goale pe portiunea de traseu ne-comuna cu 4. 7-le intareste axa principala de transport a orasului(E-V), ar trebui(si se doreste) deservirea acesteia de catre troleibuze articulate, intervalul dintre 2 troleibuze pe 7 este scazut, specific unui flux mare de calatori.
De asemenea, ar ridica probele ingineresti: destul de dificil si problematic de realizat separararea retelelor lui 5 si 7 in putinii metrii de la sensul giratoriu de la aeroport pana la statie. Am explicat in topicul "infrastructura troleibuzelor din cluj" de ce la capete fiecare linie are reteaua proprie.
Pe scurt:
pe 7 trebuiesc troleibuze articulate, la interval cat mai mic, pentru ca deserveste axa est-vest, si uneste cele mai polulate 2 cartiere ale orasului de centru.
la aeroport, pe linia 5 actualmente avem 2-3 plecari pe ora, troleibuze scurte, si in generale goale pana la IRA. Aceste 2-3 plecari pe ora se dovedesc, si asa, prea multe.

Linii de autobuz noi se pot crea "ad-hoc", peste noapte. Daca se dovedesc deficitare din varii motive, sunt usor de modificat/anulat. O linie de troleibuz insa trebuie conceputa din start bine:
-Trebuie sa incetineasca cat mai putin circulatia celorlalte linii(prin elementele de retea: cruci, macaze)
-Trebuie sa existe posibilitatea retelei proprii doar pentru linia in cauza la minim un capat de traseu
-Ideal e sa se foloseasca cat mai mult din reteaua existenta si cat mai putina retea noua. Reteaua nu e deloc usor/ieftin de construit/reconditionat
-Trebuie sa existe un flux de catatori care sa justifice mentenanta retelei(costisitoare)[In cazul liniei 5 conditia nu e indeplinita, dar 5-ul a fost o inventie politizata adanc, cu scopul spalarii ochilor alegatorilor, si in nici un caz rezultatul unui studiu]--- o linie cu un flux de calatori ce poate fi acoperit de 1 sau 2 vehicule pe ora nu are ce cauta ca si troleibuz. Asta a dus si la transformarea 23-ului in autobuz.

Linia de pe bd-ul Muncii va fi re-pusa in actiune daca vor exista MINIM 2 linii(sau una cu un flux semnificativ de calatori). Eu as sugera 14 si 23, insa 23-ul pana la CUG e inutil. Linia intoarce(si cu motive intemeiate) la Emerson de niste ani, adica la 4 km de unde reteaua actuala se termina.
O linie 14, insa, Manastur-Cug, dar prin p-ta Marasti si pe str. Fabricii ar fi, consider, un succes fulminant.

Dupa parerea mea modesta, cart. Zorilor ar trebui sa beneficieze cat mai repede de troleibuz. Reteaua nu ar fi tocmai usor de instalat, dar si-ar justifica pe deplin investita. Fluxul de calatori e mare constant, iar vehiculele electrice se preteaza rampelor, avand cuplu net superior unui autobuz diesel.

Cu un macaz electric in plus la retea, unul mecanic si o cruce(toate in Cipariu) 35-ul ar putea deveni troleibuz, cu un minim deranj doar la reteaua liniei 3. Daca la asta se adauga un macaz electric si unul mecanic, care sa permita troleibuzelor de la regionala CFR sa faca dreapta pe 21 Decembie, liniile 50 si 46b ar putea deveni la randul lor troleibuze(50-ul numai daca se reactiveaza reteaua de pe Muncii).
Linia 35 pe la Sora ar apropia locuitorii cart. Zorilor de Memorandumului, zona cea mai tranzitata din oras.

Cum s-a construit sensul giratoriu la capatul strazii observator, intoarcerea troleibuzelor pe bucla proprie fiecarei linii s-ar putea realiza cu usurinta in parcarea Zorilor, la nici 100 de metri de acel sens.

Daca consideram ca in capatul CUG ar intoarce 14(Manastur-Cug, dupa parerea mea linie strict necesara) si 50, deja reteaua zonei industriale si-ar justifica existenta. Aceste linii ar circula(50-ul asa face deja) doar de luni pana vineri, in orele de varf, iar in rest reteaua ar fi decuplata de la tensiune(ce bine ca exista separatoare Cool ), astfel costurile si uzura retelei ar fi rezonabile.

In Clujul meu ideal ar circula troleibuzele 1, 3, 4, 6, 7(pe Campului si Mehedinti), 8(gara-someseni, pana la bucla veche de la benzinarie, cu frecventa decenta si cu DESFIINTAREA liniei 8 autobuze), 14(prin p-ta Marasti si str. Fabricii), 25, 35, 46b(pe 21 Dec.), 50(prin 1 Mai).

Flux-ul redus de calatori nu ar justifica construirea relei pe L. Rebreanu, iar in privinta retelei de pe Brancusi, acteasta nu ar renta pentru ca retea in M Viteazu nu mai este(si nici nu vad de ce s-ar repune), iar doar pentru Linia 32b(pe care sunt maxim 3 vehicule simultan, dar seara si in week-enduri e unul singur) nu s-ar amortiza costurile construirii si mentenantei retelei.


Ultima modificare efectuată de către macicasan la Vin 22 Noi 2013 21:59:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 606
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2013 20:20:51    Titlul subiectului: 169086

macicasan a scris:
Linia 35 pe la Sora ar apropia locuitorii cart. Zorilor de Memorandumului, zona cea mai tranzitata din oras.
Sau ar putea prelungi linia 46 din Piata Avram Iancu pana in Piata Mihai Viteazul (pe la Sora), pentru ca de multe ori linia 46 vine aproape goala din Zorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 06/Dec/2017
Mesaje: 251
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2013 20:27:09    Titlul subiectului: 169088

darius 23 a scris:
macicasan a scris:

Linia 35 pe la Sora ar apropia locuitorii cart. Zorilor de Memorandumului, zona cea mai tranzitata din oras.


Sau ar putea prelungi linia 46 din Piata Avram Iancu pana in Piata Mihai Viteazul (pe la Sora), pentru ca de multe ori linia 46 vine aproape goala din Zorilor.


Intocmai. Cu 35-ul, insa troleibuz pe la Sora si 46-le autobuz direct pana in M Viteazu s-ar optimiza deservirea acestui cartier.

Iar in contextul transformarii in troleibuz a liniilor 46b, 50 si 35, ar intoarce in sensul giratoriu din capatul strazii Observator numai autobuzul 46.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 606
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2013 21:00:58    Titlul subiectului: 169089

macicasan a scris:
Intocmai. Cu 35-ul, insa troleibuz pe la Sora si 46-le autobuz direct pana in M Viteazu s-ar optimiza deservirea acestui cartier.

Atunci 46 sa vina pe traseul actual al liniei 35 si sa aibac capatel de linie in fata la Flip, iar intoarcerea sa se faca prin fata Cinematografului Florin Piersic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 06/Dec/2017
Mesaje: 251
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2013 21:08:05    Titlul subiectului: 169090

darius 23 a scris:
Atunci 46 sa vina pe traseul actual al liniei 35 si sa aibac capatel de linie in fata la Flip, iar intoarcerea sa se faca prin fata Cinematografului Florin Piersic.
Acolo e o mica problema de logistica. Cum deservesc acelasi cartier, ideal ar fi ca 35-ul si 46-le sa plece spre Zorilor din aceeasi statia din M. Viteazu. Altfel, deservirea ar fi oarecum deficitara. Problema s-ar rezolva usor(si alte probleme reale de trafic din zona) prin amplasarea unui sens giratoriu la capatul sudic al podului Traian. Gestiunea traficului(implicit implementarea sensului in cauza), insa, nu revine ratuc-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
TothDC



Data înscrierii: 13/Oct/2013
Ultima vizita: 11/Apr/2016
Mesaje: 83
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 23 Noi 2013 11:50:54    Titlul subiectului: 169102

Linia 5 sub nicio forma nu e o inventie politizata...e o necesitate...si mi se pare absolut normal sa existe o legatura directa intre aeroport si gara. Problema insa este faptul ca nu s-a facut si nu se face o mediatizare destul de puternica in privinta acesteia, astfel ca lumea inca nu stie de existenta ei. Nu de multe ori s-a intamplat sa fiu intr-o statie(si asta recent, chiar in urma cu o saptamana) prin care sa treaca 5-ul si sa vad oamenii nedumiriti (Ce e cu 5-ul asta? Ce unde circula? La gara? Mai bine astept 4 ca cine stie unde ma duce!). 5 inca nu e cunoscut + ca multi oameni inca sunt aerieni, astfel se explica de ce nu e foarte folosit (ma rog, mai sunt si alti factori pe care nu-i mai enumar).
Cat despre 7, de ce nu ar fi bun pana la aeroport? Crezi ca nu sunt o gramada de oameni care ar avea nevoie sa ajunga din Manastur in Someseni si invers? Linia 7, la urma urmei e un fel de varianta scurtata si de completare pentru 6 si nu are nici pe departe fluxul de calatori ai liniei 6 (pentru ce articulate?). Prelungirea acesteia pana in Someseni nu ar face decat sa sporeasca fluxul de calatori pe aceasta linie (si da, in acest caz ar fi bune articulate pe anumite intervale orare). Cat despre solutia tehnica, e cat se poate de simpla: 1 macaz electric imediat dupa intoarcerea troleibuzului prin sensul giratoriu de la aeroport + un macaz mecanic dupa statia aeroport, spatiul fiind mai mult decat suficient, avand in vedere ca veche intrare in aeroport va ramane pentru situatii speciale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 06/Dec/2017
Mesaje: 251
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 23 Noi 2013 13:04:58    Titlul subiectului: 169103

Rar am citit atatea aberatii intr-o singura replica. Fluxul de calatori se masoara in calatori/ora. Si este, intr-adevar, normal sa existe o legatura intre gara si aeroport, insa aeroportul nu genereaza flux de calatori(oameni pe ora) cat sa justifice linia. In lumea reala, lasand deoparte utopiile fantasmagorice ale consilierilor locali si ale unor utilizatori de pe forum, 86% din oamenii care aterizeaza sau decoleaza(in general cu bagaje) se duc fie cu taxi-ul, fie cu prieteni/rude. Nu e o parere, e o statistica.

Cat despre mediatizare, a aparut in presa scrisa, virtuala, radio, pe site-ul RATUC, s-au afisat orare in statii. Chiar reclama la TV, in ora de varf, cu "Calatoriti cu 5-ul, o sa va placa!" n-ai sa vezi vreodata. Necesitatate? La fel de necesar e 5-ul in momentul actual ca si monoraiul suspendat peste Somes. E folosit, da, la capacitate, pe portiunea de traseu comuna cu 4, similar de incarcat cu un 4 obisnuit. De la IRA la Aeroport insa(si invers) e mai mereu gol. Daca linia 5 nu ar fi politizata, de ce a coincis inaugurarea liniei cu inaugurarea noii piste? Asta desi numarul de aterizari/decolari pe zi nu s-a modificat inca, implic nici numarul de calatori generati de aeroport.
Inca o data, flux de calatori inseamna calatori/ora. In acelasi numar de ore al unui schimb, un troleibuz pe 7 va face mai multe curse(cam cu una) decat unul pe 6, linia fiind mai scurta. Mai multe curse inseamna mai multi calatori(pe o distanta mai scurta, da, dar ca si numar-mai multi). De asemenea, 7-le dedubleaza liniile 6,25 si 1 pana la un punct, dar are si un numar impresionanat de calatori proprii(se fac lunar asemanator de multe abonamente pe 7 si pe 6) de pe str. Primaverii si Izlazului, flux-ul de calatori fiind ceva mai mare pe 7 decat pe 6. Intentia de a pune, pe cat posibil, troleibuze articulate pe 7 nu este parerea mea, ci vointa sefului serviciului exploatare, exprimata in repetate randuri.

6-7 plecari pe ora, cu troleibuze articulate pe cat posibil, fac fata la limita in ora de varf pe L 7, in timp ce pe linia 5(in zona Aeroportului) 3 plecari pe ora, cu vehicule scurte sunt si asa prea multe.

Dupa modesta mea parere, linia 8 autobuze ar trebui desfiintata. Linia 4 troleibuze ar trebui sa circule doar L-V, in orele de varf, iar o linie 8 troleibuze ar trebui sa circule pe ruta gara-someseni(Fie pana la vechea bucla de la benzinarie, fie pana la sens-ul giratoriu de sub pod-ul centurii) cu o frecventa decenta si deservita de catre troleibuze solo, oprind in toate statiile.

Ca si pasionat de troleibuze si iubitor de transport in comun sunt incantat de noua linie 5 si ma bucur oricand sa calatoresc cu ea.
Ca si inginer de autovehicule rutiere si transporturi, insa, cu implicatii in transporturile clujene, nu pot sa nu remarc inutilitatea si nefezabilitatea ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 07/Dec/2017
Mesaje: 197
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 23 Noi 2013 13:41:16    Titlul subiectului: 169106

Cu 5-ul e aceeași problemă care a fost și cu ușile deschise din interior și nu de la șofer. Lume nedumerită, care preferă „să nu riște”, în loc să citească ce scrie pe anumite afișe (în cazul cu ușile) sau panouri de traseu (doar scrie clar unde merge troleibuzul 5). Adevărat că RATUC ar putea să mediatizeze mai mult aceste îmbunătățiri aduse transportului în comun (mă rog, cea cu ușile e temporar suspendată). Când s-a reparat linia de tramvai, au făcut atâta publicitate încât la inaugurarea noilor tramvaie și a liniei, unii se plimbau doar să vadă cum arată noutățile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 01 Dec 2013 03:45:57    Titlul subiectului: 169290

Una din simple ideei care ar putea fi pusă în practică e să urce 30 și 46B în bucla din Gheorgheni și să aibă același capăt cu 3 și 24, 24B. O linie care să lege Grigorescu respectiv Zorilor de Gheorgheni ar fi mult mai utilă. Iar din stația Constantin Prezan spre IRA pleacă 4,5,6,7 mai mult decât necesare pentru a ajunge la IRA. Problema e însă spre întoarcere. Ca să intre din nou pe str. Aurel Vlaicu ar trebui să stea mult la coadă pe sub pasajul Aurel Vlaicu.
în Zorilor nu cred că va fi vreodată troleibuze !
Mai se tot vorbește de introducerea de linii pe TETAROM I sau măcar să înbunătățească orarul 37 dar nici asta nu au făcut. 37 circulă de la 12:50 până la 17:10 40 în 40 de minute. În rest din oră în oră.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 01 Dec 2013 23:59:09    Titlul subiectului: 169299

E nevoie de 30 pentru locuitorii ce locuiesc langa primele 2 statii din Marasti! Se resimte (mai ales la dus) in ora de varf inclusiv cand vine 30 nearticulat.

O solutie interesanta ar fi prelungirea lui 43 spre Buna Ziua, Gheorghieni (Brancusi, Titulescu, Unirii, Mall), IRA, Aeroport (fara sa opreasca in Someseni decat cel mult o statie, din motivele bine cunoscute), astfel:
-ar fi legate toate cartierele mari direct de aeroport; nu cred ca doar prelungirea unei linii, precum 7, ar avea destui pasageri
-ar fi legate toate cartierele mari intre ele, adica inclusiv Gheorghieni de Zorilor si Grigorescu
-ar fi legate toate cartierele mari de Mall, dar si de Facultatile de Economie, deci si Grigorescu si Zorilor, dar si parti din Marasti si Gheorghieni, cum ar fi zona IRA si zona Titulescu si Brancusi
-s-ar usura viata locuitorilor din Buna Ziua, care stau prost cu transportul in comun
-locuitorii din Marasti, macar partea estica, cat si cei din Gheorghieni care lucreaza in zona Calea Turzii, ar avea legatura directa

Stiu, ar fi un traseu lung, dar rentabil, si as plusa inclusiv sa se prelungeasca capatul din Grigorescu pana in Pta 14 iulie, prelungire care oricum ar fi fost necesara de mult timp, si pentru traseul actual
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 02 Dec 2013 02:30:16    Titlul subiectului: 169302

Nu știam că 30 e atât de folosit în Mărăști.
Da, 43 ar trebui să vină până în Piața 14 Iunie.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2014 17:43:21    Titlul subiectului: 171980

În presă, au apărut diverse ipoteze privind introducerea transportului electric în Florești. Sintetizând cele scrise în presă, ar rezulta 3 variante:
-la sud de Polus; tramvai
-pe E60 (DN 1); troleibuz / tramvai
-la nord de Cora; tramvai

Varianta "la nord de Cora" - susținută fervent de unii - e contestată de alții, invocând cursul sinuos al Someșului, proprietatea terenului (care ține de Apele Române, cel puțin o parte a acestuia) și așa-zisa zonă de restricție sanitară; treaba cu restricția sanitară nu știu dacă mai e de actualitate. Consider că, pe lângă cele enunțate ar mai fi și cea a stabilității terenului; suportă acel teren o linie de tramvai?

Varianta E60 ar implica conceperea unei rețele de troleibuz foarte fiabile care să permită obținerea unei viteze acceptabile fără prea multe defirări. Că nu e prea plăcut ca, pe DN 1, să se formeze coloane întregi de mașini care să aștepte repunerea captatoarelor pe rețea. Legat de o posibilă linie de tramvai. Construcția acelei linii ar genera un deranj pe care mulți nu l-ar concepe. În Germania, de exemplu, participanții la trafic ar înțelege că nu poți face nimic fără ca, inițial, să produci un anumit deranj, dar la noi e o altă mentalitate

Varianta "la sud de Polus" ar implica niște lucrări serioase, dat fiind terenul în pantă. Costurile ar fi atât de mari, că nici nu ne putem imagina. Ori, ce înseamnă așa-numitele fonduri europene?
-Dai din "buzunarul" tău
-la recepția lucrării, UE decontează cotă parte, exceptând așa-numitele "amenzi"; adică, dacă a găsit o "chestie" nelalocul ei, aia nu ți-o decontează.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2014 21:33:57    Titlul subiectului: 171982

De unde bani pentru transportul elecric ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2014 22:10:18    Titlul subiectului: 171983

Interviul se află aici: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=3220

și îl citez integral:
Citat:
Horia Sulea: "Voi urma toate caile legale care imi stau la dispozitie pentru a rezolva problemele florestenilor"

...............................................................

Rep.: Ce solutii exista pentru transportul in comun intre Floresti si Cluj?

H.S.: 15.000 de oameni merg zilnic din Floresti in Cluj si din Cluj in Floresti. Din acesti 15.000, poate ca 10.000 merg cu autobusul. Eu de trei ani de zile ma chinui sa le deschid ochii oamenilor ca sa avem transport in comun unitar in zona metropolitana. Zona metropolitana este constituita din anul 2010 si comuna Floresti face parte din zona metropolitana, precum Baciu, precum Apahida, Chinteniul, Feleacu, cred ca inclusiv Sanpaulul face parte din zona metropolitana. Zona metropolitana este o entitate de sine statatoare, este o asociatie de dezvoltare intercomunitara din punct de vedere juridic. Aceste zone s-au creat in doua scopuri. O mai buna legatura intre entitatile administrativ-teritoriale care fac parte din aceasta zona si pentru a putea fi accesati banii europeni mai usor. Din 2014, fondurile europene vor fi indreptate catre grupurile de actiune locala si asociatiile de dezvoltare intercomunitara.

Eu de luni bune tot spun ca odata cu infiintarea zonei metropolitane nu mai intram sub incidenta legii date de Emil Boc, privind prelungirea contractelor cu operatorii de transport in comun. Exista zona metropolitana Bucuresti, din care fac parte municipiul Bucuresti cu cele sase sectoare, cateva orase si vreo 30 de comune. In toata zona metropolitana Bucuresti transportul este asigurat de RATB. Exista un precedent. Ei functioneaza in baza faptului ca sunt constituiti ca o metropola si acolo nu exista niciun fel de problema. Numai la Floresti exista probleme, pentru ca este o mina de aur in ceea ce priveste transportul in comun.

In momentul de fata, in zona metropolitana sunt demarate mai multe proiecte legate de transport. Unul dintre ele este cel al pistelor de biciclete, dezvoltat si promovat pe fonduri europene pe ADI-ul (Asociatie de Dezvoltare Intercomunitara, n.r.) metropolei. Mai avem un proiect care trebuie sa intre la finantare, cel care priveste statiile de transport in comun, care priveste toata zona metropolitana, inclusiv Apahida. Din punctul meu de vedere acest ADI functioneaza de luni bune, motiv pentru care am putut sa accesam fonduri europene.
Noi avem nevoie de doua lucruri, mijloace de transport de cea mai buna calitate si de capacitate mare, si de un pret cat mai mic al biletului. Eu am intervenit personal de cand sunt primar pentru a aduce pretul biletului la valoarea licitata.

Noi avem un studiu de fezabilitate in derulare in ceea ce priveste viitoarele trasee de transport in comun pe raza comunei Floresti, ma refer la toate cele trei localitati din comuna Floresti, si in baza acelui studiu realizat de Facultatea de Transporturi din cadrul UTCN vom stabili noi trasee impreuna cu viitorul operator.

Regia de transport urban functioneaza ca o societate comerciala specializata in transportul in comun. Din cate am inteles, RATUC vrea sa uniformizeze pretul pe toate liniile si sa introduca sistemul de ticketing, deci suntem deschisi si la noi linii pe care sa le infiintam pe raza comunei Floresti.

Rep.: Se poate prelungi tramvaiul in Floresti?

H.S.: Proiectul pentru linia de tramvai a fost accesat de ADI, 180 de milioane de euro, iar ca proiectul sa fie conform, trebuie sa faca legatura intre cel putin doua localitati din asociatie. Linia nu e gata, inca se lucreaza la al doilea tronson, banii s-au terminat, legatura nu exista. Ca si inginer va spun ca linia de tramvai nu este o investitie eficienta, avand in vedere faptul ca infrastructura este de foarte mare valoare si un asemenea proiect dureaza foarte mult timp, motiv pentru care i-am propus domnului Boc ca daca avem nevoie de transport ecologic, intre Floresti si Cluj sa cream o linie de troleibuz. E o lucrare usoara, o lucrare care se executa rapid si nu influenteaza traficul intre Floresti si Cluj. Am avut cu Emil Boc o discutie in legatura cu faptul ca a vrut sa aduca linia de tramvai in Floresti: pe unde circulam? El a propus pe DN1, si sa circulam in conditii de santier.

Rep.: A propus o noua varianta, pe una din cele doua centuri

H.S.: Pe centura de la Cora pe unde intri, in zona de restrictie sanitara? Stiti bine ca resursa de apa de acolo este una infectata, este o resursa de apa neutilizabila. Eu nu am nicio problema cu destinatia terenului de la Muzeul de Apa, dar oamenii trebuie pusi in posesie. Pentru a trece dincolo trebuie sa faca sapte poduri peste Somes, pentru ca e sinuos cursul Somesului in zona respectiva. Si pe unde iese in Floresti, in zona de case? Dupa parerea mea, acest drum nu se poate face, pentru ca e zona de restrictie sanitara si datorita albiei sinuoase a Somesului. Si sunt oameni care si-au castigat dreptul de proprietate in zona.

Nu exista doua centuri, exista o singura varianta, pe partea de sud a Florestiului, care va lega vatra satului de cartierul Valea Garbaului, si sper sa gasesc intelegere la administratia din Cluj ca partea de lucrari care se vor desfasura pe UAT Cluj-Napoca sa le suporte ei, pentru ca nu putem suporta noi pe alta unitate administrativ-teritoriala. Pana la limita cu UAT Cluj o sa duc lucrarile la capat. Nu am posibilitatea sa termin intr-un an, pentru ca este o lucrare destul de mare ca valoare si complexa. Eu mi-am propus ca pe doua bugete anuale sa realizam acest proiect, asta insemnand ca terminam la inceput de 2015. La drumul acesta studiul de fezabilitate e gata. Urmeaza sa realizam devizele si caietul de sarcini pentru licitatia de proiectare si executie.

http://www.gazetadecluj.ro/citeste/8459 ... estenilor-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2014 22:17:48    Titlul subiectului: 171984

Sa fie ceva similar cu ce s-a facut in Montpellier ? Acolo sunt tramvaie care leaga centrul orasului de localitatile invecinate: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1409

E un lucru bun ce se vrea, dar.........si aici este un mare DAR........care este starea financiara a societatii de transport clujene ? Eu sunt de parere ca trebuie rezolvata urgent problema financiara a tuturor societatilor/regiilor de transport din tara (inclusiv Cluj) inainte sa trecem la pasul urmator.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2014 22:47:32    Titlul subiectului: 171985

E greu de spus care e starea financiară, însă, deocamdată, se dorește:
-achiziționarea de autobuze noi
-achiziționarea de autobuze electrice
iar în ceea ce privește tramvaiele noi, nu este deloc clar dacă vor mai veni celelalte două sau nu. Zic de celelalte două, deși ar fi fost de așteptat să spun "celelalte 8" dacă era să mă iau doar după presă. Nu vreau să dau impresia că le știu pe toate, dar nu am certitudinea că intențiile CTP-ului sunt cele mai bune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2014 23:34:22    Titlul subiectului: 171986

Eu as fi desfiintat tramvaiul in Cluj. Putea fi inlocuit cu troleibuze pe fosta linie 9 si fosta linie 14; oricum nu e corect ca locuitorii din zona Big (nu putini la numar) sa nu aiba transport spre gara si zona CUG; pentru cart. Plopilor se puteau devia liniile 9 actual si 29 si 52 de la Calvaria pe strada Plopilor si apoi sa aiba traseu partial comun cu 30 si sa se fi amenajat o statie sub podul Calvaria, iar 52 sa mearga pe Bd Muncii; de linia 100, ce sa mai zic: cea mai imbecila; putea fi inlocuita cu un autobuz gen fostul 45, pe traseul lui 100 cu continuare pe Horea pana in Pta Mihai Viteazu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 06/Dec/2017
Mesaje: 251
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 27 Mar 2014 09:18:13    Titlul subiectului: 171990

Personal, ma bucur ca exista tramvai in continuare la noi. La Resita, Constanta, Brasov etc nu mai merg de ani buni...
Linia e reabilitata impecabil, iar calatoria cu tramvaiul clujean e o placere.
Consider, insa, ca ar fi fost adecvata o modificare de traseu a liniei, costurile reabilitarii fiind comparabile cu costurile constructiei de la 0.
Linia 101 prezinta un flux semnificativ de calatori si isi justifica existenta pe deplin, dar zona industriala nu mai e demult ce a fost. Consider ca ar fi fost oportuna construirea unei linii pe axa E-V a orasului, Manastur-Marasti, in locul actualei 100. DAR Existenta depoului de pe bd. Muncii(mare, cu hale de rc,rk si mententanta, unicul depou de tramvaie) cred ca a fost factorul decisiv in pastrarea traseului dupa ruta din '87.
Totusi, legarea Manasturului/Centrului(Memorandumului) cu Bd. Muncii e o chestiune imperativa si strict necesara. Reamintesc aici de linia 14, pe care visez sa o vad reactivata, dar cu alt traseu(Manastur-CUG, prin P-ta Marasati & Fabricii).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community