Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cluj. Propuneri de trasee
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 03/Oct/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 10:27:20    Titlul subiectului: 179143

Investitii in infrastructura feroviara se justifica la fluxuri semnificative de calatori; merita discutata o eventuala linie Alverna-Feleacu-Valcele sau Alverna-Gheorgheni-Valcele, tinand cont si de numarul de calatori, si de potentialul si actuala dezvoltare a zonelor in cauza.
Despre Tauti, insa, sunt sceptic... Si din cauze geografice, si pentru ca momentan M25 nu circula in week-end, iar in timpul saptamanii un autobuz solo face fata cu urmatorul orar:



m25.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.24 kb
 Vizualizat:  de 5426 ori

m25.jpg



_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 12:29:28    Titlul subiectului: 179144

Citat:
merita discutata o eventuala linie Alverna-Feleacu-Valcele


La treaba asta m-am gândit și eu. Linie cu cremalieră Alverna-Feleacu-Vâlcele. Sigur ar atrage turiști în zonă. A se vedea linia 60 budapestană

Citat:
Alverna-Gheorgheni-Valcele

La asta, recunosc că nu m-am gândit, dar e o idee interesantă. Legislația favorizează transportul pe șină; e considerat local și dacă depășește limita UAT-ului acelei localități

Citat:
funicular pe M11 si tren cu cremaliera pe M25 mi se par extrem de costisitoare si nefezabile


În Budapesta, funicularul e exploatat de BKV, adică de regia autonomă locală e transport. Dar (și mare atenție la acest "dar") abonamentul universal pe toate liniile nu e valabil și pe funicular; trebuie luat bilet. Și, cu toate acestea, lumea stă la coadă să se "dea" cu el. Legat de M25, dacă un asemenea orar - care, din punctul meu de vedere, e o bătaie de joc - e de ajuns înseamnă că, din punctul de vedere al mobilității populației, zona e aproape inactivă.


Citat:
autobuze intercity


Cum definești un "autobuz intercity"? Ce caracteristici trebuie să aibă un vehicul ca să intre în această categorie? Eu, personal, aș defini autobuzul intercity ca un vehicul gândit să meargă cât mai mult cu viteză constantă și să aibă număr egal de locuri pe scaune și în picioare, dar locurile pe scaun să asigure un confort sporit. Traseele pentru autobuze intercity ar trebui să aibă o stație de îmbarcare și una de debarcare. Fără opriri intermediare.
Citat:
la intervale mai mici de timp ( 30 de minute)


Înseamnă șoferi mai mulți și poluare mai mare. O astfel de soluție o văd viabilă pe acele linii unde autobuzele de capacitate sporită ori nu încap (gen M22), ori nu pot urca. E așa pronunțată rampa încât Agorele L să nu fie capabile să o abordeze? 482 și 472 au aparținut de Zorilor și au circulat și pe 35. Nu foarte des, dar au circulat. La o adică, nu se pot repartiza și Solarisuri pe M12 și M13? Pe M26 a circulat 832, și, dacă e să fim sinceri, treaba că Solarisurile nu ies din Cluj nu se adeverește. Polus e pe teritoriul UAT Florești.

În situația în care Solarisurile ar deservi și M-urile, obligatoriu ar trebui retapițate scaunele. Tapițeria actuală e ca o "pojghiță". E prea subțire.


Ultima modificare efectuată de către OAB la Lun 18 Mai 2015 19:51:23, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 24/Oct/2018
Mesaje: 1234
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 14:40:56    Titlul subiectului: 179145

In ceea ce priveste M25 ii dau dreptate lui macicasan ca nu se renteaza investitii in infrastructura feroviara. Insa exista alte 2 solutii prietene si cu mediul inconjurator. Prima ar fi introducerea unui autobuz electric de 8,5-12 metri. O varianta si mai buna ar fi ca odata cu introducerea troleibuzelor in Floresti, pe M25 sa fie utilizat un troleibuz de 12 metri cu baterii, care sa utilizeze pana in Floresti reteaua ce ar urma sa fie construita pentru celalalte trasee, iar apoi sa continue pana in Tauti in regim autonom cu ajutorul bateriilor.
Apropo macicasan, mai nou pe M25 sunt utilizate autobuze? Pentru ca in trecut eu am vazut numai microbuze pe acest traseu.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 20:16:43    Titlul subiectului: 179152

Citat:
introducerea unui autobuz electric de 8,5-12 metri


Dacă prinde un ambuteiaj și bateria e pe terminate...ăla e


Citat:
O varianta si mai buna ar fi ca odata cu introducerea troleibuzelor in Floresti, pe M25 sa fie utilizat un troleibuz de 12 metri cu baterii


Orice linie de troleibuz presupune un anume flux de călători. Ori, din cele spuse de Măcicășan, Linia M25 are, oarecum, un statut similar M16-lui. Adică e mai degrabă o "linie de țară" (sintagma nu îmi aparține) decât o linie de navetiști. Existența unui asemenea orar-caricatură (care, se pare, că e și viabil) e un indiciu că majoritatea locuitorilor Tăuțiului (sau Tăuților, terminația "i" dând localității valoare de plural) își desfășoară activitatea acolo (sau, poate, în Florești), nu în Cluj. Sau, mai poate fi un indiciu că locuitorii acelei localități preferă să folosească autoturismele proprietate personală

După cum văd, o sporire a fluxului de călători se poate face doar sporind potențialul turistic. Eu văd două soluții:
1. existența unui obiectiv turistic acolo
2. prezența unui mijloc de transport deosebit cu care turiștii (care merg în zona Făget Izvor) să se "dea"

Ce înțeleg prin "mijloc de transport deosebit"?

1. tren pe ecartament îngust (760mm sau 610mm); soluție pe care o văd neviabilă din cauza reliefului
2. funicular; foarte costisitor
3. tren / tramvai cu cremalieră; de asemenea, foarte costisitor

Toate cele 3 ar avea avantajul prevăzut de Legea 92. Din punctul de vedere al Legii 92, orice transport pe șină se consideră local și dacă depășește UAT-ul localității unde se află capul 1 de linie. Însă, dată fiind mobilitatea redusă a populației, fără implicarea factorului turistic, e posibil ca orice investiție în ceea ce privește transportul în comun să fie făcută degeaba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 24/Oct/2018
Mesaje: 1234
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 20:35:46    Titlul subiectului: 179154

Atunci cea mai buna varianta ramane utilizarea autobuzelor clasice, sau poate a midibuzelor (8,5-9 metri), dar oricum nicidecum a microbuzelor.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2015 20:37:07    Titlul subiectului: 179155

Deocamdată da.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 149
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2015 15:19:59    Titlul subiectului: 179158

Ideea asta cu trenurile pe linii noi e totalmente SF in momentul actual, nu uitati ca deja de la capatul de linie 32 spre sud tot terenul e plin de constructii, deci ideea ideea e moarta din nastere Smile Si oricum nu ar avea succes comercial o asemenea linie, parerea mea... Iar Feleacul nu e un munte de unde sa vezi ceva atat de deosebit incat sa merite urcarea Sad
_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2015 19:47:30    Titlul subiectului: 179160

Nu neg că ar fi SF ideea, dar uite ce se prevedea în jurul anului 1970:

Telecabina spre Cetățuie. "Aria pe care care s-a amplasat BCR Cluj a fost studiată anterior în vederea amplasării stației de transport pe cablu, ca punct de plecare pentru realizarea unei relații cu multiple avantaje, din oraș spre zona de sus, Cetățuia" (Aurelian Buzuloiu). Arhitectul sugerase în anii '70 crearea Parcului Cetățuii, cu terase în cascadă, teatru de vară, alei pentru îndrăgostiți, cu becuri doar la capăt - pentru intimitate.

Sursa: http://ziuadecj.realitatea.net/mobile/articol.aspx?t=Articole&eID=89603

Ce anume împiedică populația să fie receptivă - și să vrea - și alte mijloace de transport, nu doar cele să le spunem "convenționale"?


Ultima modificare efectuată de către OAB la Mar 19 Mai 2015 20:17:04, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2015 20:05:36    Titlul subiectului: 179162

Cartierul apei. Propunerea vizează extinderea zonei centrale în perimetrul dintre Someș și străzile Traian-Decebal. Măsurile prioritare sunt amenajarea unui cartier subcentral, crearea stației de tren urban Gara Centrală, crearea locurilor de muncă pentru servicii, amenajarea Pieței Gării, conectarea străzilor, deschiderea promenadei urbane pe str. Traian, realizarea unui pod nou, orientarea parcului de pe str. Oașului spre Someș, amenajarea Parcului Feroviarilor și orientarea lui către râu, edificarea parcelelor pregătite pentru reconversie, asigurarea trecerii, crearea stației S-Bahn Clujana și amenajarea Pieței 1 Mai.

E foarte posibil ca ideea să fi prins contur în acea etapă a perioadei comuniste când a existat o anume deschidere: Limite aproximative: 1958-1981.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2015 02:52:39    Titlul subiectului: 179205

Citat:
Investitii in infrastructura feroviara se justifica la fluxuri semnificative de calatori; merita discutata o eventuala linie Alverna-Feleacu-Valcele sau Alverna-Gheorgheni-Valcele, tinand cont si de numarul de calatori, si de potentialul si actuala dezvoltare a zonelor in cauza.


Zona Alverna s-a extins considerabil spre sud. În plus, o linie cu cremalieră - chiar dacă are avantajul de a urca rampe abrupte - face foarte mult zgomot. Deci, nu poate fi prea aproape de case. Asta ar însemna ca pasagerii care vin cu 32 sau 32B să mai meargă pe jos câteva sute de metri până să ia trenul spre Feleac sau spre Vâlcele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
D94



Data înscrierii: 20/Mar/2017
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 10

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2017 10:35:09    Titlul subiectului: Modificare indicativ 25 cu indicativul 2 191030

Am analizat destul de mult traseele de transport electric din Cluj și am constat că traseele își păstrează liniaritatea, fiind notate de la 1 la 7, dar fără linia 2. De asemenea, am observat că există linia 25, o linie principală, cu flux de trafic, dar care are un indicativ destul de mare, indicativele mari fiind introduse de obicei liniilor secundare. Eu doresc să fac o propunere pentru înlocuirea indicativului 25 cu 2, modificarea având o serie de avantaje :
-nu va afecta nicio altă linie, indicativul 2 nefiind arondat niciunui traseu
-se păstrează liniaritatea notării indicativelor
-fiind un indicativ ușor de memorat, populației îi va mai ușoară memorarea traseului
Vă aștept părerile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 03/Oct/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2017 11:47:02    Titlul subiectului: 191031

N-as putea fi mai de acord.
De multi ani consider varianta asta si chiar am sugerat-o la un moment dat formal.
Metoda corecta de schimbare a traseului ar implica, timp de circa o luna, dispunerea in paralel a traseului 2 pe afisajul digital si a metodei letrice(tablei) pentru vechea denumire, 25.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 1084
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2017 20:41:16    Titlul subiectului: 191048

Foarte pertinent, cu reintroducerea liniei 8 si 9! Linia 8 este dublata in proportie de 90% de actuala linie 5 cu care s-ar putea imparti parcul auto. Linia 8 ar ptea intoarce in piata Mihai Viteazu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 337
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 12 Iul 2017 21:07:35    Titlul subiectului: 191072

O idee de-a mea e ca linia 5 să nu mai oprească de la IRA la Aeroport, eventual cu o excepție la Ambient pentru acces la magazin. Știm cu toții ce fel de călători folosesc 5-ul în zona respectivă! Mad

Reintroducerea 9-lui cu troleibuze (și extinderea rețelei de troleibuz pe C. Florești) ar putea ajuta și la introducerea troleibuzelor pe 24 (cu condiția repunerii în funcțiune a rețelei de pe latura estică a străzilor T. Mihali/Alexandru Vaida Voevod) 24B (cu aceeași condiție ca la 24 + dacă contribuie VIVO) și poate chiar și 29 cu puține modificări în Piața Avram Iancu.

Dacă s-ar repune în funcțiune rețeaua de pe latura estică a str. T. Mihali/Al. Vaida Voevod, poate ar fi o idee și modificarea liniei 4: Baza Troleibuze (inclusiv stație la ieșirea din bază) - Iulius Mall - Campus Univesitar - Arte Plastice - Sora - Gară - PMV - Mareșal C-tin Prezan - Iulius Mall - Baza Troleiubze (stație la intrarea în bază). Astfel s-ar putea deservi și blocurile de lângă baza Troleibuze, care momentan nu au transport public. Ideea cu 4-le modificat în această formă îi aparține utilizatorului macicasan.

_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community