|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 18 Mai 2015 10:27:20 Titlul subiectului: |
179143 |
|
Investitii in infrastructura feroviara se justifica la fluxuri semnificative de calatori; merita discutata o eventuala linie Alverna-Feleacu-Valcele sau Alverna-Gheorgheni-Valcele, tinand cont si de numarul de calatori, si de potentialul si actuala dezvoltare a zonelor in cauza.
Despre Tauti, insa, sunt sceptic... Si din cauze geografice, si pentru ca momentan M25 nu circula in week-end, iar in timpul saptamanii un autobuz solo face fata cu urmatorul orar:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.24 kb |
Vizualizat: |
de 13870 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 18 Mai 2015 12:29:28 Titlul subiectului: |
179144 |
|
Citat: | merita discutata o eventuala linie Alverna-Feleacu-Valcele |
La treaba asta m-am gândit și eu. Linie cu cremalieră Alverna-Feleacu-Vâlcele. Sigur ar atrage turiști în zonă. A se vedea linia 60 budapestană
Citat: | Alverna-Gheorgheni-Valcele |
La asta, recunosc că nu m-am gândit, dar e o idee interesantă. Legislația favorizează transportul pe șină; e considerat local și dacă depășește limita UAT-ului acelei localități
Citat: | funicular pe M11 si tren cu cremaliera pe M25 mi se par extrem de costisitoare si nefezabile |
În Budapesta, funicularul e exploatat de BKV, adică de regia autonomă locală e transport. Dar (și mare atenție la acest "dar") abonamentul universal pe toate liniile nu e valabil și pe funicular; trebuie luat bilet. Și, cu toate acestea, lumea stă la coadă să se "dea" cu el. Legat de M25, dacă un asemenea orar - care, din punctul meu de vedere, e o bătaie de joc - e de ajuns înseamnă că, din punctul de vedere al mobilității populației, zona e aproape inactivă.
Citat: | autobuze intercity |
Cum definești un "autobuz intercity"? Ce caracteristici trebuie să aibă un vehicul ca să intre în această categorie? Eu, personal, aș defini autobuzul intercity ca un vehicul gândit să meargă cât mai mult cu viteză constantă și să aibă număr egal de locuri pe scaune și în picioare, dar locurile pe scaun să asigure un confort sporit. Traseele pentru autobuze intercity ar trebui să aibă o stație de îmbarcare și una de debarcare. Fără opriri intermediare.
Citat: | la intervale mai mici de timp ( 30 de minute) |
Înseamnă șoferi mai mulți și poluare mai mare. O astfel de soluție o văd viabilă pe acele linii unde autobuzele de capacitate sporită ori nu încap (gen M22), ori nu pot urca. E așa pronunțată rampa încât Agorele L să nu fie capabile să o abordeze? 482 și 472 au aparținut de Zorilor și au circulat și pe 35. Nu foarte des, dar au circulat. La o adică, nu se pot repartiza și Solarisuri pe M12 și M13? Pe M26 a circulat 832, și, dacă e să fim sinceri, treaba că Solarisurile nu ies din Cluj nu se adeverește. Polus e pe teritoriul UAT Florești.
În situația în care Solarisurile ar deservi și M-urile, obligatoriu ar trebui retapițate scaunele. Tapițeria actuală e ca o "pojghiță". E prea subțire.
Ultima modificare efectuată de către OAB la Lun 18 Mai 2015 19:51:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 18 Mai 2015 14:40:56 Titlul subiectului: |
179145 |
|
In ceea ce priveste M25 ii dau dreptate lui macicasan ca nu se renteaza investitii in infrastructura feroviara. Insa exista alte 2 solutii prietene si cu mediul inconjurator. Prima ar fi introducerea unui autobuz electric de 8,5-12 metri. O varianta si mai buna ar fi ca odata cu introducerea troleibuzelor in Floresti, pe M25 sa fie utilizat un troleibuz de 12 metri cu baterii, care sa utilizeze pana in Floresti reteaua ce ar urma sa fie construita pentru celalalte trasee, iar apoi sa continue pana in Tauti in regim autonom cu ajutorul bateriilor.
Apropo macicasan, mai nou pe M25 sunt utilizate autobuze? Pentru ca in trecut eu am vazut numai microbuze pe acest traseu.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 18 Mai 2015 20:16:43 Titlul subiectului: |
179152 |
|
Citat: | introducerea unui autobuz electric de 8,5-12 metri |
Dacă prinde un ambuteiaj și bateria e pe terminate...ăla e
Citat: | O varianta si mai buna ar fi ca odata cu introducerea troleibuzelor in Floresti, pe M25 sa fie utilizat un troleibuz de 12 metri cu baterii |
Orice linie de troleibuz presupune un anume flux de călători. Ori, din cele spuse de Măcicășan, Linia M25 are, oarecum, un statut similar M16-lui. Adică e mai degrabă o "linie de țară" (sintagma nu îmi aparține) decât o linie de navetiști. Existența unui asemenea orar-caricatură (care, se pare, că e și viabil) e un indiciu că majoritatea locuitorilor Tăuțiului (sau Tăuților, terminația "i" dând localității valoare de plural) își desfășoară activitatea acolo (sau, poate, în Florești), nu în Cluj. Sau, mai poate fi un indiciu că locuitorii acelei localități preferă să folosească autoturismele proprietate personală
După cum văd, o sporire a fluxului de călători se poate face doar sporind potențialul turistic. Eu văd două soluții:
1. existența unui obiectiv turistic acolo
2. prezența unui mijloc de transport deosebit cu care turiștii (care merg în zona Făget Izvor) să se "dea"
Ce înțeleg prin "mijloc de transport deosebit"?
1. tren pe ecartament îngust (760mm sau 610mm); soluție pe care o văd neviabilă din cauza reliefului
2. funicular; foarte costisitor
3. tren / tramvai cu cremalieră; de asemenea, foarte costisitor
Toate cele 3 ar avea avantajul prevăzut de Legea 92. Din punctul de vedere al Legii 92, orice transport pe șină se consideră local și dacă depășește UAT-ul localității unde se află capul 1 de linie. Însă, dată fiind mobilitatea redusă a populației, fără implicarea factorului turistic, e posibil ca orice investiție în ceea ce privește transportul în comun să fie făcută degeaba.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 18 Mai 2015 20:35:46 Titlul subiectului: |
179154 |
|
Atunci cea mai buna varianta ramane utilizarea autobuzelor clasice, sau poate a midibuzelor (8,5-9 metri), dar oricum nicidecum a microbuzelor.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 18 Mai 2015 20:37:07 Titlul subiectului: |
179155 |
|
Deocamdată da.
|
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 19 Mai 2015 15:19:59 Titlul subiectului: |
179158 |
|
Ideea asta cu trenurile pe linii noi e totalmente SF in momentul actual, nu uitati ca deja de la capatul de linie 32 spre sud tot terenul e plin de constructii, deci ideea ideea e moarta din nastere Si oricum nu ar avea succes comercial o asemenea linie, parerea mea... Iar Feleacul nu e un munte de unde sa vezi ceva atat de deosebit incat sa merite urcarea
_________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 19 Mai 2015 19:47:30 Titlul subiectului: |
179160 |
|
Nu neg că ar fi SF ideea, dar uite ce se prevedea în jurul anului 1970:
Telecabina spre Cetățuie. "Aria pe care care s-a amplasat BCR Cluj a fost studiată anterior în vederea amplasării stației de transport pe cablu, ca punct de plecare pentru realizarea unei relații cu multiple avantaje, din oraș spre zona de sus, Cetățuia" (Aurelian Buzuloiu). Arhitectul sugerase în anii '70 crearea Parcului Cetățuii, cu terase în cascadă, teatru de vară, alei pentru îndrăgostiți, cu becuri doar la capăt - pentru intimitate.
Sursa: http://ziuadecj.realitatea.net/mobile/articol.aspx?t=Articole&eID=89603
Ce anume împiedică populația să fie receptivă - și să vrea - și alte mijloace de transport, nu doar cele să le spunem "convenționale"?
Ultima modificare efectuată de către OAB la Mar 19 Mai 2015 20:17:04, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 19 Mai 2015 20:05:36 Titlul subiectului: |
179162 |
|
Cartierul apei. Propunerea vizează extinderea zonei centrale în perimetrul dintre Someș și străzile Traian-Decebal. Măsurile prioritare sunt amenajarea unui cartier subcentral, crearea stației de tren urban Gara Centrală, crearea locurilor de muncă pentru servicii, amenajarea Pieței Gării, conectarea străzilor, deschiderea promenadei urbane pe str. Traian, realizarea unui pod nou, orientarea parcului de pe str. Oașului spre Someș, amenajarea Parcului Feroviarilor și orientarea lui către râu, edificarea parcelelor pregătite pentru reconversie, asigurarea trecerii, crearea stației S-Bahn Clujana și amenajarea Pieței 1 Mai.
E foarte posibil ca ideea să fi prins contur în acea etapă a perioadei comuniste când a existat o anume deschidere: Limite aproximative: 1958-1981.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 22 Mai 2015 02:52:39 Titlul subiectului: |
179205 |
|
Citat: | Investitii in infrastructura feroviara se justifica la fluxuri semnificative de calatori; merita discutata o eventuala linie Alverna-Feleacu-Valcele sau Alverna-Gheorgheni-Valcele, tinand cont si de numarul de calatori, si de potentialul si actuala dezvoltare a zonelor in cauza. |
Zona Alverna s-a extins considerabil spre sud. În plus, o linie cu cremalieră - chiar dacă are avantajul de a urca rampe abrupte - face foarte mult zgomot. Deci, nu poate fi prea aproape de case. Asta ar însemna ca pasagerii care vin cu 32 sau 32B să mai meargă pe jos câteva sute de metri până să ia trenul spre Feleac sau spre Vâlcele.
|
|
Sus |
|
|
D94
Data înscrierii: 20/Mar/2017 Ultima vizita: 18/Apr/2023 Mesaje: 18
|
Trimis: Mar 11 Iul 2017 10:35:09 Titlul subiectului: Modificare indicativ 25 cu indicativul 2 |
191030 |
|
Am analizat destul de mult traseele de transport electric din Cluj și am constat că traseele își păstrează liniaritatea, fiind notate de la 1 la 7, dar fără linia 2. De asemenea, am observat că există linia 25, o linie principală, cu flux de trafic, dar care are un indicativ destul de mare, indicativele mari fiind introduse de obicei liniilor secundare. Eu doresc să fac o propunere pentru înlocuirea indicativului 25 cu 2, modificarea având o serie de avantaje :
-nu va afecta nicio altă linie, indicativul 2 nefiind arondat niciunui traseu
-se păstrează liniaritatea notării indicativelor
-fiind un indicativ ușor de memorat, populației îi va mai ușoară memorarea traseului
Vă aștept părerile.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 11 Iul 2017 11:47:02 Titlul subiectului: |
191031 |
|
N-as putea fi mai de acord.
De multi ani consider varianta asta si chiar am sugerat-o la un moment dat formal.
Metoda corecta de schimbare a traseului ar implica, timp de circa o luna, dispunerea in paralel a traseului 2 pe afisajul digital si a metodei letrice(tablei) pentru vechea denumire, 25.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 11 Iul 2017 20:41:16 Titlul subiectului: |
191048 |
|
Foarte pertinent, cu reintroducerea liniei 8 si 9! Linia 8 este dublata in proportie de 90% de actuala linie 5 cu care s-ar putea imparti parcul auto. Linia 8 ar ptea intoarce in piata Mihai Viteazu!
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 12 Iul 2017 21:07:35 Titlul subiectului: |
191072 |
|
O idee de-a mea e ca linia 5 să nu mai oprească de la IRA la Aeroport, eventual cu o excepție la Ambient pentru acces la magazin. Știm cu toții ce fel de călători folosesc 5-ul în zona respectivă!
Reintroducerea 9-lui cu troleibuze (și extinderea rețelei de troleibuz pe C. Florești) ar putea ajuta și la introducerea troleibuzelor pe 24 (cu condiția repunerii în funcțiune a rețelei de pe latura estică a străzilor T. Mihali/Alexandru Vaida Voevod) 24B (cu aceeași condiție ca la 24 + dacă contribuie VIVO) și poate chiar și 29 cu puține modificări în Piața Avram Iancu.
Dacă s-ar repune în funcțiune rețeaua de pe latura estică a str. T. Mihali/Al. Vaida Voevod, poate ar fi o idee și modificarea liniei 4: Baza Troleibuze (inclusiv stație la ieșirea din bază) - Iulius Mall - Campus Univesitar - Arte Plastice - Sora - Gară - PMV - Mareșal C-tin Prezan - Iulius Mall - Baza Troleiubze (stație la intrarea în bază). Astfel s-ar putea deservi și blocurile de lângă baza Troleibuze, care momentan nu au transport public. Ideea cu 4-le modificat în această formă îi aparține utilizatorului macicasan.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
bianca
Data înscrierii: 27/Apr/2011 Ultima vizita: 15/Dec/2018 Mesaje: 18 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 12 Dec 2018 19:10:06 Titlul subiectului: Tramvai |
197688 |
|
Buna, postez aici, nu gasesc topic pentru asa ceva, sper ca nu am gresit si forumul :). Se poate asana canalul morii si realizata o linie de tramvai de pe plopilor pana in piata 1 mai, la clujeana?
Nu stiu ce costuri ar presupune dar cert ca sunt mult mai mici decat un metrou sau monorail pe aceeiasi distanta. Canalul are un traseu ondulat pe toata lungimea mentionta, mai trebuie adancit si pe alocuri latit, nu stiu daca trebuie facute si exproprieri costisitoare.
Ar face legatura cu centru, piata miahai viteazu si o parte din marasti, fara stopuri intersectii sau treceri de pietoni... Rotunda" se poate realiza in zona strandului clujeana iar un sistem suplimentar de alimentare cu sina a 3-a ar reduce adancimea necesara.
:wink:
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 12 Oct 2019 20:27:02 Titlul subiectului: Re: Tramvai |
203431 |
|
bianca a scris: | Buna, postez aici, nu gasesc topic pentru asa ceva, sper ca nu am gresit si forumul . Se poate asana canalul morii si realizata o linie de tramvai de pe plopilor pana in piata 1 mai, la clujeana?
Nu stiu ce costuri ar presupune dar cert ca sunt mult mai mici decat un metrou sau monorail pe aceeiasi distanta. Canalul are un traseu ondulat pe toata lungimea mentionta, mai trebuie adancit si pe alocuri latit, nu stiu daca trebuie facute si exproprieri costisitoare.
Ar face legatura cu centru, piata miahai viteazu si o parte din marasti, fara stopuri intersectii sau treceri de pietoni... Rotunda" se poate realiza in zona strandului clujeana iar un sistem suplimentar de alimentare cu sina a 3-a ar reduce adancimea necesara.
|
Nu știu ce flux de călători ar avea. O linie de tramvai se merită dacă există un flux considerabil de pasageri.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|