Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cancerul maxi-taxi, in metastaza la Slobozia

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IALOMIȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 13:02:37    Titlul subiectului: Cancerul maxi-taxi, in metastaza la Slobozia 102286

Fireste, si aici, ca mai peste tot, invocandu-se prost intelesul si gresit aplicatul motiv al concurentei, transportul public civilizat, cu autobuze, a fost falimentat, pentru a face loc acestor tiganii numite maxi-taxi...
In acest moment, la Slobozia nu mai e nici un autobuz pe traseele urbane!

http://www.asociatiaadria.ro/gazetadesudest/gse_detal.php?stire_id=7830&titlu=Cine+controleaz%26%23259%3B+Transport+Privat%3F&

"2007-09-14
Cine controlează Transport Privat?

Clauzele stipulate în Contractul de concesiune a serviciului regulat de transport public local de călători în municipiul Slobozia pare a nu interesa pe nimeni. La peste 4 ani de la semnarea documentului, mai sunt încă erori în contract, dar și articole a căror aplicabilitate este pusă sub semnul întrebării. Concesionarul, adică societatea Transport Privat trebuie să respecte indicatorii de performanță stabiliți, să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare, iar Consiliul Local are care obiectiv și promovarea calității și eficienței transportului public local de călători.

Acționariat confuz
Societatea Transport Privat a fost înregistrată în data de 13 decembrie 2000 și are ca acționar unic Asociația Operatorilor de Maxi Taxi din Slobozia. Administratorul societății este Cristian Andrei, numit în data de 21 mai 2002 și al cărui mandat expiră în 21 mai 2101(când administratorul va împlini 140 de ani!). Despre acționarul unic nu se știu prea multe, doar că Asociația este formată din mai multe societăți comerciale. Cu un asemenea acționariat, când patronul fiecăreia societăți componente are ca obiectiv să obțină un profit cât mai mare, este limpede că activitatea de la transport Privat nu prea are cum să meargă bine. O demonstrează și cifrele din bilanțul contabil. În 2005, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 4,227 miliarde de lei vechi, avea datorii totale de 4,194 de miliarde, iar anul a fost încheiat cu o pierdere de 6,13 milioane. Anul trecut a fost încheiat cu un profit de 2,42 de milioane, la o cifră de afaceri de 3,236 de miliarde (datoriile totale au fost de 2,963 de miliarde).

O evidență la „grămadă“?
Cum se ține evidența contabilă la Transport Privat, dar și la societățile care fac parte din Asociația Operatorilor de Maxi taxă rămâne o enigmă, pe care nu pare să dorească să o dezlege nici măcar Consiliul Local Slobozia, ca autoritate care a concesionat serviciul de transport public de călători în municipiu. Mai ales că, așa cum se prevede în regulamentul de organizare și funcționare a transportului public local de călători (aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.210 din 30 noiembrie 2006), în cazul în care sunt prestate mai multe tipuri de servicii de transport public, operatorul, adică Transport Privat, trebuie să țină o evidență separată a activităților desfășurate, cu contabilitate distinctă pentru fiecare tip de serviciu și localitate de operare. Cum Transport Privat și-a adjudecat și ruta Slobozia – Amara, dar efectuează și alte curse, este limpede că se impune delimitarea clară a acestor genuri de activități pe care societatea le prestează. Numai pe asemenea situații se poate, de exemplu, decide o majorare a tarifului practicat pe teritoriul municipiului Slobozia. Din câte știm, măcar în ședințele de Consiliu Local, nu s-a solicitat prezentarea unei situații financiare, numai pentru serviciul prestat în Slobozia.

Eroare de peste 4 ani
Contractul de Concesiune între Consiliul Local și firma Transport Privat a fost semnat în data de 22 aprilie 2003 și are numărul 12253. O eroare care a rămas în contract este la articolul 23, alin. 12, unde se menționează, printre drepturile Consiliului Local: „să rezilieze contractul în condițiile art.34, alin 1, lit.d.“ Numai că articolul respectiv nu are nici o literă d și se referă la răspunderea contractuală a părții în culpă!?!

Un Regulament ignorat
Pe lângă drepturile și obligațiile asumate prin Contractul de Concesiune, firma Transport Privat mai trebuie să respecte și Regulamentul de organizare și funcționare a transportului public local de călători în municipiul Slobozia, aprobat abia în noiembrie 2006. Serviciul trebuie să aibă la bază mai multe principii, ca: respectarea drepturilor și intereselor legitime ale călătorilor; asigurarea deplasării în condiții de siguranță și confort, tratament egal și nediscriminatoriu pentru toți utilizatorii, servicii de calitate în condițiile unor tarife accesibile pentru călători. Numai cei care circulă cu Transport Privat pot spune care dintre aceste principii sunt repectate de societatea care a concesionat serviciul. De la început, au fost sesizări cu privire la condițiile în care sunt obligați să circule călătorii. Unele dintre deficiențe s-au remediat, ca eliberarea de bilete care purtau marca firmelor din Asociație, nu a societății Transport Privat. Si nici nu se mai ascultă manele în maxi taxi. Dar unele dintre mașinile folosite s-au uzat, la orele de vârf călătorii stau claie peste grămadă, iar șoferii nu dau întotdeauna bilete, mai ales cei care își conduc singuri mașinile pe care le dețin în proprietate. În plus, deși legitimațiile de călătorie sunt cu regim special, modul în care sunt tipărite aceste bilete ridică alte semne de întrebare. Pentru că numărul de pe bilet nu este tipărit cu aceeași cerneală (se folosește și cerneală roșie, dar și neagră), iar modelul cifrelor este diferit.
Control să fie, dar să știe și călătorii
Consiliul Local este abilitat să organizeze, să reglementeze, să conducă, să monitorizeze și să controleze serviciul public concesionat de Transport Privat. Efectul acestor verificări este resimțit de cetățeni, prin condițiile în care sunt nevoiți să călătorească. Dacă și funcționarii din Primărie sau consilierii locali ar folosi, măcar din când în când și numai pentru a „monitoriza“ acest serviciu, autovehiculele din transportul local, deficiențele ar putea fi, din nou, comentate în ședințele de consiliu. Numai că nu se întâmplă tocmai așa. De câte ori s-a cerut concesionarului să prezinte un raport cu privire la activitatea prestată? Că, dacă este să ne luăm după prevederile art.42 din Regulament, printre obligațiile Transport Privat se numără și prezentarea unui raport anual pe capitalele comercial, exploatare, social, tehnic și financiar! (raportul trebuie să conțină situația îndeplinirii parametrilor de performanță din contract; gradul de acoperire a cererii de transport, situația evenimentelor tehnice și de circulație, starea tehnică a infrastructurii și a mijloacelor de transport, execuția bugetului de venituri și cheltuieli, etc.) Din informațiile noastre rezultă că niciodată nu a fost prezentat un asemenea raport! Poate fi aceasta o dovadă a lipsei de interes manifestată de funcționarii din primărie față de modul în care funcționează Serviciul de transport public de călători în municipiul Slobozia.
Cât privește tratamentul nediscriminatoriu pentru toți cetățenii... Este suficient să amintim că nici o persoană cu handicat neuromotor nu are cum să folosească serviciul concesionat de Transport Privat!

Fără informații
Tot Regulamentul aprobat de consilieri obligă autoritatea publică locală să comunice tot felul de informații care vizează serviciul de transport public. De exemplu, călătorii trebuie să fie informați cu privire la indicatorii de calitate ai serviciului, la structura tarifară, la clauzele contractuale... Câți, însă, dintre funcționarii publici sau consilieri cunosc structura tarifară a prețului pe bilet practicat de Transport Privat? Mai ales că orice majorare de tarif este aprobată în Consiliul Local!
Cine urmărește dacă autovehiculele care circulă pe traseele din Slobozia nu sunt folosite și pentru ruta Slobozia – Amara? (pentru că operatorul nu poate presta serviciul de transport public în două sau mai multe localități cu aceleași mijloace de trasnport) Și cum sunt verificate înregistrăile din contabilitatea (separată) Transport Privat, mai ales dacă nu există o evidență distinctă pentru Slobozia? Care sunt condițiile în care călătoresc cetățenii cu autovehiculele Transport Privat și cum pot fi acestea îmbunătățite? Sunt alte întrebări la care administrația publică locală trebuie să răspundă. Și, poate, prin intervenția unora dintre aleșii locali, la următoarea ședință de Consiliu Local, se va cere societății Transport Privat să prezinte un raport complet, pentru 2006, pe componentele menționate în Regulamentul de organizare și funcționare a transportului public local de călători în municipiul Slobozia. Altfel, cetățenii vor avea un serviciu din ce în ce mai prost, la prețuri din ce în ce mai mari!!!
Daniela ISTRATE
"

Cat oare vom mai suporta mizeria asta generalizata?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 14:08:03    Titlul subiectului: 104943

Am ramas masca: cu o intarziere foarte mare am primit un raspuns pe care nu credeam ca-l voi mai primi de la primarul municipiului Slobozia.

Petitia mea a fost depusa pe 16.10.2008, iar raspunsul primarului a venit pe ... 26.01.2009!

Sa vedem textul petitiei mele:

"Transport in comun primitiv

Buna ziua

Cum ati reusit ca Slobozia - capitala de judet - sa aiba un transport in comun atat de primitiv, cu "maxi-taxi" in loc de autobuze?
Luati aminte ca Fetestiul si chiar Urziceni-ul au transport civilizat, cu autobuze urbane, de mare capacitate, in timp ce la Slobozia calatorim ca taranii, inghesuiti in aceste "carute"!
Cum s-a "reusit" falimentarea Transloc? Cum va explicati ca Transloc a fost falimentata, dar "maxi-taxi" prospera?
Legea 92/2007 prevede posibilitatea ca autoritatile locale sa-si infiinteze societatii proprii de transport, de ce nu o faceti? Aveti de gand sa ne mai siliti mult sa calatorim ca vitele, inghesuiti in maxi-taxi - in loc de autobuze - cu soferi care se fac ca uita sa dea bilete?

Mai mare rusinea cum a ajuns transportul local, cum era el pe vremea cand am locuit eu in Slobozia si in ce hal a ajuns prin "grija" autoritatilor! Puneti-va intrebari, de ce intr-o capitala de judet nu exista NICI UN AUTOBUZ? Stiti ca nu exista nici un vehicul cu podea coborata, apt pentru transportul persoanelor cu handicap, incalcandu-se reglemnetarile UE?

Cat aveti de gand sa mai fiti printre municipiile codase in privinta civilizatiei transportului in comun?

Catalin Ghita
"

Si iata si raspunsul domnului primar Gabi Ionascu:

"Raspunsul primarului
26 Ianuarie 2009

D-lui Catalin Ghita
Referitor la: Transport in comun primitiv

Iertati-mi intarzierea raspunsului, dar trebuie sa va comunic urmatoarele:

1. Transportul public de calatori este concesionat conform legii, iar operatorul este de tip privat ale carei activitati de gestiune trebuie sa fie in echilibru venituri = cheltuieli. Din acest motiv capacitaea de transport si dotarea este functie de nr. de calatori/transport, la fel pretul biletului functie de costul calatoriei cat si de alti parametri economici;
2. Economic este ca anumite servicii publice sa fie furnizate de operatori specializati astfel incat taxele si impozitele locale sa nu fie orientate spre acoperirea unor servicii care se adreseaza numai utiliztorilor exclusivi. Va aduc aici aminte de toate acuzele de subventionarea unor servicii nerentabile, clientelism si invarteli ale unor reprezentanti, etc;
3. Aveti posibilitatea sa reclamati imediat ca nu sunt conditii de calatorie, ca nu se dau bilete, astfel ca sa putem depista pe loc aceste nereguli si sa nu ascundeti sau sa tergiversati reclamarea;
4. Cine a falimentat, altii nu noi, noi a trebuit sa luam ,,mortul" si sa asiguram transportul public, e drept prin concesionare fiind ca suntem prea saraci sa platim si acest serviciu;
5. Firma care a concesionat serviciul, din toamna anului trecut a cumparat un autobuz conform, asa cum precizti si dvs, dar ni s-a cerut sprijinul sa asiguram capacitatea de transport. Cum am putea noi sa facem acest lucru?

Va multumesc pentru critici dar si pentru opinii.

Gabi Ionascu

Primarul Municipiului Slobozia
"

Asta-i culmea! Firma de transport cere autoritatilor locale sa asigure calatori!!! Laughing Laughing Laughing

Ce nasol se pune problema! In loc ca autoritatile sa ceara autobuze pentru ca pur si simplu astea sunt vehiculele concepute si destinate transportului public, ei se lamenteza ca operatorii le-au cerut sa asigure calatori!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 13:32:09    Titlul subiectului: 105914

Dupa acea prima petitie, i-am mai trimis unuia domnului primar de Slobozia:

http://www.domnuleprimar.ro/28841-Autobuze-pentru-confortul-nostru-Buna-ziua-Domnule-primar-multumesc.html

"Autobuze pentru confortul nostru

Buna ziua

Domnule primar, va multumesc pentru raspunsul anterior primit de la dumneavoastra.

Va solicit sa va implicati in aducerea transportului public local la conditiile minime de confort si siguranta.

Vehiculele special concepute si destinate pentru transportul public URBAN sunt autobuzele URBANE, nu aceste improvizatii de tranzitie numite maxi-taxi.

Ca atare, va rog sa impuneti dotarea operatorilor de transport cu autobuze sau macar midibuze de transport URBAN, precum cele din poze, cu minim 2 usi automate, spatioase, confortabile s.a.m.d.

Se pot achizitiona in leasing, se pot acorda scutiri de redeventa, de taxe si impozite, diverse alte facilitati menite sa faca atractiva investitia si pentru operatori. Deci nu dati direct bani, insa oferiti niste conditii favorabile investitiei.

Imi spuneti ca: ''Din acest motiv capacitaea de transport si dotarea este functie de nr. de calatori/transport, la fel pretul biletului functie de costul calatoriei cat si de alti parametri economici''

La orele de sosire a trenurilor microbuzele pleaca aglomerate din gara si se supraaglomereaza rau in traseu, deci capacitatea vehiculelor este inadaptata cererii;
Pretul este foarte mare raportat la lungimea traseelor, luati exemplu Buzaul sau Galati-ul, unde pe trasee de cateva ori mai lungi, cu autobuze noi si moderne, se plateste 1 Leu/calatorie, nu ca la Slobozia.

''Cine a falimentat, altii nu noi, noi a trebuit sa luam ,,mortul" si sa asiguram transportul public, e drept prin concesionare fiind ca suntem prea saraci sa platim si acest serviciu''

Nu e treaba mea sa stabilesc cine si cat se face vinovat de distrugerea transportului public local, insa bate la ochi felul in care autobuze relativ noi au fost lasate sa se degradeze in fostul garaj Transloc, in timp ce calatorii erau transportati inghesuiti.

Ce s-a intamplat cu autobuzele DAC/Rocar 112, DAC/Rocar 117, Ikarus 260, Ikarus 280, Van Hool, Mercedes articulat, care erau in curtea Transloc?
Trebuiau folosite macar la orele de varf!

Si cum va explicati faptul ca Fetesti-ul are transport civilizat, cu autobuze, iar Slobozia se face de ras cu acele dube/maxi-taxi incomode, fara podea coborata etc. Nu va ascund ca ori de cate ori ajung in Slobozia prefer sa traversez pe jos orasul decat sa ma urc in acele vehicule inghesuite si periculoase, aduceti-va aminte de celebrul accident de pe varianta...

''Firma care a concesionat serviciul, din toamna anului trecut a cumparat un autobuz conform, asa cum precizti si dvs, dar ni s-a cerut sprijinul sa asiguram capacitatea de transport. Cum am putea noi sa facem acest lucru?''

Se pune problema total gresit, nu este obligatia Primariei sa asigure calatori!
In schimb ii puteti sili sa se doteze cu autobuze daca vor sa-si adjudece traseele, eventual printr-un punctaj care sa fie decisiv la procedura de adjudecare.

Pe de alta parte, acum de ce nu mai sigurati transportul muncitorilor dela Combinat cu autobuzele fostului Transloc?

De ce nu le impuneti sa puna autobuze pe actualele trasee, trasee principale, urmand ca dubele/maxi-taxi sa fie introduase pe rute noi, trasee secundare, care actualmente nu sunt deservite de transport local.

Va propun sa faceti un traseu de la MB20 pe Mihai Eminescu - Scoala 1 - B-dul Stefan cel Mare - Coloanelor - Tribunal.
Un alt traeseu pe Mihai Basarab intre Gara si Central, de asemenea altul prin cartierul '500' catre Liceele de Chimie si Constructii, macar la orele de varf pentru transportul elevilor si cadrelor didactice la scoli si licee, sunt convins ca ar fi cerere si chiar abonati permanent.

Poate e nevoie sa creati o oferta pentru a genera si induce cererea, lumea se va obisnui cu transportul public.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 13:37:52    Titlul subiectului: 105915

Am primit un raspuns cam bascalios, motiv pentru care domnul primar va primi o a treia petitie, cu poze si date, ca sa nu-si mai permita sa deschida gura fara sa se documenteze macar.

Poate nu e clar pentru multi, eu sunt unul dintre cei care nu s-au dus la vot pentru un mic si-o bere, ca sa voteze unul sau alt partid, pentru ca apoi acesti guzgani politici sa-si deama mana peste tara, "in interesul poporului", sfidandu-i chiar si pe cei care au votat din convingere unul sau alt partid!
Nu pun botul la orice gargara ieftina de politician!

Iata raspunsul domnului primar, urmand ca a textul celei de-a treia petitii sa-l public abia dupa aparitia pe site-ul www.domnuleprimar.ro

"Raspunsul primarului
10 Februarie 2009

Domnule Ghita Catalin,

Sper ca acesta este numele dvs, dar risc sa va aduc aminte ca am raspuns in mare parte si la intrebarile puse acum, dar intreb: de unde stiti atatea amanunte despre TRANSLOC si depre tipul/marca autobuzelor care au fost achizitionate la ,,mana a doua" gata uzate?

Mai trebuie sa stiti ca AMONIL isi transporta singuri muncitorii. Asa face ,,omul gospodar" isi rezolva singur problemele cu care se confrunta. Credeti ca are obigatii comunitatea locala sa asigure transportul muncitorilor la lucru unei firme private?

Asa s-a falimentat TRANSLOC-ul, impunand sarcini care nu erau rentabile si nu-si recuperau costurile. Credeti ca diferenta nerentabila ar fi trebuit sa o suporte bugetul public local din taxele si impozitele platite de noi toti?

Probabil sunteti sau ati fost conducator auto. Credeti ca pe strazile supra-aglomerate cu autoturisme pe care le-ati idicat ar putea circula autobuze?

Pe viitor, in corespondenta pe care o veti purta despre transportul in comun de calatori, va recomand sa fiti mai realist.

Va multumesc.

ing. Gabi Ionascu.
"

P.S. Si pe acest primar il chema "ing."...
Incepe sa-mi fie rusine ca am aceeasi meserie cu astfel de...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 11 Feb 2009 15:28:45, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 13:57:12    Titlul subiectului: 105918

Mi s-a publicat si ce-a de-a treia petitie.

http://www.domnuleprimar.ro/29290-Punere-punct-Domnule-Primar-Urmare-unui-raspuns-anterior-dumneavoastra-tin-pun-punct-anumite-aspecte-din-raspunsul-dumneavoastra-comentam-intrebati-unde-stiti-atatea-amanunt.htm

"Domnule Primar

Urmare unui raspuns anterior al dumneavoastra, tin sa pun la punct anumite aspecte din raspunsul dumneavoastra.

Sa comentam:

Ma intrebati: 'de unde stiti atatea amanunte despre TRANSLOC si depre tipul/marca autobuzelor'

Are importanta pentru dumneavoastra de unde stiu eu detaliile? Cred ca ar trebui sa va intereseze mai putin sursa informatiilor, ar trebui sa va preocupe mai mult veridicitatea lor!

Va pot spune insa, pentru linistea dumneavoastra, ca sunt absolvent al Facultatii de Transporturi si ca inca de mic am fost fascinat de mijloacele de transport in comun. Cum am locuit in Slobozia intre 1986 si 1995, iar din 1995 si pana in prezent vin destul de des in municipiu, am urmarit cu interes evolutia - mai bine spus involutia - transportului public din Slobozia.

'depre tipul/marca autobuzelor care au fost achizitionate la 'mana a doua' gata uzate?'

Ca sa nu mai imi raspundeti fara sa va documentati, va rog sa-mi precizati in ce an au fost aduse autobuzele Rocar 112UDM cu numerele de inmatriculare IL-01-BPZ, IL-01-BRA, IL-01-NFD, IL-01-RGN, 3 dintre autobuze le vedeti in pozele de mai jos, asa cum se prezentau in anul 2005, pe cand zaceau in curtea fostului I.J.T.L., in timp ce calatorii erau sfidati si batjocoriti, fiind siliti sa foloseasca pentru transport acele microbuze/maxi-taxi, care, dupa ce ca sunt cum sunt, avand putine locuri, avand doar o usa de acces, avand un culoar stramt, mai luau si calatori fara numar in picioare!

Erau sau nu noi acele autobuze?

Ce s-a intamplat cu ele, unde sunt acum?

Dar lotul 31-IL-282 � 31-IL-285?

Poate daca ati mai face si verificari neanuntate pe trasee ati mai vedea si situatiile cu care se confrunta calatorii zi de zi in acele maxi-taxi-uri, la orele de varf si la sosirea trenurilor in gara!

'Mai trebuie sa stiti ca AMONIL isi transporta singuri muncitorii. Asa face 'omul gospodar' isi rezolva singur problemele cu care se confrunta. Credeti ca are obigatii comunitatea locala sa asigure transportul muncitorilor la lucru unei firme private?"

Pai daca 'omul gospodar isi rezolva singur problemele', dumneavoastra de ce nu ati rezolvat problema transportului public, predand-o pe mana unor firme private? Oare nu sunteti gospodar? Sau judecati cu 2 masuri?

Ideea transportarii angajatilor de la Combinat o vedeam ca o solutie de a asigura calatori, pentru ca v-ati plans ca operatorii privati v-au cerut sa le asigurati calatori, desi mi se pare suspect, adica firmele private va pun conditii?!? Cam ciudat, nu credeti? Dumneavoastra ar trebui sa aveti painea si cutitul, puteti impune conditiile dorite in Caietele de Sarcini.
Dar Transloc a fost lasata sa moara, in timp ce privatii aia fac un transport primitiv. Ce parere aveti de asta?

Transportul public este subventionat in majoritatea localitatilor, si din Romania si din Europa, si se face cu autovehicule special destionate acestui scop, autobuze, troleibuze, tramvaie sau metrou!

Chestia cu nerentabilitatea e adevarata, dar mie mi se pare ca aici o folositi doar ca scuza...

Cum rezolvati cerinta de a asigura mijloace de transport cu acces pentru persoanele cu handicap? Va inchipuiti ca vreo persoana imobilizata in scaun cu rotile se poate strecura prin usa minusula a acestor maxi-taxi?!?

Eu nu am cunostinta sa mai fie in Romania vreun municipiu resedinta de judet in care transportul public sa se faca exclusiv cu maxi-taxi! E rusinos!
In majoritatea oraselor sunt fie numai autobuze, troleibuze si/sau tramvaiee, fie sunt si maxi-taxi, dar si autobuze pentru transport civilizat!

Legea 92/2007 permite autoritatilor locale sa-si creeze propriile societati de transport, daca nu au avut viziunea de a le mentine pe cele deja existente.

Se pot cumpara autobuze in leasing sau, mai simplu, se pot aduce autobuze second-hand, cunosc unele detalii de la o achizitie recenta, unde s-au cumparat autobuze s.h. din Spania la pretul de 1.500-2.000 EUR/buc., transportul mai costand aproximativ 3.000 EUR/buc, deci un total de aprox. 5.000 EUR.
Si sunt autobuze in stare buna, cu care se poate face transport civilizat, nu chinul actual din maxi-taxi-uri!
Sa nu-mi spuneti ca la pretentiile si capacitatea financiara si economica a Sloboziei nu doriti astfel de autobuze s.h., asta in conditiile in care astfel de autobuze au fost aduse si functioneaza cu succes la Iasi, Cluj, Barlad, Drobeta Turnu-Severin, Calarasi, Fetesti etc.

E problema doar de vointa si de 'gospodar', din pacate... Si de cineva care sa-si dea interesul...

'Credeti ca pe strazile supra-aglomerate cu autoturisme pe care le-ati idicat ar putea circula autobuze?'

Poate n-ati inteles: eu cer autobuze pe fostele trasee 1.Slobozia Noua, 2.Amara Bai si 3. Combinat, acest 3 putand sa circule pana la Combinat doar la orele schimburilor, in rest limitandu-se la Hotelul Paradis.

Pe acele strazi laterale solicit sa infiintati trasee noi, care sa fie operate cu actualele maxi-taxi. Poate veti fi de acord ca acele maxi-taxi se descurca mai usor pe acele stradute, fiind si potrivite prin prisma capacitatii pentru un traseu secundar!

Si ca sa continuam, a cui e vina ca acele stradute sunt supra aglomerate cu autoturisme?!? Un 'bun gospodar' ar fi rezolvat in vreun fel problema, si eu va propun doar cateva solutii:
- colaborare cu Politia pentru sanctionarea si disciplinarea soferilor care-si lasa masinile pe unde apuca;
- o masina de ridicat autoturisme ar fi o solutie din care sa mai scoateti si bani, in afara de disciplinarea soferilor;
- amenajarea de parcari prin parteneriate public/privat;
- crearea de sensuri unice pe anumite strazi, astfel incat o banda sa poata fi amenajata oficial ca parcare cu plata
s.a.m.d.

'Pe viitor, in corespondenta pe care o veti purta despre transportul in comun de calatori, va recomand sa fiti mai realist.'

Consider ca sunt foarte realist, de acea va rog si eu pe dumneavoastra sa va interesati cam care e situatia transportului public in restul municipiilor resedinta de judet, daca mai e pe undeva situatia de la Slobozia, eu nu stiu o alta capitala de judet acaparata total de sistemul maxi-taxi, astfel incat calatorii sa nu aiba alta alternativa decat calatoria in conditii improprii si la preturi suspect de mari comparativ cu conditiile oferite si lungimea traseelor!
Dar asa se intampla unde se permite monopolul firmelor private, unde exista si societati foste de stat, autoritatile locale pot crea concurenta si au parghii de reglare a preturilor...
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2009 10:38:52    Titlul subiectului: 105954

Hal de raspuns de primar de Slobozia:

"Raspunsul primarului
11 Februarie 2009
Domnului care si-a declinat identitatea

De ce va ascundeti identitatea? Ce motive aveti? Vad ca stiti foarte multe. Eu nu stiu. Nu noi am gestionat dezastrul TRANSLOC. Nu noi am furat de acolo. Nu noi am cumparat second handu-ri care au ,,infulecat" bani pentru mentinerea in functiune. Cred ca stiti bine multe lucruri. Noi, Primaria Slobozia a trebuit sa lichidam jaful de acolo, sa platim ,,gaurile" pe care altii le-au provocat. Indiferent de parerea dvs de ,,gospodar" nu voi infiinta un serviciu pe care-l poate executa piata de unde sa se fure, ,,ca da, este al nostru, este public".
Imi pare rau nu pot purta cu dvs o astfel de corespondenta. Veniti la Primarie si puneti-va la punct si cu legea in transporturi ca s-a mai schimbat intre timp, poate va cunosc si eu si va pot lamuri colegii mei care au in sarcina de serviciu problema transportului. Aveti curaj sa va ,,aratati"?
Pana atunci i-mi permit sa nu va mai raspund pentru ca discutam de ,,jafuri si jefuiri" si nu-mi face placere.

ing. Gabi Ionascu
Documente atasate raspunsului
"

Asta da raspuns! De ce sa facem un serviciu de transport, ca se fura, "altii, nu noi" Laughing - ca sa-l citez pe domnul primar - nu-i mai bine sa nu mai fure altii, ci ...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 16 Feb 2009 12:28:45    Titlul subiectului: 106176

Asa se face "transport public URBAN" in municipiul-resedinta de judet Exclamation Slobozia: cu dube. NUMAI cu dube...


B82VJI-P1230688.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.16 kb
 Vizualizat:  de 10314 ori

B82VJI-P1230688.jpg



IL04DSC-P1230689.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.09 kb
 Vizualizat:  de 10314 ori

IL04DSC-P1230689.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 12:00:18    Titlul subiectului: 107770

http://www.guraialomitei.com/curierul-ialomitean/calatoria-cu-maxi-taxi-la-limita-suportabilului/

Iata ca unii mai si verifica situatia de pe teren...

"Călătoria cu maxi-taxi, la limita suportabilului

Cu siguranță, pentru moment, nu ne-am fi gândit să scriem câteva rânduri despre această problemă… Noroc cu cetățenii, care, zilele trecute, mai cu o sesizare, mai cu o șoaptă, ne trezesc și ne spun că ar fi bine dacă am încerca să vedem cam cum stă treaba într-un maxi-taxi…
Ponturi: aglomerație și bilete mai pai…

Buuun, zis și făcut… Apăi, într-o bună dimineață, pornesc spre gară, chitit să văd „cum stă treaba”… Ochesc un maxi-taxi de cursă lungă, ca să zic așa… Ar fi trebuit să merg până la Industria Locală…
Urc în mașină, întind banii pentru bilet și rămân cu mâna întinsă, evident, tot pentru bilet… Nu de alta, dar umblă vorba prin târg că, dacă nu ceri biletul, șoferul „uită” să ți-l dea
Iau biletul, găsesc un loc unde să îmi întind ciolanele, alături de alți câțiva călători și aștept „decolarea”…
11 din cele 15 locuri ale mașinii se ocupă cât ai zice pește și, la câteva zeci de secunde distanță, plecăm, în sfârșit… Toate bune și frumoase până acum… Șerpuim, în jurul orei 7,40, printre mașinile de pe Unirii și, ușor-ușor, ajungem la următoarea stație.. Surpriză, însă… Nu coboară nimeni, însă alți 4 viitori călători ocupă locurile rămase…
Următoarea oprire: stația de la Central… Băi, chiar nu are nimeni treabă în centrul orașului?! Nu de alta, dar, din câte se pare, toată lumea, în dimineața asta, are drum spre capătul opus… Buuun, celor 15 călători li se adaugă alți 3… care se înghesuie printre scaune, picioare, genți și mai știu eu ce… Pornim „vijelios” la drum… La următoarea stație, coboară 2, urcă alți 2… N-am făcut nimic… Ce am luat pe mere, am dat pe pere…
Undeva, în zona MB-uri, am coborât, alături de alți vreo 5 pasageri, și mai-mai că îmi venea să îi întreb când au urcat și unde s-au ascuns, de nu i-am văzut la ochi de la gară și până acolo…
Un zâmbet ștrengar îmi sugerează: „așa e în fiecare dimineață… Acum mai e cum mai e, dar între 7 și 7,30 nu poți să respiri…”
Cum nu aveam nici un gând și nici o treabă să rămân pe la MB-uri, zic să mă întorc cu, evident, maxi-taxi… De data asta, să văd care e treaba cu biletele, că de aglomerație m-am convins…
Ce să zic?! Am călătorit lejer, șoferul și alți vreo 12 inși, până la gară… Lejer zic pentru că noi, călătorii, ne-am așezat ca oamenii, nu ne-am mai chircit în fel și chip… Ah, da… Șoferul, le fel de lejer… Nu de alta, dar cei 4 inși de-au mers fără bilet, deși au plătit, nu au cântărit așa greu…
Odată ajuns la gară, îmi aduc aminte că am o factură care trebuie plătită… Deci, să plătesc curentul… Hai să încerc un taxi… Urc, spun destinația și rămân cu ochii în zona aparatului de taxare, care ar trebui pornit, părerea mea… părere pe care cred că mi-o pot băga undeva… Taximetristul nu gândește ca și mine la faza asta… Deh, n-ai ce-i face…
Cât am stat la coadă la Enel (30 de secunde), le-am dat dreptate celor care ne-au îndrumat să vedem cam cum stă treaba asta cu maxi-taxi…
Destul de nasol… Pssst, oare cum o fi între 7 și 7,30?! Om vedea-o și pe asta…


Cristi Suca
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 09 Mai 2009 22:29:52    Titlul subiectului: 110666

Catalin Ghita a scris:
Asa se face "transport public URBAN" in municipiul-resedinta de judet Exclamation Slobozia: cu dube. NUMAI cu dube...

Cred că puțină obiectivitate n-ar strica, de-obicei adevărul se află undeva la mijloc.

Transportul cu microbuze nu este inacceptabil per se. La urma urmei, orice vehicul omologat pentru transportul public de persoane conferă deținătorului dreptul legal de a-l folosi în acest scop. Eu cred că ar trebui împărțite criticile pe mai multe categorii. De exemplu, faptul că șoferul sau încasatorul nu dă bilete nu are nici o legătură cu tipul vehiculului. Se întâmplă și în microbuz, și în autobuz, și în tren. Și de cele mai multe ori, problema biletelor nu are nici o utilitate practică pentru cetățean: dacă operatorul are de plătit o redevență, aceasta nu depinde de numărul de bilete vândute.

De asemenea, faptul că vehiculul transportă mai mulți pasageri decât numărul admis prin omologare ține de comportarea personalului care-l exploatează, de ceea ce li se permite sau nu acestora de către șefii ierarhici, precum și de controalele ARR-ului sau ale Poliției Rutiere. Nu e chiar atât de departe vremea când regiile locale de transport sau IJTL-urile ofereau servicii mult mai proaste, și o aglomerație cel puțin la fel de mare, însă cu cheltuieli mult mai mari de la bugetul local. Cel puțin operatorii privați plătesc o redevență care ajunge în bugetul local, nu primesc subvenții.

E foarte simplu să stabilești obligații pentru agentul economic, iar o mulțime de funcționari publici exact cu asta se ocupă. Dar nimeni nu e deasupra constrângerilor financiare, iar economia are metodele ei naturale de autoreglare: când anumite obligații oficiale devin exagerate, apare șpaga, care rezolvă problema mai ieftin. Iar o mulțime de funcționari publici exact pe linia asta merg, iar legislația îi ajută, fiind de multe ori intenționat concepută în acest sens.

Sigur că oricui i-ar plăcea să meargă cu autocare nou-nouțe de 3 stele, dar până și acelea au o durată de exploatare și nu pot fi casate după 3 ani, ca să rămână în permanență pe străzi doar cele nou-nouțe. Faptul că la noi se recarosează dube de marfă, ține de posibilitățile noastre economice, de tarifele practicate, de gradul de umplere al vehiculului și așa mai departe. Pe vremea când de transportul public de persoane se ocupa exclusiv statul, acesta a eșuat lamentabil. Tocmai pentru că operatorii de transport de stat erau deasupra constrâgerilor financiare, ceea ce nu a împiedicat statul să se prăbușescă dpdv. economic, pentru că acesta NU era deasupra constrângerilor.

Chestia asta cu falimentul IJTL-urilor provocat de către operatorii privați e doar o poveste. Propria incompetență le-a provocat falimentul, iar operatorii privați n-ar fi apărut deloc, dacă n-ar fi existat o nevoie reală de a asigura transportul public de persoane. Ba, mai mult, au fost ani întregi în care transportul era sub orice critică, dar operatorii privați erau inexistenți, pentru că firmele private nu aveau bani să cumpere nici măcar vehicule second-hand, în timp ce recarosarea unei dube (noi!) de marfă era doar un vis, neexistând bani nici pentru dubă, nici pentru recarosare.

Ceea ce i se poate cere în mod rezonabil Primăriei, indiferent de oraș, este să stabilească un anumit nivel de servicii pentru fiecare traseu concesionat. Dar acel nivel trebuie să fie rezonabil, atât în raport cu necesitățile, cât și în raport cu posibilitățile economice. Nu poți obliga agentul economic să asigure o cadență de 3 minute, dacă asta l-ar face cu să circule cu doar 3-4 pasageri în fiecare vehicul. Biletele nu pot fi nici ele oricât de scumpe, pentru că se ajunge repede la fifty-fifty cu șoferul, indiferent dacă e vorba de un operator privat sau de IJTL. Iar în momente când biletele au fost cu-adevărat scumpe, chiar s-au golit mijloacele de transport, au fost perioade când 3-4 inși (uneori chiar fără să se cunoască între ei) puneau bani împreună și mergeau cu taxiul, decât să meargă cu IJTL-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 10:19:00    Titlul subiectului: 110713

Lancaster a scris:
De exemplu, faptul că șoferul sau încasatorul nu dă bilete nu are nici o legătură cu tipul vehiculului. [..] Și de cele mai multe ori, problema biletelor nu are nici o utilitate practică pentru cetățean: dacă operatorul are de plătit o redevență, aceasta nu depinde de numărul de bilete vândute.
Hm, ori nu sesizezi problema, ori incerci sa ne prostesti...
S-o luam metodic:
- Firma de maxi-taxi plateste o redeventa FIXA pentru fiecare vehicul, indiferent de numarul de calatori. Corect.
- Dar FUNCTIE DE NUMARUL DE CALATORI TRANSPORTATI (deci de biletele vandute), depinde PROFITUL declarat de firma in cauza, profit pentru care trebuie sa plateasca diverse impozite si taxe, VARIABILE.

Ori daca nu se taie bilete si nu se declara incasarile aferente, se cheama ca firma face evaziune fiscala.
Daca ar declara toate incasarile si ar plati impozite corect, e posibil ca afacerea maxi-taxi sa nu mai fie rentabila, sa nu mai aiba bani sa plateasca redeventa si astfel acestia sa se auto-elimine.
Intelegi sper...

Asta e problema, concurenta neloiala, evaziunea fiscala, elemente care nu mai tin deloc de mult trambitata "economie de piata", ci de practici care ar putea fi considerate mafiote...
Lancaster a scris:
De asemenea, faptul că vehiculul transportă mai mulți pasageri decât numărul admis prin omologare ține de comportarea personalului care-l exploatează, de ceea ce li se permite sau nu acestora de către șefii ierarhici, precum și de controalele ARR-ului sau ale Poliției Rutiere. Nu e chiar atât de departe vremea când regiile locale de transport sau IJTL-urile ofereau servicii mult mai proaste, și o aglomerație cel puțin la fel de mare, însă cu cheltuieli mult mai mari de la bugetul local. Cel puțin operatorii privați plătesc o redevență care ajunge în bugetul local, nu primesc subvenții.
Trebuie sa privim inainte, spre mai bine, nu sa facem comparatii cum ca "e mai bine decat cand era rau de tot"... Tot rau este.
Iar redeventa asta e infima raportat la incasarile facute, suspectez ca la "licitatiile" pentru trasee se merge in CARTEL, ca la pietele acaparate de tigani si bisnitari, se unesc toti si tin de pret, fortand mana autoritatilor, care e posibil sa se si lase "fortate"...
Lancaster a scris:
Sigur că oricui i-ar plăcea să meargă cu autocare nou-nouțe de 3 stele, dar până și acelea au o durată de exploatare și nu pot fi casate după 3 ani, ca să rămână în permanență pe străzi doar cele nou-nouțe. Faptul că la noi se recarosează dube de marfă, ține de posibilitățile noastre economice, de tarifele practicate, de gradul de umplere al vehiculului și așa mai departe.
Nu ma leg neaparat de vechimea vehiculelor, ci de TIPUL lor si de faptul ca sunt inapte sa ofere conditii civilizate de transport chiar si cand sunt noi, unele dintre ele, pentru ca ele au fost facute pentru altceva, pentru transport intre punctul A si B, nu pentyru trasee urbane, cu opriri dese, cu urcari si coborari frecvente s.a.m.d.
Iar dube de marfa recarosate sper ca-ti dai seama ca inseamna ceva grav, mergand de la ranforsarile caroseriilor, de la suspensiile diferite intre marfa si calatori, de la lipsa sau improvizatia barelor de sustinere, de la accesul cocosat pe la usa din fata s.a.m.d.
Lancaster a scris:
Chestia asta cu falimentul IJTL-urilor provocat de către operatorii privați e doar o poveste. Propria incompetență le-a provocat falimentul, iar operatorii privați n-ar fi apărut deloc, dacă n-ar fi existat o nevoie reală de a asigura transportul public de persoane.
Nu fii asa sigur. Daca vei studia atent problema, vei vedea ca in multe cazuri traseele "capusa" ale dubarilor se suprapun aproape 100 % peste cele ale fostelor IJTL-uri, vei vedea ca circula mereu in fata autobuzelor ca sa fure calatorii samd
De ce nu-si fac trasee proprii, noi, si vin sa capuseze fostele IJTL-uri?

Nu, asta e clar: dubele au distrus transportul public CIVILIZAT!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 14:41:30    Titlul subiectului: 110720

Catalin Ghita a scris:
Dar FUNCTIE DE NUMARUL DE CALATORI TRANSPORTATI (deci de biletele vandute), depinde PROFITUL declarat de firma in cauza, profit pentru care trebuie sa plateasca diverse impozite si taxe, VARIABILE.

Ori daca nu se taie bilete si nu se declara incasarile aferente, se cheama ca firma face evaziune fiscala.
Daca ar declara toate incasarile si ar plati impozite corect, e posibil ca afacerea maxi-taxi sa nu mai fie rentabila, sa nu mai aiba bani sa plateasca redeventa si astfel acestia sa se auto-elimine.
Intelegi sper...

Înțeleg că speranța ta ar fi ca operatorii privați să dispară. Ceea ce e un obiectiv greșit, dacă pretinzi că te preocupă calitatea transporturilor. Pe măsură ce traseele deservite de o anumită firmă se aglomerează, firma își cumpără autobuze. Până atunci:

1. Există niște limite pe care le stabilește LEGEA. Nu poți să spui, în calitate de primar, că nu recunoști omologările anumitor vehicule pentru transportul de persoane. De asemenea, durata de utilizare a unui autovehicul ține de starea lui tehnică și de rezultatul inspecțiilor de la RAR, nu de bunăvoința primarului.

2. Există niște limite pe care le stabilește rentabilitatea. Unele firme au și autobuze și microbuze, dar chiar și un autobuz mic (Isuzu Turqoise, de exemplu) consumă dublu față de un microbuz. Există trasee pe care în mod curent nu există destui pasageri și există și curse care se fac cu 3-4 pasageri. Și așa vezi o firmă ajungând să folosească autobuze pe trasee intrajudețene, unde există suficienți pasageri, în timp ce trasee de 400 km., ale aceleiași firme, ajung deservite de microbuze.

3. Raporturile cu bugetul local: oricât de mică ar fi redevența, aceasta reprezintă o încasare la buget. Încă nu am auzit de vreo firmă privată care să primească subvenții, dar nici n-am auzit de vreo firmă aparținând municipalității care să nu primească subvenții.

4. Evaziunea fiscală, dacă există, nu are în nici un caz nevoie de cooperarea pasagerului. Când șoferul nu dă bilete, o face pe barba lui, își oprește el încasările. Firma îți dă câte bilete vrei tu, iar dacă vrea să-și reducă profitul, își majorează artificial cheltuielile cu mii de RON zilnic. Nu are nevoie de conflicte cu pasagerii pe tema biletelor.

Dar de cele mai multe ori, problemele cu profitabilitatea sunt reale, din cauza ratelor de leasing. Și pentru că nu se pot obține contracte de leasing dacă firma e pe pierdere, de cele mai multe ori se întâmplă invers: firma apare în acte cu profit, dar în realitate acel profit nu prea există.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 15:25:22    Titlul subiectului: 110725

Lancaster a scris:
Înțeleg că speranța ta ar fi ca operatorii privați să dispară. Ceea ce e un obiectiv greșit, dacă pretinzi că te preocupă calitatea transporturilor. Pe măsură ce traseele deservite de o anumită firmă se aglomerează, firma își cumpără autobuze.
Speranta mea ar fi ca macar transportatorii care cred ca transport public inseamna vehicule inghesuite, modificate mai mult sau mai putin legal, improvizate, care nu respecta capacitatea de transport, traseele, orarele sa dispara...
Lancaster a scris:
Există niște limite pe care le stabilește LEGEA. Nu poți să spui, în calitate de primar, că nu recunoști omologările anumitor vehicule pentru transportul de persoane. De asemenea, durata de utilizare a unui autovehicul ține de starea lui tehnică și de rezultatul inspecțiilor de la RAR, nu de bunăvoința primarului.
Primarul/Consiliul Local poate/pot decide ce tip de vehicul solicita in Caietele de Sarcini atunci cand demareaza procedura pentru concesionarea transportului public.
Adica se pot cere "autobuze cu minim 23 locuri pe scaune", fara ca asta sa impiedice asa-zisa "concurenta": privatii n-au decat sa se doteze cu autobuze si sa participe la licitatie, cine-i opreste?!? Intelegi unde poate umbla primarul?
Lancaster a scris:
Există niște limite pe care le stabilește rentabilitatea. Unele firme au și autobuze și microbuze, dar chiar și un autobuz mic (Isuzu Turqoise, de exemplu) consumă dublu față de un microbuz. Există trasee pe care în mod curent nu există destui pasageri și există și curse care se fac cu 3-4 pasageri. Și așa vezi o firmă ajungând să folosească autobuze pe trasee intrajudețene, unde există suficienți pasageri, în timp ce trasee de 400 km., ale aceleiași firme, ajung deservite de microbuze.
Din nou alegi numai ce-ti place... Dar ce parere ai despre multe (majoritatea ?) traseelor care sunt deservite cu vehicule sub-capacitate?
Ca mai peste tot asta se intampla, abia poti urca si stai ca sardelele...
Evident, unde sunt cativa calatori, pui vehicule de capacitate mica, dar DESTINATE DIN FABRICA PENTRU TRANSPORT URBAN; sunt destule firme care fac asa ceva, vezi Autosan, Turkkar sau BMC 215. Vei vedea ca au usi automate, facilitati pentru handicapati, bare de sustinere suficiente, spatiu interior generos, ferestre care se deschid etc, in nici un caz cutii de tabla, in care urci cocosat, stai inghesuit si-ti doresti sa ajungi, totusi, cu bine, la capat...
Lancaster a scris:
Raporturile cu bugetul local: oricât de mică ar fi redevența, aceasta reprezintă o încasare la buget. Încă nu am auzit de vreo firmă privată care să primească subvenții, dar nici n-am auzit de vreo firmă aparținând municipalității care să nu primească subvenții.
Redeventa aia reprezinta o incasare minuscula fata de profiturile uriase facute de acesti privati. Daca n-ar exista coruptie, conflicte de interese legaturi mai mult sau mai putin mafiote, "prietenii" de partid si inter-partinice, autoritatile locale si-ar baga picioarele in cei cativa lei aruncati ca redeventa de catre privati si s-ar asigura ca toti banii din bilete (de la toti calatorii) ar ajunge la firmele de transport proprii.
Dar de acolo nu le iese nimic, de ce s-ar implica?!?
tu vrei sa zici ceva de genul ca ar trebui sa se multumeasca cu orice, nu?!?

Aproape peste tot in lume transportul public e subventionat, asta nu e ceva nou si pe undeva e ceva normal, e un servicu public iar municipalitatile se servesc de el pentru a atrage calatorii si a-i determina sa renunte la masinile personale, micsorand aglomeratia si poluarea...

La noi se baga j-de dube in locul unui singur autobuz spatios si confortabil, se multumesc cu 2 lei (figurat) in loc sa obtina milioane bune facand ei transport civilizat...
Lancaster a scris:
Evaziunea fiscală, dacă există, nu are în nici un caz nevoie de cooperarea pasagerului. Când șoferul nu dă bilete, o face pe barba lui, își oprește el încasările. Firma îți dă câte bilete vrei tu, iar dacă vrea să-și reducă profitul, își majorează artificial cheltuielile cu mii de RON zilnic. Nu are nevoie de conflicte cu pasagerii pe tema biletelor.
Am pretins eu ca ar fi vreun conflict cu pasagerii?!? Nu, caci unii sunt atat de naivi incat nu realizeaza ca se fac complici la evaziune fiscala si ca prin faptul ca accepta sa calatoreasca in acest mod determmina o rentabilitate FICTIVA a acestor privati, care in final ruineaza operatorul "de stat".
Ramasi apoi singuri pe piata, incep magariile monopoliste, cu preturi marite nejustificat (de ce la Slobozia costa atata biletul pentru 3 km de oras, iar in alte localitati parcurgi zeci de kilometri, cu autobuze noi si moderne, la un pret mai mic?) sau la atitudini sfidatoare (nu-ti convine, mergi pe jos s.a.m.d.)
Lancaster a scris:
Dar de cele mai multe ori, problemele cu profitabilitatea sunt reale, din cauza ratelor de leasing. Și pentru că nu se pot obține contracte de leasing dacă firma e pe pierdere, de cele mai multe ori se întâmplă invers: firma apare în acte cu profit, dar în realitate acel profit nu prea există.
Parteneriatele public privat mi se par solutia de compromis acceptabila pentru toti, sa participe si dubagii cu aportul in natura al dubelor, obligandu-se ca in termen de 1-2 ani sa achizitioneze in leasing sau secondd-hand autobuze care sa inlocuiasca dubele. Daca nu vor, sa dispara.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 16:30:11    Titlul subiectului: 110729

Catalin Ghita a scris:
Primarul/Consiliul Local poate/pot decide ce tip de vehicul solicita in Caietele de Sarcini atunci cand demareaza procedura pentru concesionarea transportului public.
Adica poate cere "autobuze cu minim 23 locuri pe scaune", fara ca asta sa impiedice asa-zisa "concurenta": privatii n-au decat sa se doteze cu autobuze si sa participe la licitatie, cine-i opreste?!? Intelegi unde poate umbla primarul?


Primarul poate cere și elicoptere, în caietul de sarcini, dar asta nu înseamnă că o să se prezinte cineva la licitație. Ceea ce propui tu este utilizarea perversă a prerogativelor funcției administrative, pentru a favoriza un agent economic în detrimentul altuia.

După metoda asta, în Iași au fost cumpărate de către Primărie autobuze de 200.000 de euro, fabricate în Belarus, în condițiile în care la poarta fabricii ele costă ceva de ordinul a 70.000 de euro. Și îți dau voie să ghicești: care dintre autobuze crezi că s-a rupt în mijlocul drumului: cel nou din Belarus, cumpărat la de 3 ori prețul de la poarta fabricii sau cel vechi Renault, adus second-hand?

Dar cum tramvaie nu se pot aduce din Belarus, iar cu nemții nu țin șmenuri din astea, tramvaiele se aduc cu 250 de euro/bucata, chiar dacă e 10.000 de euro transportul.

Treaba Primăriei e să stabilească ce trasee sunt necesare și să le concesioneze prin licitație. Iar dacă apar din senin microbuze pe trasee "exotice" și au succes, atunci înseamnă că primăria și-a făcut prost treaba.

Catalin Ghita a scris:
Aproape peste tot in lume transportul public e subventionat, asta nu e ceva nou si pe undeva e ceva normal, e un servicu public iar municipalitatile se servesc de el pentru a atrage calatorii si a-i determina sa renunte la masinile personale, micsorand aglomeratia si poluarea...

Nu e "ceva normal", subvenționarea unui sector de activitate e excepția, nu regula. Iar în România, existența operatorilor privați care nu beneficiază de subvenții demonstrează că transportul public e profitabil. Când numărul de autoturisme personale o să fie peste 1 per familie, ca în Germania, atunci o să fie nevoie ca municipalitatea "să atragă călătorii". Deocamdată, transportul pubic este profitabil, dar regiile autonome mai au de sponsorizat echipe de fotbal, mai au de cumpărat vehicule, piese de schimb și materiale la prețuri astronomice etc. etc.


Ultima modificare efectuată Lancaster la Lun 11 Mai 2009 16:42:10, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 16:39:11    Titlul subiectului: 110731

Lancaster a scris:
Primarul poate cere și elicoptere, în caietul de sarcini, dar asta nu înseamnă că o să se prezinte cineva la licitație. Ceea ce propui tu este utilizarea perversă a prerogativelor funcției administrative, pentru a favoriza un agent economic în detrimentul altuia.
Dar crearea unor trasee-clona, dubluri ale traseelor fostelor IJTL-uri nu este tot "utilizarea perversă a prerogativelor funcției administrative" pentru a gasi o cale aparent legala ca sa introduca dube peste autobuze?
Daca legea e imprecisa (intentionat?), poti face orice atat timp cat nu incalci o prevedere expresa de acolo.
Iar solicitarea de autobuze e perfect legala si transparenta, poate participa oricine are autobuze (si indeplineste si celelate conditii).
Nu stiu ce ti se pare asa complicat, Caietele de Sarcini cu "destinatie" sunt cheia prin care firmele "protejate" de unii sau altii "castiga" diverse contracte grase...
D.N.A.-ul insa doarme...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 15:37:57    Titlul subiectului: 124661

Ce tara minunata avem... econmia-ca-la-piata e la ea acasa...

Organizezi o "licitatie", niciunul dintre ofertanti nu se "chinuie" sa indeplineasca criteriile din caietul de sarcini, apoi Primaria se vede "nevoita" sa accepte conditiile privatilor, trecandu-se la "negociere directă"... Evil or Very Mad

Si-a pus vreuna dintre "autoritatili statului de drept" problema sa ancheteze o posibila asociere anti-concurentiala de tip cartel, in sensul ca acele doua firme sa se "inteleaga" ca niciuna sa nu respecte conditiile pentru a "forta mana" autoritatilor locale?!?

Si uite asa progresam noi spre marea economie de piata... acceptand conditiile impuse de privati, in lipsa unei societati proprii de transport care sa ofere conditii conform caietului de sarcini si cu care sa-i poti obliga pe privati sa respcte si ei conditiile... sau nu e o intamplare distrugerea Transloc Slobozia?!?

In mod normal, la astfel de manarii, fiecare firma isi "castiga" partea ei, sau castiga una dintre firme si apoi cesioneaza o parte celeilalte firme...
Sa vedem daca gasim date despre rezultatul "negocierii"...

Daca dubagii nu respecta caietul de sarcini, ar trebui renuntat pur si simplu la transportul local, ca sa inteleaga si ei ca nu pot forta mana dupa cum ii taie pe ei capul!

http://radiocampus.ablog.ro/2009-11-23/transportul-public-local-negociat-direct.html

"Transportul public local, negociat direct

postat de radiocampus in 2009-11-23 10:58

Contractul de concesiune a transportului public local de călători va fi atribuit la Slobozia prin negociere directă, la jumătatea lunii decembrie.

După două încercări de licitație eșuate, în care nici unul dintre cei doi ofertanți nu au îndeplinit condițiile din caietul de sarcini, Transport PRIVAT și NICK Touring se pregătesc de o negociere directă, în care diferența se va face, cel mai probabil, la prețul biletului de călătorie și mai puțin la condițiile de transport.

Durata contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local prin concesiune este de 6 ani.

Concesionarea serviciului de transport public în municipiul Slobozia se atribuie în scopul asigurării transportului de persoane, prin curse regulate, cât și a transportului salariaților, pe traseul numărul 1: Piața Gării-Bulevardul Unirii-Bulevardul Cosminului-Matei Basarab- Slobozia Nouă și retur, precum și pe traseul numărul doi, care ajunge pe aceeași rută până în cartierul Bora. În cadrul acestor trasee se vor stabili prin grafice de circulație și curse cu cap de linie la Paradis și Industria locală. Din schemă lipsește cel de-al treilea traseu aprobat în consiliul local, cu pornire din șoseaua Nordului până la Kaufland și retur. Negocierea directă a contractului de concesiune a serviciului public de transport local este programată pentru 14 decembrie.

Clementina Tudor
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Apr 2010 13:43:06    Titlul subiectului: 126443

Foarte tare!

Cautand diverse chestii pe net, am gasit un "raspuns" al Primariei Slobozia la o petitie a mea, insa este prima data cand "vad" acest raspuns Shocked

Cea mai tare faza, care m-a enervat, este ca, atunci cand i-am chestionat asupra respectarii Legii 448/2006, ei au raspuns ca "autoritatea publica locala, va urmari indeaproape, ca in situatia solicitarii din partea celor interesati, sa realizeze in partenertiat cu persoane publice ( Question ) si juridice, programe de transport local, pentru persoanele cu hancicap", ceea ce, daca pe termen scurt este o solutie acceptabila, pe termen lung - si mai ales DUPA 31.12.2010 - NU este o solutie, legea e foarte clara, cere EXPLICIT "adaptarea tuturor mijloacelor de transport public aflate in circulatie", NU sa asiguri transport la cerere persoanelor cu hancicap... Rolling Eyes



maxitaxi.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  maxitaxi.pdf
 Mărime fișier:  508 kb
 Descărcat:  de 276 ori


_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IALOMIȚA Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community