Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 12:01:21 Titlul subiectului: mesaje |
102913 |
|
S-ar putea face si o petitie online? poate chiar pe situl RATP....un fel de "sa intrebam populatia"....sau pe oriunde, zic si pentru cei care nu au posibilitatea de a trimite mesaje primariei sau presei dar care vor sa ajute....e o idee...
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 16:56:27 Titlul subiectului: |
102932 |
|
Mesaje primariei Iasi se pot trimite pe www.domnuleprimar.ro , http://www.primaria-iasi.ro/content.aspx?item=1579&lang=RO sau redactate in scris si depuse la registratura primariei. Sondajele de opinie ar trebui facute in timpul anului scolar si universitar, pentru a prinde o mai mare masa a cetatenilor ce folosesc serviciile RATP.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Ian 2009 20:33:15 Titlul subiectului: |
104064 |
|
Au inceput sa soseasca si raspunsuri (probabil ca toti cei care am trimis mesaje am primit astfel de raspunsuri, in scris sau electronic, in functie de metoda de adresare aleasa de noi). Chiar daca portitele de scapare se vad in fiecare fraza, evolutiile de saptamana trecuta ne arata ca s-a facut un pas important. Esential e ca de acum sa-i mentinem pe directia asta...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.12 kb |
Vizualizat: |
de 20671 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Ian 2009 21:05:01 Titlul subiectului: |
104066 |
|
La mine a ajuns postasul ceva mai tarziu...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.34 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.01 kb |
Vizualizat: |
de 20661 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 13 Ian 2009 18:45:28 Titlul subiectului: |
104134 |
|
E bine ca s-a dat un raspuns oficial in acest sens si mai bine ca este unul aparent favorabil. Totusi pare cam dubios avand in vedere ca acelasi Mihai Chirica era cel care declara ce declara numai cu o luna in urma.
|
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Ian 2009 10:13:01 Titlul subiectului: linie |
104188 |
|
Acum se mentioneaza si tronsonul Pd.Ros-CUG! sa traim sa o vedem si pe asta....dar la cum merg lucrurile in ultima vreme si la cate semne s-au dat in ultimii ani pt reluarea acelei legaturi spre CUG cu tramvaiul (zero) ma tem ca e doar la stadiul declarativ.....minciuni peste minciuni....
|
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 18:59:01 Titlul subiectului: succes!!! |
104584 |
|
SALUTARI SI NUMAI BINE
Primul meu post aici, desi va urmaresc de ceva timp si recunosc ca din cand in cand mai fur imagini si poze Si ca sa nu mai lungesc vorba, vreau sa va felicit pentru initiativa de a le scrie celor de la Primaria Iasi cu referire la posibila dezafectare a statiei de tramvai de pe A.Panu. Bravo, o initiativa demna de respect ... si de urmat
Va sustin si va doresc succes!
_________________ http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291 |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Ian 2009 11:49:12 Titlul subiectului: |
104615 |
|
Multumim pentru urari si sustineri, dar vreau sa vad si alte scrisori adresate primariei Iasi, prin care acesti "maestri" ai conducerii unei "metropole" dau explicatii pentru cele facute si se impiedica de oameni cu initiativa. Sustinerile astea nu-i afecteaza cu nimic, calea oficiala fiind cea de urmat. Doar atunci vor sti ca suntem multi si dorim ca transportul cu tramvaie sa se dezvolte in orasul nostru.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 06 Feb 2009 10:38:51 Titlul subiectului: |
105670 |
|
Dupa ce "alesii" au "reusit" desfiintarea transportului cu troleibuze, aparitia in presa a zvonurilor despre distrugerea a inca unui tronson de linie de tramvai in Iasi m-a enervat la culme, asa ca am inaintat o petitie catre Primaria Iasi, solicitand revizuirea acelei decizii.
Iata mai jos textul petitiei pe care le-am trimis-o si raspunsul primit.
Din ce spun ei, cica nu vor sa desfiinteze linia, insa trebuie sa fim cu ochii pe ei, minciuna e ceva banal in Romania, din nefericire...
Oricum, e bine sa vada ca se ia pozitie si ca nu sunt chiar de capul lor...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.83 kb |
Vizualizat: |
de 20356 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.44 kb |
Vizualizat: |
de 20356 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Joi 12 Feb 2009 17:48:16 Titlul subiectului: |
105976 |
|
Poate ca e putin off topic, dar minunati-va la ce solutii pentru decongestionarea traficului ne propun autoritatile. E greu sa-i faci sa gandesca altfel cand orice gogoman are masina in ziua de azi. Imi vine sa ma urc pe pereti cand vad cum la Londra, Paris, Berlin etc autoritatile renunta la sosele in favoarea aleilor pietonale si investitiilor in transportul public ... iar noi suntem pe invers.
http://www.bzi.ro/Se-largeste-bulevardul-stefan-cel-Mare-A43622.html
PS dedicatie pentru primaria Iasi http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/839052/Arhitecti-straini-sar-in-ajutorul-Capitalei/
SOLUȚIA LONDONEZĂ - Transport public din taxe pe parcare
Aflat pentru a treia oară în București, directorul Agenției de Dezvoltare din cadrul Primăriei din Londra, Peter Bishop, crede că cele mai mari probleme de aici sunt traficul, parcările și distrugerea spațiului public.
„Trebuie găsită o strategie de a-i convinge pe oameni să renunțe la mașini, dar nu-i poți opri dacă nu le oferi o alternativă. Aceasta trebuie construită. Totuși, trebuie ca oamenii să înțeleagă că e inacceptabil să conducă și să parcheze în centrul Bucureștiului gratis. Costul condusului în oraștrebuie să se regăsească în transportul pu blic. Altfel spus, să se plătească taxe pentru par care, iar banii obținuți trebuie in vestiți în cel mai bun sistem de trans port din toate ora șele europene. Poate dura trei, patru sau cinci ani până când oamenii vor începe să gândească: «Aș putea să conduc, dar mai bine iau autobuzul - e mai rapid, mai plăcut, mai ecologic și mai ieftin». Aproape toate orașele din Europa au făcut asta“, a spus specialistul britanic.
El a dat exemplul londonezilor, care plătesc 10 lire numai pentru a intra în oraș, iar pentru a parca, în anumite locuri, sunt taxați cu 10 lire pe oră. Desigur, au avut timp să se obișnuiască cu ideea, ținând cont că acest sistem a fost implementat în urmă cu 20-30 de ani.
În mod paradoxal, Londra a ales ca strategie lipsa parcajelor. „Nu avem aproape deloc, am plănuit chiar restricții de construire a parcărilor. Dacă un dezvoltator vrea să construiască case în centru, permitem doar ca jumătate dintre apartamente să aibă parcare, iar clădirile noi de birouri nu au deloc, pentru că, dacă ar exista, oamenii ar fi încurajați să le folosească“, a menționat Bishop. O altă strategie din Londra permite construirea centrelor comerciale doar în zonele străbătute de multe rețele de transport în comun.
SOLUȚIA PARIZIANĂ - Edilii trebuie să ia măsuri nepopulare
„Trebuie rezolvate problemele legate de proprietatea terenului, pentru ca primăria să poată implementa o politică de dezvoltare trebuie să fie proprietarul funciar. Când exploatarea terenului trebuie făcută în interes public într-un oraș, e nevoie de un acord pentru a reuni terenurile în zone și a permite o dezvoltare urbană coe rentă, nu se poate face pe bucățele. Abia apoi intervin regulile care trebuie să fie foarte clare. Dacă acestea ne permit să construim patru etaje și cineva vine, cumpără și vrea să construiască 20 de etaje pentru că e terenul lui, nu este posibil, trebuie ca terenul să se supună unei reguli comune de utilitate publică“, crede arhitectul Francis Soler.
El a precizat că Parisul s-a confruntat cu aceeași situație, dar a fost reglată după război, pe baza unor reguli foarte stricte. „Acolo unde regulile sunt desuete, primarul trebuie să spună că interesul general primează, să discute cu oamenii, cu comunitatea profesională și să le fixeze. Acum, în Franța facem invers, încercăm să dăm regulilor suplețe și să negociem, cu multă responsabilitate, dezvoltarea orașului“, a menționat Soler. El crede că rolul primarului este foarte important și că acesta trebuie să impună măsuri drastice, chiar dacă sunt nepopulare.
„La Paris, primarul a decis să realizeze o politică de transport puternică. Mașinile sunt împinse afară nu numai din cauza aglomerației, ci și a poluării. Am dezvoltat transportul în comun, avem culoare de autobuze din ce în ce mai largi, în timp ce spațiul pentru mașini se micșorează. Mergem cu autobuzul, cu metroul, cu bicicleta sau pe jos, iar sistemul Velib a avut un succes nebun! Dar nu spunem că facem alternative, le facem“, a spus arhitectul.
_________________ http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291 |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 9880 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Feb 2009 20:26:40 Titlul subiectului: |
105983 |
|
As mai aduce o completare referitoare la Paris. In ultimii ani acolo a reaparut tramvaiul, in timp ce la noi, prin unele parti, se intampla exact invers. Poate ar trebui dat factorilor de decizie din Iasi modelul francez (in ceea ce priveste transportul in comun).
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Feb 2009 20:41:55 Titlul subiectului: |
105986 |
|
Deci:
- dispar copacii de pe partea dreapta (adio miros de tei)
- stalpii vor fi mutati => posibil stalpi diferiti fata de cei care raman pe partea stanga
- ancorele de prindere a retelei de tramvai vor fi prelungite pana la noii stalpi, insa mi-e teama in privinta consolelor de la troleibuze (nu stiu daca vor mai fi mutate)
Cel mai grav e faptul ca strada Palat va cadea prada materialelor de constructie, dintr-o strada ce incanta privirea va ajunge mai rau decat a ajuns bulevardul Socola dupa recenta largire.
Cateva imagini (nu surprind perfect zona verde, in plus era si primavara, insa cine nu cunoaste orasul isi poate face o idee - e vorba despre partea dreapta pe sensul de coborare) - e de mentionat ca piatra cubica a fost scoasa si s-a turnat asfalt:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.41 kb |
Vizualizat: |
de 20236 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.56 kb |
Vizualizat: |
de 20236 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.64 kb |
Vizualizat: |
de 20236 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Feb 2009 10:29:53 Titlul subiectului: |
106057 |
|
Raspunsul primarului
20 Ianuarie 2009
Stimate domnule Crenganis,
Intreruperea circulatiei tramvaielor in zona str. A. Panu – Podu Ros este impusa de executia lucrarilor la obiectivul de investitii Pasaj pietonal Hala Centrala.
Dupa incheierea lucrarilor la acest obiectiv se va relua circulatia tramvaielor. Nu a fost adoptat nici un act normativ prin care sa se legifereze dezafectarea caii de rulare pe tronsonul A. Panu – Podu Ros.
In functie de alocatiile bugetare se vor face investitii si pentru reabilitarea caii de rulare pe tronsonul Podu Ros – C.U.G.
Cu stima,
Gheorghe Nichita
http://domnuleprimar.ro/28165-Transportul-comun-promovat-auzit-uimire-posturile-radio.htm
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 23 Feb 2009 07:04:11 Titlul subiectului: |
106580 |
|
"Greșeala occidentalilor, repetată de ieșeni?
Renunțarea la transportul electric s-a dovedit a fi o greșeală în multe orașe europene, care investesc acum sume importante pentru reintroducerea tramvaielor. În loc să învețe din greșelile vecinilor occidentali, mai-marii Iașului au renunțat deja la o parte din transportul electric și nu exclud posibilitatea desființării altor trasee de tramvai.
Încă din 1997, a devenit istorie linia Podu Roș – CUG II, iar acum se dorește desființarea celei de pe bdul Anastasie Panu și Podu Roș. Aceasta a fost închisă circulației tramvaielor de un an și jumătate, cînd au început lucrările la pasajul subteran de la Hala Centrală. Reprezentanții municipalității consideră inutilă reintroducerea tramvaielor după finalizarea lucrărilor, pe motiv că "acum se circulă foarte bine, iar traficul este fluent". Mai mult, ei cred că nici prin Podu Roș n‑ar trebui să mai treacă vagoane, idee susținută la un moment dat și de Poliția Rutieră.
Conducerea RATP crede însă că tramvaiele de pe Anastasie Panu ar trebui reintroduse cît mai curînd. "Traseele 1 și 13 transportau călătorii dinspre Podu Roș și Țesătura către Copou și Tătărași. Acum aceștia folosesc autobuzele și traseul 41 a devenit suprasolicitat. Am primit foarte multe solicitări din partea ieșenilor privind reintroducerea acestor tramvaie. Trebuie să gîndim și ca simplul cetățean care folosește transportul în comun, și nu doar ca șoferii", ne‑a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP, care consideră că ar trebui avută în vedere experiența altora. "În foarte multe orașe europene tramvaiul a fost eliminat în urmă cu mulți ani. Ulterior, s-a văzut că această decizie a fost greșită și s-a decis reintroducerea tramvaielor", a adăugat dl Mihai.
De exemplu, în Genova, transportul cu tramvaiul a fost desfiintat în 1893, fiind însă reintrodus în 1990 metroul ușor. "La fel s-a întîmplat și în Dublin, în Irlanda, unde s-a renunțat la tramvai în anii 1896 și 1959, fiind reintrodus în 2004. Dintre orașele mai cunoscute care au reintrodus tramvaiele în circulație sau și-au planificat acest lucru amintim Maastricht, Sevilia, Zaragoza, Barcelona, Valencia, Madrid, Nottingham, Londra, Manchester, Birmingham, Lyon, Strasbourg", a precizat dl Mihai.
În afară de faptul că transportul cu tramvaiul este mult mai sigur și confortabil decît cel cu autobuzul sau cu microbuzul, este și mai profitabil. Lăsînd la o parte faptul că transportul electric este mult mai ecologic, pentru a transporta călătorii care încap într-un tramvai este nevoie de două autobuze, deci de combustibil, întreținere și salariile șoferilor pentru două vehicule. În plus, din cauza drumurilor proaste, întreținerea unui autobuz este mult mai costisitoare decît a unui tramvai care are linia proprie. Amintim și costurile extrem de mici de achiziție ale unui tramvai de către RATP – 250 de euro/bucată!
Reprezentanții regiei intenționează să obțină fonduri europene pentru reabilitarea liniei care leagă Podu Roș de CUG (traseul 9). "Dacă renunțăm la linia de pe Anastasie Panu, investiția la calea de rulare care merge către CUG nu ar mai fi justificată", a adăugat dl Mihai. Pentru aceste lucrări, municipalitatea ar avea nevoie de aproximativ 4,5 milioane de euro. (A.Rusu)"
Evenimentul, 23 februarie 2009
http://www.evenimentul.ro/articol/greseala-occidentalilor-repetata-de-ieseni.html
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Mar 2009 15:51:02 Titlul subiectului: |
107732 |
|
Un uitilizator al forumului skyscrapercity ne anunta prin poze si scris ca au reinceput sapaturile de la Hala Centrala. Cand se va termina pasajul de acolo?
Poate nu o sa opreasca circulatia tramvaielor intre Hotel Europa si Podu Ros.
|
|
Sus |
|
|
nebunul
Data înscrierii: 19/Ian/2009 Ultima vizita: 06/Oct/2010 Mesaje: 23 Locație: Piatra Neamt
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 21:29:56 Titlul subiectului: |
114389 |
|
Se mai stie ceva in legatura cu stadiul lucrarilor la pasaj? Am vazut muncitori pe acolo, dar prin ziare nu am gasit nimic.
|
|
Sus |
|
|
just me
Data înscrierii: 28/Feb/2009 Ultima vizita: 03/Oct/2015 Mesaje: 39 Locație: Bacau
|
Trimis: Joi 20 Aug 2009 17:01:45 Titlul subiectului: |
115722 |
|
Nu cred ca va mai circula prea curand vreun tramvai pe aceasta linie. Din cate am inteles banii cu care urma sa fie modernizata linia au fost realocati pentru linia din Canta pentru a moderniza-o complet.
Intrucat o parte din linie a fost asfaltata, nu vad alta posibilitate de a pune in functiune linia decat renovarea si modernizarea ei. Dar banii nu sunt, asa ca va avea de asteapat mult timp.
In plus si lucrarile la pasaj merg cu pasul melcului, din cate vad va mai dura ani buni pana cand se va termina toata aiureala asta.
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Aug 2009 17:13:09 Titlul subiectului: |
115723 |
|
La pasaj am vazut ca se lucreaza, se turnasera ceva "betoane", ca nu stiu care e scopul lor, probabil structuri de rezistenta. Daca ajunge cineva prin zona poate ne trimite si niste poze.
|
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Aug 2009 10:24:05 Titlul subiectului: |
115877 |
|
Din ce vad, ruinele alea nu prea sunt pe directia tramvaiului....
|
|
Sus |
|
|
d4n
Data înscrierii: 25/Mai/2009 Ultima vizita: 25/Dec/2015 Mesaje: 53 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Aug 2009 13:15:33 Titlul subiectului: |
115895 |
|
Aproximativ spre strada Sf. Lazar:
Spre Hotel Europa:
Spre Hala Centrala:
|
|
Sus |
|
|
just me
Data înscrierii: 28/Feb/2009 Ultima vizita: 03/Oct/2015 Mesaje: 39 Locație: Bacau
|
Trimis: Dum 23 Aug 2009 18:46:11 Titlul subiectului: |
115904 |
|
Nu pot sa nu remarc tufisurile alea mari si lipsa oricarui randament. Nu vad aproape nicio diferenta fata de pozele precedende,doar cativa pereti si stalpi care puteau fi ridicati intr-o saptamana fara probleme.
|
|
Sus |
|
|
Rhadoo
Data înscrierii: 16/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Noi/2023 Mesaje: 124 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Aug 2009 20:44:14 Titlul subiectului: |
115911 |
|
Se stie clar de ce se trage grosolan de timp la lucrarea cu pricina. Motivul e acel ceva al carui nume incepe cu "P" si se termina cu "alas".
|
|
Sus |
|
|
cristian
Data înscrierii: 11/Iul/2009 Ultima vizita: 22/Feb/2021 Mesaje: 180 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 23 Aug 2009 22:53:44 Titlul subiectului: |
115917 |
|
Ce treaba ar avea acel "motiv" cu pasajul din fata Halei? Vrei sa spui ca daca se termina pasajul se reabiliteaza linia si ar fi nemultumit altcineva de circulatia tramvaielor?
|
|
Sus |
|
|
|