|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Dec 2008 12:12:25 Titlul subiectului: Dezafectarea liniei de tramvai Elena Doamna-Podu Ros |
102440 |
|
Articol Evenimentul, 10 decembrie
Citat: | Un bulevard fără tramvaie
Directorul tehnic al Primăriei, Mihai Chirica, spune că bulevardul Anastasie Panu ar fi mult mai liber dacă pe acolo n-ar mai trece deloc tramvaie. Menționăm că, de mai bine de un an și jumătate, prin zonă nu circulă tramvaiele deoarece se lucrează la pasajul subteran de la Hala Centrală. Lucrările tot trenează, din cauza unor vestigii arheologice descoperite și care trebuie conservate.
În plus, consideră directorul tehnic, strada Palat este destul de îngustă, iar mașinile circulă foarte greu mai ales din cauza tramvaielor. "În perspectivă, ele vor deranja și ansamblul Palas, așa că ar fi mai bine fără tramvaie. Mai mult, și în intersecția din Podu Roș este foarte greu de circulat", ne-a spus dl Chirica. De altfel, el consideră că și tramvaiele 5 și 11, care traversează intersecția Podu Roș, ar putea circula prin fața Gării Internaționale. (C.Negoiță) |
Articol Iasi Plus, 9 decembrie
Citat: | Primaria scoate definitiv tramvaiele de pe b-dul 'A. Panu'
Cristian Matasa
Strada Cuza-Voda ar putea fi inchisa pentru masinile personale. Reprezentantii Primariei au anuntat ca, dupa modernizare, aceasta strada va fi deschisa doar tramvaielor si pietonilor, accesul masinilor fiind permis doar pentru riverani. "In 2009, vrem sa initiem licitatia pentru aceste lucrari si, pana la sfarsitul anului, sa finalizam modernizarea liniei de tramvai, inclusiv tronsonul din fata Manastirii Golia. Tot anul viitor, vom face licitatie si pentru tronsonul Targu-Cucu – Elena Doamna – Cinci drumuri", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Pe de alta parte, municipalitatea are in vedere dezafectarea definitiva a liniei de tramvai pe strada Palat si b-dul Anastasie Panu: "Suspendarea traseelor din aceasta zona nu a adus reclamatii din partea iesenilor, iar traficul s-a desfasurat in conditii mai bune. In plus, in acest fel s-ar putea rezolva macar partial si problema lipsei locurilor de parcare. In plus, la finalizarea proiectului Palas, traficul va fi mai intens. Avem in vedere largirea strazii, pe sensul drept de mers, in coborare. Dar trebuie sa schimbam complet aliniamentul, sa scoatem copacii si sa deplasam spatiul verde". |
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Dec 2008 12:16:05 Titlul subiectului: |
102441 |
|
Sta in puterea noastra, a fiecaruia, sa reactionam. Oficial. Astfel ei vor sti ca existam si noi ca oameni si astfel de masuri adoptate pentru ca o minoritate sa traiasca in puf ne afecteaza negativ pe noi, majoritatea.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Dec 2008 12:24:37 Titlul subiectului: |
102442 |
|
Am redactat si transmis catre Primaria Municipiului Iasi si catre redactiile a 8 ziare locale urmatoarea scrisoare deschisa:
Citat: | Scrisoare deschisă adresată primarului municipiului Iași și directorului tehnic al Primăriei
Domnule primar,
Domnule director tehnic,
Am citit cu îngrijorare articolele apărute în câteva publicații locale în data de 10 decembrie 2008, cu referire la soarta liniei de tramvai de pe bulevardul Anastasie Panu și strada Palat. După o lungă perioadă de incertitudine, în care au mai fost făcute referiri, în diverse articole de ziar, la utilitatea acestei linii, precizările aduse ieri nu pot decât să nemulțumească cetățeanul de rând, utilizator permanent al sistemului de transport public din municipiul Iași.
În articolul „Primăria scoate definitiv tramvaiele de pe b-dul A. Panu“, apărut în cotidianul „Iași Plus“, domnul director tehnic Mihai Chirica afirmă: „Suspendarea traseelor din această zonă nu a adus reclamații din partea ieșenilor“. Dacă astfel stau lucrurile, motivul ar putea fi căutat în resemnarea cetățenilor la gândul că lucrarea de pe bd. A. Panu nu va fi terminată prea curând. Suntem, însă, convinși de faptul că sondarea cetățenilor din Podu Roș-bulevardul Țuțora-Țesătura-Cotnari, adresându-li-se direct întrebarea dacă ar dori revenirea traseelor 1 și 13 la parcursul lor normal, prin Podu Roș, ar arăta clar nemulțumirea față de situația actuală. De altfel, articole anterioare ce tratau subiectul, publicate în edițiile on-line ale ziarelor, au beneficiat și de comentarii ale cititorilor care își exprimau dorința revenirii traseelor 1 și 13 la parcursurile lor de bază.
Considerând, de exemplu, situația unui locuitor al zonei Podu Roș, salariat în Copou, care trebuie să ajungă la serviciu în intervalul 7.00-8.00 și care nu deține un autoturism (fie și permițându-și unul, dar alegând varianta utilizării transportului public), prin devierea traseului 13, pe care până în aprilie 2007 îl considera drept soluția cea mai bună pentru a ajunge la locul de muncă, respectivul cetățean a fost forțat să găsească alte modalități, toate incomparabil mai incomode, de a se deplasa între cele două zone. Variantele pe care le are la dispoziție în prezent sunt: autobuzele 28 și 41 (accesul în acestea este, însă, dificil spre imposibil în zona Podu Roș către Copou în intervalul orar menționat, din cauza aglomerației), autobuzul 43 barat (pentru care, însă, trebuie să se deplaseze până la Țesătura și care, oricum, vine aglomerat dinspre Poitiers-Bularga), tramvaiul 13 deviat prin T. Vladimirescu (deja aberant) sau taxiul. Nu-și dorește, oare, cetățeanul nostru revenirea tramvaielor 1/13 prin Podu Roș? Chiar dacă și acestea erau aglomerate, pentru locuitorii din Podu Roș-bulevardul Țuțora-Țesătura-Cotnari reprezentau soluția rezonabilă pentru deplasarea către zona centrală și Copou.
Situația considerată reprezintă cazul real extrem, însă tramvaiele 1 și 13 erau foarte solicitate între Țesătura-Podu Roș și Târgu Cucu pe aproape întreg parcursul zilei.
Pentru zona Podu Roș tramvaiele 1 și 13 reprezentau și unica legătură directă cu zona Tătărași, cu asigurarea facilităților oferite de către RATP în privința legitimațiilor de călătorie (din acest punct de vedere, între varianta autobuzului 121 și cea a tramvaielor 1/13, alegerea putând fi ușor de intuit).
Linia de tramvai de pe bd. A. Panu-str. Palat asigură nu doar circulația tramvaielor 1 și 13, ci și un extraordinar suport pentru implementarea transportului de mare capacitate între CUG și Copou, traseu pe care în prezent sunt probleme foarte mari din cauza aglomerației. Reabilitarea infrastructurii de tramvai între Podu Roș și CUG ar da posibilitatea revenirii tramvaielor (vagoane de capacitate foarte mare) și rezolvării tuturor problemelor generate de incapacitatea autobuzelor de a prelua fluxul ridicat de călători dintre CUG și Podu Roș.
Nu trebuie uitate nici aspectele ce țin de istoria îndelungată a acestei linii de tramvai, de eforturile făcute de inimoșii salariați ai Uzinei de Tramvaie pentru restabilirea legăturii zonelor Nicolina și Socola cu centrul orașului, prin reconstrucția podului și liniilor de tramvai afectate de bombardamentele din Al Doilea Război Mondial.
Tronsonul pentru care se ia in considerare dezafectarea infrastructurii de tramvai ar putea fi utilizat și în scop turistic, cu ajutorul tramvaiului de epocă al RATP.
În același articol din ziarul „Iași Plus“ se spune că traficul pe bd. A. Panu s-a desfășurat mai bine după întreruperea circulației tramvaielor. Argumentul nu stă în picioare din două motive:
- circulația auto se desfășoară în prezent doar pe direcția Hotel Europa-Palatul Culturii și invers, accesul spre și dinspre str. Sf. Lazăr fiind blocat (înainte mașinile care așteptau intrarea pe str. Sf. Lazăr dinspre bd. A. Panu blocau pe mai multe rânduri circulația tramvaielor și a celorlaltor mașini; același lucru se întâmpla și cu mașinile care ieșeau de pe str. Sf. Lazăr virând la stânga peste liniile de tramvai și așteptând să se încadreze pe bd. A. Panu);
- pe bulevard au fost realizate lucrări de asfaltare ce au permis fluidizarea traficului auto (același lucru s-ar întâmpla cu sau fără linia de tramvai).
Semaforizarea corespunzătoare a intersecției la reluarea circulației spre/dinspre str. Sf. Lazăr și redarea către trafic a tuturor benzilor înainte de semafoare pot crea premisele desfășurării normale a circulației în zona respectivă.
În articolul „Un bulevard fără tramvaie“, publicat în cotidianul „Evenimentul“, se spune: „În plus, consideră directorul tehnic, strada Palat este destul de îngustă, iar mașinile circulă foarte greu mai ales din cauza tramvaielor“. Strada Palat a fost asfaltată și în perimetrul liniilor de tramvai, deci autovehiculele și tramvaiele vor fi participanți la trafic în mod egal. Nu vedem cum poate un tramvai, care circulă alături de toți ceilalți participanți la trafic, să-i încurce pe automobiliști. Dimpotrivă, considerăm că aceștia pot genera conflicte în trafic atunci când execută manevre menite a le facilita înaintarea, în dispreț față ceilalți conducători auto. Același lucru e valabil, de altfel, și pe bd. A. Panu.
În toate materialele la care facem referire, dar mai cu seamă în articolul din cotidianul „Evenimentul“ este preluată o declarație a domnului director tehnic care nu poate decât să ne șocheze: „În perspectivă, ele vor deranja și ansamblul Palas, așa că ar fi mai bine fără tramvaie.“ Nu înțelegem de ce ar trebui ca mii de oameni să aibă de suferit pentru că viitorii locatari ai Palas nu vor suporta vecinătatea tramvaielor! Ar fi ca și cum noul venit într-un bloc ar avea pretenția ca vecinii să plece, pentru că nu-i suportă. E cât se poate de jignitor pentru cetățenii acestui oraș! Și noi, restul locuitorilor orașului (care suntem, de fapt, majoritatea) suportăm traficul zilnic de pe străzile pe care locuim, cu sau fără tramvaie, pentru că trăim într-o comunitate. În plus, trebuie promovat transportul public electric, ecologic, care a existat în acea zonă și care trebuie să revină, nu să fie aruncat sub preș pentru a promova transportul cu mașina personală. Din această perspectivă nu putem fi de acord nici cu afirmația „Mai mult, și în intersecția din Podu Roș este foarte greu de circulat“, din care rezultă că dezastrul din Podu Roș este generat de prezența tramvaielor. Total fals! Oricine poate observa că indiferent dacă prin intersecție trece sau nu un tramvai, situația este absolut aceeași. Nu tramvaiele încurcă circulația în acea intersecție, ci chiar mașinile se încurcă unele pe altele, iar dispariția tramvaiului din Podu Roș nu va rezolva nimic. Dimpotrivă, va fi nevoie de mai multe autobuze sau vor apărea alte și alte mașini care vor amplifica dezastrul. Soluțiile pentru zona Podu Roș trebuie găsite în alt mod (de exemplu, sensul unic pe Șos. Națională, alături de finalizarea prelungirii bd. D. Cantemir până la str. Palat ar putea fi un bun început). Să nu uităm un alt aspect, extrem de important: zona Podu Roș este una dintre cele mai poluate ale orașului. Cu siguranță, eliminarea tramvaiului din Podu Roș nu va îmbunătăți situația nici din acest punct de vedere. Indiferent de normele respectate de autovehicule (inclusiv autobuze), gazele rezultate din ardere sunt la fel de nocive.
Vă rugăm să reanalizați situația liniei de tramvai de pe bd. A. Panu și str. Palat și să redați locuitorilor din Podu Roș-bulevardul Țuțora-Țesătura-Cotnari cele două trasee de tramvai de care au mare nevoie: 1 și 13! De asemenea, vă rugăm să aveți în vedere reincluderea tronsonului Elena Doamna-Palat în următoarea etapă de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor, dat fiind că acest tronson a făcut parte inițial din contractul cu BERD.
Radu Czech
Cristina Albu |
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Dec 2008 19:39:33 Titlul subiectului: |
102459 |
|
O initiativa demna de tot respectul.Sper sa nu ramana numai atat.
|
|
Sus |
|
|
StefanMz
Data înscrierii: 04/Sep/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2013 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Dec 2008 22:50:09 Titlul subiectului: Nu scoateti tramvaiul! |
102462 |
|
Imi pare rau ca in conditiile actuale, intr-o tara membra a Uniunii Europene, care incepe sa aiba grave probleme de trafic, si intr-un oras precum Iasi se poate gandi asa.
De ce nu invatam din greselile altora? Aceeasi greseala au facut-o si unele tari dezvoltate din Vest (un bun exemplu ar fi Franta) acum cateva zeci de ani: au zis ca tramvaiele "incurca", se deplaseaza greu, costa mult, samd. Insa, in ultimii ani, ACOLO S-A INVATAT LECTIA... AICI insa NU; vrem sa facem aceeasi GRESEALA.
Sa nu uitam ca noi nu avem resursele pe care le au cei din Vest. Ar trebui sa valorificam cu multa chibzuinta ceea ce avem. Nu sa aruncam la gunoi o solutie pentru rezolvarea, macar in parte, a problemei traficului din Iasi. Daca tot avem o retea de linii de tramvai, destul de bine dezvoltata si care cu ceva investitii poate usura in mod considerabil traficul din Iasi eu cred ca ar trebui sa investim din plin.
Sa nu mergem in stilul pacatos de la noi, de a aplica improvizatii in loc de solutii viabile. Asa e simplu: scoti linia de tramvai si ai impresia ca traficul e mai usor... Dar de unde? Ca vor fi si mai multe masini personale, si mai multe autobuze (caci nu poti duce intr-un autobuz atatia oameni cati duci intr-un tramvai). Si uite asa, in loc sa solutionezi problema o complici si mai mult.
In privinta viitorilor locatari din complexul Palas, ma gandesc ca scoaterea tramvaiului nu le-ar fi de folos, ci le-ar fi in paguba. Pentru ca odata ce traficul va creste din lipsa mijlocului de transport de mare capacitate (tramvaiul) le va fi greu sa iasa chiar si cu masina personala in oras. Plus ca unii vor alege transportul in comun, care transport in comun ar deveni mai mult un "stat si privit" in comun.
Problema traficului este una din chestiunile cele mai spinoase pentru conducerea unui oras. Insa nu se poate rezolva scotand tramvaiul. Din contra, scoaterea tramvaiului ar inrautati problema. Cei din primarie ar trebui sa inteleaga, asa cum au facut-o colegii lor din Vest, ca daca vor ca in urbea Iasiului sa se circule fluent ar trebui sa incurajeze transportul in comun sub toate formele lui, in special variantele nepoluante: autobuz, troleibuz, si, mai ales pentru un oras de marimea Iasiului, tramvai, metrou usor (Light Rail, U-Bahn).
Insa cat timp va domni mentalitatea de "om al cavernelor" e cam greu sa zici ca orasul Iasi este un ORAS in deplinul sens al cuvantului. Poate doar o adunatura de oameni salbatici, vesnic ahtiati de "binele" propriu, nepasandu-le de cei din jurul lor. Refuz sa cred ca am ajuns asa.
Din pacate, chiar daca numai o parte mica au aceasta gandire primitiva, totusi ei sunt influenti si ajung sa-si impuna opinia. Cetatenii ar trebui sa se ridice impotriva acestor oameni interesati numai de propriul lor viitor si sa protesteze!
Sa cerem dreptul la un oras curat, la un oras aerisit!
Sa cerem dreptul la transport in comun eficient!
Altfel, municipiul Iasi va deveni un oras scos din Lumea a Treia si NU un oras cu pretentii de capitala a culturii, un oras al Uniunii Europene!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Dec 2008 09:54:26 Titlul subiectului: |
102471 |
|
Mesajul domnului ing. Constantin Ostap, publicat in Ziarul de Iasi (13 decembrie):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.8 kb |
Vizualizat: |
de 38581 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Sâm 13 Dec 2008 10:17:59 Titlul subiectului: |
102472 |
|
Dupa cum vad, oficialitatile romane se ingroapa in hartoage semi-legale si refuza sa faca ceva pentru noi, cetatenii, care le-am facut burtile alea umflate si cefele groase.
Singura si ultima solutie pe care o vad este sa facem o petitie catre Uniunea Europeana, pentru a semnaliza modul in care autoritatile romane doar MIMEAZA reformele si modernizarile, in realitate fiind vorba de adevarate clanuri si increngaturi politico-economice preocupate mai mult de interese personale.
Trebuie sa solicitam anchetarea modului cel putin suspect in care se fac diverse "afaceri" - vezi maxi-taxi -, a modului cum se decide asa, in urma unor vise nocturne, ca liniile de tramvai sau troleibuz dintr-un oras nu mai sunt necesare etc.
Trebuie solicitata monitorizarea modului de multe ori total netransparent in care se adopta hotarari care ne afecteaza pe noi, cetatenii obisnuiti si calatorii de zi cu zi!
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Dec 2008 15:25:35 Titlul subiectului: |
102481 |
|
In cazul in care se va stabili o intalnire cu reprezentatii primariei sau a vre-unui ziar as dori sa iau parte si eu sustinand in totalitate cele scrise de Radu si Cristina. As dori sa incercam sa facem un sondaj de opinie cu privire la reintroducerea tramvaiului pe relatia Hotel Europe - Podu Ros si apoi o eventuala revenire a tramvaiului in zona Nicolina - CUG.
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 13 Dec 2008 23:00:09 Titlul subiectului: |
102495 |
|
Eu zic sa bateti fierul cat e cald si sa nu lasati situatia sa va scape din maini!Ptr ca daca azi merge si scot un traseu se invata si dupa ce ati pierdut troleele ati putea incepe sa pierdeti si din liniile de tramvai!
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 13 Dec 2008 23:08:15 Titlul subiectului: |
102496 |
|
Este intradevar periculoasa crearea unui precedent, pentru ca tot "neprimind reclamatii" cine stie ce idei le vor mai veni in cap.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 11:02:18 Titlul subiectului: |
102506 |
|
Traseele RATP ar putea fi modificate
2 Decembrie 2008
Sefii RATP analizează posibilitatea de reorganizare a traseelor de transport în comun din municipiu. Una dintre schimbările pe care le au în vedere șefii regiei se referă la modificarea denumirii traseelor 43 (Rond Păcurari -- CUG I), 43B (Copou -- CUG I) și 43C (CUG I -- Complex Era), astfel încît călătorii să nu le încurce între ele. Printre recomandările consultanților RATP se numără și desființarea traseului 28 (Rond Copou -- Rond Dacia), fiindcă pe o porțiune destul de mare merge în paralel cu ruta tramvaielor. Un flux realizat de RATP în perioada 26 octombrie - 10 noiembrie a evidențiat faptul că traseul de tramvai cel mai eficient este 1/13, în timp ce la autobuze cea mai solicitată rută ar fi 41. Conform acestui flux, microbuzele cu care călătoresc cei mai mulți ieșeni sînt cele de pe traseul 14B. (Evenimentul)
http://www.iasicastiga.ro/revista-presei/presa-locala/administratie/traseele-ratp-ar-putea-fi-modificate
Off topic: cred ca asta ar trebui sa primeasca conducerea PMI pentru bataia de joc adusa acestui oras
http://forum.iasicastiga.ro/download/file.php?id=105&mode=view
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.99 kb |
Vizualizat: |
de 38489 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 11:20:46 Titlul subiectului: |
102507 |
|
Cateva comentarii culese din presa on-line:
1. Va rog frumos sa analizati intr-un articol viitor legatura ce "exista" intre cartierele Tatarasi si Copou. Pina acum erau urmatoarele: Tramvai 1-13, dimineata mai era 3 barat Dancu - Copou, eventual maxi taxi 18 (2 baieti - Fundatie si de acolo schimbai). Acum: Tramvai 13 pe care il iei in sens invers si ajunge in Tudor unde sunt alte mii de studenti ce vor sa ajunga in Copou si 18. Scoala a inceput dar studentii inca mai cauta loc de cazare. Astep cu interes 1 octombrie.
http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/tramvaie_blocate_la_baza_3_163201.html
2. Tovarasul Nikita uraste tramvaiele si transportul electric in general.
Nu va renunta la linia dintre Podul de Piatra si Podul Ros, ci va renunta complet la tramvai intre Tesatura, Podul Ros si Podul de Piatra, ca si de la Podul Ros pana la Elena Doamna.
Pe noile drumuri asfaltate vor circula minunatele sale autobuze MAZ, aduse la fel ca la Constanta si Brasov, de unde tramvaiul a disparut deja sau e**** pe punctul de a-si da ultima suflare.
110 ani de istorie a tramvaiului iesean sunt ingropati sub asfaltul turnat de acest pigmeu de Dorohoi. Imi doresc ca macar urmasii nostri sau urmasii urmasilor nostri sa ajunga candva sa asfalteze peste groapa lui Simirad si Nikita, groparii tramvaiului iesean
http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/165389.html
3. are de ce nu fac ai nostri "alesi" cum au facut cei din Austria la Viena? In loc sa dezvoltam transportul in comun nepoluant, noi il dezvoltam pe cel poluant. parerea mea este ca ar trebui aplicate niste taxe foarte mari pt. parcari astfel incit sa determinam indreptarea catre transportul in comun dar asta in paralel cu dezvoltarea lui si eficientizarea. Intr-o familie in care exista doua maisni sau chiar trei ar trebui sa se reduca transportul la doar 1**** masina sau hai doua...ceea ce nu intelegem noi esta faptul ca in acest ritm al traficului cu automobile personale in oras o sa ajungem la un grad de poluare ca al Chinei, o sa ajungem sa ne sufocam, sa mergem cu masti la gura pentru a evita inhalarea noxelor.Daca facem ceva facem pentru noi si pentru viitorul nostru.
http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/165389.html
4. Asa, asa, desfiintati cu totul transportul electric in Podu Ros, asfaltati si motorizati intersectia pana veti sta si va veti uita unul la altul disperati ca nu mai puteti inainta un metru. Peste tot se spune ca zona aia e poluata pana la Dumnezeu si uite ca s-a gasit solutia: intai s-a scos tramvaiul dinspre CUG, apoi s-a scos si troleul, apoi tramvaiele 1/13 si acum finalul, tramvaiele 2/7 si 5. Probabil va urma aparitia autobuzelor pe traseul 5 (ca doar nu vor merge 5 si 11 pe acelasi traseu din Dacia si pana la Tepro) si problemele legate de trafic si poluare in Podu Ros vor fi pe deplin rezolvate. Cum de va mai tine, oare, Pamantul!
http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/165389.html
Cautarile pot continua pentru astfel de comentarii. Cert este ca tramvaiul pe relatia Podu Ros - Palat - Tg Cucu si Podu Ros - CUG ar putea rezolva multe probleme ale transportului de calatori.[/b]
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 14:58:18 Titlul subiectului: |
102515 |
|
Scrisoare deschisă adresată Primarului Municipiului Iași și Directorului Tehnic al Primăriei
Domnule Primar,
Domnule Director Tehnic,
Am auzit cu uimire la posturile de radio si apoi am citit in presa articolele aparute in data de 10 decembrie 2008 in presa ieseana cu privirea la eliminarea totala a tramvaiului pe relatia Podu Ros – Palat – Hotel Europa. Nu inteleg de ce nu sunt supuse discutiei adevaratele probleme ale cetatenilor acestui oras si apoi solutionarea acestora in favoarea lor. De ce nu incurajam folosirea transportului public de calatori si dorim sugrumarea acestuia cu orice prêt, lucru care duce efectiv la nesatisfacerea problemelor locuitorilor unei comunitati.
Iasul este un oras cu peste 110 ani de tramvai electric, iar cei care au contribuit la dezvoltarea lui au crezut ca acesta este solutia catre un transport eficient si rapid.
Mult hulitul tramvai din Iasi este una din marile solutii de fluidizare a traficului. Populatia ar trebui incurajata sa foloseasca serviciile RATP Iasi si sa utilizeze masina personala doar atunci cand este necesar, asa cum se procedeaza in tarile cu adevarat civilizate. Nu tramvaiul este problema, ci numarul prea mare de vehicule prezente pe strazi, lipsa locurilor de parcare (nu s-a miscat nimic in ultimii ani in aceasta privinta), organizarea circulatiei in centrul civic, interminabilul santier de la Hala Centrala ce face imposibila utilizarea strazii Sf. Lazar la adevarata ei capacitate, nesimtirea soferilor in trafic.
RATP a achizitionat de putina vreme sapte tramvaie dublu articulate de mare capacitate (3 vagoane ST11 si 4 vagoane Be 8/8 ). Reintroducerea traseelor de tramvai 1 si 13 pe strada Palat si bld. A. Panu ar solutiona legatura directa intre Podu Ros si Tatarasi. Sunt sigur ca sondarea populatiei din zona Podu Ros – Tesatura cu privire la revenirea tramvaielor pe rutele inelare 1 – 13 ar fi binevenita. De asemenea, avand in vedere ca autobuzele de pe traseul 41 fac cu greu fata fluxului de calatori din cartierele Nicolina – CUG propun modernizarea liniei dintre Podu Ros si CUG si inlocuirea autobuzelor de pe 41 cu aceste tramvaie (mentionate la inceputul paragrafului), acestea fiind sustinute si de cateva vagoane mai mici (ST10 sau GT4). Autobuzele ce deservesc traseul 41, odata retrase de pe traseu in favoarea tramvaielor, ar putea fi utilizate pentru inlocuirea microbuzelor de pe traseul 46, traseu care are un flux de calatori destul de mare, sau pentru infiintarea unor trasee exterioare in cadrul Zonei Metropolitane.
Eliminarea tramvaielor de pe tronsonul Tesatura – Podu Ros – Podu de Piatraar face ca traseele tramvaielor 5 si 11 sau fie 75% identice, si atunci unde este rentabilitatea unor astfel de trasee? Ce se va intampla cu traseele 2 si 7 cand acestea vor reveni la la postura de trasee inelare? Vor avea urmatorul itinerariu: Canta – Centru – Tudor Vladimirescu – Baza 3 – Tesatura – Bld. N. Iorga – Gara –Canta si retur. Toate cele 4 trasee (2, 5, 7, 11) vor fi deviate pe bld. N. Iorga (actuala “sosea de centura” a orasului) si va aparea ideea ca traficul pe acest bulevard este incurcat de numarul prea mare de tramvaie care circula pe aici si va trebui sa le eliminam. Astfel vom ramane cu un parc de peste 130 de tramvaie care le vom invarti pe 3 – 4 trasee din oras, in timp ce marile intersectii din oras si centrul orasului va fi blocat cozi infernale de masini cu soferi multumiti de disparitia tramvailui si autobuze prinse in aceste coloane cu cetateni simpli carora li s-a oferit un transport de “calitate”.
Eliminarea mijloacelor de transport ecologice si distrugerea vegetatiei in vederea largirii unei artere de circulatie nu va duce la crearea unui climat propice dezvoltarii unui oras precum Iasul.
Ganditi-va ce va insemna ca fiecare iesean sa-si cumpere masina proprie si sa o foloseasca oriunde se duce si distrugerea transportului de calatori? Oare asa vom avea fluiditate in trafic?
As dori sa luati in considerare cele scrise mai sus si realizarea unui scenariu pe termen lung a ceea ce are sa se intample in orasul nostru in urmatorii 5 - 10 ani daca vom distruge sistemul public de transport.
Adrian Crenganis
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
StefanMz
Data înscrierii: 04/Sep/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2013 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 19:33:05 Titlul subiectului: Scrisoare deschisa catre Primarul Municipiului Iasi |
102526 |
|
Scrisoare deschisa catre Primarul Municipiului Iasi
Domnule Primar,
In articolele din presa locala din data de 10 decembrie 2008 se exprima dorinta Primariei de a scoate liniile de tramvai de pe bulevardul Anastasie Panu si strada Palat, precum si de pe portiunea dintre Tesatura - Podu Ros - Podu de Piatra.
Nu sunt un expert in transport in comun, ci doar un simplu cetatean, insa consider aceasta decizie una pripita si nebazata pe fapte reale, ba chiar avand niste explicatii puerile. Daca ne vom uita putin la vecinii nostri din Uniunea Europeana situati mai in Vest vom observa ca in orasele de acolo nu se scot linii de tramvai, ci din contra, se modernizeaza si chiar se construiesc linii noi. Si aceasta pentru ca si-au invatat lectia. Si ei au ajuns la concluzii similare acum cateva zeci de ani, anume ca tramvaiul "ar incurca traficul". Insa, experienta practica a dovedit ca scoaterea tramvaiului a fost O MARE GRESEALA!
Pana la urma este si firesc daca stam sa ne gandim putin. Caci scoaterea unui mijloc de transport de mare capacitate (cum este tramvaiul) va indemna calatorii sa aleaga un alt mijloc de deplasare. Care mijloc de deplasare va fi (in cazul Iasiului spre exemplu) ori un autobuz, ori un troleibuz (varianta care pica, pentru ca troleibuze nu mai avem), ori masina personala. Oricare varianta ar fi aleasa va duce la o aglomerare si mai mare a strazilor pentru ca nu poti transporta calatorii dintr-un numar de tramvaie cu acelasi numar de autobuze, ci din contra va fi nevoie de si mai multe autobuze, care autobuze - sa nu uitam - polueaza. De asemenea, din cauza aglomeratiei din autobuze, o parte din calatori vor alege sa calatoreasca cu masina personala, optiune care este si mai daunatoare pentru ca va duce la cresterea uriasa a numarului de vehicule aflate in trafic rezultand blocaje din ce in ce mai dese, pana vom ajunge sa avem parti din oras complet paralizate in unele momente ale zilei.
Inteleg ca problema traficului din oras este un spinoasa pentru Primaria Iasi, insa adoptarea unor solutii in care se scot linii de tramvai nu va duce nicicum la rezultatul scontat, ba chiar din contra, va complica si mai mult problema traficului.
Solutia pentru rezolvarea problemelor grave din trafic este un transport in comun eficient. Pentru un oras de marimea municipiului Iasi este imperios necesar sa avem o retea de tramvai bine dezvoltata si intretinuta, iar pentru aceasta e nevoie sa renuntam din start la ideea de a desfiinta tronsoane de linie de tramvai. Mai mult, ar trebui sa se ia in considerare despartirea tramvaiului de restul traficului pentru a mari viteza de circulatie si implicit eficienta acestuia. Pentru ca atunci cand calatorii vor vedea ca pot ajunge mult mai repede la destinatie luand tramvaiul, incetul cu incetul vor renunta sa mai foloseasca masina personala pentru deplasarea in oras, ceea ce va duce la o scadere considerabila a numarului de vehicule aflate in trafic.
Dorim ca municipiul Iasi sa fie o capitala culturala. Insa nu stiu cum putem fi o capitala a culturii daca ne debarasam de propria istorie. Tramvaiul din Iasi are o venerabila varsta de 110 ani. Linia de pe bulevardul Anastasie Panu si strada Palat este printre primele construite in Iasi. De ce sa renuntam la ea? Cu ce mai ramanam daca ne distrugem o parte din istoria Iasiului? Mai putem avea pretentii la capitala culturala?
Dorim ca municipiul Iasi sa fie un important oras al Uniunii Europene, insa cu actualele idei de transport in comun sigur nu o sa facem Iasiul un oras European, ci mai degraba un oras sufocat, poluat, paralizat, fara perspective de dezvoltare, mai scurt spus: un oras din Lumea a Treia...
Tramvaiul nu incurca traficul! Chiar daca sunt multi soferi indisciplinati care sustin contrariul, nu este asa. Chiar de s-ar scoate tramvaiul din intersectia Podu Ros, nu se va scapa de probleme, ci vor fi chiar mai multe odata cu cresterea numarului de vehicule din trafic. Problema s-ar rezolva prin adoptarea unei semaforizari bine gandite si, ma repet, prin eficientizarea transportului in comun, asta insemnand reabilitarea intregii retele de cale de rulare tramvai, precum si reabilitarea liniei Podu Ros - CUG II. Daca cetatenii vor vedea ca transportul in comun este o alternativa viabila vor renunta sa se deplaseze cu masina personala, ceea ce va implica o usurare a traficului in acea zona. Pe deasupra, se va reduce puternic si poluare in acea zona. De asemenea, tramvaiul ar putea fi si un mijloc facil de deplasare pentru viitori locuitori din complexul Palas. Nu vad cu ce i-ar incurca tramvaiul. Sunt si ei locuitori ai Iasiului si mi se pare firesc sa beneficieze si ei de un transport in comun eficient.
Va rog sa incetati cu scoaterea liniilor de tramvai! Aceasta nu este o solutie! Solutia e sa INVESTITI IN TRAMVAI, sa investiti intr-un transport in comun eficient, nepoluant, de mare capacitate, rapid. Invatati lectia de la colegii dumneavoastra din orasele din Vest si nu repetati greseala lor! Tineti cont de faptul ca noi nu avem resursele pe care le au ei. Trebuie sa folosim cu chibzuinta ceea ce avem! Nu distrugeti tramvaiul din Iasi!
Stefan Minzat
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 22:14:28 Titlul subiectului: |
102534 |
|
Fara suparare dar faceti si voi scrisori mai scurte,asa chiar devin plictisitoare,si cei carora le trimiteti mai mult se enerveaza! Nici eu n-am avut rabdare sa citesc tot.. Va inteleg dezamagirea insa tineti cont si de acest aspect.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 15 Dec 2008 07:22:55 Titlul subiectului: |
102539 |
|
Nu cred ca mesaje de genul "Nu scoateti tramvaiul pentru ca e bun si nu polueaza!", fara niste argumente solide, ar face ca cineva sa ne bage in seama. Ideea este de a evidentia pozitiv nevoia tramvaiului in orasul Iasi. Cred ca, ce am scris eu, Radu si Stefan nu sunt scrisori prea lungi, dimpotriva acestea pot fi sustinute cu materiale foto, video si, de ce nu, cu inca cateva paragrafe consistente subliniind faptul ca distrugerea tranportului public de calatori va duce la lipsa posibilitatilor de deplasare a cetatenilor simpli ai orasului.
Nu vreau sa fim luat drept "iubitori" de tramvaie, ci drept oameni cu o gandire de perspectiva, bazata pe fapte reale si cu destule cunostinte in privinta transportului in comun. Dupa cum ai vazut, solutiile le dai in scris, argumentate bine si nu in propozitii scurte gen discutii pe Yahoo Messenger.
Nu cred ca batem campii cu ceea ce am scris. Faptul ca am atins aceleasi puncte ale problemei este altceva, dar conducerea orasului trebuie sa vada ca suntem mai multi carora ne pasa de soarta tramvaiului, implicit a cetatenilor orasului nostru.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 15 Dec 2008 08:00:10 Titlul subiectului: |
102540 |
|
In mesajul meu am urmarit sa demontez argumentele aduse in declaratiile de saptamana trecuta, intrucat nimic din ce se afirma nu era corect. Ma deranjeaza enorm incercarile de prostire a oamenilor cu argumente ce par pertinente, dar care in realitate sunt false. Si cum la noi spiritul civic e slab dezvoltat (din varii motive), singura reactie e "Daca ei zic asa, asa o fi"...
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 15 Dec 2008 17:23:57 Titlul subiectului: |
102549 |
|
Astazi dimineata am depus la Registratura Primariei scrisoarea mai sus prezentata. Astept rezultatele!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.77 kb |
Vizualizat: |
de 38350 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.42 kb |
Vizualizat: |
de 38350 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 15 Dec 2008 18:37:16 Titlul subiectului: |
102552 |
|
Scoatem sau nu definitiv liniile de tramvai din Centrul Civic?
Primaria ar putea scoate din functiune liniile de tramvai de pe bulevardul Anastasie Panu.
Linia a fost acoperita cu asfalt, imediat dupa inceperea lucrarilor de la pasajul Hala Centrala. Un fan al ideii de transport electric, inginerul Adrian Crenganis, le-a scris sefilor din Primarie si le-a cerut sa nu renunte la
tramvaiele de pe rutele 1 si 13.O decizie clara va fi luata abia anul viitor.
"Mult hulitul tramvai din Iasi este una din marile solutii de fluidizare a traficului. Populatia ar trebui incurajata sa foloseasca serviciile RATP Iasi si sa utilizeze masina personala doar atunci cind este nevoie, asa cum se procedeaza in tarile cu adevarat civilizata. Nu tramvaiul este problema, ci numarul prea mare de vehicule prezente pe strazi, lipsa locurilor de parcare, organizarea circulatiei in Centrul Civic, care fac imposibila utilizarea strazii Sfintul Lazar la adevarata ei capacitate, dar si nesimtirea soferilor in trafic".
Asa lupta inginerul Adrian Crenganis pentru pastrarea liniilor de tramvai pe Anastasie Panu. Linia a fost scoasa din functiune din cauza lucrarilor de la pasajul din fata Halei Centrale. Sefii Primariei iau in calcul si varianta desfiintarii traseelor de tramvai din Centrul Civic.
Inginer Mihai Chirica, director tehnic Primaria Iasi: "Dupa ce lucrarile vor fi finalizate sau inspre finalizare, va trebuie sa luam o decizie exact daca este nesesara reintroducerea circulatiei de tramvai pe legatura Elena Doamna - Podu Ros. Nu credem ca circulatia va fi blocata, dar nici ajutata, in sensul ca tramvaiele creaza un oarece disconfort in circulatie si probabil ca o sa apara o circulatie mai grea in special in zona Podu Ros".
Reprezentantii RATP nu vad cu ochi buni o asemenea idee. In opinia lor, tramvaiele ajuta la fluidizarea circulatiei.
Adrian Mihai, purtator de cuvint RATP Iasi: "Este un lucru firesc sa reintroducem linia. Am asteptat sa finalizeze acolo lucrarile la pasajul de la Hala Centrala. De altfel, nici ei, cind s-au apucat de lucrari nu s-au gindit sa gasesca ruinele alea si asta sa duca la incetinirea lucrului la pasajul. Pentru noi asta este un oarecare impediment pentru ca acea linie, 1 si 13 se justifica in Podu Ros si spre Palat. Tramvaiul este un mijloc de transport care este mai rapid si are o capacitate care poate descongestiona traficul".
Soferii au fost cei mai bucurosi cind sefii orasului au decis suspendarea tramvaielor prin zona centrala.
"Sincer, n-as putea sa ma pronunt. Eu am masina, nu circul cu mijloacele de transport in comun,asa ca nu stiu daca e bine sau nu e bine. Este decizia Consiliului Local si ei decid in fond. In tot orasul se circula in general foarte rau pentru ca traficul este foarte intens, se circula foarte greu".
"Este adevarat ca la transportul pe care il are Iasul, cu tramvaie de prin 1959, 1962 si tramvaie second hand, e cam dificil. O alta pata pe obrazul Primariei este ca reabiliteaza liniile de tramvai cu 15 milioane de euro,
dar foloseste tot tramvaie second hand".(Mariana Mutu / Marian Anicule) (15.12.2008)
http://www.telem.ro/
Am ajuns si inginer!
|
|
Sus |
|
|
Rhadoo
Data înscrierii: 16/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Noi/2023 Mesaje: 124 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 00:50:15 Titlul subiectului: |
102564 |
|
Vreau sa va felicit pentru demersul vostru! Ma bucur de asemenea pentru atentia pe care a acordat-o postul de televiziune Tele'M acestui subiect.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 07:48:19 Titlul subiectului: |
102567 |
|
Va rugam sa va exprimati parerea si in mod direct catre primarie si catre ziarele locale. Repet, trebuie sa vada ca totusi nu suntem cantitati neglijabile.
Ma bucura comentariile favorabile aparute si in ziare, si la Tele M, insa m-ar bucura si mai mult ca acestea sa ajunga si la persoanele vizate.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 11:38:59 Titlul subiectului: |
102574 |
|
Poate ar trebui trimisa o scrisoare similara si catre oficialii BERD.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 07:45:54 Titlul subiectului: Berd |
102900 |
|
De ce nu s-a inclus tronsonul de pe str.Palat in lista celor ce beneficiau de fonduri BERD in loc de sa zicem, Canta...parca e mai important Palat-ul si zona de acolo decat Canta unde merg mai putine tramvaie si nu e asa cerere mare...sa fie din cauza gropii aleia sinistre de la Hala? tot centrul Civic sta sub ruine dintr-alea....poate ar trebui sa radem tot , sa excavam si sa punem 5 lei intrarea in situl arheologic. Scoatem un ban macar...
Rusine autoritatilor daca se gandesc sa scoata tramvaiul de acolo si de oriunde din orasul asta....deja CUG-ul e o rana mult prea mare ca sa fie dublata si de cea de pe Palat...
Daca ar fi oameni cu cap la Casa Patrata si la Roznovanu atunci s-ar regandi transportul public din oras....poate ar disparea anumite portiuni de linie si realizate altele mai eficiente....dar in niciun caz fara tramvai pe Palat....e trist...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 09:11:10 Titlul subiectului: |
102903 |
|
Continuarea reabilitarii liniei pana la capat in Canta e un fapt pozitiv, intrucat am scapa definitiv de problemele de acolo - un tronson care ne aducea zilnic in depou vagoane defecte (uneori chiar cu ramele de la boghiuri fisurate).
Partea proasta e ca desi fondurile prevazute initial pentru A. Panu vor fi redirectionate pe Canta, se pune problema, la nivelul Primariei, ca tramvaiul sa dispara de pe A. Panu, in loc sa fie gasite solutii de finantare, astfel incat linia sa fie reabilitata si acolo dupa astuparea craterului de la Hala.
Reiau, insa, apelul de a va exprima parerea direct, trimitand mesaje catre Primarie si presa. Simpla exprimare a opiniei aici nu va rezolva nimic. Scopul topicului este de a centraliza actiunile care au fost intreprinse. Haideti sa-i facem sa priceapa ca orasul ne apartine, ca nu e mosia lor...
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|