Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiect de troleibuz nou la Astra Bus

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Mai 2018 11:49:17    Titlul subiectului: Proiect de troleibuz nou la Astra Bus 194788

http://www.economica.net/troleibuzul-romanesc-revine--astra-bus--singurul-producator-din-romania--a-iesit-din-insolventa-si-lanseaza-un-nou-model_153454.html

"Troleibuzul românesc revine: Astra Bus, singurul producător din România, a ieșit din insolvență și lansează un nou model

08 mai | Anemona Andone | ECONOMICA.net

Astra Bus, singurul producător de troleibuze din România, a ieșit din insolvență și se pregătește să lanseze un nou model pe piață. ECONOMICA.NET prezintă în exclusivitate cum va arăta noul troleibuz românesc.

În urmă cu patru ani, singurul producător de troleibuze din România a intrat în insolvență. În acea perioadă dificilă din existența sa, Astra Bus a fost nevoită să vândă din terenuri și imobile pentru a-și achita datoriile. Mai mult, fabrica arădeană nu mai producea troleibuze, din cauză că nu mai avea comenzi.

Astra Bus spera atunci la o comandă de cel puțin 10 troleibuze de la o primărie importantă din țară, pentru a-și relansa producția. Și aceasta a venit în 2015, când Compania de Transport Public Cluj –Napoca a scos la licitație un contract de 12 milioane de euro, pentru achiziția a 20 de troleibuze, adică 600.000 de euro/bucata.

Astra Bus a câștigat licitația, în colaborare cu proprietarul Astra Vagoane Calatori, Valer Blidar, și a început să livreze noile troleibuze de 18 metri, IVECO Astra Town 118, începând din 2016.

După finalizarea acestei comenzi, Astra Bus nu s-a mai înscris însă și la noua licitație organizată de Primăria Cluj-Napoca pentru achiziția a 50 de troleibuze. Motivul? Prețul prea mic din caietul de sarcini, explică pentru ECONOMICA.NET Ilarion Hotea, administratorul firmei arădene.

Valoarea estimată a noului contract scos la licitație de municipalitatea din Ardeal se ridica la 21 de milioane de euro, adica o medie de 420.000 euro/troleibuz. Din cauză că nu a fost depusă nicio ofertă, licitația pentru achiziția celor 50 de troleibuze a fost anulată.

Producătorul român de troleibuze nu își pierde însă speranța în piața din România și așteaptă licitația anunțată la București pentru achiziția a 100 de unități.

Între timp, compania mai pregătește un prototip de troleibuz ce urmează să fie testat în Ungaria, potrivit lui Ilarion Hotea.

Noul troleibuz românesc va avea 12 metri lungime și podea coborâtă. În plus față de modelele anterioare, acesta va avea autonomie pe baterie, astfel încât să se poată deplasa până la 10 kilometri fără să fie conectat la rețeaua electrică.

Caroseria noului vehicul ar putea fi realizată tot în colaborare cu IVECO, dar producătorul de la Arad se află în discuții și cu alte companii europene, potrivit lui Hotea.

Administratorul Astra Bus mai spune că în fabrica de la Arad pot fi produse și autobuze electrice, dar încă nu a fost identificată o cale pentru a putea demara și această activitate.

În cei 24 ani de activitate, compania arădeană a livrat troleibuze pentru RATB, Compania de Transport Pubic din Cluj, dar și autobuze pentru Transurban Satu Mare, Transurbis Zalău. De asemenea, compania este și dealer de minibuze Iveco, Mercedes, Citroen si Volkswagen.

Astra Bus Arad este deținută integral de către omul de afaceri Ciprian Iulian Popa. Compania a înregistrat pierderi de 5,2 milioane de lei, la afaceri de doar 708.000 de lei în 2016, conform celor mai recente date de la Ministerul Finanțelor."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 11 Mai 2018 20:01:28    Titlul subiectului: 194797

Nu au nici o viziune. Se uita la licitatii si ce vad ca se cere, aia produc. Acum au vazut ca o sa fie garla de licitatii pe autobuze electrice, hop-top si ei sunt producatori. Acum 14 ani erau mari producatori de autobuze. Azi nici nu mai pomenesc de ele.

Daca ar avea o viziune si ar exploata o nisa, poate ar avea o sansa sa se impuna pe piata. Asa prind si ei intre 2 insolvente cate un contract la Cluj sau Bucuresti si pauza in rest. Problema lor este Solaris care incetisor se aseaza confortabil pe piata din Ro si o sa le cam fure contractele. Sfarsitul lor va fi unul tragic oricum...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 29 Mai 2018 14:51:28    Titlul subiectului: 195080

Ar putea face o colaborare cu cei de la EuroBus. Sa foloseasca caroserie de Diamond si motoare si echipamente romanesti, ca atunci chiar am avea un troleibuz cat de cat romanesc.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Mai 2018 15:38:23    Titlul subiectului: 195082

Daca erau interesati sa devina o companie cat de cat romaneasca puteau sa isi dezvolte propria caroserie bazata pe Irisbus Citelis, mai ales dupa anii in care au asamblat autobuze si troleibuze Citelis. La fel si pentru autobuze, puteau sa dezvolte propria caroserie.
MAZ si Solaris au inceput prin licentele de la Neoplan, acum Solaris este una din marile companii pe piata europeana si MAZ probabil cea mai mare pe piata din Rusia, Ucraina si Belarus.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 29 Mai 2018 20:05:22    Titlul subiectului: 195086

Nu vor să investească. Profit maxim, investiție mică = tunuri

Ei merg pe cel mai mic preț și la păleală. Când prind o licitație, inventează urgent proiectul. Au participat la licitație de metrouri, deci nu mai are rost să discutăm viziunea lui Blidar...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2018 10:00:37    Titlul subiectului: 195089

Nu amestecați ASTRA BUS deținută de Iulian Popa, cu ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI deținută de Valer Blidar și ASTRA VAGOANE MARFĂ deținută de Cristian Burci.
Sunt trei entități diferite, complect separate juridic și financiar.
Singurul lucru în comun a fost IVA Intreprinderea de Vagoane Arad, de unde își au originea, din negura timpului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2018 21:15:26    Titlul subiectului: 195095

Astra Bus firmă în insolvență a câștigat cea de a doua licitație de la Cluj doar după ce a participat ca și garant Astra a lui Blidar, deci poate că erau separate, dar acum sunt oarecum din nou împreună.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community