Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M4: Gara de Nord - 1 Mai - Laminorului - Straulesti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 29, 30, 31  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2012 21:09:56    Titlul subiectului: 153113

Sunt sigur ca statia GdN 2 va deveni un nod important atunci cand M4 se va prelungi spre sud. Momentant, GdN 2 nu are nici un rol anume, in afara de statie terminus. De fapt, ar putea fi scoasa din functiune pentru calatori si nu s-ar simti o mare diferenta.

In viitor insa cred ca va fi mult mai folosita. Eu unul as folosi magistrala 4 intensiv daca ar ajunge macar pana la Hasdeu si M5 ar avea legatura cu Eroilor.

Cat despre afisajele din statii, am observat ca in Parc Bazilescu si Jiului sunt instalate acele monitoare pe care sunt afisate orele de plecare a trenurilor in statiile de pe M3 si cele de legatura intre magistrale, insa nu functionau atunci cand am fost in inspectie p-acolo.
Presupun ca are legatura cu modul inedit de circulatie a trenurilor pe M4, si atunci cand se va finaliza si depoul vor functiona cu siguranta.
As vrea insa sa existe astfel de monitoare in toate statiile pe toate magistralele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2012 19:50:39    Titlul subiectului: 153142

Cum anume GdN2 va deveni nod important ? Basarab si Eroii Revolutiei vor fi doua dintre "nodurile" acestei magistrale , indiferent cat de mult va fi prelungita M4 in viitor. Ramane "in aer" deocamdata doar "nodul" cu M5.
Cei care vor suplimenta pe viitor numarul de calatori in aceasta statie fantoma vor fi doar cei care doresc sa mearga cu trenul (din pacate din ce in ce mai putini de la an la an):
-cei care vin din sud de pe o M4 prelungita,
-cei care vin de la aeroport cu M6 si vor sa ajunga neaparat in provincie cu trenul (eu cred ca vor fi extrem de putini)
-calatorii de pe M5 care nu prefera schimbul de la Eroilor cu M1, dar numai dupa ce M5 va trece de Eroilor si, parerea mea, numai cei din Dr Taberei si cativa de pe tronsonul 2 al M5 Eroilor-Iancului. Cei din Pantelimon vor prefera in mod cert schimbul cu M1 la Iancului.
Dar ca "nod", Gdn2 ramane asa cum este acum, nimic in plus. Nici macar rezolvarea problemei cu taxarea celor care schimba la GdN nu cred ca ar rezolva problema. Din pacate amplasamentul ales pentru aceasta statie, la mare distanta de GdN1 (si fara o legatura decenta), este ca o piatra de moara atarnata de "gatul" nodului GdN2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Oct/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2012 00:22:04    Titlul subiectului: 153152

Ne aflam in treaba, voi ati mai auzit ceva serios macar de macazele de la Straulesti, ca racordul M 4 sa fie cat de cat un racord cu inceput si sfarsit ? Cat priveste "nodul", evident ca acesta este la Basarab si nu la GdN. In rest rationamentul lui sab e perfect, GdN 2 va fi o statie cam "anemica" din punct de vedere al traficului, cu oricat de mult s-ar prelungi M 4 spre sud si va apare si M 6.
Apropo si de M 6 desi e off, ati mai auzit ceva de ea ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2012 09:58:50    Titlul subiectului: 153156

M6 si M7 sunt prioritati ale noului ministru Smile . La fel insa a fost M5 pentru toate guvernele de dupa 1989 si uite ca abia dupa 20 ani s-au miscat lucrurile.

Stai linistit ca macazuri o sa avem destule pe M4. O sa fie macaz X inainte de intrarea in statia Laminorului, apoi inca un X la intrarea in statia Strauesti si o traversare simpla (gen Unirii 2 sau NG) la iesirea din Straulesti, catre maretul depou comun M4-M6.
Ca deh, am facut "ieconomie" la Bazilescu (nu "se merita" sa avem o circulatie normala cativa ani pana la prelungirea M4 Smile), acum facem macazuri "fara numar".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2012 22:40:58    Titlul subiectului: 153652

Costul estimativ pentru prelungirea M4 la Straulesti va fi de 1 miliard de lei. Un singur lucru am retinut din articol. Se vorbeste despre terminal multimodal si sistem Park & Ride la Straulesti. Articolul se gaseste aici

Citat:
Magistrala 4 de metrou se lungește cu un miliard de lei

Vineri, Metrorex va deschide ofertele primite pentru lucrările de extindere a rețelei de metrou pe Linia 4 Tronsonul Parc Bazilescu – Laminorului – Lac Străulești. Valoarea estimată a contractului este de 953.500.000 lei, fără TVA, finanțarea urmând a fi asigurată din alocație de la bugetul de stat. Se estimează că lucrările vor fi finalizate într-o perioadă de 42 luni.

“Urmare a publicării anunțului de participare în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, și-au manifestat interesul față de procedura de achiziție o serie de companii puternice, de renume internațional și cu o experiență de notorietate în domeniul obiectului contractului.” – arată Metrorex, într-un comunicat remis B365.ro.

Comisia de evaluare a ofertelor este formată din specialiști ai S.C. METROREX S.A. și experți din instituții guvernamentale și universități tehnice de profil.

Contractul care va fi atribuit înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea rețelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi stații, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km cale dublă), structura aferentă celor 2 stații (Laminorului și Lac Străulești), depou de metrou, terminal multimodal și Park & Ride precum și principalele dotări cu instalațiile și echipamentele necesare pentru punerea în funcțiune cu călători a obiectivului. Se urmărește realizarea unui sistem de transport integrat și neconcurențial prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Străulești în ideea de a stimula renunțarea benevolă la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului public în comun pentru deplasările intraurbane și urbane. În acest sens s-a prevăzut amenajarea terenurilor la suprafata prin realizarea unui Nod intermodal în Zona Lac Străulești – parcare și autogară (Park & Ride Străulești) pentru călătorii din zona periurbană de nord vest a Capitalei.

Zona pentru care se prevede extensia rețelei de metrou este într-o puternică dezvoltare urbanistică, necesitățile de asigurare a transportului public fiind într-o continuă creștere.

În Nordul Capitalei, pe malul Lacului Străulești, Ministerul Transporturilor va realiza un experiment fără precedent. În subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea stația de metrou Străulești, care va fi ridicată sub formă de depou cu șase peroane. La ieșirea din stație, va fi construită o parcare supraterană cu trei niveluri, care la parter va avea o autogară. Zona va fi dotată și cu o arenă sportivă: deasupra stației va fi amenajat un stadion al Metrorex cu 10.000 de locuri. Un lucru nemaintalnit pentru o stație de metrou din București îl reprezintă parcările de pe laturile stației-depou. Practic vor fi peroanele vor fi dotate cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieși la suprafață. „Va fi prima zonă special gândită pentru a permite celor din provincie să nu mai intre cu mașinile în Capitală. Descongestionăm astfel traficul“, explică directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 09:02:21    Titlul subiectului: 153660

Raman la parerea ca este o investitie inutila, nejustificata prin traficul pe care il va atrage.
M4 trebuie extinsa spre sud, in niciun caz spre nord. Despre depou, la fel, inutil... Depoul M4 trebuie sa fie in sud, asa cum era programat. Valorile de trafic ale M4 la ora actuala nu "cer" un depou. M6 este departe si un depou la Straulesti nu ii este deloc "la indemana".
Cu banii acestia era mai bine sa se inceapa in prima faza racordul M4 Progresu-Eroii Revolutiei, de exemplu. Se facea si depoul si se atrageau si calatori destui. Banuiesc ca este cert traseul pe aceasta distanta Progresu-Eroii Revolutiei, nu mai pot interveni schimbari la acest capitol. "In aer" este deocamdata traseul central, intre GdN si Eroii Revolutiei.
Singura justificare a prelungirii poate fi rezolvarea modului anormal de circulatie, pe ambele linii in ambele sensuri. Insa acest lucru minor nu justifica deloc o asemenea investitie. Se putea rezolva cu un macaz sau maxim cu o singura statie noua (bineinteles cu macaz).
Asa cum bine scrie in articol, se va realiza "un experiment fara precedent". Din pacate un experiment fara precedent pe banii nostri, si asa putini, care puteau fi dirijati in alta parte. Dar daca trebuie sifonate niste fonduri, atunci asta este, facem multimodal si stadion... Ca Metrorex se ocupa de sport si trebuie sa aiba si o echipa de fotbal, nu ? Laughing Nu mai au un stadion si deasupra Depoului Ciurel ? Sportivi nu prea au, ca toti au facut burti de la salariile imense.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Oct/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 13:41:03    Titlul subiectului: 153677

Baietii destepti au pus mana pe terenuri in Nord si vegheaza ca proprietatea sa nu le fie incalcata. Stiti ca terenul intre Pista de Aterizare Otopeni si pista de degajare apartine unui smecher bine plasat in topul miliardarilor (mai mult sau mai putin de carton)?. Repet, terenul intre pista propriuzisa si breteaua de degajare. Pe acel teren nu are voie sa construiasca nimic, sa puna nimic, dar e al lui.
Sunt convins ca depoul lui M 6 s-a incercat sa fie plasat pe traseul lui M 6 dar nu s-a putut. Probabil ca la Straulesti costa semificativ mai putin decat daca ar fi expropriat vreun baiat destept din asta din nordul capitalei. Si ne mai facem si cu 2 statii in plus, niciodata nu se stie candva la ce vor folosi.



Otopeni.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.55 kb
 Vizualizat:  de 8265 ori

Otopeni.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 16:54:30    Titlul subiectului: 153691

Metrorex a primit cinci oferte pentru extinderea M4

http://www.zf.ro/companii/metrorex-a-primit-cinci-oferte-pentru-extinderea-m4-9362918

Metrorex a primit cinci oferte din partea constructorilor interesați de contractul estimat la 953,5 milioane lei (circa 220 milioane euro) pentru extinderea rețelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Străulești, din partea a două companii și trei consorții, din România și străinătate.

Asocierile sunt Somet - Astaldi (Italia) - TIAB - UTI, Aktor (Grecia) - Euroconstruct - Arcada, respectiv Max Boegl România - Max Bogl (Germania) - Delta ACM.
Celelalte două oferte au venit din partea companiilor Hochtief (Germania) și FCC Construction (Spania).

Termenul de prezentare a ofertelor a expirat vineri.

Lucrările vizează extinderea rețelei de metrou, cu două stații, pe Linia 4, tronsonul Parc Bazilescu - Laminorului - Lac Străulești.

Contractul este estimat la 953,5 milioane lei, finanțarea urmând să fie asigurată de la bugetul de stat. Lucrările ar urma să fie finalizate în trei ani și jumătate.
andrei11 a scris:
Sunt convins ca depoul lui M 6 s-a incercat sa fie plasat pe traseul lui M 6 dar nu s-a putut. Probabil ca la Straulesti costa semificativ mai putin decat daca ar fi expropriat vreun baiat destept din asta din nordul capitalei. .
Si cum asiguri accesul trenurilor M6 la acest depou? Prin macazul de la 1 Mai ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Oct/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 22:42:38    Titlul subiectului: 153700

Ca sa nu spun vreo prostie, are cineva habar M 6 cate trenuri va avea ? La cap la Otopeni oricum va fi o parcare cu 4 - 5 linii, or mai fi vreo 3 pe traseu, deci nu stiu cate trenuri efectiv se vor retrage la Straulesti. Concluzia: Nu cred ca va fi deranj prea mare dimineata/respectiv noaptea pe traseul de acces/retragere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Mar 2012 10:27:52    Titlul subiectului: 153704

Este devreme sa ne pronuntam de cate trenuri va fi nevoie pentru M6.. M6 este deocamdata departe, nu exista un plan clar, nici macar cate statii va avea. Avea vreo 19 initial, acum inteleg ca au mai redus din ele, dar exact cred nimeni nu poate spune, asa cum am spus M6 mai are mult pana la "prima lopata".
Cu atat mai mult in acest caz nu aveam nevoie de depoul de la Straulesti. Justificarea principala a fost ca este depoul M6 (nu al M4 in principal) si ca trebuie musai construit inaintea sau cel mult odata cu M6.
Asa cum am spus, M4 nu are nevoie de un depou acum, chiar si cu una sau doua statii in plus. Repet, trebuia inceput tronsonul din sud, inclusiv depoul de acolo.
Depoul din sud (unul adevarat) era necesar pentru ca racordul Progresu-Eroii Revolutiei ar fi fost oarecum izolat, era destul de greu sa se foloseasca depoul Berceni, de exemplu, cel mai apropiat. La Eroii Revolutiei nu exista macaz, cele mai apropiate fiind Brancoveanu sau Unirii, iar unui tren de la Berceni ii era greu sa ajunga pe M4 Eroii Revolutiei-Progresu. Este exact situatia cu trenurile M6 care vor sa ajunga la depoul Strulesti. Singurul macaz disponibil este 1Mai, iar retragerea la depou/intrarea in circulatie se va face "din doua miscari", ceea ce nu este tocmai firesc. Un depou se face astfel incat sa poate fi usor "accesat".
Iar in timp, cand cele doua capete al M4 ajungeau sa se uneasca, exista si depoul de la Progresu gata construit, care putea fi folosit bineinteles si de M6, pentru ca dupa cum se banuieste M4 si M6 vor imparti o mare parte din traseu pana la Progresu.

Ar mai fi un aspect interesant. Trebuie vazut si de ce aceasta prelungire se face exclusiv cu bani de la buget. Nu cumva nimeni n-a vrut sa finanteze SF-uri cu stadioane ? Doar M4 s-a facut in mare parte cu finantare externa. De ce nu si acum ?
Si ar mai fi o intrebare. Presupunem ca se respecta planul din 1989 cu M4. Avea depou la Laromet ? Daca DA, de cate linii ? De ce nu se opreste si acum acolo si dam bani pe stadioane ? Va imaginati ca stadionul nu este gratis... De ce nu fac un parc ? Cum justifica o institutie/un minister care se ocupa de transport persoane o investitie intr-un stadion ?
Si cum lucrurile interesante nu se opresc aici, se pare ca exista o oferta mai mica decat vrea Metrorex sa plateasca.. Laughing Si nu cu cativa euro, ci cu 55 milioane ... Ce poate sa inseamne asta ? Valoarea lucrarilor este cumva "umflata"?
Ceva este putred in acest proiect. Graba cu care a aparut ca o "prioritate absoluta", pretul, ideea si proiectul in sine, planul de fezabilitate (daca exista unul), termenul de executie estimat de METROREX de peste 3 ani pentru 2 statii si cca 1.5km...
A auzit cineva de acest proiect pana acum cca 1 an ? Nu... a aparut brusc si, desi pentru multe proiecte nu sunt bani, pentru acesta s-au gasit repede fonduri, s-a organizat licitatie si maine poimaine incep lucrarile... Sunt multe semne de intrebare.

Somet – Astaldi – TIAB – UTI a depus o oferta cu aproximativ 55 de milioane de euro mai mica decat costul total al lucrarilor, estimat de Metrorex. Mai mult, in oferta consortiului si durata de executie a lucrarilor este cu aproape un an de zile mai mica decat cea estimata de comisia de evaluare: de la 40 de luni, la 30 de luni.
http://b365.realitatea.net/news/oferta-tentanta-pentru-extinderea-magistralei-4/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 344
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 03 Mar 2012 16:39:38    Titlul subiectului: 153713

Pe M4 in acest moment exista avertizare sonora pentru toate statiile, inclusiv pentru Jiului si Bazilescu? Cand am mers si eu sa vad cele doua noi statii acestea erau anuntate de catre mecanic. Ce m-a deranjat a fost ca abia vorbea, le anunta asa in scarba, intr-un mod plictisitor si flegmatic, cu juma' de gura cum se zice. Nu il trage nimeni la raspundere pe acel mecanic? Ia un salariu destul de frumos din cate stiu si, dupa ce ca nu face nimic decat sa conduca un vehicul pe sine (adica frana si acceleratie), il doare gura sa si vorbeasca? Se poate rezolva printr-o reclamatie?

Si legat de ce s-a discutat mai sus, nici eu nu vad rostul stadionului si mai ales celor 6 peroane (sau cate or fi). Cine e nebun si are rabdarea sa mearga pe jos de la primul pana la ultimul? Sau va fi o statie surpriza, unde nu se va stii la ce linie soseste si de la care pleaca trenurile? Prea multa bataie de joc pentru M4.


Ultima modificare efectuată de către boy4ever la Sâm 03 Mar 2012 17:48:12, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Oct/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Mar 2012 18:31:15    Titlul subiectului: 153716

Va rog frumos nu mai faceti referire la ceea ce publica Irealitatea! Sunt fantezii pure!
Statia Straulesti va avea fix 2 linii, va fi cu peron central, iar depoul Straulesti nu este comun cu Statia Straulesti, ci in continuarea acesteia si va avea o capacitate de vreo 20 - 21 metrouri.



tram club.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.34 kb
 Vizualizat:  de 8098 ori

tram club.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Mar 2012 20:21:18    Titlul subiectului: 153718

boy4ever a scris:
Pe M4 in acest moment exista avertizare sonora pentru toate statiile,inclusiv pentru Jiului si Bazilescu? Cand am mers si eu sa vad cele doua noi statii acestea erau anuntate de catre mecanic.

Cum sa fie "avertizare sonora" cand peroanele celor doua statii sunt cand pe stanga, cand pe dreapta, dupa cum este norocul ? Crezi ca au "robot" cu ambele variante ? Laughing Laughing Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Mar 2012 21:04:26    Titlul subiectului: 153719

Nu exista avertizare sonora pentru ca nu se stie pe ce linie sfarseste trenul. Ar fi cam aiurea sa faca doua softuri pentru chestia asta.

Pe site-ul Metrorex nu se pomeneste nimic de niciun stadion sau complex sportiv sau mai stiu eu ce minunatie de genul asta. Tot ce se va face deasupra statiei va fi o autogara si o parcare, in care calatorii vor putea lasa masinile si vor folosi metroul ca mijloc de transport prin Bucuresti.

Ideea este una foarte buna, pentru ca va mai prelua din traficul infernal de la suprafata.

Constructia spre nord a M4 se grabeste pentru ca liniile sunt deja sapate in mare parte dincolo de Parc Bazilescu. Ar fi cam aiurea sa lase o bucata din magistrala neterminata si sa inceapa alta, plus ca se mizeaza pe o eventuala extindere a orasului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Mar 2012 08:07:13    Titlul subiectului: 153725

Dincolo de Parc Bazilescu mai sunt sapati doar cca 600m, pana la PLS Zarea, exact pana se termina parcul. Atat... Aceasta distanta nici macar nu este luata in calcul la lungimea noii investitii. De la PLS Zarea "mai mananci o paine", pana la Straulesti sunt 1.3km, exact investitia de care vorbim.
Concluzionand, din cei cca 2 km de la Bazilescu pana la Straulesti sunt sapati doar 600m (adica o mica parte), restul de cca 1,3 km si cele doua statii vor fi complet noi.
Nimic nu este aiurea, atata timp cat nu se justifica economic. O investitie mult mai utila si de mare necesitate in acest moment ar fi fost largirea pasajului de corspondenta de la Unirii, de exemplu.
Sunt tare curios cati calatori estimeaza Metrorex ca va atrage prin cele doua statii. S-a facut un studiu cam cati calatori intra in Bucuresti pe acolo si cati ar fi dispusi sa-si lase masina pentru a merge cu 3 metrouri din nordul pana in sudul, vestul orasului sau chiar pana in zona Pipera, de exemplu?
Suntem prea saraci ca sa ne bazam pe "ce va fi". Dezvoltarea orasului este imprevizibila ca sa faci astfel de planuri. Si atata timp cat avem zone ale orasului bine dezvoltate, care pot genera trafic insemnat, dar care nu sunt acoperite de metrou, eu cred ca este o investitie foarte putin necesara acum... Cand dezvoltarea orasului in acea zona o va justifica, de acord sa se faca, insa nu acum. Si asa s-au investit pana acum sume insemnate in M4 care nu se vor recupera, poate, niciodata din traficul acestei magistrale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Mar 2012 12:34:18    Titlul subiectului: 153728

Si ai prefera sa nu se faca nimic pentru urmatorii nu stiu cati ani pana se gasesc fonduri pentru restul lui M4?

Probabil ca este si o tenta politica in toata chestia asta, avand in vedere ca finantarea este total de la bugetul de stat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Oct/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Mar 2012 13:13:57    Titlul subiectului: 153730

Nu, sab a vrut sa spuna altceva si evident ca are dreptate. Cand se mai gasesc niste bani sa se dezvolte M 4 spre Sud si nu spre Nord. De cati bani au, o statie, 2 statii, inca o statie, inca doua, pana se ajunge la Bellu, respectiv Jilava.
Singura necunoscuta este Depoul Straulesti. Nu cumva Depoul Straulesti - (pentru M 6) sa fie obligatoriu de construit, si cum cel mai ieftin e la Straulesti, cei 1,5 km din M 4 si cele 2 statii sa nu fie "victime colaterale" ale lui M 6.
Sa ne amintim de inca 2 depouri - Ciurel si Militari construite la distante apreciabile fata de statia terminus, respectiv Petrache Poenaru / Preciziei.
Ma rog, depoul Pantelimon si statia Republica reprezinta un caz cu totul aparte si nu vreau sa-l pun in aceeasi oala cu Ciurelul / Militariul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Mar 2012 20:51:25    Titlul subiectului: 153737

Orice capat de linie, chiar si provizoriu (3-4 ani) trebuie sa aiba dotarile tehnice minim necesare pentru a functiona ca un capat de linie. Acest lucru include, zic eu, un amarat de macaz. Deci ceea ce am sustinut este ca la Bazilescu trebuia sa existe un macaz. Daca tot s-a decopertat, s-a demolat tunelul si s-a construit statia, se putea construi si un macaz. Atat am sustinut si nimic mai mult.
In mod normal macazul trebuie sa fie inainte de statie, dar mergea si dupa, adica in parc. Dar ca sa construiesti un macaz, sa fim seriosi, nu este nevoie sa demolezi cca 600m de tunel, cati sunt pe sub parc. Vreo 50m de tunel cred ca sunt suficienti.
Ca sa nu mai spun ca un astfel de lucru se putea construi doar in subteran, fara sa afectezi ce este la suprafata. Vointa sa fi fost....
Chiar si la statiile care se stia ca sunt doar temporar capat de linie a existat macaz de la inceput (Unirii2, Crangasi). Nu cred ca mai exista in lume vreun exemplu de capat de linie fara macaz si cu circulatie pe ambele fire in ambele sensuri...

De ce se mai face acum macaz si la Laminorului ?
La Straulesti, unde este un macaz X (in plus si o bretea spre depou... sic Very Happy ) este normal sa existe, doar este capat de linie. Dar care este rolul macazului de la Laminorului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 00:00:42    Titlul subiectului: 153739

La Bazilescu nu s-a 'demolat tunelul, il vede toata lumea de buna credinta cand intra pe peron...
Pentru macaz ar fi fost nevoie sa demolezi cca 110m de tunel dublu... si nu se putea face in subteran...
Daca ar fi fost in fata, ce faceai cu arabo-tiganul ala din fata statiei?
I-ai fi dat un purcoi de bani pentru exproprierea sandramalei??? sau faceai macazul in parc, pe domeniul public???
In conditiile date, uite ca fara 'precedent mondial', se poate face un cap de linie fara macazul tau mult iubit si inutil, cap de linie care mai si functioneaza fara probleme, in pofida 'ursitelor' tale...
Utilitatea macazului de la Laminorului ai s-o constati cand se va construi M6...dar nu-ti spun mai multe deocamdata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Oct/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 00:04:36    Titlul subiectului: 153740

1) Macazul ar fi fost plasat inainte de Parc, nu dupa parc. Demolari zero, nici macar casa aceea restaurant/biliard/bordel care a fost construita peste tunele.
2) Montarea macazului ar fi presupus demolarea tunelului pe o portiune de 80 - 100 metri liniari si constructii suplimentare, ceea ce ar fi incarcat nota de plata peste puterile financiare ale proiectului. Sa nu uitam ca statia Bazilescu a fost construita din economii de pe tronsonul Gara - 1 Mai, daca am inteles eu bine.
3) Pana la urma lipsa macazului nu incurca cu nimic frecventa de circulatie pe tronsonul respectiv, trebuie sa recunoastem.
4) Pe de alta parte lipsa macazului este o presiune indirecta asupra factorilor de decizie pentru continuarea tronsonului pana cel putin la "Laminorului / Laromet"
5) Sunt convins ca // constructia depoului lui M 6 la Straulesti costa mai putin decat exproprierile necesare pentru constructia depoului lui M 6 in nordul capitalei.
6) Cele 2 noi viitoare statii de pe M 4 sunt o "victima colaterala'' a depoului magistralei M 6, asa trebuie privit tronsonul respectiv.
7) Cu cat mai multe macaze cu atat mai bine, deci sunt pentru macazele de la "Laminorului".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 00:19:15    Titlul subiectului: 153741

Hai sa uitam de 'prostia' cu macazul... nimeni nici macar nu s-a obosit sa vada daca profilul in lung al liniei permitea un palier de lungime corespunzatoare... dar ne place sa vorbim 'discutii' ca mosalaii aia din Muppets, de la balcon, de parca ar fi acelasi lucru cu 'jocul real din teren'...
Asa e, statia Bazilescu a fost construita din 'economii', e 'bonus' dar se pare ca nici asa nu e bine... pentru 'carcotasi'...
La punctul 4 mi-ai 'citit gandurile'!!! Esti 'telepat'???
Punctul. 5 - corect.
In rest, statia Laminorului e obligatorie, cealalta e tot 'bonus'...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 00:34:22    Titlul subiectului: 153742

Ai dreptate, nici inainte nici dupa Parc Bazilescu nu este loc pentru un macaz. Ar fi putut aparea unul in fata totusi, dar ar fi fost un macaz special asa cum e la Gara de Nord 2 "in curba".

Oricum chiar si daca ar fi fost bani, tot nu s-ar fi meritat investitia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 09:09:45    Titlul subiectului: 153745

andrei11 a scris:
4) Pe de alta parte lipsa macazului este o presiune indirecta asupra factorilor de decizie pentru continuarea tronsonului pana cel putin la "Laminorului / Laromet"

NIMENI nu putea baga mana in foc, la modul cum se alocau banii pentru metrou in anii 2000 cand s-a luat decizia construirii acestei statii Bazilescu, ca se va mai construi vreodata Laromet... M4 era si este "moarta in papusoi", va fi nerentabila, indiferent daca o ducem la Straulesti sau la Buftea. M4 s-a construit pe alte principii (zona industriala adiacenta), care acum nu mai exista. Partea "civila" n-o sa compenseze niciodata ce calatori puteau sa aduca fabricile de acolo in 1989.
Sa fim seriosi, daca asta a gandit cineva, a fost cacealma, ca la poker, iar la investitii (inclusiv la metrou) nu ar trebui sa se mearga pe "cacealmale"... Parerea mea...

subway guru a scris:
La Bazilescu nu s-a 'demolat tunelul, il vede toata lumea de buna credinta cand intra pe peron...

Da ? poate vezi tu inelele tunelului pe partea de la peron, eu nu le-am vazut... N-am spus "demolare totala", demolarea poate sa fie si partiala. Daca nu se demola (partial) nu puteai "sa te sui" in metrou.
Asa cum s-a facut la statie ma gandeam ca se putea face si la macaz . Dar poate nu ma pricep si nu era tehnic posibila o asemenea solutie, era doar o simpla idee.

subway guru a scris:
In conditiile date, uite ca fara 'precedent mondial', se poate face un cap de linie fara macazul tau mult iubit si inutil, cap de linie care mai si functioneaza fara probleme,

Suntem si noi inovatori in ceva, este bine... Asa probabil si tronsonul NG-AS a functionat fara probleme ca racord cu un macaz situat la o statie si jumatate de capatul provizoriu de la NG.
Oricum n-am sustinut niciodata ca nu a fost bine sa se faca statia Bazilescu.

subway guru a scris:
Utilitatea macazului de la Laminorului ai s-o constati cand se va construi M6...dar nu-ti spun mai multe...

Recunosc ca aici "m-ai prins" si nu imi imaginez utilitatea.

subway guru a scris:
...nimeni nici macar nu s-a obosit sa vada daca profilul in lung al liniei permitea un palier de lungime ...

Imi confirmi ceea ce banuiam, ca nici macar nu s-a studiat problema. Intai ai spus ca sa platesc eu daca vreau macaz, iar cand am cerut niste cifre estimative, sa ne facem o idee daca era asa o cheltuiala exorbitanta (si sa fac plata, bineinteles... Smile)... tacere. Acum spui ca nici nu s-a studiat si tot eu "mistific adevarul elementar" Very Happy

Cu asta am cam incheiat subiectul macazului. Nu o sa reusesti "neam" sa ma convingi ca ceea ce se intampla la Bazilescu acum este o situatie normala, indiferent ca "functioneaza", dupa parerea ta.
La Bazilescu este o situatie anormala, unica in lume, tipic romaneasca, de genul "lasa ba, ca merge si asa"...

Anii astia "capitalisti" m-au invatat ca nimic nu este "bonus", totul costa (daca esti dispus sa vezi costul), doar ca lucrurile pot fi impachetate sau prezentate altfel. Marketing pur (sau romaneste "abureala").

Iar o investitie se face pe baza raportului beneficiu-costuri. Daca da "cu plus" se face investitia, daca da cu minus... nu se face. Se pare ca numai statul face acte de caritate in capitalism. Cam cu aceeasi suma (920 mil lei) se face M5 pana la Eroilor (Raul Doamnei-Eroilor) si nu doua, ci 9 statii, deci banii acestia erau suficienti ca M4 sa ajunga pana la intersectia cu M2 la Eroii Revolutiei si sa nu mai aiba "handicapul" schimbarii in plus. Sau sa se faca racordul de pe Giurgiului +depoul din sud, asa cum am sustinut mai sus. Si M4 incet-incet, incepea sa se "autosustina". Din "multimodal" nu are cum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Oct/2020
Mesaje: 344
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 20:19:23    Titlul subiectului: 153776

sab a scris:
Nu o sa reusesti "neam" sa ma convingi ca ceea ce se intampla la Bazilescu acum este o situatie normala, indiferent ca "functioneaza", dupa parerea ta si indiferent de cati neuroni consideram fiecare ca avem fiecare in propria dotare sau ca are celalalt.
La Bazilescu este o situatie anormala , unica in lume, tipic romaneasca, de genul "lasa ba, ca merge si asa"...

De aceeasi parere sunt si eu! Totusi, mie nu mi-a raspuns nimeni de ce mecanicii de pe M4 cand anunta statiile si peronul aferent vorbesc in bataie de joc, aratand respect ZERO fata de calatori. Adica nu fac altceva decat sa conduca un vehicul pe sine, salariile sunt foarte mari, si culmea, le e lene si sa vorbeasca pentru banii care ii iau. Mi se pare strigator la cer. Oare toti angajatii Metrorex au "pile"? Prea fac greve din orice, vor mariri salariale etc. etc. Sunt atatia care ar fi dispusi sa lucreze si pe jumatate din salariile angajatilor actuali, slava Domnului, iar conducerea ii tine in "puf" pe toti care nu se multumesc deloc cu ceea ce au. Ceva e putred aici...

Si tot nu sunt lamurit, pe ce lungime trebuia spart tunelul pentru a putea face macazul in forma de "X"? Iar un alt traseu (locatie) de prelungire a M4 nu au gasit, decat la Straulesti? Ce nevoie au tiganii de acolo de metrou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Mar 2012 20:30:14    Titlul subiectului: 153779

Ei nu sunt obligati sa anunte statiile, o fac din initiativa propie. Nu spune nicaieri ca ar trebui sa le anunte sau nu si oricum sistemul de difuzoare de pe IVA este de foarte proasta calitate, si chiar daca ar vrea sa zica si ei acolo ceva, nu cred ca s-ar auzi prea bine.

Cat despre salariile lor "nesimtite", ce-ar fi sa te duci tu intr-o zi si sa vezi cat de stresant e sa conduci un metrou si abia apoi sa comentezi despre sporurile lor de risc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 29, 30, 31  Următoare
Pagina 23 din 31

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community