Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M4: Gara de Nord - 1 Mai - Laminorului - Straulesti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 29, 30, 31  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Ian 2010 19:28:02    Titlul subiectului: 122341

Ca sa construiasca statia Laminorului in varianta initiala ar trebui expropriate toate proprietatile aflate in zona afectata, deoarece lucrarile s-ar face prin sapatura deschisa. Tocmai de aceea s-au oprit cu tunelele la Zarea.
Eu cred ca aceasta varianta are foarte putine sanse sa fie pusa in practica si o varianta mai plauzibila ar fi sa mute statia sub bulevard, asta insemnand si demolarea unei parti a tunelelor din dreptul Zarea pentru a permite constructia curbei de aliniere la strada.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Ian 2010 20:18:10    Titlul subiectului: 122344

Negativ. Tunelele s-au oprit la Zarea pentru ca de acolo urma triajul. Iar zona in 1989 practic a fost "curatata" de case, era spatiul liber. Nu era nevoie sa aiba o oarecare curba la Zarea tunelele. Vezi si portiunea intre "Aparatorii Patriei" si "Dumitru Leonida" unde prima felie de case a fost demolata, nu s-a mers cu sapatura deschisa pe sosea, ci pe langa soseaua Berceni.

Adica au fost demolate casele si intre timp s-au construit altele, duceti-va pe teren si vedeti ca la strada sunt numai constructii noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 9883
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Ian 2010 22:43:14    Titlul subiectului: 122354

In acest caz ar trebui trasi la raspundere cei care au dat autorizatiile sa se construiasca acele case, cei de la primaria sectorului I.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Ian 2010 23:38:15    Titlul subiectului: 122360

Nu stiu, e o mare nesimtire, stiau ca va fi metroul pe acolo, stiau si planurile, fusesera elaborate in detaliu, daca nu se intampla cu Revolutia in primavara lui 1990 se apucau de treaba.
In desene am notat cu sageata galbena casele noi construite dupa 1989 iar cu cerc rosu casele vechi ramase, practic sunt vreo trei. In al doilea desen se observa si capul tramvaiului de la Laminorului.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.78 kb
 Vizualizat:  de 15709 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.68 kb
 Vizualizat:  de 15709 ori

2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2010 18:30:45    Titlul subiectului: 122387

Am auzit cu cateva zile in urma ca in prima faza vor s-o duca pana in zona lacului Straulesti, in cartier.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2010 19:16:16    Titlul subiectului: 122390

Stati linistiti, linia se va opri definitiv la Parc Bazilescu. Tot ce este mai departe de Parc Bazilescu este fantezie pura.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Mihai



Data înscrierii: 02/Iul/2008
Ultima vizita: 16/Dec/2012
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2010 19:44:15    Titlul subiectului: 122392

Sunt sigur ca, mai devreme sau mai tarziu, metroul se va supune logicii urbane pe care nu noi am inventat-o si se va extinde cel putin pana in comunele limitrofe. Trebuie insa sa ne mai dam de cateva ori cu capul de gard inainte sa ne apucam de treaba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2010 19:57:56    Titlul subiectului: 122393

Nici eu nu vad sensul ca aceasta linie de metrou sa mearga pana la Laromet deoarece cererea de transport este suficient asigurata de tramvai. A existat un proiect al unei companii americane de a construi pe amplasamentul fostei uzine Laromet un ansamblu de blocuri. Proiectul arata superb si era prevazut cu statie de metrou si tramvai. Daca voi primi permisiunea voi posta foto cu planul respectiv. Pot merge mai departe cu gandirea si sincer spun acest tronson de metrou este practic inutil la ora actuala deoarece cererea de transport este suficient asigurata de troleu + tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2010 21:45:54    Titlul subiectului: 122398

Daca se opreste la Laromet, ar fi inutila. Daca ar merge mai departe si ar lega orasul si de niste suburbii din viitoarea metropola, lucrurile ar fi probabil altfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2010 22:07:47    Titlul subiectului: 122399

Majoritatea capetelor de magistrale de metrou construite pana acum, daca nu toate, au fost proiectate de la inceput ca viitoare puncte de prelungire a magistralelor a caror capete erau, asa cum statiile intersectie de magistrale au fost proiectate si construite dinainte asa. Asta poti sa o verifici si acum, uitandu-te la capatul de la Linia de Centura (ma rog, Anghel Saligny). Este proiectat astfel incat sa fie prelungit la o destinatie ulterioara, stiu eu, Glina de exemplu. La fel si capatul de la Pipera poate fi prelungit cu mici modificari la remiza. Statia Cringasi arata asa pentru ca acolo se dorea o viitoare jonctiune cu o magistrala inelara.

Lucurile astea s-au tot discutat p-aici. Ca din varii motive nu s-au mai construit respectivele magistrale si statiile au ramas cu aspectul lor ciudat, asta e alta poveste. Cert este ca in momentul in care pleci la drum cu proiectarea unei magistrale de metrou, trebuie sa vezi lucrurile in ansamblu, sa te dai in spate si sa privesti plansa pe de-a intregul: ce urmeaza a se face apoi, ce posibilitati de prelungire, extindere, ramificare exista etc. Cand se vor prelungi, asta este o chestiune de timp si de ce se intampla la suprafata, cum evolueaza lucrurile. Statia Brincoveanu a fost deschisa ulterior, desi era deja construita, pentru ca nu genera inca flux de calatori, cartierul abia se construia acolo.

Da, asa e, infrastructura determina dezvoltarea zonei si nu invers dar nu intotdeauna este asa. Nu pot de exemplu sa sap tuneluri subterane de metrou pe sub campurile si maidanele din sudul Bucurestiului si sa fac aleator statii subterane ce vor fi inaugurate la o data ulterioara, sperand ca, din aceasta cauza, in viitorul apropiat sau indepartat, printr-o minune, sudul Bucurestiului se va dezvolta din punct de vedere al infrastructurii, se vor construi cartiere noi pe o arie imensa, intr-un final comunele/orasele din sud fiind integrate in municipiu (zona metropolitana), desi zone ca Magurele, Jilava, Bragadiru sau Mihailesti ar avea nevoie acum de metrou catre capitala. Un sistem de transport de suprafata bine pus la punct ar rezolva problema pe termen scurt pana la dezvoltarea zonei, cand intr-adevar se poate pune problema metroului in acele locuri.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Ian 2010 11:25:11    Titlul subiectului: 122407

Eu ma indoiesc ca vreo linie de metrou a fost proiectata inca de la inceput cu gandul de a fi prelungita spre vreo comuna invecinata, desi au circulat astfel de zvonuri. Teoretic orice linie se poate prelungi, dar nu asta s-a vrut cand au fost proiectate si executate liniile din Bucuresti. La noi daca nu aveai zona industriala nu justificai contructia metroului. Deci metroul nu s-a vrut sa deserveasca neaparat zonele rezidentiale cat mai ales zonele industriale (cea mai clara dovada este M4). Nu exista nicio comuna/oras care sa genereze la ora actuala un trafic care sa poata justifica vreo prelungire a unei linii de metrou. Sunt cartiere din Bucuresti care nu genereaza trafic pentru o linie de metrou, cum ar putea justifica o comuna o astfel de linie? Costurile sunt colosale, ca dovada ca nicio linie noua nu a fost executata in 20 ani, iar cele incepute inainte de 1989 nu sunt nici acum finalizate pentru ca nu se mai justifica economic in conditiile actuale. Metroul nu se face oriunde, se fac studii (altfel destul de scumpe si ele) care sa arate daca o linie este necesara sau nu.
Ca dovada ca in loc sa se prelungeasca M4 se incepe M5 si poate linia spre Otopeni.
Pana sa ne gandim la prelungirea in comunele invecinate trebuie sa acoperim intai Bucurestiul, altfel raman niste simple vise frumoase, fara sanse de a fi realizate vreodata.
Madridul are o linie circulara (linia 12 MetroSur) care circula in intregime in afara orasului si chiar parcurge zone inca nepopulate, ca urmare la ei intai se creaza infrastructura si apoi se dezvolta zona, in functie de cum se doreste sa se dezvolte orasul.
Si eu sunt de parere ca M4 va ramane pana la Parc Bazilescu, o statie care altfel nu prea se justifica altfel datorita apropierii de statia Pajura. Daca se dorea continuarea spre Laromet se gasea o solutie sa modifice planul mutand traseul sub sosea. Cred ca oricum este mai ieftina aceasta modificare decat exproprierile. Insa in acesti ani nu am auzit niciun plan care sa dea o solutie pentru continuarea liniei catre Laromet, ceea ce ma face sa cred ca nici nu se mai doreste acest lucru. Asa cum am spus, sunt unele lucruri care nu se mai justifica economic.
Aceasta constructie de dinainte de Bazilescu nu este exact pe galeria de metrou ? Nu o vad prea bine cand se va circula pe acolo...



Constructie Bazilescu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.44 kb
 Vizualizat:  de 15472 ori

Constructie Bazilescu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Ian 2010 13:17:54    Titlul subiectului: 122414

Am impresia ca nu este cladire de locuit, e ceva restaurant, club de biliard, s.a.m.d., trec pe langa ea cand ma duc la Mogosoaia, dar niciodata nu m-am uitat mai atent la ea. Oricum cand au construit-o stiau deja ca au galerie de metrou pe sub ea, cred ca s-a mizat pe faptul ca pe acolo nu o sa circule niciodata metroul.
Ma alatur si eu celor ce sustin ca linia M 4 este practic inutila, daca nu erau tunelurile facute cred ca nici nu se visa metrou pe acolo. Parc Bazilescu este extrem de aproape de Pajura, dar fara Parc Bazilescu nu se primeau fonduri de constructie din afara.
Iar o continuare a lui M 4 spre Giurgiului, cel putin la nivelul anului 2010 este pura fabulatie.
Daca sapau 1 km de tunel / cale dubla intr-un an si tot aveam pana acum 20 km de galerie de metrou, deci o magistrala noua cap / coada. ( Evident fara statii si restul, dar macar aveam tunelul realizat).
Nu stiu ce ma face sa cred, dar si M 5 este foarte departe de realizare la ora actuala, chiar si Otopeniul.
Chiar, voi ati mai auzit ceva de M 5 ? Macar cei care stati in zona. Eu stau in Iancului si nu se aude nimic ( sa nu uitam ca M 5 va trece si prin Iancului). Chiar credeti in povestile astea ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2024
Mesaje: 9883
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Ian 2010 08:05:53    Titlul subiectului: 122441

M4 pana la Bazilescu ar fi de asemenea cam inutil. Ar putea fi reamenajat terminalul RATB de la Laromet, ar putea fi regandit traseul liniilor preorasenesti, astfel incat cei care ar veni din comunele limitrofe sa coboare la Laromet si de acolo sa ia metroul. Ar putea fi amenajat un terminal internodal Metrou+RATB, daca ar fi fost mai mult spatiu ar putea fi amenajate si niste parcari pentru cei care stau in comunele limitrofe (Mogosoaia, Buftea, etc) si vin cu masinile, dupa care sa continue cu metroul. Nu exista din pacate gandire pe termen lung din partea autoritatilor actuale.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Ian 2010 23:37:20    Titlul subiectului: 122557

@andrei11: din cate stiu eu, zona dintre Zarea si Laromet unde urma sa se construiasca statia nu a fost demolata decat in zona buclei de la capatul tramvaiului 20 si a benzinariei OMV. Chiar daca acum sunt constructii noi pe acolo, nu inseamna ca acolo nu era inainte nimic. Si eu am demolat casa veche batraneasca si am construit una noua tot pe langa Laromet.
Oricum, cand am pomenit curba nu m-am referit la proiectul initial ci la o varianta aplicabila in conditiile actuale cand expropierile sunt foarte greu de facut, vezi si cazul soselei Gh. Ionescu Sisesti, pasajul Basarab, etc.

Cladirea de langa statia Bazilescu e exact deasupra tunelelor de metrou si in ea era un Doner Kebab. La un moment dat au inceput sa o extinda dar lucrarile au fost sistate. Se poate vedea ca cel putin extinderile sunt pe structura metalica asa ca cel mai probabil le-a fost impus sa faca o structura cat mai usoara ca sa nu afecteze structura metroului. Dar sistarea lucrarilor poate insemna si o ilegalitate urbanistica care legal se rectifica prin demolare. Ramane de vazut.

Interesant este ca in PUZ-ul primit de Zarea acum un an sau doi pentru transformarea fostei fabrici in complex rezidential P+11E le-a fost impusa o zona de protectie a tunelelor de metrou. Nu cred ca a fost si cazul saormariei deoarece a fost construita prin anii '90 cand se obtineau foarte usor autorizatiile de construire cu spaga potrivita.

Nu cred ca linia asta de metrou ar fi inutila in conditiile in care se preconizeaza o dezvoltare substantiala a zonei Bucurestii Noi-Chitila, vezi cazurile Dacia, Marmura, Laromet (apropo AFI nu sunt americani Very Happy ) plus centrul comercial Colosseum Mall de pe Chitila, un nou cartier rezidential pe Bucuresti-Targoviste 11 imediat dupa pod, etc. Evident, lucrurile astea se vor face in timp, dar intotdeauna infrastructura si utilitatile trebuie construite in avans. Asa ca, teoretic vorbind, metroul se poate extinde pana la capatul troleibuzului, de ce nu?
In plus, toate microbuzele si autobuzele supraaglomerate care fac legatura cu Buftea si-ar muta capatul de la Chibrit la Laromet si ar asigura cel putin partial numarul de calatori pentru M4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 18:30:31    Titlul subiectului: 122596

"După 20 de ani de lucrări, la anul avem metrou în Pajura. Urmează Otopeni
http://www.gandul.info/news/dupa-20-de-ani-de-lucrari-la-anul-avem-metrou-in-pajura-urmeaza-otopeni-5399931

La jumătatea anului viitor, bucureștenii din Pajura se vor putea duce la serviciu cu metroul.
După 22 de ani de lucrări, rețeaua subterană va mai avea două stații: Pajura și Parc Bazilescu.
Începute în 1988, lucrările de construcție a Magistralei 4 a metroului bucureștean, care pleacă de la Gara de Nord și acum se oprește la 1 Mai, vor fi finalizate anul viitor până la stația Parc Bazilescu.
"La jumătatea lui 2010, vor fi puse în funcțiune încă două stații de metrou: Paju­ra și Parc Bazilescu", a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște. În maximum patru luni de zile va fi finalizată străpungerea de la Podul Constanța, pe sub apeductele care alimentează nordul Capitalei, și astfel va fi întregit tunelul existent, în lungime de 2,67 km. Între timp, au fost anunțate deja licitațiile pentru șine și instalațiile de alimentare cu energie electrică. Până la sfârșitul lunii în curs vor fi organizate și celelalte licitații necesare, pentru instalațiile de monitorizare a traficului, de comunicații și pentru finisaje și iluminat. Toate aceste lucrări vor costa 175 milioane de lei (41,6 milioane de euro), bani care sunt asigurați atât de la bugetul statului, cât și dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiții (BEI).

Investiția a început în 1988

Prelungirea traseului până la Parc Bazilescu va determina dublarea numărului zilnic de călători de pe Magistrala 4, care acum este de numai 15.000. "Centrul de greutate al magistralei va fi stația Parc Bazilescu, care va prelua tot fluxul de călători din cartierele Pajura și Bucureștii Noi", a explicat Udriște.
În 1988, statul român a decis să con­struiască o magistrală de metrou între întreprinderea Laromet și Gara Progresu. În numai un an de zile, se realizase deja structura de rezistență și tunelul între Gara de Nord și Zarea, mai puțin subtraversarea apeductului din zona Podului Constanța. După ani de zile în care lucrările au stagnat, abia în 1997 au fost reluate, astfel încât în 2000 a fost inaugurat tronsonul Gara de Nord - 1 Mai, cu un cost total de 90 milioane de euro. Mai departe, muncitorii au revenit pe șantier abia în 2004 și au continuat să lucreze la tunele și stații. Abia anul trecut s-a reușit finalizarea structurii de rezistență și a stațiilor, precum și acoperirea gropilor imense care-i terorizau de 20 de ani pe locuitorii din Pajura.

Primul țăruș spre Otopeni

La finele acestui an, cel mai târziu la începutul lui 2010 va fi "înfipt primul țăruș" și la viitoarea legătură subterană dintre București și Aeroportul Otopeni. "În luna martie vom semna acordul de împrumut în valoare de 41,8 milioane yeni (320 milioane de euro) cu Guvernul Japoniei și putem trece la selectarea firmei de consultanță care va revizui proiectul", a mai spus Udriște. El a precizat că înclină spre soluția ca magistrala să plece de la stația 1 Mai, și nu de la Piața Victoriei. Astfel, costurile, estimate acum la 1,2 miliarde de euro, ar mai putea scădea. De asemenea, s-ar putea ca, într-o primă fază, stațiile să fie mai rare, urmând ca celelalte să fie construite ulterior. Împrumutul acordat de japonezi are o perioadă de rambursare de 25 de ani, cu 7 ani termen de grație și o dobândă de 1,7% pe an. Termenul de finalizare este de șapte ani, adică putem spera să mergem cu metroul la Otopeni abia în 2019.
"

Trei informatii interesante:
1. In 1988 se decisese construirea M4 intre Laromet si Gara Progresu
2. "Centrul de greutate" va fi statia Bazilescu, care nici macar nu era in proiect... Shocked
3. Inca nu s-au hotarat de unde se pleaca spre Otopeni... Shocked


Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 22 Ian 2010 18:36:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 18:35:17    Titlul subiectului: 122597

Cine a gresit, Metrorexul sau Gandul ? E vorba de iunie / 2010 sau iunie / 2011 ?
In 1986 se decisese soarte lui M 4, trebuie tinut seama ca cel putin 18 luni a fost timpul pentru proiectare. Trebuiau facute sondaje de teren, analize de laborator, etc, tot tacamul. Sub un an si jumatate de proiectare nu ai cum sa scoti la o astfel de lucrare.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Vin 22 Ian 2010 18:39:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 18:38:46    Titlul subiectului: 122598

Daca te iei dupa ce scrie la paragraful despre Otopeni ..."La finele acestui an, cel mai tarziu la inceputul lui 2010" inclin sa cred ca este vorba de 2011, nu de 2010 si unii inca nu s-au trezit ca am trecut intr-un nou an.. Smile
Totusi nu inteleg de ce Udriste insista pentru ca linia spre Otopeni sa fie derivata de la 1 Mai....Hai sa spunem ca acum ca GdN2 este cap de linie ar merge ca linia de Otopeni sa aiba capat tot acolo, dar cum se va rezolva problema atunci cand M4 va fi prelungita ? Va exista un capat de linie pentru Otopeni intr-o statie cu doar 2 peroane si aflata la mijlocul unei M4 prelungite ??

N-am auzit nicaieri de varianta ca linia de Otopeni sa ajunga in sud, desi nu este rea ideea. Oricum ramane de rezolvat si problema incrucisarii de la 1 Mai...Cand nu prevezi in proiect de la inceput acest lucru te trezesti ca esti nevoit sa improvizezi ca la NG...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 18:49:53    Titlul subiectului: 122599

Nu, va fi M 4 Giurgiului - Laromet ( Mogosoaia, Buftea, ... , Ploiesti) si M 7 Giurgiului - Otopeni - Saftica - ... Ploiesti.
Treaba cu Ploiestiul am pus-o ca sa fiu in ton cu Udriste. Deci un cap comun la Giurgiului si 2 capete separate Otopeni / Laminorului.

O voce mi -a soptit ca problema la 1 Mai este deja rezolvata. Mai ales ca sper ca in anul de gratie 2012 - 2015 sa se renunte la PLS - uri si se vor introduce, in sfarsit si - n Romania TBM - urile (tunnel boring machine)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 21:47:40    Titlul subiectului: 122607

Eu pun pariu ca mai devreme de sfarsitul lui 2012 nu o sa se inaugureze nici una din cele doua statii mai ales ca de abia la inceputul anului s-au lansat licitatiile pentru sina a treia, calea de rulare, etansare suplimentare tunele si instalatii generale + finisaje doar in spatiile tehnice, urmand ca ofertele sa fie deschise de abia pe 25 martie.
Asa ca analizarea ofertelor, negocierea cu ofertantii, semnarea contractului si rezolvarea eventualelor contestatii va impinge inceperea lucrarilor undeva prin toamna-iarna acestui an.

Unde mai pui ca mai sunt multe pachete de lucrari de scos la licitatie, inclusiv cele importante pentru finisarea si instalatiile statiilor insemnand pentru unele din ele contractele de executie vor fi semnate de abia la anul.

PLS = put lansare scut
TBM = tunnel boring machine

Deci este vorba de chestiuni diferite.

TBM-ul trebuie si el lansat de undeva, de obicei dintr-o caverna (sau hai sa zicem un PLS mai mare Laughing )daca terenul este plat. In plus, in Bucuresti nivelul apei freatice este foarte sus si TBM-ul n-ar putea lucra decat daca solul ar fi inghetat sau stabilizat prin injectie de chimicale.

La noi ar merge bine scuturi moderne mecanizate spre deosebire de clasicele semimecanizate ale Tungalului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 17 Feb 2010 22:40:36    Titlul subiectului: 123829

O relicva a metroului spre Zarea: panoul care informeaza asupra santierului din zona.

Din primele randuri de litere se poate intelege (nu din fotografie, dar se intelege la fata locului, cu mare greutate): "Magistrala racord nord Laromet ... " mai departe nu mai este inteligibil. Alte date interesante inscrise: termenul de executie 9 luni, data inceperii/finalizarii lucrarilor 25.09.2004/24.06.2005. Literele care se vad a fi sterse intentionat: denumirea lucrarii, beneficiarul lucrarii, proiectantul, constructorul, numarul autorizatiei. Chiar si cifrele datelor par a fi razuite sau incercate a fi acoperite.

Panoul sta deasupra gardului ce imprejmuieste locul unde au fost introduse cartitele, langa fosta Zarea. Zona nu am mai reusit s-o forografiez pentru ca deja se inserase si nu aveam blitz.



Imag012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.92 kb
 Vizualizat:  de 14597 ori

Imag012.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Mar 2010 19:11:02    Titlul subiectului: 124241

Metrorex va avea contractate pana la sfarsitul anului santiere in valoare de 1 miliard de lei
http://www.zf.ro/zf-24/metrorex-va-avea-contractate-pana-la-sfarsitul-anului-santiere-in-valoare-de-1-miliard-de-lei-5700832/

[...]
"Anul aceasta se va lucra la Tronsonul 4 1 Mai-Parc Bazilescu si Tronsonul 5 Drumul Taberei-Eroilor pentru care avem in derulare licitatiile de executie, iar lucrarile vor incepe cel mai probabil la sfarsitul verii. Avem fondurile necesare pentru aceste proiecte de la bugetul de stat si din imprumuturi externe a declarat Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex.
Astazi au fost deschise ofertele pentru realizarea caii de rulare intre statiile 1 Mai si Parc Bazilescu precum si sina a treia, proiect cu o valoare de 28,8 milioane lei (6,8 milioane euro) fara TVA.
Au fost depuse sapte oferte de catre firmele Themeli Constructii, Arcada Company, asocierea Swietelksy si Imsat, asocierea Alpine si Mari Vila, Tehnologica Radion, SCT Bucuresti si Somet SA.
"Mai trebuie investit circa 150 milioane lei pentru finalizarea tronsonului 1 Mai-Parc Bazilescu, la care lucrarile au inceput in 1987-1988, montarea instalatiilor si finisajul statiilor. La inceputul anului 2011 acest tronson va putea fi operabil cu calatori", spune Udriste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Mar 2010 11:21:14    Titlul subiectului: 124248

Eu merg pe mana Somet Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Vin 23 Apr 2010 09:37:14    Titlul subiectului: 126157

Am trecut azi prin zona, si am constatat cu relativa uimire ca liniile de tramvai de dinaintea podului Constanta sunt la fel de deviate ca acum... multi ani. Si santierul metroului este inca deschis. Se lucreaza in continuare la subtraversarea faimoasa a conductelor de apa? Oare cat mai dureaza?
In schimb la statia Bazilescu lucrarea a fost inchisa foarte frumos, acum spatiul de deasupra este ocupat de o zona verde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Apr 2010 12:02:33    Titlul subiectului: 126160

Intamplator, ieri pe la sapte seara am trecut pe langa celebrul santier de la Podul Constanta. La suprafata nu era nici o miscare, in schimb din subteran se auzea un picamer care spargea la greu ceva beton.

Deci inca se lucreaza...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Apr 2010 18:41:07    Titlul subiectului: 126278

La PLS Zarea astazi pe la ora 16,00 erau o masina si cativa muncitori care "misunau" pe langa gaura. Stie cineva ceva ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 29, 30, 31  Următoare
Pagina 4 din 31

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community