Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Metrou deraiat la Depoul Berceni

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

In cat timp credeti ca vor reusi sa scoata garnitura din perete ?
O luna
0%
 0%  [ 0 ]
Trei luni
0%
 0%  [ 0 ]
Sase luni
12%
 12%  [ 2 ]
Noua luni
0%
 0%  [ 0 ]
Un an sau mai mult
87%
 87%  [ 14 ]
Voturi totale : 16

Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Ian 2020 22:20:07    Titlul subiectului: Metrou deraiat la Depoul Berceni 205315

Deschid acest topic dedicat "monumentului neputintei Metrorex", adica trenul deraiat care sta infipt in peretele depoului Berceni.
A trecut un an si inca situatia nu este rezolvata.
Un artico pe aceasta tema se gaseste aici.

Citat:
Un tren de metrou a deraiat și stă înfipt în peretele depoului Berceni de un an. Metrorex abia a scos la licitație repunerea pe șine!

Metrorex bate record după record: garnitura care a deraiat și a intrat în perete la gararea în depoul Berceni pe 26 ianuarie 2019 va fi ridicată la mai mult de un an de la ieșirea în decor.

Directorul de exploatare al companiei, Liviu Dinu, spune că de vină e birocrația și legea achizițiilor, că “a fost nevoie de timp pentru fiecare licitație în parte” și afirmă că lucrarea este “unică”.

După deja clasicele întârzieri ale lucrărilor la linia de metrou din Drumul Taberei, devenite subiect de haz, necaz și nervi pentru zeci de mii de locuitori din Sectorul 6 al Capitalei, Metrorex bate un nou record.

Astfel, compania care administrează rețeaua de tren subteran a Capitalei a scos la licitație, pe 23 ianuarie, ridicarea și repunerea pe șine a garniturii care a deraiat acum fix un an în depoul Berceni. Pe 26 ianuarie 2019!

În Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) a apărut, la finalul săptămânii trecute, la aniversarea unui an de la deraiere, anunțul de licitație. Trecută sub numele “Proiectare și execuție lucrări de intervenție pentru punerea în siguranță a trenului CAF 1322-2322 din Depoul subteran Berceni (ridicare, degajare și repunere pe șine)”, licitația se va încheia, probabil, abia luna viitoare.

Și abia apoi vor începe lucrările pentru ridicarea trenului și repunerea acestuia pe șine.

“Sunt probleme la plafon”

Trenul e suspendat de pe 26 ianuarie 2019. Atunci, două vagoane ale acestuia au sărit de pe șine după ce metroul, care gara în depoul Berceni, a rupt un parapet de protecție. Ambele au rămas suspendate la aproape doi metri înălțime față de nivelul terasamentului.

Mecanicul a fost transportat la Spitalul Bagdasar-Arseni cu răni minore, iar reprezentanții Metrorex au spus că vor declanșa o anchetă internă.

“O locomotivă care conducea un tren de metrou în depoul subteran din Berceni s-a lovit de un parapete, într-o activitate de manevră. Trenul nu circula cu călători și nu a fost pusă în pericol siguranța circulației”, spuneau oficialii Metrorex.

”Din 26 ianuarie și până acum unul dintre trenuri este agățat pe niște pereți ai depoului Berceni, de 6,5 milioane de euro, și nu-l putem da jos pentru nu știm ce se întâmplă cu plafonul, riscă să se ducă cu totul, să le cadă în cap oamenilor de acolo”, spunea Rădoi pentru Libertatea, în emisiunea La Fix, moderată de Adriana Nedelea.

“E o lucrare unică”

Libertatea l-a contactat pe Liviu Daniel Dinu, directorul de exploatare al Metrorex, pentru a afla de ce s-a scos la licitație această lucrare abia acum.
Citește întreaga știre: Un tren de metrou a deraiat și stă înfipt în peretele depoului Berceni de un an. Metrorex abia a scos la licitație repunerea pe șine!

Domnule director, de ce abia după un an de zile?
Pentru că astea sunt procedurile. Pentru că nu puteai să faci până aveai o expertiză a structurii, dacă a fost afectată, dacă nu a fost afectată.

După care abia am putut să facem caietul de sarcini pentru lucrare.

Așa, dar… Iar lucrarea presupune… sunt mai multe firme care vor lucra, este o lucrare unicat cel puțin. E pentru prima oară…

Este dificilă?

Foarte dificilă. Plus că asta este procedura. Legea achizițiilor la noi, Legea 99, cam asta presupune.

Foarte multă birocrație. Dar pentru fiecare în parte a trebuit să facem licitație. Și pentru expertiza depoului, un expert în siguranța în contstrucții… toate astea presupun timp.

Iar pentru cititor, ca să-i fie clar ce se va întâmpla acolo, ce ne puteți spune? Va fi totul public în caietul de sarcini. O zi bună!

Sursa foto: www.libertatea.ro



metrou-deraiat-berceni-2-1024x768.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.87 kb
 Vizualizat:  de 7229 ori

metrou-deraiat-berceni-2-1024x768.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 00:15:07    Titlul subiectului: 205321

Trenul a afectat structura de rezistenta si de aceea mai e inca acolo si se gandesc la variante de a-l lua fara sa le cada depoul in cap.
Daca exista vointa pana acum, indiferetn de riscuri, puneau trenul pe carucioare si cricuri si sprijiniri pentru tavan si pereti.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 09:17:26    Titlul subiectului: 205324

Probabil s-au gândit că este o chestie unică în lume și ar putea constitui un punct de interes turistic pentru străinii ce ne vizitează capitala !!! 😂
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 09:48:51    Titlul subiectului: 205325

Ieri seara am vazut un reportaj la stirile ProTV pe aceasta tema. In acest reportaj, s-a mentionat ca o sugestie din partea unor calatori, sa transforme acest metrou „esuat” intr-un Monument al Neputiintei autoritatilor romanesti Laughing

Acum, serios, este o situatie inedita, dar sa nu fii in stare timp de un an de zile sa rezolvi problema si sa te ascunzi in spatele legii 99 (a achizitiilor publice) inseamna ca esti..........prost de dai in gropi. Chiar numai de prosti avem parte in posturile de conducere de la Metrorex ?

Sa nu uitam ca in China un spital se construieste in 6 zile..........iar o gara s-a construit intr-o singura zi.........

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 10:02:02    Titlul subiectului: 205326

1) Metroul NU a afectat nicio structură de rezistență.
2) Metroul a stat acolo atât timp cât ancheta a spus acest lucru.
______________
Acum că o parte a anchetei s-a finalizat pot să-l repună pe șine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 12:08:12    Titlul subiectului: 205327

Cat a durat ancheta in acest caz ?
Care au fost concluziile anchetei ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 12:27:16    Titlul subiectului: 205328

Cine are chef descarcă documentul și-l studiază. E stufos și plin de termeni tehnici. Aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2020 14:55:49    Titlul subiectului: 205349

[quote="guest"]Sa nu uitam ca in China un spital se construieste in 6 zile..........iar o gara s-a construit intr-o singura zi.........[/quote]

China este un stat comunist unde toate terenurile au fost nationalizate, nu exista licitatii de achizitie si alte prostii birocratice. Se constate, se decide, se construieste. Cand au venit chinezii in Romania sa faca autostrazi, dupa citirea legilor, au zis ca tara asta nu o sa aiba niciodata o retea de autostrazi, cat timp sunt asemenea legi. Trebuie schimbata legislatia de urgenta, dar cu legi facute cu cap, nu de verisoarea deputatului colonel in rezerva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2020 20:41:14    Titlul subiectului: 205353

Iar treaba cu spitalul construit în 6 zile e o exagerare. Da, e construit în 6 zile, dar e Spital de Campanie ( de Război / în situații speciale ).
Cutremurul din 1977 s-a produs pe la ora 21:00
Pe la miezul nopții deja erau macaralele la datorie ( automacarale ) și echipele de salvare + buldozerele / camioanele / reflectoarele / grupurile electrogene mobile pentru reflectoare / etc. La toate blocurile prăbușite.
Văzute de subsemnatul în noaptea aceea ( aveam vreo 17 ani ).
Revin, spitalul construit în 6 zile este spital de campanie, nu este un spital normal. Terenul luat cu japca ca să spun așa. Iar spitalul construit din module deja existente.
Așa s-a întâmplat și în 1977 în București, de exemplu câteva zile Magheru a fost închis total. Total însemnând total. De la Inter la Romană NU s-a mai circulat. Evident, exceptând basculantele, mașinile de pompieri, cele militare, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Feb 2020 11:35:54    Titlul subiectului: 205357

Revenind la subiectul topicului, sa ai un metrou înfipt un an de zile este penibil, este pura prostie din partea celor aflați în posturile de conducere ale Metrirex. Care prosti mai sunt plătiți din banii noștri!

Credeți ca în SUA (care este etalonul democrației) ar fi stat metroul i fipt în perete, mai mult de un an?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Feb 2020 13:30:23    Titlul subiectului: 205358

1) Metroul acela nu încurca în niciun fel activitatea în depou.
2) Metroul acela a stat acolo fix cât a durat ancheta.
__________
Așa se procedează și în cadrul accidentelor aviatice / Cf / auto, numai că atunci rămășițele avionului / Cf / auto sunt transferate într-un hangar / depou / garaj.
Și nu se repară / casează decât după finalizarea anchetei. Iar ancheta poate dura la avioane și 3 - 4 ani timp în care rămășițele stau în hangarul respectiv.
_____________
Da, și în SUA metroul ar fi stat acolo pănă la finalizarea anchetei, mai ales că - repet - nu încurca pe nimeni.
_______________
Ai citit raportul, care nici nu este unul final ? Este foarte laborios și nu se face în câteva zile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Feb 2020 18:43:06    Titlul subiectului: 205365

Metroul nu incurca pe nimeni dar ar fi fost util pe traseu.

Nu a fost accident aviatic.
Acum, referitor la expertixa tehnica, in cat timp se poate face aceasta ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Feb 2020 22:53:16    Titlul subiectului: 205374

Cred că am fost destul de clar până acum !
1) Metroul nu a fost deplasat de acolo până ce ancheta nu a permis acest lucru.
2) N-am înțeles treaba cu accidentul de avion. La Cf -/ metrou da, ancheta poate dura tot ani de zile. Nici în acest caz nu a fost încheiată ancheta, doar prima parte, unde au fost stabilite cauzele accidentului.
3) N-ai citit raportul pentru că tot întrebi ce-i cu ancheta asta. Să fac un rezumat, 50 % de vină a fost softul de pe tren care a indicat accelerare în loc de frânare, deși trenul chipurile era izolat de șina a III - a care cică ar fi acolo. 50 % este de vină factorul uman, mecanicul de tren ar fi trebuit să acționeze <<ciuperca>>( frâna de urgență ) care pe lângă faptul că acționează la maxim toate frânele existente pe tren decuplează automat toate calculatoarele / softurile cu care e dotat trenul. Deci practic se frânează violent cu toate frânele indiferent ce indică senzorii / etc. Totul e decuplat, nu mai funcționează nimic în afară de frâne.
4) Expertiza / primele concluzii s-au încheiat, urmează raportul final. Dar metroul poate fi scos de acolo.
5) Cică s-a oferit suma de 500.000 lei pentru repunerea metroului pe linie. Licitație, tot tacâmul, să vedem dacă se încadrează cineva.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Dum 02 Feb 2020 00:25:37, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Feb 2020 23:01:39    Titlul subiectului: 205375

Cam așa arată o ciupercă ( frânare de urgență ). Aici e la o locomotivă, la metrou e fix la fel.
Un buton mare, roșu, iese în evidență, nu trebuie să-l cauți, îți sare în ochi din prima. Odată apăsat:
1) Cuplează toate sistemele de frânare la maxim
2) Se decuplează toate calculatoarele , se decuplează toți senzorii, etc, nimic nu mai e funcțional din electronica locomotivei, ceea ce funcționează ( "pe direct" ) sunt toate frânele locomotivei la forța maximă.



 Descriere:
 Mărime fișier:  72.53 kb
 Vizualizat:  de 7044 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Feb 2020 09:18:56    Titlul subiectului: 205400

Poate ar trebui instructaje suplimentare pentru mecanici, mai ales in cazurile manevrelor in depou. Poate daca ar fi fost aceste instructaje suplimentare, accidentul de la depou nu s-ar fi intamplat.

Referitor la recuperarea trenului infipt in zid, la noi exista o firma specializata pe asa ceva ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Feb 2020 13:42:17    Titlul subiectului: 205402

Nu cred că există o firmă specializată, cred că se va apela la o firmă <<generala>>
Există în principiu 2 variante de rezolvare :
1) Cu cricuri de împins --> ridicat metroul prin "împingere" de jos în sus, evident după aceea de tras pe linie cu un LDH.
2) Cu o macare de tras care să tragă metroul în sus. Macaraua vine poziționată deasupra ( adică la sol ) se dau niște găuri în tavanul depoului subteran / pe podeaua depoului de la suprafață, se leagă metroul suspendat și se trage în sus.
____________
Evident rămâne în picioare și varianta radicală, de tăiat la sudură bacată cu bucată vagonul cu pricina. Pentu că nu e vorba de tot trenul, e vorba de unul sau maxim două vagoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Joi 18 Iun 2020 15:41:17    Titlul subiectului: 207632

Stirile PRO TV a scris:

Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a finalizat raportul referitor la accidentul de metrou din Depoul Berceni din data de 26 ianuarie 2019, în urma căruia un mecanic al Metrorex a ajuns în spital, scrie clubferoviar.ro.

O garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet, motiv pentru care a primit ”porecla” de ”metroul zburător”. Raportul AGIFER este categoric: accidentul s-a produs din cauza software-ului instalat pe tren, care a reacționat defectuos. De vină este trenul produs de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles din Spania. Aceasta este, în rezumat, concluzia Raportului de Investigație finalizat de AGIFER, pe care vi-l prezintă în exclusivitate Club Feroviar.

”Factorul care a contribuit la producerea incidentului a fost prelucrarea inadecvată în logica software a următoarelor informații:

− utilizarea ca referință doar a sensului impus de cabina activă R2 a TEM (tren electric de metrou – n.red.). Logica softwareului prin care referința cabinei active a fost prioritară sensului citit de la senzorii boghiurilor a condus la interpretarea în mod fals a sensului real de deplasarea al TEM;

− funcționarea eronată a dispozitivului om mort în regim de remorcare, prin lipsa emiterii unei avertizări sonore anterioare producerii frânării de urgență, mod care nu corespunde schemei logice de funcționare prezentată în Manualul Mecanicului la capitolul 4.4.6 Operarea Dispozitivului de Supraveghere a Mecanicului;

− menținerea activă a frânei electrodinamice în condițiile în care frâna de serviciu a fost izolată din panou TCMS. Odată cu izolarea de pe TCMS de către operatorul uman a frânei de serviciu (compusă din frâna pneumatică și electrodinamică), nu s-a realizat și izolarea frânării electrodinamice”, se arată în documentul citat, informează clubferoviar.ro.

Autorii Raportului subliniază faptul că, în acest caz, cauza primară o constituie absența din Manualul Mecanicului a unor reglementări adecvate, referitoare la modul în care se face operarea în regimul de remorcare cu o garnitură cuplată de tip BM3-CAF cu locomotivă de manevră. Manualul cu pricina trebuia furnizat, evident, de producătorul materialului rulant, în speță CAF.

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community